Nejnovější komentáře

  • Šeryf: To samozřejmě, akorát pokud jde operátor po lidech, tak nejdřív spustí Hády a pak dopeče Kojál. Brňáci dostanou své a…
    00:33 08.09.2024
  • Šeryf: Proč by měl význam klesat? Velké vysílače označované v koordinační terminologii jako HPHT (High Power High Tower) zajišťují deštníkové pokrytí…
    00:30 08.09.2024
  • Václav: Hády budou dominantní pro Brno, velká část Moravy potřebuje Kojál. Pokud má v něčem dnes smysl lineární terestrické vysílání, tak…
    00:24 08.09.2024
  • H.: Význam „velkých“ vysílačů jako je Kojál, Javořice atd. neustále klesá. Jsou to monstra chrlící signál do lesů a polí. Pokrývá…
    23:13 07.09.2024
  • Šeryf: Ano, pokud vedle sebe pojede Kojál a Hády, Hády budou dominantní pro příjem u více lidí než Kojál. Zvláště v…
    22:50 07.09.2024
  • Michal R.: Počkat takže vy tvrdíte že například vysílač Brno – Hády pokryje více jak Brno- Kojál ? Alespoň takto chápu vaši…
    22:16 07.09.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
25.2K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Stary Pirat
23. 11. 2023 17:48

Zítra večer se prý bude vysílat na 87,5 s horizontální polarizací a dalekým pokrytím odněkud kolem Ještědu.

Žhavte přijímače!

Jakub Melin
Reply to  Stary Pirat
24. 11. 2023 18:17

Na 87,5 FM aktuálně vysílání s identifikací *R*C*S* a dynamické PS Radio Cerna Studnice 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
24. 11. 2023 18:58

V Liberci slabounce hraje.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
25. 11. 2023 10:05

Nekdo predesilal ze se bude vysilat z podjestedu a tak je zajimave že dle map odvracene mají bezproblémový příjem asi to musi byt vysílač typu parizka, či byvaleho Hey (nekdo kdo provadel mereni se zamýšlel snad nad modulacnim zdvihem?), jenž se šířili lepe i za překážky, nebo dobry vykon. Nazev je dobrá variace na RDS, snad nejde o realny mistopis, to by bylo pro piraty fatalni.

H.
Reply to  Jakub Melin
24. 11. 2023 19:29

Že by inspirace zářiovým vysíláním rádia Bordell v Praze? 🙂 Je dobře, že nám ta pirátská scéna po letech zase ožívá.
U Havlíčkova Brodu má 87.5 uspokojivý stereo příjem (s velmi mírným šumem) na 5prvkovou H anténu směrovanou na Ještěd. Signál má 22 dBuV a je o 21 dB slabší než Hitrádio z Ještědu.

H.
Reply to  H.
24. 11. 2023 19:55

Pardon, samozřejmě nikoli Hitrádio, ale Blaník.

Ondra
Reply to  Jakub Melin
24. 11. 2023 20:02

Může prosím někdo vysílání Rádia Černá Studnice nahrát? Moc děkuji.

Reply to  Ondra
24. 11. 2023 20:06
Ondra
Reply to  frkotou
24. 11. 2023 21:47

Bohužel se ten stream velmi často seká, což je škoda.

jouda
Reply to  Jakub Melin
24. 11. 2023 22:54

V Polabí to hraje docela dobře, takže odhadem desítky Wattů ERP. 🙂 Hned vedle na 87,6 mám ale Kojál, pak Country z KH, pak Blaník, ČRo Vysočina, E2, E2, E2, no je tu v pásmu dost těsno.

H.
Reply to  jouda
24. 11. 2023 23:33

Bude to víc, odhaduji minimálně 200 W ERP, ale neznáme nadmořskou výšku.

Last edited 9 měsíců před by H.
Jirkas
Reply to  Stary Pirat
24. 11. 2023 19:01

Ten pirát zas tak starý není 😀

Jarda
23. 11. 2023 17:04

Potvrzuji hitradio, hodkovice 106,6 právě on air.

