Nejnovější komentáře

  • Mirek P: Pravděpodobně je to problém na straně distribuce dát od Play.cz do DABu, než že by Relax nic nedodal.
    17:32 24.04.2025
  • PVo: O normalizačním CS popu si myslím že je (samozřejmě v průměru) lepší než posametový i když ho neposlouchám …a ono…
    16:58 24.04.2025
  • Jiří: 🙂 Popravdě mám k AM blízko díky tomu,že sbírám stará rádia a stavím si je.Tím pádem Česky Impuls poslechem podporuji…
    16:05 24.04.2025
  • Jiří: Souhlasím,takový je trend a proto jsem vděčný že se v rámci možností snaží provoz udržet.Pro nás zbývající AM posluchače platí,že…
    14:58 24.04.2025
  • PVo: možná by vysílatele přišlo levněji kdyby Vám dvěma a „cílovce“ to vysílání posílali na audiokazetách 😀 Ve stejném smyslu se…
    14:27 24.04.2025
  • PVo: Občas to bývalo součástí veřejného výstupu Radioprojetku jako zjištění přes telefonický průzkum, teď už -aspoň na tu část výzkumu přes…
    14:15 24.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
27.9K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
jouda
11. 10. 2024 09:15

Další várka IO od ČTÚ:
Trutnov-lanovka, blok 7D, regionální síť 3, 10 kW ERP
České Budějovice-Kluk, blok 9B, síť C, 5 kW ERP
České Budějovice-Kleť, blok 9B, síť C, 10 kW ERP
Železná Ruda, blok 9D, síť C, 1 kW ERP
Domažlice-Čerchov, blok 9D, síť C, 5 kW ERP
Klatovy-Doubrava, blok 9D, síť C, 7 kW ERP

Jarek
Reply to  jouda
11. 10. 2024 14:14

Že by šlo rti na kleť???

MichalP
Reply to  Jarek
11. 10. 2024 14:40

Individuální oprávnění od ČTÚ je vydáno, tedy nic nebrání tomu, aby RTIcz spustilo vysílač na Kleti.

Jarek
Reply to  MichalP
11. 10. 2024 14:50

Tak to je bomba!

jouda
Reply to  Jarek
11. 10. 2024 15:39

Kleť-rozhledna. 🙂

Jakub Melin
Reply to  jouda
11. 10. 2024 17:38

Nechápu ten Kluk.

Leda tak, že nejdříve pustí Kluk (kde už technologie je) a později pustí Kleť a Kluk vypnou. Vysílat z obou kót najednou nedává absolutně žádný smysl, Kluk nepokrývá nic navíc, co by nebylo pokryto z Kleti.

Mírá
Reply to  Jakub Melin
11. 10. 2024 18:55

Myslím si to samé.

Jarek
Reply to  Oviradio.cz
15. 10. 2024 08:17

Dnes den D a radiokomunikace a play.cz predstavi harmonogram

Pevy
Reply to  Jarek
15. 10. 2024 08:21

Podle předchozích informací by měly, ale …

Jarek
Reply to  Pevy
15. 10. 2024 09:51

No nerikej, ze z toho zase nic nebude. To by bylo fiasko..

Pevy
Reply to  Jarek
15. 10. 2024 16:40

Snad to klapne 👍

Pevy
Reply to  Jarek
16. 10. 2024 07:41

Takže opět nic konkrétního. Tajnůstkáři až do konce.

FMman
Reply to  Jarek
15. 10. 2024 17:46

Za měsíc bude oficiální tiskovka, kde budou veřejnosti představeny termíny.

Jakub DXer
10. 10. 2024 17:13

Jsem rád,že se to DAB+ konečně rozjíždí, těším se na rychlé rozšíření také v Brně a hlavně rozšíření éteru o spoustu nových stanic…

Jakub DXer
Reply to  Jakub DXer
15. 10. 2024 20:40

Šlape to jak hodinky, nové vysílače se spouští jako houby po dešti, už je také ohlášen start dalšího muxu – tedy play.cz – třeba se tam objeví i nějaké (zatím jen internetové) rádio a bude to přínosné pro posluchače..

