Nejnovější komentáře

  • Oviradio.cz: Nyní jde 9B slabě i u Kolína, pravděpodobně díky Kleti vzdálené 150 km. Příjem je podobný jako dříve z Klínovce…
    18:43 18.10.2024
  • Míra: Jak nám dnes RTI na jihu spustilo 3x 9B, napadlo mne vyzkoušet, jak na tom budu s příjmem sitě Color…
    16:44 18.10.2024
  • PVo: Jak kdo ten boj na slunci pojme není přece podstatou a s příspěvkovými/komunitními rádii jste nakročil leda mimo ale ne…
    12:44 18.10.2024
  • PVo: jojo tak… státní správou jsem myslel hlavně tyhle „reprezentanty“
    12:35 18.10.2024
  • jouda: Kdepak státní správa (ta je pouze vykonavatelem), ale politická reprezentace, která tvoří a schvaluje zákony. Tedy konkrétní jména předkladatelů a…
    12:17 18.10.2024
  • Jakub DXer: A pláče takhle Proglas nebo Rádio 7, kteří žijí z příspěvků posluchačů? A ZUN, který není na FM a není…
    12:01 18.10.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
25.6K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
tomas_kl
4. 9. 2023 17:54

Na Fajn Radiu po šesti letech končí moderátor Vašek Matějovský. V ranním vysílání 6-9 jej nahradí trio Aneta Kratochvílová, Petr Hataš a Daniel Žlebek.

TÉMA
Fajn radio
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  tomas_kl
4. 9. 2023 18:46

Neposlouchám Fajn nějak pravidelně, ale řekl bych, že už ho před několika týdny nahradili. Anetu s nějakýma klukama už tam ráno nějaký čas slýchám. Vlastně už ani nepamatuju kdy jsem tam naposledy slyšel Matějovského.

PVo
4. 9. 2023 08:36

Kopíruji z Digizone (jen to nejpodstatnější): Do tendru na komerční DAB+ sítě se přihlásilo 9 subjektů. Šest zájemců podle ČTÚ složilo peněžní záruku ve výši umožňující soutěžit o celoplošné sítě (první fáze aukce). Zbývající tři subjekty složily záruku ve výši umožňující účast od druhé fáze aukce, kde se budou přidělovat kmitočty pro několik regionů.

TÉMA
DAB sítě
Jarda
Reply to  PVo
4. 9. 2023 15:56

pořád ještě nezveřejnili účastníky soutěže.

PVo
Reply to  Jarda
4. 9. 2023 17:19

Z šesti zájemců na celoplošnou sít pět bude pravděpodobně těch stávajících provozovatelů experimentálních sítí a šestá bude nejspíš spřízněná firma od Media Bohemia (případně i od Active gr. nebo/a Radio United). Nikoho dosud zcela mimo obor nečekám. …třeba někteří z těch 5 stávajících experimentálů půjdou jen do regionálek a „nové“ firmy od hlavní trojky vesměs pro celoplošky, Devátý může být někdo od některé menší skupiny regionálních rádií, dosud neaktivní 🙂

Last edited 1 rok před by PVo
Míra
Reply to  PVo
4. 9. 2023 18:47

Kombinací je povícero. Mne však nejvíce zajímá, jestli se opravdu potvrdí (ne)zájem dvou největších „soukromých mediálních skupin“ vstoupit do DAB kapacitních vrstev.
To bude klíčové pro bytí či přežívání DABu v ČR.

PVo
Reply to  Míra
4. 9. 2023 21:44

zapomenul jsem na Londu, ta si myslím chtít bude pro svá rádia vlastní síť a nenakupovat služby u ČRa…to už je 10 potenciálních zájemců, takže jsem zvědavý, kdo z nich co je beru jako potenciální kandidáty, nemá zájem.
Menší skupinu myslím třeba Seznam nebo rádia p Plachého atp…

Míra
Reply to  PVo
5. 9. 2023 06:43

Jsem zvědav, protože v podmínkách soutěže je napsáno cosi o technické zdatnosti zúčastněných firem. Uvidíme. Osobně bych tam nepustil ani firmy, které zodpovídají za TXy mobilnich sítí.
Nechci hanět, ale nikoho horšího, než Progres Digital, bych do aukce nepustil. Prostě by se to mělo týkat jen subjektů, které již technicky provozovaly SFN (DVB-T[2], DAB)
Jenomže ČTÚ by rádo více účastníků….

