Nejnovější komentáře

  • PVo: Jestli je například správa FM frekvencí v celém Rusku jako v Moskvě tak bychom si (a v ledasčem podobně vedeném)…
    17:26 27.04.2025
  • PVo: no ono dneska stopí pivo v hospodě o dost víc než je to zvýšení….
    17:10 27.04.2025
  • Jakub DXer: Napíšu to ještě jinak – kdyby se jednalo o zvýšení o krabici mléka nebo jednoho točeného piva v hospodě, je…
    16:36 27.04.2025
  • Václav: Podpis mě neuviduje, byl jsem na to připraven již před půl rokem kdy náhodou jsem jej zaslechl ve speciálu asi…
    14:55 27.04.2025
  • Oviradio.cz: Ano, případná nová vládní sestava bude hledat vzory spíš z východu, ostatně oba hlavní představitelé mají východní kořeny. Ke skandinávským…
    14:40 27.04.2025
  • Václav: Tak to je otázka, můžeme porovnávat jaká pozornost se věnovala v případě úmrtí Jana Pavla II. a dojdeme k tomu,…
    12:21 27.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
27.9K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
24. 4. 2022 23:04

Velice chválím, že konečně uvedli na webu existenci dab radia 😉 předchozí verze nikdy dab neuváděli. Každé komerční rádio, které zveřejni svou existenci v dab pomaha s propagací dabu. Jen neuvádí kanal, jen město, jinak expres a classic uvádí i kanal jen s tím že u prahy uvádějí testovací 10D, mohli by tam dát kanál coloru kde maji lepší kvalitu. Zatimco kis, country, beat, spin.. dab na webu stále neuvádí.

Last edited 3 let před by Jarda
Míra
Reply to  Oviradio.cz
24. 4. 2022 23:32

Expres by taky mohl údaje aktualizovat….
https://www.expresfm.cz/o-nas#jak-nas-naladit

Last edited 3 let před by Míra
Jiří
Reply to  Oviradio.cz
27. 6. 2022 18:07

Pokrytí nejméně té východní části středních Čech i některých oblastí Prahy i tak je.Zkuste naladit Dechovku na 792kHz,když jsem byl služebně v Praze tak mi příjem nezmizel ani ve Strašnicích.Ten vysílač ve Stěžerech je kvalitní.Pokrývá velké území na to,že jede 10kW.Perličkou je,že jsem naladil i v Polsku.
Naopak příjmám zde ve Východních Čechách Country rádio na 1062kHz a Český Impuls na 981kHz.Děkuji všem soukromým provozovatelům AM vysílání,že se na nás posluchače co z různých důvodů tento druh příjmu využíváme nevykašlali jako Český rozhlas.

jouda
Reply to  Oviradio.cz
27. 6. 2022 20:53

792ka mne překvapila v okolí Znojma, Mikulova, Břeclavi, kde hrála docela dobře.

Jiří
Reply to  jouda
27. 6. 2022 21:58

To je pěkné,příjem byl v autě(autorádiem) a v jaké denní době?
Zajímalo by mě kde se všude dá 792kHz přijímat ve dne.Jak je vidět není třeba velkých výkonů pro zajímavé pokrytí.Například RNE1 Španělsko nekončí na AM,jen snižují výkon svých vysílačů někde až z 300kW na 75kW(informace na webu CSDXC).To mohla být cesta Českého rozhlasu,ještě nějaký čas to udržet dokud měli posluchači zájem o střední vlny.Snížit výkon Liblic ze 750kW na 50kW-stále by to mělo zajímavý dosah.To už však je minulost,protože Čro definitivně opustil AM.Navíc již jsou obesíláni majitelé pozemků u vysílače a blíží se tak demolice těch impozantních stožárů.

jouda
Reply to  Jiří
27. 6. 2022 22:25

Bylo to normálně přes den na přenosný přijímač s vestavěnou feritovou anténou. Takže možnosti pro zlepšení příjmu ještě jsou.

Jiří
Reply to  jouda
29. 6. 2022 18:18

Tak to je solidní dosah při použití rádia s vestavěnou feritovou anténou.

Jirkas
Reply to  Jiří
28. 6. 2022 21:34

Je dobře, že Český rozhlas tuto díru na peníze rychle zaříznul. AM je už opravdu minulost a bylo potřeba jít dopředu a ne být v době dinosaurové.

Míra
Reply to  Jirkas
28. 6. 2022 21:44

Otázka na všechny. Jak hodnotíte stabilitu příjmu DAB, FM, AM za extra silného destě ?
Co se týká internetu, tak zkušenost je taková, že nejdříve to obvykle zabalí venkovní wifi, pak 4G 800 a poslední co zbyde jsou zbytky GSM (alespoň na SMS).
Nyní jsem v objektu s optickou přípojkou, hustě prší a připojení vypadává.
Co se týká TV, tak tu je SAT 23,5°E a příjem klasicky vypadl. Pozemní T2 příjem bez problému.

