Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: RUDL: pan Holík se dnes divil, že přenos z Vatikánu měla i televize n@va (což jsem tady psal včera). Jinak…
    19:58 28.04.2025
  • Michal R.: Ano poslední zhruba rok se vysílali pro Moravu a Slezsko jen písničky na přání z Ostravského studia . Vysílalo se…
    17:48 28.04.2025
  • frkotou: Poslední dobou se z Ostravy vysílaly jen večerní písničky na přání ne? Možná i něco o víkendu přes den.
    15:19 28.04.2025
  • MartyS: i těch 10W je hrozně moc. Komplet celý HiFi receiver 820A při běžné pokojové hlasitosti na FMku bere do 15W(měřeno…
    14:29 28.04.2025
  • Václav: Podle nové metody? 😀 Srovnatelná je ta denní. Ale i tak se Blaníku darí na celé Moravě.
    13:36 28.04.2025
  • Franz: Malá posluchačská skupina Blaníku? V Moravskoslezském kraji 173 tisíc posluchačů týdně. Taková čísla měl Helax naposledy v 90. letech. Dokonce…
    11:08 28.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
27.9K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Míra
2. 6. 2022 06:38

Digimedia 2022 je za námi – celkem bez reakcí. Zazněli pravdy i kraviny. V dohledné době se očekává start dvou DAB sítí. DB je celkem jasná, ale ta druhá mi nějak nedochází.
Příklon k 5G visel ve vzduchu.

PVo
Reply to  Míra
2. 6. 2022 11:33

s tou regionalizací na úroveň kraje jsem měl pravdu, budou se dělat sítě tak aby odpojování bylo možné

Míra
Reply to  PVo
2. 6. 2022 11:47

Jo, taky jsem to říkal. Zájem o totalSFN nemá a neměl ani ČRo.
Zároveň se napnilo mé volání o preddohodě, co bude v „aukci“ nabídnuto – jak mají sítě vlastně vypadat.

MichalP
Reply to  Míra
2. 6. 2022 12:12

Já bych to celé viděl trochu šířeji, než jen ten požadavek na regionalizaci.
Původní myšlenka bylo zkoordinovat +/- 6 celostátních okruhů s minimální či žádnou možností regionalizace + 1 jeden pro ČRo. Tím by vzniklo dostatčné množství prostoru pro stávající vysílatele a současně by zbylo dost prostoru pro nové projekty.
Stávající vysílatelé nejdřív tedy rozvoj DABu betonovali totálním nezájmem s tím, že když tam nikdo nebude vysílat, tak to celé tak nějak po tichu zahyne pro nezájem. Jenže především díky pánům Kropáčkovi a Řápkovi a jejich odhodlání s podporou ČRo tu DAB s námi je a zdá se, že se etabloval.
Když už to konečně vypadalo, že by se mohly soutěžit plnohodnotné celostátní okruhy, tak stávající provozovatelé opatrně otočili, že DAB vlastně možná ano, ale že se musí vyřešit regionalizace.
Co to v reálu znamená? Celostátní sítě se musí znovu navrhnout. A co to mimo jiné bude znamenat? Nebude jich moci být 6+1, ale spíš tak 3,5 +1.
A co to v reálu znamená pro rozvoj DABu? Zpoždění minimálně o další rok (super, každý rok navíc dobrý = úspěšně betonujeme dál) a současně míň prostoru pro nové potenciální projekty -> tedy takové tzv. „2 mouchy jednou ranou“.
A teď co s tím?
Z německé databáze lze cca +/- vyčíst, co je pro DAB v Česku zkoordinováno.
Víme, že tu jsou k dispozici 2 celostátní bloky 9B a 9D. Jejich nevyužití automaticky znamená -2 celostátní okruhy. Co tedy s tím?
Jediný, kdo nakonec regionalizaci nepotřebuje je ČRo. V 9B by mohli být celostátní okruhy ČRo v dostatečné zvukové kvalitě a v 9D pak všechny regiony.
Co bychom tím získali?
Pro soukromé stanice by najednou byli k dispozici místo 3,5 okruhu při dobré vůli možná i 5 (témeř) celostáních okruhů, tedy dostatek prostoru i pro nové projekty.
A tady je to spíš úloha pro politiky, kteří by měli pomocí zákona o ČRo určit nové podmínky na další období. Jenže je to vůle?!?

Míra
Reply to  MichalP
2. 6. 2022 12:48

ČRo nehodlá při stávajícím vedení platit další celoplošnou vrstvu….leda změnit vedení…
Roční šíření bude v budoucí zahuštěné podobě stát 85M/rok a ty prachy by se museli ,,najít,, ještě jednou…
O přechodu na 3A po zahuštění pokrytí se nehovořilo.

