Nejnovější komentáře

  • Václav: Ano je to zvláštní operátor si taky něco vezme, už to že tam nejdou tradiční soukromé regionální stanice na Moravě.…
    20:12 14.03.2025
  • Jamar: No, taky mi to příjde zajímavé. A zrovna průzkum té RDSky mě teď v poslední době přitáhl k občasnému poslechu…
    19:46 14.03.2025
  • Václav: No nevím zvláště na Liblicích jak promítli údržbu do nájmu, kolem takových vysílačů se motalo dost lidí, nevím jak v…
    19:24 14.03.2025
  • Václav: Díky za postřeh aspoň vím že verze na začátku ti a treba ještě někomu byla sympatičtější. Když to zanalyzuju, tak…
    18:48 14.03.2025
  • Míra: Dneska to bylo zase seklé.
    15:17 14.03.2025
  • PVo: taky se mi včerejší příspěvky zobrazily až když jsem založil na toto téma nové vlákno (a divil jsem se že…
    14:46 14.03.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
27.4K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Hony
5. 1. 2024 07:02

Rádio Beat přidává do koordinace další 2 vysílače
Sušice 107.9Mhz
Kuřim 103.9Mhz
Obě koordinace mají 100w

David Pražák
Reply to  Hony
5. 1. 2024 08:42

Proč Kuřim, když je hned za Brnem? Tam jako nedoletí brněnská frekvence 91.0?

Václav
Reply to  David Pražák
5. 1. 2024 09:37

No tím spíš že brněnská je až na nebovidu, tak v údolí Kuřimi to nebude nic moc. Říkal Petr Kružík že už Bystrc nic moc a Kuřim je ještě za pár kopečkama. Tak není špatné že brněnská je na nebovidu, ten zásobuje jih, D1, za cenu plánované Kuřimi, která má nespíš dokrýt tah směr Svitavy, což vysvětluje proč to není např. v Tišnově. Rozhodně není takový nesmysl dokazující že projde vše jako 100,8 v Brně pro Htr City a jeho posluchači se naopak vytrácí. Ano, pokud se začne přirozenou cestou užívat DAB, tak tohle přestane mít smysl ale ta přechodná doba bude dlouhá když teprve tuším od 2021 je povinnost autorádia mít DAB.

Last edited 1 rok před by Václav
Honza K.
Reply to  Hony
5. 1. 2024 09:12

Už aby se fakt rozjel ten DAB, nic proti BEATu, ale toto neustálé rozšiřování bubláčků za chvíli znehodnotí FM pásmo úplně.

Last edited 1 rok před by Honza K.
Jirkas
Reply to  Honza K.
5. 1. 2024 10:46

DAB se rozjede, ale pasmo FM u nas koncit nebude.

PPK, jidxc
Reply to  Honza K.
5. 1. 2024 18:44

Pro Brno je ideál Hády, tečka. Jak musely jít vysílače RU z Kohoutovic/Myslivny pryč, tak sice krásně pokryly jižní směry, ale v severních a severozápadních partiích města je to teď horší, navíc Prígl, Komín a Bystrc, Ivanovice, jsou teď na odvrácené straně kryté kopci. Nebovid 360m má přesně v ose Kohoutovickou Babu 415m, a to se prostě zlomit nedá. Kuřim – Čebínský kopec 364m mu kapku pomůže. Krom Tišnova, Kuřimi a Bítýšky jako primár, samozřejmě. A jinak: Sušice, Kuřím, Jeseník atp. nejsou lokality, kde by myslím hrozilo nějaké fatální zasekání spektra 😉 Uvidíme jak se uvede a rozjede DAB+ (už vychází první články o úspěšných aukcích), ale FM bude i do budoucna stále stěžejní…

Toni
Reply to  PPK, jidxc
5. 1. 2024 19:35

Hády nehrajou v Pisárkách, Jundrově, Zabinach, ale jinak jsou fakt nejlepší…

Toni
Reply to  Toni
5. 1. 2024 20:00

No teda! To RTIcko se teda pěkně placlo prek kapsu – 25 mega za síť C! Proti tomu Joe za 260 tisíc 4 regionální… No a play.cz do toho dal 12,5 mega a 6 reg , Digital Broadcast jen 9,5 mega a 5 reg… Zajímavé…

Jirkas
Reply to  Toni
5. 1. 2024 20:39

Jo, jsou to pěkné pálky, RTI překvapilo.

