Nejnovější komentáře

  • Oviradio.cz: „Proč se stále vysílá od 19 do 5 ráno jeden program z Prahy ?“ Tohle není pravda.
    08:58 21.11.2024
  • Oviradio.cz: Už příští týden, v sobotu 30. listopadu, musí CRA vypnout DAB vysílač Ostrava – Hošťálkovice 7D, na kterém od března…
    08:50 21.11.2024
  • Lukáš: Soukromá rádia jsou financována z reklamy kterou si nejprve musejí sami sehnat přes jejich obchodní lidi narozdil od Čro kterému…
    23:55 20.11.2024
  • Míchal R.: Za mě by se mělo rozšířit zejména regionální vysílání Českého rozhlasu. Prostě za mě to je hodně podobně jako v…
    23:12 20.11.2024
  • Marcel: I ja jakožto posluchač ČRO bych mírně optimalizoval. Regionální stanice bych vrátil do stavu pred zavedením krajů. tj Sever, Východ,…
    22:49 20.11.2024
  • PPK, jidxc: Lukáši, to si pletete pojmy s dojmy. Neposlouchám ČRo a nekoukám na ČT a tak je odmítám platit. Slýchám to…
    22:39 20.11.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
26K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
PVo
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2024 09:23

to byla přece mediální poprava před tím než mohl cokoliv předvést, i když ty jeho plány -například se zpravodajským rádiem,-byly podle mně dosti mimo

PVo
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2024 23:40

Co píšete platí možná pouze částečně, ale spíše vůbec ne, jiné úvahy než dehonestace, že je Rus a tudíž riziko a podobný bláboly jsem nečetl. Toto byl jediný motiv – na žádný rozbor jeho záměru z hlediska reálnosti v ekonomice a možného potenciálu nedošlo
Hloupých (a hloupějších než jeho) projektů i existujících v radiovém vysílání je dost, ale média se na ně takto razantně nenasouvají ale spíš je ignorují.

Takhle jsme přišli o možná dost důležitý impulz rozvoje dabu a to riziko je fakticky nulové, pochybuji, že by zrovna on chtěl porušit nějaké zákony když tady má celý byznys, ale zase teď budeme mít éter „judenfrei“ že ?

Last edited 3 dní před by PVo
PVo
Reply to  Oviradio.cz
18. 11. 2024 09:07

nemyslel jsem tady, ale ve větších médiích. Tady to má mizivý dosah mimo lidí přímo od fochu.

Pevy
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2024 09:47

Návrat rádia Samson do DAB bych já osobně velmi uvítal.

Ondřej
Reply to  Pevy
17. 11. 2024 11:56

Samson se do DAB+ už nikdy nevrátí – „nový“ majitel (Aleš Zavoral – A11) do něj nedá v podstatě ani korunu navíc, než musí (OSA, play.cz atd). Vzal ho jen z nouze, jelikož byl vlastnicky propojen s rádiem Západ o které měl zájem, ale které posléze stejnak po půl roce během 72hodin vypnul.
O Samson mu nikdy nešlo a rádio vysílá jen proto, aby nepřišel o vysílací licenci, která by se mu mohla třeba do budoucna hodit…
Samson nemá ani vlastní studio, redakci, nic – vysílá pouze z počítače umístěného kdesi v Praze v kanceláři s dálkovým online přístupem a krátký moderovaný vstup jednou do hodiny je čistá iniciativa bývalého kolektivu rádia, který na vše musel vytvořit sbírku – vše připravují na vlastní techniku ve svém volnu bez honoráře!
Naštěstí má rádio bohatý archiv natočených hudebních pořadů, tak má alespoň tady kam sáhnout.

Bohužel, osud Samsonu je u A11 zpečetěn.

Last edited 3 dní před by Ondřej
H.
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2024 09:06

Babiš s ČT a ČRo podle mě neudělá nic. Paradoxně právě proto, že je to křivák. Vždyť k tomu jednou měl hodně dobrou příležitost. Současný systém mu přihrává miliardy na úkor ostatních, tak co by na tom měnil? Akorát zmanipuloval davy nepoučitelných hlupáků toužících po spasiteli, to je na tom k breku.
Viz též Babišovu figurku Xavera Veselého v Radě ČT. Také bylo plno strachu, že jde zničit ČT, a reálně si to tam jezdí jen odsedět. Revoluci tam začala provádět akorát Lipovská 🙂 Ale tu zase nelze obviňovat ze spolčení s Babišem.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2024 10:01

Hned druhá věta klasicky jak není někdo v souladu názory aktuální vlády, hned je z něj udělán agent z východu. Jsou někde důkazy kolik opravdu takových Rusů je? Může existovat místní člověk který například nesouhlasí jen s tím, jak končí firmy kvůli drahým energiím?
Tím neschvaluji jakékoli útoky hackerů ale stále se nevidí, že selekce názorů v Cro se dostala za hranici. Tohle se nedělo v 90 letech na Čro, protože společnost nebyla tak polarizovaná, ale kdo za to může?

Ano bude to těžké až skončí tato vláda a Čro se dostane do opozice, budeme svědky pří podobných jako v současnosti v institucích v kultuře na Slovensku, bude problém jak znovu na Cro umožnit aby zněly i názory, které nejsou této vládě pohodlné. Když si pustím STR nebo jak se to teď jmenuje, ať mi někdo ukáže co za východní propagandu tam zní.

