Nejnovější komentáře

  • jouda: Kdepak státní správa (ta je pouze vykonavatelem), ale politická reprezentace, která tvoří a schvaluje zákony. Tedy konkrétní jména předkladatelů a…
    12:17 18.10.2024
  • Jakub DXer: A pláče takhle Proglas nebo Rádio 7, kteří žijí z příspěvků posluchačů? A ZUN, který není na FM a není…
    12:01 18.10.2024
  • PVo: No fakt nevíte, resp. neumíte se soustředit a podchytit podstatu problému. Ty jeho stesky ohledně podpory státu jsou dost oprávněné.…
    11:08 18.10.2024
  • Jakub DXer: No nevím no… A co jako pan Křička čekal? Že to bude měsíčně za 3.500,- Kč včetně DPH? .. A…
    06:59 18.10.2024
  • Démon: Zajímavé počtení: https://digital.rozhlas.cz/sef-retro-dj-radia-vysilani-v-dab-stoji-desitky-tisic-korun-mesicne-pro-mala-9332288
    22:26 17.10.2024
  • Oviradio.cz: Ano, zde podrobnosti: https://www.oviradio.cz/jidxc/news.htm
    12:16 17.10.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
25.6K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
10. 12. 2020 15:31

Radim Pařízek měl podle všeho tento týden na RRTV obhajovat kontroverzní kmitočet Olomouc-Slavonín 92,0 MHz/50 W, jakožto dokrývač rádia Dálnice, k čemuž nakonec nedošlo. Je evidentní, že mu do toho konkurence hodila vidle. Za sebe říkám – bodejť by ne. Bude zajímavé sledovat vývoj této kauzy, jak to nakonec dopadne. Minimálně na ČTÚ mají jistě co vysvětlovat.

TÉMA
Dálnice – vysílač Olomouc
jouda

Co je tam za problém? Pokrytí v okolí reálně chybí, olomoucký vysílač ho pomůže spojit.

TÉMA
Dálnice – vysílač Olomouc
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
10. 12. 2020 19:12

O koordinace kmitočtů se poslední roky aktivně zajímám, takže vím jak je v dnešní době nesmírně obtížné najít něco průchozího. Často je navrhovaný kmitočet ze strany ČTÚ zamítnut i kvůli daleko menší kolizi s jinou frekvencí. V tomto případě je ta 92,0 přímo uprostřed chráněného území olomoucké 92,3 MHz/5 kW, což je naprosto neslučitelné s dosavadními koordinačními postupy. Takže si dovedu představit, že pan Foretník proti tomu vznesl námitku. Nutno říct, že by to bylo zcela po právu.

TÉMA
Dálnice – vysílač Olomouc
Harry

Je to docela prasarna i kdyz treba takove byvale Rubi, dnes Blanik v Prerove 95,4 vs 95,1 Kojal, taky kdysi proslo. Holt zalezi kdo tam zrovna sedi. Nekdy neprojde i to co by proslo a jindy zase projde i nemozne.

jouda
Reply to  Harry
11. 12. 2020 10:14

Dnes už to ale není jako před 20 lety. Současné přijímače těch 300 kHz hravě odladí. A co víc, ony odladí i 200 kHz. A klidně můžou být vysílače poměrně blízko sebe.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
11. 12. 2020 20:54

I soudobá rádia mívají s 200 kHz odstupem dost problém. Hlavně taková ta spotřebka typu smartphone, bluetooth reprák, radiobudík atd. Samozřejmě autorádio a lepší tunery si s tím většinou poradí, ale fakt je ten, že většina běžných lidí poslouchá rádio na šmejd za pár kaček. 300 kHz už digitálně laděný tuner většinou zvládne, klasický „tranzistorák“ však většinou nikoliv. Můj obstarožní, nicméně ve své době velmi kvalitní jezevčík Aiwa má problém i s 400 kHz. Slabší stanice mezi dvěma silnými se nečape, i když by jinak jela.

Last edited 3 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Jirkas
Reply to  Harry
11. 12. 2020 17:49

Jaká prasárna? 300khz je silně dostatečný odstup.

