Oviradio.cz: Protože (DAB) rádio poslouchám typicky v autě v oblastech Kolínsko – D11 – Praha, od DAB sítí očekávám větší dosah… 22:39 22.12.2024
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: Poslední data jsou z testu, který probíhal na kanálu 11C, který vůbec nespadá pod síť CDG, ale pod play.cz. Prostě… 21:46 22.12.2024
Pevy: Je velmi zřetelné, že po Novém roce zde budeme mít jeden (celoplošný) přeplněný multiplex s českou „Hi-fi kvalitou“ – tedy… 21:20 22.12.2024
Nevím jestli by to bylo úplně žádoucí, hitových stanic tu jsou mraky, leda že by na takové stanici se člověk ukryl před komercí, ale tak tomu není u OE3. Nějaké náznaky jsou v podobě Radiožurnálu, ale radši bych byl za to co v éteru nemáme a to je FM4. Nevím, kde se ztratila diskuze o hudbě na RŽ tak před týdnem, kde se to vidělo dost černě, já to vidím, že se to od dob Brodského (2010) celkem posunulo když to ještě srovnám s tím kde zůstaly konzervativní celoplošky.
JK
19. 8. 2017 14:06
Jsem zvedavej, jestli se u Českého rozhlasu někdy dočkám stanice zaměřené na mladé lidi vysílající hitový formát, podobně jako třeba německá MDR Jump nebo Bayern 3 či rakouské Hitrádio OE3. Když ČRo dokáže dělat kvalitní stanice pro starší posluchače, proč to nejde i u mladých lidí? Podle mě by stačilo udělat z pražský Reginy DAB Praha udělat celoplošnou stanici se zaměřením na celou republiku a bylo by to. A pro začátek by stačilo i ta distribuce digitální cestou, ale do budoucna by to asi chtělo rozšíření na FM, kvalita DAB v Česku zatím není na nejlepší úrovni.
OE3 nebo Bayern3 jsou zejmena v posledni dobe kolovratky podobne nasim Hitradiim apod. Drive to byly dobre hudebni stanice, dnes bych si z nich ale priklad moc nebral.
Navic vyvoj tam byl trochu jiny, tyto stanice byly staveny v dobe, kdy zadne privaty nebyly, a az pozdeji se musely „vyrovnat“ s jejich konkurenci, presto pretrvaly a pretrvala i velmi silna pozice verejnopravniho rozhlasu v techto zemich.
Verejnopravni rozhlas u nas ale nema nahrazovat hitove stanice, ma byt alternativou a prinaset i to, co komercni stanice nemohou nebo spise nechteji delat. Vynikajici verejnopravni projekty v zahranici jsou napriklad slovenske Radio_FM nebo rakouske FM4, tam ma smysl se inspirovat. CRo Wave, i v dobe kdy vysilal na FM, nesahal bohuzel temto stanicim ani po kotniky.
SeeJay Radio a Tip Rádio, internetové stanice v minulosti dostupné v digitálním vysílání DAB, mění majitele. Z projektu couvá dosavadní většinový vlastník Svatopluk Janík, novým držitelem majority v obou rádiích bude Jan Ševela, internetový podnikatel. Dosud držel v podniku třetinový podíl, nově má mít 51 procent. Zbytek má vlastnit moderátorka a mediální konzultantka SeeJay Radia Tereza Brokešová. Jestli bude o obou rádiích více slyšet, ukáže čas. Jisté je, že stále drží licence k digitálnímu vysílání, ale už od loňska je nevyužívají a jsou dostupné pouze na internetu.
Děkuji za upřesnění. Takhle to dopadá, když má někdo velké plány míjející se s realitou.
Philmen
15. 8. 2017 11:25
KISS JČ/KISS má na jihu pokles o -5tis. týdně za 1 a 2Q2017. Nejvíce na jihu Čech ztrácel Impuls (-24tis.) a Rockradio (-20tis.).
