H.: To je tak, když dynamicky mění PS na těch starých francouzských nebo italských kodérech, které mají paměť s omezeným počtem… 13:51 21.04.2025
Oviradio.cz: Hezkým příkladem je nastavení dvojičky FM vysílačů v Plzni ze stejného stanoviště RTI cz. Ač jeden provozovatel, vysílače se liší:… 07:54 21.04.2025
Oviradio.cz: Už před časem jsem lidi z Expresu a Classicu upozornil, že absence příznaku TP obě rádia (pravidelně vysílající dopravní info)… 07:30 21.04.2025
Oviradio.cz: Radio Kiss má v Břeclavi na 107,1 nestandardní PS ___KISS_. V sousedním Hodoníně na 101,1 svítí _KISS___, hlavní jihomoravská frekvence… 07:10 21.04.2025
Noobish: Jihlavský radiožurnál má problém so zobrazovaním RDS PS. Tento problém v minulosti špecificky u staníc ČRo nastal už aj na… 22:26 20.04.2025
Václav: Dnes jsem nejen tuto trasu sledoval z rozhledny na Hostýně, po cestě tam jsem naladil 92 kterou mi přerušili Rakušané,… 22:38 19.04.2025
Nejlepší byl Balážův pozdní příjezd v pátek, tvrdil že měl nehodu, protože hustá doprava, všude v centru davy lidí 🙂 No prostě domonstrovalo se, tak přijďte 😀
Na Radiu_FM poslouchám pravidelně tanečně laděný pořad Scéna_FM. Naštěstí zatím beze změny.
TÉMA
Radio_FM
Jakub DXer
19. 1. 2025 09:03
(Lumen je přesunutý na 93,75)
Jakub DXer
19. 1. 2025 08:59
Brno stále „pod inverzí“, v DABu nic, na FM: 92,9 Arabella z Vídně,umění presunutet na 93,75, na 93,9 to pálí naplno PETOFI, pakk 100,5 Retro, na 104.7 musikdender (886)
Teď mám u Kolína na 12A DAB+ MUX 2-OS a na 8B DAB+ MUX 3-OS z Lince – Lichtenbergu. Vzácná příležitost příjmu před spuštěním žižkovského 8B Play.cz.
Michal R.
18. 1. 2025 20:28
Tak už se nám ten čas poměrně rychle krátí a CDG DAB+ multiplex stále nevysílají jak původně ještě pár týdnů zpět ohlašovali . To samé i Play.cz které má o trochu více času . No o pár dnů . Začínám být z toho takový nesvůj . Chápu nečekaná smrt teď už bývalého moderátora Radia Kiss Jirky Vondry zasáhla mnoho lidí z radiového světa a naší republiky ale musíme jít dál , tak jak by si to určitě i sám Jirka moc přál . Možná se zdá že zde míchám dvě různé věci , které spolu úplně tak nesouvisí ale mají neboli spíše můžou mít na sebe dosti vážný dopad tím jak byl Jirka dosti známý v tom našem radiovém světě . Tak snad se ten Český DAB+ už v následujících dnech naplno rozjede . Hlavně tedy CDG DAB+ multiplex a Play.cz DAB+ multiplex .
A pak CDG pustí hnůj-nízkodatovou hrůzu a to bude oslav.
Jinak současné nespuštění CDG DAB+ nemá vůbec žádnou souvislost s úmrtím moderátora Radia Kiss.
Vynásobte si počet vysílačů a spotřebu dle vyzářeného výkonu vynásobte x 4,5 měsíce a máte čistou úsporu zbytečně vyhozených peněz za vysílání v DAB+ (od září, kdy CDG původně chtělo začít vysílat) při minimální penetraci přijímačů u posluchačů…
Penetrace DAB tunery už není tak malá, jak se zdá. Za posledních pět let bylo v Česku registrováno hodně přes milion nových aut, už v průběhu roku 2020 začaly automobilky včetně Škody prodávat auta výhradně s DAB. K tomu nižší stovky tisíc DAB tunerů v prodaných ojetých autech, dohromady 1 až 1,5 milionu, bez započtení vozů s DAB pořízených před více než pěti lety (luxusnější auta, dovozy z Německa atd.).
A kdo má auto s DAB, má relativně nové auto, často s ním jezdí, tedy může poslouchat, je ekonomicky aktivní, při penězích = ideální posluchač alias konzument reklamy.
Co se takhle vykašlat na auto a použít veřejnou dopravu? Když to tak čtu, tak si spousta lidí vozí zadky v autech a vlaky, nebo autobusy tady nikdo nepoužívá. Pak se není čemu divit, že je aut na silnicích čím dál víc. Co mám říkat já, když nemůžu bez zraku řídit a musím spoléhat na veřejnou dopravu, abych se dostal z bodu A do bodu B. Když mám to štěstí, tak mě někdo odveze autem, ale jinak spoléhám na autobusy, vlaky. Vemte si příklad z Lukáše Poláka. Autem nejezdí, používá veřejnou dopravu a je spokojený. Zkuste jednou někdy nechat auto doma a nasednout na vlak, nebo autobus. Rádio si můžete vzít s sebou a l adit někde v terénu.
Nedávno jsem vlak použil. Jeli jsme ve dvou a cena vyšla nastejno jako auto.
Akorát jediné, co si tam poslechnu, je online (wifi ve vlaku, případně data). To je holá realita.
My, co máme ZTP/P tak máme veřejnou dopravu levnou. Dám příklad. Když pojede se mnou autobusem osoba, která vidí z Jihlavy do Prahy, tak já zaplatím cca 60 Kč, vidící doprovod jede za 0 Kč. Pokud bychom jeli do Prahy z Jihlavy autem, tak nás cesta autem bude stát 1000 Kč. To nepočítám parkování v Praze na Modrých zónách, kde průkazka pro zdravotně postižené neplatí. Navíc metro a tramvaj máme oba zdarma. Takže se mi to autem nevyplatí, pokud nepřevážím nic těžkého.
Veřejná doprava je samozřejmě fajn, ale část lidí bude dál jezdit autem minimálně z toho důvodu, že časově snesitelnou alternativu v autobusu či vlaku pro své pravidelné cesty nemá. (DAB) stanicím hraje do karet, že lidé jezdí pravidelně autem, protože v busu si DAB rádio běžný posluchač nepustí. To spíš streamovaný obsah, což rádio ani být nemusí.
Jsou tací, co poslouchají FM, nebo DAB ve vlaku, ale to mi přijde jako ohýbání reality. Takže ve vlaku online a to ještě raději v takovém, co má vlastní wifi.
Já jsem osobně neřidič, všude jezdím vlakem a autobusem. Jsem zároveň jedním z mála těch, co za jízdy rádio poslouchají. Tedy poslouchal jsem…
Dříve to běžně šlo a pokud člověk seděl u okna, bylo to úplně bez problémů. Dnes jsou ale konstrukce vlaků takové, že vám v Praze na hlaváku ve vlaku nehraje pomalu ani signál ze Žižkova, natož někde na mezi v údolí nad řekou.
