Nejnovější komentáře

  • Václav: Dnes jsem nejen tuto trasu sledoval z rozhledny na Hostýně, po cestě tam jsem naladil 92 kterou mi přerušili Rakušané,…
    22:38 19.04.2025
  • Franz: Ověřoval jsem pokrytí rádia Metropole na trase Olomouc-Ostrava a hlásím, že při cestě z Hané je kvalitní příjem zhruba po…
    21:15 19.04.2025
  • Tuxik: Musí projevit zájem. Navíc spuštěním oficiálního rádia v DAB jim narostou poplatky u autorských svazů, takže se do toho nikdo…
    11:25 19.04.2025
  • Václav: Já bych to viděl dát na testovací pozici BHR 😀 a možná Samson
    10:46 19.04.2025
  • Soundwaver: do té testovací pozice můžete se souhlasem dát jakékoliv radio sami, nebo o to musi někdo projevit zájem, jako u…
    09:52 19.04.2025
  • Tuxik: BHRadio zmizelo z multiplexu COLOR DAB+ i z Fiery v Jemnici. Rádiu přejeme mnoho úspěchů u dalšího operátora 🙂
    23:42 18.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
27.8K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
jouda
6. 2. 2025 19:06

COLOR DAB+ už je bez čtyř rádií: Beat, Kiss, Spin a Country.

Jirkas
Reply to  jouda
6. 2. 2025 19:25

Přesně tak a DAB Test HQ tak opět může opět jet podle názvu 128kbps.

Dancheb Atanas
Reply to  Jirkas
6. 2. 2025 19:26

TestHQ už jede

Jirkas
Reply to  Dancheb Atanas
6. 2. 2025 19:29

Vím, že jede, proto o něm píšu a píšu o těch 128kbps.

Jakub DXer
6. 2. 2025 11:20

Světlana Witowská míří do ČRo – bude pomáhat moderovat „Osobnost Plus“.

Václav
Reply to  Jakub DXer
6. 2. 2025 13:39

V páru s diplomatem Petrem Kolářem který pomáhal vždy „správnému“ kandidátu se dostat na hrad defakto od doby kdy u nás byla zavedena přímá volba. Až se mu to povedlo a je poradcem současného prezidenta Petra Pavla. Nevím jak dopadla Kolářova bezpečnostní prověrka, tolik diskutována u personálu předchozího prezidenta.

Že Světlana moderovala duel Drahoš Zeman je otázkou zda je tohle košér na médiu u nejz je dogma verejnopravnost a nezávislost.

Předchozí místo Witovske bylo aktuálně.cz. Shodou okolností jsem slyšel rozhovor na Plusu že se měnil šéfredaktor aktuálně cz, ohledně starších zpráv mě přišlo aktuálně.cz vyvážené.

Last edited 2 měsíců před by Václav
Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
6. 2. 2025 06:38

V ČB cca 3 dny na 89,8 pouze ticho.

Jakub Dxer
5. 2. 2025 17:50

Aby to nevypadalo, že jenom kritizuju ten DAB+, pustil jsem si Radio Spin – a byla tam teď písnička s povedeným veršem: „Moji kámoši jsou CRIMINAL – seděli aspoň jednou MINIMAL“ … 🙂

Václav
Reply to  Jakub Dxer
5. 2. 2025 21:19

Obraty jsou zajímavé. Onehdy jsem tam slyšel Zapal knot potom hoď Molotov až by se zdálo být násilné https://youtu.be/BDz0FlNCA7E?feature=shared

Jakub DXer
5. 2. 2025 08:32

Kde je prosím ten celoplošný Energic? V září se nechali slyšet, že už nebudou jen pro Mladou Boleslav a blízký region, ale budou celoplošni. Chápu, že CDG asi je dražší, tak proč nejsou třeba v RTI?

Míra
Reply to  Jakub DXer
5. 2. 2025 09:42

Cca 1M u CDG je dost, a trochu míň u RTI je furt dost. Hlavně oni říkali něco o několika Energicích…

Jakub DXer
Reply to  Míra
5. 2. 2025 11:53

Ano, celá skupina stanic Energic… Taky měli úvahu o přejmenování celého multiplexu na Energic…

Pevy
Reply to  Jakub DXer
8. 2. 2025 20:39

Tak pokud budou spoléhat na „pseudooperátora“ Fieru, tak si s tím pokrytím moc nepolepší ještě hodně dlouho.

