H.: To je tak, když dynamicky mění PS na těch starých francouzských nebo italských kodérech, které mají paměť s omezeným počtem… 13:51 21.04.2025
Oviradio.cz: Hezkým příkladem je nastavení dvojičky FM vysílačů v Plzni ze stejného stanoviště RTI cz. Ač jeden provozovatel, vysílače se liší:… 07:54 21.04.2025
Oviradio.cz: Už před časem jsem lidi z Expresu a Classicu upozornil, že absence příznaku TP obě rádia (pravidelně vysílající dopravní info)… 07:30 21.04.2025
Oviradio.cz: Radio Kiss má v Břeclavi na 107,1 nestandardní PS ___KISS_. V sousedním Hodoníně na 101,1 svítí _KISS___, hlavní jihomoravská frekvence… 07:10 21.04.2025
Noobish: Jihlavský radiožurnál má problém so zobrazovaním RDS PS. Tento problém v minulosti špecificky u staníc ČRo nastal už aj na… 22:26 20.04.2025
Václav: Dnes jsem nejen tuto trasu sledoval z rozhledny na Hostýně, po cestě tam jsem naladil 92 kterou mi přerušili Rakušané,… 22:38 19.04.2025
Sice toto souvisí s rádiem jen trochu, ale co řikáte na DJ Aleše Matouška z Kissu co dělá zvukový doprovod na mistrovství světa v hokeji? Za mne obsolutní ostuda, katastrofa, hnus, ten hraje 10 písniček dokola, usekává je, nechápu!
no když si to tak popsal a uvědomím si to tak pravda, nic moc. Ale dělá to už dlouho, takže zvyk. Nebo máme na porovnání někoho kdo to dělal líp? Matoušek ale aspoň i když je toho málo tak jsou to pro mě celkem dobré věci. Usekávání – asi není čas, i když dřív je pravda bylo to asi delší. Před 4 lety hrával při trestech tohle, v dalších ročnících jsem se s podobným nápadem nesetkal https://www.youtube.com/watch?v=0uRkOjXehPE. Jinak až při začátku mistrovství jsem si uvědomil, že je to tento Aleš z Kissu. A hraje teď i při jiných než českých zápasech? Malý výběr, stejný trend jak u těch rádií.
Ještě že máme tradiční zdroj dat JIDXC http://www.dxradio.cz/jidxc/poslech.htm. Jsou tam první čísla Radia Kroměříž (je první od konce s 6 tisíci WR) a také Českého rozhlasu Karlovy Vary, jeho 16 je nejlepší výsledek z nových regionálních studií. Nahoru jde nehudební Český rozhlas Plus (165). Daří se oldies formátům – českému (Signál 125) i zahraničnímu (Oldies 64).
Bontonu se ale zase naopak nedaří takže v denní poslechovosti je to furt šulnul stejné… A Český Impuls taky negeneruje moc velká čísla, i když na to že vysílá jen na AM/DVBt a v DABu to tak špatné není.. Zajimavá je položka jiné české a zahraniřní stanice – oboje po cca po 60 tis. poslouchá denně (=tohle číslo generuje cca 100 respondentů). To je pomalu stejná síla jako celá síť Rockrádia. Kolik jich je těch „jiných českých“? Seejay, Samson, Clubradio, Pigi, Billa, atd .. podle play.cz/radia.cz odhaduju tak kolem 50 ale z toho tohle číslo generuje tak max 10-15 rádií z nich… Hey (vzhledem k pokrytí) je na tom fakt bídně…
Sledoval jsem zatím výsledky v Severních Čechách, co je zajímavé je to, že cca 3000 lidí v Ústí nad Labem poslouchají Rádio Spin. Tak by mě znamenalo na čem, když to v Ústí nejde naladit…..Tak by mě zajímalo, jaké rádio zaměnili…. Dále je vidět, že ani 4 dubl frekvence v Liberci nepomůže Hitrádiu k lepším výsledkům. To samé platí pro Most a v případě Rock Rádia i v Ústí nad Labem…..
