Nejnovější komentáře

  • Míra: Jak nám dnes RTI na jihu spustilo 3x 9B, napadlo mne vyzkoušet, jak na tom budu s příjmem sitě Color…
    16:44 18.10.2024
  • PVo: Jak kdo ten boj na slunci pojme není přece podstatou a s příspěvkovými/komunitními rádii jste nakročil leda mimo ale ne…
    12:44 18.10.2024
  • PVo: jojo tak… státní správou jsem myslel hlavně tyhle „reprezentanty“
    12:35 18.10.2024
  • jouda: Kdepak státní správa (ta je pouze vykonavatelem), ale politická reprezentace, která tvoří a schvaluje zákony. Tedy konkrétní jména předkladatelů a…
    12:17 18.10.2024
  • Jakub DXer: A pláče takhle Proglas nebo Rádio 7, kteří žijí z příspěvků posluchačů? A ZUN, který není na FM a není…
    12:01 18.10.2024
  • PVo: No fakt nevíte, resp. neumíte se soustředit a podchytit podstatu problému. Ty jeho stesky ohledně podpory státu jsou dost oprávněné.…
    11:08 18.10.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
25.6K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Marek
7. 9. 2023 16:52

Radiožurnál je novým mediálním partnerem hokejové Tipsport extraligy – kromě tradičních vstupů ze zápasů na Radiožurnálu a pořadu S mikrofonem za hokejem na Radiožurnálu Sport se všechny zápasy hokejové extraligy budou vysílat v přímém přenosu – komentáře aspoň budou vypadat daleko lépe než na O2TV Sport.přímé rozhlasové hokejové přenosy

Kristián
7. 9. 2023 14:06

chcem sa spýtať, či české rádio Černá hora a slovenské rádio Hit FM mali spoločný len playlist (okrem toho, že na Hit FM hrali aj (hlavne slovenské) pesničky, ktoré v tú dobu nehrala ČH (napr. Zuzana Smatanová – Dvere či Peter Nagy – Poďme sa zachrániť) alebo mali ešte niečo spoločné?

TÉMA
Černá hora a Hit FM
Kristián
Reply to  Oviradio.cz
7. 9. 2023 14:41

spomínam si, že Martin Bujna v júli 2011 rozpustil celý tím (vrátane moderátorov Dominika Illeka či Mariky Tichej a programového riaditeľa a správara Vaša Chalupu) kvôli dlhom, čo niekoľko mesiacov neplatili. viac o tom aj tu: [url]https://www.radia.sk/spravy/2401_ex-zamestnanci-hit-fm-oklamali-nas[/url]
následne do januára 2013 vysielali hudbu bez moderovaného slova, potom sa na krátku dobu ozvali z netradičného miesta, z bratislavskej Eurovey.

TÉMA
Hit FM
Last edited 1 rok před by Kristián
millhaus
6. 9. 2023 21:21

No já doufám,že nepovolí překoordinovat to 100,2 v Ustí dalším Shitem.Jde mi o to poslouchat směr Petrovice Sněžník ENERGY Sachsen.

Petr
Reply to  millhaus
6. 9. 2023 22:14
  1. Energy Sachcen je v DABu… 2. Jak Ti dokázat, aby si pochopil, že 100,2 po Ústí je volná frekvence, kde Energy nejde chytit….. 3. Pokud to dostane Color a 101,2 nebo 91,8 Rádio 1 budu nadšen, žádná shitrádia to nejsou…. Ještě, kdyby byla šance tyto 2 rádia dostat do Mostu přip. Chomutova……To Ti nevadí, ty dubly v Ústí? Kde jsi byl, když jsem tu protestoval (hlavně i na RRTv a ČTU) při přidělování 99,3 Rock Rádiu, i když už visela žádost na Radě souhlas s přejmenování a přebírání programu z Gamy na Rock R. a Rock by přebral v Ústí 90,2? Při schválení 99,3 Rock R. kdy jsem od Rady dostal dopis, něco v tom smyslu, že jim je to jedno a licenci jim stejně udělí, pochopil jsem, že zde někdo pořádně napěchoval obálku, jinak to není možné……Čili zaměř se na zbytečné dubly, kde vysílají shity a nech Coloru dostat se do Ústí….
PVo
Reply to  Oviradio.cz
6. 9. 2023 13:35

no nevím pustil jsem to asi 2-3x abych věděl zhruba ale řekl bych že obecně to jejich “ jít proti mainstreamu“ a „otevření všemu“  vzhledem k jejich spíše obecnému charakteru a povrchnosti témat ve vysílání považuju spíše jako reklamní frázi.. 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
6. 9. 2023 12:29

