Nejnovější komentáře

  • Šeryf: K rozhlasovému poplatku: K navýšení na stávajících 45 Kč došlo téměř před 20 lety => vyjít se stejnými vstupy jako…
    00:21 16.03.2025
  • JM.: Jako někdo, kdo je ve stejné skupině jako Ovi (tedy se děsím návratu Babiše k moci, tím spíš, pokud bude…
    21:18 15.03.2025
  • Jiří: Potom bych velmi vítal povolení vysílání v režimu LPAM,tak jako je tomu v Holandsku.AM vysílání do rukou nadšenců ať už…
    20:33 15.03.2025
  • Šeryf: Nějaká presumpce viny je to odjakživa – máš bednu, máš rádio => můžeš sledovat ČT/ČRo. Dost obtížně si představuju zavedenou…
    12:50 15.03.2025
  • H.: Testujte 😉 Ještě je tam nově LPS (název stanice podporující Unicode) jako RADIO⎵PROSTOR a PTYN „Podcast“ během podcastů.
    12:18 15.03.2025
  • Václav: Já vím že to je v legislativě ČR ale stejně je zajímavé a promítá se do toho kdo je ve…
    12:07 15.03.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
27.5K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
David Pražák
7. 3. 2024 09:19

V Brně už vysílá Rádio Expres na frekvenci 102,4 FM.

TÉMA
Rádio Expres v Brně
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  David Pražák
7. 3. 2024 09:39

V Plzni taky (94,5). 🙂 Jak vypadá Ústí, Jihlava, Vary…?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
7. 3. 2024 09:59

Ano, tu 105,2 kdesi nám nějak zatajili. 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
7. 3. 2024 11:29

Akorát pokud u 103 nepřidají do AF novou 94,5, nebude to na ní v autě přepínat.

Jakub
Reply to  Oviradio.cz
7. 3. 2024 16:22

Už běží obě … 94,5 je výrazně hlasitější a tady u nás (Slovany) o dost silnější a bez rušení

aaaa

Pokryti 94.5 FM vyrazne lepsi v Plzni i za Plzni, neni propojena se zbylou frekvencni siti. Kdy bude vypnuta 103 FM? Tim by se nemela rusit s Domazlickou 103 FM

David Pražák

Jsem v dosahu Plzeňské frekvence. Ještě to asi dolaďují. Hrabou se v tom. Občas vypadne stream, ale jede to.

MichalP

V Ústí zatím na 107,6 stále Radio Lausitz.

David Pražák
Reply to  MichalP
7. 3. 2024 14:27

V Brně, ani v Plzni jsem nezaznamenal odpojované reklamy. Reklamní blok je společný na všech frekvencích.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  David Pražák
7. 3. 2024 14:40

Kdo si zaplatí reklamu na rádiu, o kterém zatím nikdo neví, že vysílá? (Brno…) Sotva to zapli. Obchoďáci v regionech se budou muset sakra otáčet, aby klofli nějaké klienty. Vidíš to jak Hurvínek válku.

Jakub

Podle článku na Novinkách je „Od března je nově pokrytí i v Ústí nad Labem, Jihlavě, Brně a později se přidá Zlín…“
Plzeň / Brno ON Air, jak tedy Ústí a Jihlava?

https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-zpravy-bude-cist-v-radiich-umela-inteligence-zamiri-take-na-weby-seznamu-40463425

MichalP
Reply to  Jakub
7. 3. 2024 18:52

V Ústí zatím žádná změna a na 107,6 stále Radio Lausitz.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalP
7. 3. 2024 19:03

Zkus to v neděli.

Last edited 1 rok před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
MichalP

Ústí n/Labem (107,6) Expres FM v provozu.
Dnes 9.3.2024 v 16:50 spuštěn vysílač, v 17:10 pak připojena modulace.
RDS:
PS: _EXPRES_
RT: Poslouchate Radio Expres Usti nad Labem 107.6 FM
PTY: Pop M
Přesto, že je to jen 50 wattový bubláček, tak to nakonec není tak špatné s pokrytím i s ohledem na to, že to jde přímo proti R. Lausitz z Loebau.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalP
9. 3. 2024 18:25

Tak hurá! 🙂 Určitě mě bude zajímat nějaký podrobnější report k pokrytí.
Takže nám už zbývají jen Vary 93,4 – ty zatím nikdo nehlásil.

