Nejnovější komentáře

  • Jirkas: Mě také nezajímá, jen referuji co bude, když jsi Bonton zmínil.
    21:37 03.02.2025
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: Bonton mě popravdě nezajímá, spíš to Dance rádio.
    21:32 03.02.2025
  • Jirkas: Bonton bude v celoplosnem mux B, dostane tam krasnych 32kbps.
    21:25 03.02.2025
  • Oviradio.cz: Jiné změny tam letmým pohledem nepozoruji. Vypadá to na použití známější značky CRA i v muxu B. Rozumný krok.
    21:12 03.02.2025
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: To by mohli zvýšit bitrate Dance rádiu a Bontonu a přepnout na stereo.
    21:07 03.02.2025
  • Oviradio.cz: Zároveň byl Beat dnes odpoledne či večer vyřazen z CDG DAB+ Reg, který se nově nazývá CRA DAB+ REGION.
    21:00 03.02.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
26.9K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub DXer
25. 1. 2025 13:43

Tak jestli tam fakt nacpou 17 stanic, tak se zřejmě dostanu na kapacitu paměti přijímače (100) a pokud spustí někdo další, tak asi už budu chodit skenovat do sklepa, abych nenacital muxy z Rakouska.

Jakub DXer
24. 1. 2025 21:10

Zajistil jsem opravu DVTV extra pro Brno a okolí – měli nesynchronni zvuk s obrazem, už mě to fakt nebavilo, tak jsem jim napsal, oni mi docela rychle odpověděli dotazem, jakým způsobem to chytám a po 2 dnech to už hraje dobře..

PVo
Reply to  Jakub DXer
24. 1. 2025 22:05

Taky jsem si toho všiml- tedy nesynchronní byly nejen z vysílače pro Brno
No stejně tam jsou spíš videa, který mě na netu spíše míjí (resp. já je), zajímavý ovšem je, že to zvládají velice dobře obsazovat reklamou – na rozdíl od jiných nových TV vzniklých nedávno.

Jakub DXer
24. 1. 2025 20:09

Tiskovka CDG bude 4.2.2025, tak to asi už konečně pustí …

Jarda
Reply to  Jakub DXer
24. 1. 2025 20:56

4.2. V 10h se spouští ofiko, proto začíná tiskovka v 9.30h

Pevy
Reply to  Jarda
24. 1. 2025 23:17

Fakt se startuje přímo během tiskovky? Po těch měsících mlžení chtějí být zase světoví 😃?

Míra
Reply to  Jarda
25. 1. 2025 08:30

Pokud začíná tiskovka v 9:30, tak bych očekával start sítě v 9:25…Aby bylo co předvést….

Jirkas
Reply to  Míra
25. 1. 2025 10:26

Ono moc co předvádět nebude, ubohých deformovaných 40-48kbps

Míra
Reply to  Jirkas
25. 1. 2025 10:49

To se může stát.

jouda
Reply to  Jirkas
25. 1. 2025 13:59

Nutno též přiznat, že volba nízkých datových toků zde nepůjde na vrub provozovatele sítě (ČRa/CDG), ale provozovatele rádií, protože ČRa už dříve uvedly, že budou smluvně nabízet datový tok a nikoliv profily pro jednotlivé programy jako v DVB-T2. Tzn. když si někdo zajistí u ČRa určitý datový tok, je pak jen na něm, kolik programů a s jakými doplňkovými službami do něj umístí. Případná mizerná kvalita v této síti tedy bude přímou vizitkou provozovatelů jednotlivých rádií (a tedy toho, jak seriózně to opravdu s DABem+ myslí) a ne ČRa/CDG.

JM.
Reply to  jouda
25. 1. 2025 14:10

Ale tohle je také určitě na základě doporučení operátora a nastavení multiplexu. EEP-2A si také asi rádia nevymyslela jako jakýsi standard, když všude jinde v zahraničí je standard EEP-3A. Úplně by stačilo dát EEP-3A a zvednou toky o třetinu.

Problém je, že pokud multiplex vyjede komplet v EEP-2A, nikdo už to nikdy nepřepne na standard, protože se všichni budou bát „zhoršení pokrytí“ a toho, že si nějaký posluchač bude stěžovat, že mu to hraje hůř. Přitom EEP-2A je prostě plýtváním místa v multiplexu ve chvíli, kdy tam potřebuju dát víc stanic.

jouda
Reply to  JM.
25. 1. 2025 14:30

Ano, lze předpokládat, že volba EEP-2A vzešla z jednání s provozovateli, protože 17 programů a zřejmě i priorita lepšího pokrytí na úkor kvality. Ale nechme se (doufám příjemně) překvapit toho 4.2., jaká bude finální konfigurace.