Takže bohužel kvůli odstínění oken i skříně a všeljaké technice vevnitř si rádio ve vlaku už jen tak nepustíte. Vyjma starých plechovek, které z kolejí ale postupně mizí je snad jedna jediná výjimka – vlaky InterJet Česých drah co jezdí třeba na Krušnohorech nebo Západních expresech – tam mají okna speciální úpravu, takže ve vlacích nejen, že fungujou telefony bez opakovačů, ale taky rádio – třeba mezi Plzní a Chebem tak běžně poslouchám Radiožurnál z Krašova a Dyleně po celou jízdu bez větších zašumělých úseků. Pokud na té samé trase chytnu RegioPantera, neškrtne si v Plzni ani FM Plus!
A to mluvím jen o pásmu FM – DAB je ztracené úplně!
A v modernějších autobusech to s příjmem není taky žádná sláva.
Odpoledne jsem jel MHD Zlín. Při nástupu mě na displeji vestavěného FM přijímače upoutal R Plus , což jsem viděl poprvé za dobu co jezdím méně či více. Slyšel jsem však i hudbu, při výstupu jsem si všiml na pristrojovce ještě kapesního zřejmě Dab přijímače s anténou , kde na malém dvouřádkovým displeji byl R Zlín, vše bylo korunováno tím, že už ne nejmladší řidič měl bezdrátové sluchátko. Zřejmě preferoval vestavěný přijímač na slabší r Plus, který byl právě ztišený. Proč nevyužil možnost předvoleb zůstává záhadou, dost pravděpodobně byl posluchačem více stanic a možná měl taky na to svůj rozvrh, využije rozhlasový poplatek.
Nelze počítat že všechny ty registrace nových aut taky v ČR skutečně jezdí. Z důvodů nižších prodejních cen dost nových aut jezdí finálně nejčastěji v Německu (auto „vyvezené“ do 6 měsíců je stále považováno při registraci za nový vůz… předpokládám že pravidla registrace budou v celé EU podobná), Podíl takových aut nevím přesně a taky se časem mění a je u různých značek různý (i nižší desítky %) – celkem jde ale o významnou část z trhu.
Teoreticky jak tomu říkám „částečná“ penetrace DAB přijímači může už být díky obměně vozového parku vysoká, především u lidí používajících služební vozy. Nicméně i podle podílu poslechu rádií v autě (cca 13% podle několika průzkumů) vyšší penetrace DAB jen u aut toho moc zase neovlivní. Sice někteří třeba tráví za volantem převážnou část pracovní doby, ale obecně řidič jako ideální posluchač zas moc není (poslouchá většinou krátce a proto dělá jen 13% podíl a je tedy menší šance jej zasáhnout reklamou).
U nás se poslech v autě dost přeceňuje – zřejmě kvůli tomu, že podíl posluchačů z populace se díky lidem, kteří poslouchají JEN v autě, dost zvyšuje- nejspíš kvůli tomu, že je obecně u nás podíl posluchačů rádia tak nízký (52% vůči 78% v Německu) a bez poslechu v autě to může být třeba ještě o třetinu počtu posluchačů méně ( těch 13 % z celkového poslechu to dělá jen kvůli krátké průměrné době poslechu).
Takže ten problém zase vidím hlavně u mizerné nabídky spektra rádií což se jen přenesením současných rádií do Dabu nezlepší..
Kolik z těch posluchačů JEN v autě poslouchá vlastně jen tzv. z donucení (poslech rádia je nejjednodušší) a proč je rádio nenapadne si pustit i jindy a jinak než v autě, když například Hrabák jako stávající prezident APSV někde na nějaké konferenci před 2-3 roky samolibě tvrdil, že čeští provozovatelé nabídku v podstatě vykrývají?
Já myslím, že poslech DABu dostává na prdel napřiklad i vinou rozdílné schopnosti přijímacích sestav odprezentovat tutéž příjmovou situaci.
Bohužel úplně stejné je to u FM.
Klasický poslech rozhlasových stanic na FM a v DABu bude postupně umírat a nemyslím, že se zcela přesune do online poslechu.
Tam budou kralovat jiné formáty.
Důvody umírání klasického rádia spatřuji v kvalitě a stabilitě příjmu, v objemu a formě rádiových spotů,
tím jak se změnily možnosti distribuce a nasávání informací.
Ano, reexporty skutečný potenciál DABu v Česku snižují, ale méně než v minulosti. Za poslední dva roky takto zmizela do zahraničí cca 2 až 3 procenta nových aut.
Od covidu už tonemám v merku pracovně ani okrajově (a inflace od roku 22 cen náš podhodnocený kurs už nejspíš dost narovnala aby se to stále vyplatilo)- jen co se pamatuju tak u některých značek jako VW Polo, některé verze Seatu, ale i třeba u Fordu atd ten rozdíl byl znatelný i co se týká i osobního vizuálního vjemu kolik těch konkrétních verzí vzhledem k registracím bylo vidět reálně v provozu…
Od kdy se spotřeba vysílače počítá z vyzářeného výkonu? Zrovna u ČRa/CDG (se složitými = ziskovými AS) stačí na vyzářené výkony vyšší stovky Wattů až nízké jednotky kW výkonu koncového stupně.
Tak kolik teda spálí DAB+ vysílač s vyzářeným výkonem 1kW za hodinu? – Pokud to není 1kWh, tak kolik? A liší se spotřeba u ČRa/CDGa třeba u Fiery, Teleka nebo Coloru?
1000W ERP
Zisk antény mínus útlum koaxiálu 10dB
Výkon vysílače 100W
Přikon vysílače 125W
Cena energie 10Kč za kWh
Za hodinu je to 1,25Kč
Za měsíc 900Kč
Ale jsou tam ještě další „spotřebiče“.
Záleží na anténním systému. Jeho zisk je vždy nějakým způsobem rozložen ve dvou rovinách do 360°.
Podle počtu anténních jednotek pak stoupají jeho pořizovací náklady.
Čím víc AJ, tím navíc také stoupají nàklady na děliče výkonu.
Efektivita DAB vysílačů je úplně jinde než u FM, je to asi jen 30-40 %. Takže pro výkon vysílače 100 W je třeba nějakých 250-300 W příkonu. Vysílač s výkonem 1 kW si vezme 2-3 kW příkonu.
Takže berme uvedený modelový připad:
Zatímco u FM se vysílač jako takový co do spotřeby vejde do 900Kč, u DAB to bude kolem 2000Kč.
Je ale pravda, že do DAB muxu mohu umístit 9 služeb o datovém toku 128kbps…
Neblázni, v našich podmínkách ala ČRo/CRa/CDG tam budeš mít 16 služeb a to ještě s větším zabezpečením, takže za jednu službu pak pro srovnání k FM uděláš za 125,- Kč ;).
Toto jestli se bude zas prezentovat jako „CD kvalita“.😀
Najednu stranu chápu RU, že díky CDG bude mít fakt slušné pokrytí a penetrace DAB přijímačů je malá, ale vysílat takto mizernou kvalitu to je hnus.
To jako fakt máš pocit, že zprovozněný radiotext je u poslechu rádia to hlavní, o co při poslechu rádia jde?!?
Za mě tedy raději žádné doplňující služby a veškerý přiřazený datový tok využít pro audio.
