Nejnovější komentáře

  • Václav: V této souvislosti je zajímavé že rádio Proglas není záměrně specifikováno pro které křesťany vysílá, čili teoreticky pro všechny, avšak…
    22:58 28.04.2025
  • Jakub DXer: RUDL: pan Holík se dnes divil, že přenos z Vatikánu měla i televize n@va (což jsem tady psal včera). Jinak…
    19:58 28.04.2025
  • Michal R.: Ano poslední zhruba rok se vysílali pro Moravu a Slezsko jen písničky na přání z Ostravského studia . Vysílalo se…
    17:48 28.04.2025
  • frkotou: Poslední dobou se z Ostravy vysílaly jen večerní písničky na přání ne? Možná i něco o víkendu přes den.
    15:19 28.04.2025
  • MartyS: i těch 10W je hrozně moc. Komplet celý HiFi receiver 820A při běžné pokojové hlasitosti na FMku bere do 15W(měřeno…
    14:29 28.04.2025
  • Václav: Podle nové metody? 😀 Srovnatelná je ta denní. Ale i tak se Blaníku darí na celé Moravě.
    13:36 28.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Míra
8. 2. 2022 09:36

Náklady za šíření v součásné konfiguraci sítí typu RTI a Teleco je cca 2x 55000 Kč měsíčně. To je raketa.
Díky překryvu obou sítí v Praze a Příbrami vychází autorské poplatky na 12500 měsíčně. Pokud by se sítě nepřekrývaly, byl by poplatek vyšší.

Last edited 3 let před by Míra
GaN
Reply to  Míra
8. 2. 2022 17:22

když jsem četl článek: Křesťanské Rádio 7 zaplatí za roční distribuci v DAB+ okolo 1,3 milionu korun | Digitální rádio (rozhlas.cz)
tak se divím a skláním, že vůbec ještě rádia máme..

Míra
Reply to  GaN
8. 2. 2022 18:00

Bežná cena pronájmu místa pro vysílací anténu třeba na stožáru mobilního operátora se může pohybovat kolem 100 000 kč ročně.
Když byla reálná koncová cena elektřiny 6kč za kwh, tak vám napálí třeba 10. A teď si vemte, co dneska.
To aby jste měl svůj pozemek, na něm svůj stožár a vysílač, svou přípojku el. a pronajímal dalším…..to také není smadné a zadarmo….
Takže ony i náklady na FM nejsou malé. Záleží, jak se to pořeší…

Last edited 3 let před by Míra
GaN
Reply to  Míra
8. 2. 2022 18:44

jasně, myslel jsem celek, tedy stanice i vysílání.. Navíc nejspíš poměrně nespravedlivé hodnocení poslechovosti stanic a z toho plynoucí příjem z reklam.
Poplatek za rozhlas jde ČRo stejně jako u ČT, kde oba dva aktéry prakticky neposlouchám (ČT naprosto vůbec, u ČRo pak občas DDur a Vltavu – ovšem ne na ČRo DAB+ v traktorové kvalitě)

Míra
Reply to  GaN
8. 2. 2022 18:57

V jakékoliv organizaci to bude stát za prd, pokud její členové budou vědět, že vždy dostanou…..v CRo je to tragédie….

Lohen1
Reply to  GaN
8. 2. 2022 21:12

Je to člověk od člověka. Já zase 8hodin v práci poslouchám pouze Čro , kdy střídám napříč jeho stanicemi dle programu. A na tv vůbec nesleduji stanice Novy s od Primy občas neco na Zoom. Na co koukám je tedy výhradně Čt nebo Seznam. Prostě co člověk to vkus a názor.

Tomas z novace
Reply to  GaN
8. 2. 2022 21:18

Jen tak pro zajímavost.Cena za distribuci jednoho rozhlasového programu přes satelit byla před několika lety 25000 Kč za měsíc,cena za TV program přes satelit cca 8 mega za rok a cena za TV program přes DVBT cca 80 mega.

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
7. 2. 2022 17:56

Pohlednice z Aukra jo 🙂

Reply to  PetrPe
7. 2. 2022 18:30

Koukám, že je to ta, co jsem koupil. 😀

Lohen1
Reply to  Oviradio.cz
7. 2. 2022 21:35

Jestli si to pamatuji dobře, tak v devadesátých letech, minimálně tedy v Liberci měla E2 svoje studio s místními moderátory, kteří vysílali večerní lokální program. Tedy myslím, že to tak bylo…

PetrPe
Reply to  Lohen1
7. 2. 2022 21:45

Na tu pohlednici jsem narazil, jak jsem googlil informace o E2 Most. Hledal jsem jen ze zajimavosti, jelikoz si zive pamatuji nasi moravskou mutaci Evropa 2 Attack, ktera vznikla z opavskeho Attacku. Byly tam taktez regionalni vstupy. Pak se u nas vse sloucilo pod Evropa 2 Morava. Vysilani z Prahy, reklamy regionalni…

Reply to  Lohen1
7. 2. 2022 22:11

Bylo toho více. Dokonce snad i ve Znojmě, ale to se mi bohužel stále nepodařilo ověřit.

