Nejnovější komentáře

  • Václav: Ano je to zvláštní operátor si taky něco vezme, už to že tam nejdou tradiční soukromé regionální stanice na Moravě.…
    20:12 14.03.2025
  • Jamar: No, taky mi to příjde zajímavé. A zrovna průzkum té RDSky mě teď v poslední době přitáhl k občasnému poslechu…
    19:46 14.03.2025
  • Václav: No nevím zvláště na Liblicích jak promítli údržbu do nájmu, kolem takových vysílačů se motalo dost lidí, nevím jak v…
    19:24 14.03.2025
  • Václav: Díky za postřeh aspoň vím že verze na začátku ti a treba ještě někomu byla sympatičtější. Když to zanalyzuju, tak…
    18:48 14.03.2025
  • Míra: Dneska to bylo zase seklé.
    15:17 14.03.2025
  • PVo: taky se mi včerejší příspěvky zobrazily až když jsem založil na toto téma nové vlákno (a divil jsem se že…
    14:46 14.03.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
27.4K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
PPK, jidxc
Reply to  Oviradio.cz
13. 1. 2024 16:59

RCK končí, to je jasné. Otázka jestli vůbec někdo bude chtít licenci na dva kilowattové vysílače, z nichž slušný je jen ten jindřichohradecký, který je nutné provozovat horizontálně a ještě omezením na CB 103.7. Dačická 92.9 je koncipovaná špatně a hraje tak jako horší 200. A pak je tu na hranicích s Rakouskem ještě jeden úplně zbytečný novobystřický přítěžek 106.9, který pokrývá spíše lesy, respektive by bylo vhodnější jej provozovat v Rakousku. Suma sumárum 3 vysílače, dvě kilowatty všesměr s vyšším koeficientem = dost drahá sranda. Český Rozhlas, možná…

Míra
Reply to  PPK, jidxc
13. 1. 2024 18:24

Zcela jednoznačně ČRo Vltava.

Šeryf
Reply to  Míra
13. 1. 2024 19:53

Díra v pokrytí tam na to krásně sedí … 🙂comment image

jouda
Reply to  Šeryf
13. 1. 2024 20:06

V DABu z Javořice všude na nasliněný prst. 🙂

Šeryf
Reply to  jouda
13. 1. 2024 23:46

To ČRo Radio Praha 107,1!! taky ;).

Jakub
Reply to  Šeryf
13. 1. 2024 23:34

Tak popravdě kdyby Český rozhlas krochu pročistil frekvence, urcitě by se pokrytí stanic dalo optimalizovat – kupříkladu osobně jsem nikdy nepochopil, proč malý bubláček v Jindřicháči (99,5) dostal ČRo Plus, když tu hraje dobře z Javořice (95,4), kdežto Vltava je tu hluchá – mohla ve městě hrát už dávno.
Stejně jako se Radiožurnál kdysi mohl bez problémů vzdát písecké frekvence 97, která mohl připadnout Plusu, který by tím efektivně dokryl „díru“ mezi Radčí a Javořicí . Radiožurnál tu hraje silně z Kleti, Votic a trochu i Svatoboru.

Rovněž jsem nikdy nepochopil význam vykrývače Radiožurnálu v Jeseníku, když leckde po městě je silnější nedaleký Praděd…

Nemyslíte?

Last edited 1 rok před by Jakub
Toni
12. 1. 2024 17:30

Mám v okolí bydliště prodejnu PENNY a už od začátku roku 2024 jim tam nehraje to jejich Rádio PENNY, ptal jsem se prodavačky s tvrdila, že je to pokažené. Je ještě někdo, kdo jste se s s tím letos setkal nebo je to opravdu záležitost jenom jedné prodejny.?

TÉMA
Rádio PENNY
Honza K.
Reply to  Toni
12. 1. 2024 18:05

V ostatních prodejnách to rádio bohužel funguje. Co se týče playlistu to je nehorázně odporné rádio, zlatý Impuls či Blaník. Rotace velmi časté. Na některých prodejnách je to ještě tak nahlas, že skoro není slyšet vlastního slova. Docela ty zaměstnance lituji, jezdím tam sice jen externě, ale i tak bych to nejradši všude vypnul. Jiné řetězce nemají tak otravný playlist jako Penny. Pokud se nepletu vysílají z Víďně.

TÉMA
Rádio Penny Live
Jakub Melin
Reply to  Honza K.
12. 1. 2024 18:46

Rádia Billa a Penny by se dala označit za psychické týrání nakupujících a zejména zaměstnanců. Playlist obsahující český pop páté cenové třídy s otřesnými texty, který snad nevysílá ani Impuls nebo Blaník, do toho ty nejprovařenější zahraniční hity, to vše stále dokola a k tomu jako zpestření reklamy na „úžasné a chutné pečivo z Penamu“ nebo „vynikající a tradiční Kostelecké uzeniny“.

Ta rádia jsou důvodem, proč tyto dva řetězce navštěvuji opravdu jen v nutnosti. Protože i těch deset minut tam při této kulise mi snižuje délku dožití.

Honza K.
Reply to  Jakub Melin
12. 1. 2024 19:11

Alespoň, že v tom Lidlu je zatím „ticho“. Třeba Flopy to mají řešené tak, že skladby které se dají alespoň poslouchat, hrají potichu na pozadí, zesílená je jen případná reklama na slevy, produkty atd.

Marcello
Reply to  Honza K.
12. 1. 2024 19:20

jj Lidl je fajn, že tam nic nehraje, mimo to, že každou chvílí, hlásí, že se otevírá a pak za 10min zavírá pokladna.

Jakub Melin
Reply to  Honza K.
12. 1. 2024 19:23

Zajímavé je, že v polském Lidlu hudba hraje a i vcelku nahlas. A mají tam hodně moderní playlist RnB a takových těch současných beatů, což bych v obchodě nečekal, polské věci naopak nehrají žádné.
Asi je nějaký manažer polského Lidlu posluchačem RnB a rapu, jinak si to moc nedovedu vysvětlit 🙂

Květák
Reply to  Jakub Melin
12. 1. 2024 19:39

Celkem svěží playlist mají i v Maďarsku. V jednom menším supermarketu (již si nevzpomenu na jméno řetězce) nedaleko Balatonu jsem dokonce v playlistu slyšel hudební kousek GARDEWEG – PUSH!! V porovnání s playlisty našich supermarketů byl tohle dokonalý úlet 😀 😀

Kristián
Reply to  Jakub Melin
14. 1. 2024 21:14

aj u nás má Lidl svoje rádio, ale záleží na jednotlivých predajniach. napr. v TT na Zelenečskej ul. ide rádio s častým prerušením, že sa dopieklo pečivo alebo že si mám pripraviť Lidl plus aplikáciu, ale v inej predajni na Hospodárskej ul. naopak rádio nehrá.

Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
12. 1. 2024 20:18

Tak zákazníci Penny jsou především důchodci, u kterých pochybuji, že se tam vrací kvůli rádiu. Hlavní jsou akce. Troufám si říct, že potencionální mladší zákazníky to akorát odrazuje. A ještě ta umělá pozitivita moderátorů taky dělá své.

Last edited 1 rok před by Honza K.
PVo
Reply to  Honza K.
15. 1. 2024 21:18

Struktura zákazníků asi bude záležet umístění/na okolí, třeba v Penny Vršovická, když se tam občas stavím, vidím spíše mladé lidi. Ty store rádia dost ignoruji, horší než terestická mi ale nepřipadají… 

Tomas
Reply to  Oviradio.cz
20. 1. 2024 10:26

Já jsem slyšel v obchodě Baru Basikovou, zaposlouchal jsem se a zapomněl, co ještě nakoupit, a proto jsem hned po skončení písně odešel a nic nekoupil. Takže otázka velkých hitů v obchodech je u mne otevřená. Mám rád Best of 80s v pizzeriich, někde to kombinují s nejnovejsimi.

Reply to  Oviradio.cz
12. 1. 2024 19:48

Nedávno jsem to tam slyšel, jinak je ale playlist Kauflandu příjemný až na ty hlasité reklamy, chtělo by to trochu více vyvážit. Naprosto strašný playlist má drogerie Teta, mix největších hitů z dob socialismu.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
12. 1. 2024 22:57

Ano catgroove v kaufu jsem slyšel i jsem si pridal do playlistu, kdyby tak stelarovi chodili odměny i z mainstreamovych radii, mohly by odlehcit hitu Flowers….

Volná ruka asi skoncila v Intersportu, kdy od vlastního naladeni treba htr City ve Zlíně nyni jede taky nějaký instore central.

Last edited 1 rok před by Václav
Václav
Reply to  Toni
12. 1. 2024 23:11

No proč je to pokazene…. 😀

Soundwaver
Reply to  Václav
13. 1. 2024 21:31

celkem zajimavý playlist podle mě mají ve Sportissimu, podobný cca Expresu. ale možná jsem trefil jen správnou dobu.
no a kolem roku 2000 (millenia) nebo tak podobně jsem byl v Tescu a hráli tam čistokrevný uplifting trance. toho se asi nikdy už nedočkáme. 😃

TÉMA
radia v centrech
Michal R.
Reply to  Soundwaver
14. 1. 2024 16:08

Tak za mě nejhorší radio v rámci obchodů a marketů má jednoznačně společnost a firma Albert . Pracoval jsem tam cca 8. měsíců , jakožto zaměstanec na úseku ovoce a zeleniny v rámci Albertu Hypermarketu u nás v Hranicích na Moravě a musím říct že hudba , která zněla prodejnou mi už mnohdy lezla na mozek a v přípravně jsem si jí musel ztlumovat . Zlatá Billa nebo Penny v tomto . Albert je sto let za opicema .

Honza K.
Reply to  Michal R.
14. 1. 2024 16:29

Zlatý Penny – no nevím nevím😀. Jinak řikal jsem si, když už si ty markety hrajou na regionální dodavatele produktů, že nemají i regionální odpoje reklam a počasí. Například „posloucháte Rádio Penny Live i na jihu Čech“. Prodejen na to mají dost.

Michal R.
Reply to  Honza K.
14. 1. 2024 17:29

To bude tím že je vyraběn je jeden program z hlavního sídla radia v Rakousku ve Vídni.

Tomas
Reply to  Michal R.
19. 1. 2024 17:11

V Marks and Spencer v Praze kolem roku 2010 pěkně hráli. Nejhezčí byla skladba „Seasons in the Sun“, a tu protaceli opakovaně.
Jinak bych uvítal ztlumenou hudbu i v autobusech, jako např. hraje nekde v zahraničí. Dříve jsem rád sedaval vepředu a poslouchal v mhd rádia s řidičem, nabídka pestrá, Alfa,F1…Dnes nejčastěji Blaník.

Václav
Reply to  Tomas
19. 1. 2024 20:47

V linkovem autobuse mi vadilo že mel v celem prostoru Impuls ani ne ztlumene. Nejlepší když to ma jen vepředu u sebe, kdo chce poslouchat, tak si sedne tam. Dokud me jako diteti nebyly tyto stanice tak ohrane, tak jsem taky býval vepredu.

Mimo bus u nás na zlinsku stále leti Impuls, např 4 zaměstnankyně se u oběda bavily jake tema probirali na impulsu co smrdi v zamestnani, i na jiných usecich v praci impuls. To v čechách by byl blanik, ktery tady zatim tak moc neprorazil, nepomaha ani double ve Zlíně, ale asi jde o to ze za zlínem směr východ, jih už jde hůř nebo vůbec, a proto to dokryvani.

Tomas
Reply to  Václav
20. 1. 2024 10:15

V Chorvatsku na linkovem busu to řidiči řvalo tak, že nebylo slyšet vlastního slova. Jiný kraj, jiný mrav, ale zas hrál neohrane rytmické hity. V letadle hráli před odletem Wham na plný pecky, což se některým hned nelíbilo. Ale pěkné je i pri přistání pouštět hymnu nebo v Pendolinu „Vltavu“.

Václav
Reply to  Tomas
20. 1. 2024 22:17

z Chorvatska mám podobné zkušenosti, kdy jsme se jeli kyvadlovým autobusem podívat do kanonu k nějakému jezeru a měl tam též celkem nahlas radio Šibenik 104.9 taková všehochuť, jaký přesněji styl asi mohl mít ten váš? Zajímavé je že se zřejmě přejmenovalo Narodni radio na radio Bravo! že by jim to znělo jak z minulé doby? Narodni hralo jejich klasickou , něco jako czech oldies, folk , country, šlágr. Poznal jsem to podle sítě vysílačů, vypadala jako Narodniho, dnes nazvane bravo! zkusil jsem najít, vypadá že styl zůstal

Last edited 1 rok před by Václav
Jakub Dxer
11. 1. 2024 07:24

Je velká škoda, že se třeba COLOR DAB nepokusil získat v aukci DAB+ Brno a jižní Moravu, když GG OMIKRON tvrdí, že
„nemusel vůbec nic přihodit“… Nechci se GG nějak dotknout, ale z toho, co zatím pustili ven za info,
tak „vůbec neví, která bije“. Osobně totiž vidím jejich představu „pronájmu věží a zařízení za rozumnou cenu u konkurence“ jako naprostou
utopii … 

Jakub DXer
9. 1. 2024 08:21

Dle předpovědních map pana Hepburna to vypadá na zlepšené podminky .