Netopyr
Reply to  Pevy
9. 2. 2025 00:11

Ten váš „pseudooperátor“ nabízí mnohem vyšší kvalitu zvuku a doplňujících informací než ten velký operátor, tak kdo je tady pseudo?

Pevy
Reply to  Netopyr
9. 2. 2025 10:29

Se skoro prázdným multiplexem se „kvalita“ nabízí velmi snadno.

Jirkas
Reply to  Pevy
9. 2. 2025 14:03

CRA ma taky prazdny multiplex a nabizi hnuj kvalitu.

Trouba
Reply to  Pevy
9. 2. 2025 02:32

Pseudoperátor je teď především skupina okolo Pařízkovců a Omikron. Fiera pokud vím vybudovala alespoň základ a bude budovat dál. Co tam máte dál ? 🙂

Pevy
Reply to  Trouba
9. 2. 2025 10:34

Pařízkovci ani Omikron ještě (zatím) žádní operátoři prakticky nejsou. A Fiera je doposud opravdu jedna velká zoufalost – třeba se to časem změní, rád bych tomu věřil.

Jakub DXer
Reply to  Pevy
9. 2. 2025 11:30

Za mě: a) Fiera pan Hájek spustil Prahu DAB+ s Energicem, provozuje DVB-T2… b) Parizkovci mají třeba půl roku nachystané Hády, a tím, že jsou „propojení“ s multiplexem 24, tak mají zkušenosti atd … c) „pseudo“ je ten GG Omikron,to jsou „obchodnici“, kteří nemají s vysíláním žádnou zkušenost, jen vytušili možnost na tom vydělat „ve středně až dlouhodobém“ horizontu. Ale přepočítali se, ten rozhlasový trh je jinde, celé to krachne. Bude se v DABu sice vysilat, ale žádná sláva, zajem nových stanic bude minimální…

Jakub DXer
4. 2. 2025 13:25

Tak společně s Parizkovcama naskočil GG Omikron a je tam pouze.radio.Cas -;to jsou dobří tragédi …

Pevy
Reply to  Jakub DXer
6. 2. 2025 07:55

To zapnuli v Praze (6C+8C)?

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
6. 2. 2025 08:29

Jo to bylo v Brně toho 4.2. , ale je to vypnuté – i ten GG Omikron

jouda
Reply to  Jakub DXer
6. 2. 2025 08:50

Díky té roční lhůtě pro zahájení vysílání bude pěkně vidět, kdo má které klienty zasmluvněné. Zatím tedy lze očekávat spíše méně rádií s nízkými datovými toky. 6C+8C je v Praze zatím off.

Jarda
Reply to  jouda
6. 2. 2025 09:06

Kazdy tady nadava na nizky datovy tok u Cra dab cz, ale zkuste si nekdo poslechnout Signal Radio v Rti 88kbps vs 40kbps u CRA cz dab, to neslysite , ze u cra je to znacne lepsi? Ma vice vysek a nezni to jak z netu
Takze za me opravdu tok v realu neni vychozi a u radiokomunikaci signal radio mnohem lepsi zvukove.

Jarda
Reply to  Jarda
6. 2. 2025 10:05

https://www.televizniweb.cz/2025/02/je-datovy-tok-u-dab-jedinym-kriteriem-kvality-poslechu/ a zde to mate popsano, takze 40kbps u cra je ve finale jako 88kbps u rti pro vsechny rejpaly, takze kvalita je fakt dostacujici

Jirkas
Reply to  Jarda
6. 2. 2025 10:12

Ne, to opravdu neni, i zvukove je to znatelne horsi a rozpoznatelne, zni to otresne na cemkoliv. Kvalita neni dostacujici a je silne podprumerna.

Jarda
Reply to  Jirkas
6. 2. 2025 10:20

A slysel jste to? U signal radia je to opravdu rozdil

Jirkas
Reply to  Jarda
6. 2. 2025 10:22

Slysel a vetsina lidi se na tom shoduje, CRa mux zni opravdu tragicky a nejhure ze vsech mux DAB v CR. Zvuk hudby na zachode v plechove roure.