Jakub
Reply to  Lohen1
7. 2. 2022 22:17

jj, je to tak. Další „studia“ byla i v jiných městech – na základech původních regionálních rádií.
Plzeň – rádio WEST (89,6, později 101,3) / Karlovy Vary – rádio Diana (93,8) / Vrchlabí – rádio Duha (106,4) / střední Čechy – rádio Lion (105,5)

TÉMA
Evropa 2
Václav
Reply to  Oviradio.cz
7. 2. 2022 22:49

Za jakých okloností se stalo to , že by se E2 dobrovolně vzdala 90,6? a přešla/zůstala na slabší 88,0 (sice ušetří na výkonu, ale ztratila na signále na Chomutovsku) To se málo kdy stalo že by se E2 něčeho vzdala, snad jen 89,6 v Plzni. a když jste vzpomínali , tak ještě ta 88,0 Teplice taky patřila nějakému radioklubu?

A ještě prý tato specialita, E2 v zahraničí, pokud to není nějaký podvrh:

https://www.radia.sk/spravy/4414_europa-2-uz-na-slovensku-bola-i-v-90-tych-rokoch-a-to-hned-dvakrat

comment image

comment image

Ale kdysi když jsme na SR jeli a já byl u nás zvyklý na E2 , tak mi tam chyběla, nedocenil jsem že tehdejší mainstreamová rádia byly spíš alternativní

Last edited 3 let před by Václav
Marcel
Reply to  Václav
7. 2. 2022 23:14

Rádio Most s.r.o. mělo status samostatné společnosti, která měla smlouvu s p. Fleischmannem na přebírání programu Evropy 2. R. Most měla své znělky, které složil Honza Řehák. Pouze podklad pod zprávy byl totožný s E2. V létě v roce 1995 (1996?) se majitelé (T.Vacek/T. Ratiborský/ P. Petrik) rozhodli R. Most osamostatnit a tak se také stalo. p. Fleischmannovi se to samozřejmě nelíbilo a v Mosteckém týdeníku Herold zveřejnil dost nelichotivý článek o R. Most. V té doběcca po čtvrt roce se dohodl s majitelem tehdy ztrátovém Ústeckým Radioklubem 88Fm (dříve 95,2) na přebírání programu E2. Jak jen šlo, tak i později p. Fleischmann házel R. Most klacky pod nohy. Rádio v roce 1996 zkoordinovala mosteckou 95,8, v té době odešla od Čra, z Jedláku, na nižší kótu v Chomutově, dále pak zkoordinovali tyto frekvence v pořadí (96,5 Teplice/ 96,8 Louny/ 90,5 Terezín a 106,2 Ústí nad Labem). Pak majitelé uvažovali přejmenování R. Most na Sever. pak od přejmenování ustoupili…….Bohužel později (kolem r. 2002) majitelé R. Most prodali rádio společnosti City Multimedia, Ta zachovala sídlo v ul. J. Kříže v Mostě, včetně moderátorů, jen playlist byl totožný s R. City. Později vše přešlo pod Stamford a ta později pod naší oblíbenou Medii Bohemia. Ta vytvořila v Ústeckém kraji monopol spojila R. Labe / Crystal / Most pod |Hitrádio FM, nyní Hitrádio North Music. Kolem r. 2009 p. Petr Petrik založil Gama Rádio 107,9 (dokonce vysílalo v DABu), pamatuji si, že do licenčního řízení se tenkrát přihlásil i Fleichmann s nějakým svým projektem, ale neuspěl, prý chtěl licenční řízení napadnout u soudu, dal pokoj, když se Gamě vytvořila konkurence v podobě Rádia Beat v Mostě na 93Fm…..Gama také neměla dlouhého trvání a v r. 2016 vše prodal komu jinému? Ano M.B. a vysílá se zde Rock Rádio.

Last edited 3 let před by Marcel
Lukáš
6. 2. 2022 21:16

K Fajn rádiu ve východních čechách. Zkoušel jsem přes víkend frekvence hitrádia Černá hora a mají tu dost frekvencí ve stejné oblasti. Primárně je pro Černou horu vhodná frekvence 105,3, ta má obrovské pokrytí po celém královéhradeckém kraji a všude velice silný signál. Pak má dokonce menší dokrývače pro Hradec Králové, Pardubice, Rychnov nad Kněžnou. Tam sice nejsou podle mě vůbec potřeba, protože 105,3 je opravdu silná, ale budiž. A pak tu jsou další dvě silné frekvence 92,8 Náchod a 94,7 Broumov, které pokrývají prakticky totožné území co frekvence 105,3. Nabízelo by se tedy použít aspoň jednu tuto silnější frekvenci pro Fajn rádio a východní čechy by tak nepřišli o toto rádio.

jouda
Reply to  Lukáš
6. 2. 2022 21:21

Silná 94,7 v Broumově? To spíš Rychnov 94,7, ne?

