Nejnovější komentáře

  • Míra: Jak nám dnes RTI na jihu spustilo 3x 9B, napadlo mne vyzkoušet, jak na tom budu s příjmem sitě Color…
    16:44 18.10.2024
  • PVo: Jak kdo ten boj na slunci pojme není přece podstatou a s příspěvkovými/komunitními rádii jste nakročil leda mimo ale ne…
    12:44 18.10.2024
  • PVo: jojo tak… státní správou jsem myslel hlavně tyhle „reprezentanty“
    12:35 18.10.2024
  • jouda: Kdepak státní správa (ta je pouze vykonavatelem), ale politická reprezentace, která tvoří a schvaluje zákony. Tedy konkrétní jména předkladatelů a…
    12:17 18.10.2024
  • Jakub DXer: A pláče takhle Proglas nebo Rádio 7, kteří žijí z příspěvků posluchačů? A ZUN, který není na FM a není…
    12:01 18.10.2024
  • PVo: No fakt nevíte, resp. neumíte se soustředit a podchytit podstatu problému. Ty jeho stesky ohledně podpory státu jsou dost oprávněné.…
    11:08 18.10.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
25.6K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
LiborV
9. 1. 2021 06:40

Vážení spolu čtenáři a spolu diskutující. Když jsem četl licenční podmínky rádií nalezl jsem v nich pojmy jako je rocková hudba, folckrock, folk, lidová hudba, elektronická a taneční hudba. Je nějaký způsob podle, kterého může RRTV říci (například) milé Country rádio, 2/3 vašich licencí má v podmínkách rockovou hudbu. Podle analýzy ji téměř nehrajete a tak RRTV zahajuje řízení o… Jde definovat nějakým prokazatelným způsobem co ještě je a není například současná elektronická hudba. Nelze nadnesedě tvrdit, že pokud v rádiu vysílám romantickou rockovou baladu, je to elektronická hudba protože je doprovod zpěvu zahrán na elektrickou kytaru? Jak můžu změřit zda hraje Blaník na FM po Eldorádiu opravdu folkovou a country hudbu? Lze to nějak změřit, nebo jsou licenční podmínky co se týká hudebního žánru těžko kontrolivatelné?

Marek Berger
Reply to  LiborV
9. 1. 2021 11:25

Hudba se v ramci licence v podstate neresi

Míra
8. 1. 2021 10:03

Včera jsem byl něco páchat v lesní osadě u Rančic (ČB). Hrál tam Blaník, což jsem dost těžce rozdýchával, páč jsem něco takového už dlouho neslyšel. Pak se ozval jingl, že se jedná o vysílač ,,Votice,, 95FM, nikoliv ČB 88,4 Baba. Když jsem se tomu podivil, tak ten člověk mi povídá: „A to jako poslouchám Blaník ?“ Hoši, řvalo to jako kráva, přitom prostě KULISA. Neuvěřitelné. Tohle má být posluchač ? To je prána na pozadí, nebo tak něco ? Neskutečné !
Jak říkával děda:
„Kdo se diví, tomu je divno.
Kdo si hoví, tomu je howno“.

Last edited 3 let před by Míra
Marek
7. 1. 2021 21:57

Nezdá se vám, že stanice Čas Rock změnila playlist? Od doby, co tam nedávno skončil Vašek Tesař tam moc tvrdé muziky nehrají a playlist je podobný slovenské Anténě Rock.

TÉMA
proměnlivý playlist rádia Čas Rock
Lukáš
Reply to  Marek
7. 1. 2021 22:42

Pokud se playlist změnil Neměl na to Vašek Tesař vliv o tom jaký bude ten playlist rozhoduje Vykonný ředitel radia Roman Jeřabek který tak činí na zakladě poslechovosti radia. Vašek Tesař byl pouze hudební dramaturg který sestavoval denní kostru muziky kterou měl v playlistu. Toto sou oficialní informace přimo z radia od programové ředitelky Hanky Outratové nicmeně nevím kdo ted dělá hudebního dramaturga před Vaškem Tesařem to dělal Patrik Kohut.Vašek se asi vratíl na rodnou Jižní Moravu.

