Nejnovější komentáře

  • Václav: Loučil se dnes Krusbersky?
    23:56 29.04.2025
  • PVo: Buď jsou na onlineradioboxu nově – a to i s playlistem, nebo jsem minule jen špatně hledal…. A Viktora Sheena…
    23:03 29.04.2025
  • PVo: Nic neposlouchám, ale koukal jsem že na play.cz a pro mě překvapivě mají více posluchačů než SeeJay, asi proto že…
    22:51 29.04.2025
  • PVo: ….to vypadá jakoby majitel zapomenul vypnout počítač se streamem… Cca tak před rokem a půl jsem nadhodil ten dotaz tady…
    22:44 29.04.2025
  • Tuxik: Ústí n. Labem HeyRadio na 100.2MHz od dnešního odpoledne on air.
    22:25 29.04.2025
  • Jakub DXer: Kometa slaví v Brně na Zelnaku, na pódiu samozřejmě moderátor Rádia Krokodýl.a 2 hostesky…
    20:29 29.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
10. 8. 2022 14:38

S tím počtem obyvatel se nějak museli seknout. Nenapadá mě důvod proč by měla pokrývat o 100 tis. obyvatel míň než 99,5.

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
10. 8. 2022 17:15

Az dostavi mrakodrap RT Torax vedle Karoliny, tak pak muzou zazadat o presun o 50 m vedle 🙂

Míra
Reply to  Oviradio.cz
11. 8. 2022 12:18

FM pásmo je přeplněné, zvedáním antén jen roste vzájemné rušení.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
11. 8. 2022 12:46

To je jen jeden úhel pohledu. Taky tím můžeš zarušení dané frekvence eliminovat. Záleží kde máš priority. 🙂

Míra

Je to vytloukání klínu klínem. Vem si u nás v ČB kótu Baba, kmitočet 88,4 je tam mraky let, ale potenciál kóty není vůbec využit – nutnost silně směrového diagramu….To samé Včelná 99,7….Neomezených kmitočtů je jen hrstka….Zvýšení efektivní výšky může zarazit ČTÚ již v zárodku. Vždy se posuzuje případ od případu…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
11. 8. 2022 15:14

Srandovní na té 88,4 je, že léta nebyly dodrženy zkoordinované parametry a nikomu to nevadilo. Až teď se ozvalo rádio Otava.

LU-

Tak Otava zkoordinovala kmitočet, který papírově (tak jak to vidí ČTÚ) neměl být zarušen. Ale on někdo jiný nedodržoval vyzařovák, signál v místě vysílání Otavy je tam úplně jiný a najednou se zjistí, že to vlastně ruší. Takových vysílačů bude víc. Kde není žalobce, není soudce, že ano.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  LU-
11. 8. 2022 16:21

Samozřejmě tím Blaník nijak neobhajuju a Otava je plně v právu. Chtěl jsem tím jen říct, že to v době vzniku 88,4 možná ani nemuselo být tolik uškrcené, evidentně to v reálu ničemu nevadilo.

Míra

Je to tam mraky let a mraky let papírově omezené….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
11. 8. 2022 18:21

To přece nijak nerozporuju.

Míra

To neřeším. Řesím, že je to kóta jako prase a vyzařovák jde oficiálně jen na sever. Západ nic, východ nic, jih nic.
Tím ničím myslím nějakých minimálně -18dB.
To samé Včelná…..stěží dotluče Kamenný Újezd, který je hned jižně…

Last edited 2 let před by Míra
Míra
Reply to  Míra
11. 8. 2022 22:01

Protože jsou to spolu s 99,7 běžné kmitočty. Evidentně v případě 88,4 byl problém i s Německem…

Matyas
Reply to  Míra
12. 8. 2022 10:27

To je ta příčina, že 88.4 se bez problémů chytá i za překlenutím pásu České Sibiře, což je nějakých ca. 70 km od vysílače. Nevím, jestli z této kóty u Rudolfova, vysílal tento kmitočet od počátku, protože i v druhé polovině 90 let, jsem u sebe ladil Rádio 21. Západním směrem musí být omezení, i kvůli případné kolizi s Hoher Bogenem na 88.3. Vždyť od Baby je tímto směrem vidět téměř ke Strakonicím či Písku.

Last edited 2 let před by Matyas
Marcel
Reply to  Matyas
12. 8. 2022 10:42

Při trochu lepších příjm.podmínkách jsem Blaník 88,4 chytal v Třebívlicích (Ústecký kraj). Jak to bude po výměně antén, uvidím…

Matyas
Reply to  Marcel
12. 8. 2022 10:52

No vidíš, to je hezký kousek, za běžných podmínek, co mám monitorováno i před Plzní směrem od Spáleného Poříčí nebo Nepomuku.