Bylo naznačeno, že asi ani do puntíku nepůjde o zaběhnutý systém aukce, což jsem taky říkal.
Nový a možná i stávající menší operátoři si raději rozeberou republiku na menší celky.
Jen hrozí riziko, že „každý bude chtít vysílat v Praze a nikdo v Pidižvíkově“.
Nové rádiové stanice pravděpodobně budou chtít mít možnost vysílat pouze na omezeném území. Operátor jim bude přeprodávat prostor a bude záležet na ceně.
Na ceně to může celé pohořet. To je důvod, proč vznikl mux Color.
Kdo bude mít peníze na celoplošné šíření v DAB ?
DAB rozhlasové projekty (stanice) by neměly být zatíženy bodovým systémem a dalšlími komplikacemi, jako FM licence. Posluchač si sám vybere.

Možná by šla v DAB technicky vyřešit určitá obdoba virtuálních T2 pozic a tím by mohla vzniknout celoplošná SFN obchodně hybridní síť s určitou omezenou možností odpojování.
ČTÚ by měl vyzvat stávající operátory, jestli toto řešení je možné a cenově únosné.

Last edited 2 let před by Míra
MichalP
Reply to  Míra
2. 6. 2022 13:07

ČRo další okruh nemá bohužel už z čeho zaplatit. Proto zmínka o politicích a změně zákona o ČRo včetně zvýšení koncesionářského poplatku (+ jeho automatická valorizace min. o inflaci).
Současně si nemyslím, že by druhý okruh stál to samé, co první. Potřeba multiplexerů se nezvýší, teď 2 (12C a 12D), potom 2 (9B a 9D). Technologie na vysílačích už je, tedy pouze cena elekřiny a drobná bižuterie okolo. Tedy suma sumárum, 12C a 12D za 85 mil. Kč ročně, 9B a 9D cca 125 mil. ročně.
Jinak souhlas.

Míra
Reply to  MichalP
2. 6. 2022 13:26

U ČRa bych si tipnul 2×85 mil…

Obecně byly dvě možnosti, co stím. Jmenoval jste jednu z nich.

Jarda
Reply to  MichalP
2. 6. 2022 16:59

tak třeba by 9B a 9D mohli využít ty velke celoplošky typu impuls, evropa 2, frekvence 1…. pak by mohli vzniknout kkrajské regionalní muxy, kde by byli pro region specificke stanice, pokud by se do krajskych muxů přesunuli regiony čro. tak by se uvoolnila kapacita mohli by přidat na bitrate 😉

Míra
Reply to  Jarda
2. 6. 2022 18:02

Negativní – minimálně F1 i Evropa 2 používají na FM odpoje….
Ovšem kolikrát fungují na houby, třeba v autě, kvůli obrovským přesahům. Si vemte, kde se vám třeba přepíná F1 mezi Javořicí a Kletí…

Last edited 2 let před by Míra
Jarda
Reply to  Míra
2. 6. 2022 18:20

to delala e2 mezi voticema a ještědem 😀 nwm jak ted, ale dát do regionalní sitě celoplošnou stanici nejde, takže celoplošky skončí a budou z nich regiony? A tedy celoplošně pojede ledatak čro?

Míra
Reply to  Jarda
2. 6. 2022 19:09

Regionální odpoj se využívá pro zacílení reklamy na region, nebo mix regionů. Dále se může jednat o regionální zpravodajství.
Model odpojování je pro menší reg. FM stanice nákladný.
Celoplošnotí je u FM míněn stav, kdy například F1 hraje na vysokém procentu území.
Soukromé celoplošky nezkončí. Technicky je úplně jedno, z čeho složí plochu ČR. Klidně to může být z více reg. sítí různých menších operátorů.
Bez odpojů by mohl fungovat např. ZUN, který má sponzora. Jde o nastavení obchodního modelu. Teoreticky existuje i extrémní možnost, že bude jen sypat peníze do bezedné díry. To je ovšem věcí každého Sponzora. Tuto závěrečnou myšlenku si nespojujte s dvojicí ZUN a Zoner.

PVo
Reply to  Míra
3. 6. 2022 08:56

Btw: celá konference byla jako přímý přenos + je jako záznam na Youtube, Část o rozhlasu/DAB začíná ve 4:00.
Tedy jsem teprve u 15 minuty takže informační přínos zatím nemohu posoudit

Míra
Reply to  PVo
3. 6. 2022 09:28

Viděl jsem celou DAB část, pak jsem napsal příspěvek.
Každý, ať si udělá názor sám.