Jirkas
Reply to  Míra
28. 6. 2022 22:11

DAB, FM, AM u mne naprosto ok i pri extremnim desti, ano venkovni wifi to povetsinou zabali..4G me v takovem pripade drzi. Pozemni prijem take ok, SAT nemam, ale kdysi kdyz jsem mel, byl extra silny dest znat vypadkem.

jouda
Reply to  Jirkas
29. 6. 2022 07:59

Příjem z 23,5°E byl samozřejmě s výpadky, když teď byly v krátké době ty vysoké srážkové úhrny – přes 3 cm kroupy to prostě nehraje. 🙂 Kolikrát se i stane, že je výpadek, protože v místě uplinku je srovna silná bouřka, která neumožní odeslat data na družici v pořádku. To jsou ale naštěstí jen jednotlivé programy. Ostatní platformy bez výpadku. Jako první obvykle vypadne LTE, protože nemívá zálohované napájení.

Jiří
Reply to  Míra
29. 6. 2022 18:29

Za sebe jsem dnes po silném dešti spozoroval zlepšení příjmu AM stanic,tak jim to asi dobře „zalilo“ zemní síť u vysílačů.
Poslouchám je občas cestou do práce,střídám Country rádio 1062kHz s Českým Impulsem 981kHz.

Reply to  Míra
29. 6. 2022 19:10

Píšu čerstvou zkušenost. Ve Znojmě dnes velmi silně pršelo a během toho žádný výpadek čehokoliv. Dokonce internet (přenos přes venkovní wifi) byl po celou dobu stabilní, často jinak vypadává i při mnohem slabším dešti. Mobilní síť fungovala také bez problémů, zrovna se telefonovalo.

Míra
Reply to  frkotou
29. 6. 2022 20:15

Může to být dáno místními provozními podmínkami….Setkával jsem se i s tím, že úroveň signálu LTE 800 postupně slábne se zhušťováním deště….
Podle mne by OFDM technologie na stožárech potřebovaly fičuru, že v momentu, kdy na sebe přestávají vidět, zvýší vysílací výkon. To by se ale asi nelíbilo ČTÚ …

Last edited 2 let před by Míra
Jiří
Reply to  Jirkas
29. 6. 2022 18:17

Máte pravdu pro Český rozhlas bylo vysílání na AM v takovém rozsahu výkony součtem v cca 2MW již neúnosné,ale mohl modernizovat-snížit výkony a nechat nasadit efektivnější vysílače.Tak jak jsem uváděl příklad ze Španělska kde to letos provedou.Soukromí provozovatelé jedou na AM dál.Jejich vysílače mají velkou účinnost poměru výkon/příkon a většina si navíc vysílače udržují sami bez asistence Čra.Oni by to přece „zabalili“ už dříve než Čro,protože je neživí koncesionářské poplatky.

Jirkas
Reply to  Jiří
29. 6. 2022 19:47

Nesmysl provozovat dinosaura i treba jen se snizenym vykonem. Je dobre, ze AM je pryc. Netreba se inspirovat nejakym Spanelskem apod, tam at si delaji co chteji.

Jiří
Reply to  Oviradio.cz
27. 6. 2022 21:39

Souhlasím,pro běžného posluchače rádia Dechovky v Praze by bylo vhodné spustit blízký AM vysílač.Tak aby byl signál snadno zachytitelný na obyčejném domácím rádiu.Navíc ve velkoměstě je mnoho zdrojů rušení (např tramvajová doprava).Zatím,než ten vysílač na 1260kHz zprovozní,tak milovníkům žánru Dechovka v Praze nezbývá než využít „rádio“ v DVB-T2 televizoru.

Jirkas
Reply to  Jiří
28. 6. 2022 21:34

Radeji v DAB+, na televizi fakt ne.

Jarda
24. 4. 2022 07:37

Classic praha je nově v color dab+ s vysokým datovým tokem, klidne by mohli odstoupit od CRA 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
24. 4. 2022 10:24

Jakkoliv nechci obhajovat nízké datové toky, tak zrovna klasická hudba tou kompresí trpí asi nejméně. Třeba R-Ddur s netto bitrate 63 kbps je docela poslouchatelný. Dokud nepromluví moderátor(ka), to je jak z plastové trubky.

Jakub Melin

Záleží hodně na frekvenčním rozložení hudby a na processingu. Asi nejvíc je subjektivně komprese znát na starší a kvalitně nahrané rockové a popové hudbě. Pak na klasice, dost málo je znát na elektru, jde to i u country a folku.