Jan
15. 8. 2017 06:17
Jinak poslechovost me zajima na Jihu Cech a ne jako celek pokud na tom budou jako KissJc je jim prano. A budou tak dobri ne li lepsi.
Ondra
14. 8. 2017 00:48
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, jestli jsou nějaká rádia, která hrají slovenskou skupinu Lojzo? Tuto skupinu hráli na rádiu R, které bohužel skončilo. Moc děkuji za odpověď.
Philmen
13. 8. 2017 12:41
A máme tady aktuální čísla poslechovosti za 1-2Q 2017 a celkem dost solidní překvapení tam jsou. V týdenní poslechovosti nejvíce klesaly: Frekvence 1 (-14tis.), KISS (-30tis.) = zde se zřejmě ještě úplně neprojevila změna od 1.5., takže větší vypovídací hodnotu budou mít čísla za 2-3Q17, ale i tak to číslo není úplně povzbudivé, ČRo Praha (-22tis.), rádio Beat (-40tis.) = celkem velký propad, dalo by se říci všech tzv. rockových rádií viz. dále, Fajn rádio (-45tis.), ROCK rádio (-34tis.), Hitrádio City 937 (-12tis.) = po velkém růstu, překvapivě zpět propad:
rádio Skyrock Haná (-10tis.) = další z rockových rádií s poklesem, ČRo Plzeň (-10tis., rádio ČAS ROCK (-12tis.), Rádio Jih (-10tis.), rádio RockZone 105,9 Praha (-10tis.), Rádio 1 (-9tis.), rádio Bonton (-3tis.) = několikátý pokles za poslední 2roky, moc nechápu, že to ještě drží při životě, snad jen, že mají minimální náklady díky struktuře programu, rádio Zlín (-5tis.), EXPRES FM (-7tis.), rádio ZET (-6tis.) = další pokles v řadě, COLOR music rádio (-7tis.)= díky pokrytí celkem dost velký propad, ČRo Regina (-12tis.)=Středočeši dávají spíše přednost Blaníku, Impulsu a ČRo Radiožurnálu, rádio Jihlava (-6tis.), HEY rádio (-4tis.) = nekamenujte mě, ale pokud se podívám na pokrytí tohoto rádia, tak 12tis. posluchačů týdně je opravdu propadák, to se snad ani nákladově nemůže dlouhodobě udržet, radio Contakt Liberec RCL (-8tis.).
Suma sumárum, v 1.pololetí se nedařilo všem ROCKovým rádiím, alternativním rádiím (Expres, Oldies, R1), síti KISS, poklesy zaznamenaly skoro všechny HITRÁDIA (mimo Orionu +6, FM plus +1, Magic +8, City Brno +2), síť FAJN rádia.
A komu se dařilo (týdenní):
Impuls (+37tis.), Evropa 2 (+18tis.), ČRo Radiožurnál (+33tis.), Country (+17tis.), Krokodýl (+7tis.), ČRo Vltava (+12tis.), Egrensis (+8tis.), ČRo Hradec Králové (+6tis.), SPIN rádio (+2tis.) =několikátý vzestup v řadě, Relax rádio (+2tis.) = zastavení poklesu.
Je vidět, že Radiožurnál má pořád co nabídnout a zřejmě i omlazení hudebního formátu má své opodstatnění. Evropa 2 bude zřejmě i nadále trochu sbírat další posluchače z bývalých KISSů a částečně zřejmě i z Fajnů.
Jsem zvědavý, jak dopadne za 2-3Q síť Hitrádií, Kiss a rockových rádií a popř. zda HEY opět klesne anebo poroste. A bude zajímavé, zda se něco stane s Bontonem, protože to je další rádio, které je de facto před odpojením od přístrojů, větší logiku by mi na těch frekvencích dával SPIN anebo Dance rádio.
