Nejnovější komentáře

  • Jirkas: Hraje, ale ten zvuk je peklo.
    18:00 22.12.2024
  • Oviradio.cz: Ted už Černá sršeň zase hraje, abychom nebyli tak negativní.
    16:42 22.12.2024
  • H.: S těmito typy stanic to tedy provozovatelé DAB sítí fakt vyhráli…
    13:27 22.12.2024
  • frkotou: A jakési upozornění přes qr kód, který je nefunkční.
    13:11 22.12.2024
  • Oviradio.cz: Metalové Black Hornet Rádio se nezdá býti ve formě. Poloprázdný web, aktuálně nefunkční stream, tím pádem i ticho v DAB…
    12:51 22.12.2024
  • Oviradio.cz: Vánoční vzkaz nejen pro tvůrce obsahu webů a socek rádií: „Vánoce“ se už od roku 1993 píšou s velkým písmenem,…
    12:31 22.12.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
26.3K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
MichalP
1. 12. 2024 19:55

9.10.2024 Pavel Hájek, Fiera, zvěřejnil na svých sociáních sítí toto:

„Expanze pokračuje – do konce roku spustíme vysílače ve všech blocích, které jsme v aukci DAB+ kmitočtů získali. Půjde o nižší výkony vysílačů a postupně výkony jednotlivých lokalit po dodání finálních technologií navýšíme. I nadále pokračují jednání s rozhlasovými provozovateli a již brzy představíme další klienty naší sítě DAB+.“

Docela by mě zajímalo, jak toto chtějí do konce roku stihnout. Předpokládám, že z lokalit ČRa to spouštět nebudou. Tedy určitou předzvěstí by mělo být zveřejnění jejich požadavků na schválení koordinací v databázi BNetzA. Jenže kde nic, tu nic.
Na to, že mezinárodní koordinace trvá v průměru 2 mesíce, tak spuštění čehokoliv dalšího od Fiery do konce roku nevídím moc reálně.

Jirkas
Reply to  MichalP
1. 12. 2024 20:08

U Fiery opravdu lokality CRa nehrozí.

Pevy
Reply to  MichalP
1. 12. 2024 20:11

No jestli bude Hájek stavět vysílače podobným stylem, jako ten svůj zázrak, co má teď na Černé hoře, tak to bude opravdu kauf. To se mu zákazníci jen pohrnou.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalP
1. 12. 2024 20:37

A je nutná nová mezinárodní koordinace, pokud je vysílač výrazně níž a pokrytím se vejde pod deštník zkoordinovaného u ČRA?

MichalP

V prostoru vrcholu Kleti, Černé hory či Klínovce asi ne, ale jinak pravděpodobně ano, viz. např. Buková hora vs Kukla – stejný výkon i diagram, přesto nutná nová koordinace, byť jsou vzdušnou čarou od sebe vzdáleny „pouhých“ 9 km.

Last edited 20 dní před by MichalP
jouda
1. 12. 2024 09:07

Další tři oprávnění pro celoplošnou síť C:
Beroun-Záhrabská, blok 8D, 5 kW ERP, EID 0x2003
Praha-Strahov, blok 8D, 10 kW ERP, EID 0x2003
Ústí nad Labem-Kukla, blok 9B, 10 kW ERP, EID 0x2023

Jirkas
Reply to  jouda
1. 12. 2024 11:15

Jj, to souhlasí, RTI psalo, že teď je na řadě Praha a středočeský kraj. Kukla pojede jak fík, už teď ji tu mám na plno (85km přímou čarou) jak místní vysílač.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
1. 12. 2024 14:11

To nevím, kde jsi to četl, ale na FB mají u posledního příspěvku toto:
Po kompletním pokrytí celých západních a jižních Čech pokračuje RTI cz na lokalitách ve středních Čechách a na Moravě.
No, hlavně, že se něco děje. Prahu vyhlížím s nadějí, i ten 1 kW mi tu občas zahraje.