Tak to vypadá, že se Coloru na Ústecku přece jenom dočkáte.

MichalP

Po 5.10.2023 bude jasné, zda bude první v Ústí n/L Color nebo Hey.
Za sebe jsem už teď zvědavý, kde bude v Ústí vysílač doopravdy umístěn. Osobně doufám, že to bude nakonec některý z paneláků na sídlišti Stříbrníky, podobně jako to má RU (Kiss, Country, Beat) nebo MMS (Hitrádio, Rock rádio).

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalP
6. 9. 2023 20:57

Přesouvat se asi bude, tahle kóta vážně nemá pro Ústí moc smysl, ale vem si, že ty Stříbrníky jsou o celých 100 m výš. To se trošku bojím, že minimálně u 101,2 bude problém.

MichalP

Jj, ten výškový rozdíl by mohl být problém, ale dá se to kompenzovat např. sníženým výkonem něco jako 107,6 pro Expres FM a nebo využitím jiného, níže umístěného, výškového domu např. na sídlišti v Doběticích.

jouda
6. 9. 2023 09:01

Dnes se v databázi ČTÚ objevilo oprávnění pro kmitočet 639 kHz, kam se z 1062 kHz přesouvá Country radio. Takže než začnou vysílat, bude poslední šance je naladit ještě na 1062 kHz. Že by už dnes? 🙂

TÉMA
Country radio 639 kHz
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
6. 9. 2023 09:04

Měli by jet souběžně několik dní na obou frekvencích.

jouda

Tak to nebude oficiální, protože v rozhodnutí (https://rrtv.gov.cz/files/lic/l875507.pdf) se o souběhu nic nepíše.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
6. 9. 2023 09:37

Mno, mám to od stejného zdroje, který loni skálopevně tvrdil, že na 639 kHz bude z Liblic vysílat CRI. Takže info spíš na úrovni agentury JPP.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
6. 9. 2023 09:51

Psalo se o Čínském státním rozhlasu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
23. 10. 2023 19:09

Ze Zbraslavi už se vysílá info o blížícím se ukončení vysílání na 1062 kHz.
https://dl.sndup.net/mp4m/country%20Zbraslav%20off.mp3

Jakub

Ano, běží…
Zároveň už na 1062 není klasické vysílání Country rádia, ale pouze smyčka písnička/upozornění o vypnutí/písnička/znělka s novou frekvencí/ písnička.

Popravdě řečeno za mne je ten hudební výběr daleko příjemnější než klasické Country rádio … Běží samé šlágry, Hoboes, Nedvědi, Tučný, Hop Trop, tremparny a tak.

Taky zmizela nepříjemná modulace tohoto vysílače a zvuk je podobný Liblicim…
Máte tak jedinečnou možnost srovnat úroveň signálů 1062 a 639.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
7. 9. 2023 15:44

Už to spouštějí. Chvíli to už hrálo, teď jenom nosná.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
8. 9. 2023 16:45

Pokud vím, smlouva je do roku 2025 a potom je nutná nákladná údržba. Můj odhad je, že do pár let čeká Liblice stejný osud jako Topolnou.

