Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: No nevím no… A co jako pan Křička čekal? Že to bude měsíčně za 3.500,- Kč včetně DPH? .. A…
    06:59 18.10.2024
  • Démon: Zajímavé počtení: https://digital.rozhlas.cz/sef-retro-dj-radia-vysilani-v-dab-stoji-desitky-tisic-korun-mesicne-pro-mala-9332288
    22:26 17.10.2024
  • Oviradio.cz: Ano, zde podrobnosti: https://www.oviradio.cz/jidxc/news.htm
    12:16 17.10.2024
  • Mirek: Ahoj, teď na Country rádiu říkali informaci, že spustili vysílače Mohelnice 90,9 MHz a Valašské Meziříčí 98,4 MHz. Mirek
    11:58 17.10.2024
  • Jakub DXer: Tak předpověď počasí na ČT potvrzuje ideální podmínky s tradičním podzimním inverzním počasím – lze předpokládat, že dnes v noci…
    18:32 16.10.2024
  • Pevy: No jasně, při dnešním stavu to smysl dává – Teleko = východ republiky, RTI = celý západ. Ale až bude…
    17:37 16.10.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
25.6K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel
Reply to  Oviradio.cz
2. 12. 2020 16:18

Šlo by Ovi zjistit, kdo tu tenkrát tak vehementně tvrdil, že z Oldies nebude Rock Rádio, prý ruku do ohně za to dá… No spálil se. To byl někdo z Media Bohemia, kdo tu dělal kamufláž….. Na mlžení informací má Media B. patent……..
To samé tu tvrdil někdo, že Hitrádia nebudou centralizovaaná… Troufnu si tvrdit, že do 2 let to bude…….

LiborV
Reply to  Marcel
2. 12. 2020 16:34

Bude zajímavé zda bude program Rock radia nadále produkován v Českých Budějovicích nebo bude vyráběn v Praze v současném studiu Oldies rádia. Umím si představit, že Rock radio bude nadále vysíláno z Českých Budějovic z domu U tří lvů. I kvůli tamnímu oblíbenému moderátorskému týmu. Přesto by dávalo do budoucna větší ekonomický smysl vyrábět program pro všechny značky Media Bohemia na jednom místě. Media Bohemia hledá na Jobsu pro jednu ze svých regionálních sítí vedoucího vysílání pro jednu ze svých regionálních sítí. Pracoviště má být v Praze. Značka není jmenovaná. Pravděpodobně to nijak se změnou na FM 103, 7 nesouvisí. Inzerát: https://www.jobs.cz/rpd/1531838351/?searchId=9d0843c0-9c7b-4172-820b-7228da10fd9b&rps=233

Mike
Reply to  Oviradio.cz
2. 12. 2020 13:03

Otázka zní proč tlačí DAB jen do aut? Co domácí přijímače, přenosné, mobilní telefony atd.? Pokud to má být nějaký běžný standard, měl by se tlačit všude. Pokud by z toho byla masová záležitost, srazilo by to ceny DAB přijímačů na úroveň dnešních analogových. Takhle to pořád většina spotřebitelů bude vnímat jako něco prémiového, předraženého a většina si to nekoupí a tím pádem nepozná výhody digitálního příjmu.

Míra
Reply to  Mike
2. 12. 2020 15:02

To není jen do aut, ale. V mobilech DAB nikdy nebude, nepřelobbuješ ani náhodou. Když spotřebiteli řekneš, starý rádio ti chrastí, pořád si kvůli tomu naštvanej,kup si nový, s digitálním rozhlasem, tak si koupí maximálně zas jen FM s displejem. Protože není ochoten přijmout, že zeměkoule se o kousek otočila – přepis dnešního reálného rozhovoru, který jsem dnes vedl s jedním člověkem. Takže by musel přijít předpis, podobný tomu u autorádií. Tady si myslím, že navíc existuje další lobby. Zbyly tedy instalace v autech, kde se nebavíme o vyloženě podstatném procentu, co se týká podílu dle platforem. Tak se řeklo fajn, tady proti tomu nikdo nelobbuje, tak to můžem protlačit. Nic jiného bych za tím nehledal.
Především je důležité, aby se instalace do auta provedla nekompromisně správně, jinak je to o ničem. A věřte mi, že nejdřív musí mít člověk, firma zkušenosti, aby věděl, jak je to správně.
Jináč něci málo k CZ lídrovi – ČRo. Online (podcasty) – velký zájem z jeho strany. FM – zájímá ho z povinnosti. DAB – nezájem.