MichalP

Info k pokrytí Expresu v Ústí:
První věc, která mě zajímala, bylo, jak se zachová autoradio, které má v předvolbách uloženou pražskou frekvenci jak na FM (90,3), tak v DAB (7C).
Zde vše proběhlo na první dobrou a obě uložené předvolby bez váhaní směřovaly na novu ústeckou frekvenci. Tedy spokojenost s chováním továrního autoradia VW.
Pokrytí ve městě je v pořádku, tedy s výjimkou okrajových částí na SV, konkrétně sídliště Mojžíř a Neštěmice, kde se to pere s R.Lausitz a je to takový mix obou.
Okolo Povrlů jde Expres ještě jakštakš poslouchat, ale dál na Děčín je konec.
To samé platí i I/30 na Lovosice, kde po výjezdu z Ústí je signál pryč.
Asi nejlepší je to na D8, kde to čistě hraje do km 64 (sjezd na Řehlovice). Dál k tunelům se začne signál rychle vytrácet a radio se čímdál víc topí v šumu. Definitivně signál končí u tunelu Radejčín (km 59). Po výjezdu z tunelů už je k dispozici pražská 90,3, kterou lze poslouchat až do Prahy.
Pokud tedy člověk přečká sníženou kvalitu poslechu v části trasy okolo tunelů, dá se říct, že D8 je pokryta od Prahy až po Ústí.
Podobně to pak platí pro kombinaci I/30 na Lovosice + D8.
Závěrem se dá říct, že výsledek je asi lepší, než by odpovídalo zkoordinovanému výkonu. Je ale nutné po pravdě říct, že pro pokrytí opravdu celého Ústí by to chtělo buď větší výkon vysílače a nebo ještě další vysílač umístěný na příhradu ve Svádově, jako to má Hitrádio a Rock rádio.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalP
12. 3. 2024 17:41

Díky za report.
Mě by se pro slušné pokrytí členitého Ústí n.L. a okolí líbila Větruše, ale popravdě vůbec netuším jestli by to tam šlo.

Usti-nad-Labem-Vetruse-100W-270°-23
MichalP

Modelově je Větruše určitě dobrá volba. Limitem ale bude umístění AS, které neumožní všesměrový diagram.
Tedy další nejbližší vhodný objekt je TVp ČRa nad Vaňovem:
http://www.gsmweb.cz/foto.php?op=dvbt&cid=ULUHO&okres=UL
Já osobně bych volil objekt Střední průmyslové školy v Doběticích:
http://gsmweb.cz/foto.php?op=eurotel&cid=40176&okres=UL
Tento objekt přesně splňuje to, co je Prahu lokalita Strahova.

Marcel
Reply to  MichalP
13. 3. 2024 17:39

Dnes jsem jel z Bíliny do Teplic po silnici E442.Ve Fábií mám rádio s RDS s mizernou citlivostí. 107,6 jde slabě chytit po Bílině a zlepšuje se to po výjezdu z Bíliny, naskočí i RDS. Nejlepší je poblíž Teplického vodojemu, ale i v Teplicích to není špatné, s menším šumem…Řekl bych, že to hraje stejně jako kdysi vysílaná frekvence 91,8 R. Dálnice. Příště to zkusím u nás v Mostě, ale tam už žádná sláva asi nebude. Očekávám to v oblasti Zahražan a Hněvína…..

Jan
Reply to  Marcel
13. 3. 2024 20:46

V Dubí jsou místa, kde hraje i s RDS, ale čisté to není.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jan
13. 3. 2024 21:33

Jsem dost zvědav jak si v Ústí a okolí povede 100,2. Zdála se mi v terénu citelně čistší než 107,6. Bude samozřejmě hodně záležet na vysílací kótě.