TÉMA
Čas Rock
Lukáš
Reply to  Lukáš
7. 1. 2021 22:46

Ano máš pravdu i ja sem postřehl změny v playlistu zda se mí omezeny a více se skladby opakuji třeba davaji dopoledne nekteré hity a v noci je opakuj.

Cas
Reply to  Lukáš
8. 1. 2021 18:46

Playlist pozmenil i Čas, co prisel Blanik na Moravu, zacali tocit vice soucasnych CZ hitu, takze ten svuj originalni playlist trochu poskodili, skoda toho

TÉMA
Cas
Lukáš
Reply to  Cas
8. 1. 2021 19:24

O změnách v rádiích čas rozhoduje Roman Jeřábek.

Petr
Reply to  Lukáš
8. 1. 2021 20:30

Marne, v rajonu radi skodna 🙁

Lukáš
Reply to  Petr
11. 1. 2021 23:52

U radia čas rock ty zněny nejsou moc dobré.

LiborV
Reply to  Lukáš
12. 1. 2021 08:23

Lukáši, jak vypadají změny na Čas Rock, které se Vám nelíbí?

Lukáš
Reply to  LiborV
12. 1. 2021 16:09

Playlist omezený je vy posloucháte také čas rock nicméně tady nejde o mě já mám asi 300 originál CD.

LiborV
Reply to  Lukáš
12. 1. 2021 17:25

Děkuji za informaci. Dotaz na to v čem konkrétním vidíte zhoršení Rádia Čas Rock padl proto, aby byl vytvořen prostor pro vaší osobní zkušenost se změnami. Vaše dojmy. Navíc v rámci rádií a hudebního vkusu nemám ambice říkat co je dle mého lepší/horší.

Václav
Reply to  Cas
8. 1. 2021 22:17

S příchodem Blaníku přechodně Čas hrál hity o trochu energičtější, objevovaly se tam tendence aktuální F1. S příchodem Vánoc se to opět v podstatě vrátilo téměř do starých kolejí. Na zavedený formát Času by neměla vliv, teď vzácněji vyskytující se, česká novinka, která nemá problém zapadnout do středoproudu, ale spíš proměna zahraniční náplně směrem ke konzervativní složce AC rádií – asi jako večer hrávalo ke konci Rubi. Ale jak říkám vypadá to, že z proměny vycouvalo. Zatím?

TÉMA
Čas
Last edited 3 let před by Václav
Lukáš
Reply to  Václav
9. 1. 2021 00:34

To sou tvoje domněnky mají daný formát který musejí dodržovat neboť ráda pro rozhlasové a televizní vysílání kontroluje zda dodržuji o to co požádali v licenčních podmínkách.

Lukáš
Reply to  Lukáš
9. 1. 2021 00:35

Nicméně u radia čas rock ty změny v playlistu víc opakuji hudbu.

LiborV
Reply to  Lukáš
9. 1. 2021 03:47

Lukáši, naplňovat licenční podmínky jde různými způsoby. Licenční podmínky na začátku navrhuje sám vysílatel v rámci licenčního řízení. Je obvyklé, že jsou licenční podmínky zcela úmyslně formulovány tak obecně ,aby mohla rádia relativně volně (až vágně) reagovat na změny na rozhlasovém trhu. Například Rádio Bonton prošlo velkou žánrovou změnou několikrát, ale vždy v souladu s licenčními podmínkami.

Zahrajeme si takovou hru. Nakopíruji sem licenční podmínky 1 náhodně vybraného rádia. Váš úkol bude uhodnout o jaké rádio jde. Uvidíte, že to nebude snadné uhodnout. Na konci příspěvku napíši rozluštění.