Jirkas

V soukrome konverzaci.

Martin
29. 11. 2024 22:58

Po odchodu Anety Kostky ( Kratochvílové) odešel z fajn rádia Petr Hataš a ode dneška skončila s moderováním i Klára Miklasová.
Na Hitradiu Contack skončil Martin Kolín a Kateřina Kertisová.
Těch změn v Media Bohemia je poslední dobou moc.

Nevíte, jaké změny v moderátorech má společnost ještě v plánu?

TÉMA
Změny moderátorů Media Bohemia
Martin
Reply to  Martin
29. 11. 2024 23:27

Martin Kolín od listopadu vysílá všednodenní Dobré ráno na ČRo Liberec. Za mě mnohem lepší než Jan Žíla.

petr
Reply to  Martin
2. 12. 2024 08:52

Z Fajn Rádia odchází taky večerní moderátorka Bára Šimková. Za připomenutí určitě stojí taky odchod Dominika Vršanského z Hitrádia.

TÉMA
Změny moderátorů Media Bohemia
Reply to  petr
2. 12. 2024 20:39

Fajn něco chystá dle FB a na webu odpočet.

Míra
Reply to  frkotou
2. 12. 2024 20:55

Rozhlédněte se po kraji, zaměřte se na Billboardy s panem ponožkou.

Last edited 19 dní před by Míra
Jarda
Reply to  frkotou
2. 12. 2024 21:43

Nova ranni show podle odpoctu v 6h rano. Trochu jsem myslel, ze pustí klony do Dabu a RTI , ale v 6h rano a napis wake up , to je logické:) vrati se Vasek Matejovsky? Nebo bude Jakub Stafek? Nechme se prekvapit:)

Václav
Reply to  Jarda
2. 12. 2024 22:56

V 6 ráno ve středu

Michal R.
Reply to  Jarda
2. 12. 2024 23:20

Bude celkově nové vysílací schéma Fajn Radia. No nechme se překvapit . Celé úterý bude Fajn Radio hrát jen songy bez moderace . Prvním nové Fajn Ráno by mělo být tedy ve středu 4.12. od 6 ráno . Do té doby bude Fajn Radio hrát jen songy s reklamními bloky bez moderace .

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Michal R.
3. 12. 2024 08:55

🙂 🙂 🙂 🙂

Michal R.
Reply to  Jarda
3. 12. 2024 15:18

Ha že by nová ranní dvojice na Fajn Radiu byla zítra právě Jakub Štáfek a Vašek Matějovský . To by ale byla bomba jsem celkově zvědavý na to nové programové schéma od zítřka . Kdo zůstane , kdo se vrátí a kdo přibude . Už zítra v 6 ráno se dozvíme více . Já tedy až odpoledne , mám tento týden ve svém zaměstnání ranní směny .

Michal R.
Reply to  Michal R.
3. 12. 2024 21:45

Tak Fajn Radio oficiálně spustilo svůj nový web kde je už mnohé odhaleno . Tedy kromě programu i když dvě hlavní věci se už ví . Ráno od 6 hodin zahájí nová dvojka ve složení navrátilce a asi nejlepšího moderátora , který kdy Fajn Radio mělo Vaška Matějovského společně s novou moderátorkou Natálii Otáhalovou , která dříve vystupovala třeba v souteži Stardance ale zahrála si už i v několika filmech jako herečka . Tento program ponese název Wake Up Show . Po nich by měla vysílat Andrea Kautzká Fajn Music Boost , následně bude vysílat Honza Fiker Fajn Warm Up a po nich Fajn Drive s Jasmin a Marthym jako bývalo dosuď zvykem .