Míra
Reply to  Oviradio.cz
11. 9. 2023 16:36

Předposlední položku komentovat nebudu. Trochu si nakadím do pusy a pozměním vyjádření. Myslím, že Color mux je dělaný lidmi, co k tomu mají vztah, udělali to chytře, dobře a snad i relativně levně. Takže pokud má pan Hájek a jeho tým stejné kvality, jako lidi v Colormuxu a také záměry, tak sem s ním.
Play.cz? Prosím ne! Klidně mi napište, proč ano. Díky.

Last edited 1 rok před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
11. 9. 2023 17:54

Spíš ty nám řekni proč Play.cz ne(!). Kdyby chtěly vlastní multiplex Kostelecké uzeniny nebo Vodovody a kanalizace, tak bych to asi chápal, ale proč ne Play.cz? Však jsou to v podstatě lidi od fochu.

Míra

Když to zvládnou po technické stránce, tak fajn. Já si tak říkám, že je lepší říci proč jo, než vypočítávat negativa.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
11. 9. 2023 19:58

Tak na „distribuci modulace“ si postavili byznys, tak proč by ne i v DABu? Dlouhodobě spolupracují/obchodují s mnoha rádii, třeba jim dokážou nabídnout kapacitu za zajímavé ceny. Atd. A teď prosím ty negativa.

Míra

Díky. Zkušenosti s distribucí datových toků se v dabu hodí. To je fakt. To mne také napadlo. Nejspíše bych poškodil jejich jméno a to prostě teď neudělám. Byl to takový povzdech. Počkám si, jak se svého úkolu, pokud něco v aukci získaji zhostí a pak řeknu, jak jsem spokojen.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
11. 9. 2023 20:31

Infinity Telecom, s.r.o. = Andrey Chikalenko, Praha, dříve Rusko, telekomunikační operátor, před dvěma lety neúspěšně žádal o licenci pro DAB rádio

  • Tak doufám že to ruSSký hovado nedostane ani žádný kmitočty v dabu! to je ostuda, no fuj. Ať táhne zpátky do putinreichu.
Jirkas
Reply to  Jarda
11. 9. 2023 21:01

Sklidni hormon a nevidím důvod, proč by neměl dostat kmitočty.

Jirkas
Reply to  Jarda
11. 9. 2023 21:02

Sklidni hormon a nevidím důvod, proč by neměl dostat kmitočty.

H.
Reply to  Oviradio.cz
11. 9. 2023 23:32

Možná ne. Do médií sice všichni řvou „Rusko fuj“, ale specielně u takových lidí rozhodují jenom prachy.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
13. 9. 2023 17:53

nově k informaci
před dvěma lety neúspěšně žádal o licenci pro DAB rádio“
Aktuálně podal žádost znovu, nevím jak se mělo jmenovat jeho rádio před 2 lety, nyní to má být rádio context.

Jarda
Reply to  Jarda
19. 9. 2023 08:02

Tak opět aktualizace, rus již žádá o 2 dab licence. 😮

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
19. 9. 2023 08:25

comment image

PVo
Reply to  Jarda
28. 9. 2023 11:37

Jardo, nakonec budeme rádi když nám tady ten „rusák“ digitalizaci a 2 uvažovanými rádii do svého muxu pomůže rozjet. Pokud na něj nezaklekne BIS/státní správa (z ideologických důvodů). I když u nás podobné zaklekávání není tak běžné (a komplexní) jako v tom Rusku. Viz Čapí hnízdo (kde jestli jsem správně pochytil tak je problém že tu separátní firmu Babiš založil před vyhlášením dotačního programu a proto kauzu soud vrací/osvobozuje, když nelze dokázat účel zneužití)

I když s rádiem Context tipuju že moc díru neudělá (soudím jen podle názvu), nejspíš vychází ze zkušenosti z Ruska kde je po rádiích mluveného slova o společenských problémech větší poptávka – nejspíš nemají tak volné/anonymní diskuze na zpravodajských webech kde se u nás lidi vyřádí a nepotřebují kvůli tomu poslouchat nějaká rádia.

Jarda
Reply to  PVo
28. 9. 2023 12:03

tak na webu digitální rádio je s nimi rozhovor, ty stanice chtějí 3, ale zatím nepožádali o tu třetí licencni, ale už mají odvahy dost, také vyšel článek, že je už prověřují kuli bezpečnosti, takže se ještě uvidí, jestli si vůbec škrtnou, klidně jim všechny žádosti o licence/kmitočty můžou právě na základě bezpečnosti zamítnout. uvidíme kdy budou výsledky bezpečnostního šetření a jak na to bude reagovat rrtv a čtú.

Jirkas
Reply to  Jarda
28. 9. 2023 12:19

Snad jim to projde a rozjedou pár stanic.

