Vypnuté vysílače:
Frekvence (MHz) | FM vysílač | Dálnice | Poznámka |
---|---|---|---|
87,6 | Strakonice | – | záměr Fajn radio |
87,8 | Hynčice | D1 km 318 | x |
87,8 | Plzeň – Černice | D5 km 077 | v přípravě Hey Radio |
88,4 | Řehlovice | D8 km 064 | 100 W, x |
88,6 | Drysice | D46 km 009 | nyní Radio Čas Rock |
88,6 | Ostrava – Polanka | D1 km 350 | licenční řízení, záměr Fresh radio |
88,6 | Ostředek | D1 km 034 | x |
90,2 | Bílov | D1 km 336 | x |
90,2 | Slavíč | D1 km 301 | nyní Radio Čas Rock |
91,7 | Hulice | D1 km 059 | x |
91,7 | Jiřice | D1 km 086 | x |
91,7 | Pelhřimov | – | x |
91,7 | Větrný Jeníkov | D1 km 104 | x |
91,8 | Radejčín | D8 km 059 | x |
91,9 | Přimda | D5 km 139 | 100 W, x |
91,9 | Vyškov | D1 km 230 | nyní Radio Čas Rock |
92,0 | Mýto | D5 km 049 | x |
92,0 | Nový Jičín | – | 25 W, x |
92,3 | Psáře | D1 km 049 | x |
94,1 | Brno – Horní Heršpice | D1 km 194 | nyní Radio Čas Rock |
94,2 | Javůrek | D1 km 173 | nyní Radio Čas Rock |
94,2 | Křepice | D2 km 020 | nyní Radio Čas Rock |
94,2 | Mikulov | – | nyní Radio Čas Rock |
94,7 | Měřín | D1 km 135 | nyní Radio Čas |
95,5 | Hladké Životice | D1 km 332 | x |
95,8 | Humpolec – Krasoňov | D1 km 093 | x |
95,9 | Brno – Barvičova | D1 km 192 | nyní Radio Čas Rock |
96,1 | Holubice | D1 km 210 | nyní Radio Čas Rock |
96,4 | Šternov | D1 km 041 | x |
96,4 | Loket | D1 km 067 | x |
97,1 | Lhotka | D1 km 153 | x |
98,3 | Mirošovice | D1 km 021 | x |
98,5 | Žebrák | D5 km 034 | x |
98,6 | Speřice | D1 km 085 | x |
99,4 | Jihlava – Pávov | D1 km 112 | 800 W, nyní Radio Čas |
99,6 | Králův Dvůr | D5 km 021 | x |
100,5 | Nýřany | D5 km 092 | x |
101,0 | Velká Bíteš | D1 km 162 | nyní Radio Čas |
101,2 | Ústí nad Labem – Chabařovice | D8 km 074 | 100 W, v přípravě Hey Radio |
103,3 | Liberec – Doubí | – | 100 W, záměr Expres FM |
104,2 | Průhonice | D1 km 005 | 25 W, x |
105,0 | Velké Meziříčí | D1 km 145 | 100 W, x |
105,1 | Rokycany | D5 km 061 | x |
107,2 | Jažlovice | D1 km 012 | 25 W, x |
107,8 | Poříčí nad Sázavou | – | x |
107,9 | Praha – Chodov | D1 km 000 | x |
Vysílače měly vertikální polarizaci a výkon (ERP) 50 W, není-li uvedeno jinak.
Jaký je tam slogan? Pokud vím, tak používají 2 slogany. S námi máte vystaráno a první dopravní rádio u nás.
Myslím, že je tam ten současný „První dopravní rádio u nás“. „S námi máte vystaráno“ je původní slogan. V neděli bude mít už osm let. Nebylo by od věci na billboard dolepit i frekvenci, alespoň na některých místech, aby se měli potenciální posluchači čeho chytit a nemuseli rádio složitě hledat, pokud billboard vůbec zaregistrují.