Jirkas
Reply to  jouda
25. 1. 2025 17:31

Ano, ale CRa fest presponuje cenu za lepsi datove toky, takze provozovatele chte nechte zvoli ty nizsi, takhle to totiz u CRa funguje..

Míra
24. 1. 2025 15:07

Jakou hudbu nejčastěji slýcháte z transmitterů z automobilů ostatních?
Já nejčastěji něco ve stylu radia Spin, ale hodně té české současné tvorby.
Nepředpokládám a doufám, že by kdokoliv z Vás tuto technologickou hrůzu použival.

Honza K.
Reply to  Míra
24. 1. 2025 15:30

Ano, český rap jako např. Viktor Sheen je na frekvenci 87.5 (někdy i 108) celkem běžný, dále pak jsou často ke slyšení romské hity. Sem tam nějaký rock/metal. Vtipné je pak slyšet polovinu telefonního rozhovoru. Mám kamaráda, který tuto „hrůzu“ používá kvůli tomu, že jeho oktávka druhé generace z roku 2009 sice BT má, ale pouze na hovory – audio nepodporuje. A rádio ani jednotka se mu měnit nechce.

Last edited 10 dní před by Honza K.
Míra
Reply to  Honza K.
24. 1. 2025 16:15

Překopáni 2005ky kvůli DABu.
https://dabcz.webnode.cz/l/revitalizace-zvukoveho-systemu-v-aute/
Dneska už bych tam ten původní koax nechal. Púvodní anténu vyměnil za pasivní a použil rozbožovací aktivni prvek na DAB/FM, umístěný blíže k rádiu, aby se toho tolik nerozebíralo.
Nakonec bohužel autorádio nebylo od výrobce dotažené.
Ukázalo se, že USB jsou pro účely poslechu hudby nepoužitelné. A tradičně výrobce (české zastoupení Kenwoodu) nestálo o zpěnou vazbu.

Seth
Reply to  Míra
24. 1. 2025 22:23

Mám túto jednotku .. 7 rok? .. Za mňa, nie najhoršie. Ale čo by som jej silno vytkol,

  • chaotické správanie AF pre VKV. Pokiaľ signál poklesne pod istú úroveň po dobu .. cca. 15 sekúnd a nie je skutočne k dispozícii iný vysielač a teda nie je kam preladiť, jednotka bude dookola skenovať komplet celé pásmo. Dokola, dokola (výpadok zvuku … 40 sekúnd)
  • Neochota (zavše) AF preladiť na iný vysielač, pokiaľ pôvodne uložená stanica na predvoľbe s danou frekvenciou nie je k dispozícii. Sila signálu či výkon vysielača „vedľa teba“ môže aj roztápať anténu i „s kastlí“ .. nie rádio nepreladí. Musíš mu manuálne naladiť frekvenciu – teda ukázať mu že „aha tu je tá stanica“. No a potom klikneš na predvoľbu danej stanice a AF-ko okamžite reaguje preladením

Tu musím povedať že z pôvodným softom, to bola úplná katastrofa (HW citlivosť holt, dobrá .. čo s toho keď jednotke drbalo -drbe), po vydaní niekoľkých updatov, sa situácia zastabilizovala, ale nevyriešila na nejakú tú profi úroveň

  • Biedna mobilná aplikácia (prevedenie jednotka <> telefón) – príklad. Telefón počas zvoleného DABu, zobrazí NIČ. Čistá plocha. Jednotka skrátka žiadne DAB info do aplikácie neposiela

Čo sa týka USB, nepostrehol som extrémne problémy. Používam priame USB sticky. Na jednom mám FLACy, WAVy .. FLACy, niektoré až až na maxime (tuším 88,2 kHz 24 bit). Na druhom AAC (m4a – FAAC kodek), súbory (po audio processingu) ……
ALE! Jednotka po ukončení telefonického hovoru, prepne na USB a zostane „visieť“ .. Čaká. Nepomôže jednotku ani vypnúť, prepnúť cez iný SRC .. nie. Treba čakať. Väčšinou do 1 minúty sa spamätá a hrá ďalej.
Myslím že po 3 update to bola úplná katastrofa .. ďalší Update to vyriešil takmer dokonale

Nuž a o zvuku sa nebudeme baviť. Ten je v danej cenovej kategórii na veľmi vysokej úrovni. Aj funkcie DTA vedia veľmi veľa nedokonalostí vyriešiť

Honza K.
Reply to  Seth
24. 1. 2025 22:49

Naprostý souhlas, AF je velká slabina Kenwoodu, hlavně to neustálé skenování celého pásma při nenačtení PI, kdyby to šlo alespoň vypnout. Další nevýhoda je nemožnost vypnoutí přepínání FM<>DAB.