Václav
Reply to  Jakub DXer
16. 10. 2024 10:47

Podle toho jak play.cz si „tyká“ s RU předpokládám že prioritou budou právě jejich rádia, tak aby měla nejvyšší kvalitu, RU na to dbá, čímž nebude mux tolik nafukovací, ještě třeba Expres, Proglas. Křetínský odešel už před časem z play.cz. Jeho a třeba MB bych předpokládal u jiného operátora.

Pevy
Reply to  Václav
16. 10. 2024 14:18

Pokud by byla rádia z RU (všechna) u Play, co tedy bude vlastně v muxu ČRa (tedy CDG)? Impulsovic se před časem nechali slyšet, že do DABu půjdou (pro začátek) se třemi programy. Taktika MB (obsadit maximum) tady už taky nebude (ve srovnání s VKV) dobře fungovat (celkově je prostoru v DABu hafo) a co dál? E2,F1 a dál už to dá velké přemýšlení. Proglas se už vyslovil (dost nelogicky) pro RTI a Teleko (RTI bude celoploška, proč navíc Teleko?) Jistě, spekulujeme a tajnůskářství operátorů tomu nahrává, ale zásadní překvapení (mohou být) neočekávám.

Jarek
Reply to  Pevy
16. 10. 2024 15:41

Ru urcite nepujde do.play, tam.je jasne cdg

Jakub DXer
Reply to  Václav
16. 10. 2024 17:23

Proglas avizoval ve svém věstníku, že bude z Velké Javoriny (CZ/SK hranice) takže bude pravděpodobněji Teleko…

Pevy
Reply to  Jakub DXer
16. 10. 2024 17:37

No jasně, při dnešním stavu to smysl dává – Teleko = východ republiky, RTI = celý západ. Ale až bude RTI jako celoplošná síť, tak ve východní části republiky bude vysílat přesně ze stejných lokalit, jako nyní Teleko, takže využití obou sítí pozbyde význam. RTI bude taky na Javorině.

Hony
9. 10. 2024 18:02

Svitavský vysílač Opatov má nějaký výpadek 107.9Mhz a 91.8Mhz vysílají ticho 90.8 šumí zhruba od 12.00 vysílač nejede

TÉMA
Svitavy
Květák
Reply to  Hony
9. 10. 2024 18:38

Nechci se tě dotknout a neber si to osobně, ale interpunkce (rozuměj čárky) a tečky by neškodily. Takhle je to napsaný jako prase a musel jsem si tvé sdělení přečíst nejmíň 3x, abych si to nějakým způsobem urovnal.

Pevy
Reply to  Hony
10. 10. 2024 08:13

Opatov stále mimo provoz….

jouda
9. 10. 2024 13:49

Na zítra se chystá přeladění 5D/1 kW na Černé hoře na finální 7C/7 kW. Tak jsem zvědav, ale řekl bych, že mi to Benešov i Prahu docela pěkně smázne. Takže COLOR DAB+ ani nebude muset čekat na konec roku a budou to moci vypnout už teď, protože překryv s Černou horou a zarušení bude značné.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
9. 10. 2024 17:23

Asi nebude náhoda, že je na zítra naplánováno i přeladění Strahova ze 7C na 6A.

Květák

Bohužel Špulka na 6A přeladit nejde. Pitomci v radě (či kde přesně se o tomto rozhoduje) nemůžou udělat výjimku. A přitom 6A by ve Středních Češích nikomu vadit nemusel. Škoda 🙁

jouda
Reply to  Květák
9. 10. 2024 19:05

Vyplynulo to z aukce, že Color DAB nezískal střední Čechy. Takže nemůže mít vysílač u Benešova a pokrývat z něj zejména střední Čechy. ČTÚ se už ostatně k této problematice opakovaně vyjadřoval.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
9. 10. 2024 19:50

Celý princip aukce byl nastaven špatně, když se striktně řeší, že vysoutěžený kanál musí mít vysílač na území daného kraje a vůbec se už neřeší pokrytí z toho vysílače. V Praze se soutěžil referenční Žižkov, který pokryje i velkou část středních Čech, ale reálně na ten Žižkov kromě ČRA nikdo jiný nedosáhne. A vytvořit „srovnatelné“ pokrytí pomocí dokrývače/ů na území středních Čech nelze, pokud byla vysoutěžena jen Praha. ČTÚ tak nějak ignoruje fakt, že šíření el.mag. vln na hranice krajů nebere ohledy. Mělo se spíš soutěžit modelové pokrytí a ne striktně kraje.