TÉMA
Zlepšené podminky
Václav
Reply to  Jakub DXer
9. 1. 2024 10:28

Těsně před východem slunce se mi zdálo stabilnější než obvykle Radio_FM 94.5 ze Žiliny Krížavy (Fatra) ve Zlíně. Obvykle bývá příjem lepší z té strany na které ještě nevyšlo slunce, takže ráno by to měl být naopak západ (sluneční záření přináší rušení a může naopak odrušit (smazat ) stanice které brání v přijmu těch zvýhodněných – kde ještě po ránu není taková sluneční aktivita)
Takže možná zlepšené podmínky podle avizovaných map mohou být vyrušeny přes den velkou sluneční aktivitou, přijde mi podezřelé aby byly zlepšené , když je tak jasno, ale vyzkouším. Je to teda z mé hlavy a mého pozorování. Teď jsem znova zkusil tak 94.5 není špatné , jako by zlepšené podmínky bojovaly s tím slunečním zářením.

Noobish
Reply to  Václav
9. 1. 2024 21:43

Ono to ide tak nejak na všetky smery, mne v Jaroměři namiesto Kissu z HK na 91.1 hral Radiožurnál s RDS, na 104.3 Faktor namiesto F1, 89.1 Radiožurnál namiesto Fajnu..

Jakub DXer
6. 1. 2024 12:58

Pokud se spustí všechny v aukci přidělené DAB+ příděly, tak SBOHEM DAB DXingu…. Teda hrát z dálek to bude jen při tropu…
Na druhou stranu předpovídán napůl obsazené muxy, protože zájem vysílatelů nebude zpočátku velký….

David Pražák
Reply to  Jakub DXer
6. 1. 2024 16:37

Také si myslím, že v digitálu budou spíš celoplošné stanice. Regionálky, jako je Krokodýl, Haná, tak ti tam z ekonomických důvodů nepůjdou.

MichalP
Reply to  David Pražák
6. 1. 2024 16:52

Já bych nebyl takový pesimista.
Většina sítí bude aspoň nějak regionalizovatelná. A pokud operátoři umožní ve své síti regionálním stanicím být pouze v určitém regionu za rozumné peníze, tak i Krokodýl nebo Háná budou v DABu.

PVo
Reply to  MichalP
6. 1. 2024 18:02

problém je spíš vybavenost lidí DAB přijímači, pokud by byla 95-100% tak na FM nebude nikdo už kvůli nákladovosti vysílání

Jakub DXer
Reply to  PVo
6. 1. 2024 18:25

Tak vidím jeden nesmyslně provozovaný mux PD v DVB-T2, kde se vysílá jen infokanal, který se vysílá také v muxu 24. Tak nějak – troufám si tipovat – to bude i v DABu – třeba jen 3 stanice.v muxu, v jiném treba 4… Pokud se něco neudělá s cenami energie, tak některé DAB vysílače pojedou na poloviční výkon…

Šeryf
Reply to  Jakub DXer
6. 1. 2024 20:27

Vlastník PD muxu alias Regionální sítě 7 v DVB-T nedávno vrátil s výjimkou Prahy a Brna všechny ostatní dříve získané/spuštěné kmitočty/lokality a ukončil jejich vysílání. V Praze si drží strategický 36. kanál, který se jednou (po roce 2031) může hodit jako náhrada za 42 kanál muxu 24, pokud se pásmo 700 MHz (od 38 kanálu) vyhradí pro jiné než broadcastové účely. Je to na stejné lokalitě jako mux24 a pro vysílání určitě slouží hardware z časů původního DVB-T. Tedy několikéré synergie.
Pokud operátor nebude mít perspektivu obsazení většiny kapacity DAB muxu spíš si podle mě realizaci muxu rozmyslí.

Jakub Melin
Reply to  Šeryf
6. 1. 2024 21:35

Jsou tam ale rozvojová kritéria. Takže to všichni musí pustit, i kdyby měli mít prázdno.

Šeryf
Reply to  Jakub Melin
6. 1. 2024 21:49

Ti co zaplatili raketu asi ano, zvlášť pokud bude šance to později zobchodovat. U těch statisícových to bude v rozvaze za výstavbu/nájem/HW šul-nul nebo daleko horší než ztráta za aukci. Rozsvítit 5 – 6 sítí na region, když se dají reálně zaplnit tak 3, to mi nedává moc smysl.

Jakub Dxer
Reply to  Oviradio.cz
8. 1. 2024 11:07

Ta strategie ČTU dát do hry všechny kanály pro DAB+ najednou byla špatná. Měli nechat jeden balík v celé ČR jako rezervu, až se tato vlna spustí a muliplexy budou naplněné – cena by byla taky větší a muxy plnější – to píšu na začátku ledna 2024 a doufám, že si někdo na mou předpověď „poloprázdných muxů“ vzpomene….

Jinak – pokud počítám dobře, tak třeba vysílač Hády – tam bude dalších 6 multiplexů (samozřejmě + 1x už vysílající ČRo). Když odečtu CDG, jako dceru ČRa a „pařízkovce“, kteří tam nedávno modernizovali na pronajatém stožáru anténu pro mux24 (a pravděpodobně nachystaii i DAB+),
tak jsem zvědav, kam si to „pověsí“ ti ostatní – oni je třeba ČRa pustí na jejich vysílač, ale jistě to nebude levné … Hády jsou chráněné území, takže silně pochybuju, že jim tam někdo povolí stavět nějaký nový stožár… a to je jen jeden z příkladů ….

Šeryf
Reply to  Jakub Dxer
8. 1. 2024 13:42

Je to takový děs-běs 🙂 tyto a další myšlenky se mlely už tady … viz autorova rozcvička 😉 https://www.lupa.cz/clanky/vyberove-rizeni-na-site-digitalniho-rozhlasu-dab-z-pohledu-kmitoctu/ Kolik asi může být potřeba regionálních sítí v jednom regionu? Vše nad jednu vrstvu bude vždy zajímavé spíš na celostátní úrovni a další celoplošné vzniknou z těch neuplných nějakou spekulací. Spekulace = něčí zisk, nikoliv zisk pro posluchače. Celé je to naruby – stavět sítě a dopředu nevědět, co se v nich bude vysílat, pokud vůbec něco. Absolutně se zavřely oči nad metodikou obsazení sítí, přitom se můžeme koukat např. na Německo.

jouda
Reply to  Šeryf
8. 1. 2024 14:49

Tento způsob se použil už v minulosti u DVB-T/-T2, nejdříve sítě, pak se hledají programy. A i dnes je zčásti volná kapacita, zejména v regionech. Takže proč by tomu mělo být u rozhlasu jinak? 🙂

PetrPe
Reply to  Jakub Dxer
8. 1. 2024 14:46

Nejde tady spise o obsazeni vyhodnych kmitoctu z duvodu hranic jinych statu? Jinak receno, ted si to udelame jak chceme my a ostatni se v budoucnu budou muset prizpusobit?

