Franz: Malá posluchačská skupina Blaníku? V Moravskoslezském kraji 173 tisíc posluchačů týdně. Taková čísla měl Helax naposledy v 90. letech. Dokonce… 11:08 28.04.2025
Šeryf: Kolik těch mobilů a tabletů není pokryto platbou RTV poplatků v domácnostech a opravdu se přes taková zařízení nikdo nedívá… 23:10 27.04.2025
Václav: Škoda že se mi nepodařilo podchytit, co se na moravské mutací dělo, šlo to nějak mimo mne, nestačil jsem sledovat… 22:25 27.04.2025
PetrPe: Neni proc brecet, to radio nema u nas zadnou historii. Spise to ta mala posluchacska skupina ani vyrazne nezaznamena. 22:13 27.04.2025
Michal R.: Tak nakonec ještě bude v pondělí a úterý vysílat na Radiu Blaník Morava a Slezsko od 19 do 22 Michal… 21:40 27.04.2025
JM.: Přesně tak. Nevedla se debata o hospodaření a efektivitě, nevedla se debata o počtu okruhů a jejich případném omezení/restruktualizaci, prostě… 20:43 27.04.2025
V českých rádiích bych rád znovu víc slyšel Yo Yo Band, třeba tyto polozapomenuté kusy, které se objevily v 90. letech:
My jezdíme po vinárnách (hrálo se i v legendárním Discolandu Sylvie) https://youtu.be/fEB6AcKFt8Y
Český rozhlas v rámci promo projektu „Naše čísla hrají“ publikuje cílové skupiny a hudební profil svých celoplošných FM rádií:
Radiožurnál
– muži 35+ vyšší vzdělání
– hlavní hudební styl: pop 80. léta až dvoutisícovky, vedlejší styly: dance-pop, pop-rock, folk-rock
Dvojka
– ženy 45+ středoškolské a vysokoškolské vzdělání
– hlavní styl: melodický pop 80. léta až dvoutisícovky, vedlejší styly: oldies, swing, muzikál
Plus
– muži z větších měst ve vyšších socioekonomických kategoriích od studentů po seniory, s polovičním podílem vysokoškolsky vzdělaných
Vltava
– milovníci kultury napříč věkovým spektrem
– mix toho nejlepšího z klasické hudby, jazzu, elektroniky a world music
Pro doplnění, na webu ČRo v sekci Obchod je jako typický posluchač Vltavy uveden vysokoškolsky vzdělaný člověk.
Ve stejné sekci jsou také definováni typičtí posluchači Radia Wave – svobodomyslní mladí lidé 20 až 39 let, nejvyšší socioekonomická skupina A.
regionální stanice
– posluchači jsou převážně ve věku nad 50 let, s téměř vyváženým podílem žen a mužů, častěji se středoškolským vzděláním, žijí spíše v menších městech a obcích do 5 tisíc obyvatel
– převážně česká hudba pop, pop-country, country a folk, obohacená o určitá krajová specifika
Dožil jsem se toho, že elektronika The Beloved – Sweet Harmony, kterou jsem zažil jako novinku na přelomu 1992/1993, běží na regionech ČRo. Je to příznak stáří?
Tento song v rádiu asi nikdy nezazní, ale máme YouTube. George Michael ve své vrcholné formě. Dobře se to poslouchá, dobře se na to dívá: https://youtu.be/t2-YIGZas_8
– dost to poslouchají spíš rodiče té skupiny 45+. Dnešní lidi 45 byli ovlivněni jako mladí rozkvětem 90s a právě hledali něco čerstvého a konečně měli možnost přeladit čro2, kterým byli přesyceni od rodičů. To by Dvojka musela od píky překopat svůj program a to nezvládnou hodit přes palubu dosavadní většinu starších posluchačů a je to snad potřeba? Kdyby to chtěli, tak mimo změnu programu by museli vyměnit za mladší moderátory. Dvojce se v podstatě podařilo udržet posluchače 60+ když srovnám stav před 20 lety. Neříkám že jsou přesahy i do mladších skupin ale to už je individuálnější, podstatu tvoří spíš starší, potvrzuje to i minulý výzkum dle věku že se Dvojka objevovat až u šedesátníků mezi pěti nejposlouchanějšími stanicemi.
Dále to utvrzuje nynější dramaturgyně Lenka Mahadlová, za jejíhož působení od nového roku byly provedeny drobné změny programu, které spíš znamenají stagnaci, ne li krok zpět, samozřejmě to kvitují ti současní starší posluchači. Již od těch změn v 2019 je poznat že víkend byl spíš pro pamětníky, nicméně od letoška se to potvrzuje. Změnu lze zaregistrovat v sobotu kdy dřív po populárním vědeckém pořadu následovala Rychlá Dvojka, která mimojiné i hudbou zněla svěže, tak nyní je tam Stříbrný vítr. Hlavně jde o formu, ale i hosti jako Miloš Skalka… Úplně jinak to vyzní v pořadu moje Hvězdy i když je tam někdy starší umělec, a tento pořad by se po Meteoru nabízel, avšak by to nespravil, spíše narušil linku, když po 10. hod následuje autorský pořad Heleny Vondráčkové. Jedině snad že je to zajímavější než tlachání ve všední dny, ale ve srovnání s předchozím Žbirkou , který aspoň se snažil představit hudbu dalších žánrů, i když bylo vidět že nejde ani tak o kvalitu pořadu, ale spíš pro potěchu fanoušků žbirky, tak Helena jede suverénně, převážně svojí tvorbu. V sobotu pak v 11 Cibulkův Tobogán , pak Pawlovská, pohádka a od letoška po 14 hod Legendy zábavy, začínalo se Simkem , Grosmannem. Jako pro 45 je to spíš retro, snad že to bude i tyto lidi bavit, než strojově sestavené playlisty komerčních stanic, jejichž tvůrci si poplácají po ramenou, jak nejlíp to dělají.
Zajímavé je, že Lenka Mahdalová byla na radiu City a teď dělá pro čro Pohoda. Dále taky jsem jen zahlédl titulek o petici přímo o normalizačních skladbách, nicméně nevidím nějaký přínos když se za poslední rok téměř denně hrají skladby jako Bra3, Filipová – Znáš mě víc…, Jelen – Ještě jednu noc, Anna K – Na malou chvíli.
Když v mém okolí poslouchá dvojku nějaká žena – mám teď aspon důvod to vypnout, že to není určeno pro muže, stejně jako nekupuji ženské časopisy? Nevím proč zas se v rámci Plusu zdůrazňuje , že je pro muže?
