Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: RUDL: pan Holík se dnes divil, že přenos z Vatikánu měla i televize n@va (což jsem tady psal včera). Jinak…
    19:58 28.04.2025
  • Michal R.: Ano poslední zhruba rok se vysílali pro Moravu a Slezsko jen písničky na přání z Ostravského studia . Vysílalo se…
    17:48 28.04.2025
  • frkotou: Poslední dobou se z Ostravy vysílaly jen večerní písničky na přání ne? Možná i něco o víkendu přes den.
    15:19 28.04.2025
  • MartyS: i těch 10W je hrozně moc. Komplet celý HiFi receiver 820A při běžné pokojové hlasitosti na FMku bere do 15W(měřeno…
    14:29 28.04.2025
  • Václav: Podle nové metody? 😀 Srovnatelná je ta denní. Ale i tak se Blaníku darí na celé Moravě.
    13:36 28.04.2025
  • Franz: Malá posluchačská skupina Blaníku? V Moravskoslezském kraji 173 tisíc posluchačů týdně. Taková čísla měl Helax naposledy v 90. letech. Dokonce…
    11:08 28.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
27.9K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub
21. 2. 2022 15:48

Ahoj všichni,
o víkendu mne zaujal v okolí Čáslavi a Kutné Hory na středních vlnách velmi silný přerušovaný signál podobný Morseovce – ovšem v pravidelných intervalech.

Frekvence byla slabě „nad“ 700 kHz (měl jsem analogovou stupnici). Signál byl slyšitelný slabě ještě na okraji Prahy v Klánovicích.
Netušíte někdo, co by to mohlo být!? Kde se touprostřed Čech na AM pásmu bere?

TÉMA
Morseovka na SV
Míra
Reply to  Jakub
21. 2. 2022 16:00

Pokud to hraje přes den, je zdroj pravděpodobně v ČR.
Dle služby: ROZHLASOVÁ nebo Letecká radionavigační
Dle aplikace:
https://spektrum.ctu.cz/kmitocty?filter%5BfrequencyFrom%5D=700&filter%5BfrequencyFromUnit%5D=kHz&filter%5BfrequencyTo%5D=800&filter%5BfrequencyToUnit%5D=kHz

H.
Reply to  Jakub
21. 2. 2022 17:28

Navigační radiomaják typu NDB, 715 kHz, letiště Čáslav, umístěný před hlavní dráhou na jejím JV konci:
49°55’29,23″N
015°24’11,40″E
https://en.mapy.cz/s/kosuvugede
Možná někdo doplní, jaký to má výkon.

Last edited 3 let před by H.
Jakub
Reply to  H.
21. 2. 2022 23:29

Díky… říkal jsem si, že zdroj musí být někde tam – bylo to fakt silný.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
18. 2. 2022 16:59

Nevěděl, každopádně pozoruhodná technická zajímavost. Věřím, že si s tím tunery s digitálním laděním hravě poradí, vzhledem ke společné kótě a totožnému ERP. V našem frekvenčním smrádečku něco takového ale nehrozí ani omylem. To by se muselo začít skutekně od píky. 🙂

H.
Reply to  Oviradio.cz
18. 2. 2022 17:44

Co se týká vysílání ze stejné lokality, tak je vidět, že i v tom opovrhovaném Turecku měli v této věci rozum. Když to srovnám s Prahou, kde se vysílá asi z 12 lokalit, tak to je opravdu ostuda a ubohost všech, kteří z titulu své funkce do toho mohli a měli zasáhnout.
Ale ono to není jen o ČTÚ a RRTV, je to také o podivné privatizaci, kdy žižkovská věž, kde byly velkolepé plány na vysílání, nakonec připadla Radiokomunikacím, s jejich cenovou politikou, která odsud všechny potenciální zájemce vyhnala dřív než o tom mělo smysl uvažovat.

Last edited 3 let před by H.
jouda
Reply to  H.
18. 2. 2022 17:51

Zní to sice hezky, ale dovedete si představit, kolik kmitočtů a s jakými parametry by zůstalo pro jiné kraje v Čechách, kdyby se vysílalo např. z Cukráku v celém pásmu po 200 kHz s 50 kW ERP? O reálnosti mezinárodní koordinace toho z Cukráku tedy ani nemluvě.

