Nejnovější komentáře

  • frkotou: Poslední dobou se z Ostravy vysílaly jen večerní písničky na přání ne? Možná i něco o víkendu přes den.
    15:19 28.04.2025
  • MartyS: i těch 10W je hrozně moc. Komplet celý HiFi receiver 820A při běžné pokojové hlasitosti na FMku bere do 15W(měřeno…
    14:29 28.04.2025
  • Václav: Podle nové metody? 😀 Srovnatelná je ta denní. Ale i tak se Blaníku darí na celé Moravě.
    13:36 28.04.2025
  • Franz: Malá posluchačská skupina Blaníku? V Moravskoslezském kraji 173 tisíc posluchačů týdně. Taková čísla měl Helax naposledy v 90. letech. Dokonce…
    11:08 28.04.2025
  • Šeryf: Kolik těch mobilů a tabletů není pokryto platbou RTV poplatků v domácnostech a opravdu se přes taková zařízení nikdo nedívá…
    23:10 27.04.2025
  • Václav: Škoda že se mi nepodařilo podchytit, co se na moravské mutací dělo, šlo to nějak mimo mne, nestačil jsem sledovat…
    22:25 27.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
27.9K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Petr
19. 3. 2022 20:47

Dnešním dnem spustilo R. Otava testování své nové frekvence pro Strakonice 88,3. Trošku horko je z toho zřejmě technickému oodělení Media Bohemia. Poněvadž spuštěním nového vysílače došlo k silnému zarušení vysílače Rádia Blaník 104,8, které pro svůj vysílač používá ball z Českých Budějovic 88,4. Prý kvůli tomu jede vysílač Blaníku ze zálohy a Media Bohemia bombarduje prosbama p. Týce, aby se spuštěním posečkal týden, než vyřeší novou trasu. NAS…AT!!! Jak dlouho se ví, že R. Otava dostalo frekvenci 88,3??? Měli dost času s tím něco udělat a neudělali…..

TÉMA
Rádio Otava vs Rádio Blaník
Last edited 3 let před by Petr
Míra
Reply to  Petr
19. 3. 2022 23:23

Než hrát ze zálohy, raději dočasně ballovat Mezivrata. Jenže to je asi moc velká práce.

Marek
19. 3. 2022 13:12

Vzpomíná si tu někdo, kdo byl staničním hlasem Kiss rádií (pokud nepočítám Jakuba Saice na Kiss 98) zhruba odod roku 2008? Minulý víkend jsem byl v Aqualandu Moravia a hlas, který moderuje ototevírací ceremoniál je podobný.

TÉMA
staniční hlas Kiss rádií od roku 2008
MichalP
Reply to  Oviradio.cz
16. 3. 2022 13:46

Určitě ano, ale toto sdělení platí výhradně pouze pro Prahu a okolí.
Co zbytek republiky? Zde jsme dalece tomu, abychom toto mohli konstatovat. Bohužel.

Jirkas
Reply to  MichalP
19. 3. 2022 12:38

Praha je hlavni mesto a bude vzdy ve vsem preferovana, je potreba se s tim smirit.

LiborV
Reply to  Jirkas
20. 3. 2022 00:02

Praha je komerčně nejzajímavější trh (největší s nejbohatšími posluchači) kde na sebe vydělají i okrajové žánry. Proto je preferovaná.

Jirkas
Reply to  LiborV
20. 3. 2022 18:30

To mě nemusíš vysvetlovat, to povez Michalovi a ostatním plačkám. Jak vidíš, já to chápu, oni ne. 🙂

MichalP
Reply to  Jirkas
20. 3. 2022 19:26

Jiras: Nic jsi nepochopil. Pouze jsem reagoval na Oviho obecné prohlášení, že v DABu už chybí jen Rock rádio. A upozornil jsem, že to platí jen pro Prahu a okolí. Tak proč mě hned označuješ za plačku. Já nemám problém kombinovat poslech DAB + internet. Beru to tak, jak to je. Ale na druhou stranu je nutné říct, že takováto hodnocení bez nějakého upřesnění akorát zbytečně vyvolávají negativní odezvu na DAB a speciálně tam, kde stěží hraje mux Čro.

Jirkas
Reply to  MichalP
20. 3. 2022 19:49

Pochopil naopak dobre i to plačkovství se zbytkem republiky.

MichalP
Reply to  Jirkas
20. 3. 2022 21:57

Opravdu jsi nepochopil, ale to je u tebe tak nějak obvyklé.
Kdo nechce poslouchat, těžko může pochopit.