David Pražák
Reply to  Jirkas
5. 1. 2024 22:13

Díky rti.cz se Signál radio vrátí do Jihlavy. Pokud ho ještě budou mít do té doby v nabídce.

Václav
Reply to  David Pražák
5. 1. 2024 22:17

Signál by byl prostřednictvím RTI?

David Pražák
Reply to  Václav
6. 1. 2024 10:48

Zatím ho mají v nabídce. Tak předpokládám, že ano.

PetrPe
Reply to  David Pražák
6. 1. 2024 11:46

Ja bych byl zase rad za Radio1. Nelze porovnavat obsah propagacniho zkusebniho vysilani s finalnim, ktere uz bude pro klienty za jine penize. Ale u stavajicich stanic by obsazeni mohlo byt realne 🙂

Václav
Reply to  PPK, jidxc
5. 1. 2024 19:58

Tak to škoda, že si nedalo říct o Hadech RU v případě 96.8 I když u country se zatim nedoslechlo, ze by koordinovali Kurim, tak možná….

U 91.0 by to bylo horší, kdyby se vysílalo do anteny E2 na hadech tak by to mozna vyřešilo kolizi 91.1 vyskov, ale co znojmo i kdyby se dal na 90.9 beat. A taky jestli nevadí hostalkovice.

Jinak cebinsky kopec zni dobre, strategické i pro Tisnov. Jen pro zajimavost dál po trati směr žďár jsem sledoval kdy za tisnovskymi tunely uvidím dipol a vysílač 99.7 , když už jsme u těch odlehlych, ten by se beatu též hodil.

Tony – V Brně jsem pobyval a ve vyjmenovanych čtvrtích jsem nezaznamenal vypadky Hádů, max před temi deseti lety mel 88.3 nejakou rozhozenou modulaci, viděl jsem to i na laboratornich přijímačích VUT. V tech čtvrtích co pises docházel spis dech 99.4 z katedrály Petrov.
Me zas kupodivu nešlo Free u potoka když jsem šel z Bystrce na oboru Holednou. To jestli jeli z poctivé myslivny..

Last edited 1 rok před by Václav
Hony
Reply to  Hony
11. 1. 2024 06:56

Rádio Beat ještě přidává vysílače

Valmez/Štepánov(TVP) 93.5Mhz 100w
Jeseník/Karla Čapka 1147/10 107.7Mhz 100w
Rovněž kmitočet v Kuřimi navýšil ze 100w na 400w

Václav
Reply to  Hony
11. 1. 2024 20:41

Tzn. Ve valmezu „synchro“ se Vsetínem stejně jako Kiss. Otázka kde vůbec je hranice pokryti jednoho a druhého města. Očekával bych v Bystričce. Zítra tam možná pojedu, zkusim na rozdílných frekvencích. Je to docela na knap 0,2 od Baníku 93.7. Stejně to už není helax. No i fajn ve vsetíně se s 104.7 neparal vs. 104.8 hostalkovice.

Úplně prvně jsem v případě Beatu četl Kouřim, to by asi nešlo vs 103.7 praha. Kurim to je taková moravska verze Kourimi. Kurim asi nekde bude trochu prskat do 103.8 vídeň FM 4. 400w docela síla uvidime kam až to na úroveň brna pujde. V kurimi nikdo jeste nevysílá. V krpoli jsem ze severnich dokryvacu trochu chytil 94.6 e2 a haná skyrock.

Last edited 1 rok před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
4. 1. 2024 15:39

Konec všem spekulacím. Radio 1 91,9 skutečně (dočasně) vysílá ze SV stožáru Rošičáku. Informaci potvrdil ředitel Martin Hroch. Smysl mi poněkud uniká.

Jirkas

Jj, od 27.12, místo pro Radio 1 se stále hledá a není jisté. Jsem zvědav, jak to finálně vymyslí včetně AS na Strahově pro Kiss.

Last edited 1 rok před by Jirkas
Udivený posluchač
Reply to  Jirkas
4. 1. 2024 20:09

Proč se rádio dočasně přesune na jiný stožár identického stadionu v havarijním stavu, u toho přijde o dosah (ERP 5 kW => 2 kW), zatímco jiné rádio z jejich stáje se právě z toho stožáru přesunulo pryč a v některých směrech taky přišlo o dosah a výkon (ERP 2 kW => 1,5 kW), to asi nedává smysl nikomu ani po požití nadměrného množství drog.