Míra
Reply to  David Pražák
8. 3. 2024 06:48

Expres by měl mít 6 reg. mutací…

Jakub DXer
Reply to  Míra
8. 3. 2024 07:39

Na 102,4 jede Expres asi slaběji – na Nokii mi šumí i když mám přímý výhled na Petrov a není to ani 5km

David Pražák
Reply to  Jakub DXer
8. 3. 2024 10:30

Ladím brněnskou frekvenci na tuneru na dálku, který je umístěný v Dukovanech. Neřekl bych, že signál je slabý, když to jde slyšet v Dukovanech. Sice nenačte RDS, protože to zrní.

Jakub DXer
Reply to  David Pražák
8. 3. 2024 10:45

A nemá to třeba nějaké omezené vyzařování jižním-JV směrem kvůli 102,5 Kahlenberg ?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub DXer
8. 3. 2024 11:47

Jak vlastně vypadá AS na tom Petrově? To tam je jenom ten jeden dipól ve věži?

PPK, jidxc
Reply to  David Pražák
8. 3. 2024 19:02

Jihlava 106.7 Expres FM spuštěna dnes 8.3. v cca 17:30

Václav
Reply to  Oviradio.cz
6. 3. 2024 21:17

Poprvé bez podtextu. V průběhu „Času“ si vzpomínám na: Česká pohoda – V pohodě… – pro radost – nejlepší muzika – hity prověřené časem. A nyní jen název kapitálky jednoduchým fontem. Možná kvůli lepší viditelnosti v logu v autě. Přesto že na jižní moravě kdysi byl country oldies folk, tak v podtextu v logu to nebylo. Ani u čas rock.

Last edited 1 rok před by Václav
Tuxik
6. 3. 2024 13:02
Kristián
5. 3. 2024 13:04

zasa bol po dlhej dobe v éteri poslucháč, ktorý nemal s dnešnou témou absolútne nič spoločné. https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/brno/0/2024-03-05 (cca od 14. minúty)

TÉMA
arogantný poslucháč v Nočnej linke ČRo
Jakub Dxer
Reply to  Kristián
6. 3. 2024 08:10

Já to mám od 18 minuty – posluchač, který se představil jako „Jánošík“ – každopádně moderátor Kapitánčik ho stáhl z éteru naprosto pohotově po pár slovech a doplnil, že „s tímto posluchačem už má zkušenosti“ …

Václav
Reply to  Oviradio.cz
6. 3. 2024 01:43

V ten den, jak si to poprvé zmiňoval, jsem schválně Prostor naladil, tedy v pondělí odpoledne, jsem tam s p Lutonskym slyšel rozhovor, zamýšlel se jak jsou vnímány podcasty, kdo si je aktivně najde, a naopak komu je může pasivně představit rádio prostor a jak on sám je poslouchá na dlouhých cestách v autě, že po čase ho přestane bavit muzika (proč asi). Ale tak jako tak může být mluvené slovo atraktivní.

Je otázkou jak a vůbec proč hodnotit úspěšnost Prostoru. Současní majitelé snad věděli do čeho jdou a z jejich postavení snad byli schopni financovat standartní program, takže je otázka proč takový personální veletoč? Jedině snad bez ohledu na finance jim (moderátorům) nedávala práce smysl, nenaplňovala je, když rádio – nováčka skoro nikdo neposlouchá, když v FM branži těžko někoho někdo nový zaujme, zvlášť stanice zavázána dělat seriózní obsah neformálně jak z 90 let.

U příležitosti 30 let F1 Fleischmann vzpomínal jak F1 se právě chtěla přizpůsobit a bavit posluchače narozdíl od info zpravodajství rádia Alfa. A to byl možná problém Prostoru. Chyběla mi tam komunikace s posluchačem, telefon, aplikace(na tom získal Kiss), to možná byl kámen úrazu. Společenské témata s hosty přímo vybízejí k diskusi, proč to nebylo? I mizeznych pár minut Presklubu na F1 interakci s posluchači má. Možná pokusy ráno s otázkou odkud nás poslouchate je málo, možná viděli že málo lidí reaguje. Proto teda podcasty, tak uvidíme .