Jakub Melin
Reply to  jouda
9. 10. 2024 20:35

Pro střední Čechy se soutěžily jen dvě sítě, obě spojené s Prahou. Bylo víceméně nemožné je vysoutěžit (snažili jsme se) za nějaké dostupné peníze.

Proto jsme v další fázi aukce zvolili právě kanál 6A, u kterého jsme si ověřili technologickou kompatibilitu – nejbližší koordinace je pro Linz, se kterým by se Špulka při mírně omezeném diagramu nerušila. S žádným českým vysílačem tam konflikt není – kromě Prahy a Klínovce, a i proto jsme do nich šli.

Technicky provozu 6A na Špulce (i vyšším výkonem než 1 kW) nic nebrání. Realita podpory rozvoje DAB+ v ČR je bohužel jiná. Vypínat postavený, funkční a zainvestovaný vysílač, to je něco, co by třeba v Německu nebo ve Švýcarsku asi nepochopili.

jouda
Reply to  Jakub Melin
9. 10. 2024 21:33

Ano, vím. Je to paradox, protože 10 kW z Černé hory pokryje docela slušně i skoro polovinu středních Čech, ač slouží primárně pro Královéhradecký a Pardubický kraj kraj. Obdobně ten Žižkov pokryje kus středních Čech. Takže ani přesah z Prahy do středních Čech by logicky nemusel vadit, ale takhle to holt bylo nastaveno. Tak snad se povede po zahájení sítí z aukce (4-5 let?) a následném dokrytí.

jouda

V Praze na Strahově je přeladěno na 6A, na 7C se objevovaly zbytky z Benešova (detekce OK, příjem už byl horší), které ale brutálně smáznula Černá hora na 7C – i v centru Prahy je SNR 19 dB (na venkovní anténu).

Last edited 6 měsíců před by jouda
Jan
Reply to  jouda
10. 10. 2024 16:47

SNR 19dB je hodnota dobrá, že? Respektive při jaké úrovni šumu je u DAB+ příjem již zarušen? Až pojedou v Praze všechny multiplexy na plný výkon, tak půjde na volných kanálech s použitím externí antény ještě něco lovit, třeba z Německa? ( 5D kanál ). Kdysi jsem v centru Prahy u Palačáku na externí anténu už nechytl pomalu ani Ještěd. FM tuner byl zahlcený.

MichalP
Reply to  Jan
10. 10. 2024 16:58

Podobný scénář lze dost možná čekat i u DABu, jakmile najedou na finální parametry všechny muxy pro Prahu. V tomto přípradě Fiera na 5C, Color na 6A a hlavně CDG reg na 6B.
Vzhledem k tomu, že 5D se nevysílá z vysílače Neustadt/Unger, tak jeho příjem je velmi omezenější oproti 9A či dříve 5C.

jouda
Reply to  Jan
10. 10. 2024 17:19

Pro detekci muxu stačí SNR už kolem 4 dB, pro příjem pak těch 6-7 dB už hraje celkem dobře bez výpadků, optimálně pak nad 10 dB.

Šeryf
Reply to  jouda
10. 10. 2024 21:20

SNR se pro příjem bude lišit dle módu zabezpečení. Pokud je to pro nevyšší zabezpečení EEP 1-A (používá Teleko) 6 – 7 dB, standardní EEP 3-A bude hrát někde k 10 dB. Taky bacha na reprezentaci SNR různými SW. Proti standardnímu zabezpečení EEP 3-A pak taky bude Černohorských 7 kW s EEP 1-A hrát jako by EEP 3-A hrálo s tak 20 – 30 kW ERP.

Jan
Reply to  Šeryf
11. 10. 2024 14:29

U DAB se navzájem neruší dva sousední kanály, tak co může SNR zhoršit? Další vysílač v rámci SFN sítě by to asi nebyl, že? Tam jde spíš o ochranný interval?