To že není alternativa opozice je dáno i tím že se sokům podařilo odrovnat tradiční liberální demokratickou stranu ČSSD. Občanská demokratická strana – co dělá pro občany? Demokratická jsem na pochybách.
Srovnám odbornosti vrcholných představitelů této vlády resp. současných ministrů a např. Havlíčka který je ekonom z praxe kterou získal při řízení firmy – jestli vůbec byl teď někdy v Čro a pokud je někdo z opozice, s jiným názorem, tak rozhovor je s ním veden aby z něj udělal blbce, přestavitelné současné propagandy zní víc a není k nim automaticky přistupováno jako k nepříteli. Z fyzikální podstaty Havlíček přeci není klonovaný Babiš. (Případně další lidi z Ano)

Pro připomenutí jak stejný ekonom Triniti bank p. Kovanda (nestraník) je na Prostoru víc otevřený než na Čro, kde se to vede tak aby vládě nešlápl na kuří oko.

https://www.oviradio.cz/postrehy/komentujeme-aneb-misto-pro-vas-prispevek/comment-page-469/#comment-33550

Kolik prostoru se v Čro věnuje roku 1989 a kolik 1939, z kterého je pravý původ svatku?

Jinak teda budu pro zajímavost dnes v 17.11. hod sledovat která rádia se na půlkulaté výročí připojí s Modlitbou pro Martu a v politickém míru se věnovat dál i nepolitickym zajímavostem z éteru.

Last edited 3 dní před by Václav
Václav
Reply to  Václav
17. 11. 2024 17:45

Modlitba pro Martu letos byla odvysílána z akce na Václavském náměstí v živém podání herečky Anny Fialové, provázena technickými nedokonalostmi , na začátku hlasy z davu, ke konci nižší hlasitost ale i tak se stala jedinou skladbou na jinak mluveném Cro Plus, tento přenos byl i na Radiožurnálu a Dvojce, zbylé terestrické Cro Vltava a moravské regiony nikoli. Se studiovou verzí si vzpomněl Impuls, Hitrádia, jejíž přesné odvysílání bylo ovlivněno tradicnim posunem identických skladeb, tak jak se tradičně děje u hitradii, čili na Zlíně o něco dřív než na Orionu. Další MB už ji nevysilaly, na Blaníku Bláznova ukolébavka Máš má ovečko…. 🙂 Křetínský nic, F1 aspoň romantickou Mariah Carey Without you, automat na Prostoru pochopitelně nic. Proglasu by to asi existenční otázku nevyřešilo.
RU nic. Lokálky Kroměříž Jih nic.

Jirkas
Reply to  Václav
17. 11. 2024 17:50

Color nevysilal sice pisnicku zive, ale odehral Martu Kubisovou pred 17h.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
17. 11. 2024 18:09

Jak jako RU nic? Na Radiu 1 hráli v 17:11.

Václav

Ajajaj shrnul jsem terestrické rádia u mě dostupné a Signál , podcenil jsem to 🙂 A ExpresFM měl svůj speciál zřejmě předtočený, tzn tam by to nezaznělo

Last edited 3 dní před by Václav
Reply to  Václav
17. 11. 2024 21:46

Hrálo ji i Radio 1 a HEY.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2024 10:52

Koukám, že jakákoliv nefunkčnost nebo problém se hned přispěchá s vysvětlivkou záškodnických aktivit z východu. Jak trapné.. To už je nemoc a totální odtržení od reality. Co nyní nejvíce škodí je samotná EU nebo ta pětikoaliční sebranka.

Last edited 3 dní před by Jirkas
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2024 11:20

Vždyť je piš, i zaslepený názor nebo vyfabulovaná lež je názor.
Jsi defakto jak ta Leynová, léta řve, že ruský plyn nechceme a když teď Rusko zastavilo dodávky plynu do Rakouska, tak dnes řve, co si to Rusko dovolilo, zastavit dodávky plynu. A pusť si taky dokument Děti Donbasu, tam krásně uvidíš, koho podporujeme.. ty východe z leknutí.

Last edited 3 dní před by Jirkas
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2024 13:48

Pro pravdu se člověk nejvíce zlobí, ztratil jsi soudnost.

Ujko Vasyľ
Reply to  Jirkas
18. 11. 2024 09:36

No už len toto tu chýbalo. Ruský dezolát.

Deti Donbasu je dokonale naleštený produkt ruskej (sovietskej) propagandy, ktorá ide rovnaké nezmysly už viac ako sto rokov

Veď ani Holodomor (podľa súdruhov z Moskvy) nebol!

A poprosím admina tejto diskusie. Zablokuj mi prosím možnosť diskusie. Ďakujem.
S pozdravom Ladislav Bálint (môj mail admin vidí)

Jirkas
Reply to  Ujko Vasyľ
18. 11. 2024 10:20

Ne, žádná propaganda, realita. V práci máme zaměstaného kluka z této oblasti, Ukrajince a potvrzuje takové věci a prasárny páchané vlastními. To je dnes moderní napsat, to je ruská propaganda, není.