Co se týče hudby RŽ vs. Dvojka, hodně zjednodušeně lze převážně dle mladší hudební složky říct, že RŽ je spíš pop-rock a Dvojka dance-pop – ano zní to divně na Dvojku, ale snadněji se tam dostane nějaký nenáročná hit z Eurodance, než na RŽ z jehož komunity lze cítit, že diskohrátky nee.
že to nezvládají se prozradili tím , jak to napsali: „mix toho nejlepšího z klasické hudby, jazzu, elektroniky a world music“?
Pořád těžkopádné , neplní roli pro ty kterým nestačí přebujelost mainstreamových stanic rozhlasu, nedá se spolehnout že je bude bavit přístupnou alternativou , jako by schválně vybírá náročnou neposlouchatelnou tvorbu a to náhodně během dne místo co by toto soustředila do určitého času a někdy moc dlouhé rozhovory s umělci, místo co by šli na věc a umění odvysílali. Snažím se poslouchat ve všední dny v 17 -18 hod zda pro tento čas bude nějaký rámcový program. Jako je pěkné že jsem zkoušel poslouchat tvorbu kandidáta prezidenta Vladimíra Franze, ale jak říkám v éteru chybí přístupná alternativa. Ale jsou posluchači borci že si tam něco našli pro mě je to těžší než na Proglase. Na mysli mám mírný narust poslechovaoti, která ale v zimě přeje náročnějším rádiím a regionálním rádiím, jako jsou Hitrádia, jak právě teď usíná M. Merenda na vavřínech 🙂 , takže očekávám že přes léto se trochu ohřejí celoplošky IMp. F1.
Wave – škoda že tam prosakují tendece stylu mluvy moderátorských Dvojic jako odpoledne E2 apod
Regiony – o Brnu a jeho starších posluchačích to platí několikanásobně co jsem říkal o Dvojce. Může se tam tabulkově dát mladší hudba, která vyhovuje dnešním průmyslovým požadavkům, ale uspěje se s tímto odůvodněním u posluchačů pro které je učeno mluvené slovo – srdcovky, hobby , vaření zahrádkáři, dechovky? Já mám dojem že prostě tady evoluce nepůjde, Brno je tak vnímáno odjakživa,podobně je na tom Dvojka. Dobrá poslechovost je toho důkazem a analogicky (samozřejmě v jiných časových žánrech) platí pro zdejší tvůrce playlistů komerčních stanic, že je úspěšný i ten , kdo nedělá nechutně předvídatelné playlisty typu Hitrádia , Fajnrádia, že tam musí rotovat x% toho několikrát denně, a Y% toho přesného stáří skladeb dle atomových hodin.
Ten rámcový plán je velmi zajímavé čtení, díky za tip. Podle něj by koncem roku mělo mít společné vysílání regionálních studií ČRo jednotný název (napadá mě recyklace značky Regina).
Také mě zaujal plán hudebních průzkumů mezi mladými lidmi a pokračující zaměření Radia Wave na český a světový rap a světový pop. Vnímám to jako jasné potvrzení posunu Waveu od příliš menšinové a introvertní podoby k docela stravitelnému trendsetterovi, který ale není omezen mantinely formátu CHR. Podobný vývoj lze sledovat u některých veřejnoprávních stanic pro mladší lidi v Německu (Puls, Dlf Nova).
Nedávno zveřejněný pětiletý rozvojový plán Českého rozhlasu počítá u více stanic se zjednodušením a odlehčením programu. Trendem je méně fragmentovaný program ve větších blocích (přístupnější Vltava a Wave, ještě mladší Dvojka důsledně odlišená od regionálek).
Velmi slibné jsou záměry s Radiem Wave, ve zdejších konzervativnějších kruzích nepříliš oblíbeným. Z denního programu má zmizet publicistika a magazíny, rádio (v lineární podobě) má být primárně zábavným hudebním kanálem pro vysokoškolsky vzdělané posluchače kolem 35 let. Wave se bude snažit zbavit se příliš alternativní image. On demand má cílit na studenty o deset let mladší.
Zdá se, že Radio Wave hodlá obsadit prostor na pomezí popového mainstreamu a nemainstreamu, který v minulosti obhospodařoval Expres FM, než se posunul k seniornějšímu lifestylu.
Wave měl být tímto formátem celou dobu – a ze začátku i byl. Podobně jako je slovenské Radio_FM. Asi ani sám ČRo nečekal, že si z toho česká ultralevice udělá to, co je to nyní.
Pokud tam dojde ke změnám, jen dobře. Veřejnoprávní stanice pro mladší a alternativnější posluchače tu dlouhodobě chybí, mělo by to být někde na pomezí R1 a Expresu, příkladem ze zahraničí může být právě Radio_FM.
Ultralevice ať si založí vlastní rádio a neparazituje na veřejnoprávní stanici.
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
13. 5. 2022 16:47
V Sokolově a Chebu se posluchači pravděpodobně brzy dočkají Fajn rádia, čímž se MB zbaví dvou doublů Blaníku a Rock rádia.
To jsem zvědav, co udělají v Táboře. Tam je 2x Fajn a 2x Rock. Když nepočítám Včelnou, tak Rockradio je tam dotřetice z Javorníku… 2xHitradio…..počítám-li Kleť.
V Třebíči, Brně a Znojmě bych udělal to samé. V Třebíči bych místo Blaníku 104,8 dal Fajn radio, to samé ve Znojmě na frekvenci 92,9 by bylo vhodné Fajn radio a v Brně na kmitočtu 100,8 by bylo ideální Rock radio. Přebytečné kmitočty v Táboře bych poslal do licenčního řízení.
Když jedete po D1 z Brna na Vyškov tak hned při prvním a každém dalším svahu otočeném na Vyškov brněnská Fajnova 96,4 chytá Blaník. Tak možná by úplně neškodilo mít ve Vyškov e taky Fajn, který by dal navazoval PV OL, nicméně víc než účel jsou papíry a tu je asi blbé že s výjimkou Brna je to balíček frekvencí který ani není majetkem ale pronajatý radiu Blaník. Není ještě double v tam někde v Blansku ? 100,8 pro rock rádio je to nejmenší, možná se čeká na krokodýli a tam by se to dalo následovně:
Hitrádio Krokodýl
a protože rock je ve Znojmě tak by mu stačila freeckarska107
A z htr city by bylo Fajn
Ale naštěstí to nevypadá , Free by byla škoda
Marek
13. 5. 2022 11:38
Kdo prosím namluvil rozhlasové reklamy tehdejšího obchodního řetězce Europamöbel?