Lukáš
Reply to  jouda
6. 2. 2022 22:50

Zřejmě máte pravdu. Nepoznám z jakého to hraje vysílače, ale vím že pokrytí má tato frekvence v našich končinách dobré. 😉

jouda
Reply to  Lukáš
7. 2. 2022 09:57

Broumovský výběžek ta 94,7 z Broumova pokrývá, ale od ostatního území je odstíněna, za prvním kopcem už skoro nehraje. Zatímco rychnovská 94,7 z Litického chlumu, to je plošně podstatně větší území. Od Hořic přes Přelouč, Hlinsko, Svitavy až k Lanškrounu. Litický chlum je velmi dobrá kóta. 🙂

Lukáš
Reply to  jouda
7. 2. 2022 22:58

Děkuji za upřesnění, to jsem nevěděl, že jde tak silný signál od Rychnova. Pokud vezmou Fajn rádiu frekvenci 91,6, tak tohle by byla skvělá náhrada a krásně by pokryli tohle území. Pouštět tam stejný program, který běží na 105,3 a 92,8 a jsou to také silné vysílače je zbytečné.

Hori97
Reply to  Lukáš
8. 2. 2022 10:25

Navíc nezapomínejte na frekvenci 87,8 MHz z Králíků. Tenhle vysílač lze také přijímat až v Přelouči. V okolí je dost míst, kde se na horších rádiích míchá s Country radiem na 87,7 MHz (Kutná Hora).

Lukáš
Reply to  Hori97
8. 2. 2022 18:35

Máte pravdu. Další frekvence, která hraje v naši lokalitě nadprůměrně dobře a opět stejný program. Minimálně jedna z nich by si Fajn rádio opravdu zasloužila.

Noobish
Reply to  jouda
12. 2. 2022 20:42

Ten rychnov je brutálny. Asi pred rokom v tomto období mi hrala tá 94.7 s dynamickým PS až v Bělotíne (áno, na hraniciach s moravskoslezským krajom).
87.8 zároveň hrá až na slovenské hranice, zase smerom na východ som ju chytal v pohode na sluchátka v štramberku

Last edited 3 let před by Noobish
Václav
Reply to  Noobish
12. 2. 2022 23:58

Jezdíval jsem pravidelně vlakem z Ostravy s naladěným country 94,7, které stačilo k Bělotínu (Hranicím) Myslím si že za bariérou by dole v tom městečku východočeskému dokrývači 94,7 by i při výpadku ostravy 94,7 nepomohla ani inverze. Když jdu ještě dál do minulosti, když jsme jednou vyjímečně jeli felicií do Klimkovic , Ostravy, ještě nebyla Dálnice, tak taky právě v tom Bělotíně ladil 94,7 abych poznal Hey jakožto pro mě neznámé zpracování rocku – jsem si tak chvíli odskočil z Helaxu 93,7. Podle charakteristického country v MSK by měla být 94,7 odlišitelná od údajného úlovku hitradia.

87,8 je na Olomoucku běžné, nedávno se tady psalo že i 94,4 původně byla ze stejného suchého vrchu (nevím zda antény, i to se tu možná řešilo) určena pro olomoucko. V dětství jsem 87,8 poslouchal v nižších částech Jižních Svahů, ale i v autě na analogu jsem sledoval jakou nejdelší cestu lze ve městě ujet, než to na některých místech pohltí rušení trolejí a prostě na mnoha místech to šlo, tzn za městským divadlem, na křižovatce Kvítková s Dlouhou. V době se začínajícím internetem to bylo něco jako ojedinělé regionální České rádio v centru zlína a taky vzpomínka na lyžák. Ještě teď jsem jej zachytil na digitální ladění lepšího tuneru u teplárny. z té doby si pamatuji jingl: „96,2 HK, 92,6 Pce; 87,8 Orlické hory; 87,6 Liberec a 105 3 z Černé hory – Radio Černá hora – víc muziky“ A nebyla původně 87,8 kruhová polarizace? Ale i kdyby to byl jen vertikal , taky není špatný. Nevím zda třeba nepomohlo že by se něco naindukovalo ve městě, třeba na vysílač radia Zlín, (kruhová porizace na obou vysílačích (Mladcová – suchý vrch)) protože mimo město si to tak dobře nepamatuju, že by to šlo, Možná pohraniční hory se slovenskem bych měl vyzkoušet. Třeba i jsem přijížděl do Zlína a 91,4 cimbálka se začal signál vylepšovat, tam kde začínaly troleje. Cimbálka v jediném krajském měste – jaký že to měla ten jedinečný PTY?

