Nejnovější komentáře

  • Milda: Tady je další vysílač spinu
    00:20 22.12.2024
  • JM.: Tři písmena. A ne, v tomto případě to není ČTÚ.
    18:16 21.12.2024
  • Jirkas: Schwarzwaldradia je velká škoda..
    18:03 21.12.2024
  • Oviradio.cz: Denní monitoring parametrů DAB multiplexů v Praze (s výjimkou 5C FIERA) i jinde ve světě nabízí web Digitalbitrate. Díky němu…
    17:36 21.12.2024
  • Míra: Tunel Pohůrka ČB: 87,8 Kiss 90.5 Evropa 2 91,1 Radiožurnál 94,1 F1 102,9 Impuls Více jsem nestihl (např. Dvojku a…
    15:54 21.12.2024
  • Honza K.: Radio Spin koordinuje v Jindřichově Hradci 90.0 Mhz 200W. Lokalita stejná jako sesterské stanice tedy Děbolín – Vodafone.
    11:29 21.12.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
26.3K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jan
15. 12. 2024 11:24

V Praze po přeladění RTI z 5A na 8D, jde místy na vyšších místech slebě na 5A RTI zachytit. V Modřanech místy i níže. Nemám možnost ničím přijímat TII kódy. Půjde o 5A Příbram a nebo spíš Beroun? Dle srovnání s FM ve stejných lokalitách bych odhadoval, že to bude spíš Příbram. Ale mohl by být klidně i Beroun.

Jarda
Reply to  Jan
15. 12. 2024 11:26

rti 8D konečně chytám i u sebe dálkově na externí anténu, za 5A jsem ho měl občas za dobrých příjmových podmínek jen na chvili.

jouda
Reply to  Oviradio.cz
15. 12. 2024 10:23

Rušičku Lbosín 7C ať vypnou hned, nemá to smysl. Ostatně ruší si sami svoje rádia Hey, Color a Sázava z Černé hory. 🙂

Hori97
Reply to  jouda
15. 12. 2024 11:11

Neruší. Fiera z Černé hory vysílá na kanále 7D.

jouda
Reply to  Hori97
15. 12. 2024 12:24

Pravda, to je 7D.

MichalP
Reply to  Oviradio.cz
15. 12. 2024 14:10

Když už byla zmíněna recyklace Kochánova (Teleko 8A -> RTI cz 8D), tak zrecyklovány určitě budou i Kozmice, kde v budoucnosti bude šířen „Pařízkovic“ multiplex na kmitočtovém bloku 8C s max. výkonem až 10 kW ERP. Mezinárodní koordinace je již dokončena, tedy víceméně stačí požádat ČTÚ o vydání individuálního oprávnění, přeladit vysílač a následně pokračovat s vysíláním.

MichalP
Reply to  Oviradio.cz
15. 12. 2024 18:40

Souhlas s vysíláním Času a Čas Rocku v Čechách.
Nicméně „Pařízkovic“ skupina je nově zastupovaná Media Clubem a tedy jejich DAB síť může dobře posloužit pro rádia, která z této stáje nebudou v CDG muxu. A to je určitě aktivum, které jistě bude v budoucnosti využito.

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
15. 12. 2024 18:55

No vidite, my zas meli v Ostrave regionalni radia z Prahy, kde pro nas neumi ani spisovne mluvit. Nastesti Expres, RockZone, Dance radio uz u nas vypnute 😉

Franz
Reply to  PetrPe
15. 12. 2024 20:06

Situace kolem DABu jen podtrhuje absurditu, do které jsme se dostali. Koho by napadlo, že v roce 2024 budou politici (primátor Ostravy) s velkou slávou osobně spouštět ořezaný 50W bubláček někde v polích za městem? Podobná šaškárna proběhla v Třinci. Můžeme klesnout ještě níže, nebo už jsme dosáhli dna?