Václav
Reply to  Ujko Vasyľ
18. 11. 2024 10:58

Opět nálepkování

Revoluce euromajdan je v pořádku, protirevoluce na Donbase už ne, veď Kyjev lidem na Donbase neskrivil ani vlásek, dozvěděli bychom se o tom z médií? Když si hlavně po majdanu pořád myslí že západně smýšlející Ukrajinec je něco víc, že může vše, jak to asi může dopadnout? Fakt si myslíte že do 24.2.2022 se tam respektovali? Zabýval se někdo v médiích že minské dohody měly zabránit pomajdanskemu vývoji který vyeskaloval tím že na ua přišli rusové? (Třeba na Plusu v pořadu Na východ!) ? Nebo se to bere tak že na začátku 2022 se Putin vzbudil a rozhodl se že si rozšíří impérium a podle Cro půjde dál na západ? Už na začátku letoska se dostávali na tenký led https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/ukrajina-mezinarodni-soudni-dvur-haag-rusko_2402022208_eza

Dneska západ, mimo jiné biden odsouhlasil použití raket dlouhého doletu, pouze na Čro Plus o tom zabalené sdělení na konci reportáže od M Dorazína, která byla spíš o tom kolik toho Ukrajina sestřelila a že ty rakety budou na vojenské cíle v Rusku, nedomýšlí že zasáhnou civil – vždyť to je stejné počínání jak speciální vojenská operace.
Krom toho ve zprávách něco od P. Fialy a hlavně protest proti slovenské vládě v Bratislavě s úryvky recnicich disidentů, toť rovněž na na webu irozhlas zprávy prezentujíci se jako „rychlé spolehlivé zprávy“ – Kocáb: Kdyby to v listopadu neklaplo, nad Václavákem by létaly stíhačky. Buďme hrdí na to, co jsme dokázali
Ale o použití raket dlouhého doletu z Ukrajiny ani čárka

Když lidí konzumují toto tak se snad ani nedivím že se v nich vygeneruje označení ruský destilát pro ostatní.

Jirkas Ukrajinky uklízečky jako že jich je spousta v práci jsou v pohodě
A chlapci nám taky dobře zateplili a jiní ua pomohli obkopat barák

Dovedete si představit jak by to asi u nás vypadalo po nějakém takovém majdanu kdyby na severní Moravě žilo 90% rusky mluvících Čechů? No ani bez Majdanu bych nechtěl být v jejich kůži, už je pod drobnohledem každou chvíli o ruské budově v ČT jsou brani na paškál.

Last edited 2 dní před by Václav
Václav
Reply to  Václav
18. 11. 2024 11:17

Min. Od začátku okupace (osamostatnění a následné přejití 2 chtěl republik pod Rusko) je na daných územích ua vysílána většina ruských rádií, stejně tak jako od začátku Krymu, jde o většinu stanic mezi nimi např Europa plus. Nevím kolik ukrajinskych stanic se stáhlo, pokud by hrozilo naplnění pásma ale to narozdíl od nás asi tak není. Ukrajinské militantní army rádio na východě – lidi si musí poradit s se slabším signálem analogicky jak mi tady řešíme vzdálený příjem aspoň tak to šlo poznat dokud byly dostupné mapy fmscan

Last edited 2 dní před by Václav
Jirkas
Reply to  Václav
18. 11. 2024 11:26

Václav: Souhlas, tenhle kluk je taky úplně v pohodě, na myčce taky holky ok.

Jirkas
Reply to  Ujko Vasyľ
18. 11. 2024 11:38

Jj, senil chce před odchodem rozpoutat třetí světovou. Vynikající krok. Dal moc herci a dnes už vlastně prezidentovi bez mandátu. Snad už opravdu poslední, když něco slíbíš, tak to dodrž.

Last edited 2 dní před by Jirkas
Ujko Vasyľ
Reply to  Jirkas
18. 11. 2024 12:05

Téma je o čiarkach v médiách nie o dôchodcoch vo funkcii. To je také dezolátske. Nachytám dezoláta, on odvedie pozornosť inde.

V Amerike bijú černochov! Mantra!

A howgh.

Václav
Reply to  Ujko Vasyľ
18. 11. 2024 12:08

Dobře dík za upozornění, ztrácí se to v záplavě méně důležitých zpráv

Jirkas 3. Světovou od počínající logistiky těchto raket pravidelně straší Edo Chmelar. Neměli bysme se strašit, ale hledat sdělení něco neeskalovat, i kdyby zůstával konflikt jen na Ukrajině nejdál od nás jak hlásala Caputova

Stejně je zajímavé jak veřejnoprávní média dokázala uvědomit že útočit na Rusko je v pořádku.

JM.
Reply to  Jirkas
17. 11. 2024 14:00

Realita je taková, že energetickou krizi a totální likvidaci Evropy prostřednictvím zelených nesmyslů tu spustili ti samí politici, kteří dříve s potěšením jezdili za Putinem do Moskvy, a to i po okupaci Ukrajiny v roce 2014, dostali nás do závislosti na ruském plynu tím, že jsme si povypínali vlastní zdroje (zejména atom v Německu) – a nyní jsou z nich najednou velcí (pouze verbální) protiruští bijci. Je to neskutečné pokrytectví. Německá „demokratická“ SPD byla dlouhé roky vyloženě proruskou stranou. A Evropa za více než dva roky konfliktu nebyla schopna zabrzdit zelené nesmysly a podpořit zbrojní průmysl, aby dokázal Ukrajinu podporovat, namísto toho se po hlavě řítíme do zelené bídy a munici pro bránící se Ukrajinu, kterou prý „nenecháme padnout“ sháníme v Asii a Africe, protože ji ani nejsme schopni vyrobit. To je obrázek současné EU.

Takže ta problematiku je opravdu mnohem složitější než říct, že za vše může Rusko. Můžeme si za to zejména sami.