Noobish
Reply to  Marcel
12. 8. 2022 11:07

počas dobrých podmienok to hralo aj v aute v okolí Jaroměře (okr. Náchod), takže ten vysielač doletel fakt ďaleko – a to navzdory žurnálu hneď vedľa na 88.5…

Míra
Reply to  Matyas
12. 8. 2022 11:02

Oba kmitočty byly původně ve městě a pak se výškově zvedly.
Baba by byla vhodná i pro DAB, ale nemá cenu fantazírovat…

Matyas
Reply to  Míra
12. 8. 2022 11:07

To máš pravdu, pro DAB by byla dobrou lokalitou, záleží na ČTÚ, jak se k tomu příští rok postaví, kdy má vypisovat kmitočtové pásmo pro ČR.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
10. 8. 2022 14:48

Uvítal bych tam color, když už je tam hey 😉

PPK
Reply to  Oviradio.cz
10. 8. 2022 15:31

Pokrytí je díky obdobné výšce AS a minimální blízkosti zhruba stejné jako u 99.5 která je ovšem papírově čistší. Je to jen hra čísel, real bude +- stejný…

jouda
Reply to  PPK
16. 8. 2022 09:53

99,5 i 99,9 mají mezi sebou Katowice 99,7, které v Ostravě a okolí hrají dobře. Hey na 99,5 se přepnutím do mona nejspíš snaží zlepšit pokrytí po vzoru Impulsu. 🙂 Nová 103,6tka pak má zase 103,5 ze Slovenska (20 kW z Krížavy), která v Ostravě a okolí taky hraje pěkně. Takže ani jedno z toho nebude mít kdovíjaký dosah. Tak tak město samotné, dále pak zarušeno.

Franz
Reply to  Oviradio.cz
29. 8. 2022 22:42

Chápu dobře, že frekvenci 103.6 v Ostravě zkoordinovalo rádio hlx? A že velmi pravděpodobně tento projekt vyhraje licenční řízení?

Podle všeho byly na jejich webu odstraněny reklamy odkazující na projekty DJ Lowy a ostatních.

Stejně je mi divné, že se DJ Lowa, coby ředitel Hitradia Orion, angažuje v projektu, který se chce svým názvem evidentně přiživit na slavné značce.

Předpokládám, že Lowa nejedná zrovna podle zájmů společnosti Media Bohemia. Nebo se pletu?

Nepokusí se Media Bohemia zablokovat tento projekt přihlášením Fajnu do licenčního řízení?

PetrPe
Reply to  Franz
30. 8. 2022 07:32

Tim, ze v zadosti je primo GPS souradnice mista vysilace vidim jako malo pravdepodobne, ze by se prihlasil nekdo jiny a domluvil se s Karolinou. Urcite to maji osefovane. Kdo vi, treba budou MB tise podporovani. Jinak receno, kdo bude dodavat reklamu? 🙂 Spise co me zajima, tak nazev. Zda se domluvi na znacce Helax, ktera je pro MB mrtva. Nedokazu si predstavit znelky s nazvem HLX. Prave poslouchate radio HaeLiX, nebo HiLaX 😂

Míra
Reply to  PetrPe
30. 8. 2022 07:54

Nebo „Ejdžlx – Ejdž-el-ex – Há-el-ix“
Ale jméno finálního produktu se asi změní.
Ohledně umístění. Toleruje se určitý rozptyl ? Ja myslím, že v závislosti na okolním terénu ano…

Franz
Reply to  PetrPe
30. 8. 2022 10:43

Moc se mi nechce věřit, že by se MB v tomto angažovala, když to finančně nedává smysl, ale všechno nasvědčuje tomu, že je to možné.

Nicméně od koordinace do spuštění je dlouhá doba, za kterou se ekonomické okolnosti dost mění, takže kdoví, jak to nakonec bude a zda bude vůbec zájem (a hlavně peníze) tento projekt spustit.

Když by neparticipovala MB, jak by se jinak řešil Radioprojekt? Pokud by paralelně existoval helax online a radio hlx 103.6, stejně by případní posluchači na fm podle mě zadali v radioprojektu helax.

Podle aktuálního Radioprojektu se helax ještě umístil ve třech okresech:
1. Karviná (6 tisíc)
2. Ostrava (5 tisíc)
3. Bruntál (3 tisíce)

Pokud se nepletu, tak nějaké radio hlx už v USA existuje?

PetrPe
Reply to  Franz
30. 8. 2022 11:20

Prave proto jsem si rikal, zda by jim to nejak posvetili. Prece jenom ten Helax Online neni ono a asi je to spise pro ne zatez. Je to korporat, ktery musi vydelavat. Kdyz to vemu tak, ze pro letni akce stale vyuzivaji Helax, tak by jim mohli vyjit vstric. Pokud v budoucnu nemaji v planu vyuzit tuto znacku, tak by byla skoda ji hodit k ledu. Dokazal bych si predstavit, ze jim poskytnou starsi techniku, ale fakt zalezi, jake tam maji vztahy.

