Nejnovější komentáře

  • Jirkas: Mě také nezajímá, jen referuji co bude, když jsi Bonton zmínil.
    21:37 03.02.2025
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: Bonton mě popravdě nezajímá, spíš to Dance rádio.
    21:32 03.02.2025
  • Jirkas: Bonton bude v celoplosnem mux B, dostane tam krasnych 32kbps.
    21:25 03.02.2025
  • Oviradio.cz: Jiné změny tam letmým pohledem nepozoruji. Vypadá to na použití známější značky CRA i v muxu B. Rozumný krok.
    21:12 03.02.2025
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: To by mohli zvýšit bitrate Dance rádiu a Bontonu a přepnout na stereo.
    21:07 03.02.2025
  • Oviradio.cz: Zároveň byl Beat dnes odpoledne či večer vyřazen z CDG DAB+ Reg, který se nově nazývá CRA DAB+ REGION.
    21:00 03.02.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
26.9K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
4. 1. 2025 16:13

Hitrádia spustila své nové stránky.

Michal R.
Reply to  frkotou
4. 1. 2025 16:27

To se dalo očekávat , když všechny radiové stanice od skupiny MB mají stejný styl a vzhled webu .

Honza K.
Reply to  frkotou
4. 1. 2025 16:51

Co myslíte, bude 2025 konečný pro regiony, nebo je ještě pár let budou držet při životě?

TÉMA
Hitrádia
Michal R.
Reply to  Honza K.
4. 1. 2025 17:51

Já si myslím že určitě regiony nechají při životě ještě hodně dlouhou dobu . Kdyby to chtěli udělat tak by to už mohli udělat dávno . I kdyby měli jít do digitálu , tak je dost možné že v každém regionu bude to dané Hitradio pro ten daný region .

Reply to  Honza K.
4. 1. 2025 18:40

Nemyslím si, že by se v dohlednu mělo něco zásadně měnit, spíše naopak, snaží se je neustále posilňovat.

Václav
Reply to  frkotou
4. 1. 2025 23:23

Jak je posilňuje? Omezený čas pro regiony stejný, relativně časté personální změny, lidi odešli, kteří jak jde vidět byly důležití, když formát je obyčejný. A pokud nemají vizi s formátem, team, program, tak na co by velice bylo sjednocení? Už mohou nabídnout jen ořezanou regionalitu, a jakož to historicky zazity formát pro mladé, kteří tím dnešní mladí nezijou. Leda by museli dělat formát typu retro víkend. Službu pro posluchače současného Hitka udělá Evropa 2 nebo atraktivní Kiss který je téměř ve všech regionech žádanější než Hitrádio. Hitrádio je pro posluchače kterým vadí Mareš (třeba mu závidí a neocení odvazanost) Kiss je na ně moc zábavný a nebo si nevšimli, a je jim jedno že to není F1.

Přijde mi že v rámci MB je Hitrádio na ústupu, perspektivu má hlavně Blaník a Rockradio, zkouší prorazit s Fajnem.

Relativně nedávno jsem viděl na obalu krabicového mléka reklamu na snídani šampionu na Hitradiich, byla tam dvojce Muž a žena, ale vždyť ti už nějakou dobu nevysílají? A mlíko taky nebylo prošlý…

Last edited 30 dní před by Václav
Reply to  frkotou
6. 1. 2025 16:58

S novým webem je ode dneška také nový zvukový obal Hitrádií.

Michal R.
Reply to  frkotou
7. 1. 2025 10:11

Nelze si nevšimnout toho že Hitradia začínají více prosazovat jeden jingl ve kterém se zmiňuje jen Hitrádio bez regionálního označení (Orion , Faktor , Zlín , Contact , FM Plus …) . Avšak regionální studia se mezitím už nějakou dobu přestala omezovat . Vypadá to tedy tak že Hitradia směřují k jednotnému názvu Hitrádio , které bude v určitých časech (ráno , večer ) centrální a přes den regionální s moderátory z regionálních studií ale dost možná s jedním názvem Hitradio bez daného přidaného označení pro ten daný region . Za mě jsou stejně ty přidané regionální názvy už přežitek . Defakto už jsou Hitradia centrální s částečným regionálním programem .

Last edited 27 dní před by Michal R.
Petr
Reply to  Michal R.
8. 1. 2025 00:54

To jste asi blbě poslouchal. Dneska jim tam nezahrál ani jeden jingle, který by neměl označení regionální stanice (u mě Hitrádio North Music), naopak to narvali úplně všude.