Jirkas
Reply to  MichalP
22. 3. 2022 20:57

Za tezce nechapajiciho jsi ty, ostatne hned tvuj prvni prospevek je toho dukazem, neokecatelny a jasny, ze neni defakto co rozporovat.

MichalP
Reply to  Jirkas
24. 3. 2022 04:14

Tedy opravdu jsi nepochopil. A proto okolo sebe akorát kopeš a každého na potkání cejchuješ nějakým glejtem. Tu plačka, jindy zase kolenovrt. Těžko s tebou vést diskuzi.

Jirkas
Reply to  MichalP
24. 3. 2022 20:12

Zatím kopeš jen ty. Lépe čti, více přemýšlej a pak i budeš chápat. Musíš věci nazývat pravým jménem, takže to, že je někdo kolenovrt a někdo plačka, protože zavidí, že je všechno v Praze, je surová realita.

Last edited 3 let před by Jirkas
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
24. 3. 2022 22:20

Pánové, nechcete si poměřovat pinďoury někde v soukromí? Akorát to tady zbytečně plevelíte.

MichalP

Za mě omluva všem, že jsem se nechal vtáhnout do zbytečné a nikam vedoucí komunikace s Jirkasem.

Honza K.
16. 3. 2022 06:08

Rádio Kiss a Country Rádio nově v COLOR DAB+. RU má nyní krom Signálu všechny stanice v DAB+.👍

TÉMA
Kiss, Country v DAB+
Jarda
Reply to  Honza K.
16. 3. 2022 06:16

Tak snad dlouho vydrží 😉 ač nwm jak se povedlo je tam dostat. Snad se zvedne poslechovost a přibudou další vysílače.
Jinak krom sky rock a color je mux ve 3A, mohli přepnout skyrick z 2B na 3A.

Jirkas
Reply to  Jarda
16. 3. 2022 09:50

Maji vetsinove zabezpeceni 3A, takze se tam logicky vejde vice stanic. Velky palec nahoru, jak tento operator vstoupil na trh, jak se o DAB stará a dela mu opravdu dobrou reklamu a jde prikladem, ne jako ubohe Cra nebo CRo.

Last edited 3 let před by Jirkas
Honza K.
Reply to  Jirkas
16. 3. 2022 12:16

Má Kiss v DABu mutaci „pražskou“ nebo „internetovou“?

TÉMA
Kiss v DAB+
Insider
Reply to  Jarda
16. 3. 2022 09:50

Pro poslechovost je dab v podstate nevyznamny

Jirkas
Reply to  Insider
16. 3. 2022 09:51

Dnes uz neni pravda.

David Pražák
Reply to  Jirkas
16. 3. 2022 10:00

Pravda to určitě je, i když s tím nesouhlasím. Mluvil jsem s programovým ředitelem Rádia Krokodýl a ten mi říkal, že spousta lidí si DAB přijímače nekoupí, protože tam není velký výběr stanic.. V Brně bohužel tomu tak je. Brno není Praha. Kdo bydlí v Praze, tak je vysmátý. V Praze je velký výběr stanic v DAB+. V Brně bohužel ne. Soukromá rádia nebudou mít povinost, aby přešla z Fm do dabu. Na VKV zůstane většina stanic. Takže, pro méně náročného posluchače je DAB k ničemu, pokud ho nechce.

PetrPe
Reply to  David Pražák
16. 3. 2022 10:35

A tim se uzavira zacarovany kruh. Pokud radia nebudou chtit jit do DAB kvuli toho, ze pry jej lidi nechteji kvuli male nabidce, tak se asi fakt nikde nepohneme 😀 Barevne televize bychom take nekupovali, pokud by programy nepresly do barvy. CSTV taky mohla argumentovat, ze proc delat barevny program, ze vsichni maji cernobile televize… Holt prukopnici to maji vzdy tezsi.

Insider
Reply to  PetrPe
16. 3. 2022 11:10

Asi nemas predtsavu co to stoji. Resenim je 5g, dab je tak pro cro

Jirkas
Reply to  Insider
16. 3. 2022 11:51

Ne, 5G opravdu neni reseni a uz vubec ne pro stabilni prijem pri pohybu (jizde) a pro radio.