JM.
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2024 16:18

Vztah textu k rádiím resp. médiím je takový, že za spoustu problémů včetně těch mediálních si můžeme sami. To, co předváděla mainstreamová média včetně těch veřejnoprávních během migrační krize v roce 2015 a zejména pak během covidu a co předváděli zejména jejich komentátoři, kteří označovali kritiky masové migrace za rasisty a xenofoby (a nyní nám tu pochodují podporovatelé Hamásu v ulicích a Židé se bojí chodit po městech) nabouralo důvěru v ně u ohromné části lidí. Na ČT a ČRo se to dělo v menší míře než třeba v Německu, ale dělo se to taktéž. Ti rozumnější lidé, kterých je bohužel menšina, je od té doby sledují skrz prsty resp. kriticky dál, ti ostatní si našli jiné zdroje včetně mnoha pochybných zdrojů, které přímo nebo nepřímo šíří ruskou propagandu. To, jakým způsobem je v ČT a ČRo protěžována například progresivistická a zelená politiky a tyto názory je taktéž naprosto zřejmé a dále to u mnoha lidí důvěru v ta média nabourává. Těží z toho Rusko? Zajisté. Podílí se na vytváření chaosu a dezinformací. Jistě. Ale primárně si za současnou krizi důvěry v média a za negativní nastavení nemalé části veřejnosti vůči ČT a ČRo mohou ta média sama. Svádět neustále vše na nějaké ruské vlivy a „záškodnické aktivity z východu“ je hloupá zkratka, protože ty problémy jsou mnohem více komplexní. Zažil jsem na vlastní kůži třeba novinářskou „práci“ redaktora Českého rozhlasu ohledně jistého rádia a to mi taky trochu otevřelo oči, s objektivní žurnalistikou to nemělo společného vůbec, ale vůbec nic.

David Pražák
Reply to  JM.
17. 11. 2024 16:30

Proto už zpravodajství Českého rozhlasu neposlouchám. Stejně tak si nepustím ČT24. Mají jednostranné zpravodajství. Na Moravce nekoukám, Plusko neposlouchám, protože je stejné jako veřejnoprávní televize. Raději, kdyby Plusko zmizelo z FM a nahradili ho Radiožurnálem Sport, kde je aspoň normální program.

JM.
Reply to  David Pražák
17. 11. 2024 18:16

Přes veškeré neduhy které mají a i přes přešlapy a stranění určitým názorovým skupinám jsou stále ČT a ČRo jedny z nejvíce objektivních a nezávislých médií u nás. Je třeba je kritizovat, ale je také dobře, že je máme. Dění na Slovensku je odstrašujícím příkladem a doufejme, že po volbách nenastanou žádné pokusy o zrušení koncesionářských poplatků. Ostatně se stačí podívat na konkurenci, „kvalita“ žurnalistiky třeba na takové CNN Prima News je mnohem horší než na ČT.

Veřejnoprávní média jsou potřebná, to ale neznamená, že se v nich děje vše správně. Zrovna Václava Moravce uznávám jako jednoho z největších profesionálů v oboru, přesto má také svůj bias a názory. Třeba sledovat jeho Fokus na téma Green Deal, kde docházelo k opravdu tvrdému tlačení jednostranného pohledu a důvody, proč někdo kritizuje Green Deal tam vysvětloval pan Niedermayer, jeden z jeho nejfanatičtějších zastánců, to bylo opravdu utrpení sledovat. Třeba ČRo Plus je vyvážený slušně, přestože se tam objevuje marxistka a aktivistka Rychlíková, tak tam zaznívají i středové nebo konzervativní názory. I na ČT24 se to občas, byť spíše výjimečně děje. Docela úkaz byl rozhovor s Jefimem Fištejnem po amerických volbách, kdy tam opravdu tvrdě zkritizoval západní mediální scénu včetně samotné ČT, redaktorka z toho byla trochu v šoku.

Václav
Reply to  JM.
17. 11. 2024 19:39

V čem je špatná žurnalistika CNN Prima News? Přijde mi podávají podobné info jako ČT a dokážou zvát větší spektrum hostů a názorů, a pořádat rozhovory s více hosty různých názorů, pozvat i Zemana, neřídit se tím že se nějaká skupina rozhodne, že se mu nelíbí, tak se zvát nebude. Krom toho CNN přináší vstupy z našeho regionu. Nevím že na ČT asi nikdo nechce pracovat, když tam je Kvasnička, který vypadá jako by mu někdo rozbil ústa a zuby, aniž bych ho chtěl dehonestovat.

Byť komentátoři Plusu mají každý svůj charakter, tak spíš jsou loajální názorovému spektru stanice, klidně doplňte co tam je Marxistického, tím spíše že je tak mladá nemůže mít tak široký pohled v souvislostech. Někdy na Plusu jsem zkoušel poslouchat večer o neduhach totality, a v duchu mi připadá jak něco sedí na dnešní dobu. Obdobně ostatní pořady vyslechnu a poznávám z toho tu tendenci, už to ani nemám za zlé, očekávám to od nich, vyslechnu jejich názor.

Které rádia jsou neobjektivní? Do očí bijící bylo přechodné vlastnictví Impulsu a idnes Babišovou firmou ale byla tam snad za jeho doby nějaká propaganda, ve srovnání s tendenčním Cro? Na hudebním rádiu, které snad nemá ani rozhovor, tak ani nemohla. V čem je míň objektivní F1 která si zve do preskubu hosty a ještě tam má posluchač svobodu slova se tam dovolat? Nebo na Prostoru taky víc témat, lidi s různými názory.

Proč se z Čro Jak to vidí vytratil Jan Hoffman a Andor Šándor?