H.
Reply to  jouda
18. 2. 2022 19:12

Tak s tím souhlasím, že 40 kW ERP, co mají v Turecku, by u nás nešlo. Ale pověsit naprostou většinu pražských frekvencí třeba na ten na Žižkov by bylo super.

jouda
Reply to  H.
18. 2. 2022 19:18

To ano, ale předpokládá to ochotu všech provozovatelů za to ČRa platit. 🙂

H.
Reply to  jouda
18. 2. 2022 19:29

Komunistický režim nechal z peněz všech postavit věž, nechal z peněz všech upravit rozvody společných antén v celé Praze. A nakonec mají všichni provozovatelé na výběr, zda platit ranec nějakému soukromníkovi se sídlem v Tramtárii nebo zda zaneřádí Prahu absurdním počtem vysílacích lokalit. Tohle se prostě nepovedlo.

LU-
Reply to  jouda
18. 2. 2022 22:36

Bohužel, jak sami říkají, cituji: „My nejsme žádná realitní kancelář“. Pouhý prostor pro techniku a antény nenabízí. Musíte si od nich nechat dodat mj. i trasu, apod. Ano, dost pravděpodobně to bude ve veliké dostupnosti, vše zálohované 3x, apod. Ale to už jsou takové částky, že to menší stanice nedá.

Jirkas
Reply to  H.
18. 2. 2022 19:18

To by nebylo, Zizkov neni vsude spasou.

H.
Reply to  Jirkas
18. 2. 2022 19:30

Spásou není žádná lokalita. Ale pokrytí by se všem o dost zlepšilo, kdyby vysílali z jednoho místa a nevznikaly obrovské rozdíly v síle signálů.

Jirkas
Reply to  H.
18. 2. 2022 20:10

Nezlepsilo, Zizkov ma mrak hluchych mist.

JM.
Reply to  Jirkas
18. 2. 2022 21:09

Ale má jich méně než jiné lokality. Žižkov je asi nejlepší kóta pro FM v Praze. Po ní Strahov, následně Pankrác. Třeba Ládví je skvělá kóta, ale v pražských údolích to jde špatně (Krč, Vršovice, Radlice, Modřany, Hostivař…).

Naprosto souhlasím s H. že ten počet vysílacích lokalit v Praze je průšvih. V Berlíně také skoro vše jede z Alexanderplatzu, v Mnichově zase z Olympiaturm.

Míra
Reply to  JM.
18. 2. 2022 21:39

To je ale naprosto všude po ČR.

Žorž
18. 2. 2022 06:25

Asi všichni tu posloucháte na FM, proto mě zajímá: má pro vás v době automatických tunerů význam stále psát do log radií jejich frekvence?

TÉMA
Loga radií
Jakub Melin
Reply to  Žorž
18. 2. 2022 10:04

Jak v době automatických tunerů? Naprostá většina hledá stanici podle frekvence. Pokud má jen jednu, tak je to naprosto logické mít ji v logu. Pokud jich má víc, má to smysl na webu, ale v logu už moc ne.

Nevím, kdo používá automatický sken pásma, já to nepoužíval nikdy a neznám nikoho, kdo by to používal, maximálně tak v zahraničí, kdy neví, co chce naladit a zkouší co kde hraje.
V mém okolí všichni vždycky fungovali tak, že ladili buď manuálně a nebo u digitálních tunerů tak, že naladili stanice do předvoleb a následně používali ty (a už neladili vůbec, protože „své“ stanice tam měli).

Last edited 3 let před by Jakub Melin
Žorž
Reply to  Jakub Melin
18. 2. 2022 11:38

Já právě myslel, že skenujete, dokud se vám nenačte vaše stanice a tu si pak uložíte – jako u televize 🙂

Míra
Reply to  Oviradio.cz
18. 2. 2022 13:13

Jezdím se starším vozem a například vůbec nepoužívám ovládání rádia na volantu, protože „jedny šipky“ jen přepínají ,,balíčky 1 až 3″ s FM presety a „druhé šipky“ mne jen manuálně posouvají FM pásmem v krocích po 0,05 MHz.
Jelikož multiplexový formát DAB funguje na odlišném principu než FM, považuji možnost vyvolaní abecedního seznamu dostupných stanic za velmi vhodnou (v novějších zařízeních s větším displejem), neboť slučuje systém vyhledání stanice.

Last edited 3 let před by Míra
Míra
Reply to  Žorž
18. 2. 2022 12:31

V grafickém logu může mít číslo (frekvence v MHz) stále smysl. Může být základem, nebo doplněkem sebeprezentace stanice. Rádio tím dává na jevo, že je pro něj FM distribuce důležitá a mohou stále fungovat slogany typu: „Hrajeme o sto šest !“.
Pokud má stanice více kmitočtů může dávat stále smysl je lokálně uvádět v RDS. Když si v daném okresu chci naladit běžné rádio bez RDS, tak se info z RDS v autě hodí a není třeba přepínat zobrazovací režimy.

