Nejnovější komentáře

  • Oviradio.cz: Bude zajímavé sledovat, jak domněle provládní a „fialový“ Český rozhlas bude označován zhruba za rok, kdy by premiérem posunujícím Česko…
    09:26 15.03.2025
  • Václav: Pokud jsem viděl statistiky na play.cz, tak ano největší píky zaznamenával Proglas v době mší, růženců což je starší seniorský…
    09:18 15.03.2025
  • Václav: Neposlechl jsem ještě , ale obecně těžko říct kde je soudnost aby host správně odpovídal na otázky a zároveň aby…
    08:59 15.03.2025
  • Oviradio.cz: Neznám aktuální data, ale v minulosti Proglas míval poměrně seniorní posluchačské jádro, řekněme 70+ z moravského venkova. Myslím, že v…
    08:25 15.03.2025
  • Ondřej: A nevíte, jak to vypadá s Dechovkou? Ta pojede dál? Našel jsem jen v licenci RRTV, že 792 kHz ze…
    08:17 15.03.2025
  • Václav: U Proglasu jsou takové znaky předmětem kritiky. Konkrétně # je Hostýn. Kdyby nebyly za ale před názvem, ještě by na…
    08:02 15.03.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
27.4K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Tomasznovace
8. 2. 2024 16:12

Evropa2 Náchod 107,9 ON AIR.

Fanousek
Reply to  Tomasznovace
10. 4. 2024 13:21

Nejde Evropa dlouho Náchod 107’9

TÉMA
Evropa2
Jakub DXer
8. 2. 2024 08:23

Nějak jsem nepochopil, proč CRo Olomouc prohrál s Rádiem Hana, což je (když nepočítám Prahu, kde vyhrál RockZone) jediná republiková anomálie s dírou pro regionalky Českeho rozhlasu…

Václav
Reply to  Jakub DXer
8. 2. 2024 09:38

Taky jsem nepochopil proč se takto zdůrazňují regionalky, jestli tím chtějí dát vědět, že se udělalo dobře že se sloučily? Ze už dnes nikdo není schopen vybudovat silnou stanici. V Praze z hlediska ČRO asi stačí že je sidlem rozmanitých celoplosek. Na mainstreamovou regionální stanici už není místo na trhu především v Praze.

Vyvodil jsem že kritérium aby stanice byla ještě regionální je aby měla vysílač max v sousedním kraji. Proto Haná. Rozvysilanim Cas rock v JM kraji přišel od minula o pozici v MS kraji, kde do té doby nevadilo, že je ve Valmezu a Vsetíně.

Ovšem nechápu proč hitrádia už nejsou regionální, zatímco regionální studia ČRO ano, když rovněž v noci jedou společně a mimo to i některé pořady přes den.

Last edited 1 rok před by Václav
PVo
Reply to  Václav
8. 2. 2024 10:14

Jakub: Protože kromě těch dvou krajů a jižní Moravy jinde regionálky fakticky nejsou (s pokrytím srovnatelným regionálkám ČRo)

Václav: teda info o programu mám u obou jen z netu, ale nebude to tím že Hitrádia vysílají většinu dne společný program (ve všední den regionálně 10 hodin a o víkendu jsem z netu přesně nevyčetl, ale zřejmě jen 5 hodin mezi 13-18 hodin) kdežto regiony ČRo 12 hodin denně ( od 5:00 do 19:00 se dvěma společnými hodinovými pořady odpoledne) a o víkendu asi 10 hodin regionálního programu?

Václav
Reply to  PVo
8. 2. 2024 10:20

čro možná jak říkáš.

Marek
Reply to  Václav
8. 2. 2024 13:29

Protože je to pěkný)))

received_700689612213953
Václav
Reply to  Marek
8. 2. 2024 13:35

asi tak 🙂 Může si to dát čro na webovky jako interaktivní, to by bylo pěkný 🙂

Last edited 1 rok před by Václav
PVo
Reply to  Václav
12. 2. 2024 16:34

Kdybych byl Marek Berger tak by se mi to taky líbilo 🙂

Marcel
7. 2. 2024 17:13

To je tak, když se zvukař sekne a pustí místo bublaku před časovém znamením rovnou znělku. Tentokrát už se Jana Gulda nedivila….https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/radiozurnal/84/2024-02-07

Last edited 1 rok před by Marcel
Jan
7. 2. 2024 16:26

Zkoušel jsem mobilem změřit frekvenční rozsah u FM rádií. U horších byla měřitelná dominantní frekvence 19kHz. U lepších byl pilotní signál lépe potlačen, ale měřitelný. U rádia Impuls jsem na 19kHz nenaměřil nic. Vysílá mono. U rádia Prostor 101,1 a Praha 107,1 jsem již naměřil. Chápu dobře, že jde vysílat mono čistě jen součtový signál bez pilotního, nebo v součtovém a rozdílovém je to samé? Na TEF6686 mi ale u Impulsu detekuje u RDS ,,Has stereo,, Což nechápu. Jinak na http://www.pira.cz je pěkný online monitoring RDS

Jirkas
Reply to  Jan
7. 2. 2024 17:51

Tak máš nějaký starší TEF nebo starý FW. Me TEF spravne detekuje u Impulsu mono.

Last edited 1 rok před by Jirkas
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
7. 2. 2024 18:14

Taky se mi u Impulsu načítá RDS příznak „Has stereo“. Zkoušeno u 92,1, 102 a 104,3 MHz. Zvukový stereo signál detekován není, jen se tato informace načítá přes RDS. Verze fw 2.00.3 z 27. ledna.

Last edited 1 rok před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Jirkas

Hodte fotku vasich TEFU s indikaci stereo u Impulsu.