Mike
Reply to  Míra
2. 12. 2020 15:15

Takže se vráží miliardy do platformy, kterou vlastně skoro nikdo nechce. Bezva. 🙂

Jamar
Reply to  Míra
2. 12. 2020 23:23

No já nevím, mě spíš příjde mimo povinně cpát lidem technologii, o kterou vlastně není zájem. A nedivím se, že si to nikdo moc nechce kupovat, když nevidí reálný přínos, argument ve stylu „protože je to moderní a musíte jít z dobou“ pravda neobstojí u všech. Když to vezmu za sebe. Kvalita je při současných čuňárnách ve stylu 64 nebo 56 kbit AAC jednoznačně horší než na FM. p5i jízdě v horším signálu najedou nepříjemné drop-outy, přeskakování a buffering. Pestrost nabídky? Těžko teď soudit, ale nedivil bych se, kdyby to dopadlo jako na DVB-T a multiplexy se naplnily sesterskými okruhy od velkých mediálních domů a bude vyřešeno.
Osobně si myslím, že DAB tu mělo být tak před 10 lety, teď už nemá smysl. Rozumné datové připojení je dnes dostupné na většině území a na online rádiích je k dispozici tisíckrát lepší výběr i kvalita. Třeba moje Lidlovské rádio sice má DAB, ale pustil jsem to asi 2x ze zvědavosti, co tam vlastně je, když se to tak pořád řeší. A tím to skončilo, proč taky, kdxž to umí internetové streamy. Podobně to mám v autě, kde si vystačím i s připojením s malým FUPem v tarifu za pár stovek. Tak jaké má vlastně DAB výhody? Lepší dostupnost, nezávislou na internetu? To sice možná, ale v tom je a bude podstatně lepší klasické FM rádio, které právě díky své technologické jednoduchosti bude prostě fungovat všude.
No a tak nám tu zbývá DAB, které řešíme tolik let, že už jde vlastně o nechtěnou zastaralou technologii. No takji těm lidem aspoň nacpeme zákonem, aby to nevypadalo, že to bylo celé zbytečně. Prostě úřad nařídí, tak si to občane zaplať, ať už chceš nebo ne. A to aspoň pro mě není nejlepší přístup. Jenže v poslední době bohužel běžný. Nepotřebuješ v autě žádné supr asistenty řízení? Ale houby, žádné takové, šup je tam, i kdyby to mělo zachránit jediný lidský život. Biosložka v palivu neprospívá motoru, ucpává karburátory v sekáčkách atd., no tak šup ji tam povinně, ať mají motýle radost. Posloucháš v autě netové streamy nebo si snad nedej Bože vystačíš s vlastní muzikou na flashce? No to by tak hrálo, šup ti tam povinně DAB, at to letité testování nevypadá tak úplně zbytečně. No a tak to tu u nás máme…

Míra
Reply to  Jamar
2. 12. 2020 23:53

DAB byl nežádoucí, teď už nepředstavuje tak velké riziko. Přestal vadit, proto začal trochu být.
Spíš absolutně nechápu toho konkrétního člověka, který poslouchá hlavně radiožurnál, znám ho léta, vadí mu, že FM furt šumí a chrastí.
Když mu po dvaceti letech vodejde jezevčík v garáži, tak informaci : DAB nešumí a nechrastí absolutně není schopen absorbovat. Hlavně že perfektně ví, co se keclo na záchodě v poslanecké sněmovně.

PVo
Reply to  Míra
3. 12. 2020 12:18

DAB je pro současné největší komerční vysílatele nežádoucí stále stejně. DAB táhne akorát ČRo.