PS: Lowa se asi musi chlamat, jak tu cte ty nase uvahy 😃 Proto jsou uz asi smazany ty reklamni banery na jejich strance..

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Franz
30. 8. 2022 11:26

Kdyby se v tom MB angažovala, nemuseli by vymýšlet patvar HLX a pokračovali by normálně dál jako Helax. Původní Helax jako rádio je de facto mrtvý, nicméně značka je v rukou MB. Samohrajku, co z toho zbyla, udržuje při životě Libor Červinka z Fajnu/Rocku. Ale FB profil Helaxu je kupodivu pořád aktivní a propaguje letní venkovní akce původní party DJs.

PetrPe

Jj je to tak. Treba je to jen nejaka mezifaze. Staci pockat a uvidime

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2022 21:59

express si koordinuje svoje vysílače, nedavno se objevili další koordinace, nedavno tuším v čb, zlíně, ustí, nebo nově ještě plzeň, ale stale jim chybí hk/pa, ova, ol a brno. Ve zbylých městech si koordinují své. Tak uvidíme, jestli si také nezkoordinují nejakou „rušičku“ i jinde.

Míra
Reply to  Jarda
30. 8. 2022 23:27

V ČB je plno (nové kmitočty)…

Honza K.
Reply to  Jarda
31. 8. 2022 06:53

Express fm –  107.8   České Budějovice/ul. B. Němcové 12/2  0,1kW (100W) – myslím si, že 100W by určitě neprošlo kvůli Spinu v Táboře. Každopádně bych si Expres FM v ČB přál.

Míra
Reply to  Honza K.
31. 8. 2022 08:02

Výsledek neutuchající a zuřivé snahy ,,Expresu,, dostat se do Č.B. To už je šílené 🙁
Spin vysílal 106,8 čistě pro CB. Už u Chotýčan předával táborské 107,8 (106,8 Rock Radio, Tábor).
Takže: Toto projde a radio Spin bude mít nově díru od Chotýčan až k Soběslavi.
Navíc v CB už nebude kam dát Autokina….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
31. 8. 2022 08:28

ČB – 2x Rock r. (97,3; 99,7)
Tabor – 2x Rock r. (92,1; 106,8) & 2x Fajn (87,6; 97,2)
To jen abys věděl na koho být naštvaný…

Míra

Dably MB jsme už řešili. Nestane se, že, by se v Táboře vypnula 106,8, aby se protáhl budějovický Spin více k severu….
Nestane se, že by se v ČB vypnulo jedno ze dvou RR, aby se frekvence využila účelněji.
Spiňáci, jezdící po D3 budou mít po ptákách….

Last edited 2 let před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
31. 8. 2022 09:39

To asi ano, ale dávat to za vinu Expresu asi není úplně fér…

Jarda
Reply to  Míra
31. 8. 2022 11:37

Pokud ten spin vůbec nekdo poslouchá 😀 obvykle je to bud babisuv impuls, nebo radiozurnal, blanik nebo e2.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
23. 8. 2022 13:48

Na tom webu není krom reklamy a loga jak od dítěte vůbec nic 😀 jak 5o Teda souvisi? ? Raději bych tam viděl color music 😉 snad se přihlásí.

PetrPe
Reply to  Jarda
23. 8. 2022 16:16

Color si kdo chce muze pustit na netu, radeji staronovy projekt spjaty s regionem 👍

Václav
Reply to  PetrPe
24. 8. 2022 10:39

Jakože bývám nakloněn Coloru, tak souhlasím s Petrem, i proto že o HLX bude větší zájem a hlavně už dávno mu měla být poskytnuta kompenzace (byť se směšným výkonem) ze strany MB, která násilně zničila nejposlouchahnější originální rádio, vyjmečně bych tento pojem použil na rozdíl od přejmenování Hitrádií, jejichž majitelé dávno před změnou stejně dělali maximum pro to, aby vypadali nejpodobněji. HLX bych dal i 103,9 ať to zůstane zachované, kdoví jak 103,6 vůbec půjde slyšet, např na porubě, které je nakloněna bouráku 103,5

Navíc je to otázka priorit skupiny Pýcha, že dal Hey, mohl klidně Color, jestli snad byl větší zájem? VŽdyŤ hey bude zanikat ve stínu Čas Rock a ostraváci měli i pražskou alternativu Beat, no dobře Hey není zprofanovaný, ale v současnosti lepší playlist Beat. Ale klidně když najdou kmitočet pro Color, asi bych neodbýval že se dá pustit na netu.

