Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: No nevím no… A co jako pan Křička čekal? Že to bude měsíčně za 3.500,- Kč včetně DPH? .. A…
    06:59 18.10.2024
  • Démon: Zajímavé počtení: https://digital.rozhlas.cz/sef-retro-dj-radia-vysilani-v-dab-stoji-desitky-tisic-korun-mesicne-pro-mala-9332288
    22:26 17.10.2024
  • Oviradio.cz: Ano, zde podrobnosti: https://www.oviradio.cz/jidxc/news.htm
    12:16 17.10.2024
  • Mirek: Ahoj, teď na Country rádiu říkali informaci, že spustili vysílače Mohelnice 90,9 MHz a Valašské Meziříčí 98,4 MHz. Mirek
    11:58 17.10.2024
  • Jakub DXer: Tak předpověď počasí na ČT potvrzuje ideální podmínky s tradičním podzimním inverzním počasím – lze předpokládat, že dnes v noci…
    18:32 16.10.2024
  • Pevy: No jasně, při dnešním stavu to smysl dává – Teleko = východ republiky, RTI = celý západ. Ale až bude…
    17:37 16.10.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
25.6K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Květák
Reply to  Oviradio.cz
9. 8. 2024 14:24

Je fakt, že tuto záležitost jsem neslyšel desetiletí. Nejspíš i tím, že úplně není můj šálek kávy.

Jakub DXer
8. 8. 2024 10:41

Má už někdo poznatky ohledně nově spuštěného Teleka na 10D z Lysé hory?

PetrPe
Reply to  Jakub DXer
8. 8. 2024 12:42

Jede to o 106. Predtim signal koncil na hranici mesta pred Ostravou, nyni v pohode i uvnitr objektu. Bude zajimave otestovat vyznamny presah do Polska. Bohuzel, zatim neni co v muxu poslouchat. O vikendu snad dam opavsko a jesenicko, tam me to zajima nejvice. Ostravsko bude asi bez problemu.

Franz
Reply to  PetrPe
8. 8. 2024 13:43

Přesah do Polska bude asi obrovský, už jsou reakce o úspěšném pokrytí Katowic. Celkový zásah vysílače může být klidně 5 milionů lidí. Předpokládám, že ZUN rádio by mohlo zaujmout i v Polsku.

PetrPe
Reply to  Franz
8. 8. 2024 14:52

To se mozna v budoucnu muze potvrdit na jejich FB strankach v komentarich a lajcich. Uvidime, treba Helax byl u polaku velice oblibeny a sem tam volali do vysilani.

Franz
Reply to  PetrPe
8. 8. 2024 15:36

Však Helax svou popularitu v Polsku uměl prodat a částečně cílil také na polský trh. Před rokem 2009 (tedy prodejem rádia Media Bohemii a zařazením do obchodního zastoupení MMS) byly reklamy v polštině součástí reklamního prostoru.

PetrPe
Reply to  Franz
8. 8. 2024 16:10

Jj, pravda, pamatuji. Pak meli i reklamu pro vietnamskou nebo korejskou klientelu, ted uz presne nevim 😀

Jakub DXer
Reply to  PetrPe
8. 8. 2024 16:16

Tak ono 250W a 2kW už je ‚trosku‘ rozdíl 🙂

PetrPe
Reply to  Jakub DXer
8. 8. 2024 17:06

Vsak taky jasne, co jsem tak asi mohl jineho na ten dotaz odpovedet? 😀

Jakub DXer
Reply to  PetrPe
8. 8. 2024 17:35

Každopádně blahopřeji Teleku ke spuštění a přeji hodně posluchačů všem stanicím a třeba tam brzy dají i nějakou regionální stanici…

Honza K.
8. 8. 2024 09:47

Drobnosti z Moravy:
Ve Valmezu Fajn aktuálně ticho, Haná bez TP.
Kiss ve Zlíně i Vsetíně má PS stále „KISS____“

H.
Reply to  Honza K.
25. 8. 2024 13:44

Též jedna drobnost, z Čech: Hitradio Černá hora na 105,3 nepřepíná RT Type bit (A/B) při změně radiotextu. Přitom vysílají RT+, takže přepínání je povinné. Důsledkem může být mj. „zamrzlý“ RT+ text na displeji, případně jiné nežádoucí efekty. Jiné stanice téhož provozovatele vypadají v tomto směru v pořádku.

H.
Reply to  H.
28. 8. 2024 11:40

RT Type bit (A/B) už nepřepíná ani Blaník, a to zřejmě na všech vysílačích. Nevím, co tím zamýšlí, ale je to každopádně špatně.