… skříňku mám z Europaméééblu… Jo tyhle zpěvy si vzpomínám z 2007 Kiss Hády když tam byly padesátky bez reklam a žádný hit 2x během padesátek a energické hity a vystačili si bez eurodance 90 v dnešní míře kissu. Ještě si z toho vzpomenu že eutopamebl byl na Vídeňské 123 Brno, ale už nevím adresu toho v Praze Protože v 2003-4 byl pro mě velký objev že hlavně o prázdninách na Chalupě u Přibyslavi jde Evropa 2 až z Votic na půlkulaté 105,5, že mám tehdy svoji E2 na kterou jsem byl zvyklý mysel jsem si že jsme ztracen, když nejde z a krásného, Javořice, kojalu, ale naopak z Votic byl poslouchatelna i v autě a tehdy jsem poprvé zhledal jak E 2 je hospodárná , jen kde byl slabší tak se jen jemně zeslábl sumel ale neprskal, jak byla frekvence čistá. Slogan Eutopamebl u tehdy byl : „levněji už to nejde“ nebo u Skonto nábytek tehdy říkali : „bytu i kapse na míru“ to vše bylo nové v neznámé pražské mutaci, kde na Zlínsku jsme neznali ani Asko. Tohle všechno, Ale fakt nevím kdo byl hlasem hlavně toho zpívaného 💶 pameblu, bylo by to zajímavé vědět, kdoví jestli to nebyl někdo známý hlas mi připomínal Luďka Sobotu popř Arnošt Goldflam, ale zas takové hvězdy by na takovou blbost nedostali. Celkově mám dojem z toho soundu tehdejších reklam dýchaly trochu devadesátky, no a ty krásné Energické jingly Evropy 2 s jejím obdélníkovým logem.
Ještě jsem tehdy za Uh brodem slyšel u strýce frekvenci 1 na 104,3 a tam mám dojem byla nejdřív sloučena s Ostravou protože tam jsem slyšel Ostravsko u mutaci Eurooameblu Ostrava Dubina.
Na váš přízpěvek jsem narazil až teď. V Praze byl na ulici Kolbenova 50 a v Bratislavě sídlil na ulici Rožňavská 32 Těch zpívaných znělek bylo víc, ale vzpomínám si, že tentýž reklamní hlas nnamluvil ještě jednu reklamu, jak vykřikoval: „Euro, chorvatské kuny, bulharské levy, dálniční známky!“
David Pražák
11. 5. 2022 21:20
Jediné, co je na výsledku poslechovosti zajímavé, tak jsou digitální stanice Českého rozhlasu. Překvapil mě Wave, který je na tom hodně dobře. Naopak s Pohodou je to špatné. Pohodu vůbec neměli spouštět. Vzhledem k tomu, že má ČRo kvalitní zelenou vlnu, tak by se jistě hodilo dopravní rádio. Dálnici by tak vznikla konkurence. Osobně si myslím, že takový Radiožurnál má nejlepší dopravní informace, než Dálnice a všichni ostatní soukromá rádia. Taky si myslím, že Český rozhlas má mnohem pestrý program, než soukromé stanice, kde je to jen samá reklama a nic víc. Nejsem zvědavý na slevy v Kauflandu, nebo v Lidlu. Když slyším tyhle reklamy, tak musím přeladit na jinou stanici, protože už to přestávám dávat. Potěšil mě výsledek Radiožurnálu, že je na tom velmi dobře.
Poslechovost 7 tisíc včera u Wave není po x letech vysílání úspěch i když to rádio není na FM ale jen ostatních vysílacích platformách.
To by odpovídalo odhaduji tak 70 tis. při celoplošném FM a tak málo má na FM má od ČRo jen Vltava.
Na to, že je Český rozhlas Pohoda jen v DABu, jeho cílovka DAB rádii vybavena moc není, jede více méně jen lowcostově archiv a začal teprve v říjnu, výsledek v moři ostatních stanic nepovažuji za propadák. Kolik by se dalo označit za úspěch?
Slovo propadák mi naskakuje u Hitrádia Karlín. Ten formát běží už přes 6 let a výsledky jsou pořád chabé, ačkoliv je z veřejnoprávních programů se svým AC formátem s nízkým podílem mluveného slova zdaleka „nejkomerčnější“ a cílí na každodenní řidiče, mezi nimiž je vybavenost DAB tunery rychle rostoucí.
Napsal bych o Cro asi toto. Za me (pro me) hudebne je zajimave Cro DAB Praha. Srazi ho jen dopravni zpravodajstvi a info kazdou ctvrt hodinu prevazne z deni kolem Prahy. Je to v podstate dopravni radio. Pro mimoprazskeho posluchace muze byt nezazivne a odrazujici. Coz je samozrejme logicke, kdyz je cilene na Prahu. Zase tam neni reklama, takze proc ne 😉 Ale co tim chci rict je, ze at tak ci onak jsem rad, ze Cro se snazi tlacit rozdilne formaty do svych tematickych radii. Vyuziva tim prostor pro sirsi nabidku. Jinak receno DAB Praha v klidu mohl mit playlist jak Cro Region, nebo Radiozurnal Sport mohl byt jak Radiozurnal ale neni. Je spise rockovy. Tak proc ne 😉
Ted k soukromym stanicim. Urcite je neni treba zatracovat kvuli reklamam na Lidl a Kaufland. Sve misto maji jak po hudebni tak informacni strance a hlavne kvuli aktivitam v regionu 🙂
Čísla Wave jsou roky naprosto nadsazená a nereálná.
Už v době, kdy byl vlastně jen na internetu a v DVB-T měl čísla stejná jako nyní, kdy má celoplošné pokrytí v DABu a dalo se celkem jednoduše pohledem na čísla internetového poslechu ověřit, že ta čísla z Radioprojektu jsou mimo realitu.
Nyní v DABu možná budou čísla mírně lepší, ale cílová skupina Wave DAB většinou neposlouchá.
A když si rýpnu, tak cílovou skupinou současného Wave je vzhledem na jeho naprosto jednostranné politické zaměření levicový městský „liberál“ (někdo by řekl sluníčkář), a taková skupina fakt nemůže generovat velká čísla.
Kubo, co je na 11t weekly a 7t daily nadsazeného? Jasně že pro malá radia a malé celky/vzorky není Radioprojekt nijak extra přesný, to je dáno z principu. Nicméně pro ty větší a velké rozhodně ANO, je relativně přesný. A o to jde v obchodě, všude, především. Důležité je rozložení 90% trhu, nikoliv držení zbylých procent. Princip.
Na Dvojce jsem slyšel reklamu na Lidl. Radiožurnál se chlubí poslechovosti na FB a pod ním snad není jediný komentář, který by nevytkl něco hudbě. No kdyby si ho ti lidi pustili 12 let zpět, dnes by jásali, i když nevím jestli nějak má slabší vliv dramaturg Král ale přijde mi že s oslabením pandemie, nástupem války relativní svěžest playlistu stagnovala ne-li se někdy vrátila k tomu stavu před 12 lety do dob Dramaturg a Brodského a jednomu cd nejhranějšími 80s. Dřív měl lídr kolem 1 mil DR, dnes 884 tis se chlubí RZ.