PVo
Reply to  Jamar
3. 12. 2020 12:17

to jsou fakt nesmysly, nedivil bych se pokud nejse od nějakého současného provozovatele FM rádia.

Dokud je v DAB mizivá nabídka tak logicky není a ani být nemůže poptávka od lidí po DAB . Vůbec nejde u ro co je „moderní“ nebo ne ale o navýšení kapacity audio vysílání pro současném výrazném zlevnění jeho šíření.
Nevím proč se všichni odpůrci ohání klony, Rozhodně lepší klony než když je teď na fm zabetonovaných několik málo málo stanic prakticky „navždycky“
DAB receiver navyšuje cenu vozu jen zanedbatelně ( v desetinách promile).

H.
Reply to  PVo
3. 12. 2020 20:53

Nevím, zda je vhodné někoho shazovat, že píše nesmysly. Píše svůj názor, a třeba já s ním naprosto souhlasím.
Co všechno chcete do DABu nacpat, aby po něm byla poptávka? Video to neumí, výběr času přehrávání také ne, o nějaké interaktivitě nemůže být vůbec řeč, takže to už nikdy nemůže lidi masově zaujmout. Dnes už pro masové uplatnění nějakého média platí úplně jiný standard než v době, kdy DAB vznikl. Z rádia se stává okrajový žánr, ať se vám to líbí nebo ne, nabídka už nikdy o mnoho lepší nebude, nanejvýš tam budou nějaké duplikáty, protože je to velmi drahá záležitost a příjmy oproti tomu nic moc.

Míra
Reply to  H.
3. 12. 2020 22:20

Pokud se nepodaří tu dnešní lenost mladých nějak využít k tomu, aby zase začali poslouchat rádio, tak možná vymře s dnešními čtyřicátníky. Možná.
Je naprosto zřejmé, že když začne vysílat nové rádio, tak lidi ho chtějí za prvé na netu, alespoň se základním stupněm komfortu a odezvy na sociálních sítích. Nechtějí, aby se kecalo, nechtějí reklamy…..Když chcete provozovat rádio na FM či DAB…, tak máte na noze kouli, což internetová (ne)rádia zatím nemají.
Znovu napíšu, že DAB přestal být nebezpečný. Ono FM ještě pár let po roce 25 vydrží, a volně najede 5G….

PVo
Reply to  Míra
3. 12. 2020 22:41

Netro na netu jsem chtěl abych se nemusel do Budějek dostavit osobně :-)… Určitě ne proto že bych neměl přes net co poslouchat. Věta o provozu rádia na FM a DAB že to je na rozdíl od netového rádia bylo koulí na noze je další nesmysl, to by platilo akorát pro ryze DAB rádio, protože mezi lidmi nejsou rozšíření přijímače… to by tu bylo daleko víc samostatných komerčních internetových rádíí.. Lidé stále mnohem více poslouchají rádia přes FM než na netu…

Last edited 3 let před by PVo
Míra
Reply to  PVo
3. 12. 2020 22:54

Požadavek streamu – bylo myšleno obecně, ne adresně na PVo. Požadavek streamu je na místě, je to standard.
Doma mám FM, DAB, NET v jednom strojku. Teď už vlastně doma využívám k podlechu jen net, protože je tam víc než všechno (mraky různých rádií a nerádií) Přepnutí na jinou platformu je tudíž ztráta času.
„Koule na noze“ za tím si zatím stojím, dokud se pár podstatných věcí nezmění. Nabídka je už teď obrovská…

PVo
Reply to  Míra
3. 12. 2020 23:08

vím že to bylo myšleno obecně- odpověděl jsem konkrétně svým příkladem 🙂 .
Opakuji že si „hřebíčkem do rakve rozhlasového vysílání“ v ČR není, jak si myslí H., přechod do DAB, ale právě malá pestrost na FM.
Sice hudební pestrost není zas o tolik nižší než v 90 letech ale tehdy zase byly rádia která žila v tom regionu..To jsou dvě cesty k úspěšnému rádiu 1) bud jsi v daném regionu a plně žiješ s těmi lidmi v něm (náročné na personál a to těžko splní polosamohrajka jako je Netro) 2) anebo jako splnění požadavku hudebního vkusu konkrétní skupiny posluchačů. To druhé se dá levnějí než to první a právě na toto je ideálnější DAB než FM.