PVo
Reply to  Míra
3. 6. 2022 10:07

Mně třeba hlavně vystoupení pánů Sedláčka a Hrabáka akorát utvrzuje co si o oligopolu v ČR myslím.

Míra
Reply to  PVo
3. 6. 2022 10:35

Chápu, že majitel stanice chce vědět co nejpodrobnější informace o svých posluchačích a jejich chování.
FMko je z toho pohledu stejně bídné, jako DAB.
Nevím, v čem spočívá ta nová ,,měřící,, metoda, ale pokud by spasila FM, mohla by se použít i pro zrovna tak jednosměrný DAB.
Dneska je z jejich pohledu perfektní platformou hbbtv, proto chápu zájem o hybridní systém 5G Broadcast P2MP + 5G IP P2P. Akorát je třeba ekonomicky vyřešit vzájemnou pozici těchto bipolárních technologií (byť patří do stejné rodiny 5G)….
Nevěřím, že by mohl existovat pouze dsmotný 5G Broadcast nemajíc zpětný kanál.
Hbbtv jde cílit individuálně – pomalu ví, jaký člen rodiny kdy u tv sedí….
U FMka a DAB bude zacílení vždy těžkopádné….

PVo
Reply to  Míra
3. 6. 2022 11:20

to jjistě není hlavní důvod jejich chování.

Mně vadila ta vyloženě lež o 6 dostačujících formátech a že jsou všechny už v ČR zastoupené. Kdyby to byla pravda tak by neplatilo:
1)příklad Danceradia, kdy v několika málo lidech dokázali udělat formát, který se dlouhodobě v netové poslechovosti držel na druhém místě před drtivou většinou (=kromě E2) jejich formátů.. To si samozřejmě přihřívám svoji polívčičku protože toto jistě nebude jediný chybějící formát.
2)podprůměrná penetrace poslechu rádia v populaci na rozdíl od Německa / států EU
3)vysoký podíl „jiných českých“ stanic v poslechovosti
4) relativně vysoký poslech Oldies a Helax, který jsou jen přes net ač fakticky nemají žádný program a jde o samohrajky.

Postoje, co projevoval Sedláček, jsem očekával, ale Hrabák mě vyloženě zklamal, měl jsem o něm lepší mínění, holt s pozicí dlouhodobě na špici (i když v poslední době s výrazným poklesem) jeho „inovativnost“ a soudnost klesla na nulu. Klesl na úroveň Flajšmana.

Ohledně uzavřeného olïgopolního charakteru APSV jsem něco podobného slyšel k rádiu Seejay a evidentně ještě před uvedeným příkladem p.Kropáčka, (gesta Hrabáka při tom považuju akorát za projev arogance)

PVo
Reply to  PVo
3. 6. 2022 11:31

mimochodem se mi to celé tak nějak špatně poslouchalo ( taky ještě u toho vyvíjím nějakou činnost a mám jiné starosti) – ač jsi vždycky říkám jak je důležité a základ úspěchu umět naslouchat.

Ovšem tihle pánové jako Sedláček a Hrabák v tom svém betonu už neumí naslouchat vůbec.

Petr
Reply to  PVo
3. 6. 2022 17:53

Líbí se mi, jak se opatrně Potůček ptal (předem tušil odpověď) Sedláčka, kterej je fakt mimo,ten ve své zabedněnosti není schopen připustit konkurenci v pásmu FM, ještě se chlubí, že vypnul Helax a Oldies, v souvislosti překlopení do ON-line… Kvuli tomuhle člověku se vše zpozdí, ten bude vše dál vesele negovat, jen aby nedejbože nebylo v DABu zajímavější rádio..deb.l jeden. prosím vas da se ověřit jeho blafy ohledně Čro Pohody, D-dur, neříkejte mi, že je nikdo neposlouchá…….I kdyby to bylo jen 1tis, má to smysl, navíc jak dlouho Pohoda vysílá???

Last edited 2 let před by Petr
H.
Reply to  Míra
3. 6. 2022 21:52

Zaujal mě ten výstup z Radioprojektu, ve kterém podle dotazníku 14 % posluchačů jede na DABu. Nezlobte se na mě, ale takové mega ptákovině snad nemůže věřit ani největší DABový optimista. Jednoduše proto, že tady rozhodně není tolik lidí, kteří by 1) věděli, co je to DAB, a 2) věděli, že zrovna přes DAB poslouchají.