Franz
7. 8. 2024 21:40

Lysá hora Teleko DAB 10D 2kW (1323+10 m.n.m) již v provozu. ZUN a spol nově v Ostravě a většině Severní Moravy. Možná příležitost pro ostravské Retro DJ rádio?

Šeryf
Reply to  Franz
7. 8. 2024 22:50

K porovnání mapy přímo od zdroje:comment image a moje z Radio Mobile: LysaHoraMeteo.png (4967×3508) (digital-radio.cz) Příležitost pro ostravské rádio asi za docela draho – blok 10D bude se stejným obsahem svítit po celé Moravě a do Pardubic i na Vysočinu … 25e04265bfa7bb60f82627a4623c4f12_0.png (1984×1403) (rozhlas.cz)

Václav
Reply to  Šeryf
8. 8. 2024 01:03

Pardubice, Vysočinu nevidím, ale dobře nad Zlínem to ani nemusím zkoušet. Jestlipak se doziju toho že by někoho napadlo zkusit Doubravu nad Vizovicema.

Last edited 2 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Václav
8. 8. 2024 04:07

Jestlipak se doziju toho že by někoho napadlo zkusit vysílat z Doubravy nad Vizovicemi.

jouda
Reply to  Václav
8. 8. 2024 07:45

Z Doubravy nezískáte kromě Vizovic indoor pokrytí žádného dalšího města a to je docela dost problém, když vezmeme v potaz, že na to nestačí ani 10 kW ERP v DAB+. Takže pouze Vizovice a okolní lesy a louky a mnoho míst a zejména měst, s neúplným pokrytím.

Václav
Reply to  jouda
8. 8. 2024 11:47

Škoda, myslím na to vždy, když na Doubravu vidím z daleko více míst v kraji než na utopenější Tlustou. Na Doubravě naladím naprostou většinu i těch slabších zlínských skoro bubláčků. Doubrava má výhled za hranu vizovickych vrchů, což Tlustá nezvládá, tahá se tam nekvalitní signál, jedna z nejhorších situací v republice. Tlustá není dominantní vysílác pro kraj. Je to trochu rozdíl v porovnání s televizí zvláště když se ukazuje že stěžejní pro DAB bude příjem v autech. Z hlediska Zlína pokud by to nestačilo hlavně v jižní polovině města, tak by se dal dokrývač.

Poslouchá se snad Praděd jen v Jeseníku? Uvažuji li primární viditelnost. Podle takové logiky by byly jen Hády místo Kojalu. Nebo kolik toho vidí Votice? Zlínsko by si zasloužilo takový plošný deštníkovy vysílač.

Neúplné pokrytí z Doubravy nemůže být na Valašsko kloboucku horší než z tlusté.

jouda
Reply to  Václav
8. 8. 2024 12:18

Ano, kus Hané bude mít příjem, ale jižní půlka Zlína bude dost ve stínu, Otrokovice, Napajedla a řada dalších měst budou bez signálu – za cenu dobrého pokrytí Valašských Klobouků. To si každý operátor spočítá, co se mu vyplatí. Ideální lokalita pro Zlínský kraj neexistuje, nelze pokrýt z jednoho vysílače všechna větší města v kraji – nebo alespoň jejich většinu. Vždy je to na úkor nějaké jiné oblasti.

Jakub DXer
Reply to  Franz
8. 8. 2024 18:37

Technická – oni tam ZUN dali zpět ? Zpráva z ledna mluvila o tom, že Lysé hory ZUN nepojede

Franz
Reply to  Jakub DXer
8. 8. 2024 18:54

Lysou horu si nakonec ZUN nechal: „Důvodem k přehodnocení našich plánů je nečekaný zájem o reklamní čas, který jako reakce na ohlášené změny v naší distribuci dorazil z tohoto regionu. Jak je vidět, v této oblasti je o vysílání ZUN rádia velký zájem a namísto útlumu tak v roce 2024 plánujeme významný rozvoj,“ vysvětlil ředitel stanice Ladislav Antoš.
Výkon vysílače nebyl 250W, ale jen 150W.

Jakub DXer
Reply to  Franz
8. 8. 2024 21:06

Děkuji za upřesnění

Václav
7. 8. 2024 10:45

Už je nový výstup z poslechovosti, víceméně to osciluje, Evropa pochopitelně začíná klesat, v některých krajích ji dotahuje a dotáhlo Kiss, u kterého se určitě budou objevovat slavící posty cca +20 tis WR . (to bude zas v alejích nablito 🙂 )

Padákem výstupu je Hitrádio. Drží ho hlavně východ Moravy, Orion. Zatímco kdysi vlajková regonalka Faktor je na spodku spolu s veřejnoprávní regionalkou čro stejně tomu tak na západě Čech. Zajímavé mezi těmito sousedícími regiony je rozdíl v oblibě Impulsu. Fajn v obou ukazatelích stagnuje. Čas opět klesá z nedávno WR/Dr 200/100 se blíží 150/75. Prostor má 2 tis.

