V databázi individuálních oprávnění ČTÚ v pásmu FM přibyla další várka připravovaných vysílačů dopravního Radia Dálnice ostravského mediálního magnáta Radima Pařízka. Nových deset položek se týká především dálnice D1, ve dvou případech se mají objevit antény na D5 na Berounsku, jeden kmitočet je chystán na hanácké dálnici D46 mezi Vyškovem a Prostějovem. Všechny mají mít výkon 50 wattů a s výjimkou komínu v Králově Dvoře u Berouna jsou projektovány na stožáry mobilních operátorů. Nové vysílače se objevují krátce poté, co RRTV po Radiu Dálnice požadovala vysvětlení, proč většinu z několika desítek přidělených frekvencí stále nezprovoznila.
Seznam nových plánovaných kmitočtů Dálnice:
Žebrák (D5 exit 34, okres Beroun) 98,5,
Králův Dvůr (D5, km 21, okres Beroun) 99,6,
Psáře (D1 exit 49, okres Benešov) 92,3,
Loket (D1 exit 66, okres Benešov) 96,4,
Humpolec – Krasoňov (D1, km 93,5, okres Pelhřimov) 95,8,
Měřín (D1 exit 134, okres Žďár nad Sázavou) 94,7,
Velká Bíteš (D1 exit 162, okres Žďár nad Sázavou) 101,0,
Ostrovačice – Říčany (D1 exit 178, okres Brno-venkov) 94,2,
Drysice – Želeč (D46, km 9, okres Prostějov) 88,6,
Hladké Životice – Kujavy (D1, km 332, okres Nový Jičín) 95,5.
Celkem je nyní v databázi ČTÚ 24 VKV vysílačů z celkových 48 přidělených. V provozu, ale s řadou technických nedostatků, bylo dosud jen osm stanovišť. Nejdůležitější dálniční tah Praha – Brno by byl v případě oživení zmíněných 24 frekvencí rámcově pokryt, hluchá místa by při této podobě sítě zřejmě zůstala na prvních kilometrech za Prahou. Je dost možné, že na mnoha dalších úsecích by signál vzhledem k převládající kopcovité krajině nebyl dostatečně robustní na to, aby správně fungovalo automatické přelaďování mezi stanovišti. Spuštění tolika technických prostředků by také mělo za následek částečné rušení a tedy zmenšení dosahu existujících vysílačů jiných rádií. To byl ostatně důvod, proč proti projektu Dálnice protestovali zástupci již zavedených rozhlasových stanic. Následné soudní pře se pak táhly dlouhá léta, po která byl provoz Radia Dálnice utlumen do tzv. omezeného režimu.
Tak jsem nasel rozhovor na yutube z Hrochem. Doslova me ten clovek rozuril kecama, ze pry sloucil Kiss kuli reklame, kuli spatnym talentum v kraji a pry regionalita je mnohem lepsi nez na Kissjc. Proc ten pan lze? Nebo to neposloucha? Lhar jeden. Lepsi regionalita? Budejice , počasí porad dokola to same o sobote a nedeli . Atd.
Tak s těmi „špatnými talenty“ má, řekl bych, celkem pravdu. Ta doba, kdy rádia byla plná opravdových talentů, je dávno pryč. Třeba osazenstvo bývalého Kiss JČ, to byla až na výjimky tragédie už nejméně 10 let. Někdo přešel na Faktor, předpokládám ale, že centralizace Hitrádií už je také nalajnovaná a vyhazov a sloučení je jen otázkou času a technického provedení.
To nebyl důvod k slouceni a nelzete tady. Moderatori Kissjc byli na jednicku. Hitradia bych privital sloucit jelikož Faktor je moc Budejovickej, az to je humus.Pan Hroch nemel pravdu.
Jihlavská frekvence 99,4 už běží s novou distribucí. Modulace už je konečně ve stereu a synchronizovaná s 91,7 FM. Basy jsou výborné.