PVo
Reply to  Jarda
28. 9. 2023 16:51

Jo díky za tip, to mi uniklo. I když má skepse vůči těm jeho budoucím rádiím spíše narostla.
Prostě nevěřím přílišnému úspěchu rádia s hodně sofistikovanějším programem –
úspěšná rádia znám jen s jednoduchým programem nevyžadující přílišnou pozornost, tak trochu víc podkres… prostě hudba a nepříliš složité tlachání* 😀 .

*“Tlachání“ si samozřejmě představuju seriózní a ne hlouposti nebo cirkus ve stylu „smát se za každou cenu“

Last edited 1 rok před by PVo
PVo
Reply to  Oviradio.cz
14. 9. 2023 10:54

no koukal jsem že mi předpoklad moc nevyšel… Mimochodem zajímavý rozhovor na mediaguru

Tom
Reply to  PVo
14. 9. 2023 11:47

Hmmm, tak na portále Digitální rádiu (ČRo) za 5 let byl tak možná jeden rozhovor, jinak tam poslední dobou LukPol píše hlavně o dění v DAB+ v Německu a teď takový dlouhý rozhovor na mediaguru s předsedou Rady ČTU … děkuji oviradio za tip …

Jarda
Reply to  Tom
14. 9. 2023 14:06

na mediaguru to píše taky Lukáš.
Stačí si přečíst jméno autora článku.
U čro je omezení, že čro na web digitální rádio, chce jen články o digitálním rádiu, proto se tam neobjevuje více článků či rozhovorů.
Teď by to chtělo rozhovor s někým z rrtv a položit mu ty otázky, kde se čtú vymlouvá že „to musí rrtv“ 😉

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
14. 9. 2023 15:12
Václav
Reply to  Oviradio.cz
31. 10. 2023 14:15
Last edited 11 měsíců před by Václav
Lukáš
Reply to  Václav
31. 10. 2023 20:46

Nelze srovnávat Blaník s rádiem čas protože čas je v éteru moravskoslezské kraje 25 let kdyžto radio blanik se tu dostal likvidaci rádia helax.

Pavel
3. 9. 2023 07:38

Z hudebního podcastu na novou internetovou CHR stanici 👀. Může být… 🙂 https://on.soundcloud.com/xLuTfEJ7ZXZr7EJv7

TÉMA
Nová česká CHR stanice
PVo
Reply to  Pavel
3. 9. 2023 10:13

hmm největší a jenom hity…

Btw, kolik je vlastně v ČR čistě internetových rádií (nemyslím webové kanály stanic z éteru s variací stejného jména) a které pravidelně poslouchá aspoň 10 posluchačů denně?
Tipuji že tak mezi 20-30 a že tak 10 prvních má tak 50 % poslechovosti (Oldies, Samson, Povídka, Humor, Xaver,…. Seejay asi už do první desítky nepatří).
Možná by nebylo na škodu tady udělat rubriku internetových rádií (existujících alespoň 6 měsíců). Přece jenom jde o segment rozhlasového trhu, který rozšiřuje dosti úzký výběr a zaslouží si podporu…

TÉMA
Čistě internetová rádia
Last edited 1 rok před by PVo
PVo
Reply to  PVo
3. 9. 2023 11:04

Zajímavé je, že aby ta první dvě rádia dosahovala čísel jaké mají, musela dlouho vysílat v éteru. O to víc platí co jsem napsal o fenomenálním úspěchu Danceradia od CZC, s velkým odstupem je další (vznikem jen na netu bez navázání na projekt někde jinde jako R.Xaver) neúspěšnější hudební netové rádio asi Seejay (myslím čísla co mělo než to p.Janík vzdal)

Lohen1
Reply to  PVo
5. 9. 2023 07:16

Fresh, 4U, Smile,Pigi, na Liberecku lokalní Vratislavice, RadioMB z Mladé Boleslavi
…další mě nenapadá. Seejay už zaniklo, jsem si myslel, či ne?

Last edited 1 rok před by Lohen1
PVo
Reply to  Lohen1
5. 9. 2023 09:00

Fresh a Pigi nejsou čistě netové (stejně jako Zun) , Smile nevysílá (stránky sice fungují ale stream ne), u Seejay naopak stream funguje (viz play.cz), rádio MB má podle play.cz jednotky posluchačů a 4U nevím – na svém webu mají aktualizaci z roku 2021 tak asi žádná sláva, nicméně jejich stream jede.

Michal R.
Reply to  PVo
5. 9. 2023 11:14

Počkat ale mě normálně stream Smile Radia jede : http://live.topradio.cz:8000/smile192 . Tak tady prosím nešiřte lži a bludy .