Lohen1
Reply to  H.
4. 6. 2022 01:32

Nedávno jsem vyplnil dotazník, který na mě vyskočil při otevření webu iRozhlas.cz
Mimo jiné se ptali na DaB. Uvedl jsem, že poslouchám pouze přes net,a DaB kvůli mnohonásobně horšímu zvuku oproti FM odmítám….

Last edited 2 let před by Lohen1
JM.
Reply to  H.
4. 6. 2022 11:24

Těch 14 % byli lidé, kteří poslouchají DAB, ale nejen DAB. A vůbec bych se tomu číslu nedivil, ono bude celkem realistické, sám jsem tipoval penetraci DABu u nás kolem 10 %. Spousta nových prodaných rádií už DAB má, stejně tak je dneska všude v autech.

To číslo ale neříká, že lidé poslouchají jen DAB. A pořád je hodně nízké v porovnání s Německem, kde má DAB v Bavorsku už přes 50 %.

Fascinující byla spíš slova pana Zýky o kvalitním zvuku s 40 kbps resp. o 40 kbps jako prahové hodnotě, kdy většina posluchačů necítí zhoršení. Nechápu, proč mají potřebu neustále takhle lhát a vymýšlet si něco, co není pravda a kdokoliv, kdo do toho vidí, si musí klepat na čelo.

Jarda
Reply to  JM.
4. 6. 2022 12:36

čro často zní dost divně v tom dabu, některe stanice jdou, ale ty regiony zní jako z pet flašky… Zatímco třeba komernční muxy krom čra mají ten zvuk hodně dobrý, nejlepší ma color a rti.

JM.
Reply to  Jarda
4. 6. 2022 12:44

Padlo to i na té Digimedii, v Bavorsku je debata o tom, že by se po zahuštění sítě přecházelo u komerčních rádií z EEP-3A na EEP-4A, a tím by se zvedla kvalita zvuku z 72 kbps na 96 kbps i za cenu znatelně horšího pokrytí v okrajových oblastech příjmu.
První vlaštovkou je Arabella Bayern.

Nejnižší využívaná kvalita zvuku v Německu je 64 kbps, většina komerčních rádií jede v 72-80 kbps, veřejnoprávní rozhlas pak většinou více, programy bavorského rozhlasu mají 96 kbps a více, kulturní programy typicky 112-144 kbps. Proč by to dělali, když je skvělá kvalita už 40 kbps a většina posluchačů lepší kvalitu zvuku neslyší, jak tvrdí ČRo?

Tak buď Němci jako země s největším podílem DAB+ zbytečně plýtvají spektrem a jsou naprosto hloupí, nebo nám tu někdo docela nestoudně fabuluje.

Když se podíváme na stále rostoucí online poslech a streaming, tak tam je LQ standard 128 kbps AAC (u streamů rádií ještě MP3, ale Youtube, Spotify a další využívají už AAC). HQ se pohybuje kolem 192-256 kbps AAC. A pak si někdo naladí DAB+ v autě s 48 kbps a celkem logicky přehodí zpět na FM nebo na online.

Last edited 2 let před by JM.
Míra
Reply to  JM.
4. 6. 2022 13:32

Pro běžné stanice v DAB je podle mě minimum 104 kbps na službu, protože na zvuk nejde všechno.
Na běžný online poslech 128kbps.
Pokud se nepletu, tak základní kvalita Spotify byla 160 ogg.

PVo
Reply to  Míra
4. 6. 2022 13:46

No já bych se spokojil i s polovičním datovým tokem kdyby to bylo co poslouchat chci a ne nějaký ze šesti formátů prý plně pokrývající potřeby obyvatel Česka…

JM.
Reply to  Míra
4. 6. 2022 14:01

Jako ohromný problém do budoucna u muxu ČRo vidím EEP-2A. Pokud to nepřepli do 3A nyní, tak už asi nepřepnou nikdy, protože se budou bát naštvaných posluchačů, kterým by se zhoršil příjem. A je vidět, že ohledně kvality zvuku buď fabulují nebo fakt žijí v sebeklamu, že je ten zvuk kvalitní dostatečně. Ale ohledně pokrytí si jeho nedostatečnost uvědomují.

Takže tady budeme mít multiplex, který poběží celý v EEP-2A, ale bude naprosto přeplněný a nekvalita zvuku bude skoro nejhorší v Evropě.

Kompromisem by bylo přehození většiny do EEP-3A a ponechání např. Radiožurnálu jako stanice nejčastěji poslouchané v autě v EEP-2A. Pak už by se s kvalitou zvuku zejména u hlavních stanic dalo něco dělat.