Poslouchac
Reply to  Jirkas
6. 2. 2025 10:34

No, tak to jsem zvedavej. Snad si zabehnu na garaz dneska ten digitalni chrchlak poslechnout……

Poslouchac
Reply to  Poslouchac
6. 2. 2025 17:17

Tak jsem si to na garazi pustil, a me dojmy jsou vicemene pozitivni. Na poslech v aute naprosto idealni. Do kuchyne a kancelare taky. Ono stejne posloucham pri praci doma stream z netu, takze tak…

Jirkas
Reply to  Poslouchac
6. 2. 2025 19:28

Ani v autě to není ideál, trhá to uši. Plechový kanalizacni zvuk. I na malém chrchlátku je komprese slyšet.

Reply to  Jirkas
6. 2. 2025 19:56

Souhlas. Včera jsem poslouchal Signál ve verzi od ČRa cca 40 minut při jízdě po dálnici a byl to poslechový masochismus. Plechařina je slyšitelná i zvýšeném hluku.
Tohle je tak akorát medvědí služba pro budoucnost rádia jako takového.

Dancheb Atanas
Reply to  MichalP
6. 2. 2025 20:09

ČRa je budoucnost DABu ukradená, hlavně co nejvíc $$

jouda
Reply to  Jarda
6. 2. 2025 10:47

Signál rádio v RTI i na těch 88 kbit/s zní poměrně špatně, stále však o mnoho lépe než v CDG. Digitálně zní nejlíp v tom zatracovaném mp3 streamu 192 kbit/s na play.cz. 🙂

Netopyr
Reply to  Jarda
6. 2. 2025 12:27

PR článek provozovatele multiplexu opravdu není dokladem ničeho.

Teď přichází ta část, kdy se nám budou snažit namluvit, že to, co slyšíme, není šakalí vytí ale libozvučný slavičí zpěv. Nebo jinak, že ta vypelichaná herka je závodní kůň v plné síle. Je fakt smutný, kam jsme se v ČR dostali. Všichni všude jinde jsou netopýři a hifisti a zbytečně pálí energii na vysílače a plácají prostorem v sítích, jen my jsme přišli na to, jak se to dělá správně.

Šeryf
Reply to  Netopyr
6. 2. 2025 21:11

Tyhle audio bludy tu už řadu let šíří pan technický ředitel Zýka z ČRo, který má na ten zvuk dokonce téměř čerstvý doktorát ;). Tomu se říká, využívat své znalosti pro temnou stranu věci… Tady to ale RUB s ČRa posunuli ještě o kousek dál. Mimo jiné očernili označení Hi-Fista. Jako Hi-Fista bych čekal, že stanice budou v muxech +/- tak 128 kbit/s (v Bavorsku mají Bayern 4 Classic se 144 kbit/s ;). Jako realista bych byl v tuto chvíli už asi celkem spokojený za ubohých 64 kbit/s a za solidní bych pak považoval 72 kbit/s (německé celoplošné sítě) a skvělé 88 kbit/s (to je třeba naprostý standard ve Francii). Jak to vidí v u sousedů možno studovat Sender-Tabelle DAB – http://www.ukwtv.de – UKW/TV-Arbeitskreis e.V.

Jirkas
Reply to  Netopyr
6. 2. 2025 21:23

Přesně popsán stav věci. Je to jak s výrobci jídla, chrabá výmluva, proč mají jiné země lepší složení jídla a u nás je složení horší – protože to češi tak chtějí a vyžadují to, chutná jim to tak více.

Netopyr
Reply to  Jirkas
6. 2. 2025 21:52

Náš párek má 20 % masa, ano, ale naše koření a mouka v nich je mnohem lepší a naprosto tu absenci masa vynahradí, ti, co chtějí větší podíl masa jsou elitáři, kteří tomu nerozumí, naše moderní výroba párků pro většinu zákazníků se obejde bez masa, podíl masa v párku je překonaná veličina, jiné trhy jsou specifické a nesmyslně vyžadují vysoký poměr masa, naše výrobní postupy dokáží absenci masa dokonale nahradit (a šlo by pokračovat).

Kdyby to nebylo smutný, je to k smíchu.