Míra
Reply to  Michal R.
5. 9. 2023 12:05

Nemůžu najít, co přesně PVo psal, ale možná byl jen výpadek streamu.

PVo
Reply to  Míra
5. 9. 2023 13:50

Michalovi R:v pátek mi nešel spustit stream z jejich stránek a tuším že v sobotu taky ne (to si už nejsem jistý jestli jsem to zase zkoušel), teď mi to pustit šlo.
Podle zamrzlého infa o aktuální přehrávané skladbě: AITCH FEAT. ED SHEERAN- MY G (a to tam visí minimálně od pátku) jsem usoudil že už nefunguje..
Poslední uvedená novinka na webu už z ledna 2022 mi omyl taky nevyvrátila..
Takže se omlouvám ale jde leda o nechtěný omyl, ne o vědomou lež (v pátek procházel více netových rádií na která jsem si vzpomenul ale neposlouchám je)

Last edited 1 rok před by PVo
Lohen1
Reply to  Michal R.
6. 9. 2023 22:09

Poslouchal jsem včera a dnes o noční. Jede cca hodinová smyčka songů pořád dokola. Takže asi něco není úplně ok.

TV Czech
2. 9. 2023 15:31

Všimnul sem si, že hitradia mají opět poupravit zvukový obal, píšou někdy v září, že by se to mělo uskutečnit. Co si o tom myslíte ?

Petr
Reply to  TV Czech
2. 9. 2023 16:47

Můj názor je ten, že nebýt odprodeji jednotlivých rádií měli dříve unikátní zvukový obal vzpomeňme City937, Nepracujte, bavte se (Rádio Most), dabera Moravce: Nenechávejte nic náhodě, poslouchejte Rádio Faktor… FM Plus, Dragon rádio, Rádio Vysočina 94,3, Rádio Zlín, Rádio Orion 103,6-9, Černá hora, Apollo, Labe. Každý byl originál……takže ať se snaží sebelíp, nikdy už to nebude co dřív, navíc, stejně jednou dojde k sjednocení a Hitradio bude jen z Prahy… Všimli jste si, jak je to nyní u Rock rádia? Už prý převážně vysílá z Prahy….

Michal R.
Reply to  Petr
2. 9. 2023 20:18

Pletete tady jablka s hruškama . To že je Rock Radio centrální neznamená že Hitradia budou také . Navíc tu kdysi kdosi psal tuším z Media Bohemia že Hitradia díky centralizaci Kiss Radii nemájí důvod být zcela centrální a mají stále důvod být i částečně regionální .

Last edited 1 rok před by Michal R.
Petr
Reply to  Michal R.
2. 9. 2023 21:56

Nepletu, takový je vývoj. Pokud si pamatujete, jak začínala síť Blaníku. Třeba Tep, Ok, Karolína aj. vždy to trvalo nějakou dobu více jak 6 let, než došlo k pozvolné zničení původní značky a začlenění pod centrální program. Dále Agara, i velmi úspěšná značka – North Music, stejně to „spadlo“ pod Fajn. „Někdo“ se tu v minulosti bil v prsa, že Oldies rádio není na pořadu dne a bylo to do roka zničené –) Rock rádio, nyní nenápadně vysílají víc a víc z Prahy…. Prostudujte, kolik bylo moderátorů v jednotlivých Hitrádií v roce 2016 a kolik jich je nyní a kolik „oken“ vysílají již centrálně. Jejich heslo, hlavně nenápadně… Ten trend je snad zakódovaný ve značce M.B., díky jednatelům té firmy. Vytřískat co to dá, nejlépe danit v daňových rájích a šetřit a šetřit…a centralizovat a centralizovat….a frekvence blokovat a blokovat. Vaše zatvrzelá reakce – nejste náhodou z nějakého Hitrádia? Zaměstnanci se to vždy dozvídají jako poslední a na poslední chvíli…a stylem večer poslední zhasne…., Zeptejte se v Černé hoře, případně někoho z býv. zaměstnanců Egrensisu, Helaxu, Petrova, Gamy, Contactu, jaké tam bylo informační embargo na budoucnost býv. značky…

Last edited 1 rok před by Petr
Alex
Reply to  Petr
3. 9. 2023 00:27

Péťo, dotaz byl na zvukový obal, ne na to, co si myslíš o jednatelích nějaké soukromé firmy. Ať si dělají co uznají za vhodné, je to jejich vlastní business, komunismus už je pryč. Pokud to chceš dělat lépe, máš každou příležitost koupit nějaké rádio a ukaž jim a nám všem jak se to dělá.