jouda
6. 2. 2022 12:25

Kmitočet 89,2 u Brna už zase hraje, konkrétně od čtvrtka 3.2.2022 16:10. 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
6. 2. 2022 12:51

Taky bych chtěl mít přístup na monitoring ČTÚ. 🙂

Žorž
6. 2. 2022 09:54

Během olympiády poslouchám Radiožurnál Sport. Dojem? Rozhlas má čím dál víc stanic a čím dál víc zbytečností a paskvilů.
Štve mě, že přenosy za každou cenu přerušují zprávami.
Po skončení jednoho přenosu přepojí na druhý, aby po půlminutě ze studia shrnuli ten předchozí.
Do toho mě ruší jejich „slušný sportovní vodrhovačky“.
Měli by si vzít příklad z ČT4 Sport – tam taky nedávají v každou celou zprávy z ČT24 a videoklipy z Dobrého rána ČT1…

TÉMA
Hříchy Radiožurnálu Sport
Míra
5. 2. 2022 11:22

Ve středu 9.2. by mělo proběhnout první vydání pořadu písní na přání na Netro Life Radiu. Jsem zvědav, jestli se bude jednat především o notoricky známé megahity, nebo to přinese i něco jiného.

Last edited 3 let před by Míra
MichalZ
Reply to  Oviradio.cz
5. 2. 2022 10:09

Jo Let Loose, ale největší hit byl Crazy for you. Já byl ovlivněný britskou pop a poprockou scénou, kterou tenkrát hráli dost na Kissu.
Shakespears Sister-Hello
https://www.youtube.com/watch?v=IrbFydtLF-Y
Naopak co mě těší, že na Radiožurnálu hrají Duran Duran – Come undone, která je asi jedna z nejlepších věcí 90. let.
https://www.youtube.com/watch?v=Epj84QVw2rc&ab_channel=DuranDuranVEVO

Václav
Reply to  MichalZ
5. 2. 2022 11:15

Ano i z hitrádií lze poznat , že to nebyl jen eurotrance, před chvílí dozněl obyčejnej svět od Abraxas (pravidelněji byl slýcháván na Helaxu v noci v nightflight před 10 lety). Na druhou stranu bych si na hitrádiích odpustil fádní věci z radiožurnálů, impulsů, hlavně Černí andělé, Baroko, Over my shoulder – Mike and mechanics. Ale i tak pokud uvažuji dobré věci, tak je to daleko širší playlist, spoustu věcí jsem za celou dobu neslyšel na Kissu který už pátým rokem se snaží od 90s i když bychom uvažovali jen podmožinu hitů, které by se zvládli , aby nepokazily kissácký handsupový dojem. Ale mohlo by i existovat rádio , které takto hraje všeobecné 90s s mladšími přesahy akceptované mainstreamem, ale to by asi unikly kšefty novinkových tlačenek jak zahraničních tak českých, třebaže jsem neřekl že by se nesměly vůbec vyskytovat, ale max. jednou denně , a raději jen ty s opravdu dobrým melodickým motivem. Už dlouho jsem nedokázal v tak dlouhých úsecích poslouchat ac hitradio jako teď.

Co se týče mluveného slova, vzpomínek na 90, to je pro tuto akci centrálně? Vzkazy posluchačů čtou jen ty co přijdou do City? A normálně se o víkendu jede centrálně?

Last edited 3 let před by Václav
Michal R.
Reply to  Václav
5. 2. 2022 12:11

Jen ráno a dopoledne do 13 hodin pak už je program až do 19 hodiny opět regionální z regionálních studií hitradii

Lukáš
Reply to  Michal R.
5. 2. 2022 18:35

Opravdové regionální radio je čas rock nebo čas radio hitrádio Orion je částečně odbavovano z Prahy a vypadá to že hitradia budou komplet z prahy tedy regiony zaniknou.

Lohen1
Reply to  Václav
5. 2. 2022 23:14

Radio 4U

Míra
Reply to  MichalZ
5. 2. 2022 11:16

Indie fakt vůbec nedávám: https://youtu.be/FEhpmuXHmRQ
Multižánrová kapela: https://youtu.be/-nc2C9PQJ2A
Věčně mladá: https://youtu.be/q9t6wef5xlE
Synth: https://youtu.be/70Q-z7ldYG8
Do pětice: https://youtu.be/PZUZx-8–0c

Millhaus
Reply to  MichalZ
5. 2. 2022 11:17

Od Let Loose se mi vic libil hit 17

Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
5. 2. 2022 11:23

Svého času se opravdu hodně hrála britská poprocková vlna, pamatuju si, že mezi lety 1995-1997 to letělo opravdu hodně a dnes se hraje jen několik věcí. Některé naopak úplně zmizely.