Václav
Reply to  Franz
15. 12. 2024 22:01

Tak trochu naopak spíš si myslím že je to ojedinělý důkaz síly tradičního regionálního týmu, že i přesto že ztratili silnou frekvenci*, tak do toho šli i když spektrum lepší frekvenci nenabízí a že Dab dnes ještě není standard pro soukromníky, tak za to nemohou.
* Vedl to v té době Lowa, co dělá dnes?

Mělo by to být tak, že by se technologie sama měla prosadit díky svým výhodám a ne direktivy. Podívejte jak dlouho v souběhu šlo a jde v historii AM FM, přičemž díky absenci dnešním nepřeberným zdrojům mělo FM velkou perspektivu

Pokud se to mělo nějak popostrkavat , tak ze strany výrobců, min před 10 lety se mohly prodávat přijímače za jednotnou cenu obsahující DAB, rovněž dávat do aut, a tak by se dnes nemuseli dávat bublacky FM v ove a to ještě by nesměl být sytém aukce s operátory, vždyť DAB vůbec není příznivý pro malé rádia, vždyť ani Freshi nemohlo uniknout jak Color, Čas přichází o vlastní DAB, u operátorů náklady a nevhodné rozložení regionů.

Byť je mi to proti srsti, je logické že v 90 a 00 probíhaly nečestné souboje o FM, které hrálo velkou roli v audiozdrojich
Dnes mi to co se děje v Dab přijde tragikomické. Konečně technologie kde by bylo dost místa a ono se to betonuje zatímco konzumentovi je to u zadele v záplavě dnešních individuálních mediálních zdroju. Jaká licence byla původně pro Špulku?

Jinak když jsme u toho Freshe, tak to vypadá, že na Fajnu možná začínají lepší časy kdy se dostává ze zajetí povrchních melodií a jako by pochopil že líp to žije s muzikou podobnou Ostravskému Freshi, však taky fajn nyní v jinglu propašoval ,, vždycky fresh “ Matějovský nemá – a dost by mě překvapil kdyby za jeho prerusovanou kariéru byl tak odvazany a měl konexe na kulturní svět jako Mareš. Matějovský akorát na začátku jak je to jediná mladá show v éteru, takové suché na účet E2…. Škoda že na Fajn nešli Jonas a Radkolf, další ukázka toho že raději dali sbohem rádiím, poté co je nutili dodržovat noty na Hitradiich, takhle zahodit jejich potenciál, přitom se určitě podíleli na prvenství Helaxu v Ove. Sli na jiné platformy a pak to asi vzdali úplně , respektive jeden z nich šel raději studovat.

Last edited 6 dní před by Václav
PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
15. 12. 2024 22:14

Myslel jsem zrovna tato doslova metropolitni radia, kde neumi mluvit spisovne cesky. Celoplosne stanice s vyjimkou E2 jsou na tom relativne dobre. Jinak zrovna posloucham R1, takze s Prahou problem nemam 😉 Dale Cas a Cas Rock diky DVB-T2 jsou temer vsude i bez DAB

Václav
Reply to  PetrPe
15. 12. 2024 22:54

Ač jsem na Moravě, nechápu averzi vůči Čechám, chápu že by mělo být na výběr, veřejnoprávní rozhlas nabízí např Cro Ostrava 😉 Za nedávné spuštění Expresu jsem rád, nic zajímavého mě nepřijde na vykřikování reklam jak z cirkusu byť je to spisovnou moravštinou, reklamní spoty ve Zlíně kricivali solidně herci z místního divadla

Co jsou vyjmenovane malé pražské stanice oproti téměř celoplošnému Rockradiu které má z rádií nejvýraznější jingly v pražstině a u moderátorů jde slyšet jako by měli přesně napsaný projev v obecné češtině narozdíl od spontánního občasného ujetí typu E2, a vůbec to Rock rádio netrápí že jsou proti tomu např Valaši,hanaci na Moravě zaujatí. Nechápu proč jingl „rokovej víkend“a ne zrovna „rokovej vejkend“ 😉 Asi ať je to spravedlivé jedno obecné, druhé spisovné, v podstatě i v projevu moderátorů převažují spisovná slova :)….
Nebo slavny Fajn kapitola sama pro sebe, jestli ta obecná čeština je projev mládí, odvazanosti, rebelství?