Last edited 2 let před by JM.
Ľuboš
Reply to  JM.
12. 6. 2022 10:47

Nepoužíva Spotify ogg vorbis?

Míra
Reply to  Ľuboš
12. 6. 2022 11:52

Jak jsem psal o 3 příspěvky výše. Spotify myslím používalo v základu ogg 160 kbps…

PVo
Reply to  JM.
4. 6. 2022 12:43

taky se moc tomu číslu až nedivím – například spousta lidí má služebáky, která se obměňují podstatně rychleji než soukromé auta , kde je průměrné stáří asi 14 let (mj. kvůli ojetinám)

H.
Reply to  JM.
4. 6. 2022 13:53

Jo abych to upřesnil, já zpochybňuji metodiku výzkumu a zasazení toho čísla, které vyšlo víceméně náhodou, do úplně jiného kontextu. Jen proto, že se to zrovna hodí. Já prostě nevěřím tomu, že když typického posluchače posadím do auta, že bezpečně pozná, zda je naladěný DAB, FM nebo třeba internet. Kolik posluchačů má nějakou potuchu o tom, co je to DAB? Možná 1 procento? Takže těch 14 % je úplný výcuc, bez ohledu na to, jaká je skutečnost, protože aby toto bylo relevantní, musela by DAB znát většina posluchačů, a sledovat to, mít technické povědomí atd. Jinak nemohou být schopni věrohodně odpovědět. A jestli odpověděli ano, protože něco zaslechli z přijímače, kde bylo logo DAB, tak jaký smysl má takový výzkum?

Last edited 2 let před by H.
JM.
Reply to  H.
4. 6. 2022 14:05

Tak ano, relevance toho čísla je hodně diskutabilní a museli bychom znát to, jakým způsobem se k němu došlo, jaká byla otázka v průzkumu a podobně.

Ale to se dostáváme k relevanci celého RP, kde jsou mnohá čísla hodně zvláštní – výsledky Wave, skokový pád Signálu asi rok zpátky, klesající čísla některých „alternativních“ stanic (typu Expres) a podobně.

Ondra
1. 6. 2022 16:31

Začalo vysílat internetové rádio Xaver. Ve vysílání znějí známé, i méně známé písně, které se v jiných rádiích nehrají. Řekl bych, že je to taková všehochuť různých žánrů. Zde je stream rádia.
http://icecast9.play.cz/radio-xaver-128.mp3

David Pražák
Reply to  Ondra
1. 6. 2022 16:36

Xaver říkal, že to spustí až v pátek večer během večerního streamu na youtube. On už to spustil dneska. Večer si pustím na youtube kanále Xavera živý stream Petra Holce. Ten možná k tomu něco řekne víc.

Lohen1
Reply to  David Pražák
4. 6. 2022 01:34

Už jen kvůli dezinformátorovi Xaverovi bych si to nikdy nepustil. U SPD a Volného velká konkurence pro Svobodné rádio 😉😉😁

PVo
Reply to  Oviradio.cz
4. 6. 2022 13:15

V čem je Xaver/XTV dezinformační? Nějaký konkrétní příklad by nebyl.?
Ostatně mám dojem že tito jsou ještě slušně prosystémoví – i když třeba pomlouvají paní Pekarovou 🙂
Nemyslím že třeba tendence v myšlení, jako když tu někdo prohlásil že web ČRo po výpadku jedné ze tří rozvoden v Praze nejde kvůli Putinovi je vytvořená „dezinformačními“ kanály nebo mainstreamem

Poslední dobou nějaké weby sleduju čím dál víc..
Některé jsou zajímavé, třeba zrovna teď čtu článek na jednom takovém „antisystémovém/dezinformačním “ blogu článek USA a EU se včera rozhodly vypálit ještě víc obilovin, než Rusko slíbilo, že dodá na světový trh (myšleno na bioethanol do benzínu)

Last edited 2 let před by PVo
PVo
Reply to  Oviradio.cz
4. 6. 2022 20:26

Otázkou je jak subjektivní je vnímaní uvedených pojmů, zda třeba lež-pravda vychází z faktů ( a z jakých či spíš z jak komplexního postihu problému) nebo jen z subjektivního přání vnímání třeba jen něčeho vytrženého z kontextu.

Já bych tady mohl být vnímán taky jako typický „dezinformátor“ . Protože narativy, které radiový mainstream předkládá, neberu za celou pravdu ba často vyloženě za lež . A proto se snažím zásadně držet faktů včetně těch, co „mainstream“ neuvádí/maximálně upozaďuje.. Taky proto mi zdejší „mainstream“ neumí adekvátně oponovat.

