Konsolidace značek na českém rozhlasovém trhu pokračuje. Další na řadě jsou rádia sítě Kiss. Podle žádosti zaslané na RRTV končí dlouholeté brandy Kiss Hády, Kiss Morava, Kiss Publikum, Kiss Jižní Čechy, Kiss Proton a Kiss Delta. Nově mají vysílat pod jednotným názvem Kiss. Tento oficiální název již využívá pražský Kiss 98, proto je možné, že se faktické zkrácení názvu na Kiss bude týkat i tohoto rádia.
Jestli je to krok ke sjednocení programu, resp. playlistu v Praze a v ostatních regionech, teprve uvidíme. Jednoznačným trendem je nicméně centralizace rádií, posilování celostátních brandů na úkor regionálních mutací. Už před mnoha lety byla takto vybudována např. síť Evropy 2, v poslední době je patrné sjednocování značek v případě produktů Media Bohemia (Fajn, Blaník, Rock Radio plus postupné upozaďování regionálních značek v síti Hitrádio).
Pokud se skupina Radio United rozhodla pro jednotný název Kiss, může to znamenat jednotný program v celé síti, tedy opuštění dlouholeté koncepce dvojího formátu – Kiss 98 pro cílovou skupinu 20 až 50 s převahou třicátníků (hudba 90. a 80. let) a ostatní rádia Kiss pro mladší posluchače cca do 40 let s nejsilnějším zásahem mezi dvacátníky (a výrazně novější hudbou). S tím, jak se postupně mění způsob konzumace hudby a zábavy mileniály a generací Z (klesá vliv rádia ve prospěch sociálních médií), bude nutné přizpůsobit současná rádia pro mladé. Budou muset nutně zestárnout, zaměřit se na starší posluchače, protože ti mladší už rádio poslouchají výrazně méně. Podle této logiky by měla změna na Kiss vést k nasazení staršího formátu vysílaného rádiem Kiss 98 ve středních a severních Čechách na vysílače po celé republice.
Kdy se slouci Kiss?
Tak mám informace přímo z Kiss Publikum – vše se sloučí, centrálně to bude řízené z Prahy a hudební formát se nakolejí na Kiss 98. Už teď začínají hodinově hrát 6-8 starších věcí, dřív to byly sotva 2…
Regionální Kissy obrečím. Jako malej jsem miloval program na Kiss Hády, Kiss Publikum…Jejich koncepce moderátorů (Borek Kapitančik, Aleš Pudívítr či Petr Kopčil) byly vyjímečné. Hudební speciály taky byly vyjímečné. Teď na Kissu je hudební speciál v podstatě jen na Kiss Deltě (jejich kissparáda), na Kiss Jižní Čechy (kissmania a back2best), ale dřív to prostě mělo své kouzlo. Nejlepší by bylo, aby z každého Kiss radia vybrali ten nejlepší pořad a vysílal se tak celorepublikově. Již zmiňovaný Le mix de PMC, Back 2 best, 90tková Kissparáda…Ale ne, v Praze chcou mít všechno z Prahy. Jenom by mě zajímalo kam utečou regionální moderátoři. Jejich osud budu sledovat
Kiss98 se nemusí měnit na Kiss, protože (a to se na http://www.rrtv.cz dohledat) už dávno název Kiss má. To, že se prezentuje jako Kiss98 je vedlejší… Je to jisté, všechny Kissy, tedy i 98 se slučují…
Dohledat to lze i v samotném článku…
Vím, že se to tu dost motá kolem samého, ale ještě jednou čtu zprávu o Kiss na digitálním rádiu: žádosti od všech kissů krom 98 – a)bud ještě dodá, nebo b) 98 tak bude regionální mutací (něco jako Beat Čechy a Morava). Navíc ostatní K. se ještě liší ve specifikacích (něco ve smyslu u Proton,JC – hudba s vyváženýma zprávama, Kiss Pub – hud-inf s kulturou a ještě nějaká drobná odlišnost u Mor. a Hádů ), což je detail ale zároveň paradox až to bude celoploška. A jestě mě napadla jedna věc, že než to spojí, tak třeba bude nějaký delší mezikrok, hey se taky chvíli měnilo od poctivého rocku ke Country : ). Co se mi nelíbí že tam mají naplánované zprávy každou půlhodinu, takže zase rušivý element a rádio typu starých celoplošek F1 Imp. To jsou prostě výmysly RU nacpat rádia spousty blokama zpráv a rubrik, když primárně posluchače těch stanic zajímá hudba, to je možná příčina ztráty posluchačů u Country v Praze. Celkově organizace mluvených a reklamních bloků je na RU dost nečitelná a nepříznivá oproti třeba E2 nebo Blaníku – proto ten je úspěšnější vs CR. Tím nemyslím že řeč moderátorů RU není naplánovaná – to je dobře, ale spíš to schéma z hlediska reklam. bloků popř. kdy budou mluvit.
Nevím proč se k tomuto musí přistupovat, když jsou rádia bez zpráv, poslední dobou se slušnou odezvou, kdyby se chtělo Ovimu, může dát vědět, proč Color Music nemusí mít zprávy; podobně R1.
K tomu vysílání/nevysílání zpráv: U řady stanic jsou zpravodajské relace zbytečné, je to pouhé čtení zpráv z internetu v rozsahu minuty, dvou bez přidané hodnoty. Ti, co ty tzv. zprávy čtou, někdy vůbec nemají páru o obsahu sdělení a chybná výslovnost jmen a názvů ten nevalný dojem jen zesiluje. Některá rádia toto divadélko před posluchači a RRTV nehrají. Informační servis pojímají hodně po svém tak, aby lépe korespondoval s formátem a stylem komunikace s posluchačem. Rádio nemůže obsahově zůstat trčet někde mezi osmdesátými a devadesátými lety, kdy bylo plné nejrůznějších rubrik, které se pak přirozeně přesunuly hlavnĕ na web (od nepovrchního kontinuálního zpravodajství přes radioburzy až k bizarnostem, jako jsou horoskopy).
OK, díky.
Kiss Jižní Čechy už změnu nepopírá na svém Facebooku v reakcích na dotazy posluchačů.
O tom informování zaměstnanců, nebo dokonce posluchačů, o dalším osudu rádia své vědí i z moderátoři bývalého Gama rádia. Nyní je to samé zajímavé pozorovat u R. Černá Hora – budoucí Hitrádio Východní Čechy. Management rádia mlčí a mlží….
Nemilosrdná pravda o regionálních studiích Rádií Kiss se začíná naplno prozrazovat. Borek Kapitánčik již opatrně naznačil osud Kiss Hády. Je zajímavé ale, že o tom skutečně mnohdy lidé v regionálních rádiích netušili a popravdě dodnes netuší. Některé to zaskočilo velmi, když si přečetli žádost na RRTV, ale v mnoha případěch jim nebyl dle informací nikdo schopen odpovědět. Je vidět, že jde skutečně o plán vrcholového managmentu a vlastníků. V případě Ivana Zacha není toto rozhodnutí ojedinělé. Po převzetí tehdejší RINV poslal k ledu „svou“ síť Rádií Hey. Rodí se nám tu zajímavá mediální skupina zahrnující komerční dvojku v podobě skupiny Prima, ve které Ivan Zach v současné době přebírá většinový podíl a právě síť Radio United. Chybí už jen významné tiskové médium.