Seth
Reply to  Honza K.
24. 1. 2025 23:01

„AF je velká slabina Kenwoodu, hlavně to neustálé skenování celého pásma při nenačtení PI, kdyby to šlo alespoň vypnout“

Dá sa ale iba vypnutím AF, v menu. Tu tiež „kľajem ako Pohan“ … To sa nedalo dať na nejaký rýchly prístup ako to mali staršie jednotky?

„Další nevýhoda je nemožnost vypnoutí přepínání FM<>DAB.“

Keďže mám origo Kenwood nalepovačku, riešim to vypnutím fantómu antény (keď potrebujem, lebo väčšinou počúvam stanice ktoré v SK DAB nie sú) a rovnako sa to dá „údajne“ vypnúť tak, že vypneš AF v SRC „DIGITAL AUDIO“ a.k.a. DAB

Míra
Reply to  Seth
25. 1. 2025 08:23

Pokoušel jsem se kontaktovat Kenwood, vyslechli si mne, ale tím to haslo. Dal jsem tomu asi rok, narval tam nějaký FW, který byl k dispozici. Nevyřešil nic. Ješté jsem pár měsíců hlídal, ale jiné verze jsem se nedočkal.
AF jsem nikdy nepoužil, celá léta funguji na manuál a problémům jsem se nevyhnul.
Vím že byl nějaký po startu muxu ČRo. Měl jsem v předvolbě uloženu stanici z 12C, přepnul jsem na 12D a po zpětném přepnutí na původni předvolbu tam nehrálo nic. Pak ČRo změnil tuším že identifikátory stanic a bylo to v pořádku.
Další problém se objevil loni na podzim, když nastaly změny v síti RTI. Začali vysílat DABácké AF.
Když jsem se chtěl vrátit na předvolbu RTI, rádio občas v manuálním režimu s vypnutou AF skočilo na někteterý z nedostupných AF bloků. Pak RTI postupně osekávalo vysílaný DAB AF seznam a problém zmizel.
USB jsem po přehrání FW přestal používat úplně, žádnou změnu nepřineslo. Zkoušel jsem různé Flashky, různé souborové struktuty včetně té bez jakýchkoliv složek, různé kodeky. To vše bez příznivého výsledku.
Jak se to chovalo? Zasunu Flash, pustím hudbu, začne to hrát a tím se roztočí kolo štěstí. Prostě v určité chvíli dojde k záseku. Někdy během první skladby, někdy během dvousté….Naprosto nahodile. V ten okamžik musíte použít druhý USB vstup, kde na Vás čeká stejná nahodilá chyba. Když k ní dojde, nelze jí už v autorádiu rozjet. Je potřeba v ní udělat nějakou změnu, napřiklad přidat píseň a zase máte nabité dva náboje v jedné Flash…
Tehdy nová aktivní anténa FM, DAB (VHF+L-band) se ukázala jako špatná volba. Zesilovač v ní se za určitých okolností přebudí.
Když ale poslouchám reporty od jiných lidí, tak v DABu i v FM co do příjmu slabších signálů jde o lepší průměr. Selektivita=jen průměr.

Last edited 9 dní před by Míra
Seth
Reply to  Míra
25. 1. 2025 20:05

Čo sa týka toho problému z USB, toto sa mne konkrétne nedeje. Mne sa deje niečo obdobné „ako kedy“ len pri dlhších tzv. relačných súboroch, teda 2-6 hodinové ucelené záznamy a robí to na lacnom USB sticku. Na prvom kde mám aj FLACy a WAV, ten je ten lepší kingston, a nie je problém.