Míra
Reply to  Václav
7. 8. 2024 11:03

Asi nehodíš do práce. Našel jsem to na jediném webu a to jsem musel hledat cíleně….

PVo
Reply to  Míra
7. 8. 2024 11:11

Kromě Median.eu je článek na mediáři kde mě tedy zaujalo že od července bude poslechovost vyhodnocována kombinovaně i s elektronickým měřením

Míra
Reply to  PVo
7. 8. 2024 11:20

Asi má nastavené odběry z miliard webů a tyto vyvedené do míchy.
Ale aspoň má zájem, to se cení…

Václav
Reply to  Míra
7. 8. 2024 11:51

To nepotřebuje ten, kdo nemá problém s pamětí, kdy a kde bývají výstupy. Mám sice volno, ale ten okamžik lze zvládnout i při práci.

PVo
Reply to  Václav
7. 8. 2024 12:06

Mě by zajímali ty podrobné tabulky co chybí už i za minulou vlnu na DX rádiu, tady na tom předžvejkaném výstupu tomu chybí menší rádia a souhrn za neměřené v průzkumu.

Václav
Reply to  PVo
7. 8. 2024 12:12

Ano a okresy atd… ale to už se stalo nejednou kdy vyšel ten medianový výstup a DXcký nebyl ještě hotov ani ten předešlý. Petr vysvětloval, že zpoždění je na straně dodavatele. Chápu že nic moc, ale aspoň něco zhruba máme z Medianu.

Míra
Reply to  Václav
7. 8. 2024 13:04

Kolikátého vyšel minulý RP a kolikátého je dnes;)

Václav
Reply to  Míra
7. 8. 2024 18:37

Prostředek týdne, který jako celý patří do měsíce po uplynulém měsíci po konci kvartálu 😉

Míra
Reply to  Václav
7. 8. 2024 22:36

Hele, nebylo to 8.5., ale 15.5., tak já na to dlabu. ČUS.

Václav
Reply to  Míra
7. 8. 2024 23:16

Jo protože tam byl svátek.

Last edited 2 měsíců před by Václav
Lukáš
Reply to  Václav
7. 8. 2024 21:33

To je jen orientační výstup na určitém vzorku lidi.

Václav
Reply to  Václav
11. 9. 2024 15:25

Zajímavé že zprávu o poslechovosti Plusu vydává čro nyní https://www.facebook.com/photo?fbid=1117673313295770&set=a.807528840976887

MILDA
6. 8. 2024 14:37

Dnes na 95,4 france inter s rds u Tŕebotova 89,7 bez rds Nejaky bbc radio

TÉMA
Fm
1000006001
Jakub DXer
6. 8. 2024 10:37

Dnes výluka vysílače Brno Kojál… Na volných kanálech mám to, co minule ..

Míra
6. 8. 2024 07:47

Jihočeský DAB pohled:

Javorník 7kW 9B půjde s Klukem 5kW 9B.
Kluk je samozřejmě průšvih a promarněná šance na pořádné pokrytí JČ.

Ve středních Čechách to vypadá, že Špulka bude FM only vysílačem pokud si jí nepronajmou CRA pro Play. Ani tady RTI nestálo o vyšší kótu, konkrétně o 66m 🙁 Mají tam Kochánov 5kW 8D.

Fiera (Vodárník) bude mít v ČB 10kW 9A na komíně Vráto😵‍💫.

CRA
Kleť 20kW 10C
Votice 10kW 10C
Javořive 20kW 10C+7B
Svatobor 10kW 11B
Radeč 10kW 11B

Zatím nevíme, jak u nás dopadne 11C od Play-CRA.

11B byl původně určen také pro celé JČ. Stejným způsobem dopadne 9D.

TÉMA
DAB JČ
Jakub DXer
Reply to  Míra
6. 8. 2024 10:48

Zajímalo by mě, jestli se vyplatí pálit 5kW, pokud budou v muxu třeba jen 3-4 stanice…

Míra
Reply to  Jakub DXer
6. 8. 2024 11:27

Dlouhodobě se provozem 4 stanic v muxu bez dotací neuživíš.
Málo stanic EEP-1A 2kW
Více stanic EEP-2A 3kW
Hodně stanic EEP-3A 5kW
Tím se to obvykle kompenzuje.

