Oviradio.cz: Denní monitoring parametrů DAB multiplexů v Praze (s výjimkou 5C FIERA) i jinde ve světě nabízí web Digitalbitrate. Díky němu… 17:36 21.12.2024
Míra: Tunel Pohůrka ČB: 87,8 Kiss 90.5 Evropa 2 91,1 Radiožurnál 94,1 F1 102,9 Impuls Více jsem nestihl (např. Dvojku a… 15:54 21.12.2024
Honza K.: Radio Spin koordinuje v Jindřichově Hradci 90.0 Mhz 200W. Lokalita stejná jako sesterské stanice tedy Děbolín – Vodafone. 11:29 21.12.2024
Dnes jsem v Bulovce na Frýdlantsku naladil vysílač rádia Dálnice z Liberce 103,3 MHz, 100W ve skvělé kvalitě, RDS naskočilo prakticky okamžitě. Je tohle vůbec možné? Jako chápu, že se tady bavíme o jistém bubeníkovi z Ostravy a ten vysílá jak známo v jednotkách PaW, ale i tak. To by mě zajímalo, kolik z té antény ve skutečnosti září.
Já o víkendu na horizontálně polarizovanou anténu zachytil u Turnova ve stereu a s RDS vysílač Jažlovice, který má mít 25 W vertikálně a směrem na Turnov má vyzařovat 3,2 W. Přitom na tu samou anténu mi slaběji hrají i některé pražské stanice, které mají výkony 1-5 kW.
To ale nedává logiku. Kdyby ty Jažlovice hrály u Turnova se stejnou intenzitou jako klasické 1-5 kW pražské stanice, tak by ta 107,2 z Jažlovic musela hrát taktéž v Praze podobně silně jako hrají ony. Jažlovice ale nehrají v Praze na teleskop téměř nikde. Dokonce i daleký vysílač Cottbus – Calau (Radio BB) lze chytit na stejné frekvenci v Praze snadněji než Jažlovice. Alespoň mě to tak připadá.
Podle všeho má ta anténa na Jažlovicích silné potlačení na Prahu (i tím, že směrem na Prahu jí stíní stožár), ale na severovýchod zřejmě „šilhá“ dost silně.
Také mne to překvapilo, protože na Jižním Městě 107,2 sice hraje, ale dost slabě (navíc je zde rušení od 107,3 z Jičína), a že to naladím u Turnova jsem nečekal, natož v takové síle.
Ta kóta vysílače je ale vynikající, je to vysoko a jsou tam kromě celé Prahy vidět Krkonoše, Ještěd a i komín Škodovky v Boleslavi, takže to bude svítit do dálky. Upřímně nechápu, že se na takovouto kótu u Prahy podařilo zkoordinovat kmitočet.
Tato kóta dělá zázraky, přitom dole u OC v Čestlicích, po ni ani památky a sílu přebírá 107.3. Na dálnici přesně vykrývá jízdu od křížení Pražského okruhu s D1 až za sjezd na 15km na V. Popovice, kde už přebírají štafetu Mirošovice.
Včera jsem měl zase cestu na Frýdlantsko a schválně jsem měl po celou dobu naladěnou Dálnici na 103,3 MHz z kóty Liberec, Ampérova a krom samotného Frýdlantu kolem řeky smědé to hrálo skoro celou cestu velice slušně. Po podrobnějším prostudování terénního profilu zjišťuji, že ta kóta není vůbec marná. Slušně pokrytý je taky Jablonec. Horší už je to směrem na Hodkovice, Turnov, tam se to ztratí prakticky hned za prvním kopcem. Nicméně na pokrytí Liberce, Jablonce a částečně Frýdlantska je to docela zajímavá kóta, přestože není nijak extra vysoko. Zajímalo by mě, zdali by se tam dalo ještě něco zkoordinovat.
slušna kota to je, tež koukněte jak je umistěna vysilací antena 😉 ale asi nejlepší kotou je ta pro radio hey, ktera by ve frý hrala, jen kdyby nebyl cedle čro lbc tak jejich kota z jbc hraje přes půl kraje, zasahuje až k praze, je slyšet i na nekolika mistech na českolipsku, ta dalnice po liberecku hraje slušně taky, pak taky je dobrak ota co ma v lbc čro lbc, ale nesmela by byt mnohdy rušena z polska. V podobne vyšce je i hitradio (dřive dbry den), zajimavou kotu ma i radio beat, to hralo až někde v polsku za hradkem nad nisou 😀 na nejakych tech „kopečcích“ to hraje, ale pod nimi už ne.
Ty Vrkoslavice nemají na Frýdlantsku moc šanci. Je to přes podstatnou část Jizerek. Ta Ampérova se jim dost vyhne, stíní v podstatě jen Albrechťák. Mám v autě tuner se slušnou selektivitou a věřím, že kdyby tam 97,5 měla nějaký signál, tak by alespoň v šumu hrála. Ozývá se mi tam ledacos. Blaník z Prahy, Kiss z Votic, F1 z Krašova, ale po Hey ani památky.
Asi jak kde. Místy hraje jakžtakž kvalitně v monu ČRo Liberec z Proseče, Country z výšiny, kupodivu i z Javorníku. V horší kvalitě pak namátkou hitrádio 93,3 i Blaník 107,4. A pak samozřejmě Ještěd. Víc si nepamatuju.
a hitradio 100,6 tušim ne? Možna by šlo hey z rbk pokud by nerušili polaci, za lepsich podminek jsem ho chytal v lbc pak hral ještě vdf na frydlantsku ale jak kde.
Jardo, ten ČRo Liberec vysílající na f. 102,3 MHz jsem zrovna dneska chytil na autobusové zastávce u obchodu Globus v pražských Čakovicích. Poslouchatelné to bylo, jenom se nenačetl RDS text.
Z Libereckých vysílačů je Proseč jediný, který kolem Prahy hraje silně. Místy se dá zachytit i Liberecká výšina (typicky F1 na 96,4 FM).
Ještěd Proseči právě moc nestíní, signál se protáhne mezi kopci Ještědského hřbetu (jde to kolem Javorníka). Nejlépe to chodí na východě Prahy, tam takřka nic vyššího po cestě není (když beru kopec + výšku antény nad zemí). Silně to chodí i kolem Mnichova Hradiště.
Hey na 97,5 FM chodí spolu s Javorníkem na 95,5 FM v Praze ze slabších vysílačů z Liberecka nejsilněji. Obojí není problém poslouchat stabilně v autě na okrajích Prahy, i v centru se to místy chytne.
Slabě lze v Praze ulovit i Hitrádio 93,3, konkrétně ve stoupání od Vltavy na Barrandov. Místy jde i Country 97,1 a silněji také Zet 99,2.