Aleš
Reply to  Jirkas
11. 12. 2020 20:56

300 kHz rozhodně není silně dostatečný odstup. Frekvence 95,4 (Přerov – silo) původně vůbec neměla být. Radio Rubi v roce 2000 na vlastní náklady koordinovalo do stejné lokality frekvenci 105,3, jenže tu nakonec o rok později v květnu získalo rozvíjející se Radio Hity (dnes Fajn Radio). 95,4 vznikla až v roce 2002. Radio Rubi ji po koordinaci dostalo v srpnu a rozvysílalo během října. Už tenkrát jsem se divil, že to takhle nacpali ke Kojálu 95,1, který je v Přerově velmi silný. Doteď si myslím, že důležitým faktem pro tehdejší schválení bylo umístění vysílací antény tak, že Kojál byl výrazně zastíněn vrchní boudou na silu. Jinak by to asi neprošlo. Proto v minulosti končil kvalitní signál tím směrem hned kousek za Přerovem, zatímco v opačném směru to velmi slušně hrálo až do 25 km vzdálených Hranic. Později byla vysílací anténa přesunuta více nahoru a přibyla ještě druhá ve směru do centra města. Dnes už je 95,1 vs. 95,4 v klidu, ale před těmi 18 lety to vzhledem k síle obou signálů bylo na některých přijímačích hodně zajímavé.

Jirkas
Reply to  Aleš
11. 12. 2020 21:38

To tedy nejen na rok 2020 je silne dostatecny odstup, pokud nemas radio jak tady nekdo psal 30 let starou, ale vykopavku.
Dnesni radia nemaji problem ani s 200kHz, natoz s 300kHz, doba vyrazne pokrocila. Sam mam doma tuner, 20let stary a 300kHz je pro nej tezkou pohodickou.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
11. 12. 2020 21:56

Divil by ses na jaký šrot se poslouchá rádio třeba ve firmách. A vysvětluj těm lidem, že do rádia, který 20 let v pohodě poslouchali, jim najednou prská nějaká Dálnice. Ale o to tady nakonec vůbec nejde. Jde o nějakou vyhlášku, směrnici, postupy, což by se mělo dodržovat. Pokud je najednou 300 kHz v pohodě, ať to změní v legislativě. Divný na tom je to, že někdo může a někdo ani náhodou.

Jirkas

Ve firme delam, vykopavek je tam na ruznych mistech nekolik a vsechny s prehledem 300kHz zvladaji.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
11. 12. 2020 22:05

Jak to můžeš vědět? U vás vysílají dvě místní stanice 300 kHz od sebe? Vem si takovej ten mini FM transmitter na baterky, nalaď ho o 300 kHz vedle místní stanice a dej ho k přijímači. A pak mudruj. Já to dneska zkoušel, na mobilu mi totálně smazal Evropu 2 z Ještědu na který koukám z okna.

Jirkas

Mam FM nejen na pracovisti dost zmapovane a proladěné, je to muj konicek. Opravdu uz jsem se dlouho kdekoliv nesetkal, ze 300kHz by vadilo, to uz by musela byt hodne slusna vykopavka, nejlepe cinska ci vietnamska, aby to vadilo. Fakt ne. 100kHz kazdy prijimac neda, ale 300kHz s prehledem.

Last edited 3 let před by Jirkas
Jirkas

A FM transimer sem netahej, to jsou takove hnoje, ze to je schopne zarusit komplet FM pásmo, nejen kolem sve frekvence. Fakt jsi srandista, vytahnout transmiter jako porovnavadlo. 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
11. 12. 2020 22:30

Uznávám, že to je extrémní příklad, ale i v Olomouci může nastat situace, že jeden vysílač je třeba odstíněn terénem nebo zástavbou a druhý je na dosah a přímou viditelnost a může ten první, který dřív v pohodě hrál, trochu rušit. Netvrdím, že vyloženě mazat, i když na staré šunce docela klidně i to.

H.

