Nejnovější komentáře

  • Václav: