Míra: Mezi řádky jsem si domyslel, že síť nyní není připravená na oddělení regionů. 22:55 22.04.2025
Míra: Co jsem slyšel záznam tiskovky, tak o počtu služeb nepadlo jediné slovo…Je ale pravda, že bylo hůře rozumět. Zajímavé bylo,… 22:31 22.04.2025
Šeryf: Jako bílí koňové druhé (až to bude potřeba) celoplošné DAB+ sítě ČRa museli asi vykázat nějakou aktivitu. Pro splnění rozvojových… 22:25 22.04.2025
jouda: Nejzajímavější výstup z té dnešní TK je toto: V multiplexu Play.cz by mělo vysílat 14 programů, z toho polovina celostátních a polovina regionálních. 20:48 22.04.2025
Jerry: Ja spis nechapu, ze tam k relaxu nepridaji aspon radiotext … 20:48 22.04.2025
V databázi ČTÚ přibyl vysílač 92,9 Dačice – hasičská stanice Rádia Česká Kanada (v budoucnu Hey Radia). Polarizace zůstala H, výkon se snížil z 1 kW na 0,316 kW.
Vídeňský program Technikum City v Česku zachytitelný v DAB na kanále 11C od zítřka posiluje svoji jazzovou profilaci, mění se na City Jazz Radio.
Zdroj: radioszene.de
Technikum City v DABu na 11C vysílá od dubna 2018, bitrate má nadstandardních 120 kbps. Stanice patří přímo provozovateli CityMUX Wien II. Lounge hudba bude dále dostupná na stanici LoungeFM s 40 kbps ve stejném muxu, od června pak v druhém rakouském celostátním muxu, kam zamíří i soulový Superfly 98,3.
PTY byl změněn z 12 Easy listening na 24 Jazz music. Nová 8znaková identifikace je #CityJaz, 16znaková #City Jazz, což stanici opět řadí na začátek seznamu.
Ano, dnes se stěhují „malá“ rádia. Zdá se, že po technické stránce byla spousta věcí mírně řečeno podceněna. Problémy E2 s vysílači se mají řešit až příští týden.
18h a jeste stále nemaji hotovo? Co to provadi za amatéry. Dance mlčí na obou frekvencích, Bonton sice na 99.7 hraje, ale mono, na 91.7 je to ok, jde stereo.
Ono se stačí podívat na Instagram moderátorů, co ukazují nová studia, jaká je to bída. Technika tupě položená na stole, změť kabelů… V porovnání s novými studií konkurence (jakékoliv) se mi nechce věřit, že tohle je vysledek silné rozhlasové skupiny.
Přesně tak, technika doslova „poházená“ po stole. Tady je vidět, jak k tomu přistupují, kdejaký amatér by si to studio uspořádal lépe. Dnes v 6 ráno stále E2 i Bonton (95.3, 103.6 a 100.4) nosná. No, dobře jim tak, třeba pravidelní posluchači naladí konkurenci. Nepamatuji, že by při stěhování rádií RU byly takové problémy.
Přímo ve vysílání E2 si moderátoři po přestěhování postěžovali, že mikrofony nejsou na ramenech, takže je slyšet bouchání do stolu při gestikulaci. U mixpultu byl jen zjevně provizorní stojan. Jeden z mikrofonů byl na monitorovacím reproduktoru:
Zdroj: instagram.com/e2cz/
To vypadá, na nutnost vyklizení původních prostorů do konce dubna. Jinak takový postup smysl nedává.
Za mikrofonní ramena je to docela raketa. Možná je převezou z místa na místo…
Dance z webu stále nehraje. Jsem si vsimnul, ze jak Lejcek opustil radio tak ani nebyl nikym nahrazen a prvni moderatorka startuje az v 9. Nekdy mi to připadá ze je to DR cim dal vice utlumovano, zrejme v něm nevidi prakticky zadny potenciál.
Myslim si, že tak jednoduche to neni, zřejmě někde z pruzkumu a naslednych analyz vyšlo, ze projekt nema dostatečný potencial k dalsimu rozvoji, je to škoda, ale co už ještě ze je dnes všude dostupny internet a clovek neni odkazan jen na FM jak tomu bylo pred 20 lety
jaký projekt konkrétně? koncept od CzC pohřbili že si mysleli že to budou umět líp, ale šlo to leda do háje (předvedli akorát 1/3 poslechovost co se vygenerovalo za CzC). Na nic moc pokrytí za CzC rádio generovalo poslechovost minimálně průměrnou, „tohlecto“ skoro nic. Co na tom není jednoduchého?
btw : letos to bude 19 let co poslouchám rádia jen přes net, na FM není co
Mainstreamový program Radio Austria slyšitelný i v Česku po necelých pěti letech mění název, od 1. máje z něj bude oe24 RADIO. V podstatě jde o návrat do předchozího stavu, do roku 2019 se totiž jmenoval Radio Ö24, původně Antenne Wien.
Zdroj: tef.frkotou.cz
Značka Radio Austria zůstává pro stream s rakouskou hudbou.
Marcel
26. 4. 2024 20:42
Má někdo šanci vyzkoušet v RDS zda je správný čas na vysílačích Media Bohemia(Fajn,Hitr.RockR,Blaník)? Zejména prý Radeč 104,7 Blaník je prý špatně. Děkuji
Blaník na 101.4, 93.9 a 95.0 je přesně. Hitrádio na 94.3 ujeté o 7 sekund.
David Pražák
26. 4. 2024 16:50
Tak jsme si před chvílí byly pro nové auto. Konkrétně je to poslední model Ford Fokus 2019. Rádio je naštěstí v šuflíku. Co se týče ladění, tak je dotykové, ale je tam kolečko, kterým můžu točit manuálně. A teď to nejdůležitější. Co se týče DAB+, tak ho rádio v sobě nemá. Je tam pouze FM a AM. Bavil jsem se o tom s prodejcem a tem mi sdělil, že DAB+ není tak rozvinutý, aby se do aut montoval. Mnohem větší šanci má online poslech rádia. DAB+ tam sice nemáme, ale máme tam android auto a Apple carplay, takže si tam můžu napojit internetové rádio. Jde vidět, že o DAB+ není velký zájem. Spíš internet.
TÉMA
Doba dabová stále nenastala. Alespoň v našem novém autě.
Tak nevím no. Auto mám Suzuki model 2015 a poslouchám v něm jedině přes DAB+. A že Ford v roce 2019 DAB+ nemontuje a vymlouvá se že DAB+ není rozvinutý mě jenom utvrzuje v názoru že fordem tam a vlakem zpátky platí. Sorry.
Automobilky začaly do Česka dodávat auta s DAB masivně až od modelového roku 2021, tedy s výrobou zhruba od poloviny roku 2020. Ale například v Německu byl DAB tuner dodáván častěji i dříve, mezi pětiletými německými ojetinami by jich tedy mělo být o dost víc.
Na stránkách Fordu jsem nic o dabu nenašel. Jejich zaměření je na Apple carplay, android auto a jejich systém Ford Sinc. Takže jejich předností je online prostředí. Mimochodem, auta s Androidem a Carplay se začala dodávat od roku 2016. Za mě jsou tyto služby dobrou věcí. S autem komunikujete hlasem pomocí Google asistenta, který je v češtině, nebo asistentkou Siri, s kterou se česky nedomluvíte. Musíte s ní komunikovat v angličtině. Aspoň si v autě pustím Signál rádio, protože v Dabu na Jihlavsku není. Takže je to na druhou stranu dobrá náhrada.
DAB tuner je samozřejmostí všech nových aut s rádiem včetně fordů, podpora Android Auto a Apple CarPlay se postupně stává také téměř standardem i v levnějších autech. Jejich kombinace dává řidičům na výběr, zda broadcast „zdarma“, nebo streaming se spotřebou dat. Pro poslech streamů ale Android ani CarPlay nejsou nutné, stačí Bluetooth nebo zcela postaru napíchnout mobil přes AUX.
Na internetu se dají sehnat autorádia s podporou android auto, nebo Apple carplay i do starších aut. Spousta lidí si androida do starších vozidel dává. Dneska už se dá u mobilních operátorů vybojovat neomezená data za rozumné peníze. Stačí jim pohrozit, že odcházíte a oni vám naopak dají něco, co by vás mohlo nalákat. Oni se bojí, že by přišli o zákazníky.
Jemom si rýpnu. K čemu Android Auto a Car Play v trvale připojených autech?
Předpokládám, že to mají google s applem dávno vyřešené. Poprvé se přihlásíš sám a pak už je to dle hlasu, nebo tváře…
Na obrazovce v autě pak máš automaticky vše potřebné.
Nebo, že bych byl moc vepředu?
Použití Android Auto a Car Play chápu pouze u trvale nepřipojitelných aut.
Pokud jde o trvale připojená auta Kia/Hyundai (s vestavěnou SIM kartou pro data/hlas), maximem v oblasti audia je streaming služby Amazon Music na tři roky zdarma. V Česku Amazon není příliš rozšířená hudební služba, většina z nás čeká, až bude možnost využít Spotify. Standardem je pak online rozpoznávání hudby z rádia/USB zdroje pomocí služby SoundHound.
I ty nejdražší modely mají Android a CarPlay, přes interní SIM nelze poslouchat libovolná online rádia, Spotify a jiný streaming. Ještě není dořešeno placení za připojení. V současnosti jsou veškerá přenesená data/hlas v ceně auta, ale v blízké budoucnosti lze čekat nějakou formu tarifu či předplatného.
Tržní leader Škoda to má tak, že si lze předplatit datový balíček za minimálně 178 Kč (2 GB na měsíc), aby fungovalo webrádio, ale je to prostředí, kde nelze najít úplně vše, co je člověk zvyklý poslouchat. Pro mnoho uživatelů je jednodušší cestou bezdrátové připojení vlastního mobilu a spotřeba „vlastních“ dat, takže žádné balíčky nepotřebují a nemusí své oblíbené položky složitě hledat v jiném prostředí. Ten, kdo má prostředky na nové auto, obvykle má i slušnou porci dat ke spotřebě. Atraktivní by mohla být nabídka Spotify nebo jiného rozšířeného streamingu v ceně auta na X let, bez nutnosti něco platit zvlášť, ale placení za služby v autě časem jistě bude rozšířenější.
U běžných samostatně prodávaných autorádií se počítal vývoj na roky. Odhaduji tak do pěti let.
Je až fascinující, jak moc je segment automotive zábavním onlinem nepolíben.
Zrcadlení části aplikací z mobilního telefonu přes BT (usb) na displej jednotky v autě mi přijde v rámci trvale připojených aut jako předpotopní systém.
Možnosti mít jedno číslo na dvou sim je obecně řádně vousatá. Jestli to umí eSIM netuším.
Kdo sedí v autě může vědět auto samo….
Já nevím. Všude hejty, jak je lineární vysílání naprd, a že jedině online a ve finále kde nic, tu nic…
Řešit způsob placení připojení v autě mi nepřijde podstatné, nemám li nic v nabídce.
Dnes jsem dopoledne ve sluchátkách poslouchal na Českém rozhlase Plus pořad Pro a proti. Moderátorem byl Jan Bumba. Když pominu téma důchodové reformy mě zklamalo „nekázeň“ moderátora a to jeho nešvar popotahovat si z el. cigarety. Ve sluchátkách dost nepříjemné, bylo to slyšet vždy, když mluvil Aleš Juchelka (ANO) – tak to zřejmě nevydržel poslouchat….. Pořad se reprízuje ve 14:30….
Když jsem se před nějakou dobou jednou díval na živý přenos z webkamer na Youtube, tak jsem zrovna viděl člověka, co se stará o odbavování vysílání, který používal el. cigaretou, takže asi ano…
K úsměvné situaci došlo i v dnešní předpovědi počasí na ČRo Zlín https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/zlin/18/2024-04-26 (v čase od 8:22). Nešlo si nevšimnout momentální indispozice meteorologa při rozhovoru s moderátorem, který jindy seriózní relaci okořenil špetkou svérázného humoru.
Jakub DXer
22. 4. 2024 08:02
No tak už víme, proč ten DAB+ chce ČTU „zabetonovat“ (píše o to dnes Digitální rádio). Na druhou stranu to má trochu logiku v té návratnosti investic CRa/CDG, když do toho nasypaly několik mega a počítají s nějakou dobou návratnosti.
CRa budou provozovat regionální síť na západě a tímto … se připravují o možnost vyjít zákazníkům této reg. sítě vstříc.
Velkou síť jim postupně zaplatí „Český rozhlas“.
Podobné snahy tu byly někdy na přelomu milénia s VKV-FM. Jak by asi dneska vypadal éter, kdyby se tak skutečně stalo a nikdo by nesměl spustit libovolný bubláček, kterých jsou dnes v ČR stovky? 😉 Možná by tu už DAB+ řádně vysílal třeba uplynulých deset let…
Tušil jsem to hned, že je za tím některý z provozovatelů. Z různých rozhovorů „mimo kameru“ vím, že DAB v ČRa nikdo moc nebere vážně, ale dělají ho, protože není přípustné, aby je někdo předběhl. Nejraději by ovšem byli, kdyby DAB vůbec nebyl. To je můj pocit, který z toho mám. Zabetování přídělů se bude chápat jako vzkaz, že DAB nemá perspektivu. Je to de facto sabotáž. Celkem lituji ty, kteří do aukce nasypali ty peníze. Už je neuvidíte.
Zaznělo mnohokrát, že DAB v TMI má problém se zástavbou. Navíc je velký rozdíl v šíření terénem (prostředím) mezi bloky 5A a 12D.
Potřebujete mít AS vysoko.
Pokud to někdo bude myslet s DAB vážně, tak máme pro ČR nějakých 16 celoplošných pozic s důstojným pokrytím od ČRA a konec. Nedokážu si představit, že někdo jiný bude vysílat z věží CRA.
V extrémním prípadě to dopadne tak, že v síti CRA budou regionální leda reklamy, což šlo řešit dynamickým přerozdělením datového toku (frekvenční dělení je plýtvavší řešení). Pod stůl spadly úplně zbytečně některé bloky.
No vida, jak se nám zaskvěl dokonalý „plán“.
Pak bych očekával soud proti ČTÚ.
FM nadužívané, DAB podužívané.
ČTÚ se nechová, jako řádný hospodář.
Fertig.
Když vyhrál ČTÚ tento soud, fandil jsem mu, protože ty přebuzené brusky byly opravdu strašné.
Souhlas, 0dbr byla dobrá věc. Vzpomínám, když City Radio v Praze jelo + 7dbr, RockZone + 5dbr atd.
Také nyní ohledně DAB+ fandím a jsem na straně JOE MEDIA.
Tohle byl postoj tak před pěti lety: „Nás to nezajímá, nikdo to nechce“. Vloni už se hlásilo: „Máme poslední šanci zavést DAB+“ (co si kdo myslí mimo záznam může být samozřejmě jiná písnička). Pro ČRa je to tak jako tak šance na další byznys, který se pomalu rozplývá s možností neomezených mobilních dat pro streaming čehokoliv. Ve spojení s tím, že ČRa provozuje většinu vysílačů Českého rozhlasu a koordinace základních vysílačů proběhla v rámci přípravy aukce, mají ČRa v podstatě přípravu další sítě na zlatém podnose a na lusknutí prstem. Zatímco ostatní teprve zasmluvňují, navrhují anténní systémy, koordinují a třeba ještě vybírají technologie nebo různě naopak, ČRa si zažádají o individuální oprávnění, osadí technologii, zkombinují do anténního systému (možná to již mají připravené) a mohou začít vysílat. V ČR je staničního obsahu tak pro dva DAB+ multiplexy. Většina stanic funguje na celostátní bázi s odpojováním regionální reklamy, případně části vysílání. Kdo jako první nabídne za rozumných podmínek celostátní dosah s velmi slušným pokrytím, má šanci uchvátit větší část dnešního rozhlasového trhu. Ostatní pak budou jen paběrkovat. Už teď je z německých zdrojů (Bundesnetzagentur.de) patrné, že síť základních vysílačů ČRa doplní dalších sedm slabších vysílačů použitých též pro síť ČRo. ČRa tak do portfolia chybí ještě další celoplošná DABová síť a ta bude po uplynutí lhůt zajisté k zakoupení. Ti co nasypali peníze do aukce, možná ještě rádi se ziskem prodají.
Myslím, že ČRa si umějí spočítat, že tolik DAB sítí se tu neuživí. A tak dělají vše pro to, aby kšeft měly hlavně ony. Nakonec – mají k tomu nejlepší výchozí pozici, a zazdění přídělů potopí spíše jiné. V každém případě, pro ČRa není DAB nic klíčového. Ony si dnes jedou ty svoje cloudové služby pro korporáty a další věci, kde se točí úplně jiné peníze.
Jinak už dlouhé roky se DAB na různých prezentacích opěvuje, je to ale jen divadlo. Každý chce vypadat progresivně. Kdyby to ale všichni mysleli opravdu vážně, tak bychom dnes s DABem byli úplně někde jinde, bylo na to přes 10 let času. Dnes se toho drží už jenom ti, kteří na DAB kdysi vsadili a pořád doufají, že se jim to jednou rentuje. Kořist je ale malá a budou se muset poprat mezi sebou. Už to začalo.
My si do auta DAB+ montovat nebudeme, protože jak tak koukám, tak to nemá cenu. Dáme si tam internetové rádio a hotovo. Buď se to udělá formou Apple carplay, že se zrcadlí telefon do rádia, nebo se propojí telefon s rádiem pomocí bluetooth. V telefonu spustím aplikaci třeba My tuner radio, nebo onlineradiobox, to je jedno a je vymalováno. Nějaký DAB+ řešit nebudeme. Myslím, že lidé si do auta spíš natáhnou internet, spotify, nebo youtube a nějaký DAB+ nevyhledávají. Dnes už doba tak pokročila, že si pokládám otázku, jestli má v dnešní době DAB+ ještě smysl, protože lidé už si pustí spíš internetové rádio. Dokonce už jsou na trhu přijímače, které umí přijímat rádio přes internet. Také mají lidé chytrý telefon, takže jim už v dnešní době postačí poslech přes internet.
Jenže pokrytí krom dálnic není tak stabilní jako u FM/DAB. Nevím, jak je na tom T-mobile, ale třeba Vodafone má pokrytí mizerné, u O2 už je to mnohem lepší.
Mám O2 a pokrytí mezi Prahou a Brnem po D1 je stabilní. Horší je to mezi Plzní a Planou, pokud jedete vlakem. Jílovice u Vyššího Brodu nemají téměř žádný signál. Naopak mezi Jihlavou a Třebíčí po silnici 405 je stabilní i přes Kněžice. Stabilní pokrytí má O2 z Třebíče do Brna po silnici 23.
Já mám T-Mobile a jedu net rádia přes bluetooth, trasa Český Brod – Úvaly – Říčany – D0 – Hostivice -D6 až po Plzeň -Klatovy -Kdyně -Domažlice a bez jediného výpadku. Všetšinou tam, kde spadne O2 do „E“, tak se T-M drží alespoň na „jedné čárce“ a stream jede. Jezdím takto každý týden a možná jen jednou to spadlo, ale jinak to jde.CZ rádia už vlastně na FM neposlouchám, není de facto co.
Tak ono slovo ‚penetrace‘ přijímačů je určitou mantrou už z dob přechodu na DVB-T. Otázkou proto je, kolik lidí si bude chtít pořizovat DAB+ radio jenom kvůli své oblíbené stanici, kterou má kvalitně na FM. Samozřejmě přijdou ‚digitalni fousy‘ komerčních stanic, které budou jen v DABu a které mohly být v případě ČRo důvodem přijímač pořídit (Jazz, D-DUR)… Pak je tady množina ‚proglasaku‘, kterým bylo naznačeno vypnutí FM (ale koordinace mimo kóty CRa se aktuálně dle slov pana Rapka z Teleka ‚jevi problematickou‘.) Tak jsem zvědav, kolik posluchačů třeba Frekvence 1, Impulsu, Country rádia přejde z FM (či dokonce AM) do DABu …
Kdo jezdí v místech, kde šumí a cvakají FM bubláčky a DAB+ tam maká, může změnu ocenit.
Akorát otazník visí nad automatickým přelaďováním FM-DAB v kontextu latence.
Samozřejmě pak efekt spektrální replikace ve zvuku DAB+.
Osobně nechápu jednu věc a to je neustálý a masivní prodej (a nabídka) pouze FM rádií v obchodech. A to zejména dražších modelů, minivěží, tunerů a podobně.
Kdyby se prodávala rádia za dvě-tři stovky pouze s FM a zbytek by už měl DAB, tak to chápu, ale tohle prostě ne. V Německu jsou na pultech obchodů už dlouhá léta takřka jen DAB rádia, třeba i 8-9 let. U nás v Datartu nebo hypermarketu typu Globus nebo Tesco stále většina pouze FM. Veškerá DAB rádia přitom mají i FM příjem, který je navíc díky tomu, že o selektivitu a citlivost se stará DAB+ čip, většinou srovnatelný nebo i lepší než mají čistá FM rádia, kde se na tom šetří.
Chtěl jsem napsat, ať zkusite štěstí třeba v Electroworldu a hle – nová zpráva, že z EW se stane v ČR Datart… Hmm, tak to asi časem ještě sníží rozmanitost electro produktů na trhu…
ještě před Covidem, jsem se v Datartu v Arkádách Pankrác ptal jestli ty asi dva DAB přijímače (na několik desítek jen FM přijímačů v nabídce) je jediné co mají a prodavač (takový cápek) se vymlouval že jde o doprodej a že DAB přístrojů budou mít brzo více….
Vtipné je, když si člověk pustí COLOR MUSIC Rádio, které je ‚vlajkovou lodí‘ multiplexu COLOR DAB+ a chytne tam zrovna ‚Michaela V., kterej háže do éteru hlášky jako: ‚radiova šou na vaši oblíbené EF-EM‘ (jingle).. držte EF-EM … ‚Hezky den na EF-EM‘ – to se rýmuje …:-)
V databázi ČTÚ přibyl vysílač 92,9 Dačice – hasičská stanice Rádia Česká Kanada (v budoucnu Hey Radia). Polarizace zůstala H, výkon se snížil z 1 kW na 0,316 kW.
To skoro vypadá, že by vše (až na obsah a výkon) mohlo zůstat při starém.
Při starém by asi neměla zůstat poslechovost. Pro ilustraci: Rock R. a Beat na Jindřichohradecku generují shodně 6 tisíc týdně.
vzhledem k tomu že Hey už není v měření tak půjde jen o dohady
Vídeňský program Technikum City v Česku zachytitelný v DAB na kanále 11C od zítřka posiluje svoji jazzovou profilaci, mění se na City Jazz Radio.
Zdroj: radioszene.de
Vývoj playlistu můžete sledovat zde:
https://onlineradiobox.com/at/technikumsmoothjazz/playlist/?cs=at.technikumsmoothjazz
Technikum City v DABu na 11C vysílá od dubna 2018, bitrate má nadstandardních 120 kbps. Stanice patří přímo provozovateli CityMUX Wien II. Lounge hudba bude dále dostupná na stanici LoungeFM s 40 kbps ve stejném muxu, od června pak v druhém rakouském celostátním muxu, kam zamíří i soulový Superfly 98,3.
Stanice se už hlásí jako City Jazz.
PTY byl změněn z 12 Easy listening na 24 Jazz music. Nová 8znaková identifikace je #CityJaz, 16znaková #City Jazz, což stanici opět řadí na začátek seznamu.
Úporná braňba vůči CityJazz 🙂
Prezentuje se jako první jazzové rádio v Rakousku, ale jazzový formát v této zemi již vysílá Radio Swiss Jazz na 9B z Pfänderu.
momentálně Dance a ostatní radia krom E2 a F1 ‚hluchá‘. zřejmě také již u nich probíhá přesun do Strašnic.
Ano, dnes se stěhují „malá“ rádia. Zdá se, že po technické stránce byla spousta věcí mírně řečeno podceněna. Problémy E2 s vysílači se mají řešit až příští týden.
18h a jeste stále nemaji hotovo? Co to provadi za amatéry. Dance mlčí na obou frekvencích, Bonton sice na 99.7 hraje, ale mono, na 91.7 je to ok, jde stereo.
Dance v průběhu odpoledne již hrálo, nyní zase nic. F1 a E2 měly v jednu chvíli totálně rozsekaný zvuk.
E2 – Strakonice i Písek aktuálně pouze nosná.
Bonton na 99.7 tišší, hutnější basy (u některých písní přebuzené) a stále mono.
Ono se stačí podívat na Instagram moderátorů, co ukazují nová studia, jaká je to bída. Technika tupě položená na stole, změť kabelů… V porovnání s novými studií konkurence (jakékoliv) se mi nechce věřit, že tohle je vysledek silné rozhlasové skupiny.
Přesně tak, technika doslova „poházená“ po stole. Tady je vidět, jak k tomu přistupují, kdejaký amatér by si to studio uspořádal lépe. Dnes v 6 ráno stále E2 i Bonton (95.3, 103.6 a 100.4) nosná. No, dobře jim tak, třeba pravidelní posluchači naladí konkurenci. Nepamatuji, že by při stěhování rádií RU byly takové problémy.
Přímo ve vysílání E2 si moderátoři po přestěhování postěžovali, že mikrofony nejsou na ramenech, takže je slyšet bouchání do stolu při gestikulaci. U mixpultu byl jen zjevně provizorní stojan. Jeden z mikrofonů byl na monitorovacím reproduktoru:
Zdroj: instagram.com/e2cz/
Tak ať se moderátoři obrátí na pana majitele křetinskeho že mají problém.
kdo je vlastně nyní ředitelem? ne majitelem
Od roku 2017 Martina Říhová.
ale nemá pod sebou jen rádia
To vypadá, na nutnost vyklizení původních prostorů do konce dubna. Jinak takový postup smysl nedává.
Za mikrofonní ramena je to docela raketa. Možná je převezou z místa na místo…
Nové studio Bontonu:
Zdroj: instagram.com/vojta.efler/
a Dance rádia:
Zdroj: instagram.com/krouzil/
Tragédie na tak velkou skupinu celé jejich stěhování.
I dnes byly výpadky E2, nyní mlčí Dance.
Vypadky mel i Bonton. Prazsky vysilac na 99.7 stále neopraven, stale prebuzene basy, tizsi zvuk a mono.
Dance z webu stále nehraje. Jsem si vsimnul, ze jak Lejcek opustil radio tak ani nebyl nikym nahrazen a prvni moderatorka startuje az v 9. Nekdy mi to připadá ze je to DR cim dal vice utlumovano, zrejme v něm nevidi prakticky zadny potenciál.
pohřbili jej sami vlastní neschopností.
Myslim si, že tak jednoduche to neni, zřejmě někde z pruzkumu a naslednych analyz vyšlo, ze projekt nema dostatečný potencial k dalsimu rozvoji, je to škoda, ale co už ještě ze je dnes všude dostupny internet a clovek neni odkazan jen na FM jak tomu bylo pred 20 lety
jaký projekt konkrétně? koncept od CzC pohřbili že si mysleli že to budou umět líp, ale šlo to leda do háje (předvedli akorát 1/3 poslechovost co se vygenerovalo za CzC). Na nic moc pokrytí za CzC rádio generovalo poslechovost minimálně průměrnou, „tohlecto“ skoro nic. Co na tom není jednoduchého?
btw : letos to bude 19 let co poslouchám rádia jen přes net, na FM není co
Mainstreamový program Radio Austria slyšitelný i v Česku po necelých pěti letech mění název, od 1. máje z něj bude oe24 RADIO. V podstatě jde o návrat do předchozího stavu, do roku 2019 se totiž jmenoval Radio Ö24, původně Antenne Wien.

Zdroj: tef.frkotou.cz
Název v RDS se změnil na _OE_24__, do roku 2019 byl __OE24__. V DABu je nyní OE24_-_AUSTRIA__.
Zároveň o polnoci zaznel nový jingle. 🙂
Rozdíl proti dřívějšku je výslovnost „ó-é“ místo „ö“.
Značka Radio Austria zůstává pro stream s rakouskou hudbou.
Má někdo šanci vyzkoušet v RDS zda je správný čas na vysílačích Media Bohemia(Fajn,Hitr.RockR,Blaník)? Zejména prý Radeč 104,7 Blaník je prý špatně. Děkuji
Blaník na 101.4, 93.9 a 95.0 je přesně. Hitrádio na 94.3 ujeté o 7 sekund.
Tak jsme si před chvílí byly pro nové auto. Konkrétně je to poslední model Ford Fokus 2019. Rádio je naštěstí v šuflíku. Co se týče ladění, tak je dotykové, ale je tam kolečko, kterým můžu točit manuálně. A teď to nejdůležitější. Co se týče DAB+, tak ho rádio v sobě nemá. Je tam pouze FM a AM. Bavil jsem se o tom s prodejcem a tem mi sdělil, že DAB+ není tak rozvinutý, aby se do aut montoval. Mnohem větší šanci má online poslech rádia. DAB+ tam sice nemáme, ale máme tam android auto a Apple carplay, takže si tam můžu napojit internetové rádio. Jde vidět, že o DAB+ není velký zájem. Spíš internet.
Ha ha ha – je tam AM .. takže Country, Dechovka a Český Impuls mají větší šanci než třeba ZUN a Radio 7 🙂
Tak nevím no. Auto mám Suzuki model 2015 a poslouchám v něm jedině přes DAB+. A že Ford v roce 2019 DAB+ nemontuje a vymlouvá se že DAB+ není rozvinutý mě jenom utvrzuje v názoru že fordem tam a vlakem zpátky platí. Sorry.
Přesně tak, pod to se podepisuji. Hodně slabá výmluva a kec.
Automobilky začaly do Česka dodávat auta s DAB masivně až od modelového roku 2021, tedy s výrobou zhruba od poloviny roku 2020. Ale například v Německu byl DAB tuner dodáván častěji i dříve, mezi pětiletými německými ojetinami by jich tedy mělo být o dost víc.
Na stránkách Fordu jsem nic o dabu nenašel. Jejich zaměření je na Apple carplay, android auto a jejich systém Ford Sinc. Takže jejich předností je online prostředí. Mimochodem, auta s Androidem a Carplay se začala dodávat od roku 2016. Za mě jsou tyto služby dobrou věcí. S autem komunikujete hlasem pomocí Google asistenta, který je v češtině, nebo asistentkou Siri, s kterou se česky nedomluvíte. Musíte s ní komunikovat v angličtině. Aspoň si v autě pustím Signál rádio, protože v Dabu na Jihlavsku není. Takže je to na druhou stranu dobrá náhrada.
DAB tuner je samozřejmostí všech nových aut s rádiem včetně fordů, podpora Android Auto a Apple CarPlay se postupně stává také téměř standardem i v levnějších autech. Jejich kombinace dává řidičům na výběr, zda broadcast „zdarma“, nebo streaming se spotřebou dat. Pro poslech streamů ale Android ani CarPlay nejsou nutné, stačí Bluetooth nebo zcela postaru napíchnout mobil přes AUX.
Na internetu se dají sehnat autorádia s podporou android auto, nebo Apple carplay i do starších aut. Spousta lidí si androida do starších vozidel dává. Dneska už se dá u mobilních operátorů vybojovat neomezená data za rozumné peníze. Stačí jim pohrozit, že odcházíte a oni vám naopak dají něco, co by vás mohlo nalákat. Oni se bojí, že by přišli o zákazníky.
Jemom si rýpnu. K čemu Android Auto a Car Play v trvale připojených autech?
Předpokládám, že to mají google s applem dávno vyřešené. Poprvé se přihlásíš sám a pak už je to dle hlasu, nebo tváře…
Na obrazovce v autě pak máš automaticky vše potřebné.
Nebo, že bych byl moc vepředu?
Použití Android Auto a Car Play chápu pouze u trvale nepřipojitelných aut.
Za kým, jakým způsobem a jaká úhrada za připojení jde v připojených auetech?
Pokud jde o trvale připojená auta Kia/Hyundai (s vestavěnou SIM kartou pro data/hlas), maximem v oblasti audia je streaming služby Amazon Music na tři roky zdarma. V Česku Amazon není příliš rozšířená hudební služba, většina z nás čeká, až bude možnost využít Spotify. Standardem je pak online rozpoznávání hudby z rádia/USB zdroje pomocí služby SoundHound.
I ty nejdražší modely mají Android a CarPlay, přes interní SIM nelze poslouchat libovolná online rádia, Spotify a jiný streaming. Ještě není dořešeno placení za připojení. V současnosti jsou veškerá přenesená data/hlas v ceně auta, ale v blízké budoucnosti lze čekat nějakou formu tarifu či předplatného.
„Tááák!!!“ To je tedy ze strany jmenovaných automobilek totálně nezvládnuté.
„Nééé“,nebudu se smát.
Tržní leader Škoda to má tak, že si lze předplatit datový balíček za minimálně 178 Kč (2 GB na měsíc), aby fungovalo webrádio, ale je to prostředí, kde nelze najít úplně vše, co je člověk zvyklý poslouchat. Pro mnoho uživatelů je jednodušší cestou bezdrátové připojení vlastního mobilu a spotřeba „vlastních“ dat, takže žádné balíčky nepotřebují a nemusí své oblíbené položky složitě hledat v jiném prostředí. Ten, kdo má prostředky na nové auto, obvykle má i slušnou porci dat ke spotřebě. Atraktivní by mohla být nabídka Spotify nebo jiného rozšířeného streamingu v ceně auta na X let, bez nutnosti něco platit zvlášť, ale placení za služby v autě časem jistě bude rozšířenější.
U běžných samostatně prodávaných autorádií se počítal vývoj na roky. Odhaduji tak do pěti let.
Je až fascinující, jak moc je segment automotive zábavním onlinem nepolíben.
Zrcadlení části aplikací z mobilního telefonu přes BT (usb) na displej jednotky v autě mi přijde v rámci trvale připojených aut jako předpotopní systém.
Možnosti mít jedno číslo na dvou sim je obecně řádně vousatá. Jestli to umí eSIM netuším.
Kdo sedí v autě může vědět auto samo….
Já nevím. Všude hejty, jak je lineární vysílání naprd, a že jedině online a ve finále kde nic, tu nic…
Řešit způsob placení připojení v autě mi nepřijde podstatné, nemám li nic v nabídce.