Míra
Reply to  PetrPe
8. 1. 2024 16:42

Ne, e! Kdo (jaký stát) potřebuje kolik vrstev se dohodlo už dávno před tím a na základě toho se pak dohandrkovaly kanály.
Buď se povedlo HPHT D či ND, nebo jen nižší kóty D či ND.
Reálně můžeme mít těch X celoplošných vrstev, ale:
1- Ne všechny by byly na základě HPHT (velký výkon, velká věž)
2- Přišli „dva velcí FMkáři“ a řekli, že chtějí regiony.
Na základě bodu 2 se v dobré víře, že „dva velcí FMkáři“ v DABu vysílat chtějí, ČTÚ rozhodlo, že regionální členění umožní. Bohužel. ČTÚ zcela ignorovalo možnost dynamického přerozdělování datového toku, které je trochu podobné tomu, co se používá například v T2 a S2. ČTÚ se rozhodlo obětovat některé územní části vrstev a tedy použít metodu frekvenčního oddělení.
Ať už se bavíme o síti C, nebo třeba tragický osud kanálu 11B.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
8. 1. 2024 14:11

Jak to vypadá s rozvojem infotainmentů (snad jsem to napsal dobře), za jak dlouho zrcadlení telefonů a s ním konzumace audia (spotify aj. ale i rádio po internetu) převálcuje terestrické vysílání? Občas jsem někým svezen a zatím jsem to viděl v el. Hyundai Cona. Pokud to teda nekoliduje s bezpečností, ale snad ne, objevuje se jim tam hláška. Protože někdo z televize v besedě na Dvojce říkal, že je v plánu, že terestrické televizní vysílání do roku 2030 by mělo být minulostí, tak uvidíme co rozhlas.

Last edited 1 rok před by Václav
Míra
Reply to  Václav
8. 1. 2024 17:02

Pokud někoho ekologicky baví mít neustále zapnutý BT, tak samozřejmě komfort zrcadlení tu je. Mě spíše přijde lepší, aby se využívalo připojení auta. Nemám sílu tady rozebírat důvody. Pro a proti. Jsou pro a proti.

Šeryf
Reply to  Václav
8. 1. 2024 17:11

Proč by se mělo něco válcovat? Broadcast i stream (mobilní) má svá specifika a půjde spíš o to, kam padne hranice, co všechno má smysl ještě broadcastovat a co už je tak specifické a minoritní, že to má smysl nechat jen streamu. Broadcast je takový vlak/metro/tramvaj/autobus pro ty, co jedou stejným směrem (poslouchají ve velkém počtu vybrané stanice). Individualisté, kteří svou cestu končí mimo hlavní proud, mají specifické požadavky, pak jedou vozem (zapnou si stream). Stejně jako když by všichni jeli autem a nikdo by nakonec nikam nedojel tak stále dává smysl pracovat s broadcastem jako prostředkem snadno a levně obsloužit potřeby většiny.

Václav
Reply to  Šeryf
8. 1. 2024 23:53

Ano tuto otázku si správně uvědomuje čro. Broadcast ano, ale zásadní je, jakou technologií.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
8. 1. 2024 23:49

Díky za zprávu. Napsal bych víc, ale i ti pohodlnější budou moci využít radio pres internet v mobilu, bude o hodně jednodušší když budou mit svou známou plochu zrcadlenou a tak jejich prostredi zůstává vsude stejne, možná příjemnější než jine prostredi autoradia. Pamatujme ze zvlášť v autě ubývá lidí co neumi s chytrym telefonem, zvlášť nynější generace v produktivním věku.

Václav
Reply to  Václav
9. 1. 2024 00:06

Je to velký krok kdy nemusim mobil propojovat pres jack ci bt a na nem neco smatrat a spouštět. Ale chápu že nejake (krátké) období s terestrikou dab bude ale asi ne tak vděčné jako fm.

Last edited 1 rok před by Václav
Míra
Reply to  Václav
9. 1. 2024 05:19

SW. Zrcadlit se mohou jen některé aplikace (které si to zaplatili, spadají do kategorie bezpečných za volantem, byly správně naprogramovány a vyhodnoceny jako prakticky bezpečné).
Nikde není psáho, že všechny, které prošly sítem budou reálně a spolehlivě fungovat.

HW Nikde není psáno, že budou fungovat všechny hw kombinace mobil+Infotainment.

Zvukový kodek.
Ideální je situace, když se datový proud zvuku rozkóduje až v autorádiu, aby zbytečně nedocházelo k dekódování+enkódování do ,,BT zvuku,, v mobilu. Což by degradovalo původní zvukovou kvalitu.
Takže zase mluvíme o určité formě kompatility v rámci těch zvukových kodeků mezi vysílaným streamem a BT v telefonu.

Vyzkoušej si například myTuner, TuneIN, RádiaCZ

Last edited 1 rok před by Míra
Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
8. 1. 2024 20:56

Funguje automatické přelaďování kanálů v DABu stejně dobře, jako u FM AF? Je to plynulé, nebo tam dochází k výpadkům? S továrním rádiem zatím tuto zkušenost nemám.

PS: Bylo by možné vrátit trvalé zobrazení posledních komentářů v horní části webu?

TÉMA
AF u DAB
Pepa
Reply to  PVo
7. 1. 2024 01:30

DAB je mrtvé jako IP6, něco čeho se nedožiju protože nebude třeba. A to jsem mladý, a mám jen jedno DAB zařízení z 10. Digitálních rádií je 0.1mld, normálních je 5mld. Kupuju i teď analogové, navíc těd vidím boom hezkých analogových rádií na eshopech, další boom je renovace starých rádií (i v ĆR hlásí zákazky tenhle rok +30%). Přicházejí do módy staré vlny, takže za chvíli s FM nebudu in. FM mám navíc i na rádiostanicích, takže zase další bonus. Když chci hifi zesilovač, tak je v nabídce 2x víc s FM než DAB dnes. A o tom to je.

PVo
Reply to  Pepa
7. 1. 2024 16:48

Proč kupujete i teď analogový radiopřijímač když jich máte už 9 ?