Bídná kvalita zvuku bude tak akorát defitivní hřebíček do budoucnosti DABu.
Pust si Signal radio u Rti 88kbps, kvalita priserna. U CDG testu vcera 40kbps a zvuk mnohem lepsi
Srovnaval jsem v aute se systemem canton a delam zvukare. Sluch bych mel mit..
(Ne-)kvalita zvuku Signálu v muxu RTI se tu už mnohokrát probírala a Signál opravdu není etalon pro srovnávání.
Pro mě je a bude zajímavější srovnání u Radia 1.
A tady už to bude jednoznačné srovnání ve prospěch RTIcz s 88 kbps vs CDG s 40 kbps, viz. přehled z facebooku.
Speciálně Bonton s 32 kbps snad raději ani slyšet nechci.
Pro srovnání energetické náročnosti VKV-FM a DAB+ je přece ale zásadní, že DAB síť může vypadat úplně jinak. Takovým odstrašujícím příkladem budiž třeba VKV-FM síť Beatu https://www.gsmweb.cz/mapa/?op=fm&filterfm=autor&filtval=Beat&go=1 s nějakými +/- 70 většinou bubláčky 100 – 200 W ERP s anténním systémem v lepším případě se dvěma dipóly. Tj. kvůli kmitočtům kompromisní lokality s malým vyzářeným výkonem cca 1:1 s výkonem na konci. Proti tomu bych položil západočeskou část sítě RTI cz. Vysílače na dobrých kótách, velkorysé anténní systémy, poměr vyzářeného výkonu většinou lepší než cca 5:1, výkon limitovaný ekonomikou nikoli možnostmi. Modelová lokalita: https://www.gsmweb.cz/foto.php?op=digir&cid=PMSYL&okres=PM Pro daleko lepší pokrytí celé republiky postačí třeba polovina lokalit. Pokud se bude stavět dokrývač, bude to zase dokrývač pro víc stanic…
To jistě ano. Tady se původně řešilo jen to, kolik žere vysílač při 1000W ERP (v případě ziskového AS, dodávám já). Zmiňovaná CDG totiž ziskové as používat bude a něco mi říká, že i u svých regionálek.
Že se vyplatí oddalovat start sítě…
CDG má nejpozdější termín spuštění svoji sítě stanovený na 6. února a Play.cz ta má ještě dostatek času a to do 20. února . S tím že samy ČRa ještě koncem minulého roku sdělili že by chtěli spustit první vysílače svoji sítě CDG DAB+ během měsíce ledna . No jako byl jsem mírně skeptický poté co již předtím několik termínů nedodržely a do konce ledna moc času už nezbývá .
To už na věci nic nezmění, cca do měsíce musí být v provozu všechny příděly (v každé síti aspoň „něco“), vzešlé z DAB aukce (teoreticky). V každém případě pomyslnou cenu „zlatého slibotechňáka“ s přehledem a s výrazným náskokem získávají České Radiokomunikace se svou CDG síti. Nechci na ně zase tak plivat za to, že technicky síť „B“ dodnes není v provozu, ale proto, že celou dobu jen mlží, slibují a odkládají, aniž by pustili ven jakoukoliv vysvětlující informaci.
A vzhledem k tomu, že zatím absolutně nic nespustili nejen CDG a Play.cz, ale ani PD (Pařízkovci) a Omikron, čekají nás „výživné“ nejbližší týdny.
O maličkostech, jako Joe v Plzni a Karlových Varech, Fieře v Budějovicích a ČRa na Ještědu (CDG regional) už ani není třeba se zmiňovat (ti to snad stihnou s přehledem.
Noobish
18. 1. 2025 13:05
Chybička se vloudila. 100.4 R-STC počas TA vysiela RDS PS „*_RDS_*“, vypadá to tak. Po skončení TA sa preplo naspäť na R-STC.
Ještě k dopravnímu zpravodajství. V Kia Niro EV pozoruji, že v DAB má příznak TP ze stanic ČRo překvapivě pouze Radiožurnál a Rádio Praha. U ostatních stanic ČRo včetně Středních Čech nastává krkolomná situace: Pokud mám na autorádiu zapnutou funkci TA, zapnuté přepínání DAB/FM a poslouchám DAB, při Zelené vlně autorádio přepne z DAB do FM, je-li dostupný signál, a pak se zase vrátí do DAB. Platí, že DAB je před FM upřednostňován, i když je signál FM kvalitní. Elegantnější řešení by samozřejmě bylo nastavit TP/TA i v DAB.
A ještě jeden poznatek k infotainmentu Kia: Některé stanice, které vysílají zároveň v DAB a na FM, mají na obou platformách záměrně odlišný PI kód/SId, aby rádio nepřepínalo mezi DAB a FM. Konkrétně u Kia nehraje vliv, jestli je či není aktivovaná funkce Region, tuner nepřepíná nikdy. Například u Radia Beat je DAB SId 2F31 a FM PI 2431, tedy nepřepíná. Radio 1 má v DAB i FM stejnou identifikaci 2339, proto přepíná. Zároveň je ve skrytém módu vidět, jak se při zvolení DAB stanice, která má shodný identifikátor DAB/FM, k ní načte odpovídající FM stanice i s PS.
Jakub DXer
18. 1. 2025 09:42
Zlepšené podmínky, doma v okně mám na 8D rakouský mux StBK, na FM 107,2 MHz Kossuth skoro do plného indoor… To bude ta tlaková výše se středem nad Maďarskem…
Čím je dána pseudoverejnopravnost? Jaký je model financování? Půl koncesionář a půl stát?
Obecně k poplatkům, proč si je nenárokují povinné předplatné i deníky, však by mohli být taky veřejnoprávním médiem bez ohledu na odběr, jistě by se jim to hodilo, když klesl prodej jejich tiskovin. A PC a mobil je taky jejich nosič.
Pseudoveřejnoprávnost po maďarsku znamená, že rádio se sice označuje jako veřejnoprávní, ale je pod kontrolou vlády. Financováno je ze státního rozpočtu, koncesionářské poplatky nejsou. Není tedy nezávislé na státu jako například ARD nebo ČRo.
U nás sice oficiálně verejnopravnost ale redakce pravděpodobně nepustí mezi sebe lidi s jiným názorem, nebo tito lidé neřeknou nahlas aby se neztrapnili, tak kde to jsme? A tak nepřímo sympatizují se současnou vládou. Však jsem tady dával nesčetne příkladů kteří hosté se přestávají zvát, nebo jaký je rozdíl co řeknou v jinem médiu. V týdnu jsem srovnával zprávy sic televize ČT a CNN Prima; ČT jako první budovatelské úspěchy ropovodu a konec ruského a nezněly žádné nevýhody, spíš proslov odborníka Fialy. Dál CNN s čím nesouhlasí Babiš. A vCNn nic o ropovodu nebylo.
Například proč se tolik nelyncuje guru Rakušan že nechtěl projednávat dozimetr ve srovnání s Babišem? No a po podzimu tyto média najednou pravděpodobně přestanou uznávat demokraticky zvolenou vládu a začnou společnost štvát proti ní, tak kde je ta nestrannost?