Proto by se stanice s odstupem 300 či 400 kHz měly dávat na stejný stožár. Ale na to se u nás z vysoka …

Aleš
Reply to  Jirkas
11. 12. 2020 22:37

Můžete mít třeba tuner ze zlata a proladit si FM pásmo milionkrát tam a zpět. Odstupy kmitočtů neurčují tunery ani rok, ve kterém se nacházíme, ale koordinační standardy, podle kterých je 300 kHz velmi málo. Obzvlášť, pokud se bavíme o výkonném ženevském vysílači na Kojálu.

H.
Reply to  Aleš
11. 12. 2020 22:49

300 kHz není problém, pokud tam není obrovský rozdíl v síle signálu. To se dá splnit, když to dáte na stejný stožár. Ale samozřejmě to nejde dát do jedné antény, protože to žádným sdružovačem neodladíte.

jouda
Reply to  Aleš
12. 12. 2020 11:18

Pro odstup 300 kHz stačí, když signál Dálnice bude až o 7 dB silnější a normě to vyhoví. Takže problém „může“ být pouze v bezprostředním okolí vysílače Dálnice. Kromě toho lze přepokládat určitý směrový diagram Dálnice, tzn. že to nepůjde naplno do centra města. Takže obavy docela zbytečné.

Tomáš Zmeškal
Reply to  jouda
12. 12. 2020 12:53

V případě Dálnice – Olomouc 92,0 lze předpokládat jen to že nebude vysílat dlouho. Pokud někdy vůbec. Rozhodně si nemyslím že je tato frekvence vůči silné Jedové 92,3 v pořádku. Ostatně už to tady bylo před časem psáno.

Jirkas
Reply to  Aleš
12. 12. 2020 11:37

Urcuje i kvalita techniky a to na prijimaci straně zejména, 300kHz je odstup až až.

Tomáš Zmeškal
Reply to  Jirkas
12. 12. 2020 12:45

Určovat technické normy a standardy podle toho jaký mám přijímač? Kam na takové bláboly chodíte? To je jako když bych napsal že technickou normu určuje kvalita auta. Oháníte se tady neuvěřitelnými nesmysly.

Jirkas
Reply to  Tomáš Zmeškal
12. 12. 2020 15:34

Nic takoveho nepisu. Je rok 2020 a 300kHz je dostatecny odstup. Poradi si s tim kde co.

Tomáš Zmeškal
Reply to  Jirkas
12. 12. 2020 16:15

Vám je zbytečné cokoliv technického vysvětlovat. Zatímco jiní tady chtěli poukázat na platné technické normy a standardy tak vy tady blábolíte něco o tom že je takový nebo makový rok a že máte na těch vašich slavných tunerech protočené pásmo skrz naskrz. To je vyloženě názor ladiče amatéra. Více k vám už není potřeba dodávat.

Jirkas
Reply to  Tomáš Zmeškal
13. 12. 2020 08:10

Evidetne uz jsou tyto normy dnes zbytecne, proto se taky proti nim jde.

Václav
Reply to  Jirkas
12. 12. 2020 17:44

Bez ohledu na přijímač je zvláštní že ochranné pásmo nezohledňuje s jakou intenzitou by se již na v pořadí druhé frekvenci dalo vysílat. Sice je to pařízek ale kdyby 50 w teoreticky dodržel, tak může poškodit maximálně sebe. Taky je otázka jak moc by byla frekvence rozlezlá, protože někdy to někomu dost ujíždělo, možná proto ty ochranné pásma. Prostě je problém že to není odstupňované, tzn pár metrů za ochranným pásmem pak můžu rozjet 100 kw na shodné frekvenci? Daleko větší paseku dělá např Krásné 100,1 vs Javořice 100,3, což by se při shodném programu ještě dalo, nebo též často zmiňovaná ČH 101,9 vs Bukovka 102,0 – když tohle vidím, tak 0,3 Mhz 50w je zvláštní jak dlouho vydržíme u tohoto tématu. Nebo teď nedávno plánovaná 101,8 vůbec nebude prskat (ironicky myšleno) s Kojálem 102,0 na zlínsku resp nikdy by mě nenapadlo že někdo bude řešit 95,4 vs 95,1 to náhodně vybral na svém diskontním přijímači jednu z mnoha frekvencí co dělala problémy. Dejme tomu že u silné analogové frekvence je její zastřená podoba ještě 0,2 Mhz od nominálu, čili nevím zda někomu vadí že tato zastřená podoba by pak při 0,3 Mhz odstupu nešla přijímat od každé stanice. Ale fakt proč nejsou zohledněné intenzity?