Nový Fajn Radio Program Po-Pá:
6-9 Wake Up Show s Vaškem Matějovským a Natálii Otáhalovou
9-12 Fajn Music Boost s Andreou Kautzkou
12-15 Fajn Warm Up s Honzou Fikerem
15-18 Fajn Drive s Jasmin a Marthym
Zbylí program na víkend a večerní speciály se dozvíme snad během zítřka na postupně nabíhajících nových stránkach fajnradio.cz

Míra
Reply to  Michal R.
4. 12. 2024 06:29

Ten má ale dlouhýho ponožku 🙂

Jarda
Reply to  Míra
4. 12. 2024 08:41

Cekal jsem vic, kdyz delali takove halo a ze musi na den vypnout moderatory kvuli technickym zmenam?:)) webovym strankam?:)) ale Vasek skvely tah, za me dnes nejlepsi moderator, takze tymu fajnu naopak respekt a mam radost, ze se tak stalo! A pokud tu je Libor Cervinka, kdy vas konecne uslysime v DAB u RTI? Od ledna? Drzim palce. A asi jsem nepostrehl, proc Fajn nevysila v Brne? Sveho casu prece vysilal myslim na 102.4 fm, ale na webu Brno neni.

Hony
Reply to  Jarda
4. 12. 2024 09:22

Fajn má v Brně 96.4Mhz, 102.4Mhz získalo Free radio a nakonec Expres Fm

Jarda
Reply to  Hony
4. 12. 2024 09:52

Jo to jsem si splatl, ale nevim, proc nemaji uvedeno na webu

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
4. 12. 2024 11:01

To sis taky spletl. Mají.

Honza K.

Brno jsem na webu také nenašel. Jinak grafika nového webu se mi vůbec nelíbí a to s tou ponožkou to je odporná úchylárna.

TÉMA
Fajn
Jakub DXer
Reply to  Honza K.
4. 12. 2024 16:54

Fialový text na oranžovém pozadí – to musí být někdo hodně mimo 🙁

Petr
Reply to  Martin
2. 12. 2024 12:45

Slyšel jsem na hitrádiu Orion, že hledají nového moderátora, ale nevím místo koho..

Lukáš
Reply to  Petr
3. 12. 2024 10:12

Místo nikoho nehledají to jenom na víkend asi pravděpodobně a to jenom v čase 13 až 18 hodin.

Jakub DXer
29. 11. 2024 18:22

Myslel jsem, že CDG nespouští kvůli „opožděné dodávce technologií“ ale dnes v článku o Hošťálkovicích (na Digitál.rozhlas.cz) je uvedeno: „Důvod je jednoduchý – finalizace dohod s komerčními rádii.“

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub DXer
29. 11. 2024 19:12

Technologie je na místě a funkční. Dnes opět testovali v Brně.

Pevy

Technologie jsou i jinde, jenom je zapnout…

CryXia
29. 11. 2024 08:52

Anténa Fresh radio 106.5

1000030864
CryXia
Reply to  CryXia
29. 11. 2024 12:54

Už běží vysílání. Stereo + RDS.

1000030870
Adam
Reply to  Oviradio.cz
19. 12. 2024 23:23

ted tam přídalí na AF 106.5 i 88.6 ale 103.6 tam smazali a furt se mi to přeladuje na 88.6 a v centrum mi to vubec nenaladí na 103.6

CryXia
28. 11. 2024 13:10

a nevím jestli je to problém u mě nebo stránky Fresh Radia jsou off.

mart-in
Reply to  CryXia
28. 11. 2024 20:09

Dneska měli nejaké výpadky, ale stream a 103,6 MHz fungovaly u mě normálně 🙂

CryXia
28. 11. 2024 11:52

Aktuálně vysílač běží mono bez rds a jako hudba běží smyčka hudeb s tehdejšíma znělkama helaxu 😀

TÉMA
Fresh Třinec
1000030841
Míra
Reply to  CryXia
28. 11. 2024 11:59

Tam evidentně nesahá ochrana Kojálu.