Rádio už všeobecně příliš netáhne. Vlastně jej drží už jen poslech v autě a masovka (zejm. starší generace), potenciálně ještě silná vazba k lokalitě. FM stanice, které nejsou zaměřeny ani jedním z těchto směrů, fakticky přestávají existovat, resp. ztrácejí ekonomický smysl. Za posledních několik málo let se tato mediální oblast zásadně změnila, a to jsme pořád spíše na začátku všech těchto proměn.
Ta čísla jsou taková – jak to říct – stále stejná a stále stejně nepřesná. Je to dané i metodikou výzkumu. Zejména u malých stanic jako je Expres, Color, Spin a další, je to doslova o jednotlivcích. Když natrefí v Praze na 4 lidi, co poslouchají Color, má najednou v průzkumu o 7 tisíc méně posluchačů, než když zrovna natrefí na pět lidí. Pak zase náhodou natrefí na 6 posluchačů Coloru, a má až magický nárůst.
Na Slovensku v průzkumu stanice do 40 tisíc posluchačů neuvádějí, protože jejich výsledky jsou skoro statistická chyba. Leda by měli 10 000+ respondentů, o čemž dost silně pochybuji. Z jistých zdrojů mám informaci, že těch respondentů Radioprojektu je kolem 7-8 tisíc. Pak je otázka složení respondentů (věk, vzdělání apod.), protože jak známo, zaměstnaní a vytížení lidé mnohem pravděpodobněji nebudou vůbec na podobný průzkum reagovat a zavěsí, zatímco třeba důchodci si „rádi pokecají“. Tomu by odpovídala i vysoká poslechovost Radia Dechovka, které má až neuvěřitelné výsledky na své pokrytí (na FM je jen na jihu Čech a ze slabých vysílačů, na SV už dnes poslouchá minimum lidí i z těch důchodců…), Signál Rádia, které má na Facebooku méně než třetinový počet fanoušků, než má Color (a třináctkrát méně, než má Expres!), a přesto má v Radioprojektu 171 tisíc posluchačů a podobně.
O tom, že mladší generace obecně poslouchá rádio méně se dá debatovat (jak moc méně…), minimálně v autě rádio ladí mladí hodně, přes mobil nebo web jich také není málo.
O likvidaci Bontonu se mluvilo už při přechodu na tenhle nesmyslný formát. Bonton byl podle mne konkurencí Evropy 2 a proto ho nechali takhle „vykrvit“, aby jí nepřekážel.
Ano Bonton/DeeJay byl zlikvidován už kdysi a teď se v low-cost rytmu zřejmě jen zaplácávají frekvence, aby je nedostal nikdo jiný. Obávám se, že i současná spolupráce Media Bohemia a Lagardere nic dobrého nepřinese.
Klesání u Beatu a dalších žánrových stanic je podle mě proto, že se výzkum dělá v době dovolených a právě tito respondenti nejsou tak telefonicky dostupní, tráví dovolenou třeba v zahraničí. No a krom Bontonu uvidíme co Lagardere vymyslí s ZET, asi podobně aby náhodou nebyl něčím přitažlivý.
Nechci nic říkat, ale poslechovost nového Kissu mi připadá jako hodně velký úspěch. Je to teprve první radioprojekt od nového formátu a Kiss je hnedka 6. nejposlouchanějším rádiem. Tomu já říkám hodně slušný start.
To, že je nyní KISS na pomyslném 6.místě nic neznamená. Ba naopak, čísla, která jsou v průzkumu, jsou za 1 a 2Q 2017 a tam se projevila změna od 1.5. jen velmi málo vzhledem k časové ose, kdy dochází/docházelo k průzkumu. Takže o něco větší vypovídací hodnotu bude mít další průzkum a úplně až ten zveřejněný v únoru 2018 za 3 a 4Q2017, kdy bude již celé období s novým programem. Současná čísla za 1 a 2Q 17 pouze ukazují, že docházelo se stále mírnou změnou hudebního formátu k úbytku posluchačů. Od začátku roku došlo k postupnému slučování playlistu a u některých KISSů i k rušení pořadů (např. KISS Delta večer).
