Nejnovější komentáře

  • PVo: Jak kdo ten boj na slunci pojme není přece podstatou a s příspěvkovými/komunitními rádii jste nakročil leda mimo ale ne…
    12:44 18.10.2024
  • PVo: jojo tak… státní správou jsem myslel hlavně tyhle „reprezentanty“
    12:35 18.10.2024
  • jouda: Kdepak státní správa (ta je pouze vykonavatelem), ale politická reprezentace, která tvoří a schvaluje zákony. Tedy konkrétní jména předkladatelů a…
    12:17 18.10.2024
  • Jakub DXer: A pláče takhle Proglas nebo Rádio 7, kteří žijí z příspěvků posluchačů? A ZUN, který není na FM a není…
    12:01 18.10.2024
  • PVo: No fakt nevíte, resp. neumíte se soustředit a podchytit podstatu problému. Ty jeho stesky ohledně podpory státu jsou dost oprávněné.…
    11:08 18.10.2024
  • Jakub DXer: No nevím no… A co jako pan Křička čekal? Že to bude měsíčně za 3.500,- Kč včetně DPH? .. A…
    06:59 18.10.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
25.6K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel
Reply to  Oviradio.cz
8. 10. 2023 15:06

Já… Převážně v autě, střídám to s Čro Plus. Vyhovují mi reprízy starších pořadů Tobogan s T. Slámou, případně Tandem s Janem Rosákem, případně pořad Okouzleni slovem s L. Munzarem a Novotným…. Uvítal bych i další pořady např Klub klaunů a komiků s P. Nárožným, případně reprízy pořadů Mikroforum z let 80tých aj….Hudební složka (většinou po skončení pořadů po 30té minutě mně přesně vyhovuje-mix skladeb 60-70tých let….Chtělo by to zvednout datový tok v DABu u zmíněných stanic, ale nevěřím, že se tak někdy stane…..
Marcel 46let.

Last edited 1 rok před by Marcel
PVo
Reply to  Oviradio.cz
8. 10. 2023 20:14

Projekt MB ukrajinského hitrádia skončil (pro evidentní nezájem) dosti rychle.. i když jestli nebyl od prvopočátku cíl jenom vybrat ty granty..

Lukáš
Reply to  PVo
8. 10. 2023 20:59

A proč by sme měli mít ukrajinské radio jsme přece Česká republika. Nechápu ten smysl proč to média bohemia spuštěla a taky nechápu proč stále vysílá fajn helax ktery skoro nikdo neposlouchá. Všichni co poslouchali helax již mají náhradu fresh radio.

Luke
Reply to  Lukáš
8. 10. 2023 22:48

Podľa štatistík má Fajn Helax takmer 25 000 spustenie týždenne, takže to čo píšeš nebude úplne pravda.

Lukáš
Reply to  Luke
9. 10. 2023 17:01

To je sice možné.

Lenka
Reply to  Luke
10. 10. 2023 11:05

Záleží kdo fajn helax poslouchá protože v Ostravě a okolí poslouchá většina fresh radio.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
9. 10. 2023 17:13

před asi 2 lety tu licenci nedostali, nyní se stahují, nedlouho po té, co začli být vyšetřováni ohledně bezpečnosti, zřejmě je to tah zpět, aby jsme se nedozvěděli všechno.

PVo
Reply to  Jarda
9. 10. 2023 18:50

otrávit nějaký záměr stačí kolikrát jen mediální „masáž“ i pokud by to zakleknutí nebylo hlubší povahy

Jarda
Reply to  PVo
10. 10. 2023 10:35

zatím na rrtv žádosti stále visí a oficiální tisková zpráva zatím žádná zveřejněna nebyla.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
10. 10. 2023 22:47

Už jsem to četl na digitalnim radiu.
Kdo ho čte, tak ví, že v rozhovoru se již dříve od Ruska distancovali. Ale nikoho to nezajímá, jednou se narodil jako rus, tak má doživotní punc. Dodnes je to vidět na Němcích, spoustu lidí je stale nenávidí a bere je je automaticky jako nemec=nacista.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
9. 10. 2023 20:33

Což je škoda.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
6. 10. 2023 18:31

Z Rockzone 105,9 je celoploška. Naladíte nově v DVB-T2, MUX23.

