Nejnovější komentáře

  • Šeryf: Nějaká presumpce viny je to odjakživa – máš bednu, máš rádio => můžeš sledovat ČT/ČRo. Dost obtížně si představuju zavedenou…
    12:50 15.03.2025
  • H.: Testujte 😉 Ještě je tam nově LPS (název stanice podporující Unicode) jako RADIO⎵PROSTOR a PTYN „Podcast“ během podcastů.
    12:18 15.03.2025
  • Václav: Já vím že to je v legislativě ČR ale stejně je zajímavé a promítá se do toho kdo je ve…
    12:07 15.03.2025
  • MichalP: Proces modernizace RDS Prostoru stále pokračuje. Nová modernizovaná verze byla tento týden spuštěna v Ústí n/Laben na 105,8. Trochu paradoxem…
    11:33 15.03.2025
  • Jakub DXer: Ano, tady je to výjimka, protože sem zavítali jen lidi, které spojuje zájem o rádia (a média obecně);a respektují se.…
    10:56 15.03.2025
  • PVo: „Domněle“ fakt ne, rozhodně nejsou veřejnoprávní média k vládě ani zdaleka tak kritická jako když byl premiérem Babiš. A to…
    10:29 15.03.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
27.4K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jirkas
12. 2. 2024 18:44

107.1 Radio Praha by jiz mělo hrát stereo, nejen tedy vysílač jede stereo ( tam problém nebyl), ale i zvuk je „skutečné“ stereo.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
13. 2. 2024 14:16

Az po me urgenci, kdy jsem jim napsal. Smutné.

Jindra
10. 2. 2024 10:14

Už několik tydnů nebyl v eteru rádia Blaník moderátor Honza Foltýn. Co se s ním děje byl to dobrý moderator s talentem co má nádherný hlas

TÉMA
Radio Blanik Honza
Marek
Reply to  Jindra
10. 2. 2024 10:30

Mě se zdá, že jsem ho letos už slyšel, ale o víkendu to nebylo – nevzpomínám si, kdy to bylo.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
10. 2. 2024 10:12

Na webu Coloru jsem objevil nový stream nazvaný COLOR Ethno Special. Hraje podobně jako Color před lety ve svých začátcích.
http://www.radiocolor.cz/play-ethno.html

TÉMA
COLOR Ethno Special
Václav

Chtěl jsem říct, že by bylo dobré Ethno, a vypadá že to je Ethno, akorát to nehraje. Ethno by bylo dobré, když už se vzkřísila Sázava.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
12. 2. 2024 08:59

Normálně to hraje.

Jakub
9. 2. 2024 19:12

Všimli jste si, že Marin Košík / Martin Justin Scott už opět zmizel z éteru?
Ranní jízdu na Relaxu už jede Tomáš Tyšer – dřívější víkenďák…

To nám tam moc dlouho nevydržel!
Co za tím asi vězí – v čem je asi problém!? Málokdo si prošel tolika stanicemi jako on – Impuls / SeeJay / Radiožurnál / Relax

TÉMA
Martin Košík / Martin Justin Scott
Insider
Reply to  Jakub
10. 2. 2024 12:42

Byl vsude

Noobish
9. 2. 2024 14:52

Všimol som si, že CLASSIC Praha má posledných pár dní dynamické PS vo formáate CLASSIC_ _PRAHA__ _98.7_FM_ – osobne by som bol rád, keby sa to v CZ ubralo Slovenskou cestou a dynamické PS by boli ideálne zakázané úplne.Vďakabohu stále nie sme na tom s RDS infom tak tragicky jak v PL.

Last edited 1 rok před by Noobish
H.
Reply to  Oviradio.cz
12. 2. 2024 23:44

Tipoval bych to na chybně nastavenou úroveň RDS signálu na vysílači, mnohonásobně překračující úroveň dle normy. Některé přijímače na bázi DSP se zpraseným firmwarem to nedokáží zpracovat, ačkoli analogu je to úplně jedno. Bohužel vysílač je mimo můj dosah, abych to mohl potvrdit.

H.
Reply to  Oviradio.cz
12. 2. 2024 23:52

Jo, a nebo není RDS ve fázi s pilotem 19 kHz a přijímač je jedním z těch kousků, které z důvodu neznalosti a lenosti vývojářů synchronizují příjem RDS na pilota, a rozdíl frekvencí je tak velký, že se nenačte ani PI.

Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
13. 2. 2024 12:34

Zajímavé také je, že u PS se nejdřív přepisují první 4 znaky, další 4 po cca půl sekundě.