Hori97
Reply to  Jarda
6. 2. 2025 12:40

ČRa má nepochybně u Signál rádia kvalitnější zdroj signálu než RTI. Tato stanice v multiplexu RTI cz zní špatně dlouhodobě a vůbec neodpovídá nastavenému datovému toku. Porovnejte si, ale zvuk z obou sítí v případě Rádia 1. Tam už je kvalitativní rozdíl velmi znatelný – 40 kbps vs 88 kbps.
Nezáleží na tom, co si kdo kam napíše – jsou to jen marketingové řeči. Toky jsou zoufale nízké a na místě poslechu nezáleží. Silná komprese je slyšet úplně všude. Auta disponující DAB příjmem budou v řadě případů vybaveny i kvalitnější aparaturou, která celý stav ještě podtrhne. Kvalitativní minimum má být nastaveno jako v Německu na hodnotě 64-72 kbps. Cokoliv níže zní špatně nezávisle na zdroji signálu.

Míra
Reply to  Hori97
6. 2. 2025 17:28

Nejsnazším a logickým krokem by teď pro RTI měla být změna kódování z LC na V1.

Reply to  Míra
6. 2. 2025 19:48

Souhlas!
Tohle měli udělat už dávno. A nejen RTI, ale i Teleko.

Míra
Reply to  MichalP
6. 2. 2025 20:43

Jinak si myslím, že zákazníkům, kteří zůstanou u RTI by mělo sakra záležet na dodání kvalitního streamu.
Pokud chtějí vysílat v LC (teď je otázka, kdo to chce), tak by museli zvýšit tok z nynějších 80 na slespoň 96 (pro audio), což je zhruba těch 104 na službu. Pak samozřejmě vyřešit vstupní stream.
Nyní je zvuk R1 a Signálu u RTI prostě chlupatý.

Jakub Melin
Reply to  Míra
6. 2. 2025 21:56

LC je u toků <96 kbps včetně nesmysl. SBR zamaskuje kompresi na výškách a subjektivně to zní lépe. I proto to takto používají v Německu, kde mají roky zkušeností a vědí, co dělají.

AAC-LC má smysl od 112 kbps výše, nebo spíš od 128 kbps výše.

Jakub Melin
Reply to  MichalP
6. 2. 2025 21:55

Ano, u toků 80-96 kbps je přínos AAC+ v1 znatelný. Testovali jsme to a pro subjektivní vjem je zapnuté SBR prostě přínosem. Podobně je přínosem u toků 64-72 kbps zapnuté PS, taktéž jsme to testovali a zvuk je subjektivně lepší. Srovnání 88 kbps AAC+ v1 vs. 40 kbps AAC+ v2 by pak i dle té (velmi orientační a nicneříkající) tabulky vypadalo úplně jinak, ve prospěch RTI.

Jirkas
Reply to  Hori97
6. 2. 2025 19:54

Ano. ohledně Signálu u RTI má od RU velice nekvalitní vstupní zdroj streamu.

Jirkas
Reply to  Hori97
7. 2. 2025 07:53

Teď se hýbalo s nastavením zvuku a Signal zní nyní u ČRa jeste otresneji, ztratilo to basy, asi soutěž, jak ten zvuk ještě více „dojebat“. Moc se omlouvám za to slovo..

Míra
Reply to  Jirkas
7. 2. 2025 08:46

Koukám, že je tady docela zajímavě nastaveno filtrování sprostých slov (viz můj nezveřejněný přispěvek), ale chápu, že s tím zvukem nejsi spokojen.

Last edited 2 měsíců před by Míra
Jirkas
Reply to  Míra
7. 2. 2025 11:04

Jinak laboruje se nyní s procesingem zvuku pro DAB+

Honza K.
Reply to  Jirkas
7. 2. 2025 12:04

Na JBL Tuneru (1) zvuk ujde, ale v autě je to fakt špatná kvalita. Jak o tomto může někdo říct, že je to lepší kvalita jak na FM nechápu.

Václav
4. 2. 2025 13:13

Nyní u Zlína Votice 103.2 přehlušily i Javořinu na obyčejném přijímači.

Jakub DXer
4. 2. 2025 10:22

Se mi libilo: „na západ od našich hranic“…. No, na východ (SK) od našich hranic to není žádná sláva a jihovýchod (HU) tam je to úplně prázdné..

Marek
Reply to  Jakub DXer
4. 2. 2025 11:12

A co se vám vlastně líbilo? Nevím, o čem je řeč.

HOME
27.8K
0
Přidejte komentář, prosím.x