Last edited 3 let před by Míra
jouda
17. 2. 2022 15:35

Zdá se, že 7C z Benešova má cca od 15:20 nějaký problém.

jouda
Reply to  jouda
17. 2. 2022 16:03

ČEZ v místě eviduje výpadek elektrické energie.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
17. 2. 2022 14:54

Radio 1 nově zobrazuje právě hrající skladbu na webu. Dočkáme se i v RDS?

Milda
16. 2. 2022 09:49

Evropa2 má mix songů se mi zdá páč tam jsem slyšel Ivana Mládka Davida a 50 centa či Snoop Dogg

TÉMA
Evropa2
Milda
15. 2. 2022 20:46

SPIN používá nové znělky a neslyším v tom prahu takže si myslím jsou připraveny na to że budou i v jiných městech po signál rádiu

TÉMA
Jingles
Lukáš
Reply to  Milda
16. 2. 2022 16:54

Co jsem poslouchal, tak jsou bez Prahy pouze některé. V hodně znělkách, vč. hlavní v celou hodinu používají ještě 962 FM. Spíš mě překvapuje, pokud chtějí 1. března skutečně nastoupit do nových měst, že na to nemají žádnou upoutávku, reklamu, vůbec se o tom nezmiňují, nic…

Jerry
Reply to  Lukáš
17. 2. 2022 16:04

Signál rádio na 107.8 FM včera dopoledne pouze nosná a odpoledne změna tvaru v RDS _SIGNAL dříve byl ps kód signál hned od první pozice. Navíc v radiotextu již není info o názvu vysílače ale text shodný s pražským vysílačem. Podle mě je přepnutí na spin blízko

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jerry
17. 2. 2022 16:50

Netřeba nad tím spekulovat. V žádosti stojí od 1. března.

Lukáš
Reply to  Milda
22. 2. 2022 14:30

Na facebooku rádia Signál psala moderátorka, že změna na rádio Spin by měla být až od dubna.

Tomas
Reply to  Lukáš
22. 2. 2022 17:43

Od minuleho vikendu hraji vice zahranicnich hitu 80.let a maji nove pekne jingly. Libili by se mi i ceske 90, ktere Kiss nehraje. Kdyz hrajou ceske 80, tak prepinam. Mohli by zacit 4.4.22, ale pocitam s tim, ze zacnou driv. Zacali ve 2 hodiny rano reprizovat porad „2 ve 2“. A mohli by na netu zverejnovat dopredu playlist pisni, a take v RDS.

TÉMA
RDS Radio Dobry Signal
Lukáš
Reply to  Tomas
22. 2. 2022 21:10

Vyhlížím spuštění rádia Spin a paradoxně jsem také přišel na to a zaujalo mě, že hraje Signál rádio hity 80. let. Vždycky jsem měl za to, že je to něco jako Blaník, tím pádem jsem se o něho nezajímal a úplně mně uniklo, že už mají nový formát. Je to tak, nebýt tam tolika českých hitů, tak je to velice zajímavý počin. Zahraniční osmdesátky hrají příjemné.

Jirkas
Reply to  Lukáš
22. 2. 2022 21:28

Ale kazi to ty ceske, to tam nebyt, tak ideal.

JM.
Reply to  Jirkas
22. 2. 2022 21:59

Kazí to velmi. RU evidentně nasadilo na Signál archiv z dob Kiss98, který je velmi slušný a jsou tam i věci, které se běžně v éteru neslyší.

Jenže k čemu mi je zajímavý zahraniční 80s výběr, když to střídá Turbo, Arnošt Pátek a Zagorka, což jsou věci pro většinu posluchačů těch zahraničních 80s naprosto nestravitelné?

Lohen1
Reply to  JM.
23. 2. 2022 00:41

Musím souhlasit. Nedávný poslech tohoto rádia ( odpolední směna cca 8 hodin a poslech cíleně na základě této diskuze) byl pro mě velkým a příjemným překvapením. Ač milovník taneční hudby, občas si rád poslechnu fajn 80s, hlavně synthpop a tady to byl velmi příjemný mix 80 a 90s. Překvapil i výběr českých, které čerpaly hodně z 90s. Ovšem jak zde píšete, občas naskočila i nějaká postkomunistická perla jak z rádia Hvězda.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
23. 2. 2022 06:41

Na krerých frekvencích (ve kterých městech) Signál zůsane ? Už jsem to pozapomněl.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
23. 2. 2022 06:52

Praha, Brno, Mladá Boleslav, Mnichovo Hradiště, Jičín, Mělník.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
23. 2. 2022 21:31

Ano tak by mohlo získat obsahovou hodnotu v Brně i když krom začátku tam má poslechovost na nule, maximálně by mohlo získat. Stejně tak V případě Spinu – kde už jinde by mohl po hudební stránce zafungovat? Že tam nepůjde asi rozhodli moderátoři, kteří se nechcou učit něco jiného než že v dopravě „boural Brňák“, to už by brnaci museli brát jako srandu a nebo naopak v Brně hlásit Pražáky třeba na Freečku.