Zároveň se v průzkumu sleduje, kolik rádií lidé v průměru denně a týdně poslouchají (přepínání stanic není poslech, musí to být v nějaké min. délce) a zde vychází, že lidé poslouchají v průměru 1,5 rádia denně a necelá 2 rádia týdně. Samozřejmě, každé rádio chce mít co nejdelší čas, který si uzme, proto ještě čísla, která uvádějí počet posluchačů denně/týdně neznamená, že lidé toto rádio poslouchají. Dle průzkumu vychází, že velmi oblíbená je “ Ranní show Evropy 2″ s Marešem a Hezuckým, kdy ostatní rádia (hlavně regionální) moc neškrtají.
Petr
12. 8. 2017 22:47
Mám hodně rád pražský Expres FM, ale štve mě, jak macešsky se tam chovají k muzice. Neumí pracovat s intry a outry; není výjimkou, že čtvrtinu stopáže skladby prokecají. Nesmírně mě vytáčí, když uprostřed songu (bohužel to nemyslím s nadsázkou) do něj začnou mluvit. Už bych víc chápal, kdyby ho v daný moment zkrátili, než aby ho způli prokecali jako nějací kolotočáři.
V tomhle souhlas, taky mě to na Expresu občas štve. Je mi to ale záhadou, protože mi přijde, že moderátoři tam svojí hudbu znají a mají rádi – tím spíš je tohle divné… Nejvíc na to trpí ranní vysílání.
Dobrý moderátor má znát „cue points“ skladeb, a ideálně skončit vstup přesně ve chvíli, kdy se skladba „rozehraje“. Má to pak grády, když to pěkně naváže.
A když ten cue point nezná zpaměti, moderní odbavovací systémy umožňují si je tam nastavit.
Proto to nechápu – pokud nevysíláte z VLC, Winampu a podobných přehrávačů, cue points se vám zobrazují snad všude… A pochybuji, že hudební šéf Expresu by byl takový lempl, že by je do skladeb nenastavoval
Nevím jestli by to bylo úplně žádoucí, hitových stanic tu jsou mraky, leda že by na takové stanici se člověk ukryl před komercí, ale tak tomu není u OE3. Nějaké náznaky jsou v podobě Radiožurnálu, ale radši bych byl za to co v éteru nemáme a to je FM4. Nevím, kde se ztratila diskuze o hudbě na RŽ tak před týdnem, kde se to vidělo dost černě, já to vidím, že se to od dob Brodského (2010) celkem posunulo když to ještě srovnám s tím kde zůstaly konzervativní celoplošky.
Jsem zvedavej, jestli se u Českého rozhlasu někdy dočkám stanice zaměřené na mladé lidi vysílající hitový formát, podobně jako třeba německá MDR Jump nebo Bayern 3 či rakouské Hitrádio OE3. Když ČRo dokáže dělat kvalitní stanice pro starší posluchače, proč to nejde i u mladých lidí? Podle mě by stačilo udělat z pražský Reginy DAB Praha udělat celoplošnou stanici se zaměřením na celou republiku a bylo by to. A pro začátek by stačilo i ta distribuce digitální cestou, ale do budoucna by to asi chtělo rozšíření na FM, kvalita DAB v Česku zatím není na nejlepší úrovni.
OE3 nebo Bayern3 jsou zejmena v posledni dobe kolovratky podobne nasim Hitradiim apod. Drive to byly dobre hudebni stanice, dnes bych si z nich ale priklad moc nebral.
Navic vyvoj tam byl trochu jiny, tyto stanice byly staveny v dobe, kdy zadne privaty nebyly, a az pozdeji se musely „vyrovnat“ s jejich konkurenci, presto pretrvaly a pretrvala i velmi silna pozice verejnopravniho rozhlasu v techto zemich.