Ale zajímalo by mě jak moc jsou maďarská média neobjektivní, nezpochybnuji , klidně mohou být, právě proto škoda že maďarsky jde rozumět ještě hůř než ukrajinsky. Na Slovensku jsem po změně nic nezaznamenal, třeba že v našich médiích často zní že Slovensko je skoro Rusko, tak ve slovenských médiích stále zní „úspěchy“ ukrajinské armády, proč si to provýchodní státní médium nepohlida, co vysílá proti sobě?
V Maďarsku na FM téměř neexistuje nezávislé rádio (včetně komerčních), za neposlušnost rádia poztrácela licence. Je to, jako by u nás RRTV sebrala licenci například Radiu Prostor, protože často publikuje protivládní postoje. Nebo jako by se na Radiožurnálu nesměl objevovat Havlíček či Šlachta. Nic takového se v Česku naštěstí neděje, zatím.
Díky za připomenutí, to je vlastně taky pravda, obecně tak daleko naštěstí nejsme
Ohledně nedostatků nestrannosti zůstává otázka, zda by nebylo lepší si přiznat které médium s čím sympatizuje, tak jak je to v Americe, např Fox News pro Trumpa atd. Než se dopouštět hned první lži, že Čro je určitě nestranný, tak jak běží upoutávka na fb na zvýšení poplatků, prostě si tuto nezadbatelnou nedokonalost přiznat.
Pokud se objevoval někdo z opozice, tak se mu to dá dost sežrat ze strany redaktora, zatímco koalice spíš buduje PR. Např jsem slyšel jak si opozici vychutnaji, nenechají dokončit myšlenku, když už se chýlí čas , zatímco premiér se nechal domluvit a zprávy se zpozdit mohou.
Míra
16. 1. 2025 07:53
RDS _KISS___ 87,8 v ČB zdá se opraveno. Běží také RT bez pluska.
TÉMA
RDS Kiss
Michal R.
15. 1. 2025 21:16
Dneska přišla šokující zpráva do velké rodiny posluchačů a moderátorů Radia Kiss . Sám nevím co na to říct . Jsem v šoku a tečou mi slzy úplně všude . Sbohem parťáku . Radio Kiss přerušilo nyní i živé vysílání . Je to prostě šok . Přitom ještě v pondělí normálně vysílal odpolední jump s Radkem Hrdinou a vše se zdálo být v pohodě . https://www.kiss.cz/novinky/budes-nam-chybet-jirko-927.html
Zrovna poslouchám zpětně pondělní poslední vysílání Jirky Vondry v Odpoledním Jumpu s Radkem Hrdinou a je mrazivé to pomyšlení že už tady od včerejšího odpoledne/večera tady mezi námi není . Člověk nikdy neví dne nebo klidně i hodiny kdy tady nemusime už každý z nás být . Je to prostě šok a budeme se každý kdo ho alespoň trochu znal z toho dlouhou dobu vzpamatovávat . Odpočívej v klidu tam nahoře Jirko .
Navíc až do konce týdne ruší Radio Kiss svoje večerní a noční živé vysílání , včetně všech Jukeboxů , 90´s Party s Martinem Hovorkou v pátek od 18 do půlnoci taky nebude tento týden vysílána to samé Horečka Sobotní Noci i Bassmachine s DJ´em Basslickerem . Prostě to nyní nejde . Takže Radio Kiss bude do konce týdne vysílat jen v čase 6-18 a od 18-6 ráno poběží vždy jen playlist bez moderace .
Jo a poslední sdělení , taky bylo dočasně zrušeno neboli pozastaveno Jingl neboli znělka ….be happy , protože rozhodně být štastný to nyní prostě taky nejde v případě Radia Kiss . Věrní fanoušci a posluchači to jistě pochopí , stejně jako já .
To rozhodně neměli . Nevím kde jste na tuhle hloupost přišel . Od sjednocení všech Kiss Radii pod jedno velké Kiss Radio v roce 2017 nic takového nebylo . Vždyť je to hloupost .
Dám krk za to, že minimálně brněnský Kiss tento jingl měl(je to ale hodně dávno, klidně 10 let a víc). Myslel jsem si tehdy, že to má nějakou souvislost s hudební skupinou Die Happy, ale mílil jsem se.
FB Radia Kiss: „Poslední rozloučení s Jirkou proběhne v pátek 24. ledna 2025 ve smuteční obřadní síni v Rokytnici nad Jizerou od 14:00. Tedy v čase, kdy Jirka pravidelně startoval vysílání se svým kolegou Radkem na rádiu Kiss.
Prosíme o pochopení, že kapacita smuteční síně je velmi omezená a postačí pouze pro rodinu a nejbližší přátele. Pro ostatní bude zajištěno ozvučení ve venkovních prostorech. Chápeme, že mnoho z vás by se s Jirkou rádo rozloučilo, ale pracovní povinnosti či jiné okolnosti tomu nemusí přát. Proto bude obřad přenášen živě i do vysílání rádia Kiss abyste mohli být symbolicky přítomni.“
Jde vidět jak na každém členovi týmu závisí, což dělá tým a radio silnějším. Tak přímý přenos rozhloučení nebývá ani u Country radia, které mělo příležitostí více, když odcházeli členové, umělci v jedné osobě nebo Čro Dvojka
No právě to dokazuje tu jedinečnost toho že Radio Kiss je jedna velká a obrovská rodina se všemi moderátory ale i posluchači .Členové teamu Radia Kiss se nebojí sdělit žádné svoje soukromé informace ze svého života . Což považuji za velké plus .
Vzpomněl.jsem si že CNN Prima News přenášela obřad Vašo Patejdla, CRo Dvojka mohla tenkrát udělat to stejné při rozloučení s Jiřím Černým (ale pokud vím,tak neudělala).
Sleduje někdo vývoj „veřejnoprávmosti“ po změně z RTVS na STVR ?
A jaké změny by tam měly nastat?
Píši to pořád dokola že nepozoruji změny ve zpravodajství, budu sem tam dál poslouchat abych mohl srovnat.
Baláž a Hubinák na Radiu_FM jsou naštěstí stále stejní a občas si i rýpnou do dění na Slovensku, takže zatím v pohodě.
Nejlepší byl Balážův pozdní příjezd v pátek, tvrdil že měl nehodu, protože hustá doprava, všude v centru davy lidí 🙂 No prostě domonstrovalo se, tak přijďte 😀
Myslim, ze jeste nemaji reditele pokud se neco nezmenilo. Az si najdou funkcni metlu, tak se bude zametat…
Na Radiu_FM poslouchám pravidelně tanečně laděný pořad Scéna_FM. Naštěstí zatím beze změny.
(Lumen je přesunutý na 93,75)
Brno stále „pod inverzí“, v DABu nic, na FM: 92,9 Arabella z Vídně,umění presunutet na 93,75, na 93,9 to pálí naplno PETOFI, pakk 100,5 Retro, na 104.7 musikdender (886)
Teď mám u Kolína na 12A DAB+ MUX 2-OS a na 8B DAB+ MUX 3-OS z Lince – Lichtenbergu. Vzácná příležitost příjmu před spuštěním žižkovského 8B Play.cz.