Ententík
15. 4. 2018 17:15
Vtip o rádiu
„Představ si, ten náš mladej, on udělal skvělou kariéru. On se ti dostal až do Rádia!“
„UF! To by mě teda zajímalo, jak se mu to asi povedlo? Dostat se jen tak do Rádia.“
„No jak by? Úplně jednoduše. Vzal prostě šroubovák a odmontoval u rádia zadní stěnu.“
Vojta(1)
15. 4. 2018 16:03
V té Itálii je rastr 50 kHz problematický z důvodu, že velká část mobilních telefonů dnes bohužel ladí pouze ve 100 kHz krocích. Stanici, která v Itálii vysílá „na půlce“ reprodukují mob. telefony zdeformovaně a neposlouchatelně. EU údajně nemá a ani nechystá směrnici, která by tento dlouholetý problém adekvátně řešila.
italska norma, kterou si vytvořili, pak je japonska, oirt a ccir. Měli by ten dab rozvinout, ale ne 32kbs na hudebni stanici…
Jarda
13. 4. 2018 21:11
94.100 p Liberec/ul. Matoušova 62/3 LI cs Signál Radio s 0.200 N v 359 15e03/50n46 40 64 _SIGNAL_ 2311 ITU
Tak to vypadá že se nám do liberce chystá další country ach jo 🙁 jak vubec tu frekvenci dostali? pak že došli… a rovnou 200W ach jo… Kdyby se tu objevilo aspon color a ne signal.
Psal jsem o tom, pravda dosti abstraktně, už v pondělí. Sledoval jsem tu frekvenci od konce března už když byla ještě na ČTÚ. A byl jsem přesvědčený, že je za tím Color. O to větší zklamání přišlo, když jsem tam uviděl Signál. Další zbytečné rádio v Liberci.
taky mě to štve, čekal jsem že se objeví na stejne kotě co je hey radio a ozve se color, pokrylo by to snad cele liberecko a jablonecko 😀 jako nyní hey, na to že je tak daleko, tak mi hraje po liberci a to pak až za chrastavu. Jen mu mohli dat taky aspon tech 200 nebo 500W to by bylo o nečem jinym, do te lipy když ma bonton 300 či kolik, tak mohli dat taky víc… A pak se objevi nejaky signal radio a hned ma 200W ach jo
Bude licenčko, ale pochybuji, že se do něj někdo další přihlásí. V poslední době jedou asi nějakou napsanou gentlemanskou dohodu, podobně jako na Slovensku, že kdo si to zkoordinuje, ten má taky morální právo to získat. I když zrovna v tomto případě, nevím nevím.
To se nedá takhle s určitostí říct. Podívej se na využití VKV spektra v Itálii. 😀 Ale tam je to jedním slovem bordel, chraň bůh, abychom se někdy dostali do takováto stavu.
tak v italii mají tuším jiny fm system, my mame 100khz a oni 50 takže maji více kmitočtů, alespon co jsem se dočetl, ale tak dab+ se tam celkem slušně rozvíjí :)zato u nas je to sama fm rušička.
v italii se využívají i frekvence 87,5 a 108,0 FM kdežto u nas nikoli, zatím než někdo najde kličku v zakoně jak se k tomu dostat, tech 87,5 využíva hodne statů eu, dokonce i polsko.
Upřímně takhle nějak si představuji stanici pro mladší dospělé 😀 Tedy cca 20-40 let. Nasadit do regionů, které se teď překrývají s Dvojkou a udělat z toho klon Radiožurnálu pro mladší posluchače s větším důrazem na regiony.
Jinak Dvojka po hudební stránce hraje spíše pro něco mladší posluchače než regiony, je zde více zahraniční hudby a objevují se tam i některé současné skladby, kdežto na regionech je zahraniční hudby minimum a pouze starší. Ovšem reálná poslechovost Dvojky je největší právě mezi staršími posluchači a i formou vysílání má Dvojka podle mně mnohem blíže ke starším než regiony. Na Dvojce je mnohem více mluveného slova, výjimkou nejsou ani několikaminutové rozhovory a reportáže a i typy pořadů mi sedí spíše ke staršímu publiku.
jojo, hodit stejny format jako ragina na všecky regiony, aspon by byli poslouchatelny jako ta regina, potom dvojku naformatovat aby meli posluchači kam přejít a je to 😉
Jojo, přesně. Také si takhle představuji stanici pro mladší dospělé. A Český rozhlas s Reginou DAB Praha jasně ukázal, že se dá i stanice pro mladé udělat kvalitně.
Je velmi zvláštní, že takové hitové, mainstreamové rádio, jako je Regina, má po 2,5 letech od nasazení současného formátu tak špatnou poslechovost na internetu (ani ne 40 posluchačů ve špičce denně). Čekal bych, že vysílá-li v málo rozšířeném DABu, bude hlavním způsobem poslechu právě internetový stream.
Dokázal bych si představit hudební formát Reginy na Radiožurnálu. Ten by se neměl zbytečně přetahovat o zpravodajsko-publicistickou úlohu s Plusem. Část starších skladeb by pak Radiožurnál (à la Bayern 3/SWR3/Ö3) uvolnil pro Dvojku (Bayern 1/SWR1/Radio Wien). Oldies a národní tvorba patří na regiony, to je běžná praxe v různých veřejnoprávních rozhlasech (NÖE/SWR4/Regina SK atd.). A protože je to veřejnoprávní rozhlas, samozřejmostí by měl být ve všech případech velmi široký playlist i s méně ohranými songy, kultivovaná, odvážná dramaturgie, nikoliv pouze prvoplánová komerce pro tupou masu. Od toho jsou tu jiná rádia.
Michal
9. 4. 2018 14:58
Gratuluji tuctovému libereckému posluchači bez špetky vkusu. V naší kotlině vznikne další normalizační vysílačka. Jako by toho nevkusu tady už nebylo dost. A Color stále nepřítomen…
Michał, PL
9. 4. 2018 14:27
O vikendu jsen poslouchal na streamu prazsky Bonton. V sobotu a nedele odpoledne. Nikdo se tam neozyval, nebyly take inzeraty. Je to bezny stav, ze o vikendu v teto stanici hraje jen vysilaci software?
Momentálně má Bonton pouze tři moderátory: pondělí až pátek 6-11 Dan Kostka, 13-19 Lucie Sinková, víkend 7-11 Libor Weber. Takže víkend odpoledne opravdu bez moderace. Zkrátka totálně low-costové rádio.
Pokud chce Lagardere prodat svá rádia směrem ke Křetínského Czech Radio Center, tak už asi nechtějí do ničeho investovat, myslím tím teď hlavně radio Bonton a Zet. Anebo je to jen zabírání frekvencí podle konkurenční sítě (Media Bohemia).
Je možné, že u Bontonu by mohlo poté dojít k přeformátování, protože těch rádií (hrajeme hezky česky a nostalgicky – Impuls, Blaník, Čas, Signál) už je na trhu dost.
Velmi zajímavé schéma vlastnictví rádií zpracovali na jiném serveru: https://www.mediaguru.cz/clanky/2018/04/mapa-radiovych-stanic-a-jejich-vlastniku/
Mně velmi překvapila REGINA DAB PRAHA, již několik dnů ji poslouchám a velmi mi připomíná polské rádio RMF – hudba se přesně strefuje do mého vkusu, během hodiny zahrajou 80tky, 90tky i naprosté novinky. A těmi novinkami mě dost překvapují, protože některé písničky mají v playlistu dříve než např. HOT HITS formát FAJN rádio (např. CALVIN HARRIS & DUA LIPA – ONE KISS nebo ROBIN SCHULZ FEAT. MARC SCIBILIA – UNFORGETTABLE apod.). Úroveň dopravního zpravodajství je výborná, každých 15 min. rychlý přehled, který se dost hodí. Myslím, že tohle rádio by se hodilo i na FM místo REGIONU, který tam teď je.