Verejnopravni rozhlas u nas ale nema nahrazovat hitove stanice, ma byt alternativou a prinaset i to, co komercni stanice nemohou nebo spise nechteji delat. Vynikajici verejnopravni projekty v zahranici jsou napriklad slovenske Radio_FM nebo rakouske FM4, tam ma smysl se inspirovat. CRo Wave, i v dobe kdy vysilal na FM, nesahal bohuzel temto stanicim ani po kotniky.
SeeJay Radio a Tip Rádio, internetové stanice v minulosti dostupné v digitálním vysílání DAB, mění majitele. Z projektu couvá dosavadní většinový vlastník Svatopluk Janík, novým držitelem majority v obou rádiích bude Jan Ševela, internetový podnikatel. Dosud držel v podniku třetinový podíl, nově má mít 51 procent. Zbytek má vlastnit moderátorka a mediální konzultantka SeeJay Radia Tereza Brokešová. Jestli bude o obou rádiích více slyšet, ukáže čas. Jisté je, že stále drží licence k digitálnímu vysílání, ale už od loňska je nevyužívají a jsou dostupné pouze na internetu.
Dostupné je pouze SeeJay rádio, Tip rádio už nějaký pátek vůbec nevysílá a stránky jsou již dlouho „uloženy v ledu“ (tedy bez jakékoliv aktivity).
Děkuji za upřesnění. Takhle to dopadá, když má někdo velké plány míjející se s realitou.
KISS JČ/KISS má na jihu pokles o -5tis. týdně za 1 a 2Q2017. Nejvíce na jihu Čech ztrácel Impuls (-24tis.) a Rockradio (-20tis.).
Jinak poslechovost me zajima na Jihu Cech a ne jako celek pokud na tom budou jako KissJc je jim prano. A budou tak dobri ne li lepsi.
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, jestli jsou nějaká rádia, která hrají slovenskou skupinu Lojzo? Tuto skupinu hráli na rádiu R, které bohužel skončilo. Moc děkuji za odpověď.
A máme tady aktuální čísla poslechovosti za 1-2Q 2017 a celkem dost solidní překvapení tam jsou. V týdenní poslechovosti nejvíce klesaly: Frekvence 1 (-14tis.), KISS (-30tis.) = zde se zřejmě ještě úplně neprojevila změna od 1.5., takže větší vypovídací hodnotu budou mít čísla za 2-3Q17, ale i tak to číslo není úplně povzbudivé, ČRo Praha (-22tis.), rádio Beat (-40tis.) = celkem velký propad, dalo by se říci všech tzv. rockových rádií viz. dále, Fajn rádio (-45tis.), ROCK rádio (-34tis.), Hitrádio City 937 (-12tis.) = po velkém růstu, překvapivě zpět propad:
rádio Skyrock Haná (-10tis.) = další z rockových rádií s poklesem, ČRo Plzeň (-10tis., rádio ČAS ROCK (-12tis.), Rádio Jih (-10tis.), rádio RockZone 105,9 Praha (-10tis.), Rádio 1 (-9tis.), rádio Bonton (-3tis.) = několikátý pokles za poslední 2roky, moc nechápu, že to ještě drží při životě, snad jen, že mají minimální náklady díky struktuře programu, rádio Zlín (-5tis.), EXPRES FM (-7tis.), rádio ZET (-6tis.) = další pokles v řadě, COLOR music rádio (-7tis.)= díky pokrytí celkem dost velký propad, ČRo Regina (-12tis.)=Středočeši dávají spíše přednost Blaníku, Impulsu a ČRo Radiožurnálu, rádio Jihlava (-6tis.), HEY rádio (-4tis.) = nekamenujte mě, ale pokud se podívám na pokrytí tohoto rádia, tak 12tis. posluchačů týdně je opravdu propadák, to se snad ani nákladově nemůže dlouhodobě udržet, radio Contakt Liberec RCL (-8tis.).
Suma sumárum, v 1.pololetí se nedařilo všem ROCKovým rádiím, alternativním rádiím (Expres, Oldies, R1), síti KISS, poklesy zaznamenaly skoro všechny HITRÁDIA (mimo Orionu +6, FM plus +1, Magic +8, City Brno +2), síť FAJN rádia.