Programové schéma:

od 0.00 do 5.00 hod. Noční hudební vysílání se zaměřením rock a poprock s přesahem do popu a country, pořady ze záznamu od

5.00 do 9.00 hod.
Ranní vysílání – posluchačský informační servis, zprávy, dopravní informace, počasí, informace z kultury

od 9.00 do 12.00 hod. Dopolední blok – pestrý kaleidoskop zajímavostí, zábavy, diskusní témata, soutěže, hudební bloky se zaměřením rock a poprock s přesahem do popu a country, pozvánky na kulturní pořady, komentáře k očekávaným událostem

od 12.00 do 13.00 hod. Polední klid, zajímavosti, společenská témata

od 13.00 do 18.00 hod. Odpolední blok – pestrý kaleidoskop zajímavostí, zábavy, diskusní témata, soutěže, hudební bloky se zaměřením rock a poprock s přesahem do popu a country, pozvánky na kulturní pořady, komentáře k očekávaným událostem

od 18.00 do 24.00 hod. Večerní hudební program – hudební večeře se zajímavými hosty, hudební relaxace, večer plný hudby se zaměřením rock a poprock s přesahem do popu a country, pořady ze záznamu

Kontrolovatelné licenční podmínky: • Zpravodajské pořady v ranním a dopoledním vysílání ve všední dny od 6.00 do 18.00 hod. každou hodinu • Servisní informace vždy nejméně u každých zpráv • Nejméně 20 % hudební složky bude zaujímat česká hudba.

2._další licence
 Metropolitní, komerční, hedební, zábavné rádio • Vysílá 24 hodin denně • Hudba ve formátu AC/oldies doplněná s 30 % hudby české tvorby • Cílová skupina 15 – 35 let s přesahy b) charakteristika programu /…/ zvýšený akcent vůči dění v pražské metropoli. /…/ Inspirováni vývojem mediálního trhu a spotřebitelského chování jsme došli k závěru, že onou nosnou osou by mohla být oblast související s tzv. showbyznysem. Toto základní zaměření by se přitom promítalo nejen do zpravodajství a mluveného slova vůbec, ale stalo by se základním profilem stanice. Podřízen by mu tedy byl i výběr vhodné hudby a vstupy moderátorů. /…/chceme být rádiem důsledně politicky neutrálním, bez ambice ovlivňovat v tomto ohledu veřejné mínění, stanicí pro dobrou pohodu, preferující co možná dobré zprávy, s informacemi včetně „z tzv. lepší společnosti“ a s písničkami, které posluchači zvednou náladu. Znamená to i určitou preferenci české hudby zábavného charakteru, /…/  

Tak co? Jaké je to rádio? Nebudu Vás napínat.

To 1. jsou licenční podmínky se, kterými uspělo v licenčním řízení pro Opavu Radio Fajront FM, které nikdy pod tímto názvem nezačalo vysílat. Tyto licenční podmínky mělo „rockové rádio Hey“ pro Opavu a vejde se do nich i Country rádio. A rozhodně obě rádia nevysílají to samé.

To 2. s tím „oldies“ a prefencí české hudby v licenčních podmínkách je platná licence pro Expres FM. Také velmi variabilní.

TÉMA
Licenční podmínky
PVo
7. 1. 2021 16:59

Koukal jsem že moje oblíbené francouzské Danceradio má (asi od 24/11) jiné logo – už můžou být frkotou a podobní v klidu, – „velká“ křivda byla napravena.
https://www.facebook.com/photo?fbid=10223400143942030&set=gm.504039550554188

TÉMA
nové logo dance-radio.fr
Last edited 3 let před by PVo
Reply to  PVo
7. 1. 2021 18:35

Vyvěsme vlajky!

PVo
Reply to  frkotou
7. 1. 2021 20:23

mluvte v jednotném čísle (když jste se o to zaszoval) -já nemám důvod, logo je mi šumák

Reply to  PVo
7. 1. 2021 20:55

Docela by mě zajímal důvod, proč jste si tu zasedl právě na mě. Také by mi to bylo jedno, kdyby nešlo o sprostou krádež. Řešil jsem to, protože si ode mě také někdo „vypůjčil“ (chápejte jako ukradl) některá má díla, ale ti to narozdíl od vás velmi rychle pochopili. Nezastávám se ani Dance Radia, ale prostě mi to v ten moment přišlo velmi drzé.