H.
Reply to  Jirkas
16. 3. 2022 15:06

Proč by to nezvládlo audio, když je to projektované na video? Samozřejmě 5G není náhrada za FM, ani za DAB. Ale zase má jiné výhody. Dneska už to všechno tak nějak splývá a možností je tolik, že málokdo bude brečet, když jeden ze způsobů nebude k dispozici, resp. být právě bez internetu by bolelo nejvíc.

Lohen1
Reply to  H.
16. 3. 2022 23:19

Já třeba poslouchám rádio pouze přes internet. V autě i v práci a problém s výpadky nemám téměř vůbec.

H.
Reply to  Lohen1
17. 3. 2022 10:19

On už padá i ten argument, že poslech přes internet znamená kratší výdrž baterií. Přijímače DAB nikdy nebyly moc úsporné, navíc vlastně musí být trvale na příjmu. U poslechu přes internet je tam sice oboustranná komunikace, ale ten datový tok je tak nízký, že většinu času je celý vf modul v idle stavu (nečinný). Čili tady je velký potenciál pro úsporu energie, zatímco DAB už nikdy nic takového nenabídne.

Jirkas
Reply to  Lohen1
19. 3. 2022 12:45

Vzhledem k tomu, ze vsude neni pokryti idealni, BTS jsou pretizene, tak internetove radio ve voze je nesmysl dnes i do budoucna. Terestricke vysilani tak nemuze nahradit a nikdy nenahradi.

Jirkas
Reply to  David Pražák
16. 3. 2022 11:52

Krokodyl fakt neni meritkem (asi jako brat meriko nebo nazor reditele Impulsu), jeden rikal tohle, druhy tamto, ve vysledku to tedy nevyznamne neni. Jje dobre, ze se to konecne pohnulo dopredu a je to vyrazny i dulezity doplnek k stavajicim moznostem prijmu.
.

Last edited 3 let před by Jirkas
MichalP
Reply to  Jirkas
16. 3. 2022 13:42

Lehce bych to upřesnil: Je to tak akorát doplněk příjmu pro Prahu a část středních Čech.
Ale co zbytek republiky? Česko opravdu není jen Praha a okolí.
Tedy naprosto rozumím tomu, že v ostatních částech republiky to řada lidí vnímá tak, jak to vnímá (DAB je k ničemu, začarovaný kruh apod.)

MichalP
Reply to  Oviradio.cz
16. 3. 2022 15:51

Určitě souhlas.
Jenže minulý / aktuální / a dost možná i budoucí stav je takový, že je tu jen Praha a pak (skoro) nikde nic.
Prostě tu chybí ten progres do dalších regionů, kdy místo slov jsou také vidět konkrétní činy.
Ono se stačí podívat na stav DAB nabídky (počet stanic, pokrytí) v druhém a třetím největším městě v Česku a ruku na srdce, žádná hitparáda to rozhodně není.

Hori97
Reply to  Honza K.
16. 3. 2022 11:46

Stálo by za to ještě vyřadit Radio Ukrajina, které stejně obsahují všechny ostatní sítě a jeho takový tok rozdělit mezi Country a Schwarzwaldradio. Obě stanice by tím měly tok 96 kbps, což by při zmiňovaných kvalitních zdrojích signálu dávalo smysl.

TÉMA
Color DAB+
David Pražák
Reply to  Hori97
16. 3. 2022 15:20

Bohužel do rozhlasu se investuje nejvíc v Praze. Vysílají jim tam všechny digitální DAB+ multiplexi. Jediný, kdo se snaží rozšířit svůj signál, je multiplex Českého rozhlasu a Teleko. Nechápu, proč takové RTI cz se nerozšíří do ostatních regionů, než jsou Západní, Jižní, Střední Čechy a samozřejmě Praha. Pokud bude v Dabu takovýto stav, tak ty lidi si ten přijímač opravdu nekoupí, hlavně na Moravě. Brno, jako druhé největší město v republice má pouze 2 multiplexy a Praha 5. A to v Praze nepočítám ještě německé multiplexy, které se tam dají zachytit. Jak říkám, kdo bydlí v Praze, tak tomu se ten DAB+ vyplatí. Ale kdo třeba žije v Ostravě, tak je pro něj DAB v podstatě k ničemu. Pokud tedy nechce poslouchat digitální stanice ČRo, jako je Radiožurnál Sport, Pohoda.

David Pražák
Reply to  David Pražák
16. 3. 2022 17:47

Uvidíme, s čím příjde provozovatel Rádií Čas a Dálnice, až vybudují svůj vlastní DAB+ multiplex. Těším se na to.