A komu se dařilo (týdenní):
Impuls (+37tis.), Evropa 2 (+18tis.), ČRo Radiožurnál (+33tis.), Country (+17tis.), Krokodýl (+7tis.), ČRo Vltava (+12tis.), Egrensis (+8tis.), ČRo Hradec Králové (+6tis.), SPIN rádio (+2tis.) =několikátý vzestup v řadě, Relax rádio (+2tis.) = zastavení poklesu.
Je vidět, že Radiožurnál má pořád co nabídnout a zřejmě i omlazení hudebního formátu má své opodstatnění. Evropa 2 bude zřejmě i nadále trochu sbírat další posluchače z bývalých KISSů a částečně zřejmě i z Fajnů.
Jsem zvědavý, jak dopadne za 2-3Q síť Hitrádií, Kiss a rockových rádií a popř. zda HEY opět klesne anebo poroste. A bude zajímavé, zda se něco stane s Bontonem, protože to je další rádio, které je de facto před odpojením od přístrojů, větší logiku by mi na těch frekvencích dával SPIN anebo Dance rádio.
Rádio už všeobecně příliš netáhne. Vlastně jej drží už jen poslech v autě a masovka (zejm. starší generace), potenciálně ještě silná vazba k lokalitě. FM stanice, které nejsou zaměřeny ani jedním z těchto směrů, fakticky přestávají existovat, resp. ztrácejí ekonomický smysl. Za posledních několik málo let se tato mediální oblast zásadně změnila, a to jsme pořád spíše na začátku všech těchto proměn.
Ta čísla jsou taková – jak to říct – stále stejná a stále stejně nepřesná. Je to dané i metodikou výzkumu. Zejména u malých stanic jako je Expres, Color, Spin a další, je to doslova o jednotlivcích. Když natrefí v Praze na 4 lidi, co poslouchají Color, má najednou v průzkumu o 7 tisíc méně posluchačů, než když zrovna natrefí na pět lidí. Pak zase náhodou natrefí na 6 posluchačů Coloru, a má až magický nárůst.
Na Slovensku v průzkumu stanice do 40 tisíc posluchačů neuvádějí, protože jejich výsledky jsou skoro statistická chyba. Leda by měli 10 000+ respondentů, o čemž dost silně pochybuji. Z jistých zdrojů mám informaci, že těch respondentů Radioprojektu je kolem 7-8 tisíc. Pak je otázka složení respondentů (věk, vzdělání apod.), protože jak známo, zaměstnaní a vytížení lidé mnohem pravděpodobněji nebudou vůbec na podobný průzkum reagovat a zavěsí, zatímco třeba důchodci si „rádi pokecají“. Tomu by odpovídala i vysoká poslechovost Radia Dechovka, které má až neuvěřitelné výsledky na své pokrytí (na FM je jen na jihu Čech a ze slabých vysílačů, na SV už dnes poslouchá minimum lidí i z těch důchodců…), Signál Rádia, které má na Facebooku méně než třetinový počet fanoušků, než má Color (a třináctkrát méně, než má Expres!), a přesto má v Radioprojektu 171 tisíc posluchačů a podobně.
O tom, že mladší generace obecně poslouchá rádio méně se dá debatovat (jak moc méně…), minimálně v autě rádio ladí mladí hodně, přes mobil nebo web jich také není málo.
O likvidaci Bontonu se mluvilo už při přechodu na tenhle nesmyslný formát. Bonton byl podle mne konkurencí Evropy 2 a proto ho nechali takhle „vykrvit“, aby jí nepřekážel.
Ano Bonton/DeeJay byl zlikvidován už kdysi a teď se v low-cost rytmu zřejmě jen zaplácávají frekvence, aby je nedostal nikdo jiný. Obávám se, že i současná spolupráce Media Bohemia a Lagardere nic dobrého nepřinese.