Jasně, tak nedávno měl třeba Color 6 tisíc v Olomouci, kde nemá vysílač, to číslo bylo vyšší než v Brně, kde má naopak posluchačů spoustu. Regina DAB Praha pak měla poslechovost někde kolem 30 000 posluchačů, což bylo opravdu úsměvné. Stejně absurdní jsou výsledky Wave, proti kterému sice nic nemám, ale 22 000 posluchačů nemá na internetu a v DABu ani zdaleka. Stejně nesmyslná čísla jsou u Signálu, který ma webovou poslechovost skoro nulovou, ale prý ho poslouchá 125 tisíc lidí (haha). Celý ten průzkum je zaplacený (a to doslova) některými firmami a výsledky tomu odpovídají. U všech stanic pod 50 000 posluchačů je to pak vycucané z prstu.
6 tisíc může být cca 10 respondentů studentů z Olomoucka co znají Color třeba z Brna. Nicméně to tak přesné jak prezentují, nebude.. ale stále platí že na základě těchto čísel se točí obrat přes 1,5 miliardy za reklamu ročně .. http://www.median.eu/cs/wp-content/uploads/docs/RP_2018_4_1Q_prezentace.pdf
Výsledky některých stanic jsou mimo realitu, tak to bylo vždy v tomto měření. Ale bohužel žádný jiný výzkum není k dispozici, takže Radioprojekt je oficiálním zdrojem dat pro rozhodování, kam umístit a jak ocenit reklamu, pro poměřování úspěšnosti jednotlivých rádií. Třeba Radio Dechovka své výsledky interpretuje po svém: Na webu uvádí „Je nás přes 100 000!“ bez uvedení zdroje dat. Nebo svůj výsledek z Radioprojektu uvádí jen pro věkovou skupinu 70-79, kde je na tom logicky lépe.
Jediným použitelným „měřákem“ je internetová poslechovost. Na 100 tisíc WR Radioprojektu bývá obvykle cca 500 posluchačů na internetu ve špičce, tj. 0,5 %. Nad tímto mediánem jsou často vyhraněnější, žánrové, alternativnější stanice. Nejvíce Český Impuls (4,4 % – zřejmě kvůli značce snadno zaměnitelné s „velkým“ Impulsem), vysokou internetovou poslechovost vzhledem k číslům v Radioprojektu mají také Dechovka, Radio 1, RockZone, Color, Kroměříž, Expres, Krokodýl, Jazz, D-dur, Hey, Čas Rock, Rock, Wave. Méně než 0,5 % mají obvykle regionální stanice ČRo a také například Signál, Petrov, RCL, tedy rádia se seniornějším publikem, které ještě není navyklé poslouchat přes internet.
K tomu „výsledky některých stanic jsou mimo realitu“: může to tak být, ale interpretace kterých a jak, je na základě subjektivního dojmu… pár mých dojmů 🙂 : kdo si najde český impuls na netu tak si ho s velkým impulsem jistě neplete, vysoký podíl na netu je daný známostí a zároveň nedostupností na fm. Je jasné že u „mladých“ formátů dělá podíl netu dost. Právě proto jsem psal že Dance rádio při špičce s maximem kolem 60 lidí online nemůže při těch jejich dvou mini výkonových frekvencí udělat WR kolem 20 tis. – tam evidentně hraje velký vliv i obliba v historii. A Hey má na netu poslechovost opravdu neúměrně vysokou k datům z průzkumu.
Mě zase udivuje, že v okrese Semily má rádio Beat 6 tisíc posluchačů, když v samotném městě Semily není uspokojivý signál z žádného z okolních vysílačů. Je možné, že tam dost lidí jede rádio z kabelovky, ale že by to udělalo takové číslo mi přijde dost sci-fi. Něco vygeneruje Turnov a okolí, ale 6 tisíc se mi zdá dost.
6 tisíc je odhad, může to být 1, ale i 10, roli tam může hrát dojíždění lidí do větších měst, kde už Beat funguje, internet a celková známost značky mezi rockery.