Last edited 2 let před by Václav
PetrPe
Reply to  Václav
24. 8. 2022 10:57

Ja to vidim tak, ze Color se k nam stejne jednou v budoucnu dostane diky Color DAB muxu. U stanice HLX pujde o to se dostat co nejjednoduseji mezi lidi a davat o sobe vedet. Pokud pujde program v Ostrave, tak si ho s postupem casu muzou najit puvodni fanousci na netu. Zalezi jaky maji plan, treba takhle budou vytvaret sit malych vysilacu ve F-M, Opave atd. V budoucnu se treba svezou s tim zatracovanym DABem.. Vse je stejne o penezich. Ale sami vidime, ze pokud muze v nedaleke mensi Olomouci vzniknout nejake nove radio Metropole, v Brne maji treba Free, tak proc by to neslo…

PVo
Reply to  PetrPe
24. 8. 2022 11:50

no rozdíl asi je pokud to má být rádio samostatné jako firma (což je daleko těžší) nebo součást firmy která provozuje i jiná rádia ( což je jak Free tak Metropole, které uvádíš za příklad).

Taky bych byl pro HLX. Už jen proto že regionální rádio v Ostravě chybí a taky protože Color vzbuzuje spíš jen podprůměrný zájem.

PetrPe
Reply to  PVo
24. 8. 2022 12:20

Jedna vec je pravda, ze pokud, tak urcite se nebude jednat o nejaky puvodni moloch a bude to spise low-cost verze Helaxu. Jak puvodne sam JJ psal na FB, ze uz stejne pul rok na 93.7 moderovali zdarma, ze jsou vetsina podnikatele, tak je to asi jen jejich zabava. Kdyz to budou mit mensi verzi radia bez stovky redaktoru, vselijakych odborniku, jak zde bylo psano o Orionu (nemyslim spatne), nebo bez kazde obdobi roku novych sad znelek (Fajn) tak by je to nakladove nemuselo stahovat dolu. Nebo treba taky jak uz tu nekdy psal Ovi, u hudebniho radia jsou zpravy zbytecne… Uvidime, rozhodne v Ostrave chybi svezi nova tanecni hudba se starymi znamymi spikry 😉

Míra
Reply to  PetrPe
24. 8. 2022 12:33

Dáš příklad svěží nové taneční hudby ?
Mě třeba zaujalo toto, akorát ať si každý posoudí, jak moc „nové“ to je…
https://youtu.be/U6Xz8foh7XQ

PetrPe
Reply to  Míra
24. 8. 2022 14:56

Mysleno tak, ze ted je u nas na tanecni hudbu jen Kiss, ktery se spise utapi v historii ala 90ky atd. Nerikam, ze nehrajou nic noveho, ale puvodni Helax byl lepsi. Urcite ne jen pro me, ale i pro tech nekolik tisic posluchacu, kteri po vypnuti Helaxu presli na Kiss. Bo tu proste nic jineho neni. Nic vic, nic min.

M.K
Reply to  PetrPe
24. 8. 2022 17:08

Na Ostravsku je i Max rádio a nebo Housegen rádio se zaměřením na taneční music.

M.K
Reply to  M.K
24. 8. 2022 17:39
Míra
Reply to  PetrPe
24. 8. 2022 17:27

A co E2 nebo Fajn, to už není dost taneční ?

Václav
Reply to  PetrPe
24. 8. 2022 14:34

Ano je dost možné že to bude nejefektivnější dokrývač – minimální výkon, maximální poslechovost, takových v republice moc není, většinou nejsou zachytitelné v poslechovosti.

Reply to  Jarda
30. 8. 2022 11:32

Klidně jim ho věnuji. 😀comment image

Last edited 2 let před by frkotou
PVo
Reply to  frkotou
30. 8. 2022 11:37

L bych dal (uhlopříčkou v pravé nožičce H) jinou barvou, aby bylo patrné, jinak logo v pohodě

Reply to  PVo
30. 8. 2022 12:13

Ještě mě napadlo toto.comment image

Last edited 2 let před by frkotou
PVo
Reply to  frkotou
30. 8. 2022 15:15

to spíš ta kombinace černé a červené. Co to L taky černé?
…ale samozřejmě je to jen můj názor…

PetrPe
Reply to  frkotou
30. 8. 2022 11:42

Pridej zlutou a tri vykricniky at je to dokonale 😃

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  frkotou
30. 8. 2022 12:11

Pěkný. 🙂 Já jsem si před časem z nudy upatlal tohle, ale to se ještě nevědělo jak to všechno nakonec bude. 😀
comment image

Marcel
Reply to  Oviradio.cz
23. 8. 2022 13:49

Na 103,6 vysílalo v počátcích R. Orion. Pamatuji si, že měli znělku „Stotřišest až devět“ Proč vlastně tu frekvenci opustilo a šlo na 96,4?

Last edited 2 let před by Marcel
JM.
Reply to  Marcel
23. 8. 2022 14:06

Předpokládal bych kolizi se 103,5 FM Žilina-Krížava.

jouda
Reply to  JM.
23. 8. 2022 14:40

Krížava 103,5 bude tu novou 103,6ku dost omezovat, v Ostravě a okolí hraje velmi dobře.