Jakub DXer
4. 1. 2025 09:26

Na DVTV extra byl rozhovor paní Drtinove s paní Ivou Jonášovou z Českého rozhlasu, dlouho tam rozebírali online a podcasty, nicméně na závěr zaznělo, že pokud se nezvednou poplatky, tak do 2026 dojde k omezení lineáru, slučování některých stanic a může být propuštěno až 350 zaměstnanců. Nebylo to vyhrožování, prostě to řekla osoba znalá situace v ČRo. Paní Jonasova je profesionálka, jsem rád, že ČRo má takové lidi.

Míra
Reply to  Jakub DXer
4. 1. 2025 09:31

CRo by potřeboval vyměnit lidi na nejvyšších pozicích včetně dozorčího orgánu…

JM.
Reply to  Míra
4. 1. 2025 11:43

„dojde k omezení lineáru, slučování některých stanic“

Včera bylo pozdě.

David_S
Reply to  JM.
4. 1. 2025 12:14

Škoda, že to píše někdo, kdo vysílá na komerčním rádiu a je tak zaujat. On ten Pýcha to také nebude dělat věčně v důchodovém věku (jakoto neudělal: Hejl, Požický, Pachovský, Skokan, Hofmann, Svoboda, Ježek, Faktor a dal.), pak to výhodně prodá a skončí to v nějakém mediálním domu…..a kde budou moderátoři??? Takže taková jistota je ČRo. Jisté korekce by mohli nastat i v Čro, zejména sloučení regionálních studií do stavu před r. 2000 a zrušení stanice Praha.

H.
Reply to  David_S
4. 1. 2025 13:06

Já třeba v žádném komerčním rádiu nedělám a český éter mám celkově spíše na háku. Přesto, či právě proto, s tím omezením počtu stanic ČRo zcela souhlasím, a mělo se to udělat už dřív. To, že tím možná něco zanikne, je jen jedna stránka věci. Druhá stránka je, že se uvolní lidé a prostředky, a může vzniknout třeba něco nového. Ať už na poli mediálním, pokud bude zájem, nebo v jiné oblasti. Pokud něco budeme tlačit násilím přes poplatky, nevyhnutelně bráníme tomu, aby vzniklo to nejlepší.

Jirkas
Reply to  Jakub DXer
4. 1. 2025 16:58

Už aby to slučování nastalo, včetně omezení, ČRo je neskutečně rozpínavý, neefektivní a rozhazovačný, takže jen kvituji.

Franz
3. 1. 2025 21:26

Na Fajnu začali konečně promovat v éteru také Helax. Nikoliv pouze Fresh a Vibe.

Jarda
3. 1. 2025 17:15

Polsko se pomalu učí dodržovat vyzařovací diagramy a výkony, snad ty změny již takhle zůstanou aby nedocházelo krušení v česku.
Zdroj: https://digital.rozhlas.cz/polsko-odstranilo-ruseni-ceskeho-dab-krok-nekomentovalo-9383804
No, tak ještě ať se stejný krom naučí i s FM, tady kolikrát chytnu polské stanice jako jedynka, trójka, zet či rmffm doma v paneláku několik kilomentrů za Ještědem a nebýval problém to chytit i na rádiu s „urvanou anténou“ vedle stanic z Ještědu se chytli i polaci byť značně v šumu. Když už s dabem začli rovnou parametry dodržovat u televize to v tichosti dávají (doufám že) dohromady, tak ještě to rušení polským fm. Nemusí to tady hrát, jak místní vysílač. I ti němci si to umí pohlídat. Jsou místa, kde toto rušení dokáže „zblbnout“ i autorádia a ono pak spadne do polské stanice.

jouda
Reply to  Jarda
3. 1. 2025 18:02

Polská rádia několik km za Ještědem? To vůbec nestojí za řeč. Jo kdyby hrály na kus drátu 50 nebo 70 km od hranic, tak dejme tomu. Ale to se prakticky neděje. A pokud to někde hraje opravdu dobře, tak je to dané terénním profilem, kde je mnohdy přímá viditelnost a signál se nemá o co zastavit. I když mám přímou viditelnost např. na Sněžné Jámy, tak rádia odtud hrají dost mizerně, narozdíl od našich rádií z Ještědu nebo Černé hory, která hrají velmi dobře. Ostatně v Polsku by mohli vyprávět, jak jim hraje náš Praděd 100 km od hranic s ČR. 🙂

JM.
Reply to  jouda
3. 1. 2025 19:24

Přesně, přesahy z Polska jsou dané umístěním vysílačů a diagramy se tam dodržují. I 100 W ze Sněžných jam bude prostě hrát v celé Polabské nížině, protože vysílač tam napřímo vidí. To samé Klodzko. Saské vysílače jsou více utopené a přesto kolem Prahy hraje Lausitz na 107,6 FM podobně silně jako ti Poláci.