Jiří

Už jsem několikrát v minulosti psal,že vidím Liblice jako vhodný vysílač pro strategickou rezervu státu s informováním občanů v případě nouze.Vemte nyní státy kde jsou živelné pohromy(ne že bych to sem chtěl přivolávat).Co tam zkolabuje po dlouhém výpadku el energie?internet(pokud není ze satelitu) a GSM sítě.Jak Liblice najedou,tak je příležitost zjistit jaké bude pokrytí s povolenými 20kW.Pokud to postačí bude to pádný argument pro jejich zachování i po roce 2025.Ve výsledku ani ta výměna nosných lan není až tak astronomický výdaj,pokud porovnám třeba s nákupem zbraní…
Že AM rádio už mezi lidmi není neberu,stále je v domácnostech třeba kombinované s FM a i v automobilech.Pouze v nových autech, mobilech a DAB+ rádiích není.
Nalaďte si AM večer,není problém na středních vlnách ladit stanice stovky km i tisíc km vzdálené a to na obyčejném rádiu bez externí antény.Výkony vysílačů většinou ani nepřesahují 100kW.
I 1kW SV vysílač je po západu slunce slyšet velmi daleko.
Tak a jaký dosah máte s FM vysílačem,natož DAB+ „bubláčkem“..
Večer podle mě Liblice pokryjí Čechy,možná i čast Moravy a přesah do okolních států.Ve dne je šíření středních vln samozřejmě omezené,ale i tak by mohlo být dobré.

Jirkas
Reply to  Jiří
8. 9. 2023 21:09

Smiř se s tím, je to poslední oživení Liblic a pak půjdou do důchodu, respektive šrotu. Neekonomicke a k ničemu.

H.
Reply to  Jiří
8. 9. 2023 22:25

Jsem jeden z těch, kteří dlouhodobě volají po zachování analogu ze strategických důvodů. Ale že by k tomuto účelu měly sloužit zrovna Liblice? A že by to byl záměr státu? Bohužel, to je jen utopie. Vláda usilovně pracuje na likvidaci lidí v této zemi. Jim je úplně jedno, co bude v případě nouze. Oni jsou tak hloupí, že si dokonce přejí jaderný konflikt a usilovně na tom pracují, aby se zalíbili podobně nemocným kolegům z cizích vládních struktur. Tolik k politické rovině problému. A pak ryze technicky: značná část lidí, kromě skupiny 60+, už dnes není schopna AM naladit, ani nevědí, co to je. A pokud by se Liblice měly stát nějakým strategickým zdrojem informací, nepřítel si během chvíle zajistí, že půjdou k zemi ještě rychleji než v případě rutinní demolice, která tak jako tak přijde – pokud by vyšel původní plán, už by tam dnes byl nanejvýš jen pomníček v poli.

Jarda
Reply to  H.
9. 9. 2023 11:05

k čemu to bude dobré, když nová dab+ rádia už am obvykle nemají? 😀
Takže ikdyby se něco třeba za 30 let stalo, tak v čistě digitální době, pokud už nebude všechno v „6G“ to bude jako postavit se na kopec a volat „haloo čiči je někdo doma?“ kolik lidí si nechá doma analogový rádio, nebo ho někdo jiný prostě nechytí a nevyhodí?
Nebo snad chcete jít diktovat výrobcům, aby začli do digitálních rádií a mobilů montovat am tuner všude povinně? že „co kdyby náhodou“ 😀

Jirkas
Reply to  Jiří
9. 9. 2023 22:06

To je ale USA, specificka oblast a pristup k AM, kde i na AM vysila mrak komunity.. V evropskych vozech Ford se AM nenavraci, tam zustava vse pri starem.

Jiří
Reply to  Oviradio.cz
10. 9. 2023 16:49

Díky za info,ano samozřejmě většina řidičů si AM nezapne,ale určitě by šlo SW ošetřit,že se v případě mimořádné situace zapne.Tak jako kdysi bylo běžné pokud řidič poslouchal kazetu a měl volbu SK,SDK ,tak se při dopravních zprávách kazetový přehrávač zastavil a po zprávách zase rozjel.Nenutím nikoho,aby AM dnes poslouchal pokud sám nechce.Jen by bylo fajn je mít jako zálohu protože se zejména v noci šíří na velké vzdálenosti a stačí k tomu jeden silný,nebo dva či tři menší vysílače.