PetrPe
Reply to  jouda
24. 8. 2022 15:48

Tak mi to nedalo a projel jsem se dnes autem po Ostrave s 103,6 a babo rad. Po zadne Krizave ani zminka. Byla jen slyset CRo Dvojka. A to relativne poslouchatelne. Od kud to bylo, z Vrbna p. Pradedem? Nemuze byt mozne. Nebo mam vadne radio? 😅

PPK, jidxc
Reply to  PetrPe
24. 8. 2022 17:18

Světe div se, Krížava je sice v simulacích RadioLabu poměrně silná (proto asi srazila počet obyvatel 103,6), ale v měření spíš tak prská, bo je přes Beskydy rozbitá jak Bagdád, a dá se relativně poslouchat spíš mimo Ostravu. Na 103.6 je v OVA opravu Dvojka z Vrbna. I když je na poslech relativně čistá, je tak slaboučká, že ji nový vysílač smaže na hony daleko. Toť realita měření z podzimu/zimy 2021.

Franz
Reply to  PPK, jidxc
24. 8. 2022 17:44

Jidxc: prosím opět o aktualizaci Radioprojektu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
24. 8. 2022 17:21

Krížava je o 100 kHz vedle, což při intenzitě kolem 30 dB není pro moderní autorádio žádný problém. Horší to bude na domácích a přenosných přijímačích, kde je ta selektivita o dost horší. Tu Dvojku jsi trefil, je to z Anenského vrchu, kde je téměř přímá viditelnost na Ostravu a byť je to 70 km daleko a jen cca 100 W tím směrem, problémy to dál od vysílače ostravské 103,6 zcela jistě dělat bude. Víc než pokrytí samotné metropole bych si od novinky 103,6 moc nesliboval.

PetrPe

Diky. Myslel jsem si, ze Krizava delat problem nebude, uz kvuli Beskydskemu pohori. Tak samo, kdyz bude mit 103,6 vyzarovani smer na F-M, tak taky to naopak nebude ohrozeni pro Krizavu. Pravda je, ze ty nase Ostravske vysilace jsou hned po prejeti CZ/SK hranice skoro neslysitelne. A to i ty velice silne. Jsme proste v udoli

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
24. 8. 2022 18:01

Samozřejmě narozdíl od Petra vycházím jen z teoretických dat, měřením to podložené nemám. Věřím, že to bude alespoň v Ostravě fungovat dobře, jen to holt nebude 93,7. 🙂 I tak věřím, že to Ostraváci uvítají s nadšením. Osobně mám z návratu exHelax party velkou radost, přestože se mě to pokrytím absolutně netýká.

PetrPe

No, nezbyva snad jen pevne verit, ze to vsechno klapne tak, jak tady spekulujeme 🙂
Uz se tesim, az vyrazim autem po kraji a budu „zamerovat“ realne pokryti. Urcite pote dam nejake info, jak se to v realu jevi 😉

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
24. 8. 2022 20:23

Řeknu to takhle, pokud tam Dvojka chodí s RDS, asi bych se trošku bál a třeba za hradbou paneláků někde na kraji Ostravy to teoreticky už může být nepříjemně zarušené. Pokud tam Dvojka chodí bez RDS a s častými úniky, asi bych byl relativně v klidu. 🙂

PetrPe

Byla bez RDS a kupodivu smerem k Porube stejne zasumena jak v centru. Takze asi OK 👍 Uvidime, kota je podobna jak Hey a vykon tusim stejny 50W. Takze hruby odhad pokryti by mohl byt uz dnes, byt to jsou jine frekvence. Jak rikam, pockam si, otestuji a dam tu vedet 😉

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
24. 8. 2022 20:54

Problém může být například v Hlučíně a dále na západ, kde je to vůči Ostravě už dost za kopcem, kdežto Anenský vrch už tam svítí bez jakékoliv terénní překážky.

jouda
Reply to  PetrPe
24. 8. 2022 21:04

Kousek za ZOO směrem z města ven už mám jen Krížavu a po Vrbně ani stopy. Ohledně skutečného pokrytí je ještě otázka, zda bude reálně dodržen povolený ERP. 🙂

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
26. 8. 2022 16:55

Nedalo mi to a po prostudovani fmscanu a jeste jine podobne stranky se souborem vysilacu, jejich vykonem a kvalitou signalu na navolenem miste Ostrave mi vyslo, ze by u nas mela byt da se rici v pohode volna relativne hezka frekvence 106,6 FM. Ikdyz se data dvou portalu kvalitou signalu trochu rozchazela, tak u obou byla tato frekvence jako malo zarusena. Dnes jsem se s touto frekvenci projel po Ove a v podstate v pasu od zapadu (Poruba) po centrum je volna jen se sumem. Bez vyrazneho ruseni jinou stanici. Pocitam, ze smer vychod (Michalkovice) se bude mozna vice projevovat Polsko. Ale rozhodne vubec neni zarusena tak jak ta 103,6 FM na zapade Dvojkou a na vychode Slovaky. Zeby nejaky dokryvacek pro vami vymodleny Color? 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
26. 8. 2022 17:13