Míra
Reply to  PVo
4. 12. 2020 07:22

Řeknu to takhle. Máš firmu, nějaké peníze zbývají, netucha budoucího příchodu koronáče si splníš sen, založíš si vlastní rádio a protlačíš ho na FM. Máš svojí osobní jasnou představu, jak to bude určitě fungovat, co budeš hrát….Investuješ do toho projektu čas a peníze (řádově miliony). Pak začneš vysílat a zjistíš, že není čas na firmu, ani na rádio, to jsem mohl tušit, říkáš si. Postavíš to na dobrovolnících, nadšencích, ale protože jsi v oboru začátečník, musíš udělat ústupky v programové náplni (hned na začátku, když projekt obhajuješ u RRTV), je to něco, co tě může i štvát, ale nedá se nic dělat. Pak zjistíš, že posluchačům vadí neprofesionálně odvedená práce dobrovolníků, že jim vadí vůbec všecho. Co tedy chtějí ? DJ sety od rána do večera, kompletně podcastované. Mohls to vědět dopředu, ale předsi jsi naturelem pořád trochu nadšenec se solidním přehledem, tak proč to lidi sakra neakceptují. Proč frňají. Chceš je k sobě přetáhnout, aby si jim mohl ten svůj sen nasdílet a dát jim šanci k alternativě. Jenomže to chtějí jen někteří z nich, jiní vlastně chtějí druhou evropu 2 bez keců, další chce bohatší Kiss, dalšímu nevadí moderovaný pořad jako takový, ale vadí mu moderátor. Sociální sítě jsou neúprosné, každý den čteš různé reakce a říkáš si, jak z toho vybruslit. Na jedné straně je tvůj cit ale i názor, který se může vyvýjet a pak jsou stovky dalších názorů ostatních lidí. Musíš si srovnat, jestli a koho, nebo co objetuješ.
Celé to dotuješ, je koronáč, nikdo místní nechce inzerovat, notabene v novém rádiu, které je ve výstavbě…Pořád si manažer byť zhmotněného snu, musíš to řídid…
Svět je plný kritiků…

Jakub Melin
Reply to  Míra
3. 12. 2020 22:48

Ono je smutné, že ta interaktivita, kterou umí rádio skvěle, z něj vlastně mizí. Kolovrátky stále té stejné muziky proložené reklamami, zprávami a řečmi moderátorů už lidi neberou a přechod na Spotify apod. je u mladších ročníků extrémní. Sice je to vlastně taky kolovrátek, mnohdy paradoxně (i přes ohromnou knihovnu) hrající ty samé věci stále dokola pomalu častěji než ta rádia. Asi je to o tom, jak si to kdo nastaví, ale třeba manželka Spotify používá a vždycky když to pustí, tak vlastně hraje to samé, byť alternativnější a lepší než v rádiích.

Výhoda rádia je hlavně v tom, když se tam dostane někdo inspirativní a má volnější ruku, má možnost interakce s posluchači a je nějak „svůj“. I proto třeba lidi na Kissu tolik baví DJ Basslicker, který přesně tohle splňuje. I proto mne třeba tolik baví pánové s pořadem Totally Wired na Expresu, kteří prostě mají vkus, volnou ruku na hudbu a dokáží inspirovat. A to si troufnu tvrdit, že mám rádiový a hudební přehled docela velký – a stejně si tyhle lidi rád naladím. Podobně i autorské pořady na německém Schwarzwaldradiu a tak dále. Ve svých pořadech na Coloru se pak taky snažím o to, aby to inspirovalo a bavilo lidi, co poslouchají, a s potěšením musím říct, že jich pořád přibývá.

Mohu tady trochu profláknout z ještě otevřené ankety na Coloru, že právě ta rozmanitost pořadů, volná ruka DJs a „srdíčko“ ve vysílání jsou nejčastější pozitiva, která posluchači zmiňují.