Z tehdejších stálic playlistů českých rádií mne napadají Blur – Country house
https://www.youtube.com/watch?v=gpuh1WE-RVw

Případně Pulp – Common people (druhý hit Disco 2000 se občas hraje, ale taky dost málo)
https://www.youtube.com/watch?v=yuTMWgOduFM

I na mainstremových rádiích se pak hodně hráli třeba Faithless – God is a DJ
https://www.youtube.com/watch?v=bhSB8EEnCAM

A naprosto z rádií zmizeli Pet Shop Boys s tímhle kouskem, který se tehdy na závěru 90s hrál opravdu hodně
https://www.youtube.com/watch?v=rp8uNaon5B0

DjBony
Reply to  Jakub Melin
5. 2. 2022 23:59

Na DAB Test LQ to všechno běhá 🙂

Míra
Reply to  Oviradio.cz
5. 2. 2022 11:53

Příspěvek s pěti odkazy, kterým jsem reagoval je pryč ?

Lohen1
Reply to  Oviradio.cz
5. 2. 2022 23:18

Já měl rád třeba Cleopatra – Life ain’t Easy
https://youtu.be/1OZp_YixQSI
taky 4 the Cause – Let Me Be
https://youtu.be/trsiPU5Xgdc

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
6. 2. 2022 10:53

tenhle song jsem slyšel naposledy snad opravdu na Radiu Bonton (tehdejším opravdu původním) na přelomu let 1998-99. jedná se o skupinu Yello – To The Sea. tohle je myslim nějaký remix, ale hodně dobrý.
takže „To The Sea“
http://www.youtube.com/watch?v=48x51a03VbU

Mnohem známější, ale taky málo hrnou záležitostí od této skupiny je

„The Race“
http://www.youtube.com/watch?v=Y4QbJRAWvRU

Míra
Reply to  Oviradio.cz
6. 2. 2022 14:24

To The Sea – pro mne osobně jde o notoricky známou píseň. Bylo by fajn, kdyby se mohla hrát tato https://www.youtube.com/watch?v=DUQrWmItA8o jungle-speed-ambient „Original Version“ běžně v rádiu.
Známá je tím pádem spíše, a jak zde bylo uvedeno tato verze (Radio Version / Northern Mix) https://www.youtube.com/watch?v=_ZbCGWdk6m0 (v prodlouženém provedení Aqualite Mix).
Trojici základních krátkých verzí uzavírá vyloženě ambientní Southern Mix: https://www.youtube.com/watch?v=EoP2vCOW89w
Taktéž doporučuji album Hands On Yello:
https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lYZOBNHMOmq5iRcIa_fCdj619SOP1GunE
Například úprava ůvodní Dr Van Steiner je zdařilá.

Last edited 3 let před by Míra
Reply to  Soundwaver
6. 2. 2022 22:51

A já si říkal, kde už jsem to slyšel. Možná to z The Race „vysamplovali“. https://www.youtube.com/watch?v=x7zbWU5KuOs

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
6. 2. 2022 12:18

nebo když se tu zmínily i české songy, vzpomíná někdo na skupinu
České srdce? tenhle song se jmenuje „Oheň voda vzduch“

youtube.com/watch?v=akd7wA3bu18

…hráno opět na Bontonu.

Last edited 3 let před by Soundwaver
Václav
Reply to  Soundwaver
6. 2. 2022 14:31

Teď zrovna na Hitradiu nelže slogan „před 20 lety“ hrála totiž comme si comme ca od french affair a před ní něco neznámého.

Míra
Reply to  Václav
6. 2. 2022 14:34

The Kelly Family – Roses of Red https://www.youtube.com/watch?v=Qyhk4iAN04M

Míra
Reply to  Míra
6. 2. 2022 14:58

Při pohledu na playlist -20’s Hitka si ještě odplivnu.
Nechápu, proč se nehraje Fragma – Toca Me (Radio Cut) ???!!! Toto je originální verze. https://www.youtube.com/watch?v=6cbn-D_marc
Instrumentálka není hodna ?
Nechápu, proč si to samy původní tvůrci Dirk Duderstadt, Marco Duderstadt za dohledu Ramona Zenkera zničily !!!
Obě skladby fungují nejlépe samostatně. Tady je originál od Coco Star:
https://www.youtube.com/watch?v=x0lYo1NGDhg

Soundwaver
Reply to  Míra
6. 2. 2022 17:51

Pár songů se takto ‚predelavalo‘, prikladem jsou Darude – Under Control(2000) vs under control (Back for more)(2001). tezko rict proč.