Stejně tak jsou ohromné přesahy z Jauerlingu na Moravu nebo z Weitry na jižní Čechy, prostě je to dané umístěním vysílačů. Třeba Weitra má ostrý diagram, kdy směrem na nás jde asi jen 100-200 W a přesto to hraje až po Miličín ve středních Čechách a na celém Třeboňsku a Jindřichohradecku to hraje na kus drátu.

Z druhé strany od nás není problém přijímat Ještěd nebo Bukovou horu i kolem Berlína případně Praděd hluboko v polském vnitrozemí. O pokrytí Kletě v Rakousku a Alpách nemluvě, hraje to bezvadně i 150 km daleko v tamních údolích.

Jarda
Reply to  jouda
4. 1. 2025 19:35

přesněji jde hlavně o vysílač označovaný jako „Lubań/Nowa Karczma “ kde by měli mít stanice 60kW výkon. Ten vysílač je odemě někde asi 60kM vzdušnou čarou nehledě na topografii. Ústí nad labem, kde je 100kW potom 40 km vzdušnou čarou. A to mám k sobě mnohem lepší terení profil z ústí, než z toho polska, kde to navíc má krejt Ještědský hřeben. Přesto mi to ještě v paneláku hraje jak se zde píše „na kus drátu“ spolu s ještědem.
A nejhorší situace je na opačné straně, kde nestíní ještěd, už se mi několikrát stalo, že mi tento polský vysílač přetlačil některou českou fm stanici. Snad se to s dabem zlepší.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
4. 1. 2025 20:22

A v čem je problém? Poláci si vysílají na svých frekvencích a naši zase na svých. Na Nový krčmě není žádná frekvence, která by nějak zásadně s něcím kolidovala.

Jarda

doma to naladím v panelaku na hajzlu i na blbym radiu od vietnamů lépe než naše stanice, to by se dít nemělo, né na takovou vzdálenost, proč takhle nechytím i to ústí co má 100kW? A pokud přepnu na hey rádio moc brzo a né až u chrastavy, tak se mi to přemaže na poláky a pak to musím zase ladit a znovu uložit do paměti toho rádia. Myslím že by mohlo stačit směrem na čechy omezení jen na 30kW to by mohlo pomoct. Nevím jak jsou na tom němci, jestli jim taky hrajou poláci bůh ví kam až.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
4. 1. 2025 23:54

A jsme zase u toho. Lovíš Heyradio z opačného konce Čech a divíš se, že ti ho mažou v podstatě místní Poláci.

Jarda

z toho jablonce do chrastavy je to vzdušnou čarou cca jen 20 km, tak není důvod aby to mazali nemístní poláci. Ani vysílače jako ještěd či bukova hora, nemají takovou sílu aby něco někde rušili, zato vzdálení poláci ano.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
5. 1. 2025 13:58

Pokud mluvíš o vysílači Lubań – Nowa Karczma, tak tam nic kolem 97,5 MHz nevysílá, co by ti rušilo Jablonec. Zato tam vysílá 89,4 MHz, kvůli které ti blbě hraje Hey z Benešova na 89,3 MHz. Máš v tom kapku bordel.

Václav
2. 1. 2025 16:04

Aktuálně Hostýn 90.6 off, že by už zkoušeli zda se bez něj obejdou? 🙂 Možná už se bude odpočítávat, kdy takový výpadek bude definitivní.

Jirkas
Reply to  Václav
2. 1. 2025 16:21

Nebo docházejí peníze..

PPK, jidxc
Reply to  Jirkas
2. 1. 2025 16:46

Je to trochu divné. Z logiky věci bych A ani B netvrdil. Smysl by mi dávalo v prvé řadě opustit extrémně drahé vysílače jako Ještěd a Praděd. Kilowattka, na notabene vlastním kostele, je spíš za elektriku a poplatky ČTÚ, stejně jako ostatní VKV vysílače ve vlastním držení. Spíš bych tipoval klasický výpadek… ale kdo ví 🙂

Jakub DXer
Reply to  PPK, jidxc
2. 1. 2025 17:16

V RUDLu říkali do půl.roku nějaký malý vysílač, který lépe vykrýva Javořina.. Bude to výpadek

Honza K.
Reply to  Václav
2. 1. 2025 16:49

A jak je na tom teď Expres FM ve Zlíně? Dopoledne se mi ho nepodařilo naladit.