Nevim jak to PVo myslel že se nic nezměnilo. Dyt je pozitivní že konečně impuls už je 3. , konečně to mají něčím podloženo o o českého kočkopsa upadá zájem a že jej predstihla E2 jako zahraničí představitel, což může právě napomoci dalším ze jdou dobrým směrem jako je minimálně Kiss ale i bude šance na další formáty třeba právě taneční.. Jako toto je reálný úspěch, já se nedivím že fiktivní Zlatá Praha to nevyhrála 🙂 Nynější pokles impulsů je zajímavý, zima je sice slabší na dopravní rádio, ale výsledky horší než loňský přísně omezující pohyb lockdown – při kterém možná jeho posluchasi zjistili že existují i zajímavější zdroje audia a přeucili se, přetekl pohár toho donekonečna se opakujícího – ale to osluchačům 🙂 trvalo – to já to poznal po jeho začátku do dvou let. Je tam ještě ta hra Impulsovci? Že by jen toto drželo posluchače? No ale já v okolí vídám občas ještě naladěný impuls, nebýt poslechovosti, ani nevím o propadu.
Ano, to je jedna z mála věci, co se mi na tom trhu líbí, ukáže se kdo to dělá líp, a ten co hůř se zas může posunout k formátu co chybí. Minimálně například od Impulsovci krabičky k modernímu informačnímu rádiu – vzpomínáte na slogan v začátcích? Ohledně Blaníku jak se často kritizovalo a přejmenovali radia s místopisným názvem a tu je důkaz úspěchu, i když ne všude a není to jen o tom, respektive určující je formát, takže přejmenování není všespasitelne. Teď je otázka co je na dnešním Blaníku lepší – volnější schéma hodiny, víc skladeb většího výběru, míň mluvení moderátorů? Ale je dnes Blaník jiný než dřív ohledně playlistu. Taky poslechovost v západní části je na tom dlouhodobě líp a ta to hlavně táhne, hlavně Morava pokud vůbec potrebuje víc času. Asi je projev moc český – cechacsky a nejde jen o název. Impuls zachraňuje Morava i když v žádném regionu ČR najednou impuls není první, jak tomu po léta tradičně bylo téměř všude.
No nevím. Jaké by byli čísla Blaníku bez sjednocení s RCL? A když někdo v průzkumu odpoví, že poslouchá rádio contact, tak kam bude jeho hlas přiřazen? K Blaníku či hitrádiu? Protože lidé za ty roky mají jistý název v hlavě zapamatovaný
Milda
11. 5. 2022 14:13
DANCE RADIO 102,9 ma problem s modulaci pouze RDS ale nehraje nevím jak je to na 89,0 jestli jde nebo taky vám 102,9? Nejde ?.
Už jsou výsledky:
V zabetonovaném trhu se prakticky mění jen nuance.
Jen taková poznámka: nepletu-li se, v Německu vykazují poslechovost hodinovou , u nás by ovšem nejradši vykazovali měsíční nebo i roční aby to vypadalo na velký zájem.
Proto je ten pro mě zprvu nepochopitelný důraz na ty maximálně 20 minutové „posluchače“ co si rádio zapnou třeba leda cestou autem . Pak je prodávají jako poslechovost včera ač většina takto prodaných reklam má zásah mnohem menší.
Poslechovost rádií už jsem přestal sledovat. Je to na stejné kopyto furt dokolečka. Stejné stanice na stejných pozicích. Ten jejich průzkum je divný.. Pravidelné sledování poslechovosti českých rádií je plýtvání energie. Nemá to smysl sledovat.
Nějaké trendy vidět je, spíš meziročně, Mezikvartálně to je malý posun už jenom proto, že lidi dotazovaní v jednom kvartále, jsou započítaní ve dvou vlnách průzkumu…
I když mě z doby covidové pauzy překvapil jak malý posun vlastně byl, protože by ti dotazovaní měli být jiní, Mám takový dojem že respondenty asi moc nestřídají, že jeden může být dotazován- samozřejmě přece „náhodně“ 🙂 – i po několik let…
Potvrzuji, že například stolní tuner TechniSat Digitradio 143 uloží do předvoleb Classic z našeho multiplexu a verzi z ČRa pak už nenaladí, preferuje verzi s vyšším tokem 128 kbps.
Podobně se chová u Schwarzwaldradia, které přijímá z našeho multiplexu s tokem 80 kbps a německou verzi z 5C s 64 kbps „nevidí“.
záleží asi na každém tuneru. Denon mi naladí primárně stanici s v lepší kvalitě při stejné úrovni signálu (např. RTI Beat s 94% signálem a toku 96/bohužel dnes 88/ je vytlačen 100% příjmem CRa a Beat v toku 64(bída, bída). Při nižší úrovni signálu pak preferuje stanici s lepším příjmem a nelze vybrat ručně. Starší Denon tuner toto nedělá, dovolí ručně..
Tak zrovna u Yamahy T-D500 problem neni a mam tam primarne nyni Classic s vyssim bitrate, ten od Cra to premazlo.. Pokud listuji manualne seznamem, najdu tam obe verze. Stejne tak u Yamaha R-N402D, R-N803D.
Asi nemas posledni fw.
V prostorách Českého rozhlasu nejen v Praze bude tuto sobotu rušno kvůli dnu otevřených dveří. V pražských Riegrových sadech se navíc uskuteční série grátis koncertů s atraktivními jmény, jako jsou Adam Mišík, Ben Cristovao nebo 7krát3.
Český rozhlas Olomouc naposledy otevře dveře na staré adrese Horní náměstí 433/21, protože se z nájmu přestěhuje o sto metrů vedle do vlastní budovy na adrese Pavelčákova 2/19.