Mírá
Reply to  Jan
11. 10. 2024 15:15

Dva (i ostatní) vysílače (impulsy), které se nachází v rámci ochranného intervalu se vzájemně ovlivňují – povětšinou negativně.
Záleží mimo jiné na vzájemných poměrech úrovní jednotlivých impulsů.
https://dabcz.webnode.cz/l/dab-zajimavosti/
Kapitoly
Ochranný interval a SFN
Citlivost a selektivita

Jan
Reply to  Mírá
11. 10. 2024 16:18

Koukám na to. Ale chápu to dobře, že v rámci SFN sítě se vysílače nebudou rušit, pokud budou od sebe na menší vzdálenost než 73,8km a pak záleží na vzájemných poměrech úrovní jednotlivých impulsů. Netuším, jak počítat se zápornou hodnotou dB. Pak by mě zajímalo, jak by v reálu třeba vypadal příjem někde v Brdech, kde může být relativně silná Kleť a Buková hora. Od sebe mohou teoreticky být kolem 200km. Jestli to příjem nějak znemožní. Občas sleduji na netu lidi, kteří DAB dekódují přes program QIRX. Často na vyšších místech a třeba u kanálu 12C jsem čekal, že to bude detekovat spoustu vysílačů. Ale ono to detekuje většinou jen velmi málo. Zjevně jen ty nejsilnější v okolí.

Mírá
Reply to  Jan
11. 10. 2024 18:37

Do 73,8 km se také ovlivňují i negativně, možná to v textu není zmíněno. Musím si to pročíst pořadně…
Na poměru úrovně záleží vždy.
Jen se obecně říká, že v rámci OI je to v pohodě, ale existuji kritické situace, kde se to projeví.

Last edited 6 měsíců před by Mírá
Jakub Melin
Reply to  Mírá
12. 10. 2024 13:52

Ten problém je nejčastěji ve chvíli, kdy jsou oba impulsy v SFN podobně silné. Pokud je jeden dominantnější, problém většinou není. Nejhorší je většinou pre-echo s podobně silnými impulsy, nebo kombinace pre-echa společně s tím, že je tam víc podobně silných impulsů, to je asi nejhorší případ.Tohle platí třeba i u DVB-T2.

Ale musím říct, že v rámci SFN Praha-Špulka jsem nikdy problém nepozoroval ani na místech, kde pokrytí navazovalo a oba vysílače byly silné, nebo třeba někde kolem Špulky, kde byla na kopci silná vzdálená Praha a Špulka byla jen kousek. Sledoval jsem to v autě v monitoringu a chybovost se nijak extrémně nezvedala.

Mírá
Reply to  Jakub Melin
12. 10. 2024 20:17

Ano, je to podobné jako u terestrického DVB.

Míra
Reply to  Jan
11. 10. 2024 19:19

Chybějící impulsy v DAB echoanalýze pomocí SDR klíčenek:
Vysoký kanál 12C(D) – frekvence vs. šíření.
Tupost SDR klíčenek.
Typ, umístění a nasměrování antény.

Tady jsou výsledky aukce v grafické podobě:
comment image?itok=n0DoQ6yT
Někdy to budou kolize sítí různých operátorů a někdy stejné sítě.
Otázkou je, kdy v druhém případě půjde o SFN.

Jakub Melin
Reply to  Jan
12. 10. 2024 13:48

Pozor, GI neřeší vzdálenost vysílačů MEZI SEBOU, ale vzdálenost vysílačů V MÍSTĚ PŘÍJMU. Tedy rozdíl jednotlivých impulsů v SFN.

Kleť a Buková hora v Brdech tak vůbec nejsou problém (jeden vysílač bude třeba 90 km a druhý 120 km = rozdíl je 30 km = v pohodě v GI), ale třeba silné Votice někde v Podkrkonoší, což je mimochodem častý případ, to už problém je (místní Černá hora je třeba 15 km, Votice jsou 120 km = rozdíl je 105 km = problém).