Václav
Reply to  Honza K.
2. 1. 2025 18:38

Hostýn již jede, spíš s nadsázkou bylo myšleno definitivum, v tomto by určitě dopředu informovali. Z dříve všeobecného RUDLu se vlivem situace spíš stává řešení technických a finančních prostředků.

Taky mám dojem že v RUDLu říkali že vypínat začnou od těch malých, lépe tak dokáží podchytit menší skupinu posluchačů jestli s tím jsou ok. Dokázal bych si představit pro mě blízké vysílače Uherský Brod, kde zároveň by neměli naladit okolní FM a tak budou odkázáni na DAB konkrétně z Velké Javořiny.

Propagace dabu v případě Proglasu je velká , někomu i rozdávají přijímače, tak snad lze v dnešní době s touto (možná redundantní) technologii obstát. Ale podle mě by neměl být problém, rozdíl mezi prvním a posledním vypnutým FM, do roka od prvního by to přeci mohli stihnout. Nicméně současné pokrytí RTI neobsahuje všechny oblasti s FM. Určitá nemalá část pokrytá Hostýnem je snad již saturována dabem. Brno, hlavní město Proglasu, by snad taky mohlo být vyřešeno.

Nyní expres 87.9 Zlín jede.

Last edited 1 měsíc před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
2. 1. 2025 19:41

Václave, jak je to s tím RTI ze Zlína? Jede? Nejede?

Václav

Dnes dopoledne i odpoledne jsem skenoval a nic, zkusím zase v dalších dnech. Podle mě to byl článek ale 31.12. nikdo nic dalšího nepustil, komu by se chtělo, 1.1. po cestách na Valašsku jsem v místech zkusil a s výpadky díky slabému signálu naladil asi Lysou u odbočky z Horní Bečvy na Bílou a při sestupu z Jurkovič rozhledny v Rožnově

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
2. 1. 2025 20:50

Díky. Takže už máme potvrzené tři vysílače co prokazatelně neběží. Liberec, Olomouc, Zlín.

Last edited 1 měsíc před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Václav

Nyní ve Zlíně ul Kvítková nalezena sada stanic odpovídající RTI, před chvílí dole na Vršavě při opakovaném skenování nalezena neúplná sada stanic, pokaždé jiné.

Václav
Reply to  Václav
3. 1. 2025 18:46

Vypadá to jako by jeli na minimální výkon, neboť opouštím po sokolské a za hrbem na Vršavě signál ztracen. Musí být přímá viditelnost, každá indoor zeď neodpouští, takže je možné, že jeli už dříve.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
3. 1. 2025 19:08

A nechytáš spíš Javořinu?

Václav

Schválně jsem psal ul Kvitkovou která je v podstatě pod severní strání a signál pak směr sever ubýval na Schellce směr Holešov už bez šance, kde je to o něco příznivější Javořině, a skutečnost bez signálu. Jedině kdyby to přicházelo ze západu ale bez kojalu nepravděpodobné, či by to mohl být Olomouc ale to by to museli mít na jedové. A nebo Lysá dozadu se mi nezdá, co jiného když „nejlíp “ to šlo na východozápadní Kvítkove

Last edited 1 měsíc před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
3. 1. 2025 19:37

Tady můžeš mrknout na mapky pokrytí jednotlivých vysílačů. Třeba na něco přijdeš.
https://infogram.com/vysilace-dab-multiplexu-rti-cz-1h0n25oydmdll4p

Václav

Jo tak zlínská mapa střízlivá, žádná velká plocha by tomu odpovídala, i východní okraj města v podstatě bez signálu, Javořina v centru ani ťuk. V lepším případě je ta simulace Mladcove současného stavu (kdy asi jedou na minimální výkon), jinak by se nejevily ty DAB vysílače moc efektivní, neboť kde až můžu naladit pulkilowatty téhož vysílače na 93,9….