V českých rádiích bych rád znovu víc slyšel Yo Yo Band, třeba tyto polozapomenuté kusy, které se objevily v 90. letech:
My jezdíme po vinárnách (hrálo se i v legendárním Discolandu Sylvie)
https://youtu.be/fEB6AcKFt8Y
Gejza (dobrá parodie rapu s opravdu chutným textem)
https://youtu.be/_FC5UwG-1Fo
Český rozhlas v rámci promo projektu „Naše čísla hrají“ publikuje cílové skupiny a hudební profil svých celoplošných FM rádií:
Radiožurnál
– muži 35+ vyšší vzdělání
– hlavní hudební styl: pop 80. léta až dvoutisícovky, vedlejší styly: dance-pop, pop-rock, folk-rock
Dvojka
– ženy 45+ středoškolské a vysokoškolské vzdělání
– hlavní styl: melodický pop 80. léta až dvoutisícovky, vedlejší styly: oldies, swing, muzikál
Plus
– muži z větších měst ve vyšších socioekonomických kategoriích od studentů po seniory, s polovičním podílem vysokoškolsky vzdělaných
Vltava
– milovníci kultury napříč věkovým spektrem
– mix toho nejlepšího z klasické hudby, jazzu, elektroniky a world music
Pro doplnění, na webu ČRo v sekci Obchod je jako typický posluchač Vltavy uveden vysokoškolsky vzdělaný člověk.
Ve stejné sekci jsou také definováni typičtí posluchači Radia Wave – svobodomyslní mladí lidé 20 až 39 let, nejvyšší socioekonomická skupina A.
regionální stanice
– posluchači jsou převážně ve věku nad 50 let, s téměř vyváženým podílem žen a mužů, častěji se středoškolským vzděláním, žijí spíše v menších městech a obcích do 5 tisíc obyvatel
– převážně česká hudba pop, pop-country, country a folk, obohacená o určitá krajová specifika
To vsechno za nase prachy
Dožil jsem se toho, že elektronika The Beloved – Sweet Harmony, kterou jsem zažil jako novinku na přelomu 1992/1993, běží na regionech ČRo. Je to příznak stáří?
Náznak
Tento song v rádiu asi nikdy nezazní, ale máme YouTube. George Michael ve své vrcholné formě. Dobře se to poslouchá, dobře se na to dívá:
https://youtu.be/t2-YIGZas_8
Ti napíšu, až na to vyjde řada v 90tkách v 9 🙂
Spíše snaha o omlazení regionů a zároveň přitom neurazit 😉
Dvojka
– dost to poslouchají spíš rodiče té skupiny 45+. Dnešní lidi 45 byli ovlivněni jako mladí rozkvětem 90s a právě hledali něco čerstvého a konečně měli možnost přeladit čro2, kterým byli přesyceni od rodičů. To by Dvojka musela od píky překopat svůj program a to nezvládnou hodit přes palubu dosavadní většinu starších posluchačů a je to snad potřeba? Kdyby to chtěli, tak mimo změnu programu by museli vyměnit za mladší moderátory. Dvojce se v podstatě podařilo udržet posluchače 60+ když srovnám stav před 20 lety. Neříkám že jsou přesahy i do mladších skupin ale to už je individuálnější, podstatu tvoří spíš starší, potvrzuje to i minulý výzkum dle věku že se Dvojka objevovat až u šedesátníků mezi pěti nejposlouchanějšími stanicemi.
Dále to utvrzuje nynější dramaturgyně Lenka Mahadlová, za jejíhož působení od nového roku byly provedeny drobné změny programu, které spíš znamenají stagnaci, ne li krok zpět, samozřejmě to kvitují ti současní starší posluchači. Již od těch změn v 2019 je poznat že víkend byl spíš pro pamětníky, nicméně od letoška se to potvrzuje. Změnu lze zaregistrovat v sobotu kdy dřív po populárním vědeckém pořadu následovala Rychlá Dvojka, která mimojiné i hudbou zněla svěže, tak nyní je tam Stříbrný vítr. Hlavně jde o formu, ale i hosti jako Miloš Skalka… Úplně jinak to vyzní v pořadu moje Hvězdy i když je tam někdy starší umělec, a tento pořad by se po Meteoru nabízel, avšak by to nespravil, spíše narušil linku, když po 10. hod následuje autorský pořad Heleny Vondráčkové. Jedině snad že je to zajímavější než tlachání ve všední dny, ale ve srovnání s předchozím Žbirkou , který aspoň se snažil představit hudbu dalších žánrů, i když bylo vidět že nejde ani tak o kvalitu pořadu, ale spíš pro potěchu fanoušků žbirky, tak Helena jede suverénně, převážně svojí tvorbu. V sobotu pak v 11 Cibulkův Tobogán , pak Pawlovská, pohádka a od letoška po 14 hod Legendy zábavy, začínalo se Simkem , Grosmannem. Jako pro 45 je to spíš retro, snad že to bude i tyto lidi bavit, než strojově sestavené playlisty komerčních stanic, jejichž tvůrci si poplácají po ramenou, jak nejlíp to dělají.
Zajímavé je, že Lenka Mahdalová byla na radiu City a teď dělá pro čro Pohoda. Dále taky jsem jen zahlédl titulek o petici přímo o normalizačních skladbách, nicméně nevidím nějaký přínos když se za poslední rok téměř denně hrají skladby jako Bra3, Filipová – Znáš mě víc…, Jelen – Ještě jednu noc, Anna K – Na malou chvíli.
Když v mém okolí poslouchá dvojku nějaká žena – mám teď aspon důvod to vypnout, že to není určeno pro muže, stejně jako nekupuji ženské časopisy? Nevím proč zas se v rámci Plusu zdůrazňuje , že je pro muže?
Co se týče hudby RŽ vs. Dvojka, hodně zjednodušeně lze převážně dle mladší hudební složky říct, že RŽ je spíš pop-rock a Dvojka dance-pop – ano zní to divně na Dvojku, ale snadněji se tam dostane nějaký nenáročná hit z Eurodance, než na RŽ z jehož komunity lze cítit, že diskohrátky nee.
Dokument ČRo Rámcový plán činnosti pro 2022 – dlouhý. Ze schématů si spíš brainstormingem utvrzovali co pro ně stanice znamenali a budou znamenat než že by se něco přiblížilo potřebě posluchačů
https://informace.rozhlas.cz/sites/default/files/documents/98320f8e4408200d20897ac453868fe8.pdf
Vltava
Pořád těžkopádné , neplní roli pro ty kterým nestačí přebujelost mainstreamových stanic rozhlasu, nedá se spolehnout že je bude bavit přístupnou alternativou , jako by schválně vybírá náročnou neposlouchatelnou tvorbu a to náhodně během dne místo co by toto soustředila do určitého času a někdy moc dlouhé rozhovory s umělci, místo co by šli na věc a umění odvysílali. Snažím se poslouchat ve všední dny v 17 -18 hod zda pro tento čas bude nějaký rámcový program. Jako je pěkné že jsem zkoušel poslouchat tvorbu kandidáta prezidenta Vladimíra Franze, ale jak říkám v éteru chybí přístupná alternativa. Ale jsou posluchači borci že si tam něco našli pro mě je to těžší než na Proglase. Na mysli mám mírný narust poslechovaoti, která ale v zimě přeje náročnějším rádiím a regionálním rádiím, jako jsou Hitrádia, jak právě teď usíná M. Merenda na vavřínech 🙂 , takže očekávám že přes léto se trochu ohřejí celoplošky IMp. F1.