Last edited 6 dní před by Václav
PetrPe
Reply to  Václav
16. 12. 2024 16:16

Václave, ja nemam averzi vuci Cecham. Rad si poslechnu i centralni radia 😉 Jen nemam rad slangove slovni patvary jako slusnej,novej, hezkej atd. Nedej boze, jak jsem jednou slysel na centralnim Kissu, ze „nas poslouchaj i v Karviný“ 😀

Franz
Reply to  PetrPe
16. 12. 2024 09:06

Radost z toho, že z Ostravy zmizel Expres a Dance rádio? Ještě ideálně vypnout ZUN a spokojenost? Hlavně, že máme Fresh, že? Myslím, že spousta Ostravanů je ráda za rádia s taneční muzikou, která ji hrajou i přes den…

Pevy
Reply to  Oviradio.cz
15. 12. 2024 21:09

Zato CDG nás oblaží multiplexem se šestnácti programy v takové kvalitě, že na multiplex ČRo se potom bude pohlížet jako na vysoce kvalitní Hi-fi.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Pevy
15. 12. 2024 21:32

Kde jsi vzal 16 programů?

Pevy

Původní dvanáctka plus 4x Média Bohemia (datové toky viz. http://www.ukwtv.de)

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Pevy
16. 12. 2024 12:43

To je nějaká blbost…

Šeryfe? 😀

Šeryf

Jé, ono to někde na chvíli žilo a někdo při scanu v DABPlayeru uploadoval data (vidím tu 11.prosince), která se v databázi spárovala s Ensemble ID. Myslím, že je to reálné.. Bléééé 😉

Jarda
Reply to  MichalP
15. 12. 2024 20:07

Ze by pan P,ycha mel klienta na svuj vysilac? A pustil tam podobny obsah jako nyni bez radio united , ale s casem a cas rock pod hlavickou pd? To by bylo logicke a vyhra pro nej:)

Jirkas
Reply to  Jarda
15. 12. 2024 20:13

Pockej, Kozmice a Spulka jsou dva odlisne vysilace.. Pycha s Kozmicemi nic nemá..

TV Czech
13. 12. 2024 17:14

Zdravím, můžu se zeptat, nacházím na internetu nějaké nově poupravené loga Hitradia, nevíte někde co to znamená ?, nebo jaky to bude mít význam?. Protoze na jejich webu ty loga nejsou, ale jsou pouze na webovce Rádia.cz

TÉMA
Hitradio
IMG_1230
Reply to  TV Czech
13. 12. 2024 18:44

Jen nějaký grafický refresh, třeba se chtějí zbavit toho fialočerveného přechodu. Třeba bude brzy i nový web Hitrádií, když už jej mají všichni ostatní.

Last edited 8 dní před by frkotou
Michal R.
Reply to  frkotou
13. 12. 2024 22:55

Tak očekávám že Hitradia budou mít brzy stejný web jako má nyní sesterské Radio Blaník a Fajn Radio . Dávalo by to logiku i smysl aby měla všechna radia od Media Bohemia stejný styl webu .

PPK, jidxc
13. 12. 2024 06:34

Včera 12.12. byly oživeny 3 vysílače Radia BEAT. Konkrétně Mělník 107.8 MHz (20dBW), Mohelnice 97.8 MHz (26dBW) a Valašské Meziříčí 93.5 MHz (20dBW).

Last edited 9 dní před by PPK, jidxc
Poslouchac
Reply to  PPK, jidxc
13. 12. 2024 07:56

No, ted jsem zkousel Melnik a na 107.8 mi nic nehraje 🙁

Poslouchac
Reply to  Poslouchac
13. 12. 2024 10:29

Tak „velky cvak“ nastal az ted dopoledne. 107.8 uz na Melniku hraje!

Jakub DXer
12. 12. 2024 19:32

OK TV opět vysílá – licence byla udělena minulý týden od RRTV a dnes jsou zpátky v éteru. „Parizkovcum“ se vyplatilo jim podržet pozici ..