A taky je Beat volně na satelitu, poslední dobou už moc ne ale dřív jsem doma na Pardubicku poslouchal přes satelit Sunshine-live a francouzské Funrádio (plus další taneční jsou na Astře 19,2 ještě dvě) velmi často. Vlastně jsem kvůli tomu satelit 2004, co skončilo Fajnrádio s taneční hudbou, pořídil. A mám signál rozbočený nejen do TV ale i do věže přes další sat příjimač takže přes televizi to poslouchat nemusím. Kutil Tim hadr 🙂
A k tomu „6 tisíc je moc“ : podle prezentace je 6000 výsledek asi z odpovědi 10 respondentů a to je možné už jenom proto že posledních 20 let studuje dost lidí a co poslouchali v Praze tak si přinesou když se vrací zpět a dnešní střední generace už internet používá běžně. Třeba já terestické rádio od roku 2004 poslouchám jen výjimečně(15 let prostě nemám co) a nebo jako náhodný/nucený poslech. Btw. náhodný typ poslechu CATI není schopen zachytit právě proto že je ten výzkum založen jen na zpětném subjektivním vjemu dotazovaného. Taky bych nikde nevykládal že jsem v autě s kolegou poslouchal třeba Evropu 2 když ji nesnáším…
jednak třeba studium ale dost lidí tam může mít trvalé bydliště a ve skutečnosti pracují a žijí v Praze, tak si vysvětluji i 5 tis Hitrádia City v Uherském Hradišti, které tam předstihlo Čro Zlín a úspěšný Blaník, který tam má už dva vysílače; místní Čro Zlín na dně je zvláštní ale posluchači se s tou značkou nestačili identifikovat po letitém vysílání Čro Brno a spíš to nahrává Radiu Zlín, zvlášť když jedním silným identifikátorem podílejícím se na poslechovosti je RDS-ka, R-ZLIN__ vs. __ZLIN__ , pak když posluchači svítí ta první verze, tak proč by neřekl že neposlouchá soukromé rádio Zlín 😀 . Problémy s poslechovostí bysme našli i při jiném rozdělování regionálních Čro a teda spousty případů taky těch pro někoho záhadných čísel soukromníků, kteří tam zdánlivě nejsou zdejší.
V případě Hitrádia City v Uherském Hradišti se jedná o brněnské City, nikoliv pražské. Podobná situace je v okrese Karviná, kde má brněnské City dokonce 7 tisíc.
ano i když jsem to přímo nenapsal, myslel jsem brněnské. Název City už jen odlišuje 93.7. Pokud by to nerozlišovali, mohli by dosáhnout o něco málo ještě větších čísel, schovaly by se pod to 2 stanice tak jako Haná a Skyrock.
jde o průzkum zpětného dotazování, třeba když se z této metody přešlo na peoplemetry u televizí (v 1997) tak podíl Novy klesl ze 70% na 50% (u prakticky existujících 3,5 tv kanálů mimo kabelovky, sat neměl tehdy téměř nikdo) Od skutečnosti se to liší jako se liší předvolební výzkumy a samotné volby. Tedy zase tak moc extra ne. S audiometry, co se testovaly už dost dávno, cca před 15 lety, by bylo měření dost drahé. Ovlivňuje to subjektivní vnímání respondentů: známost a snaha pomoct oblíbenému rádiu – viz jak tady někdo spekuloval co by řekl když by se jej náhodou ptali…
Je to styl jak na Žurnálu, který se snaží nastavit procesory v dobrém aby tomu šlo rozumět, tzn celkem už dost ostře, některé spektra jsou dost potlačeny, oproti třeba Vltavě nebo Proglasu, kde je zvuk dynamický, někdo by označil huhlavý až nevýrazný a náhodný posluchač má tendenci hodně kvůli zvuku tyto druhé stanice přeskakovat. Ale F1 to s ořezáním vyloženě přehání, vždy to šlo poznat u zpráv, ale teď zvuk místy připomíná, jako byste nebyli přesně naladěni a zprávami se hlasatel spíš proprskává.