Občas přelaďuji na KISS, který mi přijde, že zamrzl někde na půl cesty – chce jít cestou kolovrátku tisíckrát recyklovaných písniček z 90tek až po pár songů ze současnosti anebo do toho konečně říznou a půjdou a provedou opravdu hit-mix od 90.let po současnost s větší dávkou současných hitů a zároveň mnohem víc rozšíří svoji hudební knihovnu, protože teď mi to přijde, jak kdyby pouštěli stále jeden „kotouč“ s náhodným přehráváním.
Naprosto souhlasím. Formát Reginy se mi hodně líbí, až se mi nechce věřit, že za ním stojí Český Rozhlas (nic ve zlém!). Z fleku bych ho nasadil do regionů, i když to by asi důchodcům praskla cévka :-))
Také se musím přidat k pochvale za Reginu DAB Praha. V poslední době ji také hodně poslouchám a musím potvrdit, že je to opravdu výborné rádio s vynikajícím výběrem hudby. Poslech mi stále nepřestává bavit a to především proto, že každým dnem tam slyším jiné a jiné písničky. Mají velice široký playlist a krásně proložené 80ky, 90ky a novinky. Opravdu klobouk dolů a myslím si, že by si toto rádio určitě zasloužilo celoplošné FM pokrytí.
Dnes večer v Praze 4 na mobilu ve stereu a s RDS chytám z polského vysílače Lubań – Nowa Karczma (135 km) Polskie Radio Jedynka 99,0/10 kW, Polskie Radio Trójka 91,5/60 kW a Radio Wrocław 103,6/60 kW. Hrají tady i jindy, ale signál nebývá tak silný.
a co to dela u nas na severu 😀 to rači nechtejte nikdo vedet, tady to rado vytlačuje naše stanice, aby se člověk hodně snažil krom lubaně se tu ješte přidava par dalších polskych fm vysílačů, na liberecku/jablonecku ale i na českolipsku je to hrůza, nevim jak semilsko a tak, ale nejhuř je na tom frýdlantsko, kde krom čro lbc hrajou všude polaci. Spoustu našich stanic je rušeno, přitom by bejvala hrala než bude dostatečný rds signal na nějaké jine kam přeladí.
Frýdlantsko je opravdu extrém, ale tam je to dáno hlavně terénem. Z Liberce tam krom Ještědu nehraje prakticky nic, zato je tam velmi dobře slyšet Ústí n.L./Buková hora a Varnsdorf/Jedlová.
jen český rozhlas většinou, možna neco z ústí, ale jinak jsem se nechytal, aby tam něco kvalitně hralo to ne. Chudaci lidi co tam žijou at už frydlant, hejnice, raspenava, nové město p. smrkem, nebo černousy 😀 v tom výběžku nehraje kvalitne nic, zajimalo by mě zdali tam vubec radio poslouchají a v jaké míře, tam nic nehraje, všude jen polaci a němci, jinak naši nic, že by měli skutečne jen čro lbc a ktomu někde čro z ještedu a neco z bukovky, místy také ten vdf, je zajimavé že signal z rbk je tam zarušen polákama.
V pražských Strašnicích a Malešicích mě Lubaň funguje jen na f. 91,5 – Trójka, ostatní frekvence bohužel nedokážu naladit. Loni na podzim jsem tu Trójku ladil nahoře v Malešickém parku (kam občas chodím chytat) a na f. 91,5 hrálo vedle té Trójky také radio Niederösterreich z rak. Jauerlingu. Byl jsem za něj rád, protože naladit v Praze Jauerling není nijak snadné. Rozhodně je to obtížnější, než naladit polskou Lubaň.
Luban je kolem Prahy hodne silna, treba pri vyjezdu po D1 smer Brno rusi mezi Pruhonicemi a Mirosovicemi i prazske a mistni stanice (89,4 prska do Country a do Hey, 103,6 silne rusi Oldies Radio). Stejně tak ruší při cestě po D8 nebo D10 Jelenia Gora prijem Plusu na 92,6, zejmena u te D8 za Odolenou Vodou je to hodne znat.
Polaci na Jelenie Gore navic vubec nedodrzuji utlum smerem na nase uzemi, jak u radii, tak u jejich DVB-T v III. pasmu.
polaci tam moc omezení nemají u radií, když koukneš na fmscan tak tam sou diagramy, jen malo ktere radio tam ma ořez na čr, jinak je tam „talíř“ jako prase 😀 stačí kouknot, radio wroclaw, zet, jednyka… akorad ta jednyka na 92,5 tam ma skutečně omezení, ale asi ho nedodržují… dvb-t v dab pasmu ho ma mít taky, totež dvbt v dvbt pasmu, tam je taktež omezení, pravda že ja u sebe polaky nechytnu vubec, ani v dab (ale tu televizi) pasmu ani dvbt. Zato radio tady ruší spoustu stanic.
no, zase na druhou stranu, některá polská radia mají o něco lepší výběr hudby než ty naše (namátkou Muzyczne radio apod., kde hrajou, mimo jiné, i 80s, aktuální novinky apod.) takže ne vždy je na škodu je chytat až tak daleko u nás. 🙂
spíš pro polske řidiče kamionů a dodave 😀 ale take pro tech kotel poláků, nekdy jich je u nas na severu čech tolik že mam pocit že jsem zajel do polska 😀 ale kterej čech by poslouchal cizince? A polskou hudbu 😀 a muzyczne radio nema tak silne pokrytí, jako třeba zet či rmf fm. To same by se dalo říct o němcich, kde dodržují modulační parametry a tak nerušej přes půl fm pasma a neprskaj do vedlejších stanic.
Souhlas, Muzycne Radio často poslouchám v autě na 106,7 při cestách na sever (slušně hraje už před Mladou Boleslaví a dobře jde i při sjezdu od pražského Černého Mostu k Labi) a hlavně v noci a večer hrají zajímavě, někdy dost mimo běžný formát, v noci tam třeba jedou i filmové soundtracky.
Cizí rádia poslouchám rád a dlouhá léta, nejčastěji německé a rakouské stanice (na chalupě mi jedou stále – R.SA, OE2/3, Bayern 1 nebo Schwarzwaldradio z DABu), výhodou je mimo jiné to, že tam nenarazíte na odpadní český pop/poprock a ty jejich věci jsou většinou na lepší úrovni (jasně, najdou se i pitomé německé a polské věci, ale v porovnání s tím, co se hraje na našich mainstream stanicích, je to pohoda).
on špatne nehraje ani antenne brandenburg nebo radio berlin 88,8. Jsem zjistil dnes, jsou dobre podminky a přiválo mi to sem signal až z berlína, samozřejmě dab+. Neni tam českej pop, žadnej klus a podobně. R-SA hraje snad všude, co se tyče dab+, je v muxu mdr, ten nehraje taky špatně, schwarzwald radio chytnu taky, nebo mdr jump či mdr sputnik, ale nejlepši program ma radio bob! jedine rockove radio 😀 ale programem na jine urovni. U tech polaků, tak u sebe dab+ nechytnu, ale z tech co tu mam tak je to spiše polska tvorba, ale zato pokryti jako krava, třeba u sebe muzyczne radio nenaladim 😀 na te D10 to možne je, to jsem nezkoušel 😀 tam toho hraje hodně. Ale jelikož nemusim cizi radia, tak poslocuham radio hey, kterej hraje jak na d10 tak v praze, tak u mě 😉 když se chce tak se naladí 😉 jinak se ty česky radia nedaj poslouchat 😀 zajimave je že němci maji lepši zvukovou kvalitu než čro, přitom nektere stanice maji menši bitrate, ale třeba i 80kbs u antene bayern zní lepe než 80kbs u čro. Jak je to možne? Musim si užít dnešnich podminek, pak o příjem berlínu nejspiš přijdu. A zustane tu jen DR a MDR mux 😀 No a z čro, kdyby to zvukově šlo, tak se akorad regina dab, z teleko, kdyby byloy lepši pokrytí tak tam snad jen seejay, ale když neni signal tak z nemecka sunshine live.