Stejně je zajímavé jak se v určitou dobu objeví jeden host na více médiích, eventový Jef Fistejn je toho aktuální ukázkou, spíš mi přišel že si nad vysledkama přišel pobrecet. Jen bych odhadoval že kritizoval v afektu ne proti systému stejných názorů, ale nevím toto jsem na živo nepostřehl.

No a jak na tom Slovensku, pokud by někdo analyzoval zprávy vysílá se tam snad jednostranná propaganda?

Last edited 3 dní před by Václav
Marcello
Reply to  Václav
17. 11. 2024 20:10

Václave, pokud už se prokoušu dlouhým textem v něčem s Tebou hluboce nesouhlasím. Příště si prosím ověř informace než, budeš o někom psát, vypadá to pak hloupě….Josef Kvasnička prodělal závažné onemocnění… https://www.ceskatelevize.cz/porady/1186000189-13-komnata/222562210800008/ Jinak od 2/3 textu s Tebou souhlasím, také mě chybí I V A N Hoffman (ne Jan) mimochodem býv. ředitel zpravodajské Alfy….. Andor Šandor občas je, většinou, když je aktuální bezpečnostní „neobvyklá“ situace ve světě, či u nás….A ano, na Impulsu jsem z dob vlastnictví A. Babiše, nezaznamenal ve vysílání „protěžování“ A. Babiše, naopak, náhodou jsem vyslechl, rozhovor, kdy byl pozván do vysílání jako host a moderátor na něj „moc milý“ nebyl…. A nyní budu upřimný, ale poněvadž se to netýká rádia, nebudu tolik jmenovat A. B. moc nemusím, ale je pro mě momentálně menší zlo, než ten, kdo předvedl svůj „um“ v dnešních Otázkách….Nezná nic jiného, než antiB….Kolikrát ho dnes jmenoval? To co tam dnes P. F. pronesl nebylo populistické? Slibování, pokud vyhraje, že budeme mít platy jak na západě, čili více jak 2xvíce—)nereálné… I ten nejvěrnější volič P.F. musel pochybovat o jeho slovech….A k rádiu Prostor zkusím se na něj více zaměřit a místo Plusu si ho naladím,ať si udělám názor…. Omlouvám se, že to sklouzlo k politice….

Last edited 3 dní před by Marcello
Václav
Reply to  Marcello
17. 11. 2024 21:12

Omlouvám se za komoleni jmen, což je i doklad toho že vymizeli z rozhlasu. Říkal jsem to i před tím, nerad dehonestuji, naopak kvalitu člověka to snad nesnižuje, rozhlasové pořady u mě nesnižují řečové hendykepy moderátorů.
Ohledně p Kvasničky díky za vysvětlení, přesto však je zajímavé že z regionálního redaktora padly na něj hlavní zprávy, ale oni ani ostatní pánové na ČT 24 nebudou moc přístupní jiným názorům, možná Kvasnička je z nich nejdobrotivejsi.

Jasné, Andor Šándor asi moc upozorňoval na nebezpečí na eskalaci, odvety od Ruska, Čro vyhodnotil že nyní nejsme v bezprostředním nebezpečí, tak Andora nebudeme zbytečně otravovat 🙂 A čas věnujeme jiným např. Tomáši Kopečnému který shání munici a zároveň je vládním zmocněncem pro obnovu Ukrajiny.

Andor však byl na F1 a poté Prostoru .

Je to sice televize ale pokud by kvůli úsporným opatření měly zbýt 3 kanály, tak by to byly ČT 1 ČT 24 a ČT sport?

Václav
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2024 17:06

S tímto tématem souvisí jaký obraz vytváří rádia, konkrétně Čro. Nemusí přímo lhát, jde o to že o některých událostech se mluví víc, o některých méně. Rusko Ukrajinský konflikt začíná velkým třeskem 24.2. 2022 nikdo se tak intenzivně nezajímal o to že na Donbase byly ozbrojene potlačovány kontrarevoluce proti korektnimu euromajdanu. Již tady se začíná eskalovat ať někdo dokáže že nepoužívali přehnaně násilí – „Dobrovolnické“ ukrajinské násilné spolky jako Azov jsou však oceneny a využívány ruskou propagandou jako odstrašující příklad, poslední minuty pořadu: https://dvojka.rozhlas.cz/ukrajinistka-vichova-ukrajina-bori-mytus-ze-je-rusko-neporazitelne-bojuje-za-9290963

Problém je taky v tom že svět se dělí na anděly a ďábly a ne diplomacie, upozorňuje Prostor ne Čro, bývalá asistentka několika amerických prezidentů, proč nikdy nebyla v Čro?
https://www.radioprostor.cz/clanek/trump-umi-vyjednavat-dokaze-to-i-s-putinem-rika-eliska-haskova-coolidge-i6KYs

Proto raději bereme obklikou paliva * myslíme si že tím porazíme ruský imperialismus (oblíbený termín Lipovského, díky čemuž se drží nezávisle na straně) přičemž analogická hesla jak za minulého režimu ze slovníku pojmů: „Snaha o mocenské ovládnutí jiných území. Imperialismus byl zároveň Leninem definován jako „nejvyšší, zahnívající stadium kapitalismu“.“
Rovněž když pojem použije Lipavský tak je každou hodinu hlášen na Čro

Nebo téměř vyzývá k souboji na Čro Plus Jan Molacek dříve redaktor na Cro, teď si nemohu vzpomenout v které sekci na Radiožurnálu pracoval.

https://www.google.com/search?q=jan+molacek+cro+plus&client=ms-android-xiaomi&sca_esv=98e98a53a3894882&sxsrf=ADLYWII1QvL9fmeIV1Z7D72Us2pwvp6gEw%3A1731857859431&ei=ww06Z9LfGcWMxc8PnpedkA0&oq=jan+molacek+cro+plus&gs_lp=EhNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwIhRqYW4gbW9sYWNlayBjcm8gcGx1czIIEAAYgAQYogQyCBAAGIAEGKIEMggQABiABBiiBEjHElCzB1jND3AAeACQAQCYAYsBoAHyBKoBAzMuM7gBA8gBAPgBAZgCBaACyATCAgUQIRigAcICBxAhGKABGAqYAwCIBgGSBwMyLjOgB8cN&sclient=mobile-gws-wiz-serp

Porovnejme jaké vidění má Čro a třeba Prostor.