Pepa
Reply to  PVo
7. 1. 2024 21:06

To je agregát všeho (včetně kuchyňských, vysílaček, zesilovačů, nebo do auta), proto relativně vysoké číslo. Všude vede pořád analog. Teď chci zkusit klasické přenosné rádio protože:

  • hezký retro vzhled
  • staré vlny jsou in: LW, MW, SW obohatí výběr stanic
  • FM jede: na cestách přijmu daleko víc FM stanic, některé dodnes na DAB nejsou často ani v 1 regionu
  • DAB nejede: nepřinesl obsah, kvalitu a hlavně demokratizaci stanic, že by posluchač v Praze mohl poslouchat regionální. Což bych viděl jako hlavní smysl „digitalizace“ oproti analogu nebo content-on-demand a internetovému vysílání. Naopak, jsou tam zase přiblblé shluky stanic a nepsaný diktát so má jaký region poslouchat ještě tvrdší než u FM. Ve výsledku DAB je o ČRo a regionu Praha a jinde mrtvej. S gross bitrate (bez grafiky) „již“ od 16kbps, a jen 2 shluky „až“ na úrovni FM, no nekup to.
  • chci vidět jaký to má příjem a ovládání dnes, a ten výběr je masivní. Stačí si syntetizovat data z eshopů, agregátorů, a zahraničních portálů. Vím, že analogové rádio nebude mimo hru za 2 roky, ani za 20, takže se nemusím bát zbytečné investice.
PVo
Reply to  Pepa
8. 1. 2024 00:34
  • „staré vlny jsou in: LW, MW, SW obohatí výběr stanic“:

hm tak to je fakt jenom kvůli pocitu výběru, leda že byste poslouchal Dechovku nebo Český impuls …a to platí stejně prakticky jen pro střední Čechy,
Zase tam nemáte Zun a Energy a nějaké klony ČRo takže bez DAB je ten výběr fakticky menší a pocit je tedy objektivně chybný. Ale jak chcete, pocity může mít každý jaké chce a proti tomu nelze nic namítat

BTW: v televizi taky nemám uložené některé stanice , protože je nesleduji a nezajímají mě vůbec., i když mám uložené další, které taky nesleduji, asi jen kvůli pocitu výběru, protože jich sleduji tak aspoň občas asi 15, dalších 8 opravdu jen vyjimečně ( spíš je proklikávám co tam je) a zbytek z uložených si prakticky nevšimnu.

Jirkas
Reply to  PVo
8. 1. 2024 07:24

Pepo, aukce skoncila pred par dny, takze DAB jaksi jet nemohlo a teprve „pojede“.

Last edited 1 rok před by Jirkas
Jakub Melin
Reply to  Pepa
7. 1. 2024 20:11

Kupovat si dnes pouze FM rádio je naprosto hloupý krok. To je asi jako si v 60-70. letech kupovat jen AM rádio s tím, že FM se vlastně nerozjede a v AM toho přece vysílá dost a ještě dlouho bude.

Všechna rádia jsou DAB + FM, navíc ta DAB rádia mají mnohdy lepší selektivitu příjmu než starší obyčejné FM tunery a to i ty HiFi (kdy odladit slabší stanici 200 kHz od silné místní je problém, to uměly až lepší tunery s přepínáním Wide/Narrow, zatímco DAB rádia odladí na FM 200 kHz naprosto v pohodě).

U bazarových a starých věcí to chápu, ale že jsou na pultech obchodů nová pouze FM rádia nebo receivery, minisystémy a podobně a natož že to někdo stále kupuje, to mi nejde do hlavy.

Noobish
Reply to  Jakub Melin
7. 1. 2024 23:31

Súhlasím, ale má to obrovský problém – ťažko sa zháňajú v aktuálnej dobe rádia, ktoré majú perfektný príjem jak FM (viď TEF6686), tak aj DAB. To verím, že sa v budúcnosti ale zmení. Dovtedy nemám ale dôvod DAB prijímač kupovať.

Václav
Reply to  Noobish
8. 1. 2024 00:05

Z toho plyne, že přijímač dab v kombinaci s fm má horší příjem dabu?

Last edited 1 rok před by Václav
Jakub Melin
Reply to  Noobish
8. 1. 2024 00:14

Jasně, na extrémní DXing je to něco jiného, ale to ani žádné běžně prodávané FM rádio nemá parametry jako TEF, tedy možnost odladit v pohodě jen o 100 kHz, vynikající citlivost atd.. Pokud vím, tak už se pracuje na kombinaci DAB+FM na bázi TEFu.

Pro ty, co neví, o čem se bavíme, tak je to čínské rádio s čipem srovnatelným s nejlepšími autorádii nebo Sony XDR-F1 tunerem. A toto rádio samozřejmě strčí příjem FM pásma na DAB rádiích do kapsy, to ano.

Co se DABu týče, tak tam jsou mezi rádii čistě do kvality příjmu DABu resp. FM rozdíly malé – existuje na trhu několik výrobců čipů a ty mají dost podobné parametry citlivosti, selektivity a odolnosti. Nejlepší jsou moduly Frontier Silicon, ty jsou spíše ve značkových rádiích a tunerech (TechniSat, Hama, Sangean a podobné), v těch noname a levnějších značkách (Sencor) jsou moduly jiných výrobců s mírně horším příjmem a zejména detekcí slabých signálů a podobně. Rozdíly jsou samozřejmě u přizpůsobení teleskopu na přenosném rádiu atd., tam mohou být propastné rozdíly i mezi dvěma rádii s identickým čipem, kdy jedno loví skvěle a druhé je úplně tupé.

PetrPe
Reply to  Noobish
8. 1. 2024 04:04

Ja treba hledal dle recenzi az jsem si koupil toto radio Hama radio DR200BT a jsem s nim maximalne spokojeny. Citlive FM a funkcni DAB. Barevny display, vynikajici zvuk (jak BT reprak)

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
8. 1. 2024 10:08

Recenze jsou většinou úplně k ničemu (vlastní zkušenost). Pokud nejsou podložené měřením konkrétních parametrů (což v 99% nejsou), je to vždy jen o subjektivních pocitech majitele/recenzenta. A co někomu může připadat super je pro jiného jen horší průměr atd. Ideálně nakoupit vícero typů přes internet (možnost do 14 dnů vrátit) a nechat si to nejlepší.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Noobish
8. 1. 2024 09:53

Leda doma provozovat moderní autorádio, nebo v budoucnu podomácku stavěné tunery dle Sjefova projektu, což bude sranda pro pár (tisíc) nadšenců. Velcí výrobci na to dlabou a dlabat budou. Nevěřím tomu, že přenosná a stolní rádia a tunery někdy budou na úrovni TEF6686(7).

Jiří
Reply to  Pepa
7. 1. 2024 20:32

Pokud by nebyl veřejnoprávní rozhlas,tak na venkově (nemyslím tím satelity kolem Prahy) v DAB+ mimo programů Čro nic dalšího nenajdete.Soukromí provozovatelé se do DAB+ mimo velmi hustě obydlené oblasti nehrnou.Vyjímka Rádio ZUN „prchlo“ z multiplexu Teleko co dodat.
FM tak bude ještě dlouho hlavní distribucí soukromých provozovatelů.
Staré vlny-AM tak ty mají v naší republice specifickou skupinu posluchačů a provozovatelé jim vycházejí vstříc (viz Country rádio a nedávný přestup na vysílač v Liblicích 639kHz,další AM vysílač v Českých Budějovicích 954kHz),Český Impuls 981kHz.RádioDechovka na 792kHz a 1260kHz.Kdyby do AM vstoupil další provozovatel s hudebním programem něco ve stylu legendárního Rádia Luxembourg,tak by měl své posluchače jisté.