CryXia
Reply to  Míra
28. 11. 2024 12:58

Kojál je tu poměrně dost zastíněný horama. ale ve vyšších se to ruší trošku

Jerry
26. 11. 2024 14:38

CDG dnes testovalo celoplošný mux. Dle očekavani u nich nebude Hitradio, Fajn ani Blanik:) pouze Kiss a RU , E2 a spol plus Impuls a jejich barak
Dle zalulisnich info, co mam to takto opravdu bude..:)

MichalP
Reply to  Jerry
26. 11. 2024 14:58

Pro doplnění ještě přidám odkaz na článek na slovenském webu SatelitnáTV.sk, kde je i detail obsahu CDG muxu počas krátkého testovacího vysílání:
https://www.satelitnatv.sk/2024/11/v-cr-dnes-testovali-komercne-dab-multiplexy-z-vysielaca-brno-kojal/

Za sebe dodám a doufám, že zjištěné datové toky byly nastaveny jen pro režim „alfa“ testů, a že realita bude zcela odlišná i vzhledem k použitému nastavení úrovně zabezpečení EEP 3-A.

Jerry
Reply to  MichalP
26. 11. 2024 15:34

Ted uz chapu logiku Rti na Kleti rozhledna. Hitradio faktor jde do Rti a byl to barter za poskytnuty provoz na rozhledně:) ale cekal jsem teda, ze hitradio pujde do cra resp cdg, uz chapu, proc rti na to dokryti cr tak chvatalo

Míra
Reply to  Jerry
26. 11. 2024 16:25

Kleť proto, že když si za tvrdý love vysoutěžíš příděl s možností vysílat z tisícimetrové hory, tak uděláš všechno pro to, abys tam ten vysílač umístil. Zatím má 9B z Kletě omezený diagram, ale věřím, že se 104,3 a 96,1 přesunou na velký stožár k ČRa. Tím se na armádní příhradě uvolní místo pro 9B se všesměrovým diagramem a také se bude moci vylepšit ev. využití Kluku pro další DAB.

Václav
Reply to  MichalP
26. 11. 2024 20:37

Zajímavé jsou ty toky. Impuls dál ctí nejnižší kvalitu ze všech 16 kbps. Nejobyčejnější si je vědom že víc nepotřebuje.
Co mě však udivuje že vyšší tok má Signál rádio narozdíl od Country navzdory srovnání popularity.

Jirkas
Reply to  Václav
26. 11. 2024 20:43

To nejsou realne finalni datove toky.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
26. 11. 2024 20:48

Václave, nešpekuluj nad tím. Byl to jen (neveřejný) test. Navíc těch testů mohlo být víc s různými parametry a ten člověk na slovensku jen zrovna náhodou zachytil toto. Určitě to nejsou finální parametry, už z toho důvodu, že v tomto konkrétním připadě nebyla využita zdaleka ani polovina kapacity multiplexu.

Míra

Snad by mohl být Impuls ve finále mono 🙂

Jirkas
Reply to  Míra
26. 11. 2024 20:59

Přesně. Impuls klidně, mono na FM, mono i v DAB+

Michal R.
Reply to  Jerry
26. 11. 2024 23:04

Tento test probíhal z asi největšího vysílače na Moravě Brno – Kojál. Pokuď už probíhaly testy na tomto stěžejním vysílači, tak by mohli klidně při oznámení spuštění prvních vysílačů , spustit i tento (pro Moravu ) klíčový vysílač , hnedka v první (úvodní ) vlně . Za mě toho spustí naráz více , když jim to takto docela dost dlouho trvá .

Jakub DXer
Reply to  Michal R.
27. 11. 2024 07:46

Jediným přínosem může být v Brně to Radio 1..

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub DXer
27. 11. 2024 08:50

Překvapila mě absence Dance rádia.

Jirkas

Byl to jen test.. takže absenci čehokoliv bych bral s velkou rezervou.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
27. 11. 2024 09:34

Jasně, nevíme. Ale ta programová nabídka narozdíl od parametrů vypadala docela „finálně“. Uvidíme až to pojede naostro.