Kde na Čro se probírala kauza s vakcinama Ursuly Von der Lyanove?

*Energetika podrobnější než na Čro
https://www.radioprostor.cz/clanek/hynek-beran-kdyz-prehanime-zelenost-a-nehledime-na-stabilitu-a-cenu-je-to-cesta-k-problemum-tnQbT

Rovněž někdy podobně vedené rozhovory v Čro dezinformator a za pár let skutečnost
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/vyvadil-na-ukrajine-bojuji-dve-povstalecke-skupiny-putin-o-ni-nema-zajem-331652

Nu a za chvíli které rádia asi zahrají písničku od Kubišové?

PetrPe
Reply to  Václav
17. 11. 2024 18:45

Nechtel jsem se k tomuto vubec pridavat, ale co furt resite? No tak maji sve hosty, sve redaktory, sve temata a hlavne svuj „prostor“ v programu na ruzne temata. Na Cro je preplneny a striktne strucny. Na Prostoru maji asi vice prostoru tema rozvinout. Na Cro se musi vejit i reportaze ze vsedniho zivota lidi, obci a mest. CT24 take nevysila uplne to same co Prima CNN. Dokonce take maji sve „smluvni“ hosty, kteri se vyskytuji prevazne na jednotlivych kanalech. Zadny zpravodajsky zdroj nemuze byt dokonaly a uplne bezestranny. Clovek by mel byt inteligentni a pracovat s vice zdroji a nejen se spolehat na jeden. Uz z tohoto duvodu vznikaji potencialne lehce ovlivnitelne skupiny lidi, ktere prevazne veri svemu preferovanemu zdroji. Mam zname, kteri jsou fanousky zdroju BezCT24 a podobnych. Nekdy je zajimave diskutovat a zjistovat jejich pohled na vec. I u banalni informace za kazdou cenu hledaji u CT24 nepravdu. Jako by je ani nezajimala pravda, ale spise hledaji to, ze se snazi je nekdo oklamat a manipulovat s nimi…
Budte radi, ze mate moznost preladit na neco jineho a tam si najit tu svou pravdu. Az bude (snad ne) jen Cro, tak potom bude neco spatne… Staci se podivat k sousedum, jak se tam tlumi nezavisle zpravodajstvi…

Václav
Reply to  PetrPe
17. 11. 2024 20:21

Čro má tolik stanic (Plus) s prostorem na hosty s jiným názorem a nepřistupovat k nim s větší averzí, jen by se muselo chtít být tomu otevřen, pokud se uzavřeně chová soukromá osoba, OK, ale veřejnoprávní rozhlas z našich poplatků by to snad měl pochopit. Nu a pak polarizace, na jedné straně zastánci že Čro, ČT je objektivní no a pak ti druzí kteří k ní jak říkáte apriori přistupují s nedůvěrou, protože se tak u nich zapsala….
Ptám se víckrát, zjistil někdo jak se konkrétně tlumí nezávislé zpravodajství STR? Mě přijde že jen zprehazeli písmena ve té zkratce.

David Pražák
Reply to  PetrPe
17. 11. 2024 20:34

U nás už nezávislé zpravodajství dávno není. Začalo to covidem, kdy nám v rádiu a televizi začali vnucovat vakcíny proti covidu. A dělají to bohužel do dnešní doby. Neustále si zvou takové lidi, jako je Prymula, Chlíbek, atd. Bohužel veřejnoprávní médium si nikdy nepozvalo Jiřího Berana, nebo pana Turánka. Jediný, kdo to udělal, tak byla Prima CNN. Ostatní jen ty lidi, kteří propagovali očkování a lockdowny. Od té doby to šlo z médii z kopce. Následovala válka na Ukrajině, energie. Proto už dost lidí nevěří zpravodajství v médiích, hlavně těch veřejnoprávních, jako je ČT a ČRo, protože nám jenom lhali. Bohužel se najdou ti, kteří si píchnou klidně i šestou dávku, když jim to řeknou v rádiu a televizi. Z dalších lidí nebyl do veřejnoprávní televize a rozhlasu nikdy pozván Jindřich Rajchl. Kateřina Konečná dostává prostor aspoň na Prima CNN.