Mimochodem v rámci SFN si lze hrát se zpožděním, takže pokud vím, že třeba potřebuju SFN Klínovec vs. Praha, kdy mám vysílače od sebe 107 km, tak můžu Klínovec k Praze trochu „přiblížit“ – protože Praha mi kolem Klínovce bude rušit minimálně, zato Klínovec kolem Prahy by rušit mohl solidně.

Míra
Reply to  Jakub Melin
12. 10. 2024 20:59

V nejextrémnějším případě to bude ta vzdálenost mezi vysílači, je-li místo příjmu u jednoho z nich a ve stínu jeho signálu. Přesně je to definováno, jak vysvětluješ ve své odpovědi.
Ta studie Echo Power vs. Echo Delay si pro své účely v podstatě definovala 0dB (nejjednodušeji řečeno celkem dva stejně silné signály) pro základní matematický SFN rámec 73,8 a řekla: „Tady problém není“. Dále zjistila, že až do 84km se to chová stejně a třeba na 100km už je potřeba, aby jeden signál byl o 4,5dB slabší než druhý a od 114km už to brutálně spadne na potřebu rozdílu 13,5dB.
Sice šlo o praktický test za jízdy, ale jak víme už z dob DVB-T(2), nic není černobílé.
Virtuálního posouvání umístění vysílače v rámci SFN (reálného přiblížení jednoho impulsu k druhému tak, aby se vešli do ochranného intervalu) se používá.
Konkrétní příklad (DVB-T) je popsán zde (v DAB to funguje stejně):
https://dvbt2.webnode.cz/l/mux-3-posledni-vlastovky-vypusteny/

Jan
Reply to  jouda
11. 10. 2024 14:10

Co jsem teď koukal po netu, tak není hodnota SNR 4dB již pod šumovým číslem DAB přijímače?

Václav
8. 10. 2024 11:50

Přiznávají to sami 🙂

Vystrizekh
Marek
Reply to  Václav
8. 10. 2024 13:40

Kdo a co? Obrázky jako slepý nevidím.

Václav
Reply to  Marek
8. 10. 2024 13:53

obrázek: Přestal jsem nosit brýle. Už jsem toho viděl dost. Status Hitradia: Škoda že nejdou přestat nosit uši 😀

Michal R.
Reply to  Václav
19. 10. 2024 09:08

To už je něco když sami přiznají že se nedají poslouchat .

Noobish
8. 10. 2024 10:28

Dnes bol spustený MUX 7D Fiera v HK kraji, pravdepodobne ale len Hradecký vysielač bez Černej Hory podľa pokrytia signálu v aute.

Noobish
Reply to  Oviradio.cz
8. 10. 2024 12:56

Díky za info, pokrytie je teda dosť tragické oproti 5D. Avízujú, že to beží s 2kW výkonom, ale reálne to bude tak max 200W.

jouda
Reply to  Noobish
8. 10. 2024 13:23

Taky mi to tak přijde, protože tam, kde Teleko hraje naplno, není po signálu na 7D ani stopy.

MichalP
Reply to  jouda
8. 10. 2024 13:42

Oficiální textové známení spuštění zní takto:
„Dnes v noci jsme spustili vysílání DAB+ multiplexu v dalším vysoutěženém bloku – tentokrát Výhodní Čechy kanál 7D. Vysílač na Černé Hoře jede zatím ve zkušebním provozu slabým výkonem a do konce roku po dodání finálních technologií navýšíme výkon na 10 kW.“
Plus ještě přidávám i foto ze zprávy.
Z vyjádření to chápu tak, že aktuální výkon bude v řádech nízkých stovek wattů, což odpovídá aktuálním poznatkům o (ne-)příjmu.

AS_Fiera_7D
Pevy
Reply to  jouda
8. 10. 2024 16:23

Nyní vyzkoušeno, místo příjmu cca stykový bod okresů Chrudim, Svitavy a Ústí nad Orlicí (nedaleko obcí Nové Hrady, Proseč, Jarošov – poblíž skalní oblasti Toulovcovy maštale), hluboké údolí s extrémně problematickým příjmem i DVB-T2. Zde hraje mimo ČRo také 5B z Klodska a 5D Teleko (Č.hora). Toto (7D) je zde opravdu s „odřenýma ušima“, ale hraje. Pokud se nepletu, v muxu jsou stanice Energic, Hey a Color.