Mimochodem k tomu tady Vámi uvedenému posunu v žebříčku svobody tisku ze 40. na 20. místo jste k tomu nedodal, že se letos se hodnocení uskutečnilo na základě pozměněných kritérií ,takže srovnávat moc nelze (zdroj iRozhlas) . Asi jste vycházel ze zdroje který toto -dle mě dosti vysvětlující- neuvedl (Seznam zprávy?).
Schválně jsem si to tehdy vygooglil protože změna 50% je dosti zvláštní.. Seznam zprávy považuji za tendenčně desinformační.. 🙂

Last edited 2 let před by PVo
Ondra
1. 6. 2022 00:12

Už vysílá nové Bratislavské rádio. Jeho stream je :
https://stream.bratislavskeradio.sk/BAradio

LU-
Reply to  Ondra
1. 6. 2022 08:55

Pro zajímavost aktuální poslechovost můžete sledovat zde https://stream.bratislavskeradio.sk/status-json.xsl

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
31. 5. 2022 17:22

O kmitočtovou síť v západních Čechách projevila zájem pouze firma QAP AIR s.r.o. s projektem Rádio Západ.

Míra

Má to něco společného s předchozím Západem ? Co program?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
31. 5. 2022 20:22

Patrně jen ten název. Provozují zpravodajský portál Qap.cz. Dávám tomu rok, maximálně dva.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Tak omyl. Přestože je dávno po uzávěrce, objevil se v přehledu ještě jeden žadatel. A není to nikdo menší než Expres FM.

David Pražák
29. 5. 2022 15:29

Český rozhlas spustil živé vysílání všech stanic na youtube. Můžete se podívat na moderátoy, jak vysílají v jednotlivých studiích. Škoda, že soukromá rádia nemají živé vysílání na youtube. Nebylo by špatné podívat se, jak vysílají moderátoři třeba na Rádiu Dálnice, Frekvenci 1, atd.
https://www.youtube.com/watch?v=_CuoLnCobY8

TÉMA
Živé vysílání stanic Českého rozhlasu na youtube kanále
Míša
29. 5. 2022 09:30

A co vůbec nechápu, proč chtějí zrušit fajn na 91.6, když by mohli pro rock rádio dát jinou frekvenci, protože až skončí fajn na 91.6 tak pokrytí spadne na nulu.

TÉMA
fajn rádio změna na rock rádio 91.6
Insider
Reply to  Míša
29. 5. 2022 09:39

Potenciál poslechovosti RR je mnohonásobně vyšší.

Míša
29. 5. 2022 09:28

Ahoj, jen chci říct že až skončí fajn rádio na 91.6, tak fajnu se zhorší pokrytí signálem na okresu rychnov nad kněžnou a okresu ústí nad orlicí. Protože ta 89.1 a 94.5 je strašně slabý. U mě hraje 106.6, ale místama mi to ruší CRO- BRNO 106.5 z vysílače Brno Kojál. Takže asi budu muset poslouchat u sebe v Rokytnici v Orlických horách fajn online nebo online

TÉMA
fajn rádio změna na rock rádio 91.6
Hori97
Reply to  Míša
29. 5. 2022 14:08

K mnohem většímu zhoršení signálu Fajnu dojde směrem na jih. Opatovice tím směrem září plnými 5 kW, naopak Chvaletice přibližně jen 400 W. Oblast kolem Seče a Nasavrk pokrývají jen na kopcích. Údolí tak zůstanou bez signálu.

TÉMA
Fajn rádio 91,6 x 106,6
Míša
Reply to  Míša
29. 5. 2022 14:12

oprava: nebo na 106.6

Noobish
28. 5. 2022 16:44

Na Fajn 91.6 je v RDS PS už správa o zmene frekvencie, ktorá nabáda k preladeniu na Hradeckú 89.1, Pardubickú 94.5 a Kutnohorskú 106.6. Podľa info v RDS má výmena prebehnúť v sobotu 4.6.

Noobish
Reply to  Oviradio.cz
30. 5. 2022 11:24

94.5 si myslím, že je off. zvyklo sa mi to rušiť s country z TU, ale teraz hrá len country.
89.1 má len statické PS ROCK_R.
87.6 v Náchode a Trutnove fungujú.

jouda
Reply to  Oviradio.cz
29. 5. 2022 09:24

94,5 vypnuto.

jouda
Reply to  jouda
1. 6. 2022 22:12

Zapnuto dnes v 16:27. 🙂

Hori97
Reply to  jouda
3. 6. 2022 01:14

Směrem na Kolín autorádio přelaďuje na 106,6 MHz už na úrovni dostihového závodiště. K přeladění na chvaletický komín dojde občas i při pohybu po samotném městě.