Tak kdo chce muže porovnavat, zaroven si poslechnout jak zni berlín 😉 když porovnate zvuk s čro, tak myslim že čro je vic „plechovej“. Tak komu se bude chtit muže to i porovnat 😉 jde o originaly, tak jak to jde do dab+ není to nijak konvertované a tak podobně 😉
jo tak, chtel jsem dat možnost i tem co zrovna berlín nechytají, nebo nemaji dab+ radio, nebo chytají jen čro, nyní muže každy srovnat kvalitu zvuku i se stejným bitrate, take vam všem přijde že ten čro je takovej hodně plechovej? Nebo jak to nazvat, překomprimovanej, oproti němcům? Se stejným bitrate, či dokonce nižším než 80, ale také o něco vyšším, ono i tech 56kbs z německa zní pomalu jako našich 80, jak je to možné? Přitom čro údajně nakoupil nejmodernejší technologie a neustale vylepšoval vysilače, neustale se měnila technologie, pořad nějake vyluky, proč ale zvuk není jako v nemeckých multiplexech? vždyt i tech 72kb/s z nemec hraje líp 😀 Zajimala by mě kvalita z polska, slovenska či rakouska 🙂 to už tady na severu nechytnu.
Také jsem pozoroval, když kousek od Hradce Králové jsem zachytl vysílač Cottbus/Calau – BB Radio 107.2 217km a Polskou Zielenou goru a 88.3 RadioZet s RDS, 234km. Překvápkem bylo i zachycení Bavorského Ochsenkopfu 90.7 B1, 99.4 B3 sice na hranici poslouchatelnosti, ale šel, 294km.
Ochsenkopf až v Hradci Králové? To už je DX pecka. O takových záchytech si mohu nechat jenom zdát.
Nedávno jsem četl Vaše příspěvky na stránkách Radiotv. Jsou super! Zejména mě zaujalo, že dokážete poblíž Votic naladit FM signál z daleké hory Säntis. Já jsem se ho pokoušel naladit na Skalce, v Mníšku pod Brdy. Hrál mi tam Hochries, Wendelstein a Gaisberg, ale Säntis jsem nechytil ani na jedné z jeho pěti frekvencí a to jsem měl připojen lineární dipól.
bavorsko jsem v dab+ naladil i na liberecku stejně jako berlín, ale nevim o ktere vysilače šlo, chytlo to 2 muxy z berlína jeden, fm je tady hodně zarušené. Ale je to zajimave 🙂 Co se tyče fm tak na kralovehradecku poklona navzdory zarušenemu fm pásmu a chytit bavorsko. Pokud mate dab+ přijímač, mužete někdy zkusit na te lokalitě chytit dab+ z toho bavorska zdali se aspon načte, možna zkuste i ten berlín 😀 třeba se to alespon načte, nějaky naznak signalu stačí 🙂 tedka byli vyrazně zlepšené podmínky, ten berlín by vam možna šel. Snad budou zase nekdy takove podmínky abych vyjel na liberecku a na tom velkym kopci to proladil a byli tam tak extra vzdalene vysílače 🙂
U toho Hradce Kr. to bylo u obce Divec ca. 280m, šlo tam toho spousty, samozřejmě signály z Polska a samotná Praha, s RDS 93.7 Hitr. City (104km) nebo i Kladenský Relax 92.3 (130km) – ten dal Rds loni přímo na Královéhhradeckém náměstí. Jinak Säntis je o lokalitě a bohužel frekvence jsou dosti zarušeny. Zkušenost tu mám jen ze 101.5 Švýcarského prvního rozhlasového programu. Vesměs, pokud mi jde doma velice dobře Wendelstein (290km), je relativní šance i na Švýcarsko. Jinak je radostí, něco takového vzdálenějšího v Česku i na Moravě a ve Slezsku ladit.
Dnes jsem v Bulovce na Frýdlantsku naladil vysílač rádia Dálnice z Liberce 103,3 MHz, 100W ve skvělé kvalitě, RDS naskočilo prakticky okamžitě. Je tohle vůbec možné? Jako chápu, že se tady bavíme o jistém bubeníkovi z Ostravy a ten vysílá jak známo v jednotkách PaW, ale i tak. To by mě zajímalo, kolik z té antény ve skutečnosti září.
Já o víkendu na horizontálně polarizovanou anténu zachytil u Turnova ve stereu a s RDS vysílač Jažlovice, který má mít 25 W vertikálně a směrem na Turnov má vyzařovat 3,2 W. Přitom na tu samou anténu mi slaběji hrají i některé pražské stanice, které mají výkony 1-5 kW.
Takže asi tak :/
To ale nedává logiku. Kdyby ty Jažlovice hrály u Turnova se stejnou intenzitou jako klasické 1-5 kW pražské stanice, tak by ta 107,2 z Jažlovic musela hrát taktéž v Praze podobně silně jako hrají ony. Jažlovice ale nehrají v Praze na teleskop téměř nikde. Dokonce i daleký vysílač Cottbus – Calau (Radio BB) lze chytit na stejné frekvenci v Praze snadněji než Jažlovice. Alespoň mě to tak připadá.
Podle všeho má ta anténa na Jažlovicích silné potlačení na Prahu (i tím, že směrem na Prahu jí stíní stožár), ale na severovýchod zřejmě „šilhá“ dost silně.
Také mne to překvapilo, protože na Jižním Městě 107,2 sice hraje, ale dost slabě (navíc je zde rušení od 107,3 z Jičína), a že to naladím u Turnova jsem nečekal, natož v takové síle.
Ta kóta vysílače je ale vynikající, je to vysoko a jsou tam kromě celé Prahy vidět Krkonoše, Ještěd a i komín Škodovky v Boleslavi, takže to bude svítit do dálky. Upřímně nechápu, že se na takovouto kótu u Prahy podařilo zkoordinovat kmitočet.
proto ma tušim jen 25W protože dosviti hoodne daleko 😀 když je dobra kota tak netřeba tak smažit 🙂
Tato kóta dělá zázraky, přitom dole u OC v Čestlicích, po ni ani památky a sílu přebírá 107.3. Na dálnici přesně vykrývá jízdu od křížení Pražského okruhu s D1 až za sjezd na 15km na V. Popovice, kde už přebírají štafetu Mirošovice.
tak zaleži na umistění, nekdy se necha naladit i hey či beat, nebo tak 😉 zaleží na podminkach a na mistě.