TÉMA
106,6 hodkovice
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
23. 11. 2023 17:09

Hmm, tak je to v pytli. Eska je definitivně fuč. Relativně čistě slyším Hitrádio (u okna na teleskop 20 dBμV). Což mě vzhledem k terénu teda dost překvapuje. Každopádně dík za echo.

Last edited 9 měsíců před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
MichalP
Reply to  Oviradio.cz
23. 11. 2023 14:31

K licenčnímu řízení na ústecké frekvence 100,2 a 101,2 se pojí jedna zajímavost:
Obě frekvence jsou koordinovány na stejné místo, přesto dle RRTV mají obě zcela výrazně odlišný zásah počtu obyvatel:
100,2 – 21 538
101,2 – 83 516
Docela by mě zajímalo, jak to tedy na RRTV či ČTÚ počítají…
“Čistší” frekvence má 4x menší zásah obyvatel než ta víc zarušená.

jouda
Reply to  MichalP
23. 11. 2023 14:53

Vliv rušících vysílačů ze zahraničí je neúprosný, ve výrazný neprospěch 100,2 MHz – jsou tam 5 kW Drážďany. 🙂 Druhý kmitočet nemá tak výrazný rušící vysílač.

Marcel
Reply to  MichalP
23. 11. 2023 15:02

K té frekvenci 100,2. Minulý týden jsem znovu testoval příjem 100,2. Musím se tu omluvit, kdo tu volal po tom, že mu 100,2 zaruší v Ústí Rádio Energy, nevěřil jsem mu…. Nevím, zda to bylo podmínkama, nebo něčím jiným, ale jízdou z Lovosic po D8 do Ústí n. L. jsem Energy na svém autorádiu chytil od 2. tunelu (od Řehlovic) kde to naskočilo i s RDS a vytrácelo se do šumu u Trmic. Takže ta 101,2 je míň zarušená, jediné co ji limituje je 101,1 Prostor za Phy….Od Lovosic k 1. tunelu Radejčín hraje s mírným šumem. Jinak 107,6 Expres v Ústí n.L. a Lovosice 105,4 Evropa 2 —) zatím nespuštěno.

MichalP
Reply to  Marcel
23. 11. 2023 18:23

Otázkou je, zda je test 100,2 na D8 od Lovosic do Trmic relevantní pro primární určení nezaušeného pokrytí území pro co největší počet obyvatel.
Pokud se shodneme, že 100,2 i 101,2 jsou primárně stavěny jako městské „bubláčky“ pro Ústí n/L, tak v zamýšlené lokalitě je 100,2 prostě „čistější“ než 101,2, do které se na řadě míst celkem slušně míchá E2 na 101,3 z Radče.
Ad ExpresFM na 107,6:
Bude celkem zajímavé, který AS na stožáru VŠ kolejí využíjí. Zda to bude AS pro E2 s ČRo Dvojkou (D s omezením na SV), nebo to bude AS pro Bonton (D s omezením na JZ).
V obou případech ani jeden z nich není všesměrový, jak je povoleno, a tedy to bude v určitém směru znamenat relativně citelné omezení dosahu vzhledem k nízkému povolenému výkonu.

Jakub Melin
Reply to  MichalP
23. 11. 2023 18:29

Také si myslím, že 100,2 FM je čistší – sice ji budou mazat dál od Ústí Němci, ale nemá žádné silné rušící frekvence +- 100 kHz. Zato u 101,2 FM je jak E2 z Radče tak Prostor z Prahy hned vedle.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalP
23. 11. 2023 15:36

Vysvětlení je jednoduché, RRTV kvalitu frekvence zřejmě vyhodnocuje podle modelu pokrytí RadioLab (používá ČTÚ), který ale minimálně v tomto případě absolutně neodpovídá realitě.