JM.
Reply to  Jiří
7. 1. 2024 22:45

Ehm teď skončilo cosi jako aukce kmitočtů pro komerční rádia, docela se tady o tom psalo.

Těžko mohla komerční rádia vysílat, když na to byly celou dobu blokované kmitočty, které byly uvolněny až teď.

Jiří
Reply to  JM.
8. 1. 2024 15:50

Jistě,aukce ano ovšem komerční rádia však stejně nemají zájem vysílat v DAB+ mimo velké aglomerace(je to nákladné víc než FM).Proto bude situace taková,že v Praze „narváno“ a třeba Semilech naladíte v DAB+ sotva Čro stanice a to ještě jen někde.
Pokud to tak bude nadále ti co poslouchají třeba Evropu 2,nebo Impuls,Blaník a tak podobně si zatím DAB+ rádio nepořídí.Trh je nasycen a rádio s FM má několikrát každá domácnost.Navíc obrovská konkurence DAB+ je internetové rádio.Nejsou náklady na distribuci signálu, žádné blokace kmitočtů, žádné vyzářené výkony a k tomu mraky razítek a povolení..Vše se „sveze“ s datovým tokem internetu až k posluchači.Pro doma je to ideální.Venku zatím z mého pohledu nevýhodné z hlediska stále limitovaných dat u mobilních operátorů.

TÉMA
DAB+ proti FM a internet rádio
PVo
Reply to  Jiří
8. 1. 2024 16:24

Kdepak jste přišel na to že vysílat v DAB+ je nákladnější než FM?

Míra
Reply to  Jiří
8. 1. 2024 17:12

Výhodnost DAB je mimo jiné ovlivněna počtem stanic, které se šíří z jednoho koncového stupně (jednoho kanálu na jednom vysílači). Ač DAB+ nabízí řadu možností, tak se nám to u celoplošek smrsklo na rovnici: 1152/16=72 Byla nám vůkol vyřčena mantra, že DAB+ se v Čechách vyplatí jedině, když se do bloku nacpe 16 stanic Tečka

Last edited 1 rok před by Míra
Šeryf
Reply to  Míra
8. 1. 2024 17:37

A to ještě budeme rádi, pokud to takto bude ;). Viz mono stanice se 40 kbit/s v CRa DAB+ nebo třeba ČRo Dvojka se 48 kbit/s.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Šeryf
8. 1. 2024 18:57

Já to vidím spíš opačně, MUXů bude tolik, že bude reálně problém do nich sehnat obsah. Takže spíš všechno pojede „128 kbps“, aby se ta energie napálila vniveč. 🙂

PetrPe

Ja treba ocekavam celkovou zmenu radioveho trhu. Stanice budeme delit do dvou kategorii, RADIA s moderaci a porady tak, jak je zname a STREAMY bez moderace prospekovane reklamou. Myslim tim treba nynejsi ruzne internetove odnoze stavajicich radii. No uvidime jak to vsechno dopadne, ale tesim se 😉

Marcello
Reply to  PetrPe
8. 1. 2024 19:17

Takový můj sen, je mít v DABu Rádio Humor, nebo humor ve verzi z westradia.cz….Pro jízdu autem na delší vzdálenosti-ideální. Mimochodem neví někdo o tom rádiu WESTRADIO, zda se dá dostat k programu, případně, kdo, ho provozuje?

Last edited 1 rok před by Marcello
H.
Reply to  PetrPe
8. 1. 2024 19:45

Prosím vás, kdo by poslouchal ty nemoderované streamy prošpikované reklamou, když je dnes možné prakticky s nulovými náklady poslouchat hafo jiných zdrojů bez reklam? Pokud by DAB měl sklouznout k něčemu takovému, tak to nemá vůbec žádný smysl, naštěstí by to ani ekonomicky nebylo životaschopné. Ono je vůbec podivné, proč vysílat v DABu programy, které v jeden okamžik bude poslouchat třeba jen tisícovka lidí. Na to už jsou dnes efektivnější technologie. Ale uvidíme. Abych pravdu řekl, jsem zvědav, jak to nakonec dopadne. Ale že bych se přímo těšil, to fakt ne, nic převratného to přinést nemůže a spíše očekávám tvrdý náraz.

Míra
Reply to  H.
8. 1. 2024 19:54

Každý jsem mu dali odpověď 🙂 Ve stejném duchu.
Opravdu bych zde vytáhl příklad rádia ZUN.
MAJÍ SPONZORA, minimum reklamy, dělají to velmi dobře, není to jen samohrajka, mají i moderovaný program. Za mne je to v rámci možností kvalitní produkt.
Leč v tom DABu se nám trochu zadýchal…

Ano, možná teď DAB+ nabere na akceleraci, ale za 2 roky, až padne povinnost neprodat vydražený příděl, bych udělal první hodnocení.

PVo
Reply to  H.
8. 1. 2024 20:02

Zase tak moc zdrojů není, rádia jen na netu (u moderovaných se musí zkousnout kydy v cizí řeči+ nějaký reklamy taky) .
Na YT je to prošpikované reklamou víc jak vysílání na Kissu 🙂
Plus net má na rozdíl od DABu více omezení dostupnosti. A dělat si sám program (něco ve stylu VOD, tedy MOD) nevidím jako řešení.

Já se taky těším protože horší než dnes to natuty být nemůže a taky že nebude.

Last edited 1 rok před by PVo
Míra
Reply to  PVo
8. 1. 2024 20:32

Vzpomínám si na tento web, vše pěkně přehledné, jednoduché a jasné.
Když se na to samé podívám dnes, tak se mi ani nechce cololiv rozklikávat.

PVo
Reply to  Míra
8. 1. 2024 22:42

jéje di.fm, …na něj už jsem zapomenul=tam už jsem nebyl dlouho…
Svého času jsem jej poslouchal moc rád a relativně často -hlavně v práci (ještě před Dance rádiem, po zániku tanečního Fajnu), především kanál vocal trance…

Ještě jsem si přitom vzpomenul na Puls radio a jeho kanál trance , taková má oblíbená trance rádia 00let.

Míra
Reply to  PetrPe
8. 1. 2024 19:46

Tak si napiš na OSA a Intergram a zeptej se jich, o kolik víc bude platit Impuls, když by byl celoplošně navíc i v DABu. Kolik by platila webová samohrajka za totéž. Dále pak tu máme náklady, které je nutno uhradit poskytovateli (například RTI, CRA) za pronájem prostoru v multiplexu. Taková samohrajka si musí obstarat digitální licenci cca 25000Kč a záznamové zařízení, kde bude archivovat své vysílání….