Včera jsem měl zase cestu na Frýdlantsko a schválně jsem měl po celou dobu naladěnou Dálnici na 103,3 MHz z kóty Liberec, Ampérova a krom samotného Frýdlantu kolem řeky smědé to hrálo skoro celou cestu velice slušně. Po podrobnějším prostudování terénního profilu zjišťuji, že ta kóta není vůbec marná. Slušně pokrytý je taky Jablonec. Horší už je to směrem na Hodkovice, Turnov, tam se to ztratí prakticky hned za prvním kopcem. Nicméně na pokrytí Liberce, Jablonce a částečně Frýdlantska je to docela zajímavá kóta, přestože není nijak extra vysoko. Zajímalo by mě, zdali by se tam dalo ještě něco zkoordinovat.
slušna kota to je, tež koukněte jak je umistěna vysilací antena 😉 ale asi nejlepší kotou je ta pro radio hey, ktera by ve frý hrala, jen kdyby nebyl cedle čro lbc tak jejich kota z jbc hraje přes půl kraje, zasahuje až k praze, je slyšet i na nekolika mistech na českolipsku, ta dalnice po liberecku hraje slušně taky, pak taky je dobrak ota co ma v lbc čro lbc, ale nesmela by byt mnohdy rušena z polska. V podobne vyšce je i hitradio (dřive dbry den), zajimavou kotu ma i radio beat, to hralo až někde v polsku za hradkem nad nisou 😀 na nejakych tech „kopečcích“ to hraje, ale pod nimi už ne.
Ty Vrkoslavice nemají na Frýdlantsku moc šanci. Je to přes podstatnou část Jizerek. Ta Ampérova se jim dost vyhne, stíní v podstatě jen Albrechťák. Mám v autě tuner se slušnou selektivitou a věřím, že kdyby tam 97,5 měla nějaký signál, tak by alespoň v šumu hrála. Ozývá se mi tam ledacos. Blaník z Prahy, Kiss z Votic, F1 z Krašova, ale po Hey ani památky.
z lbc/jbc tam nic jineho nehraje?
Asi jak kde. Místy hraje jakžtakž kvalitně v monu ČRo Liberec z Proseče, Country z výšiny, kupodivu i z Javorníku. V horší kvalitě pak namátkou hitrádio 93,3 i Blaník 107,4. A pak samozřejmě Ještěd. Víc si nepamatuju.
a hitradio 100,6 tušim ne? Možna by šlo hey z rbk pokud by nerušili polaci, za lepsich podminek jsem ho chytal v lbc pak hral ještě vdf na frydlantsku ale jak kde.
Hey z Rumburka by mělo šanci, nebýt těch Poláků, kteří to totálně přebijou. Jsem zvědav na Kiss až ho spustí ze stejné kóty.
ty polaci to kurví i na rumbursku, kdy jedeš a serou se do toho…. jinak to hraje krasně. Na to že je zdrojem internet tak to krasne hralo :))
Jardo, ten ČRo Liberec vysílající na f. 102,3 MHz jsem zrovna dneska chytil na autobusové zastávce u obchodu Globus v pražských Čakovicích. Poslouchatelné to bylo, jenom se nenačetl RDS text.
liberec až v praglu? To musi stinit Ještěd ne? Ale z harrachova tam jde chytnout čro lbc.
Ta prosečská rozhledna je trochu bokem, takže to není taková hrůza.
http://heywhatsthat.com/bin/profile-0904.cgi?src=main&pt0=50.7421825,15.1296916,8b6914,609,9906ff&pt1=50.071066,14.45054&axes=1&los=1&greatcircle=1&metric=1&freq=102&refraction=&exaggeration=
Z Libereckých vysílačů je Proseč jediný, který kolem Prahy hraje silně. Místy se dá zachytit i Liberecká výšina (typicky F1 na 96,4 FM).
Ještěd Proseči právě moc nestíní, signál se protáhne mezi kopci Ještědského hřbetu (jde to kolem Javorníka). Nejlépe to chodí na východě Prahy, tam takřka nic vyššího po cestě není (když beru kopec + výšku antény nad zemí). Silně to chodí i kolem Mnichova Hradiště.
v praze tež radio hey 97,5 by mohlo místy, mě se to chytlo místy na kladensku či jak je slaný atd, tak sem koukal, co tam dela 97,5 🙂
Hey na 97,5 FM chodí spolu s Javorníkem na 95,5 FM v Praze ze slabších vysílačů z Liberecka nejsilněji. Obojí není problém poslouchat stabilně v autě na okrajích Prahy, i v centru se to místy chytne.
Oba ty vysílače na Prahu víceméně vidí.
Slabě lze v Praze ulovit i Hitrádio 93,3, konkrétně ve stoupání od Vltavy na Barrandov. Místy jde i Country 97,1 a silněji také Zet 99,2.
Vtip o rádiu
„Představ si, ten náš mladej, on udělal skvělou kariéru. On se ti dostal až do Rádia!“
„UF! To by mě teda zajímalo, jak se mu to asi povedlo? Dostat se jen tak do Rádia.“
„No jak by? Úplně jednoduše. Vzal prostě šroubovák a odmontoval u rádia zadní stěnu.“
V té Itálii je rastr 50 kHz problematický z důvodu, že velká část mobilních telefonů dnes bohužel ladí pouze ve 100 kHz krocích. Stanici, která v Itálii vysílá „na půlce“ reprodukují mob. telefony zdeformovaně a neposlouchatelně. EU údajně nemá a ani nechystá směrnici, která by tento dlouholetý problém adekvátně řešila.
italska norma, kterou si vytvořili, pak je japonska, oirt a ccir. Měli by ten dab rozvinout, ale ne 32kbs na hudebni stanici…
94.100 p Liberec/ul. Matoušova 62/3 LI cs Signál Radio s 0.200 N v 359 15e03/50n46 40 64 _SIGNAL_ 2311 ITU
Tak to vypadá že se nám do liberce chystá další country ach jo 🙁 jak vubec tu frekvenci dostali? pak že došli… a rovnou 200W ach jo… Kdyby se tu objevilo aspon color a ne signal.
Psal jsem o tom, pravda dosti abstraktně, už v pondělí. Sledoval jsem tu frekvenci od konce března už když byla ještě na ČTÚ. A byl jsem přesvědčený, že je za tím Color. O to větší zklamání přišlo, když jsem tam uviděl Signál. Další zbytečné rádio v Liberci.
Je to k zblití.
Jinak Signál není country rádio, ale normalizační odporná vysílačka.
Víc se k tomu raději rozepisovat nebudu, byl bych vulgární.
taky mě to štve, čekal jsem že se objeví na stejne kotě co je hey radio a ozve se color, pokrylo by to snad cele liberecko a jablonecko 😀 jako nyní hey, na to že je tak daleko, tak mi hraje po liberci a to pak až za chrastavu. Jen mu mohli dat taky aspon tech 200 nebo 500W to by bylo o nečem jinym, do te lipy když ma bonton 300 či kolik, tak mohli dat taky víc… A pak se objevi nejaky signal radio a hned ma 200W ach jo
uz je o tom rozhodnuto a nebo teprve bude rizeni?
Bude licenčko, ale pochybuji, že se do něj někdo další přihlásí. V poslední době jedou asi nějakou napsanou gentlemanskou dohodu, podobně jako na Slovensku, že kdo si to zkoordinuje, ten má taky morální právo to získat. I když zrovna v tomto případě, nevím nevím.
a to jsem myslel že už kmitočty fm uplně došli, že neni co kde zkoordinovat 😀 a najednou se vyvalí něco s 200W a zrovna pro takovouhle stanici…
Je to v centru města, na relativně nízké kótě, takže z Liberce se to moc nedostane. Proto to u ČTÚ prošlo.
je to dost nízko to je pravda, ale kolik vlatne zbyva vůbec kmitočtů v českem fm pasmu?