Marek
12. 12. 2024 10:49

Je pravda, že se londýnský Kiss 100 FM přejmenoval na Hitsradio? A pokud ano, kdy k tomu došlo?

TÉMA
konec Kiss FM v Londýně?
Václav
Reply to  Oviradio.cz
12. 12. 2024 12:36

Bauer – totožný jak na Slovensku?

MichalP
Reply to  Oviradio.cz
12. 12. 2024 10:14

Reálná ukázka plnění licenčních podmínek zaobalená do vyšších cílů. 😉
Tedy Fiera si může odškrtnout splnění licenčních podmínek v kraji Vysočina a jde se vesele pokračovat do dalších alotmentů (rozumněj terminologií ČTÚ: do dalších krajů).

Pevy
Reply to  MichalP
17. 12. 2024 08:15

Dnes v článku p. Potůček predikuje nutnost zahájit vysílání do roka (tedy do konce ledna) u ČRa reg. ve všech vysoutěžených krajích, konkrétně zmiňuje Karlovarský a Ústecký (tuto nutnost prý řeší ZEK). Měl jsem zato, že tato nutnost platí o každé vysoutěžené sítě (u ČRa tedy kraje KV, ÚST a LBC) jako celku, nikoliv v každém kraji zvlášť. Pokud by to tak bylo, nemají Pařízkovci ani Fiera do konce ledna šanci.Jak to tedy je? Nezdá se mi, že by to mělo platit pro každý kraj sólo.

MichalP
Reply to  Pevy
17. 12. 2024 08:46

Podmínka spustit aspoň jeden vysílač do roka a dne platí pro každý kraj samostatně, byť se zdálo, že se v aukci se dražily kmitočtové bloky.
Tato podmínka byla skryta v pravidlech akuce, kdy se soutěžilo o alotmenty (terminologií ČTÚ kraje), kde získám právo využívat konkrétní kmitočtový blok.
Vzhledem k tomu, že více krajů mohlo mít přiřazený stejný kmitočtový blok, tak je ČTÚ pro účely aukce spojil do jednoho balíčku, což je např. příklad regionální sítě R4 pro KV, UL a LB kraj – blok 7B.
Jednou z mnoha podmínek bylo, že v druhém a třetím kole aukce (v prvním se soutěžilo o celostátní sítě) mohu vysoutěžit maximálně osm krajů (např. Teleko) a nemohou se zúčastnit soutěžitelé, kteří v prvním kole získali celostátní síť. Teprve v posledním kole už mohli soutěžit všichni vše bez omezení.
Každopádně, když to shrnu a zjednoduším, tak celá aukce byla o soutěži získat právo vysílat v každém jednom kraji. A díky nastavení aukce z toho vyplynula právě podmínka či přesněji povinnost: „Do roka a do dne v každém kraji“.
Cestu pro splnění této povinnosti ukázala Fiera se svou 60 W „prskavkou“ v Jemnici a nebo ČRa, které spustí Ještěd s významně nižším výkonem (ve směru na Liberec to budou spíš pouhé desítky wattů).

Last edited 4 dní před by MichalP
Šeryf
Reply to  MichalP
17. 12. 2024 09:59

Já bych to takto nedramatizoval. Příděly jsou na regionální sítě = jednotlivé SFN. Takže za každou SFN jednu prskavku. Na první dobrou jsem v dokumentech nic jednoznačného nenašel, takže chápání může být dosti volné … ;). Tímto náhledem má CDG (samozřejmě i Teleko) s regionálkou splněno, Fiéře chybí Budějice, Omikronu to na lusknutí prstem splní Teleko, Joe pustí s pár Watty Plzeň a KV, Play má už zajisté připraveno na CRA. Trochu v mlze může být co spustí BS na 9A a 9C. Pokud se to bude spouštět ala Fíéří Jemnice s pár Watty, není ani potřeba, aby to papírově putovalo za čáru…comment image