Kdyby šla obě rádia dočasně k ČRa a pak hledala případně jinou lokalitu by smysl dávalo, protože věž ČRa se bourat nemá. Ale SV stožár stadionu se má likvidovat naprosto stejně jako JZ stožár. Vysvětlí mi někdo, proč tedy Radio 1 nezůstalo tam, kde bylo a mezitím nehledalo definitivní lokalitu? Překoordinace stojí peníze, ale asi jich mají dost.

Šeryf
Reply to  Udivený posluchač
4. 1. 2024 21:40

JZ stožár operuje majitel rádií Hey a Color (a multiplexu COLOR DAB+). SV stožár pak RTI cz. Mohly doběhnout smluvní vztahy, zvítězit strategická partnerství, nevyužité nájmy nebo se jen někdo na někoho křivě podíval … 😉

Jirkas
Reply to  Udivený posluchač
4. 1. 2024 21:44

Neboj, RU opravdu finančně nestřádá a určitě ví, co dělají, zejména pan P.P. 🙂

Šeryf
Reply to  Jirkas
4. 1. 2024 20:16

Ono se na té strahovské věži toho zase tak moc vymýšlet nedá. Maximálně se vyhodí stará DABovská dvojička nad UHF systémem a přesype se tam to VKV-FM. Radio 1 bych nejraději viděl na Rozhledně. Je možné, že se čeká na sdružovač, případně i vysílač (ať už to bude kamkoliv u ČRa) a proto se šlo do provizória se znatelně nižším výkonem. https://gsmweb.cz/foto.php?op=fm&cid=ABSTH&okres=AB
Modelové pokrytí z petřínské rozhledny pro dokrývačový výkon (pro drsnější porovnání lokalit):comment image

Šeryf
Reply to  Šeryf
4. 1. 2024 20:20

Pro porovnání – modelové pokrytí z věže ČRa na Strahově:comment image

Jirkas
Reply to  Šeryf
4. 1. 2024 21:37

Modely jsou jedna věc a realita pak druhá.

Šeryf
Reply to  Jirkas
4. 1. 2024 21:59

Modelové jsem to nazval především kvůli tomu, že každá lokalita s jednoduchými dipóly před nosičem pracuje se směrovým omezením, které výsledné porovnání zkresluje. Realita se samozřejmě dá změřit, ale tak, aby se z toho dalo něco smysluplného prezentovat, to umí málokdo.

Jirkas
Reply to  Šeryf
4. 1. 2024 22:01

Ja to myslel tak, ze tyhle simulace jsou pak v realu uplne jinak. Neco napoví, ale realita je vzdy jina.

Last edited 1 rok před by Jirkas
Šeryf
Reply to  Jirkas
4. 1. 2024 23:21

Ano, pocitovky jsou samozřejmě daleko přesnější. To počítání je neskutečnej o**r. 😀

Jirkas
Reply to  Šeryf
5. 1. 2024 07:00

Ne pocitovky, zkušenost z terénu, tedy real. 🙂

Jirkas
Reply to  Šeryf
4. 1. 2024 21:35

Je to dobrá kóta a upravený AS dá stejné pokrytí jako z Rošičáku, ne-li lepší některými směry.. I DAB z této věže na ten malý výkon dostřelí poměrně daleko.

Šeryf
Reply to  Jirkas
4. 1. 2024 21:50

Je to kapku vejš, ale nevidí to do centra. Úzce směrový DAB na 10D chodí relativně daleko ve výseči nějakých 60 stupňů na JV. Na konci Ladronky z druhé strany věže už ale není slyšet … Zrovna tohle nemá od začátku (2014) komerční potenciál. Parametry vyzařováku přesně odpovídají tomu, aby se ke koordinaci nemusel nikdo ze zahraničí vyjadřovat. Proto je to taky jediný stávající neveřejnoprávní vysílač, který má glejt do roku 2028.

Jirkas
Reply to  Šeryf
4. 1. 2024 22:00

Žádný vysílací bod není 100% Ještě to dopadlo velice dobře.