To se nedá takhle s určitostí říct. Podívej se na využití VKV spektra v Itálii. 😀 Ale tam je to jedním slovem bordel, chraň bůh, abychom se někdy dostali do takováto stavu.
I když je pravda, že díky MB se tomu pomalými krůčky blížíme.
tak v italii mají tuším jiny fm system, my mame 100khz a oni 50 takže maji více kmitočtů, alespon co jsem se dočetl, ale tak dab+ se tam celkem slušně rozvíjí :)zato u nas je to sama fm rušička.
Těch 50 kHz je právě jen důsledek toho jejich bordelu. FM úplně zabili, tak se to snaží zachránit DABem.
v italii se využívají i frekvence 87,5 a 108,0 FM kdežto u nas nikoli, zatím než někdo najde kličku v zakoně jak se k tomu dostat, tech 87,5 využíva hodne statů eu, dokonce i polsko.
DABem to v Italii moc nezachranuji, tamni datovy tok je uplne zoufaly, neboji se tam dat hudebni stanici 32kbps apod, mnoho stanic v mono.
to je taky pravda, prasej to tam všecko…
Upřímně takhle nějak si představuji stanici pro mladší dospělé 😀 Tedy cca 20-40 let. Nasadit do regionů, které se teď překrývají s Dvojkou a udělat z toho klon Radiožurnálu pro mladší posluchače s větším důrazem na regiony.
Jj, přesně tak 👍
Jinak Dvojka po hudební stránce hraje spíše pro něco mladší posluchače než regiony, je zde více zahraniční hudby a objevují se tam i některé současné skladby, kdežto na regionech je zahraniční hudby minimum a pouze starší. Ovšem reálná poslechovost Dvojky je největší právě mezi staršími posluchači a i formou vysílání má Dvojka podle mně mnohem blíže ke starším než regiony. Na Dvojce je mnohem více mluveného slova, výjimkou nejsou ani několikaminutové rozhovory a reportáže a i typy pořadů mi sedí spíše ke staršímu publiku.
Podle mě by se měl prohodit současný hudební styl regionů a Dvojky
Potom by to do sebe krásně zapadalo:
děti – Rádio Junior
mladí dospělí – Regina DAB Praha
střední generace – Radiožurnál
nejstarší posluchači – Dvojka
Regiony by pak měli mít široký playlist cílený také zhruba na střední generaci (něco jako současná Dvojka)
jojo, hodit stejny format jako ragina na všecky regiony, aspon by byli poslouchatelny jako ta regina, potom dvojku naformatovat aby meli posluchači kam přejít a je to 😉
Jojo, přesně. Také si takhle představuji stanici pro mladší dospělé. A Český rozhlas s Reginou DAB Praha jasně ukázal, že se dá i stanice pro mladé udělat kvalitně.
mít takhle všecky regiony a ty důchodce přestehovat na čro dvojku 😉
Je velmi zvláštní, že takové hitové, mainstreamové rádio, jako je Regina, má po 2,5 letech od nasazení současného formátu tak špatnou poslechovost na internetu (ani ne 40 posluchačů ve špičce denně). Čekal bych, že vysílá-li v málo rozšířeném DABu, bude hlavním způsobem poslechu právě internetový stream.
Dokázal bych si představit hudební formát Reginy na Radiožurnálu. Ten by se neměl zbytečně přetahovat o zpravodajsko-publicistickou úlohu s Plusem. Část starších skladeb by pak Radiožurnál (à la Bayern 3/SWR3/Ö3) uvolnil pro Dvojku (Bayern 1/SWR1/Radio Wien). Oldies a národní tvorba patří na regiony, to je běžná praxe v různých veřejnoprávních rozhlasech (NÖE/SWR4/Regina SK atd.). A protože je to veřejnoprávní rozhlas, samozřejmostí by měl být ve všech případech velmi široký playlist i s méně ohranými songy, kultivovaná, odvážná dramaturgie, nikoliv pouze prvoplánová komerce pro tupou masu. Od toho jsou tu jiná rádia.
Gratuluji tuctovému libereckému posluchači bez špetky vkusu. V naší kotlině vznikne další normalizační vysílačka. Jako by toho nevkusu tady už nebylo dost. A Color stále nepřítomen…
O vikendu jsen poslouchal na streamu prazsky Bonton. V sobotu a nedele odpoledne. Nikdo se tam neozyval, nebyly take inzeraty. Je to bezny stav, ze o vikendu v teto stanici hraje jen vysilaci software?
To by me taky zajímalo. I to co bude z Oldies . Uz by mohla byt naka změna.
pokud bude u oldies změna, tak z toho bude rock radio 😀
To ja vim . Bude Rock nemusi byt Rock. Ovšem me zajima jestli někdo nevi kdy bude nejaka změna na Oldies.
to zaleží na rrtv, nevim zda to už projednavali či ne, ale zatim jsem nikde nečetl že by se už neco dělo, asi ješte musime počkat.
Momentálně má Bonton pouze tři moderátory: pondělí až pátek 6-11 Dan Kostka, 13-19 Lucie Sinková, víkend 7-11 Libor Weber. Takže víkend odpoledne opravdu bez moderace. Zkrátka totálně low-costové rádio.
taky o bontonu neni vubec slyšet, nevedel bych o něm kdyby nerušil radio hey v české lípě, což se brzy změní.
Pokud chce Lagardere prodat svá rádia směrem ke Křetínského Czech Radio Center, tak už asi nechtějí do ničeho investovat, myslím tím teď hlavně radio Bonton a Zet. Anebo je to jen zabírání frekvencí podle konkurenční sítě (Media Bohemia).
Je možné, že u Bontonu by mohlo poté dojít k přeformátování, protože těch rádií (hrajeme hezky česky a nostalgicky – Impuls, Blaník, Čas, Signál) už je na trhu dost.
Velmi zajímavé schéma vlastnictví rádií zpracovali na jiném serveru: https://www.mediaguru.cz/clanky/2018/04/mapa-radiovych-stanic-a-jejich-vlastniku/
Mně velmi překvapila REGINA DAB PRAHA, již několik dnů ji poslouchám a velmi mi připomíná polské rádio RMF – hudba se přesně strefuje do mého vkusu, během hodiny zahrajou 80tky, 90tky i naprosté novinky. A těmi novinkami mě dost překvapují, protože některé písničky mají v playlistu dříve než např. HOT HITS formát FAJN rádio (např. CALVIN HARRIS & DUA LIPA – ONE KISS nebo ROBIN SCHULZ FEAT. MARC SCIBILIA – UNFORGETTABLE apod.). Úroveň dopravního zpravodajství je výborná, každých 15 min. rychlý přehled, který se dost hodí. Myslím, že tohle rádio by se hodilo i na FM místo REGIONU, který tam teď je.
Občas přelaďuji na KISS, který mi přijde, že zamrzl někde na půl cesty – chce jít cestou kolovrátku tisíckrát recyklovaných písniček z 90tek až po pár songů ze současnosti anebo do toho konečně říznou a půjdou a provedou opravdu hit-mix od 90.let po současnost s větší dávkou současných hitů a zároveň mnohem víc rozšíří svoji hudební knihovnu, protože teď mi to přijde, jak kdyby pouštěli stále jeden „kotouč“ s náhodným přehráváním.