PVo
Reply to  Míra
6. 8. 2024 11:53

to taky záleží jaká bude cenová konkurence provozovatelů DAB, u FM se musí provoz sítě vysílačů uživit s jedinou stanicí a často to jsou buď sítě s ženevským (=násobným) výkonem anebo sítě s násobně více pidivysílači než bude mít ta samá síť v DAB o stejném pokrytí

Míra
Reply to  PVo
6. 8. 2024 12:16

Ano, samozřejmě nějaká cenová konkurence bude. Myslím, že 4 stanice je ale málo vždy. To by museli platit za 2.

Zajímavé je, že CRA pro svojí budoucí reg síť na západě vůbec nepočítá s využitím hlavních vysílačů a bude jí stavět celou znovu na nižších kótách….

MichalP
Reply to  Míra
6. 8. 2024 13:46

Ad “Zajímavé je, že CRA pro svojí budoucí reg síť na západě vůbec nepočítá s využitím hlavních vysílačů a bude jí stavět celou znovu na nižších kótách….”
Tuto informaci jsem také zaregistroval s tím, že by to mělo platit i pro sever.
Nicméně na druhou stranu je tu reálná aktivita ČRa, kdy si nechali na Klatovy/Barák mezinárodně zkoordinovat “plnotučný” 10kW kmitočtový blok 6B pro svou regionální síť. A to je celkem v rozporu s původním prohlášením.
Každopádně pokud by ČRa chtělo využít nižší kóty, tak dříve nebo později se to musí objevit v BNetzA databázi jako nový požadavek na mezinárodní koordinaci.

Míra
Reply to  MichalP
6. 8. 2024 15:31

Jo, mají i sever, myšleno společně.
No, z toho Baráku bude spolu s ČRa vysílat i ČRo a Play…

Jakub DXer
Reply to  PVo
6. 8. 2024 12:24

No bude to asi docela ‚alchymie‘ – dojít jako obchodní zástupce do nějaké firmy a vydyndat z nich o něco víc peněz na šíření stejné stanice (nebo nějakého digitálního fousu) kvůli DAB+

PVo
Reply to  Jakub DXer
6. 8. 2024 17:23

největší problém je malé rozšíření přijímačů mezi lidmi a lidi si přijímače nebudou kupovat když tam fakticky vysílá minimum co do počtu tak co do žánrů

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
6. 8. 2024 20:25

Od 1. ledna 2022 bylo v ČR zaregistrováno přes 550 tisíc nový osobních aut, teoreticky všechna mají DAB+ přijem. Nepočítám užitková, nákladní a autobusy. To už hodí slušný počet potenciálních posluchačů DABu. Než se multiplexy pro priváty pořádně rozvysílají, může se to číslo blížit milionu, započítam-li i prodané ojetiny z roku 2022 a novější.
Řekněme, že díky DABu v autě posluchači objeví zajímavou stanici, co jim na FM vůbec nehraje nebo hraje mizerně. Hned je tu motivace pořídit si DAB+ přijímač i domů nebo do zaměstnání.
Za sebe můžu říct, že až teprve co mám plnohodnotný DAB+ přijem v autě jsem i plnohodnotným posluchačem DABu. Pravda, zatím převážně toho německého. Až teď mám teprve docela přehled jak která stanice hraje a vím co mě z toho baví a k tomu se pravidelně vracím. Za volantem člověk nemá moc čas se rozptylovat a hledat si zdroj zábavy jinak, to rádio je tak nějak nejvíc po ruce.
Někdo by mohl namítat proč by lidi v novém autě ten DAB vlastně poslouchali, když tam mají i to staré dobré FM. Fakt je ten, že jak si člověk jednou zvykne na ten čistý zvuk konstantní kvality bez prskanců, lupanců a bez neustálého kolísání mezi stereo a mono zvukem, k FM už se v autě vrací jen těžko. Samozřejmě těch, co mají to štěstí, že jejich oblíbená stanice vysílá na FM ze silných Ženev, se to zase tolik netýká. Ale nakonec i ti mohou díky větší nabídce přijít na to, že existuje i něco jiného než henten Impuls a Radiožurnál.
Jestli má něco potenciál dostat DAB+ víc do povědomí lidí, jsou to právě ta auta. Bude to ještě pár let trvat, ale ten trend je myslím celkem jasný.

Jerry

Souhlas , co mame v praci auta , vsechna maji Dab, doma mame 2 taky s Dabem a sousedi v ulici taktez vsichni Dab
Navic radio se prevazne posloucha v aute, takze rozsireni za me je jiz dost vysoke

H.