I když se BBC posunulo se začátkem večer, je to stále málo, to prostě laika který chce liniovou stanici ho nebude bavit přelaďovat když se někde opozdí nebo normálně je aktivní večer čili chtělo by to tak do deseti večer česky, úspěch je vynechání aj zpráv přes den. Otázka kdo jiný by si co počal s tou sítí, majitelem je snad stále BBC, kolik ona hodin minimálně požaduje world servis? Pochopil li jsem dobře že ale servis vysílačů dělají naši, je nějak smluvně ošetřeno?

Last edited 1 rok před by Václav
PVo
Reply to  Václav
6. 3. 2024 13:10

Licence na tu sít je s podmínkou přebírat+šířit 8 hodin denně program BBC world service , jinak s provozem nemá BBC nic společného
A s tím vynecháním zpráv to taky není jednoduché, mluvené slovo musí převažovat nad hudbou a to bez započítání těch 8 hodin přebírání BBC. Takže aspoň 51%

Už se to tady probíralo tak nechápu že se jako pravidelný čtenář takhle dosti nesmyslně mudruješ.

Last edited 1 rok před by PVo
Václav
Reply to  PVo
6. 3. 2024 14:28

Během historie to prodělalo spoustu změn a špatně mi utkvělo v paměti že majitelem frekvencí je bbc. Co bránilo vynechání zpráv? Něco z historie: https://www.bbc.co.uk/czech/institutional/frequencies.shtml

Last edited 1 rok před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
7. 3. 2024 13:13

Pro nalákání posluchačů by bylo výhodné kdyby se radio jmenovalo přímo Podcast. Mohlo by to upoutat na infotainmentech mezi různými zdroji audia, tzn. třeba podcastů z vlastní zásoby posluchače, kdyby byla přímo stanice, která nese tento název. Mimo jiné je vždy lepší selfpromo, když stanice nese přímo název svého formátu. Vzhledem k téměř žádné vybudované základně posluchačů by teoretická změna neměla nic způsobit.

Last edited 1 rok před by Václav
Jakub DXer
Reply to  Václav
7. 3. 2024 14:21

Prostor asi tím podcastem šetří každou korunu a pak překvapí plnoformátovým vstupem do DAB+ … 🙂

PVo
Reply to  Jakub DXer
7. 3. 2024 17:11

V dabu by se mohli zbavit povinnosti šířit BBC a hudby by mohli mít kolik uznají za vhodné. Ovšem jako novou licenci, ne jen převedením té současné transformační z analogu

Václav
Reply to  Oviradio.cz
10. 3. 2024 13:58

Spousta rádií má abstraktní název. Takže pro toho, kdo neví co je podcast by to nevadilo, ba naopak by byl potenciál se s tím seznámit. Lidí, kteří neví co je podcast ubývá, podle mě by je to třeba zajímalo , když slychavaji upoutávky „podcast roku“, tak by měli možnost se to dozvědět, když by se stanice přímo tak jmenovala a nebyla by skrytá pod obecným názvem. Lidí co listuji seznamy stanic korespondují s těmi co mají povědomí o podcastu narozdíl od těch starších co tam mají jednu stanici.

Dopoledne jsem poslouchal, nechápu proč odstřihli v 10.45. s odkazem na Echo zrovna když se zabyvali vyšším principem morových sloupů v souvislosti s režimem. Aby dodrželi poměr hudby?

Last edited 1 rok před by Václav
PVo
Reply to  Oviradio.cz
7. 3. 2024 17:09

logické osekání nákladů, poslechovost nenarostla (tak jak jsem si i já představoval.. i když RP zahrnuje zatím jen 5 měsíců od zahájení)

btw začal MusicOnly s avizovaným programem? když jsem by v Praze tak jsem to zapomenul zkusit naladit

PVo
Reply to  PVo
7. 3. 2024 17:46

Prostor jsem pustil lehce před pátou a akorát hrají hudbu a mezitím samý upoutávky na podkasty atp (zprávy v celou byly)
btw. hudba relativně příjemná i když já tyhle „nejlepší“ mixy teda fakt nemusím.