PVo

jo to už měsíc, má televize si aktualizace v muxech doplňuje sama tak proto to vím, ne že bych na to čekal. Zajímavý bylo vědět jak jim tímto krokem narostly platby za autorské poplatky..

jouda

Jj, zařadili ho už 1.9.

SPYRO DRAGON 🐲
5. 10. 2023 15:11

RÁDIO Sázava má v dabu znělku 89,3 FM Hudba nebo nějak zjistil jsem to že jsem dnes přepnul na dab kde byla Sázava a zrovna to bylo taky někdo tu znělku slyše?

TÉMA
Sázava
PVo
Reply to  SPYRO DRAGON 🐲
5. 10. 2023 15:53

Asi bych za tím žádnou složitost nehledal, použitá znělka byla natuty z doby než původní Sázavu přejmenoval p.Pýcha na Hey.

Jirkas
Reply to  SPYRO DRAGON 🐲
5. 10. 2023 19:44

Jak pise PVo, je to stara znelka z doby, kdy Sazava byla na 89.3 FM

Jarda
Reply to  Jirkas
5. 10. 2023 20:03

je to pravě z té doby, jen použili tyhle znělky a odbavuje to pc, pokud vím, což je docela škoda. Mohli to trochu upravit ty znělky a udělat to jako oldies radio, třeba se inspirovat popularními oldies stanicemi z německa, u nas tento žánr zanikl když zrušili oldies radio.

PVo
Reply to  Jarda
5. 10. 2023 21:13

Proč/čím škoda? …když by někdo kvůli tomu naladil 89,3 tak naladí jiné rádio stejného majitele, které by potřebovalo poslechovost aspoň 4x zvýšit, aby jej konkurence brala vážně..
Já rockový rádia neladím a ani bych nedokázal kvalifikovaně posoudit proč se víc neprosadí, jen to jistě není kvůli tomu že přišlo až po Beatu/Rockzone a Rockradiu. To by se neprosadil ani například Impuls vůči F1. Obecně holt „nějak špatně“ definovaný produkt na „nějak špatně“ definovanou cílovku…
Zajímavý že tady je fandů do rádií, ale detailněji se tady neúspěšná rádia (resp. příčiny) moc nejmenují/nerozebírají snad s výjimkou rádia Otava nedávno. A úspěch je když dokáže oslovit přiměřený počet posluchačů, to platí u jakékoliv zaměření pro všechna komerční rádia.

Btw: naopak se tu často rozebírají chyby (často i ty jen ze subjektivního pohledu) u rádií s nadprůměrnou poslechovostí, který by nějak více „z gruntu“ měnil snad jen člověk co by chtěl předat posluchače konkurenci… (i když u danceradia to Flajšman bez nějakých rozpaků udělal)

Hony
Reply to  PVo
6. 10. 2023 14:12

Co se týče Sázavy ten playlist je taková všeho chuť od judas priest až po Veronu který se vůbec k době nehodí

Jirkas
Reply to  Hony
6. 10. 2023 21:28

Tak je to počítačová samohrajka. Co pc má, to dá.

Last edited 1 rok před by Jirkas
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
7. 10. 2023 09:32

Oldies rádio by se klidně mohlo vrátit i do FM. Z těch všech doublů co MB po republice má být se dala postavit slušná síť.

Jarda

měl jsem vzato že oldies radio už neexistuje. Ale nebylo by špatné probrat hudební obsah sázavy a udělat ho jako oldies stanici, která u nás chybí, dobrou inspirací pro hudební skladbu by mohli být stanice jako oldie antenne, a podobné německé oldies stanice. To by se mohlo chytnout.

Hori97
Reply to  Oviradio.cz
9. 10. 2023 18:10

Naopak zamrzlo RDS na Letné. Rádio Praha na 107,1 má aktuálně fixní tvar R-DAB_PS.

Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
20. 10. 2023 10:58

Včera kolem poledne se názvy skladeb u rádia Praha v PS zobrazovaly.

Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
26. 10. 2023 17:13

Rádio Prostor v ČB konečně nasadilo Radiotext.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
26. 10. 2023 19:18

V Liberci totéž, ve stereu je stále slyšet vysokofrekvenční pískot. (provozuje Teleko)

Michael Ransdorf

Zdravím, stejně jako Prahu se snažíme v Prostoru řešit i Liberec. Všechno je však stále těžkopádné vzhledem k novému týmu. Informace se ke mě už dostala, ale v Liberci máme monitoring, na kterém není nic slyšet.

Myslíte, že byste mi mohl poslat vysokofrekvenční piskot v nějaké nahrávce a technické detaily (typ přijímače, přibližná poloha, možná víte víc než, já sám) z Liberce na michael.ransdorf@radioprostor.cz ?

Prahu řešíme taky, ale zatím jsme se zasekli na konfiguraci toho, co jde od nás na vysílače. Fakt se snažíme, i když to nemusí vypadat, ale sám se všemu teprve učím, ale tu špatnou modulaci slyším.

Mišák Ransdorf

Last edited 11 měsíců před by Michael Ransdorf
Jarda
Reply to  Michael Ransdorf
7. 11. 2023 10:58

no konečně s tím někdo něco dělá a ty vysílače řeší, hlavně tu prahu, jinyk byl i problem tuším v olomouci, kdy se tam objevilo zpátky „radiozet“ v rds.

FMman
Reply to  Jarda
7. 11. 2023 19:11

Ano, v Olomouci na 105,6 je PS RadioZET a v RT je RadioZet.cz – poslouchejte nase podcasty.

Michael Ransdorf
Reply to  FMman
7. 11. 2023 21:37

Olomouc řešíme už od začátku, tam jsou s RDS věčné problémy. Dlouho se tam řešil i problém z „Z Rádio“ na RadioZET.

Honza K.
Reply to  Michael Ransdorf
7. 11. 2023 22:28

A aby toho nebylo málo, v ČB opět chybí Radiotext. Jinak plánujete vstoupit celoplošně do DAB+?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Michael Ransdorf
7. 11. 2023 13:12

Minutovou nahrávku dávám veřejně. Zajímá mě zda to tam slyší i ostatní (ideálně sluchátka), nebo jsem jenom já takový netopýr. Třeba v autě mi to vadí dost.

Na přijímači ani lokalitě příjmu nezáleží, děje se to vždy při stereofonním příjmu. Nahrávka byla pořízena přes linkový vstup zvukovky PC, uloženo bez komprese (PCM 48kHz 16bit stereo), jako zdroj posloužil dx přijímač s čipem NXP TEF6686 s automatickou šířkou pásma a s intenzitou signálu 49 dBμV. Posledních 10 vteřin záznamu jsem přepínal stereo/mono.

https://uloz.to/file/98HYLJAGI8eP/prostor992-wav#!ZGEyZwR2AGx5MzR3ZzZlBJAvZzMwZyOyBRyhIHWdnIOuL2EvZt==

Honza K.

Nepříjemné pískání tam slyším také.

Míra
Reply to  Honza K.
7. 11. 2023 17:13

Mono:
1,030 kHz – dominantní
6,040 kHz – 3. nejsilnější
8,200 kHz – 2. nejsilnější
12,080 kHz
12,950 kHz
Stereo navíc:
1,770 kHz
15,250 kHz

Zkusil bych vyměnit modulační procesor. Pokud tam modulační procesor není, tak buďto je pískání obsaženo již ve zdrojovém signálu (za prvé), nebo není v kondici vysílač, pak už je tam jen RDS encodér a muselo by to z něj prolézat do součtového mono signálu.

Samotná hudba v ukázce není, ale v mluveném slovu máte asymetrickou křivku. Takže tady buďto DC remove, nebo LOW cut. Je pravdou,že výrazně zvedlé jednotky Hz (infrazvuk) jsem ve spektru také viděl.

Samozřejmě vycházím z ukázky.