PetrPe
Reply to  David Pražák
17. 11. 2024 21:29

Tak zrovna ruda Kaca neni zdarny priklad. Natoz, ze vede mimovladni stranu a je zasita v europarlamentu, tak dostava nebyvale mnoho prostoru na CT24 😀
Vzdyt byla nedavno i u nekterych nenavideneho Moravce…

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/konecna-kscm-se-nebude-slucovat-s-zadnou-jinou-stranou-353938

H.
Reply to  David Pražák
17. 11. 2024 21:32

Mj. i proto si myslím, že veřejnoprávní molochy, jakkoli mohly kdysi sehrát pozitivní roli, jsou dnes již přežité a tento vývoj nelze zvrátit. Ať se nám to líbí nebo ne, dnes jsou trendem spíše média malého formátu, která nijak neskrývají, ke komu se kloní. Pro mnoho lidí je to přijatelnější než jakási státní garance nezávislosti, která stejně z principu věci není plně možná. Dnes je mediální svět mnohem pestřejší a v důsledku i vyváženější než jak by jej jakákoli veřejnoprávní služba mohla sama o sobě zajistit. Problém je samozřejmě v tom, že je velmi snadné a pohodlné podlehnout jen vybranému názorovému proudu, ale to není problém těch médií jako spíše specifických skupin konzumentů.

MichalP
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2024 15:27

Souhlas, slovenský scénář “normalizace” veřejnoprávních médií je odporná představa.
A že pro to nejsou důkazy?
Není nutné dlouze hledat a stačí si nalézt dnešní verbální útok jistého pána, co si odskočil z nákupů v Miláně, na adresu ČT a ČRo, které v rámci svého blábolení mimo jiné také pronesl na Národní třídě ve vyjádření pro média.

Jakub DXer
16. 11. 2024 09:47

Jeden offtopic – z TV éteru – na OK TV titulek o ukončení šíření a předpokladu nového vysílání po udělení licence RRTV… (Psalo se o tom jinde a opravdu to přišlo)

14. 11. 2024 18:49

Impuls 90,2 Znojmo opět funkční, pokud si toho vůbec někdo z posluchačů všiml.

PPK, jidxc
Reply to  frkotou
14. 11. 2024 19:01

Těžko říct, když to víc nejede jak jede, viď. 😉 Byl jsem tam cca před měsícem a samozřejmě, 90.2 byla OFF. Všici tam ale mají silný Kojál 87.6 takže nemyslím, že by to mělo nějaký vliv „na funkci traktoristy“…

Michal R.
14. 11. 2024 15:52

Mám na vás dotaz . Co říkáte na takzvané studentské radiové stanice ? V ČR jich máme hnedka několik : Radio Trojka z Pardubic , Webradio Epigon z jihočeského Vimperka nebo studentské Kostka Radio ze Střední Školy Kostka ze Vsetína . Za mě je to super že takové projekty existují . Dokazuje to že i mladí lidé mají zájem o radio . Takže není tak úplně pravda že všem mladým radio nic neříká . Naopak se to za mě opět vrací do módy .

TÉMA
Studentské radia
Jakub DXer
Reply to  Michal R.
14. 11. 2024 15:56

Doplňuji Radio R při Masarykově univerzitě v Brně (pozor – neplést s někdejším Rádiem R pana Krpenskeho z obce Mokrá-Horákov.. ale to už nevysílá)

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
14. 11. 2024 18:33

A na rádiu kolej byla taky Petra černobilova také zpravařka rádia čas dnes moderuje na rádiu hana.

Reply to  Michal R.
14. 11. 2024 19:41

V Rakousku na gymnáziu BG/BRG Freistadt vysílají dokonce na FM s krátkým dosahem – Radius 106,6.
https://www.bgfrei.at/unser-angebot/schulradio-radius-1066/ueber-radius/

Podobný projekt v minulosti fungoval od roku 2001 i na znojemském gymnáziu ve spolupráci s partnerským v Rakousku (hlavní studio bylo v Rakousku), jmenovalo se GymRadio. Vysílali také na FM, ale během pár let se změnili na dosavadní Radio Ypsilon, které už není studentským rádiem.

Václav
Reply to  frkotou
14. 11. 2024 21:19

Ano, odskočil jsem si na něj z FM 4, když jsme se před pár lety vraceli od Lince, hráli tam spíš tvrdší rock, přijde mi že v okolí Freistadtu bylo ještě jedno malé rádio. Dál bylo rádio Fabrik v Salzburgu a jeho frekvence přecházela v horách na rádio Salzkammergut, které vysílalo rozmanité žánry a rád jsem si jej zapínal když jsme byli v západním Dachsteinu. Tzn ,freies“ radia, nicméně nevím zda je provozovali studenti, pokud na tom závisí, možná i v tom a Freistadtu bylo ještě feies rádio Freistadt, tak nevím jestli do skupiny freies patří i ty studentské.
V souvislosti s Rakouskem vzpomínal Holík i tamnější křesťanské rádio, v Rakousku však musí být méně finančně náročné, když vysílá na 2 – 3 pidi frekvencích.

Jakub Melin
Reply to  Václav
14. 11. 2024 22:09

Kdysi vysílali mono, pak mono s RDS a nyní tuším už jedou i ve stereu.

Vždycky jsem to po cestě do Alp ladil jako takovou zajímavost. Pokryté mají opravdu jen město, už na jeho krajích se signál rychle ztrácí.

Jakub DXer
Reply to  Václav
15. 11. 2024 07:29

Jako „freie“ radio se prezentuje taky radioYpsilon.AT a to má na webu jednu z frekvenci 102,2 pro Retz/Znojmo…

Václav 2
14. 11. 2024 15:48

Tak Signál rádio opět mění playlist. Nově vysílá v hodině dvě české/slovenské písničky, dosud to byla jen jedna. Ač nejsem příznivcem velkého množství cz/sk hudby, myslím, že toto opatření zpříjemní poslech Signálu pro běžného posluchače.