Tak už se nám ten čas poměrně rychle krátí a CDG DAB+ multiplex stále nevysílají jak původně ještě pár týdnů zpět ohlašovali . To samé i Play.cz které má o trochu více času . No o pár dnů . Začínám být z toho takový nesvůj . Chápu nečekaná smrt teď už bývalého moderátora Radia Kiss Jirky Vondry zasáhla mnoho lidí z radiového světa a naší republiky ale musíme jít dál , tak jak by si to určitě i sám Jirka moc přál . Možná se zdá že zde míchám dvě různé věci , které spolu úplně tak nesouvisí ale mají neboli spíše můžou mít na sebe dosti vážný dopad tím jak byl Jirka dosti známý v tom našem radiovém světě . Tak snad se ten Český DAB+ už v následujících dnech naplno rozjede . Hlavně tedy CDG DAB+ multiplex a Play.cz DAB+ multiplex .
A pak CDG pustí hnůj-nízkodatovou hrůzu a to bude oslav.
Jinak současné nespuštění CDG DAB+ nemá vůbec žádnou souvislost s úmrtím moderátora Radia Kiss.
Toho moderatora ani ja neznam, takze to urcite vliv na spusteni nema…
Vynásobte si počet vysílačů a spotřebu dle vyzářeného výkonu vynásobte x 4,5 měsíce a máte čistou úsporu zbytečně vyhozených peněz za vysílání v DAB+ (od září, kdy CDG původně chtělo začít vysílat) při minimální penetraci přijímačů u posluchačů…
Penetrace DAB tunery už není tak malá, jak se zdá. Za posledních pět let bylo v Česku registrováno hodně přes milion nových aut, už v průběhu roku 2020 začaly automobilky včetně Škody prodávat auta výhradně s DAB. K tomu nižší stovky tisíc DAB tunerů v prodaných ojetých autech, dohromady 1 až 1,5 milionu, bez započtení vozů s DAB pořízených před více než pěti lety (luxusnější auta, dovozy z Německa atd.).
A kdo má auto s DAB, má relativně nové auto, často s ním jezdí, tedy může poslouchat, je ekonomicky aktivní, při penězích = ideální posluchač alias konzument reklamy.
Co se takhle vykašlat na auto a použít veřejnou dopravu? Když to tak čtu, tak si spousta lidí vozí zadky v autech a vlaky, nebo autobusy tady nikdo nepoužívá. Pak se není čemu divit, že je aut na silnicích čím dál víc. Co mám říkat já, když nemůžu bez zraku řídit a musím spoléhat na veřejnou dopravu, abych se dostal z bodu A do bodu B. Když mám to štěstí, tak mě někdo odveze autem, ale jinak spoléhám na autobusy, vlaky. Vemte si příklad z Lukáše Poláka. Autem nejezdí, používá veřejnou dopravu a je spokojený. Zkuste jednou někdy nechat auto doma a nasednout na vlak, nebo autobus. Rádio si můžete vzít s sebou a l adit někde v terénu.
Nedávno jsem vlak použil. Jeli jsme ve dvou a cena vyšla nastejno jako auto.
Akorát jediné, co si tam poslechnu, je online (wifi ve vlaku, případně data). To je holá realita.
My, co máme ZTP/P tak máme veřejnou dopravu levnou. Dám příklad. Když pojede se mnou autobusem osoba, která vidí z Jihlavy do Prahy, tak já zaplatím cca 60 Kč, vidící doprovod jede za 0 Kč. Pokud bychom jeli do Prahy z Jihlavy autem, tak nás cesta autem bude stát 1000 Kč. To nepočítám parkování v Praze na Modrých zónách, kde průkazka pro zdravotně postižené neplatí. Navíc metro a tramvaj máme oba zdarma. Takže se mi to autem nevyplatí, pokud nepřevážím nic těžkého.
Já jsem vidící. Jsme na místě, kde se diskutují záležitosti ohledně rádia…
Veřejná doprava je samozřejmě fajn, ale část lidí bude dál jezdit autem minimálně z toho důvodu, že časově snesitelnou alternativu v autobusu či vlaku pro své pravidelné cesty nemá. (DAB) stanicím hraje do karet, že lidé jezdí pravidelně autem, protože v busu si DAB rádio běžný posluchač nepustí. To spíš streamovaný obsah, což rádio ani být nemusí.
Jsou tací, co poslouchají FM, nebo DAB ve vlaku, ale to mi přijde jako ohýbání reality. Takže ve vlaku online a to ještě raději v takovém, co má vlastní wifi.
Já jsem osobně neřidič, všude jezdím vlakem a autobusem. Jsem zároveň jedním z mála těch, co za jízdy rádio poslouchají. Tedy poslouchal jsem…
Dříve to běžně šlo a pokud člověk seděl u okna, bylo to úplně bez problémů. Dnes jsou ale konstrukce vlaků takové, že vám v Praze na hlaváku ve vlaku nehraje pomalu ani signál ze Žižkova, natož někde na mezi v údolí nad řekou.
Takže bohužel kvůli odstínění oken i skříně a všeljaké technice vevnitř si rádio ve vlaku už jen tak nepustíte. Vyjma starých plechovek, které z kolejí ale postupně mizí je snad jedna jediná výjimka – vlaky InterJet Česých drah co jezdí třeba na Krušnohorech nebo Západních expresech – tam mají okna speciální úpravu, takže ve vlacích nejen, že fungujou telefony bez opakovačů, ale taky rádio – třeba mezi Plzní a Chebem tak běžně poslouchám Radiožurnál z Krašova a Dyleně po celou jízdu bez větších zašumělých úseků. Pokud na té samé trase chytnu RegioPantera, neškrtne si v Plzni ani FM Plus!
A to mluvím jen o pásmu FM – DAB je ztracené úplně!
A v modernějších autobusech to s příjmem není taky žádná sláva.
Odpoledne jsem jel MHD Zlín. Při nástupu mě na displeji vestavěného FM přijímače upoutal R Plus , což jsem viděl poprvé za dobu co jezdím méně či více. Slyšel jsem však i hudbu, při výstupu jsem si všiml na pristrojovce ještě kapesního zřejmě Dab přijímače s anténou , kde na malém dvouřádkovým displeji byl R Zlín, vše bylo korunováno tím, že už ne nejmladší řidič měl bezdrátové sluchátko. Zřejmě preferoval vestavěný přijímač na slabší r Plus, který byl právě ztišený. Proč nevyužil možnost předvoleb zůstává záhadou, dost pravděpodobně byl posluchačem více stanic a možná měl taky na to svůj rozvrh, využije rozhlasový poplatek.
Nelze počítat že všechny ty registrace nových aut taky v ČR skutečně jezdí. Z důvodů nižších prodejních cen dost nových aut jezdí finálně nejčastěji v Německu (auto „vyvezené“ do 6 měsíců je stále považováno při registraci za nový vůz… předpokládám že pravidla registrace budou v celé EU podobná), Podíl takových aut nevím přesně a taky se časem mění a je u různých značek různý (i nižší desítky %) – celkem jde ale o významnou část z trhu.