Stopkou v případě 106,6 bude ostravská 106,3MHz/1kW Rádia Z, velmi pravděpodobně i Poláci na 106,7MHz/1kW a ani 106,8MHz/20kW z Pradědu tomu moc nepomůže. Takže bohužel. 🙂

Last edited 2 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
PPK, jidxc
Reply to  PetrPe
26. 8. 2022 18:25

Pokud chcete uvažovat o 3 desetinovém odstupu, tak nový kmitočet musí mít v podstatě stejné umístění a parametry jako jeho jíž existující 3-des kolega. Což v případě kilowatty 106.3 z ČSAD opravdu nehrozíte. 🙂 Tak možná 50W. A to je jak víte rozdíl 30-17=13dBW. ČTÚ by zkouslo ještě tak 3dBW. O kolizi vs Praděd 106.8 a Polácích na 106.7 samozřejmě nemluvě. Smůla…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PPK, jidxc
26. 8. 2022 18:34

Tak ten Praděd by asi s odřenýma ušima prošel, viz 99,5. Ale v tomhle případě je to stejně plat prtný. 🙂

PetrPe
Reply to  PPK, jidxc
26. 8. 2022 18:35

Tak jsem si to jen zkusil jako koordinator amater 🙂 Diky za odborny rozbor 👍

J K
8. 8. 2022 18:42

Signál rádio zařazuje do programu sobotní večerní 80’s párty – nemoderovaný mix osmdesátkových tanečních hitů.

TÉMA
80's párty Signál rádia
Tomáš Hron
Reply to  J K
8. 8. 2022 19:32

Moc nevím, co přesně si mám představit pod slovním spojením „osmdesátkové taneční hity“. Signál Rádio v posledních měsících kontinuálně dokazuje, že umí hrát jak kvalitní a jinde nehrané 80s věci například od Valerie Dore, Imagination nebo Den Harrow, tak i české příšernosti od Davida, Vondráčkové, Zagorové a podobných. Měli by se konečně rozhodnout, jakým směrem chtějí tuhle stanici směřovat, protože v tuhle chvíli je to jakýsi podivný neposlouchatelný mix Blaníku a Flash Radia. Staré posluchače tím ztratí a nové nezískají, resp. získají na pár minut, než kvůli vykopávkám z doby normalizace raději přeladí jinam. Pokud se v sobotní osmdesátkové párty tyhle hrůzy objevovat nebudou, mohlo by se jednat o zajímavý programový prvek. Troufám si ale tipnout, že většině opravdových fanoušků hudby osmdesátých let nebude ani tuto sobotu na displejích jejich rozhlasových přijímačů svítit frekvence 95,7, nýbrž 90,7. A myslím, že i u těch mimopražských to bude podobné.

TÉMA
80's párty Signál rádia
Jakub Melin
Reply to  Tomáš Hron
8. 8. 2022 19:38

Díky, jsem rád, že fanoušci 80s mají na sobotní večer jasný program, už skoro šest let 🙂

Asi to budu muset nějak zapromovat, byť i přes nulovou reklamu posluchačů sobotního Lahůdkářství na Coloru stále přibývá a dělá mi to radost.

Tomáš Hron
Reply to  Jakub Melin
8. 8. 2022 21:03

Není zač. Já se o propagaci Lahůdkářství mezi lidmi už delší dobu snažím, ale poslední dobou s potěšením zjišťuju, že jej někteří lidé začínají objevovat sami, aniž bych jim o něm řekl. Spoustu lidí už zkrátka nebaví stále dokola poslouchat Words, Relax a Moonlight Shadow a hledají alternativu, a to je jedině dobře. Pestrý osmdesátkový playlist bez socialistické pachuti je v Česku na FM naprostou vzácností a v současnosti ho nabízí asi opravdu jen Color v pátek a v sobotu večer. Možná se ale blýská na lepší časy, Signál Rádio mi na FB odpovědělo, že česká hudba se v sobotní 80s párty bude objevovat jen velmi výjimečně. Tak uvidíme.

Poslouchac
Reply to  Tomáš Hron
23. 8. 2022 10:55

Je pravda, že česká hudba mi na Signálu neskutečně vadí a proto neposlouchám…..

Míra
8. 8. 2022 16:22

Pokud byste se někdo chtěl zúčasnit prezentace RP Q1+Q2 2022, máte možnost ve středu 10.srpna 2022 v 10h ve Werichově vile, U Sovových Mlýnů 501/7, v Praze 1 – Malé Straně.