Šeryf
Reply to  Jirkas
7. 2. 2024 22:23

Už by bylo na čase s tím „mono to je ono“ a zvukem jak z prošlápnutý plechovky pod novým majitelem něco udělat. Je to taková mantra a voda na mlýn kolegům z Českého rozhlasu i Českých Radiokomunikací. Vždycky, když se bavíme o zvukové kvalitě, tak to skončí: „co byste chtěli, lidem je to jedno, podívejte se na Impuls Mono“ …. Grrrr… 😉

Jakub Melin
Reply to  Šeryf
8. 2. 2024 19:36

Je faktem, že mono na Impulsu je brutální argument pro przniče zvuku. „Hele, lidem to nevadí, Impulsu to prošlo, uděláme to taky“. Zajímavé je, že je to vždy jen u zvuku. Kdyby ČT snížila rozlišení obrazu na horší SD s tím, že to přece většina lidí nevidí a analog měl ještě horší obraz, tak by byl oheň na střeše. Ale když se na FM vrátíme do stavu v 60. letech, tak je to označováno jako optimalizace a vylepšení stavu. A DAB se zvukem objektivně pod standardem FM stereo je vydáván za technický pokrok.

Hori97
Reply to  Jakub Melin
8. 2. 2024 19:58

Vyjádření ČRa, že lze jednu DAB síť bez problému obsadit šestnácti stanicemi vzbuzuje obavy. Naivně zatím věřím, že si alespoň některý z budoucích provozovatelů vezme příklad ze Saska, kde jsou po loňských rošádách téměř všechny stanice šířeny v tocích 80-96 kbps.

jouda
Reply to  Hori97
8. 2. 2024 20:17

Nezbývá než doufat, že např. v Praze bude těch DAB+ sítí a tedy i celkové kapacity tolik, že nějaké extrémní škrcení datovéto toku nebude potřeba. 16 rádií v jednom muxu je šílenost.

MichalP
Reply to  jouda
8. 2. 2024 20:42

Mám možnost příjmu stanic stanic z německého DAB muxu Antenne Deutschland a zde je 16 stanic v muxu. Všechny mají přiděleno 54 CU. Při použitém zabezpečení EPP 3-A je přidělený datový tok na jednu stanici 72kbps.
Zvuk rozhodně není špatný a kvalitativně je na hony vzdálený „standardu“ ČRo.
Tedy 16 stanic v muxu nemusí nutně vždy vzbuzovat obavy.

Last edited 1 rok před by MichalP
Hori97
Reply to  MichalP
8. 2. 2024 20:57

Cestou po Německu jsem poslouchal Nostalgii z této sítě a zvuk není špatný, ale subjektivně určitě horší než mi zní stanice z FM. Nová technologie by měla být minimálně stejně kvalitní jako ta stará, což pro DAB u nás spíše neplatí než platí.

Jakub Melin
Reply to  MichalP
8. 2. 2024 21:02

72 kbps je pod standardem FM vysílání. Je to taková spodní norma, kdy zvuk z DAB+ je srovnatelný nebo poslouchatelný vůči FM stereu.

A zase – hrozně záleží i na zdroji, processingu a podobně. Třeba Musiconly v našem muxu zní i s 72 kbps perfektně a je to srovnatelné s FM. Jiné stanice i s 80 kbps zní hůř. Datový tok není jediné hledisko, nicméně 72 kbps resp. 64 kbps je taková spodní (a spodnější) hranice pod kterou by to opravdu nemělo jít.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
7. 2. 2024 22:51

Ale jak říkám, nejde o reálnou indikaci sterea, ale o informaci načtenou z RDS. Nic se nezměnilo, vysílá se mono.

image4
Jan

Umí to TEF u RDS zobrazovat krom těch klasických věcí i něco zajímavého? To ERRORS asi souvisí se sílou signálu. U jedné stanice ( asi Color 90,7 ) mi to zeleně detekovalo Compressed a to jde o co? TEF je primárně pro FM, ale má někdo tip, jestli se dá na AM použít něco, aby bylo použitelné i v zarušenějším prostředí?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
8. 2. 2024 21:07

Tady je ta RDSka vůbec taková atypická. PS malými písmeny, žádný radiotext, absence Jablonce 104,3 v AF, tzn. že třeba ve Vratislavicích už to v autě skoro nehraje (104,3 tam hraje pěkně, ale autorádio o ní neví)… Nefunkční SFN s 92,1 ČH, takže se to spíš vzájemně ruší než hraje. A zvuk? Takový lepší AM příjem. Jedním slovem fušeřina. Úplně zbytečný vysílač.

jouda

Spolehlivá indikace módu jsou ty dva červené kroužky vlevo nahoře. U Impulsu a některých vysílačů regionálních studií chybí. Pěkně je to vidět např. u ČRo na 100,5 mono (Kutná Hora) a 100,7 stereo (Cukrák).

StereoMono
H.
Reply to  Jan
8. 2. 2024 17:59

Jo to je vtipný. V Impulsu za celé roky nebyli schopni v RDS DI vypnout indikátor stereo, takže to tam pořád je, i když vysílání je mono. Naštěstí to na poslech nemá vůbec žádný vliv.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  H.
8. 2. 2024 19:39

Blbě to má kde kdo… R-LBC vysílá taky mono a má tam „stereo“. Fajn 87,6 nebo Color 95,1 mají pro změnu „mono“, i když vysílají stereo. Jediný kdo vysílá mono a má to správně je R-PLUS. Ale jak už bylo řečeno, na funkci živočicháře to nemá vliv.

Václav

Na Moravě 102,3 bez PTY, 100,5-9 News. Ještě bych mohl zkontrolovat 87.6 a 89.0

Václav
Reply to  Václav
10. 2. 2024 22:18

89 News 87.6 Nic. Lipník nad Bečvou 94,6 nezvykle _COUNTRY

Honza K.
7. 2. 2024 08:24

Na Kissu byla teď zmínka o Rádiu Publikum, které by dnes oslavilo 30. let.
Vzpomínalo se také na Kiss Publikum.