Jirkas
Reply to  Jiří
10. 9. 2023 16:55

Koncernová vozidla naštěstí AM vyřadila. FM ve spojení s DAB+ bohatě stačí. Denne k nám dorazi 20-30 vozu vsemoznych znacek a nikdo AM (pokud jej dane radio/vozidlo jeste z minulost ma) naladeno nema a neposloucha.

Petr
Reply to  Jirkas
10. 9. 2023 17:39

Ty si škarohlíd, ba mrzout, furt rejpeš, přej někomu fandovství a bude Ti přáno

Jarda
Reply to  Jirkas
10. 9. 2023 18:36

asitak, postupem let dopředu budou staré přijímače mizet, kolik je v domácnostech starych „Skleněných“ televozí? Dneska má každej „placku a max k ní setobox, ale „Skleněnku“ jsem u nikoho už pořadně dlouho neviděl. Stejně jako nejezdí všude trabanty a škoda 120, přesto že se jich vyrobilo na kotle, už ani ty „filcky“ (felicie), kterych se vyrobila možná miliarda, tak už to taky mizí, tak obdobným způsobem budou mizet i čistě analogová rádia, rychleji to jde v zemích, kde mají i vyhlášku, že v krámě už nesmí prodávat nová rádia bez dabu. Těch přijímačů bude minimum, da se to přirovnat tak, že to budou mít sběratelé a fandové, jako dneska veteráni atd, nebo různá muzea a muzeiní spolky. Ono i u telefonů je to podobné, dneska má skoro každej „smartphone“ nikdo nema „Tlačítkáč s anténkou“ i pro ty seniory se začínají dělají tlačítkáče už i s barevným displejem i podporou 4G. Už se nevrátí ani NMT telefony, ani analogová televize, ani škoda 120 ani trabant, ani parní vlaky, jednou stejně tak zmizí i analogové rádio. Ani analogové fm tady nebude navěky. Aktuálně vidíme takový konec právě u AM bude se to ukazovat v muzeích nebo něčem co by byla asi obdoma „veterán strazů“ budem se na to chodit dívat jako na opičky v zoo.

Jiří
Reply to  Jarda
10. 9. 2023 20:03

Souhlasím CRT televizory zmizely rychle,jednak kvůli omezené životnosti obrazovky a jednak kvůli přechodu na DVB-T a potom ještě DVB-T2.Navíc pořizovací cena nové LCD/LED TV je v podstatě směšná v porovnání kolik na tehdejší kupní sílu stála CRT TV.Ta stará auta,tam je to kvůli tomu že shnila,nebo majitel neprošel STK bez možnosti opakovat-třeba emisemi.Poslední „ránu“ dostala stará auta díky eko dani-náhle byl další prodej znemožněn.Mobily,tak tam je to jasné-nástup chytrých telefonů byl technickou revolucí,přínos pro lidstvo jak vynález internetu.Mimochodem GSM sítě dodnes podporují i ty velmi staré tlačítkové telefony z první poloviny 90 let🙂
Rádio-lidem zatím legislativa nepřikazuje,že musí mít přijímač pouze DAB+,tak i na tom starším rádiu na chatě či v garáži stále ladí třeba to Country rádio AM 1062kHz.Dodnes hrají tranzistorové přijímače například i z 60 tých let.Tak prostě své posluchače mají a mít ještě pár let budou.
Zkuste si večer zastavit s autem někde na kopci kde není rušení a proladit AM,uslyšíte kus světa…AM ještě žije.

Jakub Melin
Reply to  Jiří
10. 9. 2023 23:47

Srovnávat CRT televize s FM/AM vs. DAB je hodně mimo. CRT televize měly jasně výrazně vyšší spotřebu, výrazně horší obraz, menší úhlopříčky a podobně. Sami uživatelé byli velmi motivováni je vyměnit za modernější řešení, které přineslo vlastně a jen pouze výhody.

Ve srovnání analogových (typicky AM/FM) a DAB přijímačů je tahle analogie absurdní. Kvalitní starší FM/AM rádia mnohdy fungují lépe než nové DAB přijímače, mají kvalitnější reprodukci, menší spotřebu a podobně.