PPK, jidxc
Reply to  Václav
2. 1. 2025 20:13

Díky za info 🙂 Pokud by začali efemko vypínat od Javoriny, tak by to ukazovalo na Uh.Brod 105.7 a Val.Klobouky 104.2. Možná by posléze zůstaly definitivně mlčet. Uherský Brod je sice 200, ale s fantastickým 20dB omezením na Vídeň 105.8 (takže určitě nejede jako 200) a Valašské Klobouky jsou tak pro veverky, respektive pro plnění zákonného pokrytí ČRo. V síti Proglasu jsou i další špeky, jako Tábor (umístění ve městě) s 12dB omezením na jih, Budějky (ve městě) s ostrým 12dB omezením na sever, Písek s 12dB omezením dokonce ve směru vyzařování na město, Příbram má ve výseči i 18dB na západ… prostě krásný parametry na dodržování. Zajímavé zkrátka budou Ještěd a Praděd, Hostýn, ale obávám se, že nakonec skončí v nejsilnější mediální skupině, Media Bohemia.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PPK, jidxc
2. 1. 2025 20:38

Myslíš, že Holík ty licence MB mafii prodá? A co na to RRTV? Jen ať se o to hezky porvou v licenčku. A pokud je tady svět ještě aspoň trochu v pořádku a v radě nesedí zkorumpovaní Sedláčkovi poskoci, tak to MB minimálně pro hitrádio nikdy získat nemůže, to už by bylo fakt do nebe volající.

PPK, jidxc

Ne, to si nemyslím. Pokud mám teoretizovat, licenčko bude. Spíš mne zajímá kdo utáhne dvě extrémně drahé frekvence u Radiokomunikací. Active Praděd ani Ještěd nepotřebuje. Radio United hodně teoreticky Ještěd pro Kiss. A na Praděd mi vychází Blaník a Média Bohemia jako jasný favorit. Ale bylo by lepší tam mít ČRo a Dvojku, že. Po Hostýnu bych určitě být Beatem či Country sahnul. Ale klidně by tam mohla být i E-dvojka. Šak uvidíme, co a jak se stane, jestli se stane 🙂

Jarda
Reply to  PPK, jidxc
3. 1. 2025 17:07

na Ještěd by mohl čro liberec a pokryl by krasně většinu kraje. A Taková MB má pořád nadbytek kmitočtů a to nejn v LBC kraji.

Václav
Reply to  PPK, jidxc
2. 1. 2025 22:01

Taky jsem chtěl napsat klobouky ale uvědomil jsem si – je tam dobrý signál z Javořiny? Kloboucky vysílač mi vcelku zapadal do logické Moravské skladanky při minimálním úsilí maximálně pokrytá oblast lépe než kdejake rádio po dokryvacich v kraji

Však se to může udělat tak jako vrácení Domažlic a dostal to RU, chápu že tohle budou lukrativní kmitočty, do nebe volající by bylo hitrádio na Hostýně když na vedlejším kelčském Javorník jej mají nebo dokonce druhé htr na Praděd, navíc když se z Hitrádia stává nejméně posluchačsky chteny produkt MB. Blaník na Hostýně rovněž nadbytečný , pro ně největší efektivitu by mělo Rockradio, já bych Praděd dal Kissu, ti jsou zivotaschopni , moderují 24/7, tak ať jdou naladit, ti vysílač rádi uživí. Radio na klasickém FM které roste, takticky neplánovalo dokryvac do Jeseníku 😉
No a Hostýn by se hodil pro Country

Proč Ještěd pro Kiss jen teoreticky? Proč by se nechtěli stát rychlym šampionem jako Blaník? Obě rádia by měli krásně vymezené cilovky. Myslím si, že tam je Kiss signálem slabé ozývají se posluchači a tam by to byla bomba, oživení jak tehdy E2, v tom kraji bez Ještědu marná snaha, no už teď je Kiss 4. Ve DR. Celkem nízká konkurence, skrtaji se tlející celoplošky Impuls F1 a hitrádio i se značkou Contact může na dokryvacich jen štěkat. Krom toho takový deštník krásně zaceli díry jinde a i Krakonošové dostanou šanci vedle Votic 🙂

Kajže zminujes Active, který už moc aktivní není ,nemají ani progresivní rádia, které by se chtěli rozšířit (Dance, Bonton) , tzn ten praděd by byl 7.kolo u vozu, no a vymecne očekávám základní sebereflexi, že doplnění F1 na Ještěd už asi nikoho nespasi. To už větší šance dávám Impulsu aby svou šeď dostal na jeden z posledních ženevský vysílač, který byl tomuto uchráněn. Rockzone? Ještěd by se zalíbil Rockradiu. Myslím si že ani skutečnost že stanice obsahující slovo Contact a je na Ještědu by posluchače nepromluvila.
Vysílače by se dali využít pro Expres, pokud by na ně měl prostředky stejná otázka by byla i rádio 1 a ostatní RU Signál Spin, spíš ty slabší