TÉMA
Rádio a jeho budoucnost
Míra
Reply to  Jakub Melin
4. 12. 2020 07:53

Souhlasím.

Téma Basslicker: Když se zrušil Kiss JČ, který měl dobré výsledky a pekelné pokrytí signálem, bylo to naprosto děsivé. Člověk musel zvracet. Je zázrak, že se do dalo aspoň trochu dohromady a že Venca může zase sázet :)) Možná kult rádiové osobnosti. Je to jedno, palec hore !

Jinak, dostal jsem šanci si něco zkusit, dostal jsem volnou ruku, něco sděluji, o něco mi jde.
Po určité době budu vyhodnocovat.
Pokud nabudu dojmu, že pořad zůstal nepochopen, že převládají neutrální a záporné reakce, pak na to určitě zareaguju. Možností je více.
Samozřejmě mohu být kdykoliv ukončen „shora“.

PVo
Reply to  H.
3. 12. 2020 22:31

..a co je tedy v DAB je kvůli čemu bych si měl v ČR pořídit DAB receiver? (kdybych jej teda neměl i když, jenom kvůli tomu abych nemluvil o nečem co nemám)
Slovo „nacpat“ budí dojem přeplněnosti a to myslíte fakt vážně?
Jamar píše nesmysly a vyvracím mu je o dost konkrétnějšími argumenty.
Btw: jestli toto je vize budoucnosti rádia kterou jsem po Vás chtěl a vy jste dosud neodpověděl tak se divím že se v tomto oboru angažujete..
Okrajově mám co dočinění s marketingem a před 10-15 lety se furt mluvilo o tom že „video on demand“ převálcuje tv lineární vysílání a to maximálně do 5-10 let . Dosud se tak nestalo. A myslím že také proto že nabídka lineárního tv vysílání je teď daleko pestřejší než před digitalizací.

Jamar
Reply to  PVo
3. 12. 2020 23:46

A v čem píšu až takové nesmysly? Že o DAB není mezi lidmi moc zájem? Že dnes nemá už moc co nabídnout? Technologicky to pro běžného člověka moc přínos oproti analogu není. Oproti FM rádiu s RDS to prakticky zvládne navíc přenést ne moc kvalitní obrázek. To zrovna killer feature není. Kvalita zvuku je při současném nastavení spíše horší. FM rádio při horší signálu šumí a prská, DAB zase vynechává a přeskakuje, nevím, co z toho je lepší. Takže parkticky jako výhoda zbývá o něco větší kapacita. A ano, byla by to zásadní výhoda, jen si ale myslím, že v dnešní době se nikdo moc do nových projektů pouštět nebude, i kdyby bylo nakrásně DAB v každém přijímači, protože licenční řízení, zřízení studia, najmutí a zaplacení lidí, autorské poplatky, pronájem místa v multiplexu (tady by mě mimochodem zajímalo, jak vyjde v nákladech pronájem místa v regionálním MUXu oproti provozu vlastního vysílače na FM)… A z pohledu posluchače, na internetu mám možnost vybrat si nepřeberného množství rádií, případně využít služeb kde si sestavím vlastní playlisty podle nálady… Doma už má internet téměř každý, takže jediným problémem je mobilní příjem, ale tomu může být za pár let jinak. A pak už bude DAB zcela postrádat smysl.
A k videu-on-demand, no ono před 10 lety bylo hodně lidí, co měli doma mizernou nestabilní wifinu s konektivitou do 2Mbit a na tom se VOD moc provozovat nedá. Dnes jsou kapacity i nabídka jinde. A jak vidím ve svém okolí, dost známých využívá služby typu O2TV, sledovanitv a podobně, kdy si prostě to zajímavé z programu pustí ze záznamu. Takže ta linearita se nám přecijen pomalu vytrácí…