Wave – škoda že tam prosakují tendece stylu mluvy moderátorských Dvojic jako odpoledne E2 apod
Regiony – o Brnu a jeho starších posluchačích to platí několikanásobně co jsem říkal o Dvojce. Může se tam tabulkově dát mladší hudba, která vyhovuje dnešním průmyslovým požadavkům, ale uspěje se s tímto odůvodněním u posluchačů pro které je učeno mluvené slovo – srdcovky, hobby , vaření zahrádkáři, dechovky? Já mám dojem že prostě tady evoluce nepůjde, Brno je tak vnímáno odjakživa,podobně je na tom Dvojka. Dobrá poslechovost je toho důkazem a analogicky (samozřejmě v jiných časových žánrech) platí pro zdejší tvůrce playlistů komerčních stanic, že je úspěšný i ten , kdo nedělá nechutně předvídatelné playlisty typu Hitrádia , Fajnrádia, že tam musí rotovat x% toho několikrát denně, a Y% toho přesného stáří skladeb dle atomových hodin.
Ten rámcový plán je velmi zajímavé čtení, díky za tip. Podle něj by koncem roku mělo mít společné vysílání regionálních studií ČRo jednotný název (napadá mě recyklace značky Regina).
Také mě zaujal plán hudebních průzkumů mezi mladými lidmi a pokračující zaměření Radia Wave na český a světový rap a světový pop. Vnímám to jako jasné potvrzení posunu Waveu od příliš menšinové a introvertní podoby k docela stravitelnému trendsetterovi, který ale není omezen mantinely formátu CHR. Podobný vývoj lze sledovat u některých veřejnoprávních stanic pro mladší lidi v Německu (Puls, Dlf Nova).
Nedávno zveřejněný pětiletý rozvojový plán Českého rozhlasu počítá u více stanic se zjednodušením a odlehčením programu. Trendem je méně fragmentovaný program ve větších blocích (přístupnější Vltava a Wave, ještě mladší Dvojka důsledně odlišená od regionálek).
Velmi slibné jsou záměry s Radiem Wave, ve zdejších konzervativnějších kruzích nepříliš oblíbeným. Z denního programu má zmizet publicistika a magazíny, rádio (v lineární podobě) má být primárně zábavným hudebním kanálem pro vysokoškolsky vzdělané posluchače kolem 35 let. Wave se bude snažit zbavit se příliš alternativní image. On demand má cílit na studenty o deset let mladší.
Zdá se, že Radio Wave hodlá obsadit prostor na pomezí popového mainstreamu a nemainstreamu, který v minulosti obhospodařoval Expres FM, než se posunul k seniornějšímu lifestylu.
Wave měl být tímto formátem celou dobu – a ze začátku i byl. Podobně jako je slovenské Radio_FM. Asi ani sám ČRo nečekal, že si z toho česká ultralevice udělá to, co je to nyní.
Pokud tam dojde ke změnám, jen dobře. Veřejnoprávní stanice pro mladší a alternativnější posluchače tu dlouhodobě chybí, mělo by to být někde na pomezí R1 a Expresu, příkladem ze zahraničí může být právě Radio_FM.
Ultralevice ať si založí vlastní rádio a neparazituje na veřejnoprávní stanici.
V Sokolově a Chebu se posluchači pravděpodobně brzy dočkají Fajn rádia, čímž se MB zbaví dvou doublů Blaníku a Rock rádia.
To jsem zvědav, co udělají v Táboře. Tam je 2x Fajn a 2x Rock. Když nepočítám Včelnou, tak Rockradio je tam dotřetice z Javorníku… 2xHitradio…..počítám-li Kleť.
To ti můžu říct naprosto přesně. Nic.
V Třebíči, Brně a Znojmě bych udělal to samé. V Třebíči bych místo Blaníku 104,8 dal Fajn radio, to samé ve Znojmě na frekvenci 92,9 by bylo vhodné Fajn radio a v Brně na kmitočtu 100,8 by bylo ideální Rock radio. Přebytečné kmitočty v Táboře bych poslal do licenčního řízení.
Když jedete po D1 z Brna na Vyškov tak hned při prvním a každém dalším svahu otočeném na Vyškov brněnská Fajnova 96,4 chytá Blaník. Tak možná by úplně neškodilo mít ve Vyškov e taky Fajn, který by dal navazoval PV OL, nicméně víc než účel jsou papíry a tu je asi blbé že s výjimkou Brna je to balíček frekvencí který ani není majetkem ale pronajatý radiu Blaník. Není ještě double v tam někde v Blansku ? 100,8 pro rock rádio je to nejmenší, možná se čeká na krokodýli a tam by se to dalo následovně:
Hitrádio Krokodýl
a protože rock je ve Znojmě tak by mu stačila freeckarska107
A z htr city by bylo Fajn
Ale naštěstí to nevypadá , Free by byla škoda
Kdo prosím namluvil rozhlasové reklamy tehdejšího obchodního řetězce Europamöbel?
… skříňku mám z Europaméééblu… Jo tyhle zpěvy si vzpomínám z 2007 Kiss Hády když tam byly padesátky bez reklam a žádný hit 2x během padesátek a energické hity a vystačili si bez eurodance 90 v dnešní míře kissu. Ještě si z toho vzpomenu že eutopamebl byl na Vídeňské 123 Brno, ale už nevím adresu toho v Praze Protože v 2003-4 byl pro mě velký objev že hlavně o prázdninách na Chalupě u Přibyslavi jde Evropa 2 až z Votic na půlkulaté 105,5, že mám tehdy svoji E2 na kterou jsem byl zvyklý mysel jsem si že jsme ztracen, když nejde z a krásného, Javořice, kojalu, ale naopak z Votic byl poslouchatelna i v autě a tehdy jsem poprvé zhledal jak E 2 je hospodárná , jen kde byl slabší tak se jen jemně zeslábl sumel ale neprskal, jak byla frekvence čistá. Slogan Eutopamebl u tehdy byl : „levněji už to nejde“ nebo u Skonto nábytek tehdy říkali : „bytu i kapse na míru“ to vše bylo nové v neznámé pražské mutaci, kde na Zlínsku jsme neznali ani Asko. Tohle všechno, Ale fakt nevím kdo byl hlasem hlavně toho zpívaného 💶 pameblu, bylo by to zajímavé vědět, kdoví jestli to nebyl někdo známý hlas mi připomínal Luďka Sobotu popř Arnošt Goldflam, ale zas takové hvězdy by na takovou blbost nedostali. Celkově mám dojem z toho soundu tehdejších reklam dýchaly trochu devadesátky, no a ty krásné Energické jingly Evropy 2 s jejím obdélníkovým logem.