Tak jsem krátce vyzkoušel příjem DAB+ v carsharingové Škodě Karoq. Jako jedno z mála aut má i L-band. Výhodou je i možnost deaktivovat automatické přelaďování mezi DAB a FM, které může dost obtěžovat. Příště zkusím v Praze zajet na místa, kde jdou německé multiplexy, zatím jsem nic neulovil. Neví někdo, jak lze konkrétně na tomto modelu rádia spustit monitor DAB? Podržet Setup nepomohlo:
Víte náhodou někdo něco o Radiu 21st Century Enterprise? Podle Encyklopedie Českých Budějovic to byla „komerční rozhlasová stanice pojmenovaná podle dne, kdy začala v Českých Budějovicích vysílat (21. 3. 1992). Zaměřovala se zejména na hudební pořady ve stylu country. Po roce činnosti zanikla.“
Radio 21 opravdu začalo vysílat 21. března 1992 v Českých Budějovicích na frekvenci 93,6 MHz z budovy radiokomunikací na Pražské ulici, později z Kamenného Újezdu. Ředitelem byl Vladimír Lutovský, majitelem Pavel Kryzl a jeho firma 21st Century Enterprises, která po revoluci působila v různých oblastech včetně hostinských služeb (podle ní bylo rádio pojmenováno). První adresa byla Nemanická 14, ČB, od roku 1994 Jeronýmova 19. V červnu 1994 se frekvence změnila na 88,4. Od prosince 1994 začalo přebírat Evropu 2 se zachováním vlastního večerního programu. Rádio zaniklo v říjnu 1995, licenci mělo do konce toho roku. Na 88,4 pak bylo od začátku roku 1996 Radio Beat (nezaměňovat s dnešním Radiem Beat), které se zhruba po roce změnilo na Eldorádio ze skupiny Faktor. Program Radia 21 (zdroj: Týdeník Rozhlas 7/1993):
Pánové, díky za zprávy! Ovi, váš archiv je snad bezedný 🙂
Budějcký Beat tedy neměl s dnešním pražským nic společného? V Encyklopedii Českých Budějovic jsem se o něm dočetl pouze to, že vysílal v letech 1996 a 1997 na 88.4 FM a stejně jako dnešní pražský vysílal rockovou a beatovou hudbu.
Sice toto souvisí s rádiem jen trochu, ale co řikáte na DJ Aleše Matouška z Kissu co dělá zvukový doprovod na mistrovství světa v hokeji? Za mne obsolutní ostuda, katastrofa, hnus, ten hraje 10 písniček dokola, usekává je, nechápu!
no když si to tak popsal a uvědomím si to tak pravda, nic moc. Ale dělá to už dlouho, takže zvyk. Nebo máme na porovnání někoho kdo to dělal líp? Matoušek ale aspoň i když je toho málo tak jsou to pro mě celkem dobré věci. Usekávání – asi není čas, i když dřív je pravda bylo to asi delší. Před 4 lety hrával při trestech tohle, v dalších ročnících jsem se s podobným nápadem nesetkal https://www.youtube.com/watch?v=0uRkOjXehPE. Jinak až při začátku mistrovství jsem si uvědomil, že je to tento Aleš z Kissu. A hraje teď i při jiných než českých zápasech? Malý výběr, stejný trend jak u těch rádií.
Můžete, porovnáme to s fotkou, co jsem tu dával v roce 2017.
Už jsou nějaké články o aktuální poslechovosti.
Funguje někomu z vás aplikace RadioMetrics? Mně ne, navíc už není na Google Play. Webová verze http://www.radiometrics.cz funguje, ale má stará data.
funguje ale má taky data ještě z předchozího průzkumu
Děkuji, zkusil jsem nainstalovat na starší telefon, tam to jde. Uvidíme, zda budou data aktualizována, nebo Active už aplikaci pustil k vodě.
Minule se v aplikaci čerstvá data objevila zhruba s týdenním zpožděním, takže bych zatím nepanikařil.
Ještě že máme tradiční zdroj dat JIDXC http://www.dxradio.cz/jidxc/poslech.htm. Jsou tam první čísla Radia Kroměříž (je první od konce s 6 tisíci WR) a také Českého rozhlasu Karlovy Vary, jeho 16 je nejlepší výsledek z nových regionálních studií. Nahoru jde nehudební Český rozhlas Plus (165). Daří se oldies formátům – českému (Signál 125) i zahraničnímu (Oldies 64).