Marcel
3. 3. 2024 20:05

Toto se právě objevilo na sociální síti – podpora pro Rádio Orlicko: https://www.donio.cz/chceme-dal-zit-neohrane?fbclid=IwAR1cs0YSd0I2VDVD_DAzhCriOqEbs-DpaAtP39XsSFPqr5PzlLDXPuJRKi4

TÉMA
Rádio Orlicko
Věra Pohlová
Reply to  Marcel
3. 3. 2024 21:18

Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty žebráky, škemraly a sociální případy zakázala!

Last edited 1 rok před by Věra Pohlová
Marcel
Reply to  Věra Pohlová
3. 3. 2024 21:29

Nesouhlasím. Je dobře, že to nevzdávají a bojují, za každou cenu…. Máte nějaký jiný nápad, jak jinak zlepšit stav a zachránit jedno z mála dobrých regionálních rádií? Nebo Vy, už se těšíte na R. Blaník Orlicko?

Ondřej
Reply to  Marcel
3. 3. 2024 21:55

Teď jen doufat, že se to podaří… I když popravdě v tu částku rozhodně nevěřím.
Podobnou akci kdysi pořádalo rádio Samson, DAB sice neudrželo, ale podpora přesvědčila majitele, aby to nezabalil úplně, jak měl v plánu, ale nechal Samson aspoň na netu a z vybraných peněz (které nešly majiteli, ale programovému šéfovi, který kampaň rozjel) se symbolicky zafinancovaly občasné moderované vstupy (nákup diktafonů a drobné finanční ohodnocení autorům za „moderování“).

Last edited 1 rok před by Ondřej
Tuxik
Reply to  Ondřej
3. 3. 2024 21:59

Nejen Samson. Kdysi to zkouselo i SeeJay a jak to dopadlo :/

Honza K.
Reply to  Marcel
3. 3. 2024 22:06

Pro Blaník by tyto bubláčky zajimavé nebyly. Spíš Hey, Color…

Last edited 1 rok před by Honza K.
Věra Pohlová
Reply to  Marcel
3. 3. 2024 22:14

Tak předně, historie nás naučila, že Blaník expanduje jinak. Orlicko by jevilo krásný krátkodobý potenciál jako Hitradio Orlicko a následné tiché rozpuštění a vyzmizíkování v tom jejích éterovém hnoji.

A jak zlepšit stav? Stačilo by pořádně došlápnout na všechny stanice, které obchází danění v našem státě a mají své „centrály“ někde na Kypru nebo v jakém dalším daňovém banánostátu. Trh by to pak měl šanci pročistit sám.

Jo a když už bychom byli v tom, tak by taky stálo za to udělat něco s tou mafií OSA…

Mildx
Reply to  Věra Pohlová
3. 3. 2024 22:35

O Blaníku prosím mě neříkejte 90% je playlist české hudby a já to rádio nemusím ani ten Impuls já radši kde hrajou zahraniční pop

TÉMA
Blaník
Hynek
Reply to  Věra Pohlová
7. 3. 2024 13:09

Je zajímavé, jak tady každý zmiňuje jen OSA. Podle mého mnohem větší mafie je INTERGRAM. S OSA existuje relativně schůdná domluva a cena. S Intergramem nikoliv. Ale je to jen můj názor.

TÉMA
Autorské poplatky v rádiích
LU-
Reply to  Hynek
7. 3. 2024 13:30

Ano a nezapomínat na OAZA. Taky už začala vystrkovat růžky.

H.
Reply to  Marcel
6. 3. 2024 07:23

Celkem nechápu, jak mohlo Orlicko ufinancovat nedávnou expanzi do dalších měst, když to vypadá, že dlouhodobě nemají ani na provoz studia. Resp. napadají mě dvě varianty: 1) stál za tím nějaký mecenáš, který už to odmítl dál dělat, nebo 2) někde visí celkem nepěkný dluh. A nebo 3) už dlouho existuje plán na převzetí.