Čo sa týka, toho sekania dlhších súborov. Áno, ono niekedy v 3 minúte niekedy v 170tej. Ale pokiaľ sa tak udeje, stačí len posunúť stopu dopredu – dozadu. Pri načítaní (konkrétne AAC (FAAC) sa rádio vypne – zapne a hrá. Bez problému, že by sa chyba znova prejavila na tom istom mieste a že by som bol nútený urobiť nejakú zmenu.

Využívam systém – priamych zložiek (teda sa vyvarujem subfolderom), -okrem toho Kingston sticku- a súbory upravujem prepisom vo FAT, aplikáciou SD Sorter

Míra
Reply to  Seth
25. 1. 2025 21:33

Ne, u mě standardně krátké tracky na flash různých výrobců.
A hlavně, po vyčerpání druhého náboje se to prostě už nerozjelo, ani po restartování autorádia a znovuzasunutí flash…
Ale už to neprovozuju řadu let, je mi to fuk.

Last edited 9 dní před by Míra
Seth
Reply to  Míra
25. 1. 2025 22:15

Nuž teda to bolo asi dané „od kusu“ .. každopádne plúser tak či tak. Lebo takéto chyby nezvyknú robiť ani lacnejšie jednotky

Seth
Reply to  Míra
25. 1. 2025 22:17

„Když ale poslouchám reporty od jiných lidí, tak v DABu i v FM co do příjmu slabších signálů jde o lepší průměr. Selektivita=jen průměr.“ ..

Áno. Plne súhlasím. Staršie jednotky Sony i Alpine (v druhých vozidlách, toho istého typu) podávajú diametrálne iný „výkon“

Jarda
Reply to  Míra
26. 1. 2025 12:12

já jsem si v roce 2017 dával do auta z roku 2004 dab rádio pioneer mvh-290dab, vyměnil anténu, také jsem dával tu calearo, včetně nových svodů, vyměnil jsem i repráčky, ty jsou rockford fosgate. Vše dodnes perfektně funguje. Auto mám dodnes. Nějaké problémy jako má ten zde popisovaný kenwood jsem nikdy řešit nemusel. Jediné co že radio nemá BT, což mi nevadí, pokud náhodou potřebuju v autě telefonovat, tak přes aux mam telefon připojený kabelem. A ty fm rusšičky, tedy transmittery by měli zakázat, nechtěl bych to potkat někde na ucpané dálnici nebo v ucpané praze, když to bude mít každej druhej, tak to fungovat nebude a bude se všechno rušit.

Honza K.
Reply to  Jarda
26. 1. 2025 12:55

U Pioneeru zamrzí absence radiotextu u FM. Proto jsem zvolil právě Kenwood.

Míra
Reply to  Honza K.
26. 1. 2025 13:34

Telefonování přes BT mi funguje slušně a hlavně tady se občasné problémy se spojením asi nedají svádět jen na Kenwood.
Pioneer 1DIN jsem míval předtím. Měl pěkně udělaný ekvalizér a zvládal malá písmena v RDS. RT neměl.
U Kenwoodu je RT i RT+. Tam je ale také nedořešena maličkost. Když použiju zobrazení RT+ tak vše funguje podle očekáváni. Původní text je zobrazen tak dlouho, dokud není nahrazen. Pokud přepnu na zobrazení Title Artist, tak po určitou dobu vidím nápis Waiting. Takže používám RT+ který to nedělá a jinak ukazuje vlastně to samé.

Pak taky to využití plochy displeje je u Kenwoodu docela zvláštní.
Nahoře máte k dispozici 16 znaků, ale název stanice v DABu vidíte jen v osmiznakové short verzi. Dole jsou sice hodiny, ale pro název sitě zbylo jen 8 znaků, takže tady je short nutností. Hodiny, které jsou podle mne úplně zbytečnou funkcí tam prostě furt zaclání.
Ještě předtím jsem měl Sony s minidiscem, to mělo brutální surovou dynamiku zvuku. Pioneer měl zvuk jemný, jak králíček Azurit dečku, to samé Kenwood.

Last edited 8 dní před by Míra
PetrPe
23. 1. 2025 15:59

Dalsim novym radiem v DABu bude Americana Radio od Simple Media s.r.o. s licenci na 8 let.

TÉMA
DAB nove stanice
Jakub DXer
Reply to  PetrPe
23. 1. 2025 16:06

No mě z dnešní zprávy RRTV nejvíce zaujalo vypršení licence Rebel TV šířeného prostřednictvím vysílačů. Až budu doma, tak se podívám, jestli to ještě vysílá..