Last edited 3 let před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
23. 2. 2022 22:00

Vážně myslíš, že o něčem takovém rozhodují moderátoři?

Václav

Volně vyjádřeno, jinak jsem nenašel důvod proč by do Brna nešel. Taky si mohli RU rozhodnout dřív o omezení Signál u a na dané frekvence mohlo Radio 1 – ušetřilo by koordinace a dostalo se do víc míst jakož populárnější než spin, třeba i do Brna.

Honza
Reply to  Václav
24. 2. 2022 00:18

A co takhle licenční podmínky brněnské licence? Jsou věci, které přes nejede vlak. Nezapomeňme, že původní licence byla pro dechovkovou orchidej + jsou tam nějaké další závazky.

Václav
Reply to  Honza
24. 2. 2022 08:26

Signál i když blíž je něco jiného než dechovka, proto jsem na první dobrou licenci nezmiňoval. Dechovka je další žánr, který by mohl mít lepší číslo než nula. Ukázka toho jak relativně všeobecný Signál je na tom hůř než profilové rádio. Mám dojem že už teď tam častěji vykazuje dechovka nějaké čísla.

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
23. 2. 2022 18:41
Lukáš
14. 2. 2022 22:56

Když jsem jel v sobotu odpoledne autem, tak hráli na Kissu v hlavním vysílacím čase legendární hit Hyperkraft – Nejsi malá holka. Tak tuto skupinu jsem ještě v žádném rádiu neslyšel, pouze se dříve hrávala na Zlaté Praze. Nevěřil jsem vlastním uším.

Dj Basslicker
Reply to  Lukáš
15. 2. 2022 07:06

Ahoj hrajeme i hit Mimo Kontrolu a občas i Walter Kraft, akorát je nemáme v systému, a tak se nezobrazuje RDS

Míra
Reply to  Dj Basslicker
15. 2. 2022 07:26

Potíž je v tom, že obecně řekněme „tvrdší“ hudba nemá zdaleka tolik příznivců. Většinový posluchač bude tolerovat občasný song, víc nic.

PVo
Reply to  Míra
15. 2. 2022 10:22

Nesmysl -takovýhle s prominutím „připosraný“ názor u programových managerů vede že ve všech rádiích napříč hrají Ed Sheerana a podobné hrůzy..
Ostatně Zlatá Praha byla vždy mainstreamové rádio a ne žádná undergroundová R1

A že to je rozšířený tak pak třeba Dj Basslicker vypravuje stejné nesmysly ( tuším v Horečce po Silvestru) jako že hraje za hranou.
To máš Vašku z nějakých porad na Kissu kde to přednáší někdo managementu a ostatní strejci si přitom souhlasně přikyvují hlavami ? 🙂

Prostě výše uvedené nějak „tvrdé“ hity nejsou, už jenom proto že u W,Krafta (Hypetrkraf) jde napodobeniny hitů od 666/scooter/sash atp.
Btw: originálnější od něj jsou spíše ty skladby co zpívá Nikola Šobichová, nicméně Hyperhrafta poslouchám taky moc rád, bohužel pro nezájem rádií a tím neznalosti lidí obecně jej hrát vydali jen 2 CD…

PVo
Reply to  PVo
15. 2. 2022 10:50

pardon, Hyperkraft samozřejmě, píšu to na obrazovce u noťasu ,na který pořádně nevidím, na monitoru mám práci…

PVo
Reply to  PVo
15. 2. 2022 11:35

Když už jsem si vzpomenul na Nikolu tak jsem si ji holt musel pustit 😀
NIKOLA – Ámen (Nikola Šobichová) – YouTube

Václav
Reply to  PVo
15. 2. 2022 13:19

pomalu před 20 lety se dostala i do těch brutálních rotací na E2 se skladbou ŠEDÁ – ted někdy hráno na Kissu, což je dobře

PVo
Reply to  Václav
15. 2. 2022 16:23

Hrají/hráli třeba Hyperkraft – Afrika – YouTube z druhého CD někde jinde než na Zlaté Praze?

Jirkas
Reply to  PVo
15. 2. 2022 18:01

To je pravda, naše rádia se bojí zahrát jinak, pestřeji, proto se stále omílá v rádiích pořád to samé a utěšují se tím, že to dělají dobře.

HOME
27.9K
0
Přidejte komentář, prosím.x