Teoreticky jak tomu říkám „částečná“ penetrace DAB přijímači může už být díky obměně vozového parku vysoká, především u lidí používajících služební vozy. Nicméně i podle podílu poslechu rádií v autě (cca 13% podle několika průzkumů) vyšší penetrace DAB jen u aut toho moc zase neovlivní. Sice někteří třeba tráví za volantem převážnou část pracovní doby, ale obecně řidič jako ideální posluchač zas moc není (poslouchá většinou krátce a proto dělá jen 13% podíl a je tedy menší šance jej zasáhnout reklamou).
U nás se poslech v autě dost přeceňuje – zřejmě kvůli tomu, že podíl posluchačů z populace se díky lidem, kteří poslouchají JEN v autě, dost zvyšuje- nejspíš kvůli tomu, že je obecně u nás podíl posluchačů rádia tak nízký (52% vůči 78% v Německu) a bez poslechu v autě to může být třeba ještě o třetinu počtu posluchačů méně ( těch 13 % z celkového poslechu to dělá jen kvůli krátké průměrné době poslechu).
Takže ten problém zase vidím hlavně u mizerné nabídky spektra rádií což se jen přenesením současných rádií do Dabu nezlepší..
Kolik z těch posluchačů JEN v autě poslouchá vlastně jen tzv. z donucení (poslech rádia je nejjednodušší) a proč je rádio nenapadne si pustit i jindy a jinak než v autě, když například Hrabák jako stávající prezident APSV někde na nějaké konferenci před 2-3 roky samolibě tvrdil, že čeští provozovatelé nabídku v podstatě vykrývají?
Já myslím, že poslech DABu dostává na prdel napřiklad i vinou rozdílné schopnosti přijímacích sestav odprezentovat tutéž příjmovou situaci.
Bohužel úplně stejné je to u FM.
Klasický poslech rozhlasových stanic na FM a v DABu bude postupně umírat a nemyslím, že se zcela přesune do online poslechu.
Tam budou kralovat jiné formáty.
Důvody umírání klasického rádia spatřuji v kvalitě a stabilitě příjmu, v objemu a formě rádiových spotů,
tím jak se změnily možnosti distribuce a nasávání informací.
Ano, reexporty skutečný potenciál DABu v Česku snižují, ale méně než v minulosti. Za poslední dva roky takto zmizela do zahraničí cca 2 až 3 procenta nových aut.
Od covidu už to nemám v merku pracovně ani okrajově (a inflace od roku 22 cen náš podhodnocený kurs už nejspíš dost narovnala aby se to stále vyplatilo)- jen co se pamatuju tak u některých značek jako VW Polo, některé verze Seatu, ale i třeba u Fordu atd ten rozdíl byl znatelný i co se týká i osobního vizuálního vjemu kolik těch konkrétních verzí vzhledem k registracím bylo vidět reálně v provozu…
Od kdy se spotřeba vysílače počítá z vyzářeného výkonu? Zrovna u ČRa/CDG (se složitými = ziskovými AS) stačí na vyzářené výkony vyšší stovky Wattů až nízké jednotky kW výkonu koncového stupně.
Tak kolik teda spálí DAB+ vysílač s vyzářeným výkonem 1kW za hodinu? – Pokud to není 1kWh, tak kolik? A liší se spotřeba u ČRa/CDGa třeba u Fiery, Teleka nebo Coloru?
1000W ERP
Zisk antény mínus útlum koaxiálu 10dB
Výkon vysílače 100W
Přikon vysílače 125W
Cena energie 10Kč za kWh
Za hodinu je to 1,25Kč
Za měsíc 900Kč
Ale jsou tam ještě další „spotřebiče“.
Záleží na anténním systému. Jeho zisk je vždy nějakým způsobem rozložen ve dvou rovinách do 360°.
Podle počtu anténních jednotek pak stoupají jeho pořizovací náklady.
Čím víc AJ, tím navíc také stoupají nàklady na děliče výkonu.
Efektivita DAB vysílačů je úplně jinde než u FM, je to asi jen 30-40 %. Takže pro výkon vysílače 100 W je třeba nějakých 250-300 W příkonu. Vysílač s výkonem 1 kW si vezme 2-3 kW příkonu.
To vím, zapomněl jsem napsat, že se jedná o FM. Počítal jsem účinnost 80% Ale u FM může to být skoro k devadesáti.
U DAB to může být klidně 35%.
Takže berme uvedený modelový připad:
Zatímco u FM se vysílač jako takový co do spotřeby vejde do 900Kč, u DAB to bude kolem 2000Kč.
Je ale pravda, že do DAB muxu mohu umístit 9 služeb o datovém toku 128kbps…
Neblázni, v našich podmínkách ala ČRo/CRa/CDG tam budeš mít 16 služeb a to ještě s větším zabezpečením, takže za jednu službu pak pro srovnání k FM uděláš za 125,- Kč ;).
Takové pošťouchnutí, dneska již druhé;)
Holt prostě 9 služeb v MUXu v ČR ekonomicky nevychází:)
Míro, tohle systémově nedává nikde smysl. V národních a regionálních sítích koncipovaných pro efektivní provoz to hned za čárou vypadá takto:
DR Deutschland: 13 audio servisů (64 – 112 kbit/s) mix privátních a veřejnoprávních stanic
Antenne DE: 16 audio servisů 72 kbit/s
MDR Sachsen 13: audio servisů převážně 88 kbit/s veřejnoprávní mux
Sachsen K12A: 12 audioservisů (80 – 96 kbit/s)
Region Liepzig: 12 audioservisů (80 – 96 kbit/s)
Region Chemnitz: 13 audioservisů (80 – 88 kbit/s)
Region Dresden: 13 audioservisů (80 – 88 kbit/s)
Bayern: 12 audioservisů ((16), 96 – 144 kbit/s) veřejnoprávní mux
Niederbayern: 13 audioservisů (64 – 96 kbit/s) mix
Oberpfalz: 15 audioservisů (64 – 96 kbit/s) mix
Přesto „zvítězí“ naše ČRa (17 audioservisů). No, aspoň v něčem budeme nejlepší 👎
Zaklínadlo EEP 2-A u HPHT asi taky jen tak nevysmahne.
Chce se mi zvracet.
Je to konecna verze dle zdroju. Ja vcera ladil test a hralo to vyborne, impuls rozhodne lepsi nez na fm:)
Kde jsi ladil test?
Toto jestli se bude zas prezentovat jako „CD kvalita“.😀
Najednu stranu chápu RU, že díky CDG bude mít fakt slušné pokrytí a penetrace DAB přijímačů je malá, ale vysílat takto mizernou kvalitu to je hnus.
Rti neni schopno za mesic ani zprovoznit radiotext, takze za me rozhodne lepsi
To jako fakt máš pocit, že zprovozněný radiotext je u poslechu rádia to hlavní, o co při poslechu rádia jde?!?
Za mě tedy raději žádné doplňující služby a veškerý přiřazený datový tok využít pro audio.
Bídná kvalita zvuku bude tak akorát defitivní hřebíček do budoucnosti DABu.
Pust si Signal radio u Rti 88kbps, kvalita priserna. U CDG testu vcera 40kbps a zvuk mnohem lepsi
Srovnaval jsem v aute se systemem canton a delam zvukare. Sluch bych mel mit..