Ještě jsem tehdy za Uh brodem slyšel u strýce frekvenci 1 na 104,3 a tam mám dojem byla nejdřív sloučena s Ostravou protože tam jsem slyšel Ostravsko u mutaci Eurooameblu Ostrava Dubina.
Na váš přízpěvek jsem narazil až teď. V Praze byl na ulici Kolbenova 50 a v Bratislavě sídlil na ulici Rožňavská 32 Těch zpívaných znělek bylo víc, ale vzpomínám si, že tentýž reklamní hlas nnamluvil ještě jednu reklamu, jak vykřikoval: „Euro, chorvatské kuny, bulharské levy, dálniční známky!“
Jediné, co je na výsledku poslechovosti zajímavé, tak jsou digitální stanice Českého rozhlasu. Překvapil mě Wave, který je na tom hodně dobře. Naopak s Pohodou je to špatné. Pohodu vůbec neměli spouštět. Vzhledem k tomu, že má ČRo kvalitní zelenou vlnu, tak by se jistě hodilo dopravní rádio. Dálnici by tak vznikla konkurence. Osobně si myslím, že takový Radiožurnál má nejlepší dopravní informace, než Dálnice a všichni ostatní soukromá rádia. Taky si myslím, že Český rozhlas má mnohem pestrý program, než soukromé stanice, kde je to jen samá reklama a nic víc. Nejsem zvědavý na slevy v Kauflandu, nebo v Lidlu. Když slyším tyhle reklamy, tak musím přeladit na jinou stanici, protože už to přestávám dávat. Potěšil mě výsledek Radiožurnálu, že je na tom velmi dobře.
Poslechovost 7 tisíc včera u Wave není po x letech vysílání úspěch i když to rádio není na FM ale jen ostatních vysílacích platformách.
To by odpovídalo odhaduji tak 70 tis. při celoplošném FM a tak málo má na FM má od ČRo jen Vltava.
Pardon oprava: Poslechovost včera u Wave je teď 11 tisíc, 7 tisíc bylo v předchozí vlně
Na to, že je Český rozhlas Pohoda jen v DABu, jeho cílovka DAB rádii vybavena moc není, jede více méně jen lowcostově archiv a začal teprve v říjnu, výsledek v moři ostatních stanic nepovažuji za propadák. Kolik by se dalo označit za úspěch?
Slovo propadák mi naskakuje u Hitrádia Karlín. Ten formát běží už přes 6 let a výsledky jsou pořád chabé, ačkoliv je z veřejnoprávních programů se svým AC formátem s nízkým podílem mluveného slova zdaleka „nejkomerčnější“ a cílí na každodenní řidiče, mezi nimiž je vybavenost DAB tunery rychle rostoucí.
Napsal bych o Cro asi toto. Za me (pro me) hudebne je zajimave Cro DAB Praha. Srazi ho jen dopravni zpravodajstvi a info kazdou ctvrt hodinu prevazne z deni kolem Prahy. Je to v podstate dopravni radio. Pro mimoprazskeho posluchace muze byt nezazivne a odrazujici. Coz je samozrejme logicke, kdyz je cilene na Prahu. Zase tam neni reklama, takze proc ne 😉 Ale co tim chci rict je, ze at tak ci onak jsem rad, ze Cro se snazi tlacit rozdilne formaty do svych tematickych radii. Vyuziva tim prostor pro sirsi nabidku. Jinak receno DAB Praha v klidu mohl mit playlist jak Cro Region, nebo Radiozurnal Sport mohl byt jak Radiozurnal ale neni. Je spise rockovy. Tak proc ne 😉
Ted k soukromym stanicim. Urcite je neni treba zatracovat kvuli reklamam na Lidl a Kaufland. Sve misto maji jak po hudebni tak informacni strance a hlavne kvuli aktivitam v regionu 🙂
Čísla Wave jsou roky naprosto nadsazená a nereálná.
Už v době, kdy byl vlastně jen na internetu a v DVB-T měl čísla stejná jako nyní, kdy má celoplošné pokrytí v DABu a dalo se celkem jednoduše pohledem na čísla internetového poslechu ověřit, že ta čísla z Radioprojektu jsou mimo realitu.
Nyní v DABu možná budou čísla mírně lepší, ale cílová skupina Wave DAB většinou neposlouchá.
A když si rýpnu, tak cílovou skupinou současného Wave je vzhledem na jeho naprosto jednostranné politické zaměření levicový městský „liberál“ (někdo by řekl sluníčkář), a taková skupina fakt nemůže generovat velká čísla.
Kubo, co je na 11t weekly a 7t daily nadsazeného? Jasně že pro malá radia a malé celky/vzorky není Radioprojekt nijak extra přesný, to je dáno z principu. Nicméně pro ty větší a velké rozhodně ANO, je relativně přesný. A o to jde v obchodě, všude, především. Důležité je rozložení 90% trhu, nikoliv držení zbylých procent. Princip.
Nevím, kde bereš 11 tisíc týdně, ČRo se chlubí 50 tisíci. Viz. https://digital.rozhlas.cz/radio-wave-prekonalo-svuj-historicky-rekord-priblizilo-se-hranici-50-tisic-8743573
A to je opravdu pohádka, které snad nevěří ani oni sami.
11 tisíc týdně by u Wave bylo reálné číslo, to souhlasím.
Jižní Čechy – týdenní poslechovost v tisících – poslední 3 výsledky:
Jiné stanice 23-30-28
Kiss 56-56-55
Fajn 18-13-11
Evropa2 78-77-86
Wave 47tis týdně (týdenní data považuji spíš za známost+přijatelnost rádia) mi po cca 16 letech také nepřijde jako úspěch.
Na Dvojce jsem slyšel reklamu na Lidl. Radiožurnál se chlubí poslechovosti na FB a pod ním snad není jediný komentář, který by nevytkl něco hudbě. No kdyby si ho ti lidi pustili 12 let zpět, dnes by jásali, i když nevím jestli nějak má slabší vliv dramaturg Král ale přijde mi že s oslabením pandemie, nástupem války relativní svěžest playlistu stagnovala ne-li se někdy vrátila k tomu stavu před 12 lety do dob Dramaturg a Brodského a jednomu cd nejhranějšími 80s. Dřív měl lídr kolem 1 mil DR, dnes 884 tis se chlubí RZ.