Míra
Reply to  Soundwaver
6. 2. 2022 18:57

Rozdíl je v tom, že zde vokály nepocházejí z jiné písně. Nejde o splitko. Aspoň myslím.

Lohen1
Reply to  Míra
7. 2. 2022 21:42

Ty jo, tak to jsem netušil, že šlo o cover. Jinak zbožňuju Fragmu, Damae má nádherný hlas. S novou zpěvačkou už to není ono

Reply to  Lohen1
7. 2. 2022 22:31

Originál je ale od Coco Star, Damae přezpívala až další verze. Vznikl kvůli tomu dokonce dost chaotický spor.

millhaus
Reply to  Oviradio.cz
6. 2. 2022 16:41

Když už tady řešíte tu hudbu,tak co toto Proud-jedna malá holka https://www.youtube.com/watch?v=1muTMQDeMKs

Reply to  Oviradio.cz
19. 2. 2022 01:33

Ještě jsem si vzpomněl na tyto dvě věci, hrálo se to u nás někde? (samozřejmě to nemůžu vzhledem k mému věku vědět)

Tony Di Bart – The Real Thing – https://www.youtube.com/watch?v=2rW8dg7drXA

Everything but the Girl – Five Fathoms – https://www.youtube.com/watch?v=Gkmv53bBvP0

Marek Berger
Reply to  Oviradio.cz
19. 2. 2022 09:53

jj obě jsem tlačil na Rubi

Míra
Reply to  Marek Berger
19. 2. 2022 14:31

The Real Thing – na rok 1993 zajímavá skladba. Zajímalo by mě, kdo jí poslouchal ve své době. Myslíte, že byla zajímavá pro ženy ?

Marek Berger
Reply to  Míra
19. 2. 2022 15:38

Psaly jen ženy))

Franz
2. 2. 2022 12:27

Divím se, že tady ještě nikdo nezmínil pořad Trance party live na Kissu. Další díl startuje už dnes ve 23h.

Mimochodem, nový Radioprojekt bude zveřejněn až příští týden? Jsem zvědav na srovnání Kiss vs. Hitrádio.

Matyas
Reply to  Franz
2. 2. 2022 13:30

To jako ten hudební styl, který si kráčí svoji cestou, nejdříve po boku hlásných 90´s až do dnešních dnů? To někdo v rádiu zaspal ovšem dobu a zřejmě objevil nepoznané 😀 Celá, již to mohu říci desetiletí, se cpou posluchačům do hlav různé taneční odnože (leckdy za hranicí vkusu) a tento styl nikoho nezaujal (až na pár českých věrných výjimek na internetu), až nyní, ještě v tomto čase pro pár lidí, co zůstali na příjmu, z něj chtěj udělat Ameriku? Ti, co tento styl mají rádi, už jej dávno poslouchají a bez rádoby slovních poznámek typu, jak je to bombové, energické, nadupané, apod.

Last edited 3 let před by Matyas
PVo
Reply to  Franz
2. 2. 2022 13:33

Vím o tom – nicméně tomu přisuzuji dost malý význam podle četnosti a termínu vysílání (hodina před půlnoci jednou za měsíc)

Lohen1
Reply to  Franz
2. 2. 2022 23:09

Jako ano, jde to. Jelikož trance v různých podobách poslouchám už asi 25 let a nepřestal mě bavit ani v mých již brzy 41 letech…. A taky mám rád Vaška, jen tomu Kavalčíkovi to moc nevěřím, mám ho spíše za rockera .. No … minule mě dost štvalo, že tam cpaly Hands Up, když to má být Trance party. K tomu se tam hrály dost věci typu Sylver, Milk inc…to je sice vocal trance, ale tady bych si asi víc představoval jiný věci. Z nových songů nezaznělo skoro nic. Ale zase na to, že je to na FM…
Inspirace:
https://youtu.be/rq5-wtJP4uQ
Nebo

https://youtu.be/MgPRa9h_-kE

Václav
Reply to  Franz
6. 2. 2022 23:14

Teď byla upoutávka na Kissu, že ve středu 9.2. budou znít věci od Gigi d Agostina na jeho podporu ve vážné nemoci. Bude vytvořen pozdrav, který se mu pošle.

Last edited 3 let před by Václav
PVo
Reply to  Franz
9. 2. 2022 17:30

Poslechovost za druhou polovinu roku 2021 už je Prezentace aplikace PowerPoint (median.eu)
na první pohled celkem fajn, Fanjradio je tedy přes největší historické pokrytí s Brnem a Libercem na historicky nejhorším výsledku, Kiss na skoro nejlepším (chvíli po spojení, kdy ještě dozníval efekt vysílání z regionů, byli ale lepší).
No aspoň se tady nebude p.Červinka zase naparovat jak to dělají dobře, a říkat že komu se to nelíbí ať naladí jiné stanice… což se tedy evidentně stalo… 🙂 . No ale nějaký posluchače furt mají když si třeba tady Lukáš nedávno pochvaloval jak že to poslední dobou je dobré rádio..