Last edited 3 let před by Václav
Soundwaver
Reply to  Václav
13. 12. 2020 09:49

příkladem ‚blízkých kmitočtů je ve SČ kraji je 102,0 Impuls vs. 101,9 Plus, oba zde podle mě maj cca stejnou intenzitu signálu. jinak Pioneer mi to při stání na jednom místě dokáže odladit, ale jakmile jedu, tak už do toho prská vedlejší kmitočet

TÉMA
blízké kmitočty
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Soundwaver
13. 12. 2020 11:16

Tahle kolize by měla řešení. Prohodit na ČH frekvence Radiožurnálu a Plusu. Už se to tu několikrát zmiňovalo. Jenže v ČRo se evidentně nechce.

Jarda

Tak tam jde hlavně jen o to aby to hralo v hradci a Pardubicích.

jouda
Reply to  Jarda
13. 12. 2020 12:35

PCE a HK pokrývá v pohodě Krásné, rušení 101,9 a 102,0 je zde výrazně menší než v okolí Mladé Boleslavi apod.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
13. 12. 2020 18:15

to spíše se chytne ta 92,6 jinak kolik lidí to bude takhle ladit, autoradia si nekdy poradí, spíše to bude držet prahu, ale lidi doma moc nebudou chtít laborovat s radiem, spousta lidi to chce proste naladit a hotovo, proto je dobrý ten dab+ kde tyto problemy odpadnou. Ono kdyby se do přechodu na dab zapojila eu a stát, tak jako tlačili na televizi kuli mobilům, aby si mohli blbečci telefonovat, tak proč nepomoct radiu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
13. 12. 2020 20:13

Na DAB, respektive vypínání FM není žádný tlak. Kampaň běží, přijímače jsou, co víc bys chtěl? A řekl bych, že zrovna v Mladé Boleslavi nebude indoor příjem DABu žádná hitparáda. Jak píše Ovi, cílovka Plusu nejsou dementi, takže kdo to bude chtít poslouchat, ten si to najde. Proto mě štve ten přístup ČRo ohledně výměny frekvencí na ČH, považuje svoje posluchače za nesvéprávný blbce, co si neumí přeladit rádio.

Václav

Ještě by se posluchačům Radiožurnálu 88,5 mohl Plus zalíbit a kdo ví zda by to něco znamelo pro již tak nejmenší poslechovost ve východních čechách v porovnání s ostaníma krajema.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
13. 12. 2020 20:56

Tak ČRo není komerčka. Hnát se primárně za číslama poslechovosti není nutné. A i kdyby pár posluchačů Radiožurnálu zůstalo u Plusu, tak co jako? Čísla mít ČRo bude tak jako tak. Když někde spustí nový dokrývač, tak taky předpokládají, že si na něj lidi přeladí a opustí šumící alternativu. Takže výmluva, že by výměnou frekvencí přišli o posluchače, je vyloženě trapná a měly by za takový přístup padat hlavy.

Pavlus

V Mladé Boleslavi perfektní signál cro dab v indoor žadný problém plný výkon v paneláku jinak trochu horší Teleko chtělo by to trochu zvýšit výkon jinak CRa nehrají vůbec až hned za Boleslavi

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
13. 12. 2020 12:39

Moc nerozumím tomu, že dokrývají kdejaké městečko a takhle velká oblast, kde to pořádně nehraje, jim nevadí. Tím spíš, že v této kolizní oblasti hraje Radiožurnál kvalitně minimálně že tří Ženev.

JM.

Tahle kolize je problémem samotného ČRo a ukazuje na šílenou zkostnatělost tamního vedení a tlaky v rámci rozhlasu.