Já bych též souhlasil, akorát mám pocit, že reálná čísla tento optimismus nepotvrzují.
Obecně problém DABu je to, co bývá hloupě prezentováno jako jeho výhoda – totiž že jde o jednosměrný přenos bez zpětné vazby. Jak tady víme, je problém vůbec věrohodně určit, jaké rádio kdo poslouchá. Tím spíš je problém určit, na jaké platformě kdo poslouchá. To nelze objektivně nijak zjistit, protože lidi sice něco naladí, ale detaily je nezajímají a nějaký dotazníkový výstup na toto téma bude jeden velký blábol. To je ovšem zásadní rána pro případný komerční úspěch DABu, o kterém se dnes lze bavit pouze v teoretické rovině. DAB nemůže být komerčně úspěšný bez věrohodných dat o poslechovosti a využití, ale DAB lobby prezentuje jako výhodu, že tato data vůbec nelze získat. To jsou paradoxy, že?
Pořízení DABového přijímače domů je něco, co už tady bylo několikrát diskutováno. Osobně nevidím vůbec žádný důvod, proč si domů něco takového pořizovat. Blaníček hraje i na starém křápu s knoflíkem, a náročnější posluchač určitě nebude lovit na DABu, ale na internetu.

PVo

z těch 550 aut může být pětina, které se vzápětí vyvezou jako mírně jeté (s 0 km navíc)

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
7. 8. 2024 09:44

Tak „radionerda“ ze mě kdysi udělalo právě to autorádio. Díky pestřejšímu výběru stanic v autě jsem zatoužil mít toto přirozeně i doma. Začalo to tenkrát asi Bontonem (Deejay) na 99,7.
Poslech rádia primárně přes internet se velmi brzy ukáže jako poměrně nepraktický, pokud nemáš vyloženě nějakou multimediální krabičku která to umí. Ale ta pak většinou umí i ten DAB.

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
7. 8. 2024 10:42

Ta otázka zní, kolik procent posluchačů hledá novou stanici, na kterou by preladilo a proč. Tady je – troufnu si říct třeba 80-85% posluchačů rádia, kteří jsou ‚konzervy‘ a jedou svůj stereotyp, stačí jim jejich stanice na FM, které pokud se nebude vypínat, tak nepotřebují nic měnit. Hodně lidí poslouchá v kanclech rádio jen jako kulisu stylem „hlavně že tam něco hraje a mluvi‘ a doma si pak pustí jen TV. Velká cílová skupina jsou tedy opravdu ti posluchači v autech, tam může být zásah DAB+, ale jak vypadá statistika jejich poslechu? Tráví cestou do a z práce více než třeba 30 minut.. hodinu?

H.
Reply to  Jakub DXer
7. 8. 2024 10:59

Bez pořádných a věrohodných statistik se těžko najde investor, který do DABu nasype ty potřebné vyšší desítky milionů korun. Tohle se prostě nedomyslelo. DAB dnes žije 1) z peněz koncesionářů, 2) z optimistických nadějí provozovatelů sítí. Takový model ale není trvale udržitelný.

Václav
Reply to  H.
7. 8. 2024 12:49

Nechápu proč se místo DABu nejde cestou internetu i v těch autech. Stejně se na něj pak přejde. Nač speciální síť pro rigidní stream. To že budování DAB zůstalo na operátorech už vypovídá o tom, že velcí broadcasteři už ani nevěří tomu, že DAB aspoň částečně pomůže zachránit jejich oligopolní bublinu, když už jim ta FM praská….

Míra
Reply to  Václav
7. 8. 2024 13:06

Ve výsledcích stoupá DAB kupodivu rychleji, než online. Docela překvapivé, pokud je to pravda.

Šeryf
Reply to  Václav
7. 8. 2024 22:42

Za posledních pár měsíců bylo už několik případů, kdy se (nejen mobilní) interfernet na několik hodin více či méně sesypal. A překvapivé pak bylo, že se zřejmě už častěji nejednalo o nějaký lokální problém konkrétní sítě, ale importovaný globální problém z prostoru mimo náš rybníček. V tu chvíli si člověk uvědomí, jak je fajn mít v kapse nabité rádio a poslouchat dál, jako by se nechumelilo ;).

PVo
Reply to  Jakub DXer
7. 8. 2024 12:20

Příklad úspěchu Danceradia od CZC na internetu (bylo druhé nejposlouchanější po E2, o řád či dva poslouchanější než jakékoliv jiné netové stanice, než jej zkazil Flajšman ukazuje že nové rádio se pokud správně vystihne situaci, se může prosadit…

HOME
25.6K
0
Přidejte komentář, prosím.x