PVo
Reply to  Míra
8. 1. 2024 19:52

Impuls pro OSA a Intergram nejspíš navíc nic, když už platí za pokrytí už na FM, vícenásobné pokrytí těch samých lidí se určitě nepočítá. ale pro ty začínající + nezavedené rádia ta částka bude pálka

LU-
Reply to  PVo
8. 1. 2024 22:05

OSA a Intergram už si vymyslí, jak pořádně podojit DAB. O to se teda nebojím 😀

PVo

Muxy asi plné nebudou ale kapacitu navíc než co si rádia zaplatí mít nebudou. Spíš zákazník který zaplní větší kapacitu bude mít cenu na 1kbps nižší cenu než jiný s jedním kanálem o 64kbps
btw TV Prima platí větší kapacitu než vysílá (v HD ready vysílala jen chvíli)

Míra: Rentabilita bude (a logicky musí být) od menší zaplněnosti muxu než na na plných 16 nebo i jen na polovinu. Taky ta rádia nebudou platit jen 1/16 toho co by je vysílání stálo na fm ale víc.

Míra
Reply to  PVo
8. 1. 2024 20:44

Naštěstí, vyjdeme li ze základního EEP 3-A, tak pokud budu jako „operátor“, mít v muxu polovinu zákazníků, tak prostě použiju EEP 1-A, vysílač mi sežere jen půlku elektriky, pokrytí zůstane stejné a zákazníkovi dám furt stejný datový tok….Jinak je to operátorská sebevražda.

H.
Reply to  Míra
8. 1. 2024 21:00

Já jsem na to zvědav. Těch 80 milionů za aukci, které si napůjčovali nebo do toho nasypali, budou samozřejmě chtít zpět. Plus zisk a náklady na provoz. Celkem se pohybujeme v nižších stamilionech, které rozhlasový trh bude muset navíc vygenerovat oproti dnešku. Desítky milionů za rok. Kde se vezmou, když už mnoho let na poli rádií probíhá konsolidace? Přitom prakticky žádní noví posluchači nepřijdou, jen se něco odebere z FM, takže já fakt smekám před odvahou těch, kteří ty kmitočty nakoupili, je to jedna z nejrizikovějších investic, jaké si umím představit. Můj tip je, že to někteří ekonomicky nedají. Ale nikomu to nepřeji, samozřejmě.

Last edited 1 rok před by H.
JM.
Reply to  H.
8. 1. 2024 23:22

OSA a Intergram bude hlavní zlo, proč to bude problém pro menší a střední projekty. Někdy bude ten poplatek vyšší než to, co si řekne provozovatel muxu za šíření.

Roční licenční poplatky ČTÚ za kmitočty jsou další zabiják.

Stát tvrdí, že chce rozjet DAB+, jeho podpora je taková, že si všichni musí znovu koupit kmitočty a pak budou ještě každý rok platit poplatky za jejich držení. A k tomu rozvojová kritéria, která celkem tvrdě nutí provozovatele multiplexy vystavět rychle a s velkým pokrytím bez ohledu na to, zda mají zákazníky.

Lukáš
Reply to  PVo
8. 1. 2024 21:40

Tv prima nevysílá v HD kvalitě protože by přišla o peníze které dostává od diváků kteří ji přijímají buď že satelitu nebo IP tv.

Jirkas
6. 1. 2024 12:52

To Marcello: 88.0 po té opravě, kdy ten zvuk byl fakt mizerný, je porad ten zvuk stejny. Ano, i po te oprave je o neco tizsi, ale porad stejny.
Radio Relax hraje stereo, jak na 92.3 a 103.4, ted jsem zrovna zkusil a bezi i pisnicka, kde je to i slyset. Celkově má jinak Relax zvuk nepěkný.

Last edited 1 rok před by Jirkas
Marcello
6. 1. 2024 11:16

R. Relax 92,3/94,8/103,4 co zde chytám má už nějakou dobu mono zvuk a zní středově, komprimovaně. Evropa 2 v Ústí na 88/107,2 má opět o něco tišší zvuk oproti 88,2

Jirkas
5. 1. 2024 17:11

Tak co říkáte výsledkům aukce DAB? 🙂
A níže dodávám citaci RTI..

„Tato vysílací platforma otevírá prostor pro vznik nových rozhlasových stanic a zvýšení konkurence, aniž by bylo dotčeno stávající VKV FM vysílání.“

TÉMA
DAB aukce
Last edited 1 rok před by Jirkas
PVo
Reply to  Jirkas
5. 1. 2024 17:38

tak ještě aby se brzy rozeběhl obsah- aby v sítích bylo něco zajímavého i pro mě když na FM je akorát hrůza…

Marcello
Reply to  Jirkas
5. 1. 2024 17:38

Přidám svůj názor. Trochu mě mrzí tolik regionálních sítí, kde nejspíš bude Blaník Sever, Blaník Západ, Fajn Rádio Liberec, Rock Rádio Jih atd….. Nějak mě nenapadá, k čemu to bude dobré v autě vyjedete za hranici okresu a o své regionální rádio přijdete. Proč to nemohlo být jako u Čro. Jen 2 frekvence 12C pro Čechy a 12D pro Moravu. Takto to bude rozlezlé od 5A-12D. Dále co mi vadí: v Praze 5C. Ale už s tím nic neuděláme, jen si tu zanadávat. Snad jen mé přání, pokud se vše v DAB spustí, doufám, že bude znát nějaká kvalita zvuku po vzoru Color DAB muxu, dále, byl bych pro co nejrychleji skončit v FM, hlavně už skončit hledání malých bubláčků, kde se ruší blízké Ženevy, či vedlejší regiony.

David Pražák
Reply to  Marcello
5. 1. 2024 18:19

Pokud budou v dabu stejné stanice, jako na FM, nemá dab+ v České republice smysl. Naopak, když budou vznikat nové projekty, jako třeba v Německu, bude mít dab+ pro naší republiku velký význam.

Václav
Reply to  Marcello
5. 1. 2024 20:46

Taky mám otazníky k přínosu regionality. Nekdo je zas nazoru proc vysilat celoplošne regiony ČRO.
Namátkou když se podívám do dokumentu pod aktuálním článkem na digi radiu o ukončené aukci a najdu tam reg síť R20 9A. Vim že je to orientační, ale prezentuji to jako JC kraj a vysilat se nesmi z Klete ale zřejmě musi Mezivrat a ty jsou smerovany jen na jih, tzn diagram, omezeni směr sever. No zda se mi to podezrele ( takovy paskvil nebyl ani na FM) vysílač určený pro jc kraj podle mě za par kilometrů začne vypadavat (podle me výpadky jsou méně příjemné než občasný mírný šum v analogu charakteristcký pro dvojnásobný vykon FM Mezivrat od stredni části JC kraje po rakouské hranice) Půjde k němu v dab něco dokoordinovat? Nevim proc nemůže z Kleťe.