(Ne-)kvalita zvuku Signálu v muxu RTI se tu už mnohokrát probírala a Signál opravdu není etalon pro srovnávání.
Pro mě je a bude zajímavější srovnání u Radia 1.
A tady už to bude jednoznačné srovnání ve prospěch RTIcz s 88 kbps vs CDG s 40 kbps, viz. přehled z facebooku.
Speciálně Bonton s 32 kbps snad raději ani slyšet nechci.
Jestli ti tech 40kbps znelo dobre, tak uz asi sluch nemas. Navic v tom testu byla jeste pulka stanic v monu. Ty teda máš žaludek na zvukohrůzu.
Pan Holík říká 7x levnější – chápu to tedy, že je mux napočítány jen pro 7 stanic.
Ne. To spíš bude pro standardní zaplnění muxu
Pro 7 stanic, pokud by si to provozoval pan Holík sám. Provozovatel muxu určitě hodlá také něco vydělat… 😉
Pro srovnání energetické náročnosti VKV-FM a DAB+ je přece ale zásadní, že DAB síť může vypadat úplně jinak. Takovým odstrašujícím příkladem budiž třeba VKV-FM síť Beatu https://www.gsmweb.cz/mapa/?op=fm&filterfm=autor&filtval=Beat&go=1 s nějakými +/- 70 většinou bubláčky 100 – 200 W ERP s anténním systémem v lepším případě se dvěma dipóly. Tj. kvůli kmitočtům kompromisní lokality s malým vyzářeným výkonem cca 1:1 s výkonem na konci. Proti tomu bych položil západočeskou část sítě RTI cz. Vysílače na dobrých kótách, velkorysé anténní systémy, poměr vyzářeného výkonu většinou lepší než cca 5:1, výkon limitovaný ekonomikou nikoli možnostmi. Modelová lokalita: https://www.gsmweb.cz/foto.php?op=digir&cid=PMSYL&okres=PM Pro daleko lepší pokrytí celé republiky postačí třeba polovina lokalit. Pokud se bude stavět dokrývač, bude to zase dokrývač pro víc stanic…
To jistě ano. Tady se původně řešilo jen to, kolik žere vysílač při 1000W ERP (v případě ziskového AS, dodávám já). Zmiňovaná CDG totiž ziskové as používat bude a něco mi říká, že i u svých regionálek.
Že se vyplatí oddalovat start sítě…
A do kolikateho musi CDG spoustet? Nekdo to tu nedavno psal , ale nemohu dohledat. Vim, ze posledni termin ma nekdo 16.2. 2025 asi omikron
CDG má nejpozdější termín spuštění svoji sítě stanovený na 6. února a Play.cz ta má ještě dostatek času a to do 20. února . S tím že samy ČRa ještě koncem minulého roku sdělili že by chtěli spustit první vysílače svoji sítě CDG DAB+ během měsíce ledna . No jako byl jsem mírně skeptický poté co již předtím několik termínů nedodržely a do konce ledna moc času už nezbývá .
To už na věci nic nezmění, cca do měsíce musí být v provozu všechny příděly (v každé síti aspoň „něco“), vzešlé z DAB aukce (teoreticky). V každém případě pomyslnou cenu „zlatého slibotechňáka“ s přehledem a s výrazným náskokem získávají České Radiokomunikace se svou CDG síti. Nechci na ně zase tak plivat za to, že technicky síť „B“ dodnes není v provozu, ale proto, že celou dobu jen mlží, slibují a odkládají, aniž by pustili ven jakoukoliv vysvětlující informaci.
A vzhledem k tomu, že zatím absolutně nic nespustili nejen CDG a Play.cz, ale ani PD (Pařízkovci) a Omikron, čekají nás „výživné“ nejbližší týdny.
O maličkostech, jako Joe v Plzni a Karlových Varech, Fieře v Budějovicích a ČRa na Ještědu (CDG regional) už ani není třeba se zmiňovat (ti to snad stihnou s přehledem.
Chybička se vloudila. 100.4 R-STC počas TA vysiela RDS PS „*_RDS_*“, vypadá to tak. Po skončení TA sa preplo naspäť na R-STC.
Ještě k dopravnímu zpravodajství. V Kia Niro EV pozoruji, že v DAB má příznak TP ze stanic ČRo překvapivě pouze Radiožurnál a Rádio Praha. U ostatních stanic ČRo včetně Středních Čech nastává krkolomná situace: Pokud mám na autorádiu zapnutou funkci TA, zapnuté přepínání DAB/FM a poslouchám DAB, při Zelené vlně autorádio přepne z DAB do FM, je-li dostupný signál, a pak se zase vrátí do DAB. Platí, že DAB je před FM upřednostňován, i když je signál FM kvalitní. Elegantnější řešení by samozřejmě bylo nastavit TP/TA i v DAB.
A ještě jeden poznatek k infotainmentu Kia: Některé stanice, které vysílají zároveň v DAB a na FM, mají na obou platformách záměrně odlišný PI kód/SId, aby rádio nepřepínalo mezi DAB a FM. Konkrétně u Kia nehraje vliv, jestli je či není aktivovaná funkce Region, tuner nepřepíná nikdy. Například u Radia Beat je DAB SId 2F31 a FM PI 2431, tedy nepřepíná. Radio 1 má v DAB i FM stejnou identifikaci 2339, proto přepíná. Zároveň je ve skrytém módu vidět, jak se při zvolení DAB stanice, která má shodný identifikátor DAB/FM, k ní načte odpovídající FM stanice i s PS.
Zlepšené podmínky, doma v okně mám na 8D rakouský mux StBK, na FM 107,2 MHz Kossuth skoro do plného indoor… To bude ta tlaková výše se středem nad Maďarskem…
Je to tak, u Kolína na prut rakouská trojice 5C, 5D a 10B a pseudoveřejnoprávní Kossuth Rádió na 107,8.
Čím je dána pseudoverejnopravnost? Jaký je model financování? Půl koncesionář a půl stát?
Obecně k poplatkům, proč si je nenárokují povinné předplatné i deníky, však by mohli být taky veřejnoprávním médiem bez ohledu na odběr, jistě by se jim to hodilo, když klesl prodej jejich tiskovin. A PC a mobil je taky jejich nosič.
Pseudoveřejnoprávnost po maďarsku znamená, že rádio se sice označuje jako veřejnoprávní, ale je pod kontrolou vlády. Financováno je ze státního rozpočtu, koncesionářské poplatky nejsou. Není tedy nezávislé na státu jako například ARD nebo ČRo.
U nás sice oficiálně verejnopravnost ale redakce pravděpodobně nepustí mezi sebe lidi s jiným názorem, nebo tito lidé neřeknou nahlas aby se neztrapnili, tak kde to jsme? A tak nepřímo sympatizují se současnou vládou. Však jsem tady dával nesčetne příkladů kteří hosté se přestávají zvát, nebo jaký je rozdíl co řeknou v jinem médiu. V týdnu jsem srovnával zprávy sic televize ČT a CNN Prima; ČT jako první budovatelské úspěchy ropovodu a konec ruského a nezněly žádné nevýhody, spíš proslov odborníka Fialy. Dál CNN s čím nesouhlasí Babiš. A vCNn nic o ropovodu nebylo.