V případě Cro Z hlediska progrese by pichnul Ještěd Plusu, umlčel by neefektivní skutečnost že Plus z černé hory koliduje s Bukovkou a i na Moravě bych teda trochu rozložil síly okruhů a aspoň Plusu dopřál ojedinělou silnou 93,3 stejne číslo jak v Plzni, přece by Dvojka neměla být tak hamižná když sama byla ráda že dostala od Vltavy a ne že podate prst a ukousne celou ruku se zbytečnými překryvy. I když to říkám proti sobě, Čro by mohl dostat za to že věnoval dabove primace Proglasu

Plánů spousta, pokud se promění ve skutečnost tak dočasně….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
2. 1. 2025 22:31

Před patnácti, dvaceti lety bych si na Ještědu uměl představit nějaký úplně nový projekt, jak z řad zavedených mediálních domů, tak z řad nováčků, či od nějakého zahraničního investora. Ale dnes? Nejsem naivní, devadesátky jsou nenávratně pryč. Myslím, že nejméně bolestivý by byl asi ten Kiss, to souhlas. Pokud se pánové z RU zachovají férově a přebytečné kmitočty překryté Ještědem dají k dispozici jiným programům, nemám s tím větší problém. Od MB toto čekat nelze, takže ti ať si na Ještěd nechají zajít chuť. A R1, Expres a podobně, to jsou spíš jen takové romantické představy…

Václav

Když si člověk uvědomí obecně pod destnikovymi vysílači není nakonec moc co vracet, případ oblasti pokryte Voticema Kiss zinscenoval Jindřichův Hradec, Písek…
V případě Ještědu určitě Liberec (jak se to jmenuje Vratislavice?) a díky tomu že nejsou omezeni jak E2, tak českou Lípu, jinak ten kraj je pro Kiss díra
Nový projekt? Na takové kotě jen v devadesátých, Triangl byl poslední. Je třeba se vžít do té doby a s tím se šibovalo kol 2000. Kdy vznikalo Euro K, ale to asi dřív a minulo ho to? Nikde jinde u nás na takovou kótu po 2000 nic nového progresivního nikdo nedostal, jen pohlcování. Tipoval bych že by to mohl být Blaník když v té době se rozvíjel. Možná těsně by mohlo být něco nového , vzpomenu li vznik a příděl pro nový Blaník/Beat v Praze

Last edited 1 měsíc před by Václav
Václav
Reply to  Václav
2. 1. 2025 23:40

Nu a pokud by se už v té době dostal na Ještěd Blaník tak do té doby neohrožený konzervativní dinosaurus RCL by začal mít problém o dost dřív a Hitrádio by jej neminulo

Pro Kiss by to byla strategická frekvence v pásmu 97.7 97.9 98.1 Možná Boleslav by mohla být slabší a prohodit si ji s jinou sítí ale to by bylo moc papírování…

Na pradědu poslední číslovky shodné po vzoru 97.7 by bylo 93.3 a taky další moravska koncovka na 3 88.3 90.3 97.3, skoro škoda že málo kdo čísla registruje a tak nemusím upozornit aby si nespletl s konkurencí 99.3

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
2. 1. 2025 23:47

Pod deštník 20kW Ještědu v pohodě schováš vysílače Liberec, Českou Lípu, Turnov, Rumburk, Mladou Boleslav. Vracet by bylo co.
Euro K vzniklo v roce 1993 jako takový Contact v2.0 a absence Ještědu byla jeho velká bolest na kterou tehdy už majitelka Kosová opakovaně upozorňovala.

Václav

Ano ve výběžku jsem zapomněl že něco mají, Turnov jsem ani neměl na mysli, že takovou zbytečnost budou mít (můj odhad) No a dostali by se Semil, Jičína (kde odhaduji nejsou)
S Bolkou jsem už váhal kdysi tam chtěla E2 na 102.9 ale pravda ta má jen 1kw a navíc se musí dělit v pásmu s 88.2

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
3. 1. 2025 00:33

Turnov v současné konfiguraci určitě není zbytečnost. Byla tam spousta míst kde to bylo i s citlivým autorádiem úplně hluché, o indoor nemluvě. V Boleslavi má E2 slušná čísla i s 1kW Ještědem a 106,4 z Krkonoš. Bez lokálního vysílače by se tam Kiss v pohodě obešel.