MichalP
Reply to  Šeryf
17. 12. 2024 10:49

Se správným pochopením podmínek a povinností je to jako s právníky a jejich názory: „Dva právníci, tři názory.“ 🙂
Můj výklad je hodně technicistní a vychází z mého pochopení aučních pravidel a následných dotazů na ČTÚ. To ale stále neznamená, že můj výklad je ten správný.
Zde bych čekal od ČTÚ aktivnější vstup do diskuze, kdy by veřejně objasnili jejich výklad povinností a plnění podmínek, které úspěšní soutěžitelé musí plnit.
Ale jsme v Česku, tak to to dost možná bude podobné přístupu ala řešení rušení na K6 ze Sněžných Jam směrem k nám…

Pevy
Reply to  MichalP
17. 12. 2024 14:20

No pokud Fieře stačí ke splnění za celou oblast na 7D (tj. Karlovarský, Ústecký, Liberecký, Královéhradecký a Pardubický) ten bubláček na Černé hoře, tak OK (potom ale Potůček nemá pravdu ohledně CDG regionů).
I tak si ovšem myslím, že pokud toto pravidlo platí JEN pro „regionální síť“ (a nikoliv kraj), nemá BS šanci tyto vysílače zprovoznit do konce ledna, ostatně i v případě JOE o tom silně pochybuji. A možná bude i legrační moment, co pro Play zapnou/nezapnou ČRa.

Jakub DXer
Reply to  Pevy
17. 12. 2024 16:05

Já jsem tu Fieru chytl kousek od Žďáru nad Sázavou – pravda, byly poněkud zlepšené podmínky…

MichalP
Reply to  Pevy
17. 12. 2024 16:41

Termíny, kdy uběhne roční lhůta, jsou +/- takového – předpoklad je, že lhůta začala běžet po kompletním uhrazení ceny za získané aukční bloky:
Broadcast Services (8 990 000 Kč) dne 7. února 2024
CDG (28 840 000 Kč) dne 6. února 2024
Fiera touch (335 000 Kč) dne 19. ledna 2024
GG OMIKRON (220 000 Kč) dne 7. února 2024
JOE Media (130 000 Kč) dne 9. února 2024
PLAY CZ (11 730 000 Kč) dne 20. února 2024
RTI cz (25 150 000 Kč) dne 13. února 2024
TELEKO (1 040 000 Kč) dne 19. ledna 2024
Dá se tedy říct, že nejpozději za 2 měsíce bude definitivně jasno podle toho, kdo, co a kde spustil.

Pevy
Reply to  MichalP
17. 12. 2024 19:04

Uznávám, že pokud by to viselo na těchto termínech, je rozdíl, zda do 19.ledna, nebo do 20.února.
Tímto přehledem mne napadlo, že pokud by to pravidlo platilo skutečně i pro každý kraj, nesplnilo by ho ani Teleko – v Pardubickém kraji ještě nespustilo nic.

MichalP
Reply to  Pevy
17. 12. 2024 19:59

Ano, ohledně Teleka mě to také napadlo. Nicméně kdo ví, zda už vysílač na Suchém vrchu není připravený a čeká se pouze na nejzašší termín, kdy bude spuštěn.

Honza K.
Reply to  MichalP
17. 12. 2024 10:22

Teď jsem testoval pokrytí Fiery 6B Jemnice. Hrálo mi to od Dačic a první výpadek byl v obci Zálesí. V takových končinách je to zajímavé zpestření éteru.

TÉMA
Fiera Jemnice
Last edited 4 dní před by Honza K.
Jakub DXer
Reply to  Pevy
17. 12. 2024 09:29

„Parizkovci’“ mají nachystané (otestované) Hády, takže JM kraj zvládnou. Myslím, že kdo zatím vůbec nic nemá je GG Omikron…

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
12. 12. 2024 12:36

Tak to je fakt s tím výkonem a lokalitou vhodné jen na testování.. ale blahopřeji Energicu k dalšímu rozšíření pokrytí…

Pevy
Reply to  Oviradio.cz
12. 12. 2024 13:03

To bude podobná zoufalost, jako se koná v podání Fiery na Černé hoře (tam sice bylo slíbeno navýšení výkonu do konce roku, ale dost pochybuji, že k tomu dojde).