Pojďme si prostě říct, že DAB+ má výhody, ale má i nevýhody a mnoha lidem proti FM stereo příjmu nepřináší nic, pokud by nedejbože u nás převládl trend „bitrate řeší jen hifisti“, tak dokonce bude znamenat i zhoršení poslechu rádia jako takového a další přesun lidí od broadcastu ke streamingu, protože chtít po lidech poslech 48-64 kbit „digitální kvality“ jako standardu, když všude na internetu je 128-192 kbps AAC LC dneska jako běžný formát a v kinech jede Dolby Atmos je poněkud zarážející strategie.

Jiří
Reply to  H.
9. 9. 2023 17:30

Liblice jsou dobře umístěné a nejvyšší,tak předpokládám že budou slyšet daleko,dále frekvence 639kHz byla naší zemi vyhrazená (nejbližší vysílač na této frekvenci až ve Španělsku),tedy žádné rušení od blízké stanice.Například s válkou na Ukrajině se naopak AM do té doby již odstavené vysílače rozjely a to na obou stranách konfliktu.To je jen potvrzení že vlády obou zemí AM vysílání obnovily-využily.Spotřeba přijímače v režimu AM je v řádu max desítek mA,AM signál „proleze“ i do sklepa.Pro domácnosti kde týdny i měsíce nefunguje elektřina je rozhlasový přijímač tím pádem jediný zdroj informací co bude fungovat dlouho na sadu baterií.Posluchač si jen musí vybrat vysílání které strany chce slyšet.
Jak to že ani po takové době tam nebyly vysílače zcela zničeny?Tak asi pro nynější způsob vedení války to není až tak vojensky významný cíl jako moderní sítě(internet,GSM…)
Na tom bych stavěl,jde o informováni civilního obyvatelstva.AM přijímač bude ještě dlouho k nalezení v každé obci,nebo může být za „pár korun“ vyroben a k dispozici i v dobách kdy nebude běžný.
Stačí aby o obsluze a frekvenci měli ponětí třeba složky IZS a starostky-starostové místní samosprávy,velitelé SDH.
Dál už se informace dají přenášet všem domácnostem třeba z tlampače na autě,nebo obecním rozhlasem-pamětníci vědí,že každá ústředna DR byla vybavena přijímačem DV,SV,KV,VKV.
Já jsem prostě za zachování Liblic a to i po komerčním vysílání.
Závěrem děkuji Čra a Country rádiu,že díky nim budou Liblice znovu aktivně žít.
Je to i důkaz,že AM vysílání má na té druhé straně své posluchače a mít bude.
Popravdě sám jsem překvapený kolik frekvencí je v ČR nyní na AM využito.

Jarda
Reply to  Jiří
10. 9. 2023 08:51

Pro domácnosti kde týdny i měsíce nefunguje elektřina je rozhlasový přijímač“

Perpetuum mobile neexistuje 😉 Ani baterky nevydrží v rádiu hrát měsice, možna tak 2 nebo 3 dny, podle toho jak s tím šetří. Pokud nemají ve sklepě centrálu, ale ani pro ni by neměli měsíc palivo. 😀

jouda
Reply to  Jarda
10. 9. 2023 09:35

Zrovna rádio lze snadno napájet přes akumulátor dobíjený solárními panely. Pokud jde o běžný poslech normální hlasitostí, tak není problém na plně nabitý akumulátor vydržet týdny i měsíce bez dobíjení. Je to jen o jeho kapacitě a výkonu panelů.