To je dobra lez…
Dnes jsem dopoledne ve sluchátkách poslouchal na Českém rozhlase Plus pořad Pro a proti. Moderátorem byl Jan Bumba. Když pominu téma důchodové reformy mě zklamalo „nekázeň“ moderátora a to jeho nešvar popotahovat si z el. cigarety. Ve sluchátkách dost nepříjemné, bylo to slyšet vždy, když mluvil Aleš Juchelka (ANO) – tak to zřejmě nevydržel poslouchat….. Pořad se reprízuje ve 14:30….
Bumba byl někdy viděn na kamerách s elektronickou cigaretou? Nechce se mi věřit, že by ve studiích ČRo něco takového bylo tolerováno.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLQaeX5nOALPvIHM8ULGy33NyD-giwA8cC
Když jsem se před nějakou dobou jednou díval na živý přenos z webkamer na Youtube, tak jsem zrovna viděl člověka, co se stará o odbavování vysílání, který používal el. cigaretou, takže asi ano…
To se me nezda..
K úsměvné situaci došlo i v dnešní předpovědi počasí na ČRo Zlín https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/zlin/18/2024-04-26 (v čase od 8:22). Nešlo si nevšimnout momentální indispozice meteorologa při rozhovoru s moderátorem, který jindy seriózní relaci okořenil špetkou svérázného humoru.
No tak už víme, proč ten DAB+ chce ČTU „zabetonovat“ (píše o to dnes Digitální rádio). Na druhou stranu to má trochu logiku v té návratnosti investic CRa/CDG, když do toho nasypaly několik mega a počítají s nějakou dobou návratnosti.
CRa budou provozovat regionální síť na západě a tímto … se připravují o možnost vyjít zákazníkům této reg. sítě vstříc.
Velkou síť jim postupně zaplatí „Český rozhlas“.
Podobné snahy tu byly někdy na přelomu milénia s VKV-FM. Jak by asi dneska vypadal éter, kdyby se tak skutečně stalo a nikdo by nesměl spustit libovolný bubláček, kterých jsou dnes v ČR stovky? 😉 Možná by tu už DAB+ řádně vysílal třeba uplynulých deset let…
Tušil jsem to hned, že je za tím některý z provozovatelů. Z různých rozhovorů „mimo kameru“ vím, že DAB v ČRa nikdo moc nebere vážně, ale dělají ho, protože není přípustné, aby je někdo předběhl. Nejraději by ovšem byli, kdyby DAB vůbec nebyl. To je můj pocit, který z toho mám. Zabetování přídělů se bude chápat jako vzkaz, že DAB nemá perspektivu. Je to de facto sabotáž. Celkem lituji ty, kteří do aukce nasypali ty peníze. Už je neuvidíte.
Zaznělo mnohokrát, že DAB v TMI má problém se zástavbou. Navíc je velký rozdíl v šíření terénem (prostředím) mezi bloky 5A a 12D.
Potřebujete mít AS vysoko.
Pokud to někdo bude myslet s DAB vážně, tak máme pro ČR nějakých 16 celoplošných pozic s důstojným pokrytím od ČRA a konec. Nedokážu si představit, že někdo jiný bude vysílat z věží CRA.
V extrémním prípadě to dopadne tak, že v síti CRA budou regionální leda reklamy, což šlo řešit dynamickým přerozdělením datového toku (frekvenční dělení je plýtvavší řešení). Pod stůl spadly úplně zbytečně některé bloky.
No vida, jak se nám zaskvěl dokonalý „plán“.
Pak bych očekával soud proti ČTÚ.
FM nadužívané, DAB podužívané.
ČTÚ se nechová, jako řádný hospodář.
Fertig.
Když vyhrál ČTÚ tento soud, fandil jsem mu, protože ty přebuzené brusky byly opravdu strašné.
https://www.google.cz/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2011/0005_2Ao__110_20120607032117_prevedeno.pdf&ved=2ahUKEwjz_KHOudaFAxUEzgIHHQZuAA0QFnoECBoQAQ&usg=AOvVaw0wtSR14u8vDCTuWS61VoUF
Nyní bych byl na straně Joe Media.
Souhlas, 0dbr byla dobrá věc. Vzpomínám, když City Radio v Praze jelo + 7dbr, RockZone + 5dbr atd.
Také nyní ohledně DAB+ fandím a jsem na straně JOE MEDIA.
Tohle byl postoj tak před pěti lety: „Nás to nezajímá, nikdo to nechce“. Vloni už se hlásilo: „Máme poslední šanci zavést DAB+“ (co si kdo myslí mimo záznam může být samozřejmě jiná písnička). Pro ČRa je to tak jako tak šance na další byznys, který se pomalu rozplývá s možností neomezených mobilních dat pro streaming čehokoliv. Ve spojení s tím, že ČRa provozuje většinu vysílačů Českého rozhlasu a koordinace základních vysílačů proběhla v rámci přípravy aukce, mají ČRa v podstatě přípravu další sítě na zlatém podnose a na lusknutí prstem. Zatímco ostatní teprve zasmluvňují, navrhují anténní systémy, koordinují a třeba ještě vybírají technologie nebo různě naopak, ČRa si zažádají o individuální oprávnění, osadí technologii, zkombinují do anténního systému (možná to již mají připravené) a mohou začít vysílat. V ČR je staničního obsahu tak pro dva DAB+ multiplexy. Většina stanic funguje na celostátní bázi s odpojováním regionální reklamy, případně části vysílání. Kdo jako první nabídne za rozumných podmínek celostátní dosah s velmi slušným pokrytím, má šanci uchvátit větší část dnešního rozhlasového trhu. Ostatní pak budou jen paběrkovat. Už teď je z německých zdrojů (Bundesnetzagentur.de) patrné, že síť základních vysílačů ČRa doplní dalších sedm slabších vysílačů použitých též pro síť ČRo. ČRa tak do portfolia chybí ještě další celoplošná DABová síť a ta bude po uplynutí lhůt zajisté k zakoupení. Ti co nasypali peníze do aukce, možná ještě rádi se ziskem prodají.