Například proč se tolik nelyncuje guru Rakušan že nechtěl projednávat dozimetr ve srovnání s Babišem? No a po podzimu tyto média najednou pravděpodobně přestanou uznávat demokraticky zvolenou vládu a začnou společnost štvát proti ní, tak kde je ta nestrannost?
Ale zajímalo by mě jak moc jsou maďarská média neobjektivní, nezpochybnuji , klidně mohou být, právě proto škoda že maďarsky jde rozumět ještě hůř než ukrajinsky. Na Slovensku jsem po změně nic nezaznamenal, třeba že v našich médiích často zní že Slovensko je skoro Rusko, tak ve slovenských médiích stále zní „úspěchy“ ukrajinské armády, proč si to provýchodní státní médium nepohlida, co vysílá proti sobě?
Krom toho proč byl takový boj o polské demokraticke veřejnoprávní médium při posledním nástupu nové vlády? https://www.respekt.cz/podcasty/boj-o-polska-verejnopravni-media-konci-kaczynskeho-groteskni-propaganda?srsltid=AfmBOoo_57c3BP8sFjKXS9jX1mnwpaPSeBijsDWoH-JbZv_hDzD9JmYD
V Maďarsku na FM téměř neexistuje nezávislé rádio (včetně komerčních), za neposlušnost rádia poztrácela licence. Je to, jako by u nás RRTV sebrala licenci například Radiu Prostor, protože často publikuje protivládní postoje. Nebo jako by se na Radiožurnálu nesměl objevovat Havlíček či Šlachta. Nic takového se v Česku naštěstí neděje, zatím.
Díky za připomenutí, to je vlastně taky pravda, obecně tak daleko naštěstí nejsme
Ohledně nedostatků nestrannosti zůstává otázka, zda by nebylo lepší si přiznat které médium s čím sympatizuje, tak jak je to v Americe, např Fox News pro Trumpa atd. Než se dopouštět hned první lži, že Čro je určitě nestranný, tak jak běží upoutávka na fb na zvýšení poplatků, prostě si tuto nezadbatelnou nedokonalost přiznat.
Pokud se objevoval někdo z opozice, tak se mu to dá dost sežrat ze strany redaktora, zatímco koalice spíš buduje PR. Např jsem slyšel jak si opozici vychutnaji, nenechají dokončit myšlenku, když už se chýlí čas , zatímco premiér se nechal domluvit a zprávy se zpozdit mohou.
RDS _KISS___ 87,8 v ČB zdá se opraveno. Běží také RT bez pluska.
Dneska přišla šokující zpráva do velké rodiny posluchačů a moderátorů Radia Kiss . Sám nevím co na to říct . Jsem v šoku a tečou mi slzy úplně všude . Sbohem parťáku . Radio Kiss přerušilo nyní i živé vysílání . Je to prostě šok . Přitom ještě v pondělí normálně vysílal odpolední jump s Radkem Hrdinou a vše se zdálo být v pohodě .
https://www.kiss.cz/novinky/budes-nam-chybet-jirko-927.html
Zrovna poslouchám zpětně pondělní poslední vysílání Jirky Vondry v Odpoledním Jumpu s Radkem Hrdinou a je mrazivé to pomyšlení že už tady od včerejšího odpoledne/večera tady mezi námi není . Člověk nikdy neví dne nebo klidně i hodiny kdy tady nemusime už každý z nás být . Je to prostě šok a budeme se každý kdo ho alespoň trochu znal z toho dlouhou dobu vzpamatovávat . Odpočívej v klidu tam nahoře Jirko .
Navíc až do konce týdne ruší Radio Kiss svoje večerní a noční živé vysílání , včetně všech Jukeboxů , 90´s Party s Martinem Hovorkou v pátek od 18 do půlnoci taky nebude tento týden vysílána to samé Horečka Sobotní Noci i Bassmachine s DJ´em Basslickerem . Prostě to nyní nejde . Takže Radio Kiss bude do konce týdne vysílat jen v čase 6-18 a od 18-6 ráno poběží vždy jen playlist bez moderace .
Jo a poslední sdělení , taky bylo dočasně zrušeno neboli pozastaveno Jingl neboli znělka ….be happy , protože rozhodně být štastný to nyní prostě taky nejde v případě Radia Kiss . Věrní fanoušci a posluchači to jistě pochopí , stejně jako já .
neměli dříve slogan/jingl ….die happy? To už by bylo černý jak od Řezníka 🙂
To rozhodně neměli . Nevím kde jste na tuhle hloupost přišel . Od sjednocení všech Kiss Radii pod jedno velké Kiss Radio v roce 2017 nic takového nebylo . Vždyť je to hloupost .
To je asi parodie na be happy..
Dám krk za to, že minimálně brněnský Kiss tento jingl měl(je to ale hodně dávno, klidně 10 let a víc). Myslel jsem si tehdy, že to má nějakou souvislost s hudební skupinou Die Happy, ale mílil jsem se.
Nic takového si tam nevybavuju.
FB Radia Kiss: „Poslední rozloučení s Jirkou proběhne v pátek 24. ledna 2025 ve smuteční obřadní síni v Rokytnici nad Jizerou od 14:00. Tedy v čase, kdy Jirka pravidelně startoval vysílání se svým kolegou Radkem na rádiu Kiss.
Prosíme o pochopení, že kapacita smuteční síně je velmi omezená a postačí pouze pro rodinu a nejbližší přátele. Pro ostatní bude zajištěno ozvučení ve venkovních prostorech. Chápeme, že mnoho z vás by se s Jirkou rádo rozloučilo, ale pracovní povinnosti či jiné okolnosti tomu nemusí přát. Proto bude obřad přenášen živě i do vysílání rádia Kiss abyste mohli být symbolicky přítomni.“
Jde vidět jak na každém členovi týmu závisí, což dělá tým a radio silnějším. Tak přímý přenos rozhloučení nebývá ani u Country radia, které mělo příležitostí více, když odcházeli členové, umělci v jedné osobě nebo Čro Dvojka
No tady jde vidět jak je Radio Kiss vyjímečné . Kdo jiný by přenášel poslední rozloučení s nějakým svým moderátorem ?? Já myslím že nikdo .
Hmm… Přímý přenos smutečního obřadu co vím zatím nevysílalo žádné komerční rádio v ČR.
No právě to dokazuje tu jedinečnost toho že Radio Kiss je jedna velká a obrovská rodina se všemi moderátory ale i posluchači .Členové teamu Radia Kiss se nebojí sdělit žádné svoje soukromé informace ze svého života . Což považuji za velké plus .
Důstojné bylo celodenní vysílání se vzpomínáním na něj, ale tohle už mi přijde moc.
Předčasné úmrtí kohokoliv je nesmírná tragédie, tohle bych však čekal maximálně u všeobecně známé osobnosti levelu Leoše Mareše.
Vzpomněl.jsem si že CNN Prima News přenášela obřad Vašo Patejdla, CRo Dvojka mohla tenkrát udělat to stejné při rozloučení s Jiřím Černým (ale pokud vím,tak neudělala).