Last edited 9 měsíců před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
jouda

RRTV si vždy vyžádá závazné stanovisko od ČTÚ, občas bývá jeho část přílohou rozhodnutí. Výpočet samotný provádí přímo ČTÚ.

Květák
Reply to  Oviradio.cz
23. 11. 2023 09:07

Doufám že toto licenčko vyhraje Metropole. Té bych to přál.

TÉMA
Metropole
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
23. 11. 2023 09:36

Zvláštní, ještě tam měla být Mohelnice 103,7.

Hori97

Pravděpodobně to souvisí s přesunem Skyrocku na novou frekvenci 100,3 MHz. Původní 103,7 MHz by měla nově připadnout Metropoli.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Hori97
23. 11. 2023 12:04

Rozumím. Zmátlo mě, že Zábřeh 103,7 není v FMlistu.

PPK, jidxc

Už jsem ho vyhodil. Kvůli doublování. Sky se ze Zábřehu brzy ozve na nové frekvenci 100.3 a Mohelnice 103.7 přejde k Metropoli. Celkově tak bude mít 5 vysílačů v OL kraji…

Tony
Reply to  Oviradio.cz
23. 11. 2023 09:50

Další FM 100W bubláčky- prostě doba DABová.. 🙂

Jarda
Reply to  Tony
23. 11. 2023 10:18

jsme v čechach, tady prostě lidi elektroniku nemění jak ponožky a hlavně neexistuje zákon jako je u aut, že by nově prodávaná rádia musela být povinně s dab+ jako to udělali v zahraničí.

PPK, jidxc
Reply to  Tony
23. 11. 2023 15:13

Doba DABová je pouze marketingový slogan Českého rozhlasu, nic neříkající o současné situaci. Kdy FM je stále stěžejní v příjmu a poslechu rádií. S DAB si i přes současné aukce nedělám příliš iluze…

Tony
Reply to  PPK, jidxc
23. 11. 2023 18:28

Byl tam smajlík, takže myšleno z legrace … Aukce je zbytečně zdlouhavá, už to mohlo být dávno vyřešeno a někteří zájemci to mohli spustit do konce roku..

Jakub Melin
Reply to  Tony
23. 11. 2023 18:33

Tak u ČRo tenhle argument dává smysl, když naprosto nepochopitelně spouští nové FM vysílače tam, kde je pokryto v DABu, ale u malých soukromých stanic, u kterých ani není jisté, že se do DABu dostanou resp. že na to budou mít peníze to je pochopitelné. A jak psal Petr, FM je stále a dlouho ještě bude dominantním zdrojem poslechu. Stačí se podívat na Německo, kde už DAB třeba v Bavorsku s perfektním pokrytím a programovou nabídkou jede mnoho let a stále je tam FM dominantní, byť podíl DABu postupně roste.

PVo
20. 11. 2023 10:58

Novinky z Retro DJ rádia :
Co tak občas kouknu poslední dobou na statistiky poslechu online tak na Retro DJ už je většinou mírně vyšší než Fajn Fresh s jeho 10 letou (!!) existencí a silnou propagací přes éter….
Přes víkend jsem moc neposlouchal ale nějak v sobotu po půlnoci jsem zachytil vstup virtuálního moderátora, tuším jménem Jakub (neposlouchal jsem pozorně, tak mi chvíli trvalo než jsem si uvědomil o co jde)
Na webu slibují že chtějí vstoupit do DABu

Václav
Reply to  PVo
20. 11. 2023 11:34

Retro DJ, to je co se objevilo a posloucháš ? Nebo posloucháš ještě jiné (webové) české? Fresh už 10 let? to to letí.