MichalP
Reply to  Šeryf
4. 1. 2024 22:40

Kde se z veřejně dostupných dat dá zjistit datum platnosti aktuálního IO?
Děkuji.

Šeryf
Reply to  MichalP
5. 1. 2024 09:56

V otevřených datech ČTÚ: https://data.ctu.cz/dataset/pridelene-kmitocty-podle-individualniho-opravneni-pridelu
Bohužel zas tak otevřená data to nejsou, pokud bychom se k danému IO měli/mohli dozvědět lokalitu a případně i držitele, to bychom toho v našich poměrech chtěli už moc. 🙂 Takže u unikátních kmitočtů je to jasné a u těch dalších je to trochu detektivka a trochu práce s historickými daty a s tím jak to postupně padalo do databáze vysílačů. U DABu se to relativně dá – všechny RTI cz a COLOR DAB+ jsou do konce letošního roku, ČRo až do aleluja a u dalších s výjimkou Strahova taky do konce roku nebo v průběhu tohoto roku.

Last edited 1 rok před by Šeryf
MichalP
Reply to  Šeryf
5. 1. 2024 11:15

Díky, díky. Až bude chvilka, zkusím se tím prohrabat.
Každopádně chci psát na ČTÚ a požádat je, zda by mohli doplnit (aspoň) na V-portal ke stávajícím informacím o jednotlivých vysílačích i informaci o platnosti vydaného IO. V předešlé verzi totiž tento údaj byl uveden.
A současně chci dát podnět k rozšíření V-portalu o sekci pro FM/AM rozhlas, podobně jako tomu je pro DAB či DVB-T.
Uvidím, jak pořídím.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Šeryf
21. 1. 2024 10:14

V tom csv nic (zajímavého) není. Má to 0,5 kB. Asi něco dělám blbě. 🙂

MichalP

V minulém týdnu došlo ke změně a nově lze informace vyhledat zde:
https://ctu.gov.cz/vyhledavaci-databaze/databaze-pridelenych-radiovych-kmitoctu-podle-vydanych-pridelu-a-individualnich-opravneni/vyhledavani
Tentokrát jsou tam uvedeny opravdu plnohodnotné informace, kdy není nutné pouze odhadovat, komu to asi patří.
Za mě určitě kvalitativní posun.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalP
23. 1. 2024 18:12

Tady se ale prakticky nedozvím nic co bych už nevěděl. Zeptám se jinak. Kde v otevřených datech ČTÚ najdu aktuálně zkoordinované vyzařováky antén např.?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalP
23. 1. 2024 21:32

Díky. Konečně co jsem hledal. 🙂

jouda

Zkoordinované diagramy nejsou open data. 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
23. 1. 2024 21:31

Jaktože nejsou? Zrovna se na ně dívám. 😛

jouda

To ale nejsou zkoordinované diagramy, ale pouze provozované. Tj. takové, které jsou uvedeny na IO. Jestli ČTÚ zveřejní zkoordinované diagramy, tak sním čepici. 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
24. 1. 2024 09:32

Jojo, ty v IO mě primárně zajímají, takže v pořádku. Špatně jsem se vyjádřil.

Hori97
3. 1. 2024 21:27

Přesun vysílače Rádia Praha na střechu technického muzea výrazně zlepšil jeho dosah po Praze i blízkém okolí. Nově dokryta je celá část „východního okruhu“ Prahy – Vysočanská radiála a ulice Kbelská. Dále na sever po ústecké dálnici D8 čistý příjem končí u sjezdu na Březiněves, ale se šumem lze Prahu poslouchat až na úroveň Klíčan.
Západní část Prahy je pokryta výrazně hůře. Okolí letiště a výjezdů na Karlovy Vary a Plzeň je stále bez signálu. Cestou po Pražském okruhu se signál objeví u sjezdu na Ořech a cestou přes Barrandov a Městský okruh už nezmizí.
V tunelech Městského okruhu došlo naopak k výraznému zhoršení přijmu. Modulace se aktuálně utápí v šumu a poslech je téměř nemožný.