Modulace na 91,7 ze 104 km je rychlejší, než z Jihlavy 99,4, kde to ještě valí z internetu a v monu, i když na přijímači svítí stereo, tak zvuk jede na mono. Ale zajímala by mě jiná věc. Zda-li jihlavský vysílač už jede konečně plným výkonem 800W, nebo ještě nižším.
Podle mě Jihlava 99,4 jede naplno, jinak by se mezi Náměští nad Oslavou a Velkou Bíteší nemíchala Dálnice s Colorem z Brna.
Takže už jen spustit 4 kmitočty a můžou to rozjet naplno. Všiml jsem si, že moderovaný program běží až do půlnoci. No uvidíme na podzim, co se z toho vyklube. Bude jistě zajímavé sledovat, jak si povede Dálnice s Impulsem, který na mě spíš působí socialistickým dojmem.
Takže už běží další vysílače na D1. Jsem zvědavý, jaké bude pokrytí mezi Prahou a Brnem, jestli bude plynulé a jednotlivé frekvence budou na sebe navazovat.
Internetový stream už by měli postupně prý nahradit novou distribucí.
Dnes jsem jel Z Prahy do Brna a prozkoušel jsem frekvence 91.7 D1,97km, možná jede – bylo to dole před stoupákem,protože nahoře a při padáku dolů k 100km, byl opožděn vstup na této frekvenci, kdy nabíhala ze 104km, dále dnes jela 98.6 D1, 85km a 105.0 na D1 145km, 101.0 měla problém s ballem programu.
Matyasi, díky za info. Jestli běží Humpolec – Kamenice 91,7, tak je to s podivem, tento kmitočet ještě není veden u ČTÚ. Může někdo taky ověřit na D2 za Brnem stav vysílače Křepice 94,2? Ten běžel už od loňska bez modulace, pravděpodobně je již v normálním provozu. Z kmitočtů v databázi ČTÚ mám otazníček už jen u těchto: Humpolec-Krasoňov 95,8, Měřín 94,7, Ostrovačice 94,2 a Nový Jičín 92,0. Jažlovice u Prahy 107,2 mám pod kontrolou, dnes ještě nejely. Mrkněte na mapu: https://drive.google.com/open?id=1kBO8QH0rn3Y3mHT6zA1gJcNTJqg&usp=sharing
Mě také ta 91.7 za Humpolcem překvapila, chtělo by to ještě testnout, zda-li tomu tak je, či to byla již ze 104km D1. Nicméně, ten opožděný předěl tam byl, tak, kdo ví.
Při včerejší navštěvě Brna, na Dominikánském nám. Uskutečněný Bandscan: 94.2 z Křepic, by již měla být aktivovaná, o odraz z 94.1 opravdu nešlo.
Teď jsem zkusil na východním okraji Brna – 94,1 Dálnice; 94,2 nic; 94,3 FunR.
Východní okraj je široký pojem, ale je to možné, Fun lze ladit téměř všude. V pondělí pojedu kolem, tak to doladím. Záleží hodně na tuneru, kterým disponuji, má relativní zádrž i v tomto úzkém poli a síle daných vysílačů. Chybka se leč vloudit může.
Vyzařování z Křepic na 94,2 směrem na Brno ale nebude moc dobré, anténa totiž míří na dálnici směrem na Slovensko. Takže příjem v Brně neočekávám moc dobrý i při puštěné modulaci.
Zajímalo by mě, odkud je dopravován signál Dálnice třeba v Praze, protože třeba ve Větrnném Jeníkově na 91.7 stanice jede asi ze satelitu, ale v Jihlavě na 99,4 je to opožděné, což znamená, že signál je na vysílač v Jihlavě dopravován přes internet.
Starší vysílače Dálnice berou modulaci z internetu, proto mají proti nově spuštěným zpožděný zvuk. A také častější výpadky.
Dobrá otázka. Podle mých informací nebude dipól na Prahu osazen a bude tedy pouze ten směrem na Brno. Proto očekávám příjem směrem ku Praze ne tak dobrý.