Jakub Melin

Souhlas, Turnov byl pro Kiss logický dokrývač. 92,9 z MB je tam slabá (i proto, že antény jsou směr jih a tak sem jde asi jen 300 W ERP) a stíněná kopci (masiv Mužského a kopce kolem Valdštejna) a Liberec tu ještě skoro nehraje. Takže si tím Kiss konečně dokryl trasu Liberec-Praha a výrazně si pomohl i na I/35 směr Jičín (kde se pak kolem Jičína už prosazuje jak 92,9 z MB tak hlavně 91,1 z Hradce a 90,2 z Kutné hory), tak dokryl slušně i údolí Jizery na I/10, kde se pak nad Železným Brodem už také chytají vzdálenější vysílače, ale dole to prostě nehrálo a nejlépe tam šla MB 92,9 a Votice 97,7, obojí ale bídně.

Spekulace o konci Proglasu bych moc nekomentoval, oni to nějak zvládnou. Ale ano, Ještěd 97,9 by dával největší smysl právě pro Kiss.

Jan
Reply to  Jakub Melin
3. 1. 2025 12:45

Mohu se zeptat a ty antény na 92,9 mají tedy kolik dB útlum směr na sever? A teoreticky matematicky, pokud na TEF6686 třeba naměřím v hlavním směru vyzařování úroveň signálu 40dBuV. Tak co bych teoreticky naměřil za stejných podmínek v opačném směru s největším útlumem? Nedávno jsem zkoušel na Klínovci. Frekvence 103,4 má pouze jednu anténu, ale pokles signálu cca 20dBuV nastal jen v případě, kdy jsem měl výhled na anténu stíněnou tou betonovou věží. Naopak 107,4 mi měřilo do všech směrů v podstatě podobně. Přitom tam jsou antény dvě dvojice. Tak předpokládám užší diagram

Jakub Melin
Reply to  Jan
3. 1. 2025 13:04

Vždy záleží na anténním systému. Na Chlumu u MB je klasické dvojče dipólů, které má zisk cca. 5 dB ve směru vyzařování a potlačení cca. 5-6 dB „na záda“. To znamená, že pokud je výkon 1 kW v hlavním směru (30 dBW), tak na záda jde 200-300 W (23-24 dBW).

Na Klínovci je dost směrový AS tvořený dvěma panelovými anténami, které jsou směrovější než dipóly s odraznicí využité pro 107,4. I ty ale mají směrovější diagram než klasický dipól bez odraznice, i proto 107,4 FM směrem na Chomutov, Louny a Prahu hraje slabě, hlavní směr vyzařování je tam na Karlovy Vary, Sokolov a Cheb.

Jan
Reply to  Jakub Melin
3. 1. 2025 13:46

Ještě koukám na ten AS 107,4 a nejsou ty dvojice dipólů svisle ve stejné rovině. Nemůže to mít vliv na vyzařování ve vertikální rovině?

Václav
Reply to  PPK, jidxc
2. 1. 2025 22:44

Klobouky mi naskakuji i v Lidečku v případě Plusu a to Proglas je ještě na lepším Královci a ojedinělá možnost jak dokryt okres, tady rádia podle mě nejvíc tratí a mají nerovné podmínky pri ucházení se o posluchače Zlínskeho kraje, takže pro venkovské Country jak ulité, když tam může vyživovat vysílač Čas od kterého se odchází…

105,7 má takové omezení na Vídeň? Vždyť i bez něj musi mít problém dojít do sousedního okresu. Terénní profil ani jinou šanci nedává a tak signál v podstatě končí na půli cesty do sousední 5 km vzdálené Nivnice po rovine, kde znova nastupují Hostýn/Praděd Takže se znova vracím k tomu jak dokonale beze zbytku je to poskládané 🙂 Výkon Brodu se využije i západně, ve vlaku mi šlo za Staré Město, tedy asi na hranicni úhel diagramu daného omezením, což vysvětluje tvůj popis, rovněž cestou na Zlín snad až k Ořechovu (i v autobuse) divím se, že to v nerovném terénu nezabije ten horizontál, který vysvětluje proč směr Nivnice to zdechne, zatímco RU jede, byť žádná hitparáda. Herdek já až pojedu k babičce tak se musím u toho brodského vysílače zastavit, snad tam nemají horizontál jak v druhém Brodě (Havl), kde tam stále je pozůstatek Profilu (dvouantena) To je náhoda Brod a neobvyklý horizontál.
PS: dnes při výpadku jsem slabé slyšel něco z Rakouska 90.6 místo toho Hostýna

Last edited 1 měsíc před by Václav
Míra
Reply to  PPK, jidxc
2. 1. 2025 23:19

Ano, budějce jsou k prdu, Písek nevím. V Táboře to dodržují tak napůl, ale mají, byť jsou antény jen kousek nad zemí, asi nejlepší pokryti silničního koridoru směr jih (po přestěhováni RU na vodojem).
Takže oficiálních 63W N na pokryti města a okolí stačí.