Myslím, že ČRa si umějí spočítat, že tolik DAB sítí se tu neuživí. A tak dělají vše pro to, aby kšeft měly hlavně ony. Nakonec – mají k tomu nejlepší výchozí pozici, a zazdění přídělů potopí spíše jiné. V každém případě, pro ČRa není DAB nic klíčového. Ony si dnes jedou ty svoje cloudové služby pro korporáty a další věci, kde se točí úplně jiné peníze.
Jinak už dlouhé roky se DAB na různých prezentacích opěvuje, je to ale jen divadlo. Každý chce vypadat progresivně. Kdyby to ale všichni mysleli opravdu vážně, tak bychom dnes s DABem byli úplně někde jinde, bylo na to přes 10 let času. Dnes se toho drží už jenom ti, kteří na DAB kdysi vsadili a pořád doufají, že se jim to jednou rentuje. Kořist je ale malá a budou se muset poprat mezi sebou. Už to začalo.
My si do auta DAB+ montovat nebudeme, protože jak tak koukám, tak to nemá cenu. Dáme si tam internetové rádio a hotovo. Buď se to udělá formou Apple carplay, že se zrcadlí telefon do rádia, nebo se propojí telefon s rádiem pomocí bluetooth. V telefonu spustím aplikaci třeba My tuner radio, nebo onlineradiobox, to je jedno a je vymalováno. Nějaký DAB+ řešit nebudeme. Myslím, že lidé si do auta spíš natáhnou internet, spotify, nebo youtube a nějaký DAB+ nevyhledávají. Dnes už doba tak pokročila, že si pokládám otázku, jestli má v dnešní době DAB+ ještě smysl, protože lidé už si pustí spíš internetové rádio. Dokonce už jsou na trhu přijímače, které umí přijímat rádio přes internet. Také mají lidé chytrý telefon, takže jim už v dnešní době postačí poslech přes internet.
nevím jak třeba ty Davide, ale většina lidí ma mobilu tarif s neomezenými daty nemá…
Jenže pokrytí krom dálnic není tak stabilní jako u FM/DAB. Nevím, jak je na tom T-mobile, ale třeba Vodafone má pokrytí mizerné, u O2 už je to mnohem lepší.
Mám O2 a pokrytí mezi Prahou a Brnem po D1 je stabilní. Horší je to mezi Plzní a Planou, pokud jedete vlakem. Jílovice u Vyššího Brodu nemají téměř žádný signál. Naopak mezi Jihlavou a Třebíčí po silnici 405 je stabilní i přes Kněžice. Stabilní pokrytí má O2 z Třebíče do Brna po silnici 23.
Já mám T-Mobile a jedu net rádia přes bluetooth, trasa Český Brod – Úvaly – Říčany – D0 – Hostivice -D6 až po Plzeň -Klatovy -Kdyně -Domažlice a bez jediného výpadku. Všetšinou tam, kde spadne O2 do „E“, tak se T-M drží alespoň na „jedné čárce“ a stream jede. Jezdím takto každý týden a možná jen jednou to spadlo, ale jinak to jde.CZ rádia už vlastně na FM neposlouchám, není de facto co.
Tak ono slovo ‚penetrace‘ přijímačů je určitou mantrou už z dob přechodu na DVB-T. Otázkou proto je, kolik lidí si bude chtít pořizovat DAB+ radio jenom kvůli své oblíbené stanici, kterou má kvalitně na FM. Samozřejmě přijdou ‚digitalni fousy‘ komerčních stanic, které budou jen v DABu a které mohly být v případě ČRo důvodem přijímač pořídit (Jazz, D-DUR)… Pak je tady množina ‚proglasaku‘, kterým bylo naznačeno vypnutí FM (ale koordinace mimo kóty CRa se aktuálně dle slov pana Rapka z Teleka ‚jevi problematickou‘.) Tak jsem zvědav, kolik posluchačů třeba Frekvence 1, Impulsu, Country rádia přejde z FM (či dokonce AM) do DABu …
Kdo jezdí v místech, kde šumí a cvakají FM bubláčky a DAB+ tam maká, může změnu ocenit.
Akorát otazník visí nad automatickým přelaďováním FM-DAB v kontextu latence.
Samozřejmě pak efekt spektrální replikace ve zvuku DAB+.
Osobně nechápu jednu věc a to je neustálý a masivní prodej (a nabídka) pouze FM rádií v obchodech. A to zejména dražších modelů, minivěží, tunerů a podobně.
Kdyby se prodávala rádia za dvě-tři stovky pouze s FM a zbytek by už měl DAB, tak to chápu, ale tohle prostě ne. V Německu jsou na pultech obchodů už dlouhá léta takřka jen DAB rádia, třeba i 8-9 let. U nás v Datartu nebo hypermarketu typu Globus nebo Tesco stále většina pouze FM. Veškerá DAB rádia přitom mají i FM příjem, který je navíc díky tomu, že o selektivitu a citlivost se stará DAB+ čip, většinou srovnatelný nebo i lepší než mají čistá FM rádia, kde se na tom šetří.
Chtěl jsem napsat, ať zkusite štěstí třeba v Electroworldu a hle – nová zpráva, že z EW se stane v ČR Datart… Hmm, tak to asi časem ještě sníží rozmanitost electro produktů na trhu…
ještě před Covidem, jsem se v Datartu v Arkádách Pankrác ptal jestli ty asi dva DAB přijímače (na několik desítek jen FM přijímačů v nabídce) je jediné co mají a prodavač (takový cápek) se vymlouval že jde o doprodej a že DAB přístrojů budou mít brzo více….
Vtipné je, když si člověk pustí COLOR MUSIC Rádio, které je ‚vlajkovou lodí‘ multiplexu COLOR DAB+ a chytne tam zrovna ‚Michaela V., kterej háže do éteru hlášky jako: ‚radiova šou na vaši oblíbené EF-EM‘ (jingle).. držte EF-EM … ‚Hezky den na EF-EM‘ – to se rýmuje …:-)
Dý-Ej-Bí-Ef-Em and many more:)