Naprosto souhlasím. Formát Reginy se mi hodně líbí, až se mi nechce věřit, že za ním stojí Český Rozhlas (nic ve zlém!). Z fleku bych ho nasadil do regionů, i když to by asi důchodcům praskla cévka :-))
Také se musím přidat k pochvale za Reginu DAB Praha. V poslední době ji také hodně poslouchám a musím potvrdit, že je to opravdu výborné rádio s vynikajícím výběrem hudby. Poslech mi stále nepřestává bavit a to především proto, že každým dnem tam slyším jiné a jiné písničky. Mají velice široký playlist a krásně proložené 80ky, 90ky a novinky. Opravdu klobouk dolů a myslím si, že by si toto rádio určitě zasloužilo celoplošné FM pokrytí.
Naprostý souhlas, také bych byl rád, kdyby ta stanice měla celoplošné pokrytí a přinášela informace nejen z Prahy.
Dnes večer v Praze 4 na mobilu ve stereu a s RDS chytám z polského vysílače Lubań – Nowa Karczma (135 km) Polskie Radio Jedynka 99,0/10 kW, Polskie Radio Trójka 91,5/60 kW a Radio Wrocław 103,6/60 kW. Hrají tady i jindy, ale signál nebývá tak silný.
a co to dela u nas na severu 😀 to rači nechtejte nikdo vedet, tady to rado vytlačuje naše stanice, aby se člověk hodně snažil krom lubaně se tu ješte přidava par dalších polskych fm vysílačů, na liberecku/jablonecku ale i na českolipsku je to hrůza, nevim jak semilsko a tak, ale nejhuř je na tom frýdlantsko, kde krom čro lbc hrajou všude polaci. Spoustu našich stanic je rušeno, přitom by bejvala hrala než bude dostatečný rds signal na nějaké jine kam přeladí.
Frýdlantsko je opravdu extrém, ale tam je to dáno hlavně terénem. Z Liberce tam krom Ještědu nehraje prakticky nic, zato je tam velmi dobře slyšet Ústí n.L./Buková hora a Varnsdorf/Jedlová.
jen český rozhlas většinou, možna neco z ústí, ale jinak jsem se nechytal, aby tam něco kvalitně hralo to ne. Chudaci lidi co tam žijou at už frydlant, hejnice, raspenava, nové město p. smrkem, nebo černousy 😀 v tom výběžku nehraje kvalitne nic, zajimalo by mě zdali tam vubec radio poslouchají a v jaké míře, tam nic nehraje, všude jen polaci a němci, jinak naši nic, že by měli skutečne jen čro lbc a ktomu někde čro z ještedu a neco z bukovky, místy také ten vdf, je zajimavé že signal z rbk je tam zarušen polákama.
V pražských Strašnicích a Malešicích mě Lubaň funguje jen na f. 91,5 – Trójka, ostatní frekvence bohužel nedokážu naladit. Loni na podzim jsem tu Trójku ladil nahoře v Malešickém parku (kam občas chodím chytat) a na f. 91,5 hrálo vedle té Trójky také radio Niederösterreich z rak. Jauerlingu. Byl jsem za něj rád, protože naladit v Praze Jauerling není nijak snadné. Rozhodně je to obtížnější, než naladit polskou Lubaň.
Luban je kolem Prahy hodne silna, treba pri vyjezdu po D1 smer Brno rusi mezi Pruhonicemi a Mirosovicemi i prazske a mistni stanice (89,4 prska do Country a do Hey, 103,6 silne rusi Oldies Radio). Stejně tak ruší při cestě po D8 nebo D10 Jelenia Gora prijem Plusu na 92,6, zejmena u te D8 za Odolenou Vodou je to hodne znat.
Polaci na Jelenie Gore navic vubec nedodrzuji utlum smerem na nase uzemi, jak u radii, tak u jejich DVB-T v III. pasmu.
polaci tam moc omezení nemají u radií, když koukneš na fmscan tak tam sou diagramy, jen malo ktere radio tam ma ořez na čr, jinak je tam „talíř“ jako prase 😀 stačí kouknot, radio wroclaw, zet, jednyka… akorad ta jednyka na 92,5 tam ma skutečně omezení, ale asi ho nedodržují… dvb-t v dab pasmu ho ma mít taky, totež dvbt v dvbt pasmu, tam je taktež omezení, pravda že ja u sebe polaky nechytnu vubec, ani v dab (ale tu televizi) pasmu ani dvbt. Zato radio tady ruší spoustu stanic.
no, zase na druhou stranu, některá polská radia mají o něco lepší výběr hudby než ty naše (namátkou Muzyczne radio apod., kde hrajou, mimo jiné, i 80s, aktuální novinky apod.) takže ne vždy je na škodu je chytat až tak daleko u nás. 🙂
spíš pro polske řidiče kamionů a dodave 😀 ale take pro tech kotel poláků, nekdy jich je u nas na severu čech tolik že mam pocit že jsem zajel do polska 😀 ale kterej čech by poslouchal cizince? A polskou hudbu 😀 a muzyczne radio nema tak silne pokrytí, jako třeba zet či rmf fm. To same by se dalo říct o němcich, kde dodržují modulační parametry a tak nerušej přes půl fm pasma a neprskaj do vedlejších stanic.
Souhlas, Muzycne Radio často poslouchám v autě na 106,7 při cestách na sever (slušně hraje už před Mladou Boleslaví a dobře jde i při sjezdu od pražského Černého Mostu k Labi) a hlavně v noci a večer hrají zajímavě, někdy dost mimo běžný formát, v noci tam třeba jedou i filmové soundtracky.
Cizí rádia poslouchám rád a dlouhá léta, nejčastěji německé a rakouské stanice (na chalupě mi jedou stále – R.SA, OE2/3, Bayern 1 nebo Schwarzwaldradio z DABu), výhodou je mimo jiné to, že tam nenarazíte na odpadní český pop/poprock a ty jejich věci jsou většinou na lepší úrovni (jasně, najdou se i pitomé německé a polské věci, ale v porovnání s tím, co se hraje na našich mainstream stanicích, je to pohoda).
on špatne nehraje ani antenne brandenburg nebo radio berlin 88,8. Jsem zjistil dnes, jsou dobre podminky a přiválo mi to sem signal až z berlína, samozřejmě dab+. Neni tam českej pop, žadnej klus a podobně. R-SA hraje snad všude, co se tyče dab+, je v muxu mdr, ten nehraje taky špatně, schwarzwald radio chytnu taky, nebo mdr jump či mdr sputnik, ale nejlepši program ma radio bob! jedine rockove radio 😀 ale programem na jine urovni. U tech polaků, tak u sebe dab+ nechytnu, ale z tech co tu mam tak je to spiše polska tvorba, ale zato pokryti jako krava, třeba u sebe muzyczne radio nenaladim 😀 na te D10 to možne je, to jsem nezkoušel 😀 tam toho hraje hodně. Ale jelikož nemusim cizi radia, tak poslocuham radio hey, kterej hraje jak na d10 tak v praze, tak u mě 😉 když se chce tak se naladí 😉 jinak se ty česky radia nedaj poslouchat 😀 zajimave je že němci maji lepši zvukovou kvalitu než čro, přitom nektere stanice maji menši bitrate, ale třeba i 80kbs u antene bayern zní lepe než 80kbs u čro. Jak je to možne? Musim si užít dnešnich podminek, pak o příjem berlínu nejspiš přijdu. A zustane tu jen DR a MDR mux 😀 No a z čro, kdyby to zvukově šlo, tak se akorad regina dab, z teleko, kdyby byloy lepši pokrytí tak tam snad jen seejay, ale když neni signal tak z nemecka sunshine live.