Jerry

Ano ta nabidka je finalova dle zakulisnich info. Nicmene tok u impulsu bude rozhodne vetsi

Jakub DXer
Reply to  Jerry
27. 11. 2024 10:15

Tak ono přidat další stanici do běžícího muxu je tipuji otázka několika dní max., vypnout se dá prakticky okamžitě…

Pevy

Vypadá to tak. Zjevně toho pro RTI ještě zůstane docela dost.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Pevy
27. 11. 2024 12:41

Nebo si něco šetří pro Play.cz.

Pevy

To jsem si myslel taky v době, kdy se horečně spekulovalo o obsazení muxu CDG (a vypadalo to, že se to tam zkrátka nemůže vejít). Ale vzhledem k odkládanému startu ČRa (o Play ani nemluvě) už bych si na to nevsadil. Kdo ví, co vlastně bude Play vysílat…

Jakub DXer
Reply to  Pevy
27. 11. 2024 16:49

Místa. bude dost – Fiera má v Praze jen Energic, „parizkovci‘ zatím nic nového nespustili a GG omikron má podle poslední zprávy „už vybranou firmu, která jim to zařídí “ (ale nic podepsaného neměli)..

Šeryf
Reply to  Jakub DXer
27. 11. 2024 19:07

Je škoda, že Fiera není alespoň pro začátek trochu kreativnější/vstřícnější (jako třeba v začátcích mux COLOR. Při troše snahy tam mohla být nějaká stanice z německého muxu DR Deutschland, který v Praze přemázli. To by byla frajeřina k pochvale, takhle je to už řadu měsíců „singleplex“. Jinak po Teleku zůstane pár vysílačů (rozuměj technologie) a třeba v Praze na CityTower jako lokalitě DB se přímo nabízí ji po novém roce otočit do PD muxu.

Jirkas
Reply to  Jakub DXer
27. 11. 2024 19:07

Fieru, GG Omikron ani nepočítej, to jsou muxy, které časem zkrachují a klienti se do nich nejspíš moc nepohrnou.

Šeryf
Reply to  Jirkas
27. 11. 2024 19:10

Zrovna u GG Omikronu jsou to jedny z mála opravdu regionálních sítí pro konkrétní region. Kdo bude chtít jenom Ostravu nebo jenom Brno, tohle bude ideální možnost.

Jirkas
Reply to  Šeryf
27. 11. 2024 19:43

Jejich funkci nebo přínos nezpochybňuji, jen se obávám jejich krachu a finanční neudržitelnosti.

Šeryf
Reply to  Jirkas
27. 11. 2024 20:53

Splnit rozvojová kritéria pro Prahu, Jihomoravský a Moravskoslezský kraj pěkně zvlášť vždycky jedním vysílačem nebude zásadní problém i v případě, že to budou alespoň čas dotovat z jiných aktivit. Splnit je ale třeba pro Fiéří regionálku táhnoucí se z Varů až do Pardubic na 7D, nebo na rozlezlé Vysočině bez dominatní kóty, tomu říkám krutě drahá výzva… 😉

Jirkas
Reply to  Šeryf
27. 11. 2024 22:39

Však čas ukáže, kdo vypadne ze hry.

Míra
Reply to  Šeryf
27. 11. 2024 19:44

U nás máme mít 9A, 9B, 9C narváno vedle sebe, bohužel se ukazuje, že bychom ty vysílače potřebovali z příjmových důvodů provozovat ze stejných kót a se srovnatelnými výkony 🙁

Jakub DXer
Reply to  Šeryf
27. 11. 2024 20:19

Nevím, jestli tu smlouvu už mezitím stihli podepsat, pokud ně, tak už vidim, jak jsou ‚všichni žhaví‘ jim tu smlouvu teď před koncem roku podepisovat s termínem do konce ledna 2025 a začít objednávat technologie…

Pevy
Reply to  Michal R.
28. 11. 2024 08:37

Jako obyvatel Pardubického kraje bych měl mít z Kojálu radost (u mne normálně přijímatelný vysílač).Radost ale zmizí při pohledu na kmitočtový příděl. 7C je u mne nyní „na plný knedlík“ z Černé hory (Teleko), takže nejenže se Kojál na 7C určitě konat nebude, ale jistě i Teleko už (díky Kojálu) nebude na ten „plný knedlík“. Ano, pro PCE kraj budou jiné vysílače (CDG i Teleko), ale i tak taková kolize – jako prase – určitě zamrzí.