TÉMA
RP Q3-Q4/2021
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
9. 2. 2022 18:10

Mě se líbí křivka Radia 1, která po spuštění nových lokalit ČB, LB v roce 2020 vyletěla na maximum od roku 2009. Stejný prudký vzestup lze pozorovat po spuštění Plzně v roce 2006, i když pak to pravda zase dost kleslo. Nicméně je tam hezky vidět, že spuštění nových lokalit se vždy do poslechovosti nezanedbatelně promítlo. Tolik jen k názorům, že alternativa mimo hlavní město nepatří a nemá šanci se jinde prosadit. Těší mě, že to nakonec pochopili i v Expres FM.

PVo

Tahle prezentace je k posuzování menších stanic naprd – to jde leda z těch podrobných excel tabulek…
Na radiotv už se chlubí podílem Blaníku ale řekl bych že pokrytí vzrostlo dost více než poslechovost takže žádný „zázrak“ se nekonal

Jiří-č
Reply to  PVo
9. 2. 2022 18:51

RadioTV patří MB. Tam si dělají svoje PR. Jak jsou skvělí atd.

Jiří-č
Reply to  Jiří-č
9. 2. 2022 18:58

Vetší podíl, ale za jakou cenu. Zničením regionálního radia. Posluchači v mnoha regionech moc na výběr nemají. Jsou regiony kde toho na výběr moc není. Když jedno radio vysílá v určitém regionu na více frekvencích.
A když posluchači z Liberce odpoví, že poslouchají RCL ( jak jsou zvyklí na těch cca 30.let). Zpracovatelé průzkumu automaticky je zařadí pod Blaník

PVo
Reply to  Jiří-č
10. 2. 2022 01:29

jojo vím že radiotv,cz je MB, btw koukal jsem tam kdy se vlastně Kiss sjednotil a na hledaní mi to vyhodilo první odkaz na radioprojekt před 12 lety a jak jsem se v diskuzi pod článkem pohádal s Jósem… 😀

RadioProjekt III.+IV.Q 2010: Nejvíce rostou celoplošná rádia | RadioTV

A automatickým zařazením zrovna pod Blaník když existuje mutace Hitradia se stejným jménem si nejsem jistý.. Tu mutaci se stejným názvem dělali taky právě proto.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
9. 2. 2022 18:54

Jasně, je to jen dost nepřesná hra s čísly a třeba v regionálním měřítku se to obvykle nevejde ani do publikovaných čísel. Ale v globálu už to určitou vypovídající hodnotu má.

JM.

V Expres FM by hlavně měli pochopit, že vytvářením Frekvence 2 s modernější hudbou posluchače nenaberou. Ranní vysílání a zejména pak angažování Ivy Frühlingové jsou kroky naprosto mimo, které posluchači kritizují. Stejně jako snahy o umístění formátů ze Seznam Zpráv do vysílání.

Snad tyhle trendy s rozšířením do dalších lokalit nenaberou na intenzitě 🙁

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  JM.
9. 2. 2022 20:38

Chápu tvoje obavy. Když jsem si nedávno v práci s radostí pustil ze streamu Expres, že si zase jednou poslechnu nějakou jinou kvalitní muziku a zrovna tam běžel hodinový pořad s Ivou F. o sexuálních deviacích, byl jsem trochu zděšen, kam se to rádio za tu dobu, co jsem mu nevěnoval větší pozornost, posunulo. Vždy jsem Expres vnímal spíš jako takovou exkluzivní metropolitní „britskou“ lahůdku pro fajnšmekry. Otázka je jak se to bude vyvíjet dál. Minimálně mírný odklon od zaměření na metropoli se asi kvůli rozšíření působnosti dá očekávat. A vzhledem k aktivitám majitele bude asi i sílit snaha je propagovat i ve vysílání. Do jisté míry se to dá chápat a akceptovat, pokud to nepřekročí únosnou mez. Uvidíme. Respektive uslyšíme. Každopádně i po těchto změnách patří Expres stále k tomu lepšímu v éteru.