Last edited 11 měsíců před by Míra
Honza
Reply to  Míra
7. 11. 2023 23:34

Vysokofrekvenční pískot nás trápil před pár lety i na Jihu. Vše se vyřešilo kontaktem ČRa a upozorněním na problém, resp. nahráním problému. Na monitoringu v dohledovém centru nebyl slyšet. Pokud si dobře vzpomínám, šlo o problém se zdrojem nebo něco takového, rozhodně Prostor se nepostihlo samotného.

Last edited 11 měsíců před by Honza

Taky to slyším, tón mírně nad 1 kHz.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  frkotou
7. 11. 2023 17:34

Ano, ten tam slyším taky, ale myslel jsem spíš ten na horní hranici slyšitelného spektra.

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
26. 10. 2023 20:07

Proste maji JINY NAZOR i na kvalitu vysilani, tak je v tom nechte. Nahodou jsem vcera naladil a hrala tam nejaka pisen o dezolatech. Opravdu mene hrana. No, preladil jsem dale…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
26. 10. 2023 21:12

Teď to pro jistotu nehraje vůbec.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
27. 10. 2023 21:43

Odpověd Radia prostor „Dobrý den, o problému víme a řešíme ho. Děkujeme za pochopení. Tým Radia Prostor“ Sypu to na ně od počátku. Aby nezůstalo jen u slov jako u minulého majitele.

Václav
3. 10. 2023 18:20

Prostor rozšiřuje vysílání do 19 hod vypadá že od října. Od 18 hod je to rozhovor, pochybuju že premiéra.

Jirkas
Reply to  Václav
3. 10. 2023 20:04

Jj, tak je to radio premiér a repríz. Zvuk na 101.1 FM pro Prahu a okolí stále neopraven/neupraven.

Martin
Reply to  Václav
3. 10. 2023 21:02

Prodloužené vysílání Prostoru do 19 hodin je od včerejška 02.10. Hodinu vyplňuje repríza pořadu O všem z 10 hodiny.

PVo
Reply to  Martin
4. 10. 2023 11:18

V licenci mají povinnost šířit BBC 8 hodin denně (v rozhovoru s p.Vladykou o charakteru nového rádia, co sem někdo dával odkaz, říkal že neví.. čímž -aspoň u mě-se docela degradoval jak profesionál).
Nechápu proč nechávají BBC vysílat déle protože k charakteru rádia (více obecné a zábavné než zpravodajské Z) to vysílání BBC dosti odrazuje…
No pravda je že vzhledem k druhé licenční podmínce , mluvené slovo musí mít 51% nad hudbou) je dělat program o něco složitější.
A to do % „tlachaní“ nemohou to vysílání BBC započítat jak se snažilo kdysi konsorcium MB+Lagardere když to rádio spravovaly tyhle dvě firmy spolu….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
30. 9. 2023 20:52

Když už je řeč o DAB+, od včerejška se spekuluje o spuštění 5B ze Sněžných jam, avšak příjem v ČR zatím nikdo nepotvrdil. A nepotvrdím ho ani já… Sice jsem na 5B Poláky stěží ulovil, ale je to tak slaboučké, že bych se vůbec nedivil kdyby to byly Polkowice. V Čechách příjem navíc komplikuje multiplex Pařízkovců na stejném kanále, takže je to trošku oříšek. Kdyby se tu našel někdo, kdo má přímý výhled na Krkonoše a zároveň nechytá 5B ze středních Čech, může příjem zkusit a podat hlášení. 🙂

Last edited 1 rok před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Jarda

u mě ni za zlepšených podmínek ani ťuk na 5B vůbec nic, to spiš mi hraje rti na 5A 😀 nebo berlínský mux z německa na 7D, jestli něco bylo, tak to musel být nějaký test.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
1. 10. 2023 09:54

Obávám se, že už to fakt jede. Podařilo se mi 5B rozehrát na jediném místě, kde se mi ozve i 106,7 z Jizerek, tj. stejný směr a téměř přímý výhled bez místních překážek. Je to opravdu velmi slabé a když k tomu ještě přičtu rušení ze středních Čech, tak je vymalováno. V budoucnu, až tu experimentální síť na 5B Pařízkovci vypnou, tak snad. Do té doby víceméně smolík.