Jirkas
Reply to  Pevy
15. 12. 2024 16:01

To samý v Praze, u Fiery taky nedošlo k navysení výkonu. Color v Praze taky nejde na deklarovany vykon. DAB+ u těchto subjektů bude zoufalost, bohužel.

Last edited 6 dní před by Jirkas
Hori97
Reply to  Oviradio.cz
12. 12. 2024 13:19

Vysílače DAB sítě Fiera budou ve vysoutěžených regionech s velkou pravděpodobností kopírovat lokality vysílačů regionální sítě 11 DVB-T2:
https://gsmweb.cz/search.php?op=dvbt&par=bch&udaj=RS11&gps=&foto=&razeni=cid&smer=sestupne

Článek na webu Parabola.cz obsahuje ještě jednu novou informaci:
„V prvním čtvrtletí roku 2025 plánuje Fiera touch s.r.o. spuštění dalšího vysílače na Vysočině, tentokrát s vyšším výkonem, který zajistí pokrytí více než 50 % obyvatel regionu.“

Jakub DXer
Reply to  Hori97
12. 12. 2024 13:31

Nevím kde, ale četl jsem rozhovor s panem Hájkem, kde říkal, že né všechny DVB-T2 vysílače jsou vhodné pro DAB+

Míra
Reply to  Jakub DXer
12. 12. 2024 16:10

V ČB by to bylo naopak. Komín by byl pro DAB (2kW by stačily) o něco vhodnější, než je teď pro TV.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
15. 12. 2024 11:33

tak by mohli spustit i ještšd, co vím tak ho vyhráli v aukci a když je platí i color mux (nebo jednou koupí), tak bych měl v místě skvělé pokrytí, na ještědu šel čro krasně ikdyž ještě nemel 5kw ale tušim 1 kw, takže i s tím by se to dalo. Teoreticky bych měl signál v autě všude.

Jarda
Reply to  Jarda
15. 12. 2024 11:45

tak ne, tak jsem to spletl s play.cz ten má v liberci ještěd (10C) fiera má jenom zase „město“ takže to pokryje leda hovno a né kraj, zejména druhou stranu (českolipsko). Ve městě potažmo na liberecké straně je dobré pokrytí v FM tak tam to nepomůže ničemu. No a pokud hey/color nebude v muxu play z ještědu, tak si tady neposlechnu taky nic. Myslím v autě, doma to chytnu na externí anténu dálkově z prahy.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
15. 12. 2024 12:43

Kóta Liberec – Město (KÚLK) pro 7D je jen Šeryfova spekulace, protože odsud má vysílat (reálně nevysílá) Hájkova DVB-T Regionální síť 11 na K25 (v datech fmlistu chybně uvedeno jako Reg.MUX 7 na Ampérově). Reálnou kótu neznáme, Hájek je tajemnej jako hrad v Karpatech a na BNetzA se dosud nic neobjevilo – což může buď znamenat, že to pojede z výchozí kóty ČRA – Ještědu (nepravděpodobné), nebo, že to bude tak nízko, že se to vejde pod pokrytí Ještědu a tudíž není nová mezinárodní koordinace nutná. Což ve finále znamená, že to může být na tom KÚLK, ale taky nemusí.

Jakub DXer
11. 12. 2024 21:48

Na J@j family dávají zrovna 30. případů majora Zemana – příběh z roku 1966 – vrátný tam má tranzistorak s vytaženou teleskopickou anténou nahoru a vypadá to jako kdyby tam měl DAB+ přijímač s anténou pro příjem s vertikální polarizací… 🙂

Míra
Reply to  Jakub DXer
12. 12. 2024 05:05

V pásmu 66 – 73 MHz se u nás vysílalo od roku 1959.

HOME
26.3K
0
Přidejte komentář, prosím.x