Co se týká zvukové grafiky, tak jsem zvědav, co v září spustí. Hitrádia jsou snad jediná rádia u nás, co s obalem pracují. Na E2 je snad už 3 roky stejný obal, kde se jenom neustále křičí “Eeeeeevropaaaaaaa dvěěěěěě”, to samé F1 i Kiss.

Michal R.
Reply to  Alex
3. 9. 2023 08:48

Prosím ve všem s vámi souhlasím až na to Radio Kiss, které v posledních letech měnilo zvukový obal dosti výrazně a zřetelně

Alex
Reply to  Michal R.
3. 9. 2023 09:38

Michale, děkuji za informaci. Mně přijde Kiss stále stejný, jedno stejné zvukové logo bez variant a hezký opener. Jinak nic (ve srovnání se zahraničím), na co se mám zaměřit při poslechu? Možná jen poslouchám ve špatné časy :). Děkuju

PVo
Reply to  Michal R.
3. 9. 2023 09:41

nejvíc hloupé jsou ty kydy o jednatelích a komunismu protože podnikají na veřejném statku (pásmo fm) který není dostatečně kapacitní pro volnou tržní soutěž. Umocněno mizerným právním prostředím.

Alex
Reply to  TV Czech
3. 9. 2023 00:28

Kde je ta informaci o obalu? Jsou tam podrobnosti? Diky

PVo
Reply to  Alex
3. 9. 2023 09:44

na informačním webu Media Bohemia který kdysi býval nezávislým webem mapujícím rozhlasovou a televizní scénu v České republice

Michal Merenda
Reply to  TV Czech
4. 9. 2023 12:12

Už zítra, moc se na to těšíme a děkujeme za zájem. Osobně jsem nadšený, zejména z identů a openerů, nicméně na začátek podzimu chystáme i krásné imagery. O nový obal ale nejde, spíše o výrazný refresh. Budeme rádi za Feedback.

Btw povšimněte si u identu výrazné pozice lokální značky. 😉

TÉMA
Obal – Hitrádia
Míra
Reply to  Michal Merenda
4. 9. 2023 13:34

Mě na tom baví ty „anglické“ názvy.
Možná by rozhlasáci mohli následovat televizáky a promítnout trochu té češtiny o fous dále.
Opener-Otvírák
Imager-Dojímák
Ident-Ksicht
Refresh-Obnova, Nákop
Feadback-Odezva
Tak vám přeji hodně zvuku a žádné palmy, jako se to třeba povedlo teď Rock Radiu.

Michal Merenda – Hitrádia
Reply to  Míra
4. 9. 2023 18:51

Dojímák a Ksicht… to se tady ujme 😀

Míra
Reply to  Michal Merenda – Hitrádia
4. 9. 2023 19:22

Ano, bylo to myšleno odlehčeně. Minimálně jedna taková schůzka by pobavila 🙂

Ľuboš
Reply to  Michal Merenda
4. 9. 2023 20:44

Opäť z dielne NOISE Jingles? Dúfam však že taký trend že každého pol roka meniť zvukové logo sa konečne zastaví, lebo toto nie je celkom správne. Čo som počul na Soundcloude znie celkom zaujímavo

Michal Merenda – Hitrádia
Reply to  Ľuboš
5. 9. 2023 00:04

Tentokrát je to pražsko – ostravsko – amsterodamská spolupráce 🙂

TV Czech
Reply to  Michal Merenda
4. 9. 2023 21:03

Mám ještě jednu otázku, to budou pozměněny i jingly mezi písničkama?

Ľuboš
Reply to  TV Czech
4. 9. 2023 21:20

Asi áno 😀😀😀
https://on.soundcloud.com/WH9So

Petr
Reply to  Ľuboš
4. 9. 2023 22:01

Takže dle poslechu, asi jsem hluchý, kde je pane Merendo ta výrazná pozice lokální značky? Vždy v celou? Takže po písničce jen centrální jingl „Hitrádio?“ Takže si otevíráte vrátka pro blížící centralizaci ? (Fajn, Blaník a Rock R. je plně centralizované, nyní je na řadě Hitrádio) . Tak nějak nechápu, proč po tak krátké době se znělky mění. Škoda peněz…Hlavně, že se šetří na programu-moderátorech, po 19.h je v regionálkách „zhasnuto“, tohle je „průser“…..Proč zavedl Kiss noční moderování? Asi bych zhnuseně přeladil, kdyby se mi měnily tak často jingly Radiožurnálu a Dvojky. Můj názor je ten, že nejlepší jingly byly z dob Rádia City, Vysočina, FM Plus, Zlín…. Tohle mělo zůstat… Odliv posluchačů u Hitrádia během 10ti let, (zejména Sever Čech), to jen potvrzují, že mám pravdu….