To prohození frekvencí by bylo dokonalým řešením, protože v kolizních oblastech hraje RŽ z Ještědu, Prahy, Krásného nebo i samotné Bukovky, takže by horší příjem 101,9 nevadil. A tam, kde jde kvalitně jen 101,9 už Bukovka neruší (Trutnovsko, Broumovsko, části Semilska, Náchodska a Jičínska). RŽ by si tak vůbec nepohoršil, naopak Plus by zásadně získal, protože reálný dosah 101,9 pro kvalitní poslech je zásadně omezen. Jedná se defakto o skoro celou Polabskou nížinu a Mladoboleslavsko, Liberecko nebo i vzdálenější oblasti jako je Českolipsko, kde by Plus na 88,5 FM hrál v dostatečné kvalitě, ale na 101,9 není kvalitní příjem možný.

Jenže to by v ČRo nesměli sedět lidé, co to blokují s odkazem na to, že by RŽ mohla klesnout poslechovost, protože by lidé nebyli schopni přeladit (ne, nevymýšlím si, tohle je fakt oficiální verze z ČRo, proč se to neudělalo a neudělá).
Dokud tam budou takoví sedět, nebo tam budou pracovat lidé, co v interních materiálech tvrdí, že zvuk v DABu s 48 kbps je dokonalý a kritizují to jen zpátečníci a není třeba s tím nic dělat, tak se to nikam nepohne.

H.
Reply to  JM.
13. 12. 2020 22:10

Zkostnatělost? Kubo, já s tebou v tomhle až tak úplně nesouhlasím. Ten důvod je podle mě přímo takový, že Radiožurnál je NEDOTKNUTELNÁ MODLA. Já si dost dobře umím představit, že kompetentní lidé v rozhlasu by ten swap frekvencí provedli, ale Radiožurnál je něco jako klub vyvolených, na to se prostě nesahá. Je to úplně absurdní, protože je to stanice, kterou bych jako první zrušil, neboť její obsah je vesměs nerozeznatelný od komerčního vysílání. Ale holt je to vyšší kasta, takže there’s no way.

Last edited 3 let před by H.
Jakub
Reply to  H.
13. 12. 2020 22:49

Zdravím – taky si přidám troškou do mlýna…

Ono je těch podivných věcí s Plusem více – dlouho kupříkladu úplně chyběl v jižních Čechách.
Přitom se jasně nabízí frekvence 97,0 Radiožurnálu v Písku, která pokrývá území od Příbrami přes Sušici a Prachatice skoro až k Budějicícím…
Po okolí všude hraje Kleť, Votice, někde i Klatovy, Radeč nebo Svatobor – Radiožurnál tu najdete i na 5ti frekvencích – a Plus ho stejně nedostal a vysílá místo toho po okolí ze čtyř malých bubláčků (Sušice / Strakonice / Písek / Prachatice).

Prostě na Radiožurnál se nesahá!

TÉMA
Plus / Radiožurnál
Last edited 3 let před by Jakub
Václav
Reply to  Jakub
13. 12. 2020 23:10

No jednak radiožurnál ale doteď jsem nepochopil hájení Dvojky 101,9 v Ostravě která měla význam před přidělením 96,8 Radhošť. 101,9 nijak zvlášť signál 96,8 v aglomeraci nevylepšuje a tak mohla posloužit Plusu. 101,9 je navíc degradovaná z Javorového jehož intenzita v Ostravě měla drobné chyby, ale… Místo dalších rušiček nevím proč nemohl být Plus z Chomutova místo Vltavy která je tam podle mě zajištěná kombinací Bukovka/Krašov.

Last edited 3 let před by Václav
millhaus
Reply to  JM.
14. 12. 2020 07:01

Plus by mohl vysílat i ve šluknovském výběžku na 88,4 z Jedláku,ale nechapu proč tam je vltava takže 104,5 bukovka 103,9 ještěd bez problemové pokrytí,Rž vysíla 90,9 a 95,9 a dvojka jen 89,9,takze nejlépe je na tom Vltava.psal jsem jim i mejla ale asi to vždy hodili do koše.

TÉMA
vltava
Lukáš D

Bohužel do toho vstoupil Kovid reklamní inzerenti šetři.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Lukáš D
12. 12. 2020 05:41

Co?