PVo
Reply to  Míra
8. 8. 2022 18:40

jo to bych se podívat šel rád (na rozdíl do studia Hitradia 🙂 ) ale asi mě to časově nevyjde

PVo
Reply to  Míra
10. 8. 2022 11:48

Co čtu na Mediaguru, tak v poslechovosti včera ( týdenní data beru spíš jako známost než skutečnou poslechovost) posílila jen prakticky E2 a poněkolikáté Kiss. Blaník dobíhá stále rozšíření pokrytí a na současné má stále nižší výsledky než před podstatným zvětšením.
minule tu někdo Kissu prorokoval pokles. I když z mého hlediska jednooký mezi slepými králem.

Mluvím samozřejmě o velkých rádiích, malá(= s poslechovostí do 50 tisíc) mohou mít % nárůsty/úbytky větší. A mají v celku logicky spíš nárůsty, když ta velká mají úbytky…a % posluchačů včera je stejné 54,5% (+0,2% od minula)

To dosti mizerný % posluchačů včera celkem vůči jiným státům v Evropě, je evidentně dané mizernou nabídkou (nabídka fakticky průměr průměru).
Když si vzpomenu jak někdo ( tuším Hrabák) na Digizone povídal jak jsou formáty v ČR pokryty tak to plácal nesmysl jen z pozice v oligopolu než že by to byla pravda.

PVo
Reply to  PVo
12. 8. 2022 11:39

Zajímavý je růst poslechovosti přes DAB…. zajímavý z hlediska toho že nabídka přes DAB je stále stejně dosti nijaká i vůči FM a není fakticky žádný rozvoj za poslední rok (sice jsou navíc nějaké německé, ukrajinské stanice a ZUN, ale zase vypadl třeba Samson a Západ) takže ten růst je jen díky zvětšující se penetraci DAB přijímačů v populaci.

Prezentace aplikace PowerPoint (median.eu)

JM.
Reply to  PVo
12. 8. 2022 14:51

Já prostě nechápu, že tomu průzkumu ještě někdo věří. Vždyť je to k smíchu!

Podle RP poslouchá skoro polovina dotazovaných alespoň jednou týdně rádio přes televizi. Přes televizi! A 11% to prý dělá denně.

Neznám nikoho, naprosto nikoho, kdo by rádio přes televizi poslouchal. Kdysi jeden zákazník poptával settopbox k HiFi soustavě, aby mohl poslouchat D-Dur, když ještě nebyl DAB rozšířený. Pár lidí takhle možná poslouchá Proglas nebo jiné stanice ČRo, ale bude to naprosto zanedbatelné procento. Kdo z vás zná ty zástupy lidí, kteří ladí rádio přes televizi, přičemž milion lidí to prý dělá denně?

Jak pak lze čemukoliv z toho průzkumu důvěřovat, když tohle je do očí bijící nesmysl?

Penetrace DABu u nás je násobně menší než v Německu, v Bavorsku se celoplošně vysílá přes 10 let a mají tam už léta dokonalé pokrytí, mnohem víc stanic než na FM, vše, co je na FM, je už roky i v DABu, rádia tam aktivně DAB propagují. Přesto je penetrace přijímači kolem 45-50 % a denně DAB poslouchá kolem 26 % lidí (to číslo samozřejmě postupně roste). A u nás, kde je celoplošně jen ČRo, v obchodech donedávna DAB rádia skoro nebyla, vysílá se reálně tak tři roky, v DABu je toho až na Prahu méně než na FM a rádia o tom neinformují, prý denně poslouchá DAB 14 % lidí?

Kdo z vás tomuhle nesmyslu věří, tak asi věří i na kouzelné skřítky a mluvící jeleny se zlatým parožím.

PVo
Reply to  JM.
12. 8. 2022 17:07

To může být sociální bublinou.
Že mám něco s automotive tak mám kolem sebe spoustu lidí co má auto s DAB. Rozhodně v mém okolí je penetrace DAB daleko větší než je obecně v ČR
A i obecně služební park je dalekou mladší než soukromý kde je průměr stáří tuším 13 let a kde je DAB přijímač stále většinou něco vyjímečného

Můj otec občas přes TV poslouchá rádio ( Plus, Dvojka, Dechovk,a Český impuls..v pořadí četnosti jak píšu… tak polovina z nabídky rádií v DVB-t není ode mě smazána .
A když jsem byl ještě převážně v Praze tak jsem občas měl zapnutý D dur.
Nicméně teď cca 2 roky přes TV neposlouchám rádio vůbec.

DAB příjímač mám (ale v Praze) a stejně jsem jej po odstoupení Seejay z DABu pravidelně nepoužíval. Kdysi jsem si jej koupil spíš proto abych věděl o co jde než že bych očekával že v aktuální nabídce budu něco pravidelně poslouchat.