LU-
Reply to  H.
6. 3. 2024 07:32

Mecenáš by byl fajn, nevíte o někom? 🙂

Hony
Reply to  LU-
6. 3. 2024 07:59

To vám ani Město nepomůže?

PVo
Reply to  Hony
6. 3. 2024 08:58

A který by mělo?

LU-
Reply to  Hony
6. 3. 2024 09:07

Nene, co se týká Ústí, tady se podporuje miliony lokální kabelová TV. S námi bohužel radnice nekomunikuje. Co se týká velkých měst, jako Hradec, či Královéhradecký kraj, ty mají smlouvy s radiohousem cca na 850 tis ročně. S námi nemají zájem.

Last edited 1 rok před by LU-
Václav
Reply to  LU-
9. 3. 2024 15:53

No a kdyby se hrálo víc Indies, nepomohlo by to? Aby byly skladby nenáročné ale neohrane. Aby posluchač řekl to neznám, ale je to dobré. Tím by se rádio dostalo mezi víc lidí a víc inzerentů. Málokdo umí najít rozumnou hranici aby se tam neobjevoval ochranný stredoproud, pronásledování aktuálními hity na spoustě stanic, či moc chrčivý hospodský rock (to je zajímavé ten inzerenti berou dobře), ale hlavně aby tam nebyly věci z neposlouchatelne alternativy, jen protože chci někoho podpořit viz Vltava – jako dobře, ale ať to má svou hodinku.

I v tom stavu jaké Orlickou je se snaží, bylo dobrým společníkem na cestě z Červené Vody na Neratov, resp. V tom kraji, držím mu palce, nerad bych to přivolával ale kdyby se náhodou stalo, frekvence by zapadly asi pro Expres. Tím by se mohlo inspirovat bez hitů. Asi se opakuji, ale kdyby znělo takto? https://youtube.com/playlist?list=PLMGBgA7ALUqeheDdNIpNBHXpn5GGtIXwG&feature=shared

Last edited 1 rok před by Václav
LU-
Reply to  Václav
15. 3. 2024 19:18

Díky za odkaz, co se týká rotací přes den, tak některé z těch věcí určitě v archivu máme, už podle jmen. Jinak si nemyslím, že by se ve vysílání přes den objevovala nějak extrémně neposlouchatelná alternativa (večerní žánrové pořady, to už je jiná) – po městě je možnost vlézt někam do obchodu/květinářství/kavárny a Orlicko tu hraje. Už máme info i z HK, že se po podnikách dá taky leckde zaslechnout. A po přesunu frekvence 92,4 je dost ohlasů i z RnK a okolí. Jinak jsem byl na crowdfunding celkem skeptický. Ale dnes jsme překročili 100 tis, je splněna podmínka 25 % a vybraná částka do rádia poputuje. Už tohle bude dobrá pomoc a je vidět, že máme loajální posluchače, kteří jsou rádi, že to někdo dělá trochu jinak 🙂

PVo
Reply to  LU-
15. 3. 2024 21:26

gratuluji, zvlášť když vidím že je to složeno z malých částek

Noobish
Reply to  Oviradio.cz
2. 3. 2024 23:29

Tož to vidím, že si sa na tie tunery na diaľku poriadne chytil 🙂
U mňa v Jaroměři je éter aktuálne celkom „vysosaný“, čo sa týka týchto faux pas vecí, keďže ak sa niečo nájde, raz za čas im to oznámim a dajú to väčšinou do poriadku.

David Pražák
Reply to  Noobish
3. 3. 2024 15:34

Taky už jsem začal používat tunery na dálku, které jsou připojené na serverech. Je to dobrá věc. Zatím nikdo nemá připojený brněnský tuner, nebo třeba Jihlavský.

Reply to  David Pražák
3. 3. 2024 16:01

Brzy bude znojemský, jen si musím vydupat u poskytovatele veřejnou IP.

Hony
Reply to  Oviradio.cz
3. 3. 2024 17:11

Mohu se zeptat na jméno programu ?

HOME
27.5K
0
Přidejte komentář, prosím.x