H.
Reply to  Oviradio.cz
13. 2. 2024 23:29

19.února mám cestu do Prahy, záhada bude vyřešena.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
15. 2. 2024 18:18

To je dobrá zpráva, tamto byla šílenost..

H.
Reply to  Oviradio.cz
19. 2. 2024 18:25

Tak je to pravda, Radio Classic v Praze na 98.7 má závadu na RDS kodéru. Problém je v tom, že data nejsou synchronní s nosnou 57 kHz. Stejná závada byla cca před 10 lety na 87.9 na Strážníku. Je to chyba už v samotném obvodovém řešení kodéru, asi to bude nějaký 30 let starý „zázrak“ z Francie. Projevuje se to tak, že chybovost příjmu RDS periodicky narůstá z 0 až na 100 %, nyní se to děje asi jednou za 50 sekund. Některé přijímače to zvládají lépe, jiné hůře.
Za pozornost ještě stojí 96.6, kde se vysílá mono tím způsobem, že je jenom pilot stáhnutý na nulu, rozdílový kanál je pořád vysílán. Tím to poněkud ztrácí smysl.
101.6 má úroveň pilota 4.8 kHz namísto 6.8, ale to je už taková klasika. Jinak Praha celkem OK 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
9. 2. 2024 09:36
PPK, jidxc

Tajně jsem doufal, že se frekvencí posléze ujme Český Rozhlas Vltava, který přesně tam má solidní a jedinou větší díru (díky absenci deštníkového vysílače Javořice). Otázka esli má Hey ideu a potřebu živit a platit poplatky za dva kilowattové vysílače v řídce osídlené České Kanadě?! Asi má… 🙂

Last edited 1 rok před by PPK, jidxc
Míra
Reply to  PPK, jidxc
9. 2. 2024 09:52

Kdo měl zájem, prikůpil…..103,6 se mlátí se 103,7. Třeba se 103,6 přesune a zmenší jen do města JH.
Dačice můžou mít taky jen bubláček. Uvidíme.

PVo
Reply to  Míra
9. 2. 2024 11:32

jo uvidíme… zajímavé je jak je p.Pýcha s tím rádiem resp. tím konceptem „zabejčený“.
Pokrytí narůstá, ale poslechovost je stále mizerná= generuje příliš mizivý zájem. V poslechovosti na pokrytí jde o jedno z nejméně úspěšných rádií.
I když komunita kolem rádia asi to rádio ekonomicky udrží když vysílá tak dlouho (myslím hlavně inzerenty)

Pokud se rozeběhne DAB tak rádií s tak malou poslechovostí přibude (náklady na šíření ale budou mít menší tak to nelze ještě porovnat)
Kouknul jsem na ten pořad s ním na A11 a ohledně svých rádií říkal, že neinvestuje do reklamy (to Danceradio od CzC taky ne a jaká to byla bomba z hlediska generovaného zájmu jen na netu) a že jeho rádia nastoupily pozdě (Impuls nastoupil x let po F1 a generuje momentálně 154% zájmu o F1) takže mi to spíše přišlo jako výmluvy než popsání reality.

Václav
Reply to  PVo
9. 2. 2024 15:31

Tak výsledky poslechovosti rádií M. Pýchy nemáme, naposledy kdy byly v projektu, nebyly nejhorší a vzrůstaly, pomalu bude na tom stejně jak Čro Vltava, která má přibližně stejný počet vysílačů jako Hey, ale spoustu velkoplošných. Pardubice Krásné musí spojit republiku od orlických hor až po českou kanadu/ Slavonice, kde jsem právě kvůli tomu na citlivý přijímač naladil. Při 45 – 40 tis. posluchačů a to hlavně v největších městech nepovažuji za nutné to šířit do lesů a hájů v české kanadě. Víc než poloviny poslechovosti Vltavy již dosahuje Čro Sport bez čuchnutí k FM. Otázka jestli bude mít prostor Hey nějak vysílač upravit aspoň na vertikal, aby nenarazil na 103.7, ale předpoklám že z něj bude chtít dostat maximum, ale výkon sníží. Na Hey se mi líbí že není tolik balastu (reklamy…), však jde vidět že to pochopil i Beat, že má konkurenci, ne jak dřív. Jinak díky za vyšší kvalitu zvuku na Hey 105.8.