Rozhodně reálnosti dat Radioprojektu věřím víc než když si třeba Seznam udělá svůj průzkum jen na svá rádia…

K „skoro polovina dotazovaných alespoň jednou týdně rádio přes televizi“: opakuji že týdenní poslechovost je spíš známost a známost vysílání rádií přes TV je většinová
Záleží na sofware tv přijímače případně settopboxu, někde se dá rádio vyčlenit tak že ani není v nabídce, jinde je automaticky v paměti s tv kanálama a při oblíbení činnosti většiny populace u TV =překlikávání kanálů na ně nutně narazíte… a někdo tohle pak hlásí jako poslech.. 😀

Last edited 2 let před by PVo
Míra
Reply to  PVo
12. 8. 2022 17:45

Já jsem si nechal přestavět auto na DAB v době,kdy byly Budějce na FM mrtvý. Dneska jedu FM, páč na DAB je pro mne jen R1 a to je ve finálena FM taky…

Jarda
Reply to  Míra
13. 8. 2022 07:50

Tam vysílá RTI a to ma kvalitní zvuk 😉

PVo
Reply to  JM.
12. 8. 2022 17:52

Nutno je si třeba uvědomit že RP není skutečnost ale odraz skutečnosti zkreslené podle subjektivního vnímání zpovídanými respondenty, taky proto mohou být „naměřená“ čísla apriorně vstřícná třeba k novým technologiím ( respondent se rád pochlubí že ví o co jde) nebo k rádiím které mají obecně lepší image (alespoň v sociální bublině respondenta)

H.
Reply to  PVo
12. 8. 2022 20:21

Já když tady vylezu na ulici a zeptám se lidí, co je to DAB, tak kolik z nich správně odpoví? Dva ze sta? Možná tři, pět. Ale víc ne. Ono je též něco jiného poslouchat DAB a něco jiného je být si toho vědom a umět to popsat. To, co leze z RP, je nonsens. K těm číslům nelze věrohodně dojít ani kdyby byla zrovna pravdivá.

Last edited 2 let před by H.
PetrPe
Reply to  H.
13. 8. 2022 08:34

Hodne lidi posloucha DAB a ani to nevi. Prikladem jsou nove automobily ktere automaticky prepinaji z FM na DAB. Tyto dve pasma jsou i spolecne pro ulozene stanice v radiu. Zadne prepinani jak mezi AM a FM…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
13. 8. 2022 09:51

To je sice hezké, že to přepíná, ale pokud to nemají synchronizované, tak to působí hrozně rušivě. Technicky tomu přece nic nebrání, veškerá distribuce na FM vysílače probíhá v digitální formě, tak by přece nebyl problém někde po cestě vytvořit cca dvouvteřinové zpoždění. Holt budou na rozhlasech pouštět časomíru o to dřív, aby to k posluchači dorazilo akorát načas. Nechápu, že už to dávno neudělali. Ale to není jen případ ČR, Němci to mají stejně.

PetrPe

Taky to znam, konkretne u radia Z. Ale neni to pravidlem. Nekdy to prepne bez posunu, nekdy zase s posunem. Mozna pri FM=>DAB to bafruje a prepne synchonizovane, ale z DAB=>FM to neumi. Ale co resime, zrovna u toho Zetka neni v DABu a FMku ani stejny nazev radina 😀

PVo
Reply to  H.
13. 8. 2022 10:55

A to jste někdy zkoušel se ptát lidí na ulici ? Nebo si to jen myslíte?
Samozřejmě že v tom čísle mohou být třeba jedinci, kteří si myslí že poslouchají DAB když mají digitální tuner co jim ukazuje čísla frekvence FM. Záleží jak povšechtně jsou formulované otázky průzkumu (mě se nikdy v rámci Mediaprojektu/Radioprojektu nikdo neptal takže nevím)

Millhaus
8. 8. 2022 09:09

Včera jsem byl v Děčíně,a na 96,7fm jen nosná a rds radio hey,nevím jestli test a nebo výpadek.

Jarda
Reply to  Millhaus
8. 8. 2022 20:59

pokud jede modulace a rds, ale nehraje, tak je výpadek trasy (internet), asi to provozovateli netu zase zdechlo, stačí napsat do radia, oni to opraví 😉 hodne se jim to stava v blansku, kde jim taky blbne net.

DjK
8. 8. 2022 07:14

Fajn radio na frekvencích 104,7 Vsetín a 105,2 Valmez má zřejmě nastavený jiný PI kód oproti středomoravským (94,4 96,0 102,8 102,9 105,3), ačkoliv na sebe místy navazují, autorádia automaticky nepřeladí – vyzkoušeno v několika autech…

TÉMA
Fajn radio
DjK
Reply to  Oviradio.cz
8. 8. 2022 14:33

Regional mám právě vypnutý trvale, myslím, že by to měli spravit (sjednotit)

HOME
28K
0
Přidejte komentář, prosím.x