Jiří
Reply to  Jarda
10. 9. 2023 16:35

Philips uvádí u svého analogového AM/FM přijímače výdrž z „velkých buřtů“, tedy článků typu D solidních 300 hodin😉

Jakub
Reply to  Jiří
10. 9. 2023 09:25

v licenci Country radia jsou zpracované mapky plánovaného pokrytí, které vypadají zhruba takhle…

Musím tedy říci podle vlastních zkušeností, že třeba Budějice hrají o v přijatelné kvalitě ještě o kus dál, než je znázorněno.

http://iradio.unas.cz/country_1062.jpg

leckde možná Liblice překvapí (Liberecko, východ Čech), ale třeba takový západ o Country radio zcela jistě přijde 🙁

Mimochodem, zatímco na Moravě je všechno již zlikvidováno – Topolná, Dobrochov a výhledově zřejmě i Svinov, v Čechách je to trošku jinak … Karlovy Vary – stále stojí 107 m vysoký stožár s kapacitním kloboukem, Jihlavský Větrník také stále stojí a dokonce i oba stožáry vysílačů v Přešticích stále stojí – tady je podle Katastru vlastní dokonce jedna plzeňská firma zabývající se elektrotechnikou…

TÉMA
Counry 639 pokrytí
Last edited 1 rok před by Jakub
PPK, jidxc
Reply to  Jakub
10. 9. 2023 10:10

Pokud vím, oba AM vysílače na Vysočině, situovány na Moravě, stále stojí. Jak Domamil (Mor.Budějovice), tak Větrník (Jihlava). Ale samozřejmě mlčí a jednoho krásného dne k zemi půjdou. V novém tisíciletí to byla spíše hodně drahá hračka. Vývoj nelze zastavit…

Jiří
Reply to  Jakub
10. 9. 2023 16:30

Díky za odkaz na mapku,to opravdu vypadá pro západ Čech zle.Vysílač u Karlových Varů by tam hodně pomohl,ale uvidíme jak to bude v reálném provozu.V té oblasti mám kamaráda z vojny,zeptám se ho až Liblice pojedou.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jiří
10. 9. 2023 16:42

Chytil jsem pár desítek vteřin, když se Liblice testovaly i s modulací a doma v Liberci mi to na TEF6686 jako jediná SV stanice (ve dne) hrálo na první dobrou hezky bez rušení. Proti tomu třeba ta Zbraslav mi doma nechodí skoro vůbec, venku je to pak o něco lepší. Třeba to bude o něco lepší i směrem na západ.

Jiří

Díky,za zprávu-to vypadá nadějně.
Jak na severu jde třeba Český Impuls na AM 981kHz,nebo Rádio Dechovka na 1260kHz?(jsou k severu blíž).Zde v Královéhradeckém kraji mám dle Tecsuna PL310et na 981kHz 36dBu a u Country rádia na 1062kHz méně 34dBu.Vysílač na 1260kHz zde slyšet není,však máme „za humny“ Stěžerský 792kHz síla 55dBu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jiří
10. 9. 2023 18:30

Dle mých zkušeností chodí v Liberci z aktuálně běžících SV vysílačů nejlíp 792, citelně slabší, ale ještě poslouchatelná je 981, 1062 je už dost na hraně a nejhorší je 1260 – ta ale poslední dobou vysílá dost potichu.

Jiří

Díky, také vnímám že na těch 1260kHz to není jako dříve i když sem do VČ to není prioritní směr.Na druhou stranu na 981kHz ze stejného stožáru se mi zdá zlepšení.
Poslouchám většinou v autě a přepínám mezi Country nebo právě Českým Impulsem.Za hluku motoru 10 let starého auta je mi AM fakt příjemnější než ostré FM.Právě kvůli nám co AM posloucháme mají vysílatelé motivaci,že tam na druhé straně opravdu někdo je!Vědí,že je poslouchám, stačí jim sem tam napsat zprávu kde je právě poslouchám-zpětná vazba od posluchačů je pro ně hodně důležitá.Tak i proto Country rádio ví,že na AM ještě nějaký čas nemá důvod ukončit provoz.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
5. 9. 2023 20:49

O tomto nešvaru ze strany výrobců autorádií vím a přesto, že zde vidím náznak logiky, považuji to za prasárnu. Myslím, že je v zájmu všech FM stanic, aby toto na všech svých vysílačích překontrolovali.

Hony
Reply to  Oviradio.cz
6. 9. 2023 06:01

Haná ve Svitavách a Boskovicích taky nemá TP a některé rádia ji taky přeskakují

HOME
25.6K
0
Přidejte komentář, prosím.x