PVo
Reply to  Václav
20. 11. 2023 13:13

jo, a myslím FajnFresh že je od roku 2013, ne ostravský Fresh. Sám jsem i tipnul že asi 5 let ale podíval jsem se na RadioTV kdy jej avizovali…

Jiné české rádio než Retro DJ Rádio neposlouchám až na semtam, a dosti se zebezapřením, Kiss, kde asi nejhorší jsou večerní jukeboxy s odrhovačkama od posluchačů (btw často to vlastně vybírá moderátor) doplňované v rámci jakéhosi vyvažování 50% dalšími hroznými songy asi ani ne z playlistu, protože jsou vesměs horší než průměr playlistu. I když jinak je moderátor s příjemným hlasem ale ze songů mě brzo opakovaně bolela hlava. Upoutávky na tento pořad ( a pamatuju z občasného poslechu zhruba dvě) nabízejí úplně jiný zážitek 🙁

A páteční večer na Kissu je taky krok do hajzlu, v Diskopříběhu byly hrozný songy jen když host buď prosazoval svou produkci (nebo pokud byl z jiného oboru než producent a svá hudební přání nepřizpůsobil charakteru/názvu pořadu -na to bral ohled jen někdo)
Jako Qeeny kombinované s Tinou Turner („zážitek“ asi před měsícem) mi stačilo jen jednou. Ještě že od covidu necestuju obvykle v pátek večer kdy jsem poslouchal celkem pravidelně.

Honza K.
Reply to  PVo
20. 11. 2023 14:44

Když je řeč o Kissu, občas se v playlistu objeví novější song: Shouse – Love Tonight David Guetta Remix, který je hlavně ze začátku nahrán opravdu v hodně špatné kvalitě zvuku.Hraje to doslova jak z plechovky. Docela se divím, že si toho nikdo za celou dobou nevšiml, protože to úplně trhá uši.

PVo
Reply to  Honza K.
20. 11. 2023 17:51

Když už teda poslouchám terestiku tak dost často na starém krumplu v dílně a tyhle nuance jsou v tom případě nerozpoznatelné.
Abych Kiss jen nehaněl tak co do stylu moderování mi to poslední dobou přišlo míň cirkusové (=nesnaží se o vtipnost za každou cenu).

Taky jsem, když mě dostatečně naštval jukebox, naladil na Impuls, a ono se to rádio vůbec nezměnilo co jsem ho kdysi nějakou dobu poslouchal soustavněji, trapné znělky typu „zprávy důležité pro život“ jako změnu teda neuvažuju a už vůbec ne k lepšímu…
Takže rozdíl je akorát v tom že ten program -co ho znám před cca 10-15 lety generoval hvězdná čísla poslechovosti ale dnes už jen lehce nadprůměrná čísla.

Pustil bych si Prostor, ale večer jsou tam už je jen to BBC, který přebírají v o dost delší dobu než mají podmínku v licenci (8 hodin denně)

Lukáš
Reply to  PVo
20. 11. 2023 22:29

Ostravské fresh radio je dobré když to srovnám s helaxem než přešel do online vysílání tak jednoznačně je fresh radio mnohem lepší. Jen je škoda že nenašli výkonnější frekvenci.

Květák
Reply to  Lukáš
21. 11. 2023 13:58

On je vůbec zázrak, že vzhledem k přeplněnému FM pásmu a blízkosti Polska našli vůbec nějakou frekvenci. Toto rádio by si zajisté zasloužilo větší pokrytí. Tipuji, že v momentě kdy budou k dispozici regionální DAB+ sítě, bude mít tímto způsobem Fresh kvalitní pokrytí minimálně Moravskoslezského kraje. Budoucnost ukáže, zda byl tento tip správný či mylný.

TÉMA
Fresh rádio
Tony
16. 11. 2023 07:11

Jak tady někdo před pár dny psal, že Vltava má málo posluchačů, tak jsem tam včera po 20h náhodou chytl 2h pořad o Joní Mitchellove a jako teda je to spíše o tom, že pořad opravdu poctivě připravený, ale kolik lidí o tom vědělo a kolik si to v tom čase opravdu pustí..