TÉMA
Fajn 94,5 MHz (Pardubice)
Last edited 2 let před by Hori97
LU-
Reply to  Hori97
3. 6. 2022 06:07

Ano, tady je vidět ta potřeba dostat další frekvenci v Pardubicích. Jak jsem říkal 🙂

Marcel
Reply to  Oviradio.cz
4. 6. 2022 19:22

Píšu to s nadsázkou, třeba se Media Bohemia umoudřila a usoudila, že 94,5 přenechá Rádiu Orlicko. Takto kdysi „ujížděl“ v devadesátých letech vysílač Rádiu Agara na Jedláku z 98,1 se dostal až na 98,25. Po týdnu to pak na víkend vypnuli a dali nový vysílač. Už při 98,2 se v Mostě dala krásně poslouchat Agara (která v Mostě moc nešla, poněvadž se rušila s Kissem) a krásně šel z Prahy i Kiss na 98,1

jouda
Reply to  Oviradio.cz
4. 6. 2022 21:46

Ke změně kmitočtu došlo včera v 16:06 a to skokově.

jouda
Reply to  jouda
6. 6. 2022 10:10

V neděli ve 21:31 opraveno na 94,5 MHz.

Noobish
Reply to  jouda
6. 6. 2022 18:58

No, tak to by jedine znamenalo to, že niekto musel pri revízií zadkom omylom zmáčknuť tlačítko na posun kmitočtu… 🙂

Philmen
Reply to  Noobish
29. 5. 2022 13:20

87.6 Jicin a Trutnov uz funguji pro Fajn? N a strankach Fajnu je nevidim, v FMl ano.

TÉMA
Fajn
jiříč
Reply to  Philmen
4. 6. 2022 20:13

Jo to je pravda. 87,6 FM nemají na webu napsané. Jen by jsi v Praze měli zjistit kde je Broumov.

LU-
Reply to  jiříč
4. 6. 2022 21:08

Oni přece dokáží dle RRTV podávat regionální informace z Prahy lépe, než místní…tak já nevim…třeba se Broumov přestěhoval a my to ještě nevíme 🙂

jiříč
Reply to  LU-
5. 6. 2022 08:45

To je pravda. Lidé v regionech jsou blbý a nedokážou podat regionální informace tak dobře, jako ty v Praze. U MB jasný názor na regiony. Praxe u Blaníku, hitrádií či fajnu. V Praze to umíme nejlépe.
Asi umí v Praze přestěhovat Broumov z jednoho kraje do druhého.

Insider
Reply to  jiříč
11. 6. 2022 12:45

Borci jde o prachy, ne o kvalitu, kdy uz to poberete?

Jarda
Reply to  jiříč
5. 6. 2022 07:41

asitak, doted mají liberec, jablonec i českou lípu i ten broumov na moravě 😀 a ještě jim tam chybí jičín a trutnov, ten kdo to psal byl asi jelito 😀 Docela se divím, že to doted nikdo neopravil.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
5. 6. 2022 08:22

tahla mafie si to brno obhájí, podle mě jen dočasný stav, to by bylo aby MB přišla o licenci navíc ještě v Brně 😀

Pavlus
Reply to  Jarda
5. 6. 2022 09:03

A ještě jím tam doteď chybí Mladá Boleslav by mě zajímalo co tam mají za webmastera ten je asi z jiné planety

Philmen
Reply to  Pavlus
5. 6. 2022 20:39

Evidentně někoho, koho to nějak moc nezajímá….myslím, že by třeba toto pan Červenka mohl jednoduše vyřešit ve vlastním hnízdě. Nejenže tam není Mladá Boleslav, ale chybí např. i Jičín, Trutnov, Náchod…zmizelo Brno…no nevím…jako by radio samo nevědělo, kde má vysílače

LU-
Reply to  Philmen
5. 6. 2022 23:12

Vzhledem k tomu, jak s tím poslední dobou šachujou „změnama názvů“, tak bych se tomu ani nedivil 🙂

J K
Reply to  Noobish
8. 6. 2022 12:41

Fajn rádio již na webu opravilo seznam frekvencí, nyní už to vypadá, že je vše správně. Nová mapa pokrytí zatím chybí, i když je otázkou, zda se vůbec objeví, nedávno zmizela klasická mapka i z webů Hitrádií, na Blaníku a Rock Rádiu zůstává.