Millhaus

Teď jsem v Jiřikově a ta 5B teda slabota,sotva to zachytím na normal radio bez externí anteny.

Jarda
Reply to  Millhaus
1. 10. 2023 12:12

tak i podle ukwtv.de jsou spuštěny, ale asi na tom mají brutální omezení směrem na CZ, ja mam teda furt signal 0. Ani náznak, nic.
jo, kdyby takhle měli lepší omezení na cz i u fm aby mi to nemazalo naše lokálni stanice, tak bych to také ocenil, u dabu si to hlídají a u fm na to serou.Také by mohli konečně uznávat i 0dbr u fm.

Jirkas
Reply to  Jarda
1. 10. 2023 16:28

Proc by meli uznavat 0dbr? Takovou hovadinu v zakone nemaji.

jouda
Reply to  Jirkas
2. 10. 2023 14:31

0 dBr krásně pročistilo pásmo, když začaly hrát stanice, které byly dosud zarušeny sousedními. Přínos je tedy zejména pro posluchače.

Jarda
Reply to  jouda
2. 10. 2023 15:00

uznavá ho například i německo, kdyby to sladili i poláci, tak by to tolik nerušilo. Němci co na to nadávali nyní přeladili obvykle na dab+ takže němce obvykle tolik rušení z polska netrápí. Stanice naladí digitálně. Ti to už vyřešili. Ale u nás to ještě potrvá, než budeme na nějaké slušné úrovni i s komerčními stanicemi. ČRo tady poslouchám obvykle už jen v dabu, lepší signál méně rošení, lepší pokrytí, zejména pokud chci čro liberec, kuli zprávám, počasí a dopravě ze svého region, nepotřebuju vědět co udělal kterej kamion na d1, nebo dodávkář v praze, ale co se děje v libereckém kraji a to se obvykle dozvím ze čro liberec a hlavně tam není pár tun reklam. Tam kde jinak signál je, tak si obvykle pustím hey radio.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
2. 10. 2023 15:35

Polských 3dBr je ještě v pohodě. Vzpomeň si, že před regulací v roce 2012 u nás některá prasátka měla modulační výkon i přes 8dBr.

Míra

Také zmizel nakřáplý zvuk, nebo se alespoň křapání zmenšilo.

Last edited 1 rok před by Míra
Jirkas
Reply to  Míra
2. 10. 2023 19:16

Jj, to bylo u stanic, ktere to palili +5dBr a více. Ty které měli +3dBr to bylo ok.

Last edited 1 rok před by Jirkas
Jirkas

Jj, např. MB u radia City v Praze + 7dBr, Rockzone 105.9 + 5dBr atd.

Jirkas
Reply to  Jarda
2. 10. 2023 19:13

Ale to je věc Poláků, nikde není dáno, že musí mít všichni 0dBr, kazdy podle svych zákonů dané země. Rakusaci maji myslím + 1dBr nebo + 2dBr a jak jim to funguje. 0dBr je zbytecne striktní.

PJP6
Reply to  Millhaus
6. 10. 2023 16:15

Vlčí Hora na parkovišti před Nobilis Tilia to hraje na autoradiu, v okolí Krásné Lípy ( na vyvýšených místech ) to hraje na teleskop PURE MOVE T4.
Signál je hodně slabý
11C zde nepozoruji navýšení výkonu

Jiří

Zrovna mě včera známý požádal o test,tak jsem vyrazil na vyvýšené místo nad obcí Žlunice okres Jičín.Odtud je vidět pěkně na Krkonoše.
Příjímač Dual DAB4C pouze na „prut“
5B 176,640 MHz velmi špatný příjem,ale občas se dalo poslouchat.Chybovost 61.
Stanice například Radio Wroclaw,RW kultura.
Dále z toho směru ještě slabší,příjem nemožný,jen místy načteno.
12A 223,936 MHz
Rádio Poznan,Rádio Poland
Datové toky stanic 104kbps,112kbps

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
HOME
25.6K
0
Přidejte komentář, prosím.x