TÉMA
(Kiss) Publikum
Last edited 1 rok před by Honza K.
Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
7. 2. 2024 10:25

Tak to by se jim určitě nelíbilo ani to původní Rádio Hády… Ale v roce 2022 jsem viděl v Brně bilboardy Kissu ’30 let v brněnském éteru’… což byl samozřejmě nesmysl…

Václav
Reply to  Oviradio.cz
7. 2. 2024 15:28

Nicméně v rámci „celoplošného“ Kissu posloužilo k historickému překročení 1 mil. (1003 tis.) posluchačů, kteří znají jeho značku. Aneb dnes se objevily nové výsledky poslechovosti 3.-4. 23. Před pár minutami vyšel očekávaný status na FB a Michal Kavalčík. Nejlepší umístění v denní poslechovosti má v MSK kraji, do vítězů mu mnoho nechybí. Kavalčíka moc nemusím, ale vždy dobře umisťoval rádia v lidnatém MS Kraji. Nepamatuji, že by F1 z toho umístění jásala a teď to má, to je ta dobrá komunikace s Kissákama. Celoplošně obecně na předních příčkách dochází k vyrovnávání. E2 WR těsně před Impulsem a do vítězného Žurnálu jí taky moc nezbývá.

Možná tak výjimkám by se původní Publikum líbilo, kdyby jej měli, někteří lidi by se tedy bavili něčím jiným. U zrodu dle fotky z M. Divadla Zlín byl i Mgr. Pavel Nášel, již nějaký ten rok je hlasem obecního rozhlasu obce Fryšták. Je pěkné že na Publikum vzpomněli, co asi tak říkali? Pamatuji si bilboardy 20 let Kiss hády má grády v Brně ul Hradecká výpadovka.

Last edited 1 rok před by Václav
Martin
Reply to  Václav
7. 2. 2024 16:01

Může mi prosím někdo stručně vysvětlit, podle jakých údajů se bere Kiss jako nadregionální stanice oproti E2, která se bere jako celoploška? Pokud si porovnám rozsah pokrytí, celoploškou by měl být Kiss ne? Jasně, rozhoduje asi nějaké procento pokrytí napříč republikou, ale zrovna v tomto případě mi to moc logiku nedává. Díky za vysvětlení.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Martin
7. 2. 2024 16:20

Je to nesmysl. E2 celoploška není a nikdy nebyla. V podstatě vznikla stejně jako Kiss, sloučením několika regionálních radií. Soukromé celoplošky máme (formálně) jenom dvě. Impuls a Frekvenci 1.

Last edited 1 rok před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
PVo

Podle zákona jsou komerční celoplošky pouze dvě: Impuls a F1, ale třeba v Radioprojektu je E2 uvedena jako celoplošná také ač pokrytí má (v 2019 měla) o něco málo nižší než Kiss.
Státní správa se tváří jako že to nevidí a není problém.
To slovo nadregionální je českém prostoru užíváno nesmyslně, aspoň u Kissu a podobně, nadregionální rádio lze logicky považovat leda třeba Hey, který je ve více regionech ale nedosahuje pokrytí 50% všech obyvatel.
Logicky rádia pokrývající přes 2/3 obyvatel celoplošná jsou a tak by se uvádět měly.

http://www.median.eu/cs/wp-content/uploads/2023/08/leafletRP2302_v03.pdf

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
7. 2. 2024 18:46

RadioProjekt je soukromá aktivita, se státní správou to nemá nic společného. Takže ve svých průzkumech si v podstatě mohou uvádět co chtějí.

PVo

Soukromé subjekty se zákony musí řídit také, i když za komolení zrovna v tomto případě asi nehrozí žádný postih

jouda
Reply to  PVo
7. 2. 2024 20:43

Oni tam uvádí i Radio Z (dnes Radio Prostor) jako celoplošné, což je úplný nesmysl. Mají to jen pro účely reklamy, s reálným popisem pokrytí to ale nemá mnoho společného.

PPK, jidxc
Reply to  jouda
8. 2. 2024 07:27

Přesně tak, vůbec bych nepolemizoval a neřešil malichernosti nad rozdělením celoplošný – nadregionální, je to čistě rozdělení soukromých subjektů na základě dohody radio vs. median pro účely prodeje reklamy. S oficiálním percentuálním pokrytím nemá nic společného…

PVo
Reply to  PPK, jidxc
8. 2. 2024 10:45

Všechno se skládá z malicherností, s tím soukromým subjektem to je taková oblíbená mantra když se tvrdí nějaká pitomost.
Btw budou podrobné výsledky? na webu chybí i ty z minulé vlny….

PPK, jidxc
Reply to  PVo
12. 2. 2024 16:02

Ahojky, právě jsem doplnil tuto a minulou vlnu poslechovosti (RadioProjekt 68+69). Vše detailně v excelech na JIDXC – https://www.oviradio.cz/jidxc/news.htm

TÉMA
poslechovost radií RadioProjekt 68+69
PVo
Reply to  PPK, jidxc
12. 2. 2024 16:25

Prima, moc díky

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PPK, jidxc
12. 2. 2024 17:36

No sláva, konečně vyhodili toho nahluchlého telefonistu, co psal v MS kraji místo Helax Relax. 🙂
Čísla Fajn Helaxu beru bez servítek jako čísla Fresh rádia.
Dovedu si představit jak takový hovor probíhá:
– Dobréj, tady výzkum poslechovosti radií.
– Zduř děvucho, poslucham Freš!
– Freš říkáté? Promiňté, to tady ale nemám…
– A co Helax, to tam máš?
– Jó, to tady vidím. Takže píšu Fajn Helax.