Ukazky „Antenne P“ he-aac v1 s 80kb/s
https://www.uloz.to/!IMJX1RoCKeYa/antenne-p-2018-04-09-202044-mp4
https://www.uloz.to/!ktdtWZdOiNW7/antenne-p-2018-04-09-201607-mp4
Radio berlin tež he-aac v1 s 88kb/s
https://www.uloz.to/!XqcJht1XCpC9/radioberlin-88-8-2018-04-09-201833-mp4
Tak kdo chce muže porovnavat, zaroven si poslechnout jak zni berlín 😉 když porovnate zvuk s čro, tak myslim že čro je vic „plechovej“. Tak komu se bude chtit muže to i porovnat 😉 jde o originaly, tak jak to jde do dab+ není to nijak konvertované a tak podobně 😉
sunshine live he-aac v1 72kb/s
https://www.uloz.to/!qZXnTxayPHnz/sunshine-live-2018-04-09-205229-mp4
radio bob he-aac v1 72kb/s
https://www.uloz.to/!UeWQms2P9Y1z/radio-bob-2018-04-09-210411-mp4
MDR sachsen he-aac v1 88kb/s
https://www.uloz.to/!7zbpSdQ2jw0j/mdr-sachsen-bz-2018-04-09-210623-mp4
R.SA he-aac v1 56kb/s
https://www.uloz.to/!XZr5ajvMnXK1/r-sa-2018-04-09-210913-mp4
čro regina dab he-aac v2 48kb/s
https://www.uloz.to/!K4pGvgeaoDwr/cro-regina-dab-2018-04-09-211110-mp4
čro brno dab he-aac v2 48kb/s
https://www.uloz.to/!dNbVA7uQnEuN/cro-brno-2018-04-09-211707-mp4
čro radiožurnál he-aac v1 80kb/s
https://www.uloz.to/!pwaF74huFVjJ/cro-radiozurnal-2018-04-09-211922-mp4
sunshine live he-aac v1 72kb/s
https://www.uloz.to/!qZXnTxayPHnz/sunshine-live-2018-04-09-205229-mp4
radio bob he-aac v1 72kb/s
https://www.uloz.to/!UeWQms2P9Y1z/radio-bob-2018-04-09-210411-mp4
MDR sachsen he-aac v1 88kb/s
https://www.uloz.to/!7zbpSdQ2jw0j/mdr-sachsen-bz-2018-04-09-210623-mp4
R.SA he-aac v1 56kb/s
https://www.uloz.to/!XZr5ajvMnXK1/r-sa-2018-04-09-210913-mp4
čro regina dab he-aac v2 48kb/s
https://www.uloz.to/!K4pGvgeaoDwr/cro-regina-dab-2018-04-09-211110-mp4
čro brno dab he-aac v2 48kb/s
https://www.uloz.to/!dNbVA7uQnEuN/cro-brno-2018-04-09-211707-mp4
čro radiožurnál he-aac v1 80kb/s
https://www.uloz.to/!pwaF74huFVjJ/cro-radiozurnal-2018-04-09-211922-mp4
chtel jsem sem dat ukazky z vysilaní, ale když to sem dam tak to zmizí 😀 da se to ale najit v teto skupině na fb 🙂 https://www.facebook.com/groups/1296962067091947/
Je-li v komentáři více odkazů, musím takový komentář schválit, je to ochrana proti spamu.
jo tak, chtel jsem dat možnost i tem co zrovna berlín nechytají, nebo nemaji dab+ radio, nebo chytají jen čro, nyní muže každy srovnat kvalitu zvuku i se stejným bitrate, take vam všem přijde že ten čro je takovej hodně plechovej? Nebo jak to nazvat, překomprimovanej, oproti němcům? Se stejným bitrate, či dokonce nižším než 80, ale také o něco vyšším, ono i tech 56kbs z německa zní pomalu jako našich 80, jak je to možné? Přitom čro údajně nakoupil nejmodernejší technologie a neustale vylepšoval vysilače, neustale se měnila technologie, pořad nějake vyluky, proč ale zvuk není jako v nemeckých multiplexech? vždyt i tech 72kb/s z nemec hraje líp 😀 Zajimala by mě kvalita z polska, slovenska či rakouska 🙂 to už tady na severu nechytnu.
Byly mírně zlepšené podmínky …
Také jsem pozoroval, když kousek od Hradce Králové jsem zachytl vysílač Cottbus/Calau – BB Radio 107.2 217km a Polskou Zielenou goru a 88.3 RadioZet s RDS, 234km. Překvápkem bylo i zachycení Bavorského Ochsenkopfu 90.7 B1, 99.4 B3 sice na hranici poslouchatelnosti, ale šel, 294km.
jojo 🙂 aspon neco, jen škoda že u dab+ to poznat není. Dneska už mam jen slabý naznak, ale vyladit by to možna šlo 😀 no uvidím.
Ochsenkopf až v Hradci Králové? To už je DX pecka. O takových záchytech si mohu nechat jenom zdát.
Nedávno jsem četl Vaše příspěvky na stránkách Radiotv. Jsou super! Zejména mě zaujalo, že dokážete poblíž Votic naladit FM signál z daleké hory Säntis. Já jsem se ho pokoušel naladit na Skalce, v Mníšku pod Brdy. Hrál mi tam Hochries, Wendelstein a Gaisberg, ale Säntis jsem nechytil ani na jedné z jeho pěti frekvencí a to jsem měl připojen lineární dipól.
bavorsko jsem v dab+ naladil i na liberecku stejně jako berlín, ale nevim o ktere vysilače šlo, chytlo to 2 muxy z berlína jeden, fm je tady hodně zarušené. Ale je to zajimave 🙂 Co se tyče fm tak na kralovehradecku poklona navzdory zarušenemu fm pásmu a chytit bavorsko. Pokud mate dab+ přijímač, mužete někdy zkusit na te lokalitě chytit dab+ z toho bavorska zdali se aspon načte, možna zkuste i ten berlín 😀 třeba se to alespon načte, nějaky naznak signalu stačí 🙂 tedka byli vyrazně zlepšené podmínky, ten berlín by vam možna šel. Snad budou zase nekdy takove podmínky abych vyjel na liberecku a na tom velkym kopci to proladil a byli tam tak extra vzdalene vysílače 🙂
U toho Hradce Kr. to bylo u obce Divec ca. 280m, šlo tam toho spousty, samozřejmě signály z Polska a samotná Praha, s RDS 93.7 Hitr. City (104km) nebo i Kladenský Relax 92.3 (130km) – ten dal Rds loni přímo na Královéhhradeckém náměstí. Jinak Säntis je o lokalitě a bohužel frekvence jsou dosti zarušeny. Zkušenost tu mám jen ze 101.5 Švýcarského prvního rozhlasového programu. Vesměs, pokud mi jde doma velice dobře Wendelstein (290km), je relativní šance i na Švýcarsko. Jinak je radostí, něco takového vzdálenějšího v Česku i na Moravě a ve Slezsku ladit.