Šeryf
Reply to  Pevy
28. 11. 2024 09:42

Mohlo být hůř, pro 7C se koordinoval i Praděd – viz vstupní kmitočtování před aukčním výběrem: dab-site-1.png (1600×1131)
Kmitočtů/kanálů není neomezeně a v sítích se musejí opakovat, akorát v našich podmínkách máme regiony obzvlášť malé, vstupní kmitočtování se zřejmě dělalo postupem „jako když pejsek s kočičkou vařili dort“ a nad tím se ještě vyvařila aukce, která logiku provázanosti sítí ponechala alibisticky na potencionálních operátorech a aukčních algoritmech. Teleko bude v Pardubicích na stejný knedlík akorát ho bude Kojál škrábat po zádech. Pokud bude slabší o nějakých 8 – 12 dB, nikdo nic nepozná ;), tedy do nejbližší inverze :).

Pevy
Reply to  Šeryf
28. 11. 2024 11:49

Když jsem napsal PCE kraj, rozhodně jsem nemyslel přímo(a jenom) Pardubice. Srandovní taky bude, pokud RTI důsledně využije regionalizaci, až se signál z Kukly (například s ČRo Sever) potká se signálem z Černé hory (ukázkově bez ČRo Sever), oboje 9B. No mohou si zájemci třeba naladit 9D (a možná jim to nepomůže)

Jakub DXer
Reply to  Pevy
28. 11. 2024 10:32

Takže ten DX – Teleko na 7C v Brně, který se mi podařil koncem října se teda už bude opakovat maximálně, když bude výluka Kojalu

MichalP
Reply to  Jakub DXer
28. 11. 2024 11:19

Kdyby jen Kojálu, ale taky současně Hádů.
Stalo se někdy, že oba vysílače měly společnou údržbovou odstávku?
Pokud ne, tak 7C v Brně prakticky vždy jako CDG mux.

jouda
Reply to  Pevy
28. 11. 2024 11:41

V případě Pardubického kraje je domácí vysílač na 10D pro Teleko a 11A pro CDG-B. A 7C z obou směrů mají Pardubický kraj jako nárazníkovou zónu, kde se mohou (a taky budou) vzájemně silně rušit. Teleko ho má určen jen pro Liberecký a Královéhradecký kraj a CDG-B jen pro Jihomoravský a Zlínský kraj. Přesahy jsou však vlivem použitých stanovišť značné. Kojál přitom pokrývá mnohem více než jen Jihomoravský kraj. Připomíná mi to kauzu Benešov 7C. 🙂 Jenže ten není ve vysoutěženém regionu, tak to nejde. Kojál ano, takže to nevadí. Přitom dopad je u Kojálu mnohem větší.

Jakub DXer
Reply to  jouda
28. 11. 2024 11:50

Zajímavé to bude na Vysočině, třeba Žďárské vrchy – tam mi to 7C hrálo dobře, ale Kojál tam (na FM) hraje taky výborně.. tam se ten signál bude určitě vzájemně „přebijet“…

David K.
Reply to  jouda
1. 12. 2024 09:43

Tady vůbec nejde o pokrytí Pce kraje, ale o to že oba vysílače (ČH a Kojál) běžně hrají tam, kde má být ten druhý primární, ve své oblasti. Signálu jsou nějaké vymyšlené pseudo-kraje ukradené.

HOME
26.3K
0
Přidejte komentář, prosím.x