Pevy
Reply to  Oviradio.cz
10. 10. 2024 08:27

7D jsem vyzkoušel i přímo v Litomyšli, ale multiplex (téměř bez signálu) se mi pouze načte, ale nehraje (anténa=skládaný dipól na balkóně). U 5D ze stejné antény ukazuje „gumák“ z Teska přes 3/4 stupnice.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
8. 10. 2024 08:01

Expres má nově IO do Zlína.

TÉMA
Expres FM Zlín
Václav

trvá to sto let

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
8. 10. 2024 15:58

Mi povídej, na Liberec čekám skoro tři roky. 🙂

Václav

Tam ještě není? V jaké je to fázi, v čem to vazne? Tam bude místo 96.8 na jaké frekvenci? Když se blbě zeptám, proč nestačí příděl/ odsouhlasení změny stanoviště a je ještě IO? Přiznám se zkouším od souhlasu změny stanoviště. Anténa předpokládám že se použije ta co tam je, takže by už to konečně nemuselo dlouho trvat.

Je zvláštní jak to prošlo o 0,1 od Javořiny i když ta má směr jen Slovensko ale poslouchatelna tu je na svazích směr jih. A to dřív Petr Kružík říkal že potřebuje větší odstup.
Nebo by v Přílukách musela být anténa opačným směrem ale to by bylo do lesa místo do města.

Zajímavé je že tento dokrývač se velkou měrou podílí na tom že Evropa 2 je první v kraji ve WR.

Last edited 6 měsíců před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
8. 10. 2024 17:51

Už mají licenci. 103,3 MHz. Stávajícím tempem to letos nebude.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Expres už má na webovkách mezi frekvencemi uvedený Zlín 87,9 MHz. Může někdo potvrdit zda to vysílá?

Pavel
Reply to  Oviradio.cz
19. 10. 2024 17:47

Mám opačnou zkušenost. Zde je odpověď na můj nedávný dotaz: Vysílač ve Zlíně je připraven okamžitě spustit (do zdi už vysílá), čekáme jen na finální razítko/svolení ČTÚ, předpokládáme, že během října k tomu dojde.

Aktuálně je 87,9 zatím mrtvá.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
20. 10. 2024 09:19

Ano, pod tímto termínem bych si v tomto případě představoval že bude na 87,9 nosná, tak jak tomu bývalo na vysílačích Dálnice před spuštěním modulačního signálu. Může to být i opačně že trasa s modulačním signálem je aktivní a zbývá jen velký cvak na vysílacím zařízení. V dnešní době by to mohlo být na dálku. Zkouším každý den, někdy si říkám že nechám puštěný přijímač na 87,9 a budu čekat.

Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
20. 10. 2024 10:25

Třeba v Plzni na 94.5 i když je PS „EXPRES_FM“ v radiotextu „FM“ stále chybí. Tu 103 také vypnou kdy? Snad už to v brzké době vše dotáhnou do konce, včetně aktualizace frekvencí/kanálů (DAB, FM) na webu.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
20. 10. 2024 10:43

Expres bych měl mít uložený z Brna nebo Jihlavy mezi kterými funguje přelaďování, jsem zvědav až to zapnou ve Zlíně, jestli to tuner při volbě předvolby najde.

Přesto že je zaužívany jingl ExpresFM, tak v RDS líp vypadá _EXPRES_. „Výrazný přesah“ SK expresu spatřuji jako přeceněný, navíc přímo v lokalitě kde bude ten český a kde ho bude řezat klasický přesah z Javořiny rádia Melody. Takovýmito „vydatnými“ vysílači SK expres naštěstí nedisponuje a konkrétně do zlinskeho okresu ale i kraje se pokud vůbec sporadicky dostane, tak na vršky kopců. Však dovedeme si představit co zmůžou defakto dokrývače v Povážské kotlině za hradbou Karpat. Poslouchal jsem kde co i za cenu sníženého komfortu signálu ale Expres ani nynější rádio Vlna disponující o stupeň lepší vysílací sítí a relativně výkonný vysílač Trenčín nad oborou má problémy se sem dostat.