Tímto zdravím Libora Červinku. 👋😀

Míra

Celej ten průzkum by potřeboval reFresh….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
12. 2. 2024 18:02

Hlavně by ten průzkum měli dělat lidi, co mají alespoň základní povědomí o tom na co se vlastně ptají. Mám s nimi osobní zkušenost a to, že si například úplně běžně pletou Radio 1 s Radiožurnálem prostě považuju za problém. ..

Míra

Věta, „to tady nemám“ by v té konverzaci neměla vůbec zaznít…..no nic…

Last edited 1 rok před by Míra
Václav

Říkal jsem to před půlrokem když mi volali min. Půlhodiny a mimo jiné otázka které rádia znám (možná z toho dělají týdenní poslechovost), jsem jim vyjmenoval ty malé rádia např. Fresh a paní samozřejmě že to nemá v seznamu, ale prý si poznačí….

V posledním výzkumu Fajn klesal….

Relax/HELAX pokud ještě vůbec HELAX něco zaznamenává, tak úměrně tomu klesl počet chyb, které nemusí být na nule, porovnat střední Čechy a vs Relax v republice pokud nemá podezřelé velkou cerorep. Poslech.

Last edited 1 rok před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
12. 2. 2024 19:00

Všimni si, že onlinový Fajn Helax je zahrnutý v RadioProjektu, kdežto onlinové Oldies rádio, které má stabilně několikanásobně vyšší čísla tam není. Co za tím je, to je asi každému jasné… Jak se dá krásně ohýbat realita, tak jak se to někomu hodí… 🙂
Ale má to i pozitivum. Fresh má v podstatě „změřenou“ poslechovost zadarmo, aniž by za to agentuře Stem/Mark zaplatil jedinou korunu. 🙂

PetrPe

Ja myslim, ze Freshko bude spolu v Hey Radio zahrnute v kategorii jina radia. Ale s tim Helaxem to tak urcite bude 😀 Treba planuji ten novy paskvil Hilax pustit do DABu a tak ho drzi v RP…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
12. 2. 2024 20:07

Stejně tak by mohli dát do DABu Oldies. Já to celé chápu jako prosté házení klacků pod nohy Freshi. A asi nebudu daleko od pravdy.

PetrPe

To bez debat. Ale spise to vidim jako typicke prizivnictvi na teto uz v podstate mrtve znacce. Ani si nejsou schopni ujasnit, ktere logo pouzivat. Momentalne maji na internetu tri druhy… U toho posledniho se musel grafik hodne zapotit, nez zvedl hrnek s kavou a rekl si „no vlastne do toho otisku hrnku napisu nazev stanice a je to…“

PVo
Reply to  PetrPe
12. 2. 2024 20:14

teoreticky v jiných ano ale nepochybuju o tom že část dotazovaných hlásí i díky neumu tazatelů že poslouchá Helax ač poslouchá Fresh, ale pozitivum na tom žádné nevidím.

Mimochodem jiná česká rádia jsou posluchačsky slabší než když se přestal počítat samostatně Color a Hey. Otava už taky není v přehledu.

Kdysi se chtělo rádio Seejay taky podílet na průzkumu ale APSV se s ním odmítla vůbec bavit. To samé s Kropáčkovým ( RTI) rádiem Top40 jak vylezlo tuším na konferenci Digimedia před dvěma lety, Holt Hrabák Flajšmanovu linii nezapře

Lukáš
Reply to  PetrPe
12. 2. 2024 22:14

Taky nechápu kde bere posluchače fajn helax protože fresh radio je daleko lepší. Problémem sou i hitrádia které už regionálně vysílají od pondělí do pátku od 9-19 a o víkendu od 13-18 zbytek vysílání je odbavovano z Prahy.

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Václav

Článek vychází při poklesu Fajnu. Souhlasím že metoda je zaostalá. Nevím zda by se dalo říct nefunkční, hlavně pro prezentaci inzerentům, jaké velké čísla stanice mají. Připomínám že já jsem byl v podstatě rád že mi zavolali, když se o to tak zajímáme, nikoli že bych kvitoval jakou metodou to dělají, a to odpovídá, jak jste to popsal. Zamýšlím se hlavně z čeho berou čísla WR. Už si přesně nevybavuju jak zněla otázka zkoumající stanice které jsem poslouchal s větším odstupem než včera, přijde mi že byla spíš otázka, které další stanice jste poslouchal (časové určení si nevybavuju), ale vybavuju si otázku „které stanice znáte“ což koresponduje s tím co říká Pvo, že je to spíš znalost značky, a to vyhovuje pro prezentaci inzerentům, takže stačí když stanici znají z televizní nebo jiné reklamy 😀

S přirovnáním k náhodným návštěvníkům stadionu – nehájím Radioprojekt, proč bych to měl zapotřebí, ale připomínám nejde o cílený výzkum, jak se stanice líbí opravdovým fanouškům, ale jde o to, jak se rádio obecně poslouchá v populaci. Specifický výzkum by musel být jiný, např. si dělat stanice sama, ale když vám lidi řeknou, že některé skladby hrajete moc často, tak stejně na to nedáte…

Při dnešních technologiích by mohly radiopřijímače odesílat data třeba přes datovou síť, zjistilo by se i v jakou denní dobu se poslouchá, tzn jaké pořady. Předpokládám že technicky nelze provést komunikaci přijímač-> vysílač. Nebo by po souhlasu mohly takové data sbírat mobily, tím spíš by se potvrdilo, koho zajímá rádio, když by s tím souhlasil

Je dobré že se o to zajímáte, když tvrdíte, že rádio je okrajovým zájmem třeba pro nerdy, jakou nepřesnou metodou se dělají výzkumy a zvlášť RP je výsada MB. Je zajímavé že inzerentům pýchových a jiných nezávislých kreativních stanic RP nechybí.