Last edited 1 měsíc před by Míra
Franz
2. 1. 2025 14:35

Minimálně do pátku 3. ledna 2025 nefunguje kvůli chybě distribuce vysílač Evropy 2 v Třinci. Frekvence 104.2 FM není v provozu pravděpodobně již od začátku týdne.

Zajímalo by mě také, zda ještě vůbec trvá zájem Evropy 2 o frekvenci 88.3 FM v Hranicích.

Michal R.
Reply to  Franz
2. 1. 2025 15:15

Co se týče Hranic , tak tam jim to tenkrát co vím zamítla RRTV kvůli nějaké chybě že je potřeba zažádat o novou licenci a oni to chtěli nějak jinak myslím .
Zde je přesné znění : Rada zamítá žádost provozovatele EVROPA 2, spol. s r.o., IČ: 15891283, se sídlem Wenzigova 4/1872, Praha 2, PSČ 120 00, o změnu skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu EVROPA 2 – Morava (licence č.j.: Ru/31/99), a to o změně územního rozsahu vysílání a souboru technických parametrů spočívající v přidělení kmitočtu Hranice 2 88,3 MHz / 100 W. Rada vyhodnotila změnu územního rozsahu vysílání, ke kterému by došlo přidělením souboru technických parametrů Hranice 2 88,3 MHz / 100 W jako změnu, se kterou podle ustanovení § 21 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb. nelze vyslovit souhlas, jelikož by taková změna souboru technických parametrů de facto představovala novou licenci. 
https://rrtv.gov.cz/cz/files/press/TZ_11_23.pdf

PPK, jidxc
Reply to  Michal R.
2. 1. 2025 16:33

Evropa 2 žádala o vysílače přímo. Jeden byl (Hranice 88.3) vyhodnocen jako mimo současné „bubliny“, a tak by se jednalo o rozšíření mimo stávající pokrytí, které spadá do přídělu jen v případě iniciace licenčního řízení. Pokud mám zprávy, tak s koncem roku se iniciace dala do pohybu.

Václav
2. 1. 2025 09:23

19.listopadu ekonom Kovanda se od 20.minuty pořadu Jak to vidí na Dvojce (Plusu) věnuje tomu, jak ruský plyn bereme jinýma cestama, dnes však u tématu uzavření cesty přes Ukrajinu již jiné trasy nezmiňoval a jen rekapituloval jak dlouho přes Ukrajinu proudil a jak prostřednictvím vnějších sil (Ukrajiny) vláda splnila svůj program. Uvidíme co řekne, bude-li hostem otevřenější a uvolněnější debaty na Prostoru https://dvojka.rozhlas.cz/jak-vidi-5001081?combine=kovanda&url=

Poslouchac
Reply to  Václav
2. 1. 2025 09:31

No, myslel jsem, ze se jedna o web apoliticky…..

Jakub DXer
1. 1. 2025 13:58

Vyběhl jsem na Stránskou skálu změřit to RTI, nechytli jsem tentokrát ani Fieru ani Teleko z ČH, ale chytl jsem – viz. obrázek

Screenshot_20250101-1354222
Jarda
Reply to  Jakub DXer
1. 1. 2025 16:38

Jsem rad, ze schwarzwald zustal u coloru, zdravy rozum zvitezil

Jakub Melin
Reply to  Jarda
1. 1. 2025 17:12

Schwarzwaldradio bohužel bude končit kvůli drahým nákladům na OSA

Dancheb Atanas
Reply to  Jarda
1. 1. 2025 19:13

Schwarzwaldradio uz bohuzel jen dnes do pulnoci.

Jarda
Reply to  Dancheb Atanas
1. 1. 2025 19:54

Skoda a Kiss bude do konce ledna aspon? Kdyz jde pak k CDG?

PetrPe
Reply to  Jarda
1. 1. 2025 21:15

Nekde jsem tusim cetl, ze CDG chce sve stezejni mestske vysilace spustit v lednu 2025.

Václav
Reply to  PetrPe
1. 1. 2025 22:48

A proto byli to oni, co testovali Kojál?

HOME
26.9K
0
Přidejte komentář, prosím.x