Bontonu se ale zase naopak nedaří takže v denní poslechovosti je to furt šulnul stejné… A Český Impuls taky negeneruje moc velká čísla, i když na to že vysílá jen na AM/DVBt a v DABu to tak špatné není.. Zajimavá je položka jiné české a zahraniřní stanice – oboje po cca po 60 tis. poslouchá denně (=tohle číslo generuje cca 100 respondentů). To je pomalu stejná síla jako celá síť Rockrádia. Kolik jich je těch „jiných českých“? Seejay, Samson, Clubradio, Pigi, Billa, atd .. podle play.cz/radia.cz odhaduju tak kolem 50 ale z toho tohle číslo generuje tak max 10-15 rádií z nich… Hey (vzhledem k pokrytí) je na tom fakt bídně…
Sledoval jsem zatím výsledky v Severních Čechách, co je zajímavé je to, že cca 3000 lidí v Ústí nad Labem poslouchají Rádio Spin. Tak by mě znamenalo na čem, když to v Ústí nejde naladit…..Tak by mě zajímalo, jaké rádio zaměnili…. Dále je vidět, že ani 4 dubl frekvence v Liberci nepomůže Hitrádiu k lepším výsledkům. To samé platí pro Most a v případě Rock Rádia i v Ústí nad Labem…..
Jasně, tak nedávno měl třeba Color 6 tisíc v Olomouci, kde nemá vysílač, to číslo bylo vyšší než v Brně, kde má naopak posluchačů spoustu. Regina DAB Praha pak měla poslechovost někde kolem 30 000 posluchačů, což bylo opravdu úsměvné. Stejně absurdní jsou výsledky Wave, proti kterému sice nic nemám, ale 22 000 posluchačů nemá na internetu a v DABu ani zdaleka. Stejně nesmyslná čísla jsou u Signálu, který ma webovou poslechovost skoro nulovou, ale prý ho poslouchá 125 tisíc lidí (haha). Celý ten průzkum je zaplacený (a to doslova) některými firmami a výsledky tomu odpovídají. U všech stanic pod 50 000 posluchačů je to pak vycucané z prstu.
6 tisíc může být cca 10 respondentů studentů z Olomoucka co znají Color třeba z Brna. Nicméně to tak přesné jak prezentují, nebude.. ale stále platí že na základě těchto čísel se točí obrat přes 1,5 miliardy za reklamu ročně .. http://www.median.eu/cs/wp-content/uploads/docs/RP_2018_4_1Q_prezentace.pdf
Výsledky některých stanic jsou mimo realitu, tak to bylo vždy v tomto měření. Ale bohužel žádný jiný výzkum není k dispozici, takže Radioprojekt je oficiálním zdrojem dat pro rozhodování, kam umístit a jak ocenit reklamu, pro poměřování úspěšnosti jednotlivých rádií. Třeba Radio Dechovka své výsledky interpretuje po svém: Na webu uvádí „Je nás přes 100 000!“ bez uvedení zdroje dat. Nebo svůj výsledek z Radioprojektu uvádí jen pro věkovou skupinu 70-79, kde je na tom logicky lépe.
Jediným použitelným „měřákem“ je internetová poslechovost. Na 100 tisíc WR Radioprojektu bývá obvykle cca 500 posluchačů na internetu ve špičce, tj. 0,5 %. Nad tímto mediánem jsou často vyhraněnější, žánrové, alternativnější stanice. Nejvíce Český Impuls (4,4 % – zřejmě kvůli značce snadno zaměnitelné s „velkým“ Impulsem), vysokou internetovou poslechovost vzhledem k číslům v Radioprojektu mají také Dechovka, Radio 1, RockZone, Color, Kroměříž, Expres, Krokodýl, Jazz, D-dur, Hey, Čas Rock, Rock, Wave. Méně než 0,5 % mají obvykle regionální stanice ČRo a také například Signál, Petrov, RCL, tedy rádia se seniornějším publikem, které ještě není navyklé poslouchat přes internet.
K tomu „výsledky některých stanic jsou mimo realitu“: může to tak být, ale interpretace kterých a jak, je na základě subjektivního dojmu… pár mých dojmů 🙂 : kdo si najde český impuls na netu tak si ho s velkým impulsem jistě neplete, vysoký podíl na netu je daný známostí a zároveň nedostupností na fm. Je jasné že u „mladých“ formátů dělá podíl netu dost. Právě proto jsem psal že Dance rádio při špičce s maximem kolem 60 lidí online nemůže při těch jejich dvou mini výkonových frekvencí udělat WR kolem 20 tis. – tam evidentně hraje velký vliv i obliba v historii. A Hey má na netu poslechovost opravdu neúměrně vysokou k datům z průzkumu.