U klasiky se to nepozná na přenosném rádiu, ale pokud si to člověk pustí doma na slušnějších repro, slyšet je to hned. Což se u klasiky předpokládá, neznám nikoho, kdo by poslouchal Classic nebo Vltavu na mono tranzistoráku za oknem, ale většinou má buď HiFi sestavu, mikrosystém a nebo slušnější stolní rádio.

Přijde mi, že ČRo řeže pásmo vyšších kmitočtů už na processingu, aby to pak v DABu s nízkými toky nebylo tak slyšet, neobjeví se poté tolik kompresních artefaktů.
Celkově je vhodné pro DAB mít jiný processing než pro FM, kde se často hodně vytahují výšky a zvýrazňuje se stereoefekt, a pokud takto nastavený zvuk pošlete do nízkého toku v DAB+, ty zvýrazněné výšky jsou pak slyšitelně komprimované. Pokud se pro DAB využije mírnější processing než pro FM, výsledná kvalita zvuku může být při stejném bitrate lepší.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub Melin
24. 4. 2022 11:40

Asi i dost záleží na uších posluchače. Já třeba dost vnímám i snížení bitrate u ZUN z původních 96 na 88 kbps. Pochopitelně vždy testuji jak na vestavěný minirepráček, tak přes velkou aparaturu, případně repro v autě. Subjektivně mi v DABu s nízkým datovým tokem nejvíce vadí mluvené slovo, ty syntetické sykavky mě hrozně tahají za uši, zlaté AM.

Jakub Melin

Souhlas, na tom mluveném slovu je to hodně nepřirozené. Jak teď má Plus 40 kbps, tak to tahá za uši hodně i v autě, kde ho poslouchám.

Míra

Celkem se ti nedivím. S 88 kbps už u DAB AAC LC klesá zvuk minimálně na 80. Prostě dobrej zvuk LC bude 104 čili 96 pro audio. Stávající stav 96 čili 88 už je totální hranice (je to slyšet dosti), no a 88 čili 80 je už zcela pod možnosti LC. Bohužel. Jak jsem již napsal – V1 je bude hrát vždy se zabarvením výšek.

Last edited 3 let před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
24. 4. 2022 13:23

Vyhodil bych z MUXů Teleko a RTI R-Ukrajina a dal to do původního stavu, když je to nyní celoplošně v MUXu ČRo. Kvalita sice nevalná, ale srozumitelné to je.

Soundwaver
Reply to  Jakub Melin
24. 4. 2022 16:56

no, já osobně poznám rozdíl v bitrate i u house music. prostě to zní nepřirozeně, uměle, ‚skřípavě‘.

a třeba u dalšího tanečního stylu – trance music, která je povětšinou založená na pasážích s souvislým různě melodickým motivem, to je znát minimálně obdobně jako u hudby vážné.ale, jak někdo psal, je to hlavně o citlivosti sluchu daného posluchače. 🙂

Jirkas
Reply to  Soundwaver
24. 4. 2022 17:07

Právě že i u té vážné hudby je to fest slyšet, proto také většina provozavatelů těmto stanicím davá vyšší bitrate.

Jirkas
Reply to  Jarda
24. 4. 2022 12:37

Obě rádia Expres a Classic Praha by se mohli stahnout z Prahy od Cra, kde v Praze vysila na 7A a 10D. Jinak u Cra probhela zmena a to, ze na 7A je od minuleho tydne stále plných 14 programovych pozic, zatímco na 10D byl snizen pocet programovych pozic na 10.

Last edited 3 let před by Jirkas
Jirkas
Reply to  Jirkas
24. 4. 2022 13:26

Jinak doplnim, ze u 10D byl vyrazen Impuls, Cesky Impuls, RockZone, a Ukrajinske Radio.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
24. 4. 2022 13:35

Tak se neco zmenilo, ve ctvrtek i v patek obsahoval mux jen 10 pozic, az budu opet u prijimacu, zjistim. Ukrajinu jsem tam asi zamotal navic, protoze jsem si nemohl vzpomenout na ctvrtou stanici.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
24. 4. 2022 13:42

Jasne, Dechovka byla ta ctvrta stanice, dekuji. 🙂 Takze jen docasny stav, nikoliv trvaly, cuchal jsem nejakou zmenu, defakto ma 10D Cra testovaci.

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
28. 4. 2022 13:10

Zajimave, ze toto internetove radio muze. Prihodi k tomu i Oldies a Helax? 🙂

JM.
Reply to  PetrPe
28. 4. 2022 21:50

Čuchám tady snahu o zobchodování Ukrajinců v ČR a taky o státní dotace a granty.

MB nedělá nic jen tak z dobrého rozmaru.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
28. 4. 2022 19:39

Jdu zvracet..

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
28. 4. 2022 20:05

Pevně věřím, že to bude výměnou za UKR-R. Další okleštění bitrate ZUNu bych už asi nerozdejchal.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
4. 5. 2022 19:36

Chyba lávky, Ivo. Skutečně Teleko a RTI. Vyměněno za UKR-R.