Je zajímavé, že před těmi osmi lety se o Rádiu Dálnice psalo všude možně, ale loňský restart a postupný náběh už téměř nikoho nezajímá. Nevidím žádné články, tiskové zprávy, prostě publicitu. Možná se to těmi billboardy změní.
O rádiu se obecně přestalo psát. Nejen o Rádiu Dálnice, ale i o skandální sítuaci se skupováním a slučováním rádií a následnými překryvy, o zajímavém konci některých dost silných regionálních rádií (Černá Hora, Egrensis atd.) a o otřesné situaci většiny stanic po programové stránce. Asi do toho nechce nikdo moc rýt, nebo už se všichni smířili s tím, že v éteru je frekvenční bordel a rádia se nedají poslouchat.
Weby o rádiích vlastně všechny zanikly – dříve velmi čtený web radia.cz (později přešel na adresu radiotv.cz) koupili ti, o kterých by měl kriticky psát a udělali z něj reklamní web věnující se jejich nebo jimi zastupovaným produktům. DigiZone.cz skončil a redaktor Lukáš Polák, který dříve o rádiích psal, dělá dnes web o digitálním rádiu pro ČRo, kde si ale kriticky střílet do komerčních stanic logicky nemůže dovolit.
Přitom třeba na Slovensku je stabilní web Radia.sk, nezávislý na konkrétních provozovatelích.
Díky za Oviradio, je to asi poslední oáza, kde se dají najít nezávislé příspěvky o zdejších rádiích.
Jel jsem autobusem z Jihlavy do Třebíče a překvapil mě řidič, který poslouchal Kiss. To se jen tak nevidí. Za to řidiči dálkových spojů nic jiného nemají naladěné, než Impuls. Asi se jim ta stanice po dálnici D1 hodí víc, než třeba Beat, či Hey.
Kiss (Kiss Jižní Čechy) jsem pravidelně slýchal v autobuse, který vozí turisty z Horních Míseček na Zlaté návrší v Krkonoších.
Často jsem se v autobuse setkal i s Radiožurnálem.
Bohužel také často s uvedeným Impulsem.
Chtělo by to billboardy po dálnicích. Jen tak by řidiči naladili Dálnici. Jedu autobusem a v každém dálkovém spoji nemají nic jiného, než Impuls. Je to smutné, ale je to tak.
v autobusech ani nic jinyho nehraje než impuls, frekvence 1, radiožurnál, contact, blaník vyjmečně hitradio, dvojka. Jakoby o jinech ani nevěděli, ešte jsem neviděl autobusaka at už dalkovyho či „lokalního“ tak aby tam hral, beat, kiss, nebo jiná radia…. vždy jen to co hraje taknějak na „nasliněný prst“….na to spoleha pravě impuls a spol.
Tak už jsem dnes viděl billboard Rádia Dálnice na Jižní spojce v Praze. Je tam jen logo a slogan.
tak snad jich bude víc nejen v praze, ale i na d1, či d5 plzen, no proste všude kde vysíla 😀 aspon to trochu zamícha kartama, a doufam že jo, co by delal ipuls, radiožurnal a další co sazi na svuj maistream a nejlepší pokrytí, tomu projektu fandim hlavne jako jalternativně ku ipuls, radiožurnal atd… taky tam nejsou hodiny rozsahlých reklam, ktere stejně všem lezou krkem 😀 v praze by ted měly být alternativy dalnice, hey, color, radio 1 a express, možna ten spin je trochu alternativa.