Mě zase udivuje, že v okrese Semily má rádio Beat 6 tisíc posluchačů, když v samotném městě Semily není uspokojivý signál z žádného z okolních vysílačů. Je možné, že tam dost lidí jede rádio z kabelovky, ale že by to udělalo takové číslo mi přijde dost sci-fi. Něco vygeneruje Turnov a okolí, ale 6 tisíc se mi zdá dost.
6 tisíc je odhad, může to být 1, ale i 10, roli tam může hrát dojíždění lidí do větších měst, kde už Beat funguje, internet a celková známost značky mezi rockery.
A taky je Beat volně na satelitu, poslední dobou už moc ne ale dřív jsem doma na Pardubicku poslouchal přes satelit Sunshine-live a francouzské Funrádio (plus další taneční jsou na Astře 19,2 ještě dvě) velmi často. Vlastně jsem kvůli tomu satelit 2004, co skončilo Fajnrádio s taneční hudbou, pořídil. A mám signál rozbočený nejen do TV ale i do věže přes další sat příjimač takže přes televizi to poslouchat nemusím. Kutil Tim hadr 🙂
A k tomu „6 tisíc je moc“ : podle prezentace je 6000 výsledek asi z odpovědi 10 respondentů a to je možné už jenom proto že posledních 20 let studuje dost lidí a co poslouchali v Praze tak si přinesou když se vrací zpět a dnešní střední generace už internet používá běžně. Třeba já terestické rádio od roku 2004 poslouchám jen výjimečně(15 let prostě nemám co) a nebo jako náhodný/nucený poslech. Btw. náhodný typ poslechu CATI není schopen zachytit právě proto že je ten výzkum založen jen na zpětném subjektivním vjemu dotazovaného. Taky bych nikde nevykládal že jsem v autě s kolegou poslouchal třeba Evropu 2 když ji nesnáším…
jednak třeba studium ale dost lidí tam může mít trvalé bydliště a ve skutečnosti pracují a žijí v Praze, tak si vysvětluji i 5 tis Hitrádia City v Uherském Hradišti, které tam předstihlo Čro Zlín a úspěšný Blaník, který tam má už dva vysílače; místní Čro Zlín na dně je zvláštní ale posluchači se s tou značkou nestačili identifikovat po letitém vysílání Čro Brno a spíš to nahrává Radiu Zlín, zvlášť když jedním silným identifikátorem podílejícím se na poslechovosti je RDS-ka, R-ZLIN__ vs. __ZLIN__ , pak když posluchači svítí ta první verze, tak proč by neřekl že neposlouchá soukromé rádio Zlín 😀 . Problémy s poslechovostí bysme našli i při jiném rozdělování regionálních Čro a teda spousty případů taky těch pro někoho záhadných čísel soukromníků, kteří tam zdánlivě nejsou zdejší.
V případě Hitrádia City v Uherském Hradišti se jedná o brněnské City, nikoliv pražské. Podobná situace je v okrese Karviná, kde má brněnské City dokonce 7 tisíc.
ano i když jsem to přímo nenapsal, myslel jsem brněnské. Název City už jen odlišuje 93.7. Pokud by to nerozlišovali, mohli by dosáhnout o něco málo ještě větších čísel, schovaly by se pod to 2 stanice tak jako Haná a Skyrock.
Nechcete tu rozebírat třeba teorii o placaté Zemi? Nebo nesmrtelnost chrousta? Má to naprosto stejnou relevanci jako Radioprojekt.
jde o průzkum zpětného dotazování, třeba když se z této metody přešlo na peoplemetry u televizí (v 1997) tak podíl Novy klesl ze 70% na 50% (u prakticky existujících 3,5 tv kanálů mimo kabelovky, sat neměl tehdy téměř nikdo) Od skutečnosti se to liší jako se liší předvolební výzkumy a samotné volby. Tedy zase tak moc extra ne. S audiometry, co se testovaly už dost dávno, cca před 15 lety, by bylo měření dost drahé. Ovlivňuje to subjektivní vnímání respondentů: známost a snaha pomoct oblíbenému rádiu – viz jak tady někdo spekuloval co by řekl když by se jej náhodou ptali…
29/5 a databáze není stale zaktualizovaná na nova data , holt asi čas tu aplikaci smazat z telefonu….