Lukáš
Reply to  David Pražák
17. 3. 2022 17:29

Zatím neplánuje pohoda média vybudovat dab.

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
18. 3. 2022 09:20

Mají dvb t 2 multiplex.

Jirkas
Reply to  Lukáš
18. 3. 2022 09:31

Jasně, takže tvoje nějaká pošahaná dedukce. 😀

Ondřej
Reply to  David Pražák
16. 3. 2022 20:45

Mám takový dojem, že RTIcz má „licenci“ právě jen na JZ Čechy a Prahu.

Jakub Melin
Reply to  David Pražák
16. 3. 2022 21:35

Cena za výstavbu DAB+ sítě (která je NÁSOBNĚ vyšší než za stavbu FM vysílačů), problém s koordinacemi kanálů (kdy se stále koordinuje mimo „ženevy“, které jsou blokovány ze strany ČTÚ pro případný tendr a už se nic moc koordinovat nedá), zájem komerčních rádií o DAB+ vysílání a jejich ochota platit reálné částky za šíření v multiplexu. A nově se k tomu přidává i cena energií, která také není zanedbatelná.

To je odpověď na mraky dotazů „A proč to nerozšíříte na lokalitu XY“ resp. „A kdy už budete vysílat i v XY“.

PVo
Reply to  Jakub Melin
16. 3. 2022 23:30

1 frekvence FM vysílač = 1 rádio, 1 frekvence DAB vysílač= x rádií.. jak se liší tedy cena výstavby DAB vysílače na jedno rádio dejme tomu pro obsazenost 2/3 kapacity od FM vysílače?

Ohledně ceny energií mi připadá DAB vysílání o něco úspornější než FM i pokud bych bral jako že DAB šíří jen 1 rádio, natož při plně obsazeném muxu..
Ochota platit reálné částky za šíření souvisí spíš s rozšířeností přijímačů než cenou DAB šíření.

Tomas
14. 3. 2022 18:47

Mel bych tip pro SR, aby meli zpravy ve 45. minute (Prvni Signaly Informaci) a zacinali v celou pisnickou na prani. Rano je pestrejsi, nejenom tema dne, ale i zajimavosti a moderatorka hlasila, ze poslouchame osmdesatkove radio. Hrajou pekne uz i cesky. Drzim jim palce s lepsim zacilenim na Prahu, strC, Brno a preji si, aby prinesli do eteru neco noveho, byt s nadhernou oldies hudbou.

TÉMA
Signal Radio
Honzaa
Reply to  Tomas
14. 3. 2022 18:54

Nejzbytečnější programový prvek = Písničky na přání. Jen odráží mnohdy hudební nevkus malé skupiny těch, kteří mají nutnou potřebu být slyšet v rádiu a ruku v ruce s tím se opakuje jak vybíraný repertoár, tak i ti, jimž je přání adresováno. Holí po zádech tomu, kdo tuhle blbost vymyslel 😀

TÉMA
Signal Radio
Žorž
Reply to  Honzaa
14. 3. 2022 21:01

Potvrzuji z praxe. Ale občas písničky na přání přinášejí výhodu, když si posluchač přeje čtrnáctiminutový song a neposlouchá šéf 😀 Je to proti všem pravidlům a zdravému rozumu, ale než poslouchat ty samé hrůzy co včera a zítra, radši se projednou uvolíte k tomuhle šílenství 😀

Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
14. 3. 2022 10:05

Stojí tohle kopání do Coloru za maličkosti za to? 🙁

Řeší se tady překlepy a nesmysly ve statusech Hitrádií na FB, šotci na webu Impulsu nebo špatná výslovnost většiny moderátorů na jiných rádiích co se názvů skladeb týče? Neřeší, ale do Coloru se kope za malichernosti stále, zejména z Tvojí strany Ivo, což už nechápu vůbec, když ses na programu rádia dříve podílel.

Beru konkrétní kritiku, třeba to „rozházení“ schématu a další věci, nad tím se dá diskutovat, ale překlepy na webu nebo FB? Fakt? Proč, když je to jedno z posledních nezávislých rádií?

Prostě to nechápu.

Žorž
Reply to  Oviradio.cz
14. 3. 2022 15:45

Třeba má Ondra alter ego. Nebyl by na Rock Radiu první – jeho kolega Petr Výborný má Libora Červinku 😀

HOME
27.9K
0
Přidejte komentář, prosím.x