PVo
Reply to  frkotou
7. 1. 2021 21:00

Franto, vysvětloval jsem Vám už minule co na tom Vašem postupu bylo chucpe, evidentně jste to moc nepobral když si myslíte že jsem si na Vás zasedl (nemám dojem že bych Vám někdy jindy něco jiného vyčetl jako špatnost- ostatně o žádné jiné ani nevím)
Teda jestli nemyslíte že jsem někdy řekl že jste posluchač hitradia City Brno, ale to rozhodně nebyla výčitka jen konstatování dokrestující nějaký Váš příspěvek

Last edited 3 let před by PVo
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
7. 1. 2021 14:04

pořad tam ješte není čro plus zlín.

Jakub
7. 1. 2021 01:40

Nemáte prosím někdo v elektronické podobě logo rádia Labe z Ústí, které vysílalo před vznikem Hitrádia FM?

Je to jedna z mála stanic o které se nedá prakticky nic nikde najít…

Nebo logo rádia Pro 94.4 z Králík?

TÉMA
Rádio Labe
Honza K.
Reply to  Jakub
7. 1. 2021 08:48

Je to ve fb skupině „Bývalá FM rádia“.

TÉMA
logo rádia Labe
Jakub
Reply to  Honza K.
7. 1. 2021 10:51

Díky… snad to najdu. Jako nefejsbůkař…

Jiří
6. 1. 2021 18:58

Dělá mi starosti blížící se ukončení AM vysílání veřejnoprávního rozhlasu v ČR.Chápu,že je to zastaralý systém,ale má i své výhody.Třeba v případě mimořádných situací,kdy by „padl internet a satelitní sítě“ lze jediným výkonným vysílačem pokrýt takřka celé území republiky a od večera do rána i „kus světa“,dále na straně posluchače stačí technicky i amatérsky sestavitelný přijímač a ten má oproti digitálním minimální spotřebu z baterií.Navíc dodnes se prodávají třeba autorádia i s rozsahy AM a mezi lidmi je a pár let bude spousta přijímačů co tyto pásma umí přjímat.
Chápu snahu technického oddělení Českého Rozhlasu,že chce v DAB+ posluchačům přinést nejmodernější vysílání s mnoha doplňkovými funkcemi a vypnutím AM snížit náklady provozu.
O co mi tedy jde-chtěl bych se zasadit o to,aby bylo zákonem ošetřeno zachování alespoň našeho
nejvýkonnějšího vysílače 2x750kW v Liblicích.Jeho zakonzervování a občasné využití třeba ve významných dnech,kdy by vysílal (tak by se technologie sem tam „zahořely“)Případně do stožárů ještě pár let vysílat byť sníženým výkonem,např 40kW.To by pomohlo starším posluchačům i nám fandům co si AM občas naladí.Také jde o to co se stane s právy na mezinárodní frekvence udělené
ČR pro vysílání na SV/DV když se vysílání ukončí..
V roce 2023 bude významné výročí 100 let od zahájení pravidelného vysílání na AM v tehdejší ČSR.
Co zvážit zda „to nedotáhnout“,alespoň do toho výročí s omezeným výkonem,než by se legislativně ošetřilo ochránění vysílací technologie a antén v Liblicích jako zakonzervované technické památky.
Areál KV stanice v Poděbradech byl kdysi sice ušetřen od demolice antén,ale veškerá technologie je pryč.Zbyla krásná budova,ale vysílání z ní již nebude možno.
Chtěl bych se pokusit dosáhnout toho,aby velký AM vysílač Liblice byl ušetřen sešrotování.Nemám nic proti nejmodernějším způsobům vysílání(sám vlastním několik DAB+ přijímačů,internetový tuner,moderní FM tuner)Avšak rád si pustím velké staré rádio z kterého AM jde velmi příjemným zvukem a i v autě když mě šum a „prskání“ v FM štve přepnu na AM-pokud zrovna nejedu pod el vedením,tak mi Liblice „dvojka“ hraje v pohodě i v horském údolí!Co závěrem?Budu rád za názory a pokud by mi chtěl někdo pomoci se sepsáním petice (tak aby to bylo právně O.K.) budu moc rád.
Jirka

TÉMA
AM Vysílání Českého rozhlasu a necelý rok do jeho ukončení
Honza K.
Reply to  Jiří
6. 1. 2021 19:17

To by bylo asi nejideálnější řešení pouze ho vypnout a třeba na pár dní v roce z nostalgie opět zapnout, každopádně taky doufám, že ho nezboří, je to taková hezká památka na staré vysílání, které tu (bylo) je s námi hodně dlouho.