Ondra
Reply to  Petr
4. 9. 2023 22:45

Jingle velké značky mění každou sezónu, v tom problém není. Pořád mají stejné logo, jen jinak zpracované. Naopak se mi líbí, že se snaží držet trendy. Jestli jste názoru, že nejlepší byly jingly někdy v roce 2005 s tím hrozným masterem a sci-fi pazvuky, tak je to škoda. Za mě super, zítra budu poslouchat Orion a tu změnu tam.

Michal R.
Reply to  Petr
4. 9. 2023 23:29

Tak nevím jestli je to už po změně jinglu , openeru , swiperu ale nyní po 23 . hodině zní ve vysíláni Hitradii vždy 2 songy a následně jen jingl Hitradio . Uvidím jak to bude po půlnoci . Poslouchám primárně internetový stream Hitradia Orion . Jen doufám že to nebude nečekaný konec regionálních studii a že se zítrá po 9 . hodině dopoledne opět připojí všechna regionální studia .

Last edited 1 rok před by Michal R.
Michal R.
Reply to  Michal R.
4. 9. 2023 23:58

Tak mám tu UPDATE : Ve 23:55 byl poprvé použit nový openair ve vysílání Hitradii. Následně zhruba v 00:04 byli poprvé použity i jingly s regionálnimi názvy . Moje první reakce na to byla jasná . Zda jde o člověka nebo AI – Umělou Inteligenci

Last edited 1 rok před by Michal R.
Ondra
Reply to  Michal R.
5. 9. 2023 00:12

Je to dle mě herečka Míša Tomešová, která doplňuje tradiční hlas Hitrádií – dabéra Oldřicha Hajlicha. Dobře rozpoznatelná je ve verzích na Černé Hoře.

Michal Merenda – Hitrádia
Reply to  Michal R.
5. 9. 2023 00:12

Máte dobrý postřeh, dnes mezi 23:00 a 0:00 jsme měli opravdu pouze Hitrádio. Bylo to ale jen kvůli jednoduššímu přechodu a importu.

Michal Merenda – Hitrádia
Reply to  Petr
5. 9. 2023 00:10

Petře, omlouvám se, asi jsem to nevyjádřil dost jasně. o výrazné pozici lokální značky jsem mluvil v souvislosti s podobou obalu, která jde ven až nyní. Čili nejste hluchý, jen jste ji ještě v rámci nových identů slyšet nemohl.

Prosím, poslechněte si produkční clock pořádně, samostatného Hitrádia je tam pramálo.

Poznámce o zhasnutí nerozumím, my i Kiss po 19. hodině držíme hudební speciál.

Ke změnám obalu, kompletní výměna probíhá (měla by probíhat) u všech stanic každé čtyři roky s ohledem na trendy v produkci a podobně. Refresh ale musí probíhat neustále, s ohledem na sezónní produkci a image produkci.

Také rád vzpomínám na staré jingly, pouze ale z nostalgie. Jejich použitelnost dnes je asi stejná, jako je použitelnost znělek české televize z devadesátých let v současnosti.

Ať se daří 🙂

Petr
Reply to  Michal Merenda – Hitrádia
5. 9. 2023 08:11

V REGIONÁLNÍCH STUDIÍ je před 19.h zhasnuto, pokud není předtočený i hudební speciál M. Kleina, tak pak je zhasnuto i v Hitradiu City….ale nechci se hádat, díky „zničení“ regionálních značek M.B. jsem posluchačem Radiožurnálu, Plusu a Dvojky. Fakt je ten, že občas, z nostalgie chvíli nějaké Hitrádio „dám“, ale po týdnu, kdy předem odhadnu, kterou píseň uslyším, se zase vrátím k Čro…. Nepřipadá mi tak velký rozdíl mezi Fajnem a Hitradiem (když pominu to, že na Fajnu jsou mladší moderátoři)….Vemte si příklad z United, jak pestřejší portfolio stanic vlastní a „postavilo“ Country-Signál-Beat-Radio 1-Kiss-Spin. Nechápu proč se za každou cenu úzce držíte Kissu, E2 a nehrajete méně známé skladby a nerozšíříte playlist….Víte proto vzpomínám na dobu R. City, FM Plus, Most, každé rádio bylo odlišné a snažilo se o odlišení, nyní i ten Radiožurnál je pestřejší (co se týká hudby) Regionální zpravodajství, na tom byste měli zapracovat, i Čro Liberec má podrobnější zpravodajství….Petr (44let)

Václav
Reply to  Michal Merenda
5. 9. 2023 09:43

Mě zas baví na tom ten inzerovaný refresh a při tom zůstane typově vše při starém 😀 , ne? Kritéria refreshe splňuje třeba změna Zet na Prostor a i tak na budoucí úspěch potřebujete věšteckou kouli. „Refreshe“ v rámci Zet byly kosmetické úpravy které víme kam vedly….