Honza K.
22. 4. 2022 15:16

Rádio Česká Kanada se stala partnerem Netro Life rádia.

TÉMA
Netro
Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
4. 5. 2022 20:35

Rádio Otava se stalo také součástí JC Media.

Míra
Reply to  Honza K.
22. 4. 2022 17:24

Ovi už to upřesnil. Já doplním. https://jcmedia.cz/

Reply to  Honza K.
22. 4. 2022 20:20

Avizují to i ve znělkách.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
23. 4. 2022 10:21

Proč by museli mít něco společného? na reklamu je důležité jen že se nepřekrývají zásahem,
Jinak sídlo je takový echt statek 🙂

Pavel
Reply to  Oviradio.cz
22. 4. 2022 14:59

To spíš vidím větší podobnost u Massive Attack https://youtu.be/u7K72X4eo_s
a Komajoty https://youtu.be/swNGkWksAZo

Míra
20. 4. 2022 12:15

Už nějakou dobu se mi špatně zobrazuje facebook na mobilním telefonu (chybí části textu atd…) Rozumím správně, že pro někteté soukromé stsnice je nežádoucí přelaďování mezi FM a DAB ?

TÉMA
Color Mux
Jirkas
Reply to  Míra
20. 4. 2022 22:47

Nežádoucí proto, protože to nefunguje dobře, to automatické přepínání.

Míra
Reply to  Jirkas
21. 4. 2022 06:38

Budu muset vyzkoušet, jak se mi to chová v síti RTI na Radiu 1…

Jarda
Reply to  Míra
21. 4. 2022 06:57

Stanice nechtějí aby lide o dabu věděli, nejen ze ho nemají na webu, ale ani v autech s dab radiem nebudete vědět že jste v pokrytí dabu. Ze strany rádií je to spíš sabotáž, to má každý kdo má dab radio zejmena z vyroby v autě být technicky zdatný a neustále sledovat dění kolem dabu? Takhle radia v praze zustanou v fm. Běžný uživatel zejména nového auta ani nepozná že tam dab je, pozná pouze Cro. Je to krok vzad, všude to funguje, ale v Česku nesmí.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
21. 4. 2022 12:18

To se mi zdá dost rozumné, řidič tak může snadno ovlivnit, zda se mu to bude v rámci DAB/FM přepínat či nikoliv. Přepínání může být dost rušivé, zvlášť pokud tam není žádná synchronizace a DAB je o několik vteřin pozadu. Čili žádné spiknutí se nekoná, Jarda může zase v klidu spát.

Míra

Hlavně by mělo být informováno stanicemi, že vůbec existuje DAB a že nastavením REG si mohou ovlivnit, zda se automaticky přijímač přepne….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
21. 4. 2022 16:08

Že by to hlásili přímo do éteru je dost nepravděpodobné, de facto by tím přiznali technickou nedokonalost, což se dnes nenosí. Ale minimálně tímto mají po ruce odpověď jak na to vyzrát, kdyby se je na to aktivně nějaký posluchač zeptal. Určitě je jednodušší zapnout REG, než se krkolomně vrtat v servisním menu, a to jak pro řidiče posluchače, tak pro toho kdo mu má takovou fintu poradit a vysvětlit.

Last edited 3 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Míra
Reply to  Oviradio.cz
21. 4. 2022 16:35

Dokonce se prý nedá už ani ladit ručně po 100kHz kroku…Na některých infotain….

Míra
Reply to  Oviradio.cz
21. 4. 2022 17:05

Nejlepší by byla volba běžný uživatel / šťoura.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
5. 5. 2022 10:20

IX20 r.2018 rádio s menším displejem má BT, ale neumí Radiotext u FM, nebo jsem na to nepřišel.
Regional má volbu OFF/Automat.
Když omylem spustíte funkci autoladění, přepíše se obsah speciální sady FMA(utomat). Má to FM1, FM2, FMA, AM, AMA…

19. 4. 2022 20:23

Radio Metropole už se na svém FB chlubí FM testem – RDS *METRO*.

https://www.facebook.com/RadioMetropole92FM/

jouda
Reply to  frkotou
19. 4. 2022 20:51

Aktuálně na 92,0 MHz: nosná bez modulace.

Míra
Reply to  jouda
19. 4. 2022 21:48

Co udělat vtipný vtip: *OPOLE*
Se si zasměji 🙂

Insider
Reply to  Oviradio.cz
19. 4. 2022 23:12

Metro v Olomouci dřív než v Brně?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Insider
20. 4. 2022 08:39

V Brně už mají.
https://youtu.be/YinxeAahCeA

HOME
27.9K
0
Přidejte komentář, prosím.x