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  PVo
10. 2. 2022 13:30

…když má Mr. PVo pořád pocit, že mě musí atakovat, tak si dovolím malou odpověď. Jen se zamysli, nemusíš moc. Bez urážky. Ano, Fajn jde v CELKOVÝCH číslech dolů. Ale když řekneš A, tak bys měl dodat i B. Radioprojekt má totiž roztomilou skupinu respondentů cca 12 až 150 let, kterých se dotazuje v kratičkém, zhruba 30ti minutovém, velmi zábavném rozhovoru na to, jaké rádio poslouchali, když si ráno čistili zuby atd atd. Když pominu fakt, že těch nejmladších, na které Fajn cílí, se ani ptát nemohou (GDPR), tak opravdu neznám jediného teenagera, který by bez pistole u hlavy nějaký takový rozhovor dobrovolně podstoupil. Takže těch pár „náctiletých,“ které Radioprojekt někde „vyčaruje“ rozhodně nepatří mezi naše vysněné posluchače. Ale díky za ně 🙂 Zajímevě ta čísla začnou vypadat v trochu užší skupině respondentů Radioprojektu (myslím 12 až 34), kde Fajn Radio rozhodně neztrácí. Což při současné podobě Radioprojektu považuji za malý zázrak. Dokola budu opakovat to samé a budu si za tím stát. Fajn Radio si cíleně vybírá playlist a vše ostatní tak, aby to bavilo docela úzkou skupinu posluchačů. Která navíc nemá FM radio dávno jako prioritu. Tak to prostě je. A pro tuhle skupinu posluchačů vysíláme podle našeho nejlepšího vědomí a svědomí ten nejlepší program. Nemůžeš hudbou a programem zaujmout patnáctiletýho kluka a sedmdesátiletou babičku zároveň. To fakt nejde. Takže děkuji za tvůj zájem o Fajn, ten mě těší. Tvůj názor a právo na to „hejtovat“ cokoliv ti neberu a upřímně řečeno je mi to jedno. Úplně. Kompletně. Přeji ti ať se i tobě daří v tom co děláš a příště mě prosím vynech ze svých komentářů. Děkuju.

TÉMA
RP Q3-Q4/2021
Míra

Cílovka je 0-18 ? Vlastně nesmysl takové rádio provozovat.

PVo

Bez urážky, holt jsme si asi lidsky nesedli, já se holt dost štourám v pojetí interpretace faktů a na nějaké obecné dojmy moc nedám.
Řekl bych, že jste zpočátku reagoval jako čertík z krabičky i na to co atak (a osobní už vůbec ne) nebylo myšleno. Myslím, když jsem z MP a RP vytáhl poslechovosti jako řadu ke konci roku hodně let dozadu ( i za RZP) a okomentoval to
Ty dejme tomu „ataky“ přišly až později po vašem (blbě fakty podloženém) naparování po „sukcesu“ Fajnu před 2 lety,…. to Vám na RP „velmi zábavné rozhovory“ apod. jaksi nevadily… Občas jste si i sám vyloženě naběhl – viz to chlubení se exkluzivním rozhovorem s Ed Sheeranem.
Btw Trochu si protiřečíte (.. je mi to jedno/ příště mě prosím vynech)

Ohledně cílovky: mohu vycházet akorát z dostupných dat , ostatně toto bylo přece obsahem „ataku“ při minulém výstupu RP, kde bylo výstupem top 5 radií u skupin jako student-žák-učeň a í věkové kategorie 12-19 a 20-29. Fajn tam nikdy nebyl ale jestli byl tedy na šestém místě nemohu vědět,,. a pak záleží na interpretaci, jestli to je k pokrytí úspěch či ne…
„Nemůžeš hudbou a programem zaujmout patnáctiletýho kluka a sedmdesátiletou babičku zároveň“ jsem snad proboha nikdy netvrdil.
Ohledně priority rádia pro mladší věkové kategorie poznámka: jen jestli si taky za to nemůžete (provozovatelé) tak trochu sami typem myšlení stylem “ tady jsme vám (posluchačům) udělali rádio a bude se vám to líbit! ..
Denní poslechovost 54% v populaci je na Evropu myslím podprůměr (podle toho co jsem nahodile četl o Německu nebo Norsku, tak to nemám úplně přesně podložené)
Btw to britské rádio Capital, na který jste se několikrát odvolával jako na vzor, má stejnou cílovku?
Mohl bych si to zjistit samozřejmě sám ale mě to jedno (to je jenom poznámka jestli si neprotiřečíte víc než jste si schopen uvědomit..)

Jinak děkuji za přání a nápodobně Daří se mi jak se postarám.

PVo
Reply to  Franz
11. 2. 2022 18:14

na DXrádiu už jsou i podrobné excel tabulky. Zaujal mě růst u „jiné české stanice“. Konec rádia Seejay na to tedy neměl moc vliv. Uvidíme jak se projeví letošní konec rádia Západ.

Míra
Reply to  PVo
11. 2. 2022 20:09

To se dozvíte za 1/2 roku…

PVo
Reply to  Míra
12. 2. 2022 18:19

jojo příští bude za Q4+Q1, btw jsme si tykali ne?

Lukáš
Reply to  PVo
12. 2. 2022 23:49

Ty výsledky poslechovosti rádií neobsahují radio hey takže má cenu vážně brát ten radioprojekt.

HOME
28K
0
Přidejte komentář, prosím.x