TÉMA
Pokrytí Rádia Praha 107,1 MHz po přesunu vysílače na NTM
mapy
Last edited 1 rok před by Hori97
Jakub Melin
Reply to  Hori97
3. 1. 2024 21:44

Zlepšení tam jistě je, ale na Jižním Městě se to přesto stále střídá s Dvojkou z Jihlavy a autorádio tak po naladění 107,1 FM většinou přehodí na pražský vysílač 91,2 FM. Předtím Dvojka dominovala, nyní hraje o něco častěji Letná. To samé na D1 při výjezdu z Prahy, od exitu 2 signál mizí a maže ho Dvojka. Tam, kde Letná hraje, je na jihovýchodě Prahy rozbitá a příjem je v zaprskaném monu. Na Jižní spojce se signál zlepšil a tam už Dvojka většinou příjem nemaže, jen to místy šumí kvůli rušení. V centru taktéž znatelné zlepšení, ale příjem je nejhorší z pražských vysílačů (samozřejmě až na Michli 94,1).

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub Melin
3. 1. 2024 22:25

Zarušená 107,1 by se v Praze dala vyměnit za lepší, méně rušenou frekvenci.

Last edited 1 rok před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Šeryf

Třeba za 100,7 MHz z Cukráku 😀. Pokud by regionální vysílání pro střední Čechy a pro Prahu bylo jedním a tím samým programem… ;).

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Šeryf
4. 1. 2024 05:39

Tak jasně, ale tu jsem zrovna nemyslel. 😉

Marcello

Myslíš tu v 1/2 stupnice FM? Konkrétní úmyslně nebudu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Marcello
4. 1. 2024 07:30

Kdepak. 🙂

jouda

AI mi pro Prahu našla tyto: 87,6 / 91,6-91,7 / 94,4 / 94,8 / 96,9 / 99,5 / 102,2-102,3 / 103,4 / 104,3 / 106,2. Přitom jen pro pokrytí Prahy by se daly použít všechny, aniž by způsobovaly další zvýšení rušení (snížení pokrytí).

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
4. 1. 2024 09:48

Tak z těchto to není ani jedna. 😀 AI v tom ještě kapku plave.

PPK, jidxc
Reply to  jouda
4. 1. 2024 09:51

87.6 Mělník – nekompatibilní, 91.6-7 Mělník – nekompatibilní, 94.4 a 94.8 Žižkov 94.6 – total nesmysl, 96.9 Benešov a Ládní – nekompatibilní, 99.5 – Zelený pruh a Petřín zase na dvě desetiny – total nesmysl, 102.2-3 totéž Žižkov, 103.4 Kralupy-Votice-Praha – nekompatibilní, 106.2 – Benešov a Praha – nekompatibilní. Asi AI budeš muset nakrmit nějakými lepšími daty, jinak se k ničemu nedobéřeš. Ne, vtípky trousit nebudu, je to hooodně těžké…v této době.

Míra
Reply to  PPK, jidxc
4. 1. 2024 11:21

104,3 je Kleť, hraje až do Prahy…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
4. 1. 2024 12:17

Kdyby jenom do Prahy… 😀

image35
jouda
Reply to  PPK, jidxc
4. 1. 2024 12:06

Tohle byla úloha: najdi volné FM kmitočty v Praze, ne najdi vhodné FM kmitočty pro vnitrostátní koordinaci v Praze. To jsou dost odlišné úlohy, přičemž ta druhá je spíš pro ČTÚ. 🙂 Jinak zdrojová data jsou od jakéhosi týpka, co je zadává do FMListu. A když se podívám na mapy pokrytí, tak žádný z uváděných vysílačů nemá na území Prahy plošné pokrytí, které by bylo nutné chránit. Na vyvýšených místech hraje kde co. To je jako bych chtěl v Krkonoších chránit Kleť, Klínovec, Javořici, Kojál, … vždyť tam hrají! 🙂 Tzn. ani Benešov, ani Kralupy, ani Mělník, malý výkon v centru Prahy by jim nesnížil pokrytí víc, než mají už teď.

PPK, jidxc
Reply to  jouda
4. 1. 2024 13:12

Hola Joudo, ty si drak :)… hádej kdo spravuje česká data fmlist.org. Asi ty vstupy až tak nic extra neřeknou. Vzájemná kompatibilita Benešov Praha Mělník a idea shodného kmitočtu je zkrátka nesmyslná. Úplně se to smaže.