PVo
Reply to  Jakub DXer
23. 1. 2025 16:54

ad Americana Rádio: M.Pýcha má už tři rádia o které je malý, ba přímo mizivý zájem, tak proč by nemohl mít čtvrté podobné…
ad Rebel TV: může mít licenci jinde v EU tak jako má Peterka (Šlágr) na Slovensku, btw třeba je licence tam i levnější, když poplatky za vysílač jsou v SR znatelně menší než v Česku.

Jakub DXer
Reply to  PVo
23. 1. 2025 17:14

ad Rebel – to si nemyslím, spíše někdo po letech zapomněl zažádat o prodloužení, když to předtím ještě vyřizoval pan Pařízek…

PetrPe
Reply to  Jakub DXer
23. 1. 2025 17:17

Dle jejich stranek jejich organem dohledu je RRTV. Takze licence by mela byt u nas… Ale abych rekl, nemam ted prehled, jestli nemaji jeste nejakou jinou.
https://tvrebel.cz/kontakt/

Pevy
Reply to  Oviradio.cz
23. 1. 2025 22:40

To označení „samohrající nevytříděná sbírka MP3“ je velmi trefná. To je přesné označení toho kočkopsa

Jarda
22. 1. 2025 20:18

Jinak CDG u Jihlavy jede již přes24 hodin, to asi nebude test:)

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
22. 1. 2025 20:59

Ale koukal jsem, že stanice MB nehrají a ty Impulsovic dost blbnou, takže spíš dlouhý test než ofiko. 🙂

Jirkas
Reply to  Jarda
23. 1. 2025 08:14

Ty toky jsou dobrá prasárna a plechárna.. To bude poslední hřebík do rakve DAB+ v ČR.

Last edited 11 dní před by Jirkas
jouda
Reply to  Jirkas
23. 1. 2025 09:49

A skoro půlka rádií je mono. Tak jestli tohle je DAB+ počesku, tak teda nevím, to je spíš sabotáž DABu. 🙂

Reply to  jouda
23. 1. 2025 09:55

Chci být optimista a stále věřím, že toto není finální podoba DAB+ muxu od CDG/ČRa, ale pouze funkční test pro ověření techniky.
I když těžko říct, jak to nakonec dopadne s ohledem na mrtvolné ticho okolo čehokoliv okolo DABu od CDG/ČRa.

Jakub DXer
Reply to  MichalP
23. 1. 2025 10:16

Tak ticho je zatím třeba i u „Pařízkovcu“. Termíny spuštění se ale blíží všem – osobně jsem nejvíc zvědav, co ten GG Omikron.

Reply to  Jakub DXer
23. 1. 2025 11:58

U GG Omikron víme, že to pro ně budou technicky zajiťovat „Pařízkovci“.
Tedy spuštění obou bude +/- stejně.
Praha a Brno jsou víceméně jasné pro oba. „Pařízkovci“ si přes mezinárodní koordinaci nechali protáhnout Kozmice a Větrný Jeníkov.
Velký otazník je pak okolo Ostravy, kde vůbec není jasné, co tam zamýšlejí pro jednoho i druhého, kdy speciálně pro GG Omikron neexistuje vzorová mezinárodní koordinace HT/HP a tedy bude nutné vymyslet něco kompromisního a tedy nechat mezinárodně zkoordinovat.

Pevy
Reply to  Jarda
23. 1. 2025 10:25

Odkud to vysílá – Javořice, Rudný?

Marcel
20. 1. 2025 13:48

Dnes jsem měl cestu do Ústí nad Labem. Color ani Hey (100,2 a 101,2) stále zatím nevysílají. Energy na 100,2 stále v Ustí hraje.

TÉMA
nové vysílače Coloru a R. Hey
473088273_1072211691588744_8826699258029941514_n
jouda
Reply to  Marcel
20. 1. 2025 13:57

Jj, Energy na 100,2 mi hrálo také dobře, když jsem projížděl Ústím. Podle databáze zatím nemají IO od ČTÚ, takže bych nečekal, že budou vysílat. 🙂

Last edited 14 dní před by jouda
Dancheb Atanas
Reply to  Oviradio.cz
23. 1. 2025 00:15

Vsechno ma svuj cas, kluci okolo techniky maji prace ted spoustu okolo Plzne a KV, myslim ze se i Usti dockame

HOME
26.9K
0
Přidejte komentář, prosím.x