PVo
Reply to  Oviradio.cz
10. 12. 2020 15:17

Pokud to rádio bude na podobném principu jako TV Praha tak jde o další kanál jak pumpnout místní samosprávy . Na té televizi je klasické reklamy minimum zato je to samý magazín městské části, který platí příslušná radnice jako svou hlásnou troubu.. Takže na poslechovosti zas až tak záležet nebude…

Jarda
9. 12. 2020 15:39

rrtv vyhlasila licenčko pro kmitočet 92,4 klatovy pro rádio západ.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
9. 12. 2020 15:38

a jaky to ma smysl, když i čro je bude vypínat. Mohli jít do dab/fm a svézt se na kampani čro o vypinaní am. 😉

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
10. 12. 2020 17:43

Uplna zbytecnost a vyhozene penize.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
10. 12. 2020 15:26

toto taky nebude na komerčním principu ale na základě grantů z rozpočtu vlády/fondů EU/nadací atp takže na to vize postavená na ryze komerčních zákonech praktikovat nelze.
Záleží tedy spíš jak jisté mají příjmy a zda se jim bude dařit naplňovat očekávání donátorů

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
10. 12. 2020 21:03

Vyjímka potvrzuje pravidlo. 😉

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
10. 12. 2020 17:46

To vypadá zajímavě, i ta hudba.

Žorž
7. 12. 2020 18:27

Zatímco v Česku radia Vánoce zatím moc neřeší, britské hitparády jsou už plné vánočních songů. Jak prestižní UK Singles Chart, tak UK Big Top 40. Nasazovány jsou často i osmdesátkové a devadesátkové klasiky, které zaznamenávají největší úspěchy (Mariah Carey – All I Want For Christmas Is You na druhém a prvním místě) 🙂

TÉMA
Vánoční éter
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Žorž
7. 12. 2020 18:34

Radio 1 chystá na tento čtvrtek celodenní vánoční speciál s tak trochu jinou vánoční hudbou všech možných žánrů. To by mohlo být zajímavé.

TÉMA
vánoční speciál na R1
Reply to  Žorž
7. 12. 2020 19:12

Divím se, že nikde nehraje taková klasika, jako je Melanie Thornton – Wonderful Dream (2001), o to více smutné je, že skladba byla vydána jen dva dny po smrti zpěvačky při letecké nehodě. Ze stejného roku jsem objevil velmi neznámou, ale opět skvělou věc – Spike – Winter Song.

Žorž
Reply to  frkotou
7. 12. 2020 19:23

Áááá, tak odtud onen slavný popěvek od Coca-Coly! 🙂 Celou jsem tuhle písničku slyšel až teď na vaše doporučení a dávám si ji do svého vánočního playlistu, díky za tip!

Seth
Reply to  frkotou
25. 12. 2020 13:17

Jedna z TOP skladieb. Emócia, dramaturgia skladby to všetko podtrhuje. A to nehovorím o tak jedinečnom hlase!

Reply to  Seth
25. 12. 2020 14:39

Emoce jsou tam rozhodně, ještě větší ve spojení s videoklipem. Hodně mě mrzí, že je ta skladba tak upozaděná.

Lukáš
Reply to  frkotou
27. 12. 2020 00:24

Melanie Thornton – Wonderful Dream jsem slyšel jednou před Vánoci na rádiu Kiss. A pak také v Penny Marketu na jejich rádiu Penny Live. Ale souhlasím, že je to vánoční klasika a měla by se hrát více. Jinak rádio Kiss měli letos rozsáhlý vánoční playlist jako třeba Passion Fruit – Im Dreaming Of A Winter Wonderlad, Rednex – Rolling Home, Ice MC – Its A Christmas Day atd. Tohle se taky jen tak někde nehraje.

H.
Reply to  Žorž
7. 12. 2020 22:06

Ačkoli rádio bylo můj život, postupně jsem rádio úplně přestal poslouchat. Ty neustále opakované vánoční odrhovačky byly jedním z důvodů.

Žorž
Reply to  H.
8. 12. 2020 09:59

Já už také poslouchám hlavně Spotify. Dělám si své vysněné „radio“ plné novinek, kterých mám daleko víc a často daleko dříve než v těch opravdových. A nemusím poslouchat moderátory, kteří z 99 % przní češtinu, na což jsem obzvlášť alergický

PVo
Reply to  Žorž
8. 12. 2020 10:44

Já jsem dosti líný a rádio bych poslouchal kdyby bylo takové jako Danceradio od CZC/Zlatka atp. Jistě nemám tak minoritní vkus aby takové rádio neoslovilo dostatečný počet posluchačů. To vidím podle počtu shlédnutí na youtube.