Nicméně i skrz to jaké stanice kolem sebe slyším nevypadá že RP převrací výsledky. Že Kiss se po sloučení dostal do povědomí milionu lidí, s formátem který má jasný cíl, že ve východních čechách už nezkomírá Kiss Delta s rotací všeobecných novinek tak jak tomu je tam u Fajnu 😉
že F1 nemá žádnou koncepci a proto klesá….
že na vrchol se dostává generace Y-Z, kteří si rychleji vybaví při průzkumu E2 (nemusí aktivně poslouchat) než Impuls jehož těžistěm jsou spíš lidi kolem důchodu

Last edited 1 rok před by Václav
Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Václav
19. 2. 2024 19:10

Václave článek vyšel poprvé před dvěma lety, teď jsem ho jen „oživil“, protože se během té doby nezměnilo vůbec nic. S aktuálními čísly to vůec nesouvisí.Tohle je třeba také článek z té doby. Prostě mě to baví sledovat a zajímat se o to. https://fajnfresh.cz/radio-is-dead-at-zije-nova-hudba/

Míra

Jaká byla reakce Radiohouse na tento článek? Opustí radioprojekt hned zítra?

PetrPe
Reply to  Míra
18. 2. 2024 21:05

A jaka bude reakce Iva na vlozeny komentar jen s odkazem a bez vysvetleni? ☺️

Franz

Libore, pokud je pravda, že jsou streamy Fajnu chystány na vstup do éteru prostřednictvím DABu, bude nejprve potřeba sehnat posilu na pozici music managera, jelikož je například při poslechu Fajn Helaxu zřejmé, že playlist nebyl delší dobu aktualizován.

Pokud na streamy nemá music manager evidentně dostatek času, proč dochází ke spouštění neustále dalších a dalších online stanic?

Zajímalo by mě také, z jakého důvodu ve vysílání Fajnu popíráte existenci Fajn Helaxu? Například v pátečním podvečerním pořadu, věnovaném nejhranějším songům na vašich streamech, se Helaxu záměrně vyhýbáte a nikdy o něm nebylo ve vysílání ani slovo.

Neprohlašoval váš programový ředitel minulý rok při rebrandingu Helaxu na Fajn Helax, že cílem této změny je brand Helaxu posilovat i v jiných krajích, než jen v Moravskoslezském?

Last edited 1 rok před by Franz
Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Franz
19. 2. 2024 19:16

Máš o tu práci zájem Franzi? Nebo je to jen takový BUBUBU 🙂 Myslím to vážně. Fakt. Všichni kdo to tady čtou mají rádi rádio. O tom není pochyb. Ale jde jen o rady a „boj od klávesnice“ nebo se tu najde někdo, kdo má schopnosti něco dělat i v reálném světě? Nic ve zlým. A Helaxu se nevyhýbáme, jen jak správně píšeš na všechno nemám dostatek času.

PVo

Myslím že nikoho skutečně nehledáte, protože takhle se zaměstnanci nehledají. Fakt. Ostatně bych řekl že tady přispívají lidé, kteří něco s rádii mají i jako zaměstnání minimálně ze třetiny.

Osobně bych mohl dělat jen na dance2trance rádiu kam Helax rozhodně nepatří, ale i pro dance2trance rádio znám o dost kompetentnější lidi jež já.

Václav
Reply to  PVo
21. 2. 2024 12:16

Proč by to nešlo? Myslíte že tak dobře najdete lidi inzerováním práce např na úřadu práce s rekvalifikačním kurzem? 😀 A utrácením času s pohovory kde spíš narazíte na lidi, kteří spíš potřebují vydělat, a je jedno že se hlásí na obor který je profesně nezajímá.

Když má p. Červinka jasnou vizi co s tím, tak asi on ví nejlépe co s tím udělat, takže nevím zda by byl s jiným spokojen.

Nebo je otázka zda a jak to chce udržet v mantinelech.

Šlo by z toho udělat HELAX tak jak byl playlistove čili house, přidal bych i trance či hands up.

PVo
Reply to  Václav
21. 2. 2024 15:08

šlo by to samozřejmě i když si úspěch dokážu těžko představit , ale kdyby někoho opravdu hledali tak nejdřív z vlastních zdrojů a z lidí z oboru s historií jinde a ne takovým výkřiky na anonymním webu. Ostatně Červinku do té jeho pozice myslíš našli jak?

Václav
Reply to  PVo
21. 2. 2024 15:29

Však víš jakou dobu a kde do rádií dělal?

PVo
Reply to  Václav
21. 2. 2024 15:50

Vím, něco tady o sobě říkal ..Takovým výkřikem bych hledal leda nějakého zastupujícího/víkendového moderátora. Pro začátek.
Btw třeba Mirindu do jeho pozice našli podobně jako Červinku.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
12. 2. 2024 23:36

Budiž mu menší podíl slova k dobru. Kdysi bývala synergie Expres FM a Očko Expres. Když přepínám mezi sebou tak na jednom příjemné Indies, na druhém reklamy s přítěží mainstreamu, což je typická ukázka že tak na FM přicházejí o specifickou klientelu, která v nejlepších časech nebyla malá. Taky důkaz toho že nejde o počet posluchačů, ale aby program tabulkově vyhovoval inzerentům, když se chce rozšiřovat. V minulosti příklad Helaxu , který měl dvojnásobek posluchačů co Blaník v tom kraji, či Hey! Nebo nesmyslný nekoordinovaný mainstram na rádiu Kroměříž.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
13. 2. 2024 09:39

jo výsledky jsou to pěkný, porovnával bych spíš denní než týdenní, což ani nepovažuji za poslechovost ale známost + sympatie, Ty denní jsou ale taky pěkný.
Kdysi (cca před 4-5 lety tak nějak když jsem tady začal přispívat, kvůli Sunshine-live) jsem našel německou obdobu měření
a měřili hodinovou a denní… a něco jako týdenní data mám dojem ani neměli ..