Tak já už po dálnici poslouchám jedině Déčko. Na Radiožurnálu mají sice kvalitní zelenou vlnu, ale interval každých 30 min je podle mě velký. To samé se dá říci o Impulsu, který je ze všech třech stanic programově nejhorší. Dopravní zpravodajství na Impulsu vždy začne po otravné reklamě a to mě vytáčí. Na Radiožurnálu zase nemluví o ničem jiném, než o politice a to fakt po cestě nehodlám poslouchat. Chci rádio, které bude při jízdě po dálnici hrát dobrou hudbu a prokládat to dopravním servisem mezi písničkami a hlavně bez otravných reklam. S novým dálničním rádiem jsem zatím spokojený. Horší je to, když jedu z Jihlavy do Znojma. Tam Dálnice nehraje, tak musím naladit Krokodýla, nebo jinou stanici, kromě Radiožurnálu, Impulsu, či F1.
že by řádný spokojený posluchač 🙂 snad jich bude víc. S tim co píšete souhlasím, tahle stanice si zaslouží pokrytí celé čr, snad v budoucnu vstoupí do dab+ celoplošně, když v fm nejsou kmitočty, sice hraje na liberecku/jabonecku ale mezi turnovem a prahou už signal není…
dle tohoto seznamu zbývá spustit už „jen“ 14 vysílačů 😉 tak uvidíme zdali to dotáhnou do konce, kolik techniky je to muselo stat a spoustu dalších věcí.
Je třeba zmínit, že některé vysílače Dálnice jsou umístěny o kousek vedle, než uvádí souřadnice v databázi ČTÚ. Příkladem je Měřín 94,7 (D1 km 135), který nevysílá ze stožáru T-Mobile/O2 u vodárny, ale z BTS Vodafone poblíž silnice Měřín – Blízkov. Obecně hodně antén bývá namontováno na BTS Vodafone jen pár metrů od dálnice, takže jsou dobře viditelné při jízdě.
Při dnešní cestě po D1 jsem se zaměřil na vysílače u Humpolce, kde v minulosti platilo, že „v příkrym kopci často bouraj politici“. Jen zhruba 1,2 km od sebe stojí vysílače Speřice 98,6 a Jiřice 91,7. Až po 16 kilometrech je další kóta Krasoňov 95,8 téměř ukrytá v lese. Autorádio na ni nepřeladí, zřejmě tedy není uvedena v tabulce AF nebo je tam jiná chyba v nastavení RDS. Poslední je plánovaný vysílač Kamenice alias Humpolec – východ 91,7. Ten zatím není v databázi ani na něm nejsou vidět antény. Otázka je, jestli bude vůbec spuštěn, když už nyní je jeho rajón dobře pokryt z jiných kót. Takových vysílačů do počtu je v síti Rádia Dálnice více.
Pokrytí Olomouc – Brno – Praha je souvislé. Jedete-li z D1 přes D0 na D5, je to o dost horší. Na D0 k prvnímu tunelu hraje 104,2, ale dál ke Zličínu a na prvních zhruba 10 km D5 je signál dost špatný až žádný, poslech je místy možný jen při ručním naladění např. 98,5. V této oblasti zatím žádné vysílače nejsou přiděleny. Síť na D5 ještě není dobudovaná, takže v některých úsecích směrem na Plzeň je pokrytí nedostatečné, ale kmitočty už jsou v přípravě.
Je tu klíčová otázka, co konzervativního českého řidiče jedoucího po dálnici vůbec přiměje přeladit z Impulsu, Radiožurnálu nebo Frekvence 1 na nějaké neznámé Rádio Dálnice. Zná doktor Pařízek odpověď?
Nýřany zatím nejedou, alespoň tady v Plzni je nechytím. Zato rokycanský kmitočet tu hraje (na kopci poblíž Plzně)
)
Od 30.1. je spusten vysilac na D5-61km Rokycany 105.1FM. Pokryti plynule po dalnici k Plzni navazuje na Černický kmitocet 87.8FM. Pokryti ve meste Rokycany je slabsi. Vysilace Přimda, Myto, Karez zatim nejedou
Potvrzuji příjem 105,1 – po městě skutečně slabší. Nevíte někdo, jak to vypadá s Přimdou a Nýřany, jedou?
liberec má 100W, ne 50. Pokud teda pořad platí ta formulka dole uvedená. 😉