Last edited 1 rok před by Václav
PVo
Reply to  Václav
9. 2. 2024 16:22

Jo nějaký nárůst je (jak jsem rychle nakoukl do statistik: Hey denně II/2022 – 23 tis, II/2021 –  16tis,  II/2020- 16tis  II/2019 -12tis )
Jenomže i to číslo 23tis. je stále skoro nejhorší – odhadem horší k pokrytí bylo asi už jen akorát rádio Z a Blatná. Prostě tak trojnásobek by byl potřeba aby bylo na hladině poslechovosti podprůměrného rádia jako je ta Vltava a lepší než Proglas. Toto tím růstem dosáhne do 10 let ? Fajn Radio ve srovnání s Hey vychází jako veleúspěšné rádio a to je jen průměr.
Pokud se rozvoj DAB povede a posluchači se více rozmělní pod nová rádia a myslíš že si Hey ty své posluchače aspoň udrží a tím se přiblíží průměru?

Honza K.

To aby Netro ze svých webovek už odstranilo logo RCK.

TÉMA
Konec RCK
Jarda

rčk mělo ještě třetí frekvenci, myslíte že jí získá taky? Mohl by jí obnovit 😉

MichalP
8. 2. 2024 17:58

Koukal jsem na novou sadu Šeryfových fotek z velkého strahovského stadionu.
Co mě zaujalo, že krom stožáru s AS pro Color, Hey a Color DAB+ se tam nově objevily další dva nové stožáry s AS pro FM.
http://gsmweb.cz/fotky/2024/DSCN6349f.JPG
Jeden zřejmě bude patřit RTI (pravděpodobně ten s příhradovou kontrukcí). Ale co ten ve prostřed? V pravo je pak již zmíněný výše.
Snad je jen škoda, že se všichni aktéři nedomluvili na společném řešení, které mohlo ve výsledku přínést robustnější a elegantnější provedení, než je ten „les“ stožárků na střeše stadionu.

TÉMA
Nové stožárky na velkém strahovském stadionu.
DSCN6349f
Jakub Melin
Reply to  MichalP
8. 2. 2024 18:09

AS vlevo není RTI. RTI je ten mezi ocelovými lany uprostřed.

Last edited 1 rok před by Jakub Melin
MichalP
Reply to  Jakub Melin
8. 2. 2024 18:57

Díky za upřesnění.
Tedy dále zůstává nezodpovězeno, čí je ten AS na příhradovém stožáru.
Současně se rovnou nabízí otázka, kam přesune RTI svůj AS pro DAB.
Asi tedy nezbývá než počkat, jak se věci vyvinou. Něco málo snad brzy napoví budoucí informace v otevřených datech na ČTÚ.

Jakub Melin
Reply to  MichalP
8. 2. 2024 19:22

Napovědět může registr smluv. Respektive napoví jen to, že jediný subjekt, který má smlouvu na antény na Strahově je Dada Media (tedy Color+Hey), nikdo jiný ji uzavřenou nemá.

Možná se ptáte, jak se tedy na stadionu ocitly antény RTI 🙂

Hori97
Reply to  Jakub Melin
8. 2. 2024 19:52

Místo vysílání FM stanic od RTI je tedy jasné, ale nikde jsem zatím neviděl antény pro 5A, respektive pro vydražený kanál 8D…

Last edited 1 rok před by Hori97
MichalP
Reply to  Jakub Melin
8. 2. 2024 20:47

Ano, ptám. 🙂
A snad to není obchodní tajemství Dada Media, abychom se mohli dozvědět i nějaké další podrobnosti.

Jarda
Reply to  Jakub Melin
10. 2. 2024 21:23

jak to teda je?
V levo – Nevíme
Uprostřed RTI (express, kiss, zet, rock r.)
Vpravo Color (hey, color a dab color dab+)
ale kde bude rti dab? pro něj tam nejsou anteny.
a kde bude teleko dab? Ten je na strahově taky ne?
Klidně se mohli domluvit a postavit jeden stožár a sdílet vysílací antény, teda podle toho kolik fm kmitočtů jde sfázovat do jedné antény když jsou rozdílné výkony. A třeba by to šlo i u dabu.

Václav
Reply to  Jarda
10. 2. 2024 22:48

Kiss je na ČRa. Chtěl si říct R1, Prostor, Expres FM. Myslím, že do spol. Antény by měl být větší rozestup 90.3 vs 90.7 či 101.1 a 101.6. kór 90.3 má 5kw? Rozdílné výkony se používají,odhaduji to by vadit nemělo. Ani Dáda média snad nejeli do spol antény s R1 na JZ.

Last edited 1 rok před by Václav
Jarda
Reply to  Václav
10. 2. 2024 22:53

vycházel jsem z webu rti.
https://www.rticz.com/seznam-fm-vysila–.html
ale koukam, že to tam nemají dobře aktualizované

Jirkas
Reply to  Jarda
11. 2. 2024 14:32

Co tam není Kropáček, RTI na to těžce „peče“.