Václav
Reply to  Tony
16. 11. 2023 08:56

Ano, problém je že přehlednost programového schématu není lepší. Přetrvává od doby co snad Vltava je. Pamětníci by vzpomenuli na delší pořad třikrát stereo a ještě nějaký. Například nejen čajovna , dnes Sedmé nebe se odklání od stravitelné alternativy. Ve dvacet hodin nevíte zda posluchače čeká slovo nebo hudba. Kdy přijde na řadu dlouhodobý plán, že Vltava by měla vysílat delší bloky? Potvrzuje se, jak generální ř. Zavoral se nechal slyšet, že Rozhlas spěje k tomu že bude spíš tvůrce než on-air.

Václav
Reply to  Tony
7. 12. 2023 16:24

Ted je o ni autorský porad na Proglasu, tusim že rikali že souvisi s 80 výročí. Takovy jazz (soul) Jinak jak jsem rikal co se týče hudby a pořadů, je Proglas v globale přístupnější.

A teď nevyzpytatelna 20′ hodina včerejší priklad na vltavě, která proklamovala výročí jana blazeje santiniho eichla a jeho výročí, tak vcera katastrofa, skandujici popevky dětského sboru, a krom ankety posluchačů jsem se nedozvěděl nic, jen pořád odborník obecně fraze jak vse musí zapadat, až jsem to přepnul na Dvojku a užitečnější reprízu Jak to vidi s emeritnim rektorem Tomášem Zimou. To se Vltavě nepovedlo ale věřím ze kdyby to bylo v sobotu , tak by to v rámci pořadu udelali lip.

Václav
Reply to  Václav
8. 12. 2023 13:38

Právě je to 28 let kdy se 8.12. objevil Proglas v éteru z vysílače Hostýn.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
8. 12. 2023 21:23

Jakou dobu po spuštění si naladil? Co vysílali? Pametnici říkali, že tam bylo hodně hudby. Hostyn v Brně si nepamatuji že by se mi podařilo, musim zkusit. Ale 101,6 z Přerova na medlaneckem kopci hrálo. Nebylo na začátku studio v Olomouci? Holik dostal s predstihem na rozjezd 50 tis dolarů od Američanů. Chystalo v 89?, zajímavé.

Last edited 8 měsíců před by Václav
Jakub DXer – dx.wz.cz
Reply to  Václav
8. 12. 2023 21:57

Pamatuji, že se to dalo v Brně chytnout na speciální směrovku na 90,65MHz. Byl to takový unikát – vysílali jinam, než bylo studio. Hrálo to až k Ostravě a byl to vlastně takový první ‚bublacek‘ v ČR…

Václav
Reply to  Oviradio.cz
9. 12. 2023 07:26

Dik za postřehy. Pamatuji si studio Štěpán Litoměřice, České Budějovice Jan Neumann ( evokuje mi to jmeno moderátora ale asi falešně). A Plzeň Hroznata. Studia měli snad v každé diecezi mimo nejmladší Opavskou. Zanikly v tichosti, kdybys nenapsal bych nevěděl, prestože to sleduji, takže to utajili, nijak neavizovali, mohli tim argumentovat (hrát na city) jak to dělají po některých pořadech aby lidi přispěli, avšak minimálně hlas vyzrálé Olgy Valentove přinášející informace ze severních čech stale slychavam.

Lidí v týmu má proglas „požehnaně“, to je otázka jak to dokáže živit, když právě platy jsou nejdražší položkou, leda že mají malé úvazky, ale i tak podivejme kolik malo lidí je v týmech soukromych stanic, i když je pravda že ne vsichni jsou vyveseni na stránkách. Ani si nejsem jist zda se na proglasu živě uvádí 24 hodin.

Ano a krátká výslovnost me taky trkla. Možná jim to zní vzneseneji ve srovnání s již tehdejšími zpivanymimi a protahovanymi v očích proglasu ledabylimi komercnimi radii. A to nevěděli s cim prijde impuls. 🙂

Last edited 8 měsíců před by Václav
HOME
25.2K
0
Přidejte komentář, prosím.x