Last edited 1 rok před by Václav
Michal R.
Reply to  Michal Merenda
5. 9. 2023 21:12

Každopádně vás pane Merenda musím pochválit a nejen vás ale i team a to zejména kvůli večerním speciálům s Hudebním Guru Michalem Kleinem . Toto večerní vysílání je naprosto skvělé a bez chyb už několikátý měsíc . Rozhodně bych toto vysíláni v dohledné době neměnil . Michal Klein je jedním z největších odborníků na hudbu u nás v ČR , má mnoho zkušenosti a jeho volba na moderování Večerních Speciálu byla jedním z nejlepších kroků co Hitradio mohlo udělat .

PVo
2. 9. 2023 11:10

Zajímavosti co jsem se včera hrabal po síti a psalo se tady občas o nich
1) západočeské netové rádio Smile nevysílá… no byl to taky takový snadno zaměnitelný hudební kočkopes kdy si tvůrce myslel že právě jeho mix bude ten nejlepší…

2) Danceradio úplně rezignovalo na sociální sítě- Pokud se dobře pamatuju tak odezva na FB byla dlouhodobě ještě nižší než má třeba NetroLife (které Honza z Jihu i v tomto ohledu označil jako etalon neúspěšnosti)

3) podobnou odezvu jako Netro Life na FB má dle zde několikrát sdílené mantry úspěšné rádio Orlicko – předpokládám že obě nepoužívají ty různé marketingové nástroje na počty like/sdílení (nemají na to čas ani prostředky) tak jde o čistě ryzí zájem.

To píšu ne proto že by mi jedno z těch rádií mělo být sympatičtější, neposlouchám ani jedno z nich, ale aby se subjektivní pocit/názor jak se má dělat správně rádio nevydával za fakt. Obě rádia na tom totiž asi budou víceméně stejně (vzhledem k pokrytí, Orlicko má celkově natuty posluchačů včetně jiných pokrytých okresů v absolutním počtu více) a ukazuje to že komerční dlouhodobý smysl dává až regionální pokrytí protože lokálně nelze zaujmout vícenásobně posluchačů než (skoro)celoplošná rádia. Proto rozšiřování pokrytí jako udělalo Orlicko na aglomeraci Hradubic a chce teď Metropole na olomoucký kraj mi přijde jako jediná možná cesta udržitelnosti/rozvoje.

PVo
Reply to  PVo
4. 9. 2023 09:08

Jo a taky někdy během posledních 3 týdnů skončilo dance-radio.fr, které zpočátku používalo logo českého DR, což tady podnítilo cca u dvou lidí udání v zájmu pro korporát s ne zrovna etickým chováním 🙁 (teda přesněji ten druhý člověk jen říkal že by to taky udělal)
Nutno ocenit že vydrželo vysílat jako nadšenecký projekt opravdu dlouho…

Kristián
Reply to  PVo
5. 9. 2023 09:46

v tomto rádiu pracovali napr. Vláďa Jaroš (ex-moderátor Kiss Proton) či Silvie Matičková (dabérka a speváčka).

TÉMA
Rádio Smile
Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
2. 9. 2023 17:13

Chtěl bych vás poupravit letos to bude frekvence 92,5 FM . Je zajímavě sledovat jak je to každý rok jiná frekvence . Zajímalo by mě podle čeho jí tato speciální dočasná stanice získává .