Jakub Melin
Reply to  Václav
11. 2. 2024 14:37

Na Rošického stadionu samozřejmě do velkého AS vysílalo R1 i Color. Minimální odstup FM sdružovače je někde kolem 1 MHz, méně nelze.

MichalP
Reply to  Jakub Melin
11. 2. 2024 18:52

Čistě ze zájmu. Dalo by tedy se říct, jak to dělají zde, aby do jedno AS sdružili celkem 4 frekvence, kdy 2 frekvence jsou s odstupem pouhých 0,7 MHz?
http://gsmweb.cz/foto.php?op=fm&cid=LILVY&okres=LI
LILVY LI Liberec/Výšina
90.7 MHz – Kiss – 0.5 kW
96.4 MHz – Frekvence 1 – 0.5 kW
97.1 MHz – Country Radio – 0.5 kW
107.8 MHz – Radio Beat – 0.2 kW

Jakub Melin
Reply to  MichalP
11. 2. 2024 19:54

To je otázka na Pavla Poláka z RU, ne na mě 🙂

Určitě jsou i speciální a velmi drahé filtry, které to umí. Stejně tak se z mnoha vysílačů v Německu jede DAB na vedlejších kanálech a to musí také mít technické řešení.

Další alternativou je rozdělení AS na poloviny, to se také využívalo a využívá na některých vysílačích v Německu.

Millhaus
Reply to  Jakub Melin
12. 2. 2024 04:54

Včéra jsem byl v České Lípě a ten hey je strašný hrálo to k pravé straně-já bych to vypnul,protože to co se tam předvádí…..

TÉMA
Hey česká Lípa
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalP
11. 2. 2024 21:39

A to se na Výšině ještě původně plánovala 96,8 MHz, tzn. jen 300 kHz vedle Country a 400 kHz vedle F1. Tam by to technické řešení bylo vůbec zajímavé.

Václav

Tak tam šlo o to že tyto blízké frekvence měly synchronní výkon.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
12. 2. 2024 09:03

Můžeš tu myšlenku trochu rozvést?

Václav

hlavně v případě koordinace která už byla na cestě, tak šlo o to že když 96.8 a 97.1 by měly stejný výkon (500w) tak by to prošlo, shodili to až tuším němci, tady vyjmečně nemohli jít s výkonem níž, proto jsem se na první pohled divil, že nová frekvence a tolik moc wattů…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
12. 2. 2024 09:41

Tak teď nevím co je u sdružovače větší problém, jestli blízké frekvence nebo rozdílný vysílací výkon, případně kombinace obojího.

H.

Problém je obojí. Sdružovač klasické konstrukce je obvykle dvojice (trojice…) laditelných pásmových propustí přiřazených k výstupům vysílačů. Každá je naladěna na vysílací frekvenci a výstup z nich jde do společné antény. Čili vysílače navzájem se skrze několik propustí „nevidí“. Jenže čím jsou frekvence blíž k sobě, tím víc je vše o kompromisu. Každý z vysílačů musí vydržet větší dávku výkonu od druhého vysílače a blbé PSV k tomu, takže když se to přežene, vysílač vypadne na chybě PSV. Slabší vysílač samozřejmě vypadne o to dříve. Sdružovač, když se pohybujeme na hraně křivky propustnosti, navíc zavádí do signálu parazitní AM modulaci, a z celého řešení se stává prasečina. V praxi se velmi výjimečně jde na odstup pod 0,7 MHz a je to už nouzovka. Dá se to samozřejmě řešit i jinak, kdy jakkoli malý odstup není problém, třeba aktivním prvkem – lineárním zesilovačem, nebo nějakým vybalancovaným můstkovým zapojením, ale popravdě nevím, že by to u nás někdo používal.

PPK, jidxc
Reply to  H.
12. 2. 2024 16:06

Pecka, dobře popsané. Asi nejfundovaněji by to dal Jirka Pešl, který musel zvládnout i Lovosice-silo 97.0 vs 97.5 MHz. Bylo to prý doslova o fous 🙂 ale funguje to dobře

Last edited 1 rok před by PPK, jidxc
MichalP
Reply to  PPK, jidxc
12. 2. 2024 17:41

Tedy když to všechno poskládáme dohromady a převedeme do praxe na aktuálně připravované spuštění Expresu FM v Ústí n/L (107,6, 51 W), dá se víceméně říct, že Expres FM se sdruží s Bontonem (96,9, 100 W), neb to bude násobně jednodušší (=levnější), než se pokoušet o sdrušení s ČRo2 (98,6, 1 kW) + E2 (107,2, 1 kW).
https://gsmweb.cz/foto.php?op=fm&cid=ULUSK&okres=UL

FM-UL-Horeni
HOME
27.4K
0
Přidejte komentář, prosím.x