PVo
Reply to  Jamar
4. 12. 2020 01:39

DAB má větší kapacitu a argumentovat že v budoucnu bude 5G tak DAB může být teď a přijímač stojí pár stovek ..argumentovat netem je taky nesmysl já přes net poslouchám od roku 2004 a sám vím jak je to omezující. Ostatně je to vidět i na Helaxu ač možná ve statistice neměl započtené všechny streamy, do pouhých 14 dnů klesla poslechovost na třetinu,u těch nezapočtentých streamů (pokud vůbec existují) ta tendence byla logicky stejná, není žádný důvod myslet si že u nich to bylo naopak. Rádio přes net prostě není tak komfortní jako z éteru a DAB přijímače stojí pakatel v podstatě už dnes i když jejich trh je zatím malý protože v Dabu zatím téměř žádná přidaná hodnota neni

Zpětné přehrávání je spíše stále lineární TV než VOD, VOD dá totiž daleko větší námahu na straně uživatele.

PVo
Reply to  PVo
4. 12. 2020 10:08

Oprava: u Helaxu mělo být na třetinu klesl počet spuštění, poslechovost jistě tolik neklesla,odpadli logicky hlavně ti „vlažní“ co si to jen zkoušeli…

Jamar
Reply to  PVo
3. 12. 2020 23:17

Ne ne, s žádným provozovatelem rádia opravdu nemám nic společného 😉
Taky se mi nelíbí současný stav, kdy není z čeho vybírat a s nostalgií vzpomínám na dobu před 20 a více lety, kdy to vše bylo úplně jiné a hltal jsem hromadu různých pořadů i stylů na všemožných rádiích.
Jen ale nepovažuju DAB za spásu, co by byla schopná cokoliv změnit. Víte, většinou je to tak, že pokud je nějaká technologie pro lidi zajímavá, tak si k ní sami najdou cestu a rozšíří se. Pokud ovšem žádný zásadní přínos nepřináší a obecně jdou trendy jiným směrem, nepomůže jí ani nařizování shora.
Jinak neřekl bych že jsem odpůrce DAB, pro mě za mě ať klidně funguje, bude-li o to zájem. Jen říkám, že pro mě nemá zásadní význam. Podobně je to s klony, jasně, je to lepší než současný stav na FM, ale pro mě to důvod k pořizování rádia s DAB není, proč, když existuje platforma s podstatně větším výběrem a interaktivitou.
No a máte pravdu, že DAB receiver navyšuje cenu vozu zanedbatelně. Ale to taková navigace taky, ale to není důvod abychom ji nařizovali do auta všem, i když ji nepotřebují, jen proto, že např. EU buduje nějaký navigační systém Galileo, tak ať se to využije….

PVo
Reply to  Jamar
3. 12. 2020 23:24

jakákoliv technologie jako taková bez obsahu zajímá opravdu jen málokoho, to je celý problém současného českého DABu.

Jamar
Reply to  PVo
3. 12. 2020 23:49

S tím samozřejmě souhlasím. Jen si prostě myslím, že povinné nasazování zajímavý obsah a celkovou přitažlivost nezajistí. Na to už je podle mě pozdě, když tu máme jiné možnosti…

PVo
Reply to  Jamar
4. 12. 2020 01:42

jak povinně? česká rádia se za předem vybrané výhody transformační licence dobrovolně zavázala na přechod do DAB, tak ať přejdou není důvod dělat nějaké ústupky.

H.
Reply to  PVo
4. 12. 2020 06:53

Tak ty „transformační licence“ byly bohužel od počátku podvod, elegantní způsob jak si na dlouhou dobu dopředu zajistit fakticky monopol. A myslím, že to všichni zúčastnění věděli. Ono je běžné, že na veřejnost se pouští různé velkohubé proklamace, ale v zákulisí ti lidé jsou upřímní a říkají něco jiného.

LU-
Reply to  H.
4. 12. 2020 08:59

Na jedné konferenci (nemůžu teď najít ten záznam na Youtube) to třeba Impuls vysvětlil tak, že digitálně už vysílají, neb internetový stream je také forma digitálního vysílání. Takže on si to zase každej přebere po svém.

PVo
Reply to  LU-
4. 12. 2020 09:32

jo to byla oblíběná mantra flajšmana… v zákoně je zemské digitální vysílání.