Šeryf
Reply to  PPK, jidxc
4. 1. 2024 14:43

V DAB+ můžeme dát (tedy až se to doaukcuje) stejný kmitočet/kanál na Mělník, do Benešova, Kladna, M.B i na Ládví a vlastně do každý ***, kde se teď řeší už třeba jen 50 W ERP na VKV-FM. Jedna krabice a klidně všechny stanice RU. Kdopak spravuje DAB data na fmlist.org? 😉

PPK, jidxc
Reply to  Šeryf
4. 1. 2024 21:09

To je takovej Lojza jeden, taky ho tu dobře známe 🤣🤣 S DAB+ budoucností uvidíme, ju… 🤩 Měj se 😉

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
4. 1. 2024 19:26

Malý výkon v centru Prahy, na okrajích už úplně jiné rádio… V čem by to tedy bylo lepší než ta 107,1? Jen bys jednoho mrzáčka vyměnil za jiného. Dávám z úlohy čtyři mínus. 😀

jouda
Reply to  PPK, jidxc
4. 1. 2024 12:10

Ještě jedna věc, horní hranice omezena na 107,0 MHz, výše bude problém s letištěm Ruzyně.

Václav
Reply to  jouda
4. 1. 2024 15:04

a jak by v minulosti vysílalo 107.9 Dálnice? popř 107.2?

Last edited 1 rok před by Václav
Šeryf
Reply to  Václav
4. 1. 2024 15:38

Myslím, že to bylo trošku jinak. U němců na Bundesnetzagentur.de visí do dneška krásná koordinace 107,0 všesměrově 50 kW ERP pro Prahu – město. Patrně už v dobách dřevních se zjistilo, že by při využití tohoto kmitočtu s vysokým ERP mohlo vlivem možnosti potenciálního vzniku intermodulačních produktů lichých řádů docházet při interakci s dalšími používanými VKV-FM kmitočty k rušení prostředků letecké komunikace/navigační služby. Tento a sousedící kmitočty byly tedy zpronevěřeny jinde.
Jinak na Bnetz de figuruje ještě historický kmitočet 101,5 MHz a taky 104,0 MHz situovaný někam na tribunu fotbalového stadionu Sparty a ještě 106,2 MHz cca na Petřínské rozhledně, vše 1 kW ERP bez směrového omezení … 😉

PPK, jidxc
Reply to  Šeryf
4. 1. 2024 16:58

Viset může, stejně jako 102.1/20kW na Melechov (což je kóta jako blázen), nebo Domažlice/Modřínovec 107.8/10kW. Zase všici ví, že je to stařičký pohrobek, který nikdy nebude spuštěný a je často „rozpuštěný“, jako v tomto případě, do jiných lokalit. 😉

Václav
Reply to  PPK, jidxc
4. 1. 2024 17:15

Vzpomínám si že jsem našel v archivních záznamech 99.0 Mezivrata. Kdopak chtěl Modrinovec – taky Radiožurnál?

Jirkas
Reply to  Šeryf
4. 1. 2024 18:19

Tak v Praze se na 101.5 v minulosti již vysilalo, Radio VOX. Pak se tato frekvence pozdeji opustila, kvuli ruseni z Jestedu 101.4. Na 106.2 FM se v Praze také vysílalo, původně tam bylo Kiss 98, to si pak prohodilo frekvenci s
Radio Klub VOA (Hlas Ameriky)/Metropolis, ktere zase bylo puvodne na 98.1.

Last edited 1 rok před by Jirkas
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
4. 1. 2024 21:27

Ano to pisu, zacinali na 98.1 a pak bylo toto radio na 106.2. Poslouchal jsem ho.

Šeryf
Reply to  Hori97
4. 1. 2024 15:00

Bodejť, když se na minulém stanovišti vysílalo dipólem před odraznou deskou s maximem vyzařování do ulice Korunovační. S ohledem na zápecnickou polohu za komínem to vlastně chodilo až moc dobře. Z nové pozice na NTM to může svítit směrem na střed města klidně o nějakých 15 dB silněji. Modelové pokrytí:comment image Dokumentace stavajícího a předchozího stavu: http://gsmweb.cz/foto.php?op=fm&cid=ABLET&okres=AB