Tomáš Hron
1. 9. 2023 23:00

Dva postřehy z rozhlasového éteru:
1. Všiml jsem si, že Signál Rádio výrazně snížilo podíl československých skladeb v playlistu, v denním vysílání už se objevuje zpravidla jen jeden československý song za hodinu. Licenční podmínky jsou pak doháněny v noci, mezi druhou a čtvrtou hodinou ranní zní výhradně česká a slovenská hudba. Je zajímavé sledovat, jak Signál stále hledá svoji cestu, do playlistu zkouší přimíchávat všechno možné od méně známých osmdesátek až po skladby z devadesátých let a nového milénia, a celkově prochází takovou dost zvláštní krizí identity. Soudě podle odezvy na FB to ale vypadá, že posluchači osmdesátkový formát oceňují, tak snad se playlist časem vypiluje k dokonalosti. Bylo by skvělé tu mít něco jako české Schwarzwaldradio, jakkoliv nereálně může tato představa znít.
2. Expres konečně nasadil do nočního vysílání syntetický hlas Hacsiko, o kterém uprostřed června referovala řada médií. Ve vysílání se objevuje mezi půlnocí a jednou hodinou ranní (pravděpodobně jen ve všední dny) a nezní to vůbec špatně. Osobně v tom hlasu sice mírnou robotičnost slyším, ale myslím, že mnozí posluchači by fakt, že k nim na vlnách Expresu v noci mluví umělá inteligence, vůbec nepoznali. Uvidíme, jak na tuhle expresovskou inovaci zareagují ostatní tuzemské stanice. Sice si myslím, že umělá inteligence nedokáže živé moderátory plnohodnotně nahradit, ale právě v rámci nočního vysílání může mít její uplatnění smysl.

TÉMA
Méně české hudby na Signálu a Hacsiko konečně na Expresu
Václav
Reply to  Oviradio.cz
2. 9. 2023 13:20

A není to třeba o tom, že se Signal se snaží najít nějaké střední tempo, čili ani kissacke tanecni, ani beat, ani cz? Proto třeba i miléniove a 90 věci, které nejsou ve stěžejním kisackem tempu, ale jen hadam, pro se ptam jake konkrétně skladby tam byly? Dovedu si představit ze některe se můžou prolinat, treba wreak it up od scooter. 80 i nezname by rozšiřovali nabidku, ale asi to bude mala cilovka. Takhle aspon to bude znamy zanr bez rotaci novinek, škoda že bez rotaci nemůže byt kiss. Ale jinak by mi taky vyhovovalo oddělit 80 a oddělit 90. Nepodarilo se proto zkrouhli pokryti podobne jak fajnu ve prodpech úspěšnější mu rockradiu. V RU radeji uprednostnili Spin, misto méně náročnějších 80.

Zajímavé je že Signál snad nikdy nezaznamenal sebemenší poslechovost na ne úplně špatném vysílači v Brně, presto ze tvoří regionální program a nestal se ani útočištěm pro odvrhnute posluchače Petrovu, zatimco Krokodyl ktery se formátem blíží k Signálu, tak si užívá předních příček. Ano krokodyl se snazi pojmout i byvale petrovaky a daří se, takze trochu zestarl a aspoň se odlisi od na první pohled méně smyslu plné přítomnosti Jihu. Proto se Spin jako městské rádio by to mohl jen vylepšit misto pomalu desetileté přítomnosti Signalu bez posluchačů. Ani signal stejně nenaplnuje původně slibované licenční podmínky s dechovkou.

Last edited 1 rok před by Václav
Tomáš Hron
Reply to  Václav
2. 9. 2023 15:27

Ano, Signál možná opravdu zkouší přimíchávat do playlistu ty devadesátky, které nepatří ani do kategorie utahaných ploužáků, ale ani mezi přehnaně rozjuchaný eurodance. V dnešním playlistu se objevily třeba tyhle věci: Army Of Lovers – Crucified, Lighthouse Family – Lifted, Undercover – Never Let Her Slip Away, East 17 – Stay Another Day, Soul Asylum – Runaway Train, Ace Of Base – The Sign, Sixpence None The Richer – Kiss Me, Tom Petty – Free Fallin’, M-People – Open Your Heart, Anna K. – Láska… Z občasného poslechu v posledních měsících si pamatuji ještě třeba Unique II – Do What You Please, DJ Bobo – There’s A Party, anebo Fun Factory – Celebration. Ty věci nejsou samozřejmě úplně špatné, mám s nimi ale dva problémy. Jednak jsou to ve valné většině vcelku ohrané kusy a jednak je hodně zvláštní, když se třeba po skladbě Can’t Get You Out Of My Head of Kylie Minogue (rok vydání 2001) ozve jingl: „Signál Rádio, to nejlepší z osmdesátých let.“

Soundwaver
Reply to  Tomáš Hron
3. 9. 2023 09:10

nejen české Schwarzwald radio, ale i české 80s80s Radio. v rámci 80ek jsou mu také hodně blízko.
a, ač jsem vyrůstal hudebně až v době trance-house devadesatek, musím uznat, že tenhle formát v ramci našeho éteru je fakt výborný a rád si ho v rámci Signalu poslechnu .
jak zaznělo jinde, tohle bych si představoval, akorát u 90ek-millenia i u Kissu – tedy hlavně neohrané, dynamnicky znějící songy, v malých rotacích.

TÉMA
Signal vs 80s80s
HOME
25.6K
0
Přidejte komentář, prosím.x