Jarda
Reply to  H.
4. 12. 2020 09:28

je to už par let co měl řešit transformační licence tuším evropský soud. Da se to ještě někde dohledat? Pak už se dal nic neobjevilo, zajimalo by mě jak to dopadlo.

PVo
Reply to  H.
4. 12. 2020 13:33

.. podvod by to byl kdyby státní správa od toho splnění závazku přechodu do DAB ustoupila a umožnila jim nerušeně pokračovat na FM tak jak fungují teď.. To co si kdo říká stranou je v podstatě jedno..to si může každý říkat co chce.. 🙂

TÉMA
transformační licence
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
7. 12. 2020 11:03

Teď ještě, aby se prodavali klasicka rádia s dab+ nechat doprodat sklady a další radia bez dabu nenaskladnovat.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
7. 12. 2020 12:21

No právě, chtelo by to ještě jednu směrnici pro spotrebitelska radia. Pomohlo by to rozšířit dab prijimace, nez prodavat kvanta analogových, když pulka prodejcu ani nevo co ma atd, jen sedí a prodavaji a ani nevědí co, kdyz se jich zeptate na dab tak vám řeknou, jestli to jsou ty internety.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
14. 12. 2020 18:34

už aby došlo i k implementaci více rozhlasovách stanic do dab+ multiplexů.

PVo
Reply to  Jarda
14. 12. 2020 19:00

asi tak 😀

jinak u automobilek to neřeší z týdne na týden ale třeba tak že je rádio s DAB funkcí standardem pro osobáky s novým modelovým rokem 2021 který už začal před několika měsíci. Jinak samozřejmě nějaký doprodej již vyrobených aut před platností směrnice je myslím možný.. případně to prodejce registruje na sebe a prodává jako předváděcí vozy (prodá se jich tolik že není možné aby to byly všechno skutečné předváděčky/náhradní vozy, je to prostě regulérní prodejní kanál…)

Petr
Reply to  Oviradio.cz
21. 12. 2020 17:47

No stres, letos se ve svete nestihlo hooodne veci…

Jirkas
Reply to  Petr
22. 12. 2020 09:24

Tohle nemá nic s covidem, to je jen ted moderni to vsechno svadet na covid, strasne se to hodi, na cokoliv.

H.
Reply to  Oviradio.cz
21. 12. 2020 21:58

A to je dobře.

Marek
1. 12. 2020 22:20

Český rozhlas Plus spustil vysílač v Opavě na frekvenci 103,4.

TÉMA
Český rozhlas plus v Opavě
Marek
1. 12. 2020 12:52

Dělá ještě na Hey radiu Petr Gratias nebo už tam skončil?

TÉMA
Petr Gratias na Hey radiu
Michal R.
1. 12. 2020 10:37

Chtěl bych se zde zeptat jestli někdo neví kdy konečně Radio Dálnice spustí přesunutý vysílač z Lipníka nad Bečvou na vysílač ve Slavíči blízko Hranic na Moravě . Jde o frekvenci 90,2 FM . Psalo se to tu jako novinka po jednání RRTV 13.8. 2020 . Jak dlouho běžně trvá něž se zapne přechodový vysílač ?? Nevíte někdo ?? Děkuji dopředu mockrát .

TÉMA
Zapnutí přechodového vysílače Radia Dálnice ve Slavíči na 90,2 FM
MichalP
30. 11. 2020 20:09

Letmým pohledem do databáze ČTÚ jsem zde objevil aktualizovaný příděl 8A pro Teleko v Brně. Nově je maximální povolený vysílací výkon 1000 W oproti dnešním 200 W. Lokalita zůstala stejná.
Celkem by mě zajímalo, co se změnilo v rámci mezinárodní koordinace, že se podařilo domluvit navýšení vysílacího výkonu.

TÉMA
Teleko DAB mux 8A, Brno
Jirkas
Reply to  MichalP
30. 11. 2020 20:17

Anebo lehká změna lokality a změna diagramu.