MichalP
Reply to  Oviradio.cz
16. 2. 2024 16:29

Večerní show na Expresu postupně odumřela, až byla úplně zrušena. Začátek konce byl započat 30.6.2023, kdy Vlado a Radek spolu naposledy vysílali. Dále se už vysílalo pouze v jednom, kdy se oba střídali po týdnu.
Téhle dvojice je škoda. Oba si dobře sedli a jejich vstupy měly šťávu.
Každopádně od dnešního dne je v tomto slotu (16 – 19) nový pořad Expres Drive, který moderuje Markéta Žilinská.

Jirkas
Reply to  MichalP
16. 2. 2024 19:49

Byl to takovej nucenej, krecovitej a tlacenej humor, ktery nekdy hranicil az s trapnosti. Je dobre, ze je to pryc.

Jakub Melin
Reply to  Jirkas
16. 2. 2024 20:00

Za mě teda byla dvojice Vlado + Radek spolu s Veronikou to nejlepší na Expresu a křečovité mi to nepřišlo. Budou se kluci přesouvat jinam nebo jsou z rádia pryč? To by byla fakt škoda.

Ze (za mě) zlatého období Expresu už jsou tam vlastně jen speciály a Veronika… 🙁

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub Melin
16. 2. 2024 20:50

Jako pravidelný posluchač Sunday Night Cream doufám, že Radek zůstává, to by byla věčná škoda. Vlada nikde ve schématu nevidím.

MichalP

Také doufám, že Radkův nedělní speciál zůstává.

Jirkas

Sunday Night Cream je přímo luxusní. Ten musí zůstat.

MichalP
Reply to  Jakub Melin
16. 2. 2024 21:15

Souhlas. Vnímám to úplně stejně.

Tomáš Hron
Reply to  MichalP
18. 2. 2024 00:53

To odcházení stálic z Expresu mě taky mrzí. Poprvé jsem 90,3 začal aktivněji ladit někdy okolo roku 2015, a tehdejší programové schéma (ráno Marek a Koko, dopoledne Veronika, odpoledne Radek a večer Štěpi a speciály) mi naprosto vyhovovalo. Teď už opravdu zůstává jen Veronika a ty speciály, snad alespoň tyhle programové prvky budou zachovány.
Večerní show s Vladem a Radkem mě bavila, byť některé vstupy byly možná až příliš ukecané, a její konec mě taky hodně nemile překvapil. Slyšel jsem kousek pátečního vysílání s novou moderátorkou Markétou Žilinskou a ač byl její moderátorský projev příjemný, dost mi tam chyběla nějaká přidaná hodnota. Nebýt hudby, působilo by to na mě jako šedivé, zaměnitelné podvečerní vysílání, jakých je v českém éteru plno. Ale poslouchal jsem jen asi půl hodiny, takže jsem možná jen nenaladil v ten pravý čas. V pondělí tomu dám ještě šanci.

Jakub Melin
Reply to  Tomáš Hron
18. 2. 2024 13:19

Zlaté období Expresu bylo ke konci za Mafry a paradoxně v době, kdy ho vlastnil pozdější kandidát ANO na primátora Stuchlík. Dejme tomu mezi lety 2010-2018 jsem Expres poslouchal opravdu hodně, v autě jsem ho ladil skoro pořád.

Stanice se vyprofilovala jako hudební rádio s důrazem na samotnou hudbu, kulturu (filmy, festivaly, koncerty) a trendy pro „moderní“ mladší lidi. Ve vysílání nebyly zprávy, reklam bylo rozumné množství a moderátoři byli fajn. Ráno s Markem a Koko bylo jiné než na ostatních rádiích a poslech bavil.

Nevím, jaké jsou cíle Seznamu a jak se změní Expres po expanzi do regionů. Taky doufám, že zůstanou speciály jako Fresh, Edge nebo Totally Wired.

Martin
Reply to  Oviradio.cz
19. 2. 2024 16:06

Expres FM komentoval na FB důvod ukončení Večerní show s Radkem a Vladem: „Pánové se rozdělili dobrovolně a vzhledem k tomu, že už z jejich strany nebyla vůle pokračovat ve dvojici, upřednostnili jsme úplně nový hlas a novou energii. Radek a Vlado v rádiu nekončí, jen teď nebudou mít stálý vysílací čas.“

TÉMA
Expres FM | Novinky
Tomáš Hron
Reply to  Oviradio.cz
22. 2. 2024 13:04

Další změnou na Expresu je odsunutí všech rozhovorů ve vysílání do bloku nazvaného Expres Star, vysílaného mezi devatenáctou a dvacátou hodinou. Z mého pohledu změna k lepšímu, zejména ranní vysílání s Milošem Pokorným bylo kvůli častým rozhovorům někdy až nesnesitelně upovídané, a bude tedy fajn, pokud přes den bude na vlnách Expresu opět hrát prim hudba. Čistě kvůli mluvenému slovu jej asi ladí málokdo.

Jakub Melin
Reply to  Tomáš Hron
22. 2. 2024 16:21

Podvečerní čas je dlouhodobě vyhrazen rozhovorům i na německých rádiích (pokud je mají), dává to určitě větší smysl než ráno.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
29. 2. 2024 07:29

Jakou poslechovost v Praze před čtyřmi lety měl Expres vs. Radio1?

Míra
Reply to  Oviradio.cz
29. 2. 2024 08:22

Expres si pohoršil a) o 15 nebo na za b) na 15?
Předpokládám, že tam mělo být lomítko, takže b).