Nevim jak to PVo myslel že se nic nezměnilo. Dyt je pozitivní že konečně impuls už je 3. , konečně to mají něčím podloženo o o českého kočkopsa upadá zájem a že jej predstihla E2 jako zahraničí představitel, což může právě napomoci dalším ze jdou dobrým směrem jako je minimálně Kiss ale i bude šance na další formáty třeba právě taneční.. Jako toto je reálný úspěch, já se nedivím že fiktivní Zlatá Praha to nevyhrála 🙂 Nynější pokles impulsů je zajímavý, zima je sice slabší na dopravní rádio, ale výsledky horší než loňský přísně omezující pohyb lockdown – při kterém možná jeho posluchasi zjistili že existují i zajímavější zdroje audia a přeucili se, přetekl pohár toho donekonečna se opakujícího – ale to osluchačům 🙂 trvalo – to já to poznal po jeho začátku do dvou let. Je tam ještě ta hra Impulsovci? Že by jen toto drželo posluchače? No ale já v okolí vídám občas ještě naladěný impuls, nebýt poslechovosti, ani nevím o propadu.
Část posluchačů Impulsu postupně objevuje Blaník.
Ano, to je jedna z mála věci, co se mi na tom trhu líbí, ukáže se kdo to dělá líp, a ten co hůř se zas může posunout k formátu co chybí. Minimálně například od Impulsovci krabičky k modernímu informačnímu rádiu – vzpomínáte na slogan v začátcích? Ohledně Blaníku jak se často kritizovalo a přejmenovali radia s místopisným názvem a tu je důkaz úspěchu, i když ne všude a není to jen o tom, respektive určující je formát, takže přejmenování není všespasitelne. Teď je otázka co je na dnešním Blaníku lepší – volnější schéma hodiny, víc skladeb většího výběru, míň mluvení moderátorů? Ale je dnes Blaník jiný než dřív ohledně playlistu. Taky poslechovost v západní části je na tom dlouhodobě líp a ta to hlavně táhne, hlavně Morava pokud vůbec potrebuje víc času. Asi je projev moc český – cechacsky a nejde jen o název. Impuls zachraňuje Morava i když v žádném regionu ČR najednou impuls není první, jak tomu po léta tradičně bylo téměř všude.
No nevím. Jaké by byli čísla Blaníku bez sjednocení s RCL? A když někdo v průzkumu odpoví, že poslouchá rádio contact, tak kam bude jeho hlas přiřazen? K Blaníku či hitrádiu? Protože lidé za ty roky mají jistý název v hlavě zapamatovaný
DANCE RADIO 102,9 ma problem s modulaci pouze RDS ale nehraje nevím jak je to na 89,0 jestli jde nebo taky vám 102,9? Nejde ?.
Dance 89,0 jde.
Jde už dance 102,9?
Tak dance na 102,9 jde
Už jsou výsledky:
V zabetonovaném trhu se prakticky mění jen nuance.
Jen taková poznámka: nepletu-li se, v Německu vykazují poslechovost hodinovou , u nás by ovšem nejradši vykazovali měsíční nebo i roční aby to vypadalo na velký zájem.
Proto je ten pro mě zprvu nepochopitelný důraz na ty maximálně 20 minutové „posluchače“ co si rádio zapnou třeba leda cestou autem . Pak je prodávají jako poslechovost včera ač většina takto prodaných reklam má zásah mnohem menší.
Poslechovost rádií už jsem přestal sledovat. Je to na stejné kopyto furt dokolečka. Stejné stanice na stejných pozicích. Ten jejich průzkum je divný.. Pravidelné sledování poslechovosti českých rádií je plýtvání energie. Nemá to smysl sledovat.
Nějaké trendy vidět je, spíš meziročně, Mezikvartálně to je malý posun už jenom proto, že lidi dotazovaní v jednom kvartále, jsou započítaní ve dvou vlnách průzkumu…
I když mě z doby covidové pauzy překvapil jak malý posun vlastně byl, protože by ti dotazovaní měli být jiní, Mám takový dojem že respondenty asi moc nestřídají, že jeden může být dotazován- samozřejmě přece „náhodně“ 🙂 – i po několik let…
Už dlouho nebyl zveřejněn podíl odkud poslouchají
Už jsem nad DAB+ lámal hůl (většinově kvalita pro vozidla, u CRo mnoho stanic se stejnou nabídkou po většinu dne), ale dnes jsem náhodně naladil Classic v kvalitě 128 AAC, nádhera, opravdu nádhera..
Lahůdka pro milovníky vážné hudby: COLOR DAB+ multiplex šíří nově stanici Classic Praha, s vysokým datovým tokem | Digitální rádio (rozhlas.cz)
Mně to na tuneru bohužel automaticky přepisuje Classic Praha z muxu ČRa s příšerným zvukem.
Kvalitni tuner da na vyber anebo preferuje stanici s lepsim datovym tokem.
Potvrzuji, že například stolní tuner TechniSat Digitradio 143 uloží do předvoleb Classic z našeho multiplexu a verzi z ČRa pak už nenaladí, preferuje verzi s vyšším tokem 128 kbps.
Podobně se chová u Schwarzwaldradia, které přijímá z našeho multiplexu s tokem 80 kbps a německou verzi z 5C s 64 kbps „nevidí“.
U mne je to právě naopak, naladí z muxu ČRa a z muxu Color ji v předvolbách prostě nevidím. Konkrétně Yamaha T-D500.
záleží asi na každém tuneru. Denon mi naladí primárně stanici s v lepší kvalitě při stejné úrovni signálu (např. RTI Beat s 94% signálem a toku 96/bohužel dnes 88/ je vytlačen 100% příjmem CRa a Beat v toku 64(bída, bída). Při nižší úrovni signálu pak preferuje stanici s lepším příjmem a nelze vybrat ručně. Starší Denon tuner toto nedělá, dovolí ručně..
Tak zrovna u Yamahy T-D500 problem neni a mam tam primarne nyni Classic s vyssim bitrate, ten od Cra to premazlo.. Pokud listuji manualne seznamem, najdu tam obe verze. Stejne tak u Yamaha R-N402D, R-N803D.
Asi nemas posledni fw.
Jakou mas verzi fw u Yamaha T-D500?
Je potreba mit minimalne tuto, ne nizsi.
Podívám se. To by mohlo problém vyřešit.
V prostorách Českého rozhlasu nejen v Praze bude tuto sobotu rušno kvůli dnu otevřených dveří. V pražských Riegrových sadech se navíc uskuteční série grátis koncertů s atraktivními jmény, jako jsou Adam Mišík, Ben Cristovao nebo 7krát3.
Český rozhlas Olomouc naposledy otevře dveře na staré adrese Horní náměstí 433/21, protože se z nájmu přestěhuje o sto metrů vedle do vlastní budovy na adrese Pavelčákova 2/19.