TÉMA
Fajn rádio – frekvence
jouda
Reply to  Oviradio.cz
11. 6. 2022 10:00

Zatím na 96,4 stále hraje Fajn.

Insider
Reply to  jouda
11. 6. 2022 12:55

Je v Brne Rockradio? Chytremu napovez….

Jarda
Reply to  Insider
11. 6. 2022 17:22

a proč by rušili fajn, když v brně nemá double?

Insider
Reply to  Jarda
11. 6. 2022 18:07

Potence RR je x10

Míra
Reply to  Insider
11. 6. 2022 18:10

Co druhá frekvence freečka ?

Insider
Reply to  Míra
11. 6. 2022 22:23

Proc

Míra
Reply to  Insider
11. 6. 2022 23:19

Funguje ?

Míra
Reply to  Oviradio.cz
24. 6. 2022 15:39

A co Brno 102,4 ? Nějaké zprávy ?

Jarda
Reply to  Míra
24. 6. 2022 16:11

taky by mě to zajimalo, už to stojí spoustu let nic se nedeje.

Benny
Reply to  Jarda
24. 6. 2022 16:45

Tam vysilalo Dance radio??

Václav
Reply to  Benny
25. 6. 2022 05:16

Ano chvíli i vysílalo, jestli někde kolem Vánoc, určitě před covidem, pamatuji si že jsem schválně o víkendu dopoledne naladil po cestě od Holubic, snažil jsem se až k 9 křížům. Bylo to v době, kdy tam o víkendu dopoledne jely ještě 90s refresh nebo jak se to jmenovalo, a tehdy jinde ještě tan. 90 jinde nebyly, kdoví zda byl sjednocen Kiss, nebo aspoň jsem tak 90 začal poslouchat a se sám sobě divím že kvuli tomu na netu a právě díky 102,4 se mi splnil sen na chvíli že to šlo na rádiu, to jsem si ani nemyslel.

Ještě mě napadlo nemohlo s vypnutím Fajnu 96,4 pomoct Free, v jehož zájmu by to bylo soudě dle soudů se 102,4? Expres 102,4 je dobrý nápad a nebo se může znova přihlásit Křetínský třeba s Bontonem – bych odhadoval, když jde s tím do Ovy na 103,6, tak aby tedy zasáhl ty největší města. Když ho opustil nápad s Dance, které dřív chtělo Ovu 99,9

Last edited 2 let před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
25. 6. 2022 10:56

Jo dík za info, taky bych reagoval že to uteklo jak voda, takže už se obstrukce vlečou stejnou dobu jako pychova 89,3, pokud dobře pamatuji.

No a jak nás tu nechal dlouho někdo hádat tu koordinaci Ovy 103,6 a po dlouhé době z toho vyšel Bonton, né? Jako taky mi přijde jeho šance mizivá, snad jen že nejblíž představuje formát který byl tolik žádaný tzn že se podobá začátkům Času a Blaníku, jejichž formáty hlavně Času jsou dost pozměněny v dnešní době. Nicméně se ukazuje, že už to takový výbuch nebude soudě dle neobjevujiciho Signálu v poslechovosti na Brněnsku s 98,1/ 1kW, zvlášť když ještě dopřával větší podíl české tvorby.

Last edited 2 let před by Václav
Míra
Reply to  Oviradio.cz
24. 6. 2022 19:23

Takže vítězem je Free radio. Pokud nezahájilo vysílání do 1/2 roku od pravonocnosti rozsudku, mělo být vyhlášeno nové licenční řízení…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
24. 6. 2022 19:38

1) Mohli si zažádat o odklad, například kvůli nedohodě o nájmu na zkoordinované kótě. Ale jsou to už 3 roky, tedy málo pravděpodobné.
2) Licenčko musí někdo iniciovat. I když si umím představit, že třeba Expres FM by o Brno určitě zájem měl.
3) Soudní řízení stále probíhá, nahlížet do spisu však mohou jen zúčastněné strany sporu a jejich zástupci, tudíž my veřejnost nic nevíme. (To bude asi ta nejpravděpodobnější varianta)

Míra

Probíhá ? Leda nová žaloba, jinak nechápu…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
24. 6. 2022 20:52

Třeba… kdyby už bylo definitivně rozhodnuto, určitě by ta frekvence neležela ladem, nemyslíš? Třeba M. Pýcha se o 89,3 soudil snad 10 let…

Míra

Krista 🙂 🙁

Reply to  Oviradio.cz
30. 6. 2022 20:54

Dnes byl ještě v provozu.

comment image

HOME
27.9K
0
Přidejte komentář, prosím.x