Klesání u Beatu a dalších žánrových stanic je podle mě proto, že se výzkum dělá v době dovolených a právě tito respondenti nejsou tak telefonicky dostupní, tráví dovolenou třeba v zahraničí. No a krom Bontonu uvidíme co Lagardere vymyslí s ZET, asi podobně aby náhodou nebyl něčím přitažlivý.
Ten průzkum se nedělá nyní o prázdninách. Průměrný vzorek, ze kterého se poté tahají data je cca +-30 000 lidí/rok.
Ok, vlastně ano, v červenci se to asi jen zpracovávalo.
Nechci vám brát iluze, ale ty průzkumy nedělají žádní amatéři, a ty výsledky jsou dozajista korigovány i na uvedené jevy.
Nechci nic říkat, ale poslechovost nového Kissu mi připadá jako hodně velký úspěch. Je to teprve první radioprojekt od nového formátu a Kiss je hnedka 6. nejposlouchanějším rádiem. Tomu já říkám hodně slušný start.
Ted to posloucham od včerejška a zpravodajstvi se ohodne vylepsilo. Zda to bude takto pak uznam ze jsou v pohode. Muzika mi nevadi.
To, že je nyní KISS na pomyslném 6.místě nic neznamená. Ba naopak, čísla, která jsou v průzkumu, jsou za 1 a 2Q 2017 a tam se projevila změna od 1.5. jen velmi málo vzhledem k časové ose, kdy dochází/docházelo k průzkumu. Takže o něco větší vypovídací hodnotu bude mít další průzkum a úplně až ten zveřejněný v únoru 2018 za 3 a 4Q2017, kdy bude již celé období s novým programem. Současná čísla za 1 a 2Q 17 pouze ukazují, že docházelo se stále mírnou změnou hudebního formátu k úbytku posluchačů. Od začátku roku došlo k postupnému slučování playlistu a u některých KISSů i k rušení pořadů (např. KISS Delta večer).
Zároveň se v průzkumu sleduje, kolik rádií lidé v průměru denně a týdně poslouchají (přepínání stanic není poslech, musí to být v nějaké min. délce) a zde vychází, že lidé poslouchají v průměru 1,5 rádia denně a necelá 2 rádia týdně. Samozřejmě, každé rádio chce mít co nejdelší čas, který si uzme, proto ještě čísla, která uvádějí počet posluchačů denně/týdně neznamená, že lidé toto rádio poslouchají. Dle průzkumu vychází, že velmi oblíbená je “ Ranní show Evropy 2″ s Marešem a Hezuckým, kdy ostatní rádia (hlavně regionální) moc neškrtají.
Mám hodně rád pražský Expres FM, ale štve mě, jak macešsky se tam chovají k muzice. Neumí pracovat s intry a outry; není výjimkou, že čtvrtinu stopáže skladby prokecají. Nesmírně mě vytáčí, když uprostřed songu (bohužel to nemyslím s nadsázkou) do něj začnou mluvit. Už bych víc chápal, kdyby ho v daný moment zkrátili, než aby ho způli prokecali jako nějací kolotočáři.
Co si o tom myslíte vy?
V tomhle souhlas, taky mě to na Expresu občas štve. Je mi to ale záhadou, protože mi přijde, že moderátoři tam svojí hudbu znají a mají rádi – tím spíš je tohle divné… Nejvíc na to trpí ranní vysílání.
Dobrý moderátor má znát „cue points“ skladeb, a ideálně skončit vstup přesně ve chvíli, kdy se skladba „rozehraje“. Má to pak grády, když to pěkně naváže.
A když ten cue point nezná zpaměti, moderní odbavovací systémy umožňují si je tam nastavit.
Proto to nechápu – pokud nevysíláte z VLC, Winampu a podobných přehrávačů, cue points se vám zobrazují snad všude… A pochybuji, že hudební šéf Expresu by byl takový lempl, že by je do skladeb nenastavoval