Jirkas
Reply to  Václav 2
14. 11. 2024 16:58

A jéje, to tam zase budou hrát české hnoje/vykopávky. Nynější playlist byl zatím nejlepší.Kdo to je běžný posluchač? Určitě ne posluchač vykopávek. Na to již dostačuje Blaník, Bonton, Impuls.

Last edited 6 dní před by Jirkas
Jakub Melin
Reply to  Václav 2
14. 11. 2024 18:25

A zpříjemní ho přesně jak?

Současný playlist Signálu (ano, i já jsem to poslední dobou v autě občas naladil) se dal snést a dokonce se tam objevovaly i méně hrané věci, přijde mi jako kdyby někdo vzal playlist Kiss98 z roku 2008 (na kterém jsem se tehdy taky podílel), a nasadil ho tam.

Stanic, které cpou lidem normalizační pop a další československou tvorbu je tady spousta, takhle byla šance se odlišit. Tak zase nic a zase pojedeme v režimu „hlavně něco nedělat jinak nebo nezahrát něco, co lidi neznají, on by posluchač mohl přeladil, když neuslyší přesně to, na co je 30 let zvyklý“. Tenhle přístup tady ničí rozmanitost rádií už hrozně dlouho.

PPK, jidxc
Reply to  Jakub Melin
14. 11. 2024 19:54

Ohledně Signálu, respektive v spoustě lokalitách nyní rapového Radia SPIN. Doplnil jsem z mezinárodní koordinace na fmlist.org dálniční vysílač Křivsoudov 96.3 MHz/23dBW (N). Který krásně navazuje na D1 na vysílače Praha-Benešov/Jihlava a do kříže i Tábor vs. Chotěboř. Téměř bezezbytku. Než to někdo na fmlist.org odhalí, a půlka začne jásat a druhá zase psát o plácání spektra… raději napíšu pozadí – Nejde o nějakou překvapivou novinku ve spektru, je to překoordinace ITU notifikace z roku 1996 Havlíčkův Brod 96.3 — nyní Jihlava 96.2 + Křivsoudov 96.3 MHz. Vázaná frekvence.
Je to třetí frekvence na Křivsoudově (exit Loket) a řeší podstatnou (pražskou) část D1. Kdyby takto dříve uvažovalo i Radio Dálnice, jeho ekonomika by vydržela déle. Stačily by pouhé dvě frekvence mezi Prahou a Jihlavou (Křivsoudov a Divišov) a maximálně dvě až tři mezi Jihlavou a Brnem (VelMez, Bíteš, Rosice).

MichalP
Reply to  PPK, jidxc
15. 11. 2024 10:30

Petře, dík za osvětlení zákulisí ohledně další koordinace pro SPIN. Včera jsem si nad tím chvíli lámal hlavu, kde se „zázračně“ podařilo v přeplněném éteru vylovit více než slušných 200W všesměr. 😉
Logiku to jednoznačně má.
Sice se budu opakovat, ale je škoda, že se šikovně nedá překoordinovat po Dálnici 91,8 z Radejčína přímo do Ústí n/L pro Radio 1.
Já se prostě s tím důvodem ne a ne smířit – „ochrana“ blaníčkovské 91,6 ze Sněžníku, kdy přímo v Ústí má Blaníček svoji 94,5 (200W) jako doplněk teplické 100,6 (2 kW). A to ani nemluvím o 106,5 z Chomutova, který v Ústí na větší části města hraje na kus drátu.
A tuto „ochranu“ nechápu o to víc, kdy nevadí 102 z Bukovky vs 101,9 z Černé hory.
Sorry za off-topic, ale musel jsem. Třeba to tu někdo z ČTÚ čte a zamyslí se. 🙂

Lohen1
Reply to  Jakub Melin
15. 11. 2024 04:18

Říkám si, když mají takový úspěch s 90s tanečním Kissem,proč ze Signálu neudělají jeho variantu 90s pop-rock. Devadesátá jsou teď docela v módě, mladí rádio tolik neposlouchají a je dost lidí, co mají raději pop, než eurodance (já ne ☺️). A 90s byly na muziku poměrně bohaté období.

JM.
Reply to  Lohen1
15. 11. 2024 12:41

Úplně by stačilo rozšířit po vzoru zahraničních rádií ten playlist na 70s-90s pop-rock. Třeba v Německu je tenhle formát dost úspěšný, hraje tak kupříkladu Bayern 1, MDR1, většinově i Schwarzwaldradio…

Jirkas
Reply to  Lohen1
15. 11. 2024 17:34

90s by bylo málo, zahrnout i 70s a 80s. Třeba k tomu časem dospějí.

Michal R.
10. 11. 2024 21:47

Musí se nechat že vysílání Radia Kiss nemá šanci zřejmě v současné době jen tak někdo troufnout . Zvlášt když vysílá téměř nonstop nějaký pořad se vstupy ať už live nebo ohlednutí za daným dnem každý všední den od 22 do půlnoci . Prostě jedíné časy kdy vysílá Radio Kiss pouze hudbu jsou z pátka na sobotu a ze soboty na neděli cca od půlnoci do 7 hodin ráno . Navíc ta porce muziky na přání alias Jukeboxy je prostě obří . Navíc nyní hraje na přání i do konce roku každou neděli vždy od 20 hodin nepřetržitě až do 6 hodin ráno následujícího dne . Zařazení nočních jukeboxů je za mě super věc . Proto mu taky roste poslechovost . Protože v těchto časech jiná komerční radia nevysílají live program .

HOME
26K
0
Přidejte komentář, prosím.x