Neříkám že nejsou místa že by SK expres nepřekročil státní hranice ale to buď jižněji kde ve vlaku se automaticky našel někde u mor. Písku nebo naopak jej znal spolubydlící z koleje v Ostravě který pocházel z Bukovce u Jablunkova.

Opomněl bych výrazný vysílač Bratislava Kamzík ze kterého je také SK expres šířen, ale nejsem si vědom že bych se s ním tu a tam setkal jako se stokilovaty Fun rádia. Ani u něj to nebude tak horké když na nominální frekvenci lze šířít Blaník ze Zlína, která se mi navíc zdá relativně celkem sveřepá. Uvažuji li dle dispozic k přesahu na jižní Moravě expresacke 107,6 tak ani tam to nebude žádná hitparáda soudě dle toho že vůbec vzniklo v éteru 107,6 vs 107,5 Hády a v praxi jsem se nesetkal, že by se 107,6 nějak prosazovala vůči Proglasu 107,5 i ve větších vzdálenostech od vysílače.

Last edited 6 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Václav
20. 10. 2024 11:13

Navíc by znalost značek vadit neměla, zvláště pro Slováky může být inspirativní osvěta. Téměř shodné názvy stanic v rámci sousedních států nejsou rarita. Na první dobrou mě napadá E2, pro kterou by se hodil ten výrazný přesah , tuším že byla dřív na hradistsku ta slovenská a dokrývače té české ji ve spojitosti signálu nedohnaly. V tomto případě byl záměr rozšířit značku za hranice, byť pro stejnou cílovku jsou jisté nuance. Kuriózní je případ že v týdnu v ranní show Martin Cihlář jakož to svatební dj Evropy 2 prezentoval že díky přání hostů na svatbě objevil Ameriku v podobě songu Este sa nejde spat, zatímco na Europě 2 se toto objevilo již před rokem v normálním vysílání. https://youtu.be/f4UUoBWot2A?feature=shared

Václav

Zlín 87.9 on air! Celý den jsem trpělivě čekal s naladěnou 87.9 a stále šum, i z prace jsem tak šel a už se smrakalo , a najednou opravdu pár metrů před vrcholem priluckeho vysílače 87.9 na sekundu ožila, mrknu na hodiny a krásně zarovnané tři čtvrtě na čtyři a po pár sekundách už běží stále, před otevřenou buňkou 2 technici, jeden z nich si dopřává cigaretu, kterou jako nekuřák spatřuji jako opravdu zaslouženou, z dálky jsem poděkoval a dostal potvrzení že ode dneška bude nová stanice. Ikonický start originálního rádia, jez bude mou důležitou součástí a je nejdál od své domoviny, jsem si ani nemohl představit. Chronologické spouštění rádií z priluckeho vysílače korespondovalo s tím jak mě bavili v dané době. Zároveň je to i desetileté výročí spuštění Country rádia.

Last edited 5 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Václav
6. 11. 2024 20:12

Narazil jsem i na mistni jingl expres Zlín. Asi si vzali k srdci a PSko je EXPRESFM, osobně by se mi líbilo víc EXPRES, ale to nehraje, důležitá je rozmanitá poslouchatelna hudba která nenudí svými rotacemi. Ještě musím zkusit zda automaticky najde rádio z předvolby, kterou mám z Brna/ Jihlavy

Dávat striktne ExpresFM do PS spatřuji v dnešní digitální době ne úplně domyslene. Můžu si to vysvětlit navazující profilací na slovenské _FM kde bez slova FM už by bylo jen rádio.

Navíc logo podle přítelkyně vypadá jako ČEZ. ExpresFM s prosedlym fontem FM vypadá na stránkách v pohodě, ale na displeji radiopřijímače sdílí stejný názor…

Last edited 5 měsíců před by Václav
PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
7. 10. 2024 22:08
Noobish
Reply to  Oviradio.cz
8. 10. 2024 14:54

Mne by sa možno aj ľúbilo, ak by do Play.cz (alebo do iného MUXu) vstúpilo nejaké Lo-Fi rádio, toto je zatiaľ k tomu asi tak nejak najbližšie.

HOME
27.9K
0
Přidejte komentář, prosím.x