čemu vadi 5C v praze? Mě to přijde jak hra kvarteto 😀

Last edited 1 rok před by Václav
Šeryf
Reply to  Václav
5. 1. 2024 21:26

Ty vysílače uvedené u skupinových přidělení DAB+ byly použity jako modelově nejkritičtější situace z pohledu koordinace. U 9A to bude znamenat, že v JČ kraji se nechají zkoordinovat slabší vysílače v každém okresním městě, v Budějicících a možná i dole na jihu za kopečky. Akorát co je samozřejmě otravným limitem, že se nenechá většina kraje pokrýt jedním výstřelem z Kleti, protože se na trojmezí třech států nezadařilo domluvit všechny JČ kmitočty jako dalekonosné, které budou rušit desítky kilometrů do Rakouska.

5C v Praze je k nas**ní, protože tu máme antény na Saský Neustadt, ze kterého běžně každodenně přijímáme celostatní německý multiplex DR Deutschland. Kmitočet pro sedmý pražský multiplex si ČTÚ opravdu mohlo schovat na horší časy … 🙁

Václav
Reply to  Šeryf
5. 1. 2024 21:46

Ano. Ohledně pokrytí většího území z jednoho vysílače ( např. mezivrata)je treba se zamysket nad tim jaká je jeho kvalita, zda nejde spis o pokrytí velkého uzemi spatnym signalem, zapleveleni a ruseni okolnich i vzdálených vysílačů. Narozdil od pokrytí menšího (menších) území větší kvalitou (Intenzitou) .

Last edited 1 rok před by Václav
Šeryf
Reply to  Jirkas
5. 1. 2024 20:52

Výsledky v grafice: https://digital.rozhlas.cz/vysledky-vyberoveho-rizeni-na-kmitocty-pro-digitalni-rozhlasove-vysilani-dab-9117619
Reálné čtení tabulky bude určitě lepší 😉 Play.cz získalo téměř celoplošnou síť cca za polovic co ČRa a RTI a ještě s měkčími rozvojovými podmínkami – vítěz poměru výkon/cena.

Jirkas
Reply to  Šeryf
5. 1. 2024 20:56

Díky Karle, je to tam hezky znazorneno, kdo co a jak. Tesim se, u me to nasaje defakto vsechno, takze uz jen bude zalezet, jaka bude nabidka. 🙂

Last edited 1 rok před by Jirkas
jouda
Reply to  Šeryf
6. 1. 2024 13:49

U Teleka zde chybí Vysočina, která je také součástí R7. Takže pak vychází velmi dobře – 52 % obyvatel ČR za 1,5 milionu Kč.

Šeryf
Reply to  jouda
6. 1. 2024 20:31

Opraveno, exportní šotek si zařádil. Díky za upozornění!

MichalP
Reply to  Šeryf
7. 1. 2024 11:26

Opraveno a doplněno o přehledovou tabulku sítí a regionech, kde bude síť dostupná. Současně jsou tam zvýrazněny konflikty mezi sítěmi.

Po prostudování tabulky jsem měl na krátkou chvíli radost, že Joe Media bude i Ústeckém kraji na 12B, než jsem si uvědomil, že 12B pro tento kraj není zkoordinována a tedy ani nemohla být ani soutěžena. 🙁

Pro východní půlku kraje byl zvažován blok 10D (Ústecko), nicméně nakonec nebyl do soutěže zahrnut. Bude zajímavé, zda ho někdo v budoucnu využije.

Jakub DXer
Reply to  MichalP
7. 1. 2024 12:16

Tak až teď jsem si všiml, že síť B byla dokonce „o chlup“ levnější než C .. Každopádně bude opravdu zajímavé pozorovat vývoj a jak rychle se tyto 2 celoplošky začnou plnit stanicemi, každopádně rozdíl CDG jako dcery CRa a RTi z pohledu rizika této investice je zřejmý už teď …

PetrPe
Reply to  Jakub DXer
7. 1. 2024 15:11

To tak vypada, ze prazaci z toho vysli nejlepe. Ti se asi „uladi k smrti“ 🙂

PVo
Reply to  Jakub DXer
7. 1. 2024 16:54

Zajímavý, z hlediska zájmu komerčních rádií si myslím že bude větší zájem o síť B.
Do céčka půjde asi Proglas, který nějaké odpojování vůbec nezajímá

Míra
Reply to  PVo
7. 1. 2024 18:18

Sítě B i C umožní frekvenčně oddělený regionální odpoj.
Bude to věcí zájmu. Protože nabídku máme jaksi už nyní.

Václav
Reply to  PVo
24. 1. 2024 13:35

Proglas opet přebírá zprávy cro Plus nad rámec sveho programu ve 13 a 15 hodin. Nyni se však spálil když po úvodních titulcich bylo prepojeno na živé vysílání zamitnuti ustavniho soudu proti snížení penzí v primem přenosu a odůvodněni. Proglas jej usekl po 7minutách, což je limit zpráv. Na plusu zivy přenos vydržel přibližně o ctvrt hodiny dyl. Drive byval na Proglasu zpravodajsky porad po 13 hodině, takže teoreticky i toto mohli pustit dal. NA sklonku uplynulého roku zemrel vedoucí zpravodaj čtyřicátník Filip Breindl, posluchač si mohl povsimnout jeho důraz na zřetelnou vyslovnost.

TÉMA
.
Last edited 1 rok před by Václav
Jakub DXer
Reply to  Václav
24. 1. 2024 17:32

Pustil.jsem si tedy Proglas – cca po 17:20 písnička Všechno bude fajn a na pozadí domlouvání se moderátorů ve studiu…

Václav
Reply to  Jakub DXer
24. 1. 2024 19:41

Ano, mohla to být nějaká chyba, stejně jako se kdysi dovolal do soutěže posluchač a v éteru byl slyšet jen on a ne moderátor. Odpoledne Pouzivam proglas max do 17 hodiny, do které je tam vetsi podíl hudby, neohrane pohodove bez reklam.

Last edited 1 rok před by Václav
Jakub DXer
Reply to  Václav
24. 1. 2024 21:05

Abych byl objektivni, ráno jsem se zasmál nevypnutemu mikrofonu na Plusu pri odklaslani, je to i v záznamu na webu – hodina od 6:10 – čas 47:30 (krátké zprávy z ekonomiky) … 🙂

Václav
Reply to  Jakub DXer
24. 1. 2024 21:42

k záznamům z takové hodiny se už asi nedostaneme….

Jirkas
Reply to  Václav
24. 1. 2024 21:50

Jsou na webu, muzes si to poslechnout hned nyni. Cesky rozhlas nabizi poslech vsech stanic zaznamem celého dne, i zpetne predchozich dni. Tj dneska, vcera, predevcirem atd.

Václav
Reply to  Jirkas
25. 1. 2024 00:15

aha dík, myslel jsem že to zvládnu posunout na ose živého vysílání

HOME
27.4K
0
Přidejte komentář, prosím.x