Marcello
Reply to  Oviradio.cz
2. 1. 2024 22:53

..a dle mého názoru (a protože jsem pravidelný posluchač, mohu si to dovolit napsat) to byla chyba. Třeba Čro Plzeň a Č. Budějovice měli skvělé znělky. R-Sever mělo skvělý vyladěný playlist zaměřený na folk a country, které tenkrát v regionu chybělo. Pamatuji ještě frekvenci 104,5 a 103,1, ještě někde mám nahranou znělku. Pak došlo k výměně za 88,8. Od změny před deseti lety je vysílání Severu nudné. Moderátoři (převážně z býv. rádií Most, North Music a dalších) v čase 14-16 opakují několikrát „Posloucháte pohodové odpoledne s Českým rozhlase Sever“ tak často, až je to protivné…..Doby moderátorky Slávky Brádlové už jsou bohužel pryč. Spoustu původních originálních rubrik zmizelo, včetně delších reg. zpráv.. Jedinou pozitivní změnou sjednocení regionů od r. 2014 je pořad Humoriáda. Dle mého názoru z regionů udělali takové Hitrádio pro staré…. Pořád doufám, až se změní Gen.ředitel, ve změnu k samostatnosti a návratu vl. identit. Dle mého za současného stavu programu R-Sever bych osobně uvítal přidělení Jedláku 103,1 Plusu, které má v té oblasti velmi špatné pokrytí, (když se frekvence vyplýtvaly pro dubly). Frekvence 88,8 je pro Chomutovsko plně postačující.

TÉMA
Regionální vysílání Českého rozhlasu
Last edited 1 rok před by Marcello
Václav
Reply to  Oviradio.cz
2. 1. 2024 23:14

Ohledně čro je taky zajímavé, pokud se nepletu, hlavně na Moravě že v 2012 zacla Dvojka na významných vysilacich Kojal a Radhost a s 10 letym odstupem (přechodná doba) skoncila na AM.

REgina Tehdy předala jen část vysílacího času Plusu? 60 tis region ma diky tomu že skoncila regina?

Marcello – podle mě není trend, že regiony by se vratili do individuality, nejstarší generace posluchačů nebude přibývat. Zas právě diky tomu se dostane sdileny porad humoriarada nebo nocni linka apod. Nevyhoda ze nekdo určil pochoutkovy rok na nedeli 10 hod, tim na prostřední hodinu prerusil letity tajuplny ostrov J Veseleho na čro Brno, který poslední dobou se vysilal uz jen hodinu v 9. Mě se libila znelka čro brno tak pred 20 lety v celou, byla takova rokova, to asi publiku nevyhovovalo.

Last edited 1 rok před by Václav
Marcello
1. 1. 2024 16:50

Zemřel dabér Pavel Vondra bylo mu 54let. Někteří si vzpomenou na jeho hlas ve znělkách Rádia Vox 95,3.

TÉMA
Rádio Vox 95,3 – staniční hlas
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
1. 1. 2024 17:29

Já se s jeho hlasem v rádiu pravidelně setkávám na R1, kde namlouval jingl pro pořad Ivety Nebesářové Soundtrackování, který shodou náhod za chvíli začíná.
Čest jeho památce.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
1. 1. 2024 08:54

Vypadá jako by kopíroval průtah ČR. Je pravda že ve Zlíně jsem jej neposlouchal.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
1. 1. 2024 09:24

Komentoval jsem 22.prosince. Na webu je Zoner stále uveden, ale evidentně už potřebují ekonomicky stabilizovat celý projekt. Ten projekt se mi líbí od začátku. Partner, který finančně vypomůže. Hudba je jasně žánrově a stylově úzce definovaná. Zajímavý minimalistický zvukový obal. Slušný zvuk. Nechybí moderace. Působí to na mne celé kvalitně.
DAB+ je obecně zacílen na příjem v autech, což pochopil Český Rozhlas už před samým začátem svého účinkování v této platformě, jenže bez indoor pokrytí to jaksi nepůjde.
Stejně jako u FM je kvalita příjímacího aparátu hlídaná stěží u automobilů, stolní příjímače se nařeší. Obecně tyto broadcast technologie zabíjí všudypřítomné zintenzivňující se rušení.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
1. 1. 2024 09:55

Podle statistik poslechovosti na Play.CZ je o toto rádio dosti velký zájem (na rozdíl od Energy).

Martin
31. 12. 2023 20:44

Tak zřejmě poslední změna v éteru v roce 2023 je televizní – Šlágr originál a Šlágr Muzika se změnili na Šlágr 1 a 2..

HOME
27.4K
0
Přidejte komentář, prosím.x