TÉMA
AM Vysílání Čro
Petr
Reply to  Honza K.
6. 1. 2021 19:34

A hlavne, co budou zacinajici radioamateri ladit na svych kristalkach 😦😦😦

Lohen1
Reply to  Jiří
6. 1. 2021 21:08

Někde jsem četl, že nyní vysílá jen 50kw a méně už to nejde. Sotva je slyšet po republice, natož za hranice. Jinak jde o dlouhé (LW) , nikoliv střední (AM) vlny, což ovšem nic nemění. Já bych za sebe klidně vypnul ty střední ( Dvojka,Plus) a ponechal jen dlouhou vlnu, ovšem větším výkonem než nyní. Aby, když jedu třeba na dovolenou po Evropě mohl poslouchat české rádio. Protože internet v tomhle ještě pořád není plná náhrada. Ovšem , dlouhovlnný vysílač je vůbec ten nejdražší a kdo bude kvůli pár takovým jako jsem já platit, že.

Macek
Reply to  Lohen1
7. 1. 2021 00:26

Na 50kW vysílá Topolná. Také mě to mrzí, já jako fanda do starých elektronkových rádií nebudu mít co poslouchat.

Lohen1
Reply to  Macek
7. 1. 2021 17:49

Máte pravdu, já jouda si popletl Liblice s Topolnou. Takže opravdu AM.

Martin K.
Reply to  Jiří
7. 1. 2021 22:54

Co se týká RKS Liblice, tak problémem jsou hlavně pozemky, na kterých se stožáry nachází. Nepatří totiž státu ani Českým Radiokomunikacím, ale několika různým soukromníkům, včetně pozemků, přes které vede napájecí vedení od vysílačů. Radiokomunikacím patří pouze pozemky, na kterých se nachází samotná budova vysílače a pak malý pozemeček pod rozdělovacím anténním domkem. Pravděpodobně jde o tzv. věcné břemeno, ale kdo ví, jak to mají ošetřeno.
Také bych se přikláněl k tomu, aby toto jedinečné a unikátní technické zařízení bylo nějakým způsobem zakonzervováno.
Nedávno jsem se byl podívat na zrušené krátkovlnné středisko v Pohodlí a bylo mi hodně ouvej, jak to s ním dopadlo. Nerad bych, aby takhle skončily i Liblice či Topolná.

Jiří
Reply to  Martin K.
9. 1. 2021 11:42

Díky za názory.S tou Topolnou na 270kHz je bohužel definitivní konec i když bych si přál,aby zůstala alespoň stát,tak tam je to s těmi pozemky ještě horší.Vysílání na Dlouhých vlnách má smysl v případě velkého výkonu a po tom snížení na 50kW je z něj spíš regionální vysílač(zvláště v období velkých atmosférických poruch-v létě).Navíc jen málo běžných levných přijímačů vyrobených od devadesátých let je vybaveno rozsahem DV( LW) a u autorádií sice bývá častěji,ale s tím výkonem co Topolná nyní má to není s přesahem do zahraničí.Tedy řidič kamiónu si jí stejně asi moc daleko od ČR neposlechne(zajímalo by mě,kam vlastně nyní reálně nejdál „dosáhne“).Chci jít cestou zachránit,alespoň něco a to co má stále ještě poměrně velkou posluchačskou základnu.To je beze sporu vysílání „dvojky“.Soustředím se na Liblice,protože jsou tam oba původní 750kW vysílače,které se po týdnu střídají.Jsou tedy plně funkční a mohou v případě nutnosti najet společně na 1,5MW!!
Když už zachránit něco,tak náš současný nejvýkonnější AM vysílač na 639kHz s dlouhou historií a tradicí.Jako dítko jsem na Tesle Doris poslouchal vysílání z tehdejší ČSSR i v bývalé Yugoslávii (Šibeniku)!
Chtělo by to solidní průzkum poslechovosti dvojky na pásmu AM (SV,MW)-pro obhájení smyslu ještě nějaký čas zachovat vysílání na AM v provozu,ale problém je v nynější době jak to prakticky vyřešit.
V dřívějších dobách by mohl tým dobrovolníků obejít přímo domácnosti s dotazníkem,ale to je nyní nemožné.
Jediné co lze zkusit přesvědčit Český rozhlas,aby ještě zvážil své rozhodnutí a třeba v rámci kampaně DAB+ přímo ve vysílání dvojky vyzval posluchače k reakci(to by si však „kopal do vlastní brány“).Mobilní telefon má skoro každý a tak by třeba prozvoněním nebo SMSkou na určité tel číslo dali posluchači najevo kolik jich ještě vysílání na AM skutečně poslouchá.Když jich bude dostatek,tak je to dobré a vysílání by mohlo ještě pár let fungovat.Když ne,tak již zbývá jen zachovat vysílač jako zakonzervovanou technickou památku s možností sem tam nasadit do provozu.