MichalP
Reply to  Jirkas
1. 12. 2020 09:35

Dle databáze ČTÚ je nový diagram mnohem míň oříznutý než stávající, výkon vyšší a lokalita stejná.
Tedy proč to nešlo hned od začátku?

MichalP
Reply to  MichalP
1. 12. 2020 09:43

A rovnou uvedu, že Teleko na na zítra, tj. 2.12.2020, má naplánovanou odstávku Brno – Barvičova, kanál 8A od 9:30 do 16:00.
Tedy zřejmě proběhne reinstalace AS dle nových povolených parametrů individuálního oprávnění pro tento příděl.

Jirkas
Reply to  MichalP
1. 12. 2020 15:11

To se zeptej naseho neschopneho CTU.

Jarda
Reply to  MichalP
1. 12. 2020 13:32

čkoda že nemuže zvyšit vykon teleko i v liberci, pak kdyby mohli 5D přeladit na nějaký jíný, pak by němci třeba spustili svuj 5D z lobau 😉 jinak do brna by mohlo i čra, je škoda že to zatím nevychází.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
30. 11. 2020 11:35

tak už se dočká i poslední krajské město svého fm vysílače čro plus.

Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
30. 11. 2020 11:37

Takže ČRo investuje miliony do DAB+ vysílání, na dálničních mostech jsou billboardy lákající na DAB+, ale stále se spouští nové a nové FM rušičky s limitním dosahem.

Jarda
Reply to  Jakub Melin
30. 11. 2020 11:40

tak ono u čro plus to má smysl, zejmena v době, kdy ještě není mezi lidmi tolik dab rádií, tak aby si plusko dále upevnovalo pozici, také u teto stanice to smysl má, je to vidět i na poslechovosti, přestože, některé vysílače nedavají smysl. Uvidíme co bude dál, ted už to jen spustit a další už nekoordinovat.

Hori97
Reply to  Jakub Melin
30. 11. 2020 12:20

Dokrytí krajských měst, kde je velká koncentrace lidí dává ještě smysl. Co, ale už moc smysl nedává vzhledem k propagaci a dostupnosti přes DAB+ je dokrývání malých měst jako je Nový bor, Jevíčko atd.

TÉMA
ČRo Plus FM Zlín
Mike
Reply to  Hori97
30. 11. 2020 12:54

Jevíčko?

Hori97
Reply to  Mike
30. 11. 2020 14:28

Jevíčko nebo Velké Opatovice. Město severně od Brna s 3 500 obyvateli.

Míra
Reply to  Jakub Melin
30. 11. 2020 13:10

Tady to píšou jasně: FM forever, čím více jím zahustíme éter, tím lépe funguje: https://www.parabola.cz/clanky/6999/cro-dab-plus-multiplex-se-rozsiri-o-dalsi-sluzby-konec-vkv-neocekavame/

TÉMA
VKV navždy a hustě
PPK, JIDXC
Reply to  Jakub Melin
30. 11. 2020 14:26

Kubo, ČRo nemůže opomíjet ani jednu platformu. Pokud se rozhodli být osvětovým šiřitelem DAB+ za mě super. Ale oni se zavázali též dobudovat i síť vysílačů na VKV-čku, která je a bude primárním zdrojem příjmu. DAB je (zatím) chápán jako doplněk. Vysílače v krajských městech jsou jasnou prioritou. Zlín 101.8 určitě není limitní rušičkou. Jedinou kolizi spatřuji v Bratislavě, která je ale za hradbou Bílých Karpat a další rozsáhlou hradbou jsou Vizovické vrchy, takže za mě velice dobré řešení. Sporné jsou takové jako např. Jevíčko, Javorník, Žamberk… na takové lokality bych se soukromý broadcaster vykašlal. Nejsou ani ekonomicky obhajitelné…

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
1. 12. 2020 01:15

Velký úspěch pro ČRo. Máte někdo dle zkušeností odhad, jak bude Plus na 101, 8 FM po Zlíně slyšet? Je ještě nějaká lokalita, která by dávala smysl pro Plus dokrýt?

TÉMA
Plus ve Zlíně
HOME
25.6K
0
Přidejte komentář, prosím.x