Mimochodem ve čtvrtek jsem zaslechl kus večerního jukeboxu na Kissu a hráli tam Marnik -GamGam, …už je to rok co jsem to tady uvedl že to je evidentně hit. To nasadili teda brzo (předpokládám že si to ti posluchači nepřáli jen tak a že to znají odjinud ale museli to znát z rádia)..

Míra
Reply to  PVo
8. 12. 2020 10:57

Jenom na jútubu 36 miliónu zhlédnutí a přitom taková…Nic z toho neleze. Polotovar. Nicméně i ze současných skladeb se dá lecos vybrat.

PVo
Reply to  Míra
8. 12. 2020 11:07

Mně se to líbí, jinak tip do Kissu : Alfons – Basta Boi… tak zase za rok 🙂

Míra
Reply to  PVo
8. 12. 2020 11:16

Rozdílnostmi svět tvarován jest.

PVo
Reply to  Míra
8. 12. 2020 11:24

ty jsi přece na víc na techno 😀

Míra
Reply to  PVo
8. 12. 2020 11:39

Krom jiného. Ale já to mám: Líbí/nelíbí jako asi každej. Nedávno jsem procházel svůj archiv, co mám na MD a musím říct, že když jsem se dostal do sekce přelomu milénia a poslechl jsem si svoje sety (techno z vinylů), tak jsem si řekl, že je to fakt síla. Prostě výsmahy, vejvary. Ale vždyzky je to aspoň trošku o kompozici, příběhu, schématu prostě o hudbě. Akorát prostě to vnímají a odliší jen někteří lidé, každý v tom svém stylu. Tak si to neber osobně, jsou prostě skladby, kteté projdou jen kolem. Mám třeba rád tohle https://m.youtube.com/watch?v=8h4YPtsJi0I To je písnička jak malovaná…

PVo
Reply to  Míra
8. 12. 2020 12:03

Rock, a to už je spíš metal, zas nemusím moc já, ale samozřejmě mít svůj hudební vkus je nezpochybnitelné právo každého.

Last edited 3 let před by PVo
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
8. 12. 2020 21:54

Ja uz od George Michaela ano a trikrat.. Humus.

Last edited 3 let před by Jirkas
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
8. 12. 2020 21:58
Jirkas

Radio 1 je kvalitka.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
8. 12. 2020 23:07

Tahle písnička má verzí a remixů asi milion. Rozděluje lidi zcela rázně, na dvě skupiny. Mě osobně vůbec nevadí. Byť nad pomalýmy rytmy vždy zvedám obočí a je mi jasné, že tato verze může někoho totálně rozlítit, tak mě se líbí: https://www.youtube.com/watch?v=0_2kVPE0gpc&ab_channel=FeeLdaSounD

Soudnwaver
Reply to  Oviradio.cz
10. 12. 2020 13:35

o něco víc tanečnější – clubovější věc, ale taky podle mě povedené. Happy X-Mas a projekt Dance Nation.

ještě před pár lety hrálo před Vánoci vždy Dance radio, teď by se asi tenhle song v éteru hledal marně.

https://www.youtube.com/watch?v=MwIV6cTyxhQ

TÉMA
Vánoční songy v českém éteru
Václav
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2020 10:17