Last edited 1 rok před by Míra
Václav
Reply to  Oviradio.cz
29. 2. 2024 08:39

Jde vidět že v případě expresu Radioprojekt funguje, reflektuje nežádané změny. Kde jsou ti, co říkali že expres poslouchá dvakrát víc lidí? Pokud chtěli zpravodajsko – informační obsah, proč ho nenabídli pro Zet/Prostor? Nebo proč se s tím nemusel potýkat Classic? Vždyt je to taky hudba, proč ta nemusela být rušena a expres ano? Diskriminace. Leda že název Expres evokuje zpravodajsko informační obsah. Taky dost záleží jestli tam bude takové ráno s Pokorným, to je limitující prvek, leda že zkrátili rozhovory. Škoda že expres nevzal tehdy vysílač Mezivrata po Classicu 97.7 , měl by spojitější pokrytí, v čechách by mohl posílit formát expresu na úkor mainstreamu. Spuštění nynějších dokrývačů trvá, uvidí se v praxi až bude na FM, zda obstojí u mě. FM znamená intenzivnější kontakt.

Last edited 1 rok před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
29. 2. 2024 09:49

To zní jako dobrá zpráva. Jak už jsem tu několikrát psal, snaha zalíbit se všem je většinou cesta do pekel. Protože ti „všichni“ už většinou svoje oblíbené rádio mají, tak proč by měli poslouchat zrovna Expres, který jim občas hodí nějaký drobek, když na F1, HR, E2… dostanou celou bagetu. Myslím, že většina lidí poslouchá Expres právě proto, že se od ostatního mainstreamu snaží lišit, či se vůči němu dokonce vymezuje. Pevně doufám, že se tady na FM za ten rok, dva.. dočkám toho starého dobrého Expresu, který mám rád a za který mi dávalo smysl bojovat, a nebude to už úplně jiné rádio „pro mimopražské blbečky z regionů“ – to je možná i vzkaz pro vedení – ano i my vidláci z venkova máme rádi alternativu, ne že ne.

Last edited 1 rok před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
29. 2. 2024 11:03

Vzhledem k tomu, jak se v Expresu zatím staví k DABu, bych si od toho mnoho nesliboval.

Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
29. 2. 2024 13:11

Místy i v autě, na střešní anténu stabilně, tam už nyní Expres jde na 7C.

Na FM je problém od kilometru cca. 30-35 D11, kdy se to už silně bije.

DAB 7C mi včera s výpadky hrál až ke kilometru 72-75 D11. Kolem Poděbrad naprosto bez problému.

Tomáš Hron
Reply to  Oviradio.cz
1. 3. 2024 23:19

V říjnu 2021 docela trefně napsal jeden z posluchačů na FB Expresu: „Nikdy bych Expres neladil proto abych skoro obden poslouchal staré U2 a jiné old-school vykopávky, které mám rád, ale myslím, že se na Expres nehodí.“ Já to vnímám velmi podobně a jsem tedy rád, že se playlist Ranního klubu od mainstreamu konečně odklonil. Skladby jako Wake Up Boo, Disco 2000, Viva La Vida nebo Beautiful Day mám sice rád, ale slyšet je každé ráno, navíc na vcelku alternativním rádiu, fakt nepotřebuju.
V posledních dvou týdnech jsem také pravidelně ladil podvečerní vysílání s novou moderátorkou Markétou Žilinskou, a i přes mou prvotní rozpačitou reakci nakonec musím uznat, že se na vlnách Expresu velmi dobře zabydlela (v pozitivním slova smyslu). Její moderátorské vstupy sice nejsou dlouhé, ale možná je tomu tak nakonec dobře, protože o to více hudby se stihne odehrát. Snad jediné, co bych kritizoval, je její dnešní náhlé utnutí skladby Around The World od Daft Punk po necelé minutě, a také vstup, v němž ohlásila skladbu Geiss-Zen od slovenského rappera Fvck_Kvlt, ale místo ní pustila nějaký cover na song Čas Nejde Vzít Zpátky od Davida Kollera. Ano, potrpím si na detailech 🙂 ale jinak mě její vysílání baví. Doporučuji všem, kteří rádi poslouchají odpolední vysílání s Veronikou, moderátorský projev Markéty je podobně kultivovaný.

jouda
Reply to  PVo
8. 2. 2024 14:52

Nedalo mi to a zeptal jsem se známého, který má k výpočtům dost blízko, na tu Evropu 2. No podle aktuálních výpočtů má Evropa 2 přes šest svých licencí (celkem 43 vysílačů) pokrytí solidních 89 %, přičemž pět nejvýkonnějších vysílačů (Mezivrata, Praděd, Radeč, Žižkov a Hády) dělají plných 70 %. To jsem tedy nečekal.

Václav
Reply to  jouda
8. 2. 2024 15:20

Jde o teoretický výpočet na žižkov? nebo je to reálný stav při použití Petřína? I když uznávám ten rozdíl zásahu bude mizivý. To spíš kolik by to dělalo včetně PA/HK Hoděšovice? Či ještě včetně Ještědu, Ostravy.

Last edited 1 rok před by Václav
jouda
Reply to  Václav
8. 2. 2024 16:42

Je to počítáno na Petřín podle skutečnosti, ten Žižkov mi tam ujel.

PVo
Reply to  jouda
9. 2. 2024 12:13

Já to bral podle oficiální zprávy ČTÚ z roku 2019 na RRTv, těch 5 vysílačů měli mj. už ale v roce 2019 taky tak to 70% je pokrytí při „slabší“ úrovni signálu.
Ostatně je známé že pro výpočet pokrytí ČRo jsou jiné (nižší) parametry než pro komerční sféru aby byl dodržen zákon jak povinnému pokrytí ČRo tak zákon o mediích (Active nemůže vlastnit licence na 2 analogové celoplošky).
Holt oligopolům jde státní správa na ruku a proto to tady vypadá tak jak to je

vypocet-pokryti-2019.pdf (gov.cz)

Marcel
6. 2. 2024 18:12

Na tv A11 je právě hostem pořadu „Dobrý večer“ Mirek Pýcha…..