TÉMA
Topolná DV(LW) 270kHz a Liblice SV (MW) 639kHz
Jarda
Reply to  Jiří
9. 1. 2021 13:28

třeba to dopadne jako jinde na světě, prostě to budou vysílače na odstřel, na youtube jsou videa z jinych statu na světě, kde se AM vysílače odstřelovali, tak to čeká i nás.

TÉMA
odstřel am vysílačů
Jirkas
Reply to  Jiří
9. 1. 2021 15:39

Jiří, zapoměn na to, ze by to jeste mohlo pokracovat.. drahe a nesmyslné, s nulovym zajmem. Je potreba si pripustit, ze uz je to hodne out technologie a proste definitivne konci.

Jiříkovo
Reply to  Jirkas
9. 1. 2021 22:21

Jenže u SV/DV dokážete pokrýt super velké území jedním vysílačem. Navíc přijímače jsou technologicky primitivní a energeticky nenáročné.
Je otázka, zda tohle není relevantní pro případ nějaké katastrofy. Troufl bych si říct, že stát z podobných důvodů drží dražší hračky.

Tomáš Hvozdecky
Reply to  Jiří
9. 1. 2021 17:11

Myslím , že kdyby ČRo každému posluchači svých programů na SV nebo DV koupil DAB přijímač , tak to bude za hubičku oproti financování provozu vysílačů . Hold stará technologie musí ustoupit nové efektivnější . Analogové TV vysílače se taky nezachovávali jen tak z nostalgie . Stejně by je už nikdo nikdy do provozu neuvedl . Technický pokrok nejde zastavit.

Jirkas
6. 1. 2021 17:34

Tak prisla odpoved z Radia Contact, z vedeni, kteremu jsem psal, ohledne licencich podminek.
Krásný den, změna licenčních podmínek (navíc pouhá žádost o změnu) nemá v našem případě s radiem Blaník nic společného.

TÉMA
RCL 101.4
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
6. 1. 2021 17:39

Klasické mlžení. 🙂 Uvidíme za půl roku, co za tím bylo.

Jirkas

Nemyslim si, ze p. Pozicky ma za to mlzit.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
6. 1. 2021 17:46

Heleď, fakt nevím. Indicie jsou. Prostě uvidíme.

Fanousek

Od 1/10/2021 bude z RC Blanik… Mam to potvrzeny. Bude specialni rano pro sever. A studio bude na Jestedu. Ty woe!

LiborV
Reply to  Jirkas
6. 1. 2021 23:44

Pokud se někdo přímo zeptá na strategické plány, které ještě nebyly schváleny RRTV jinou než zamítavou odpověď dostat nemůže. A je jedno jaká je realita.

Jirkas
Reply to  LiborV
7. 1. 2021 09:13

Tak by neodpovidal vubec.

PVo
Reply to  Jirkas
7. 1. 2021 13:14

psal vlastně pravdu, s rádiem Blaník bude mit nezpochybnitelnou souvislost až pak ta žádost o změnu názvu programu.

Čám dál víc mě tyhle tendence utvrzují že na FM by měly zůstat po 2025 akorát lokálký/regionálky do 15-20% pokrytí maximálně, Tyhle sítě rozhodně už jen v DAB

HOME
25.6K
0
Přidejte komentář, prosím.x