Taky jsem včera měl chvíli Classic. Last Cristmas jsem pravda taky slyšel míňkrát. Nevím jestli se obecně hraje míň, ale může to být i tím že cílím na specializované pořady. Akorát včera v Tajemném roku jsem přišel na to že Last C. existuje i v maxiverzi 😀 . Nebo jsem narazil i na nějakou z mého pohledu celkem dobrou Coververzi/remix, teď už nevím kde jestli na Radiu_FM nebo Jedna. Buď už tolik Wham nevnímám nebo víc mě přišlo že jsem slyšel Umakart – Vánoční neckář nebo Mariah Carey – All I want for Cristmas … …is you (nebo jak se to píše). Včera v Clubu 90 po 21h na Jihu by možná někoho naštval Passion Fruit – I m dreaming of white cristmas, ale na tu jsem navzdory obecnému comebacku 90s chvíli nenarazil. Přeladuju spíš po ozvání se ohraného výrazného začátku „Sou this is Cristmas and what…“ s vyjímkou že žbirka na Dvojce pustil verzi do které jsou anglicky čteny zprávy z období Války ve Wietnamu, na které tento song prý poukzuje. Dále jsem slyšel různé pořady jako Oldies, anglánské písničky na Country, Radiu_FM , Kolega v práci rovněž v tomto stylu na youtube. No a teď končí ta komerční podoba a díky tomu že jsem celoročně občasným posluchačem hudby na Proglasu tak počínaje dnešním večerem min. do 6.1. dolehne i pár méně známých koled a skladeb podobného stylu. A pokud nezklamne, tak i Impuls jednou za rok bude v 18 hrát jiné skladby – koledy. Enjoy cristmas without advertisment!

TÉMA
Vánoce bez reklam!
Last edited 3 let před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
10. 12. 2021 09:18

já ano. Nejsem si úplně jistý zda už mám dojem na Dvojce v listopadu. Ale Křetínského rádia určitě a to v pondělí večer hned po Pressklubu; šel jsem opuštěn tmavou krajinou z chatky, trochu nasněženo a tak jsem ji nechal dohrát, tak nějak mi nevadila, možná se i hodila; nějaký další den jsem se s ní setkal v ranní šou na E2. Není to ideál tyhle sezónní hity když pronásledujou, ale není to tak hrozné jak celoroční středoproudé hity , od vánočních je aspoň klid, i když chápu v jejich sezóně je člověk pronásledován

Lohen1
Reply to  Václav
10. 12. 2021 21:29

Ano, Dvojka hrála v Nočním proudu s Martinem Hrdinkou už v listopadu.

H.
Reply to  Lohen1
10. 12. 2021 23:02

Ten Hrdinka ještě vysílá? Pamatuji si ho, je to 20 let zpátky, kdy na muzikálu Pomáda práskal na ostatní herce, že si přivedli známé zadním vchodem. Asi proto, že sám si neměl koho přivést. Celkově to jeho vysílání je hrůza. Strašnej machírek, ale podprůměrný moderátor, vím o lidech, které úplně odradil od poslechu. Tam jsou holt jiné „kvality“, pro které si ho ještě někde drží.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
27. 12. 2021 15:49

Vánoční ? Letos asi tento:
https://www.youtube.com/watch?v=LKU4jAKNdU4

Žorž
Reply to  Míra
27. 12. 2021 16:13

Z letos vydaných vánočních songů má za mě nejsvětlejší budoucnost tenhle: https://www.youtube.com/watch?v=E7lqYSD22jw

Míra
Reply to  Žorž
27. 12. 2021 16:26

Pochvala za Big Band. Stačí si odmyslet videoklip, na začátku rolničky a je z toho pro špatně jazykově vybaveného Čecha solidní song. Nedávno jsem tu psal, že hrálo něco slušného na Fajn rádiu, ale netuším, co to bylo. Že by to bylo tohle ? Nevím.

Last edited 2 let před by Míra
LiborV
7. 12. 2020 15:56

Po dlouhé době jsem zavítal do historických vrstev Databáze ochranných známek vedených u Úřadu průmyslového vlastnictví. A jsou tam evidovány opravdu poklady. Mnohé v obrazové podobě (kdybych to uměl zpracovat i s vložením fotek, tak bych to sem postupně vkládal) jiné jen v písemné. Lze vyčíst například to, že Radio United se svolením koncernu NRJ (svolení je uvedeno v ochranné známce) si zaregistrovalo před mnoha lety slovní názvy používající spojení NRJ, Energy, Enerži. K přechodu jednotlivých Kissů pod franšízu a název NRJ nikdy nedošlo. Jsou tam i loga některých zaniklých rádií.

TÉMA
Databáze ochranných známek
HOME
25.6K
0
Přidejte komentář, prosím.x