Last edited 1 rok před by Marcel
Jirkas
Reply to  Marcel
6. 2. 2024 20:30

Prosvihnul jsem, snad bude mit nekdo nejaky zaznam.

PVo
Reply to  Jirkas
6. 2. 2024 20:47

v 01:20 je repríza 🙂

Anonym
6. 2. 2024 14:39

Zdravím, nevíte, jestli se dá někde najít záznam prvních minut vysílání Rádia Impuls nebo jeho dobové jingly z roku 1999? Bude teď slavit 25 let 🙂

TÉMA
První minuty Rádia Impuls
PVo
Reply to  Anonym
6. 2. 2024 15:36

K čemu to je dobré? Ostatně Alfu převzal pod své vedení p.Hrabák už před zahájením vysílání jako Impuls tak kromě jinglů a že „divadlo pro uši“ nahradili „českým mejdanem“ to zas taková změna střihem nebyla.

Martin
Reply to  PVo
6. 2. 2024 17:04

V pátek 23/2 bude celodenní speciál, kde celý den vysílání stylizovat se starými jingly, archivními ukázkami.

TÉMA
Impuls 25 let
Jakub Melin
Reply to  PVo
6. 2. 2024 19:50

Začátek vysílání Impulsu a později Blaníku byl takovým začátkem konce zajímavého českého éteru. Do éteru se začal vracet normalizační pop, který se vlastně v 90. letech z éteru úplně vytratil a nikdo to nehrál, protože by to byla ostuda.

Zároveň se začala rádia přeformátovávat, postupně se rozjelo i slučování stanic a taky „dokrývačové šílenství“. Ze Zlaté Prahy se stalo Fajn Rádio a tak dále. Vždyť víte…

Václav
Reply to  Jakub Melin
6. 2. 2024 20:57

Zajímavý eter mohl být když stanice zacinali v rannych devadesátých. Před začátkem impulsů a blaniku stejne melo hlavni slovo omilani AC hitů, takže logicky byla poptávka po něčem klidnejsim a ceskem co lidi znali a s odstupem času si radi poslechli. Kdyby to trh nechtěl, tak to nebude, odhlédneme li od subjektivnich dojmu. Priznam se i ja jsem v začátcích rád poslouchal, bylo mi 10. Koncentrace čistého socpopu nevydržela , dnes tyto stanice slouzi k propagaci aktualnich ceskych produktů. Kdo se snaží o čistý socpop ex signal, ci bonton, nejde to jako driv tem velikanum. Myslim si že dnes to neni horší než pred čtvrtstoletím, i diky rozšíření Ru nebo Pychovi radia 😉 na dokryvacich a nabidnuti vice žánrů nad rámec regionu.

Last edited 1 rok před by Václav
Václav
Reply to  Václav
6. 2. 2024 21:28

Vznikají i radia mimo sítě, ale co tak asi nabídnou? Kanada, Otava, Jihlava, Kroměříž. No a vždyť tu máme Netro, Fresh, Orlicko – regionální, jak to bývalo dřív, @le v čem je to dnes výhoda?

Tuxik
Reply to  Jakub Melin
6. 2. 2024 22:37

Radio Zlata Praha, radio Bonton ve sve puvodni podobe, Liberecke radio Triangl… To byly skvely doby (dobre, mozna si to idealizuju tim ze mi bylo 12 let, ale melo to neco do sebe). Dnes jen vetsinove plynule vysilani reklam obcasne prerusovane nevalnou muzikou

Jakub Melin
Reply to  Tuxik
7. 2. 2024 10:12

Triangl byla legenda i v Německu, v Sasku se to masivně poslouchalo a po jeho zrušení dokonce Němci psali na RRTV s dotazy, proč se to stalo.

V Praze hrál Triangl slaběji než RCL na 101,4 FM, ale dalo se to úplně v pohodě ladit, jen na horších přijímačích byl v kleštích mezi 97,7 FM (tehdy Classic z Cukráku) a 98,1 FM (Kiss98 z Dlabačova). Pamatuju třeba na jejich „Shitparádu“ resp. posluchači hlasovali, zda je daný song „hit“ nebo „shit“.

Prostě zlaté časy zábavných a zajímavých rádií, které pak pominuly.

Jirkas
Reply to  Jakub Melin
7. 2. 2024 14:57

Triangl jsem rád poslouchal na Jiznim městě, jejich přenosy z německých diskoték byly výtečné.

Last edited 1 rok před by Jirkas
Anonym
Reply to  PVo
7. 2. 2024 09:06

Jen by mě to zajímalo… Právě Impuls bude slavět 25 let. Obecně mě zajímají první minuty různých vysílání 😀

Marcel
Reply to  Anonym
6. 2. 2024 17:08

Tyto a jiné znělky (např. úvodní smyčka Trianglu, Alfy, R. 21, nebo naopak poslední hodiny vysílání Gamy aj) mám ve své fb skupině bývalá fm rádia. Přijímám po vyplnění vstupních otázek.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Marcel
6. 2. 2024 19:50

Po zrušení uložto toho bohužel moc nezbylo.

Kristián
5. 2. 2024 21:08

kukám, že sa zmenili časy repríz dopoludňajších talkshow ex-športovcov na Radiožurnále Sport (tenistka A. Sestrini Hlaváčková, futbalista Z. Folprecht či hokejista M. Procházka). predtým to bývavalo vždy po 21:00 hod. (o víkendoch o 22:00 hod.), teraz tie reprízy bežia o 23:00 hod., tj. v poslednej vysielacej hodine.

TÉMA
reprízy talkshow na RŽ Sport
HOME
27.4K
0
Přidejte komentář, prosím.x