no rádio frekvence 1 má takovej skreslenej zvuk a víc řve oproti jenejm rádiím
Je to styl jak na Žurnálu, který se snaží nastavit procesory v dobrém aby tomu šlo rozumět, tzn celkem už dost ostře, některé spektra jsou dost potlačeny, oproti třeba Vltavě nebo Proglasu, kde je zvuk dynamický, někdo by označil huhlavý až nevýrazný a náhodný posluchač má tendenci hodně kvůli zvuku tyto druhé stanice přeskakovat. Ale F1 to s ořezáním vyloženě přehání, vždy to šlo poznat u zpráv, ale teď zvuk místy připomíná, jako byste nebyli přesně naladěni a zprávami se hlasatel spíš proprskává.
Rádio Dálnice nově v kabelové síti UPC.
Tak jsem krátce vyzkoušel příjem DAB+ v carsharingové Škodě Karoq. Jako jedno z mála aut má i L-band. Výhodou je i možnost deaktivovat automatické přelaďování mezi DAB a FM, které může dost obtěžovat. Příště zkusím v Praze zajet na místa, kde jdou německé multiplexy, zatím jsem nic neulovil. Neví někdo, jak lze konkrétně na tomto modelu rádia spustit monitor DAB? Podržet Setup nepomohlo:
Zde je konkurenční Hyundai/Kia: https://www.youtube.com/watch?v=u7qY6Ttnffg
Skryté menu autorádia Hyundai, kde je vidět RDS PI, TP, TA, EON PI, AF list, DAB EId, SId a další zajímavosti a funkce.


Ovi budete dávat funkcni ze byjsme tu psali i obrázky ?
Vložíte-li do komentáře odkaz na obrázek začínající na https, měl by se přímo zobrazit v komentáři. Jinak pouze formou odkazu (link).
ok dekuji 🙂
Jestli obrázky, tak s popiskem pro nás zrakáče.
Víte náhodou někdo něco o Radiu 21st Century Enterprise? Podle Encyklopedie Českých Budějovic to byla „komerční rozhlasová stanice pojmenovaná podle dne, kdy začala v Českých Budějovicích vysílat (21. 3. 1992). Zaměřovala se zejména na hudební pořady ve stylu country. Po roce činnosti zanikla.“
Tusim, ze slo o predchudce Eldoradia na 88.4 Fm. Na Jingly.cz nebo nekde jsem potkal nejake znelky.
Radio 21 opravdu začalo vysílat 21. března 1992 v Českých Budějovicích na frekvenci 93,6 MHz z budovy radiokomunikací na Pražské ulici, později z Kamenného Újezdu. Ředitelem byl Vladimír Lutovský, majitelem Pavel Kryzl a jeho firma 21st Century Enterprises, která po revoluci působila v různých oblastech včetně hostinských služeb (podle ní bylo rádio pojmenováno). První adresa byla Nemanická 14, ČB, od roku 1994 Jeronýmova 19. V červnu 1994 se frekvence změnila na 88,4. Od prosince 1994 začalo přebírat Evropu 2 se zachováním vlastního večerního programu. Rádio zaniklo v říjnu 1995, licenci mělo do konce toho roku. Na 88,4 pak bylo od začátku roku 1996 Radio Beat (nezaměňovat s dnešním Radiem Beat), které se zhruba po roce změnilo na Eldorádio ze skupiny Faktor. Program Radia 21 (zdroj: Týdeník Rozhlas 7/1993):

Pánové, díky za zprávy! Ovi, váš archiv je snad bezedný 🙂
Budějcký Beat tedy neměl s dnešním pražským nic společného? V Encyklopedii Českých Budějovic jsem se o něm dočetl pouze to, že vysílal v letech 1996 a 1997 na 88.4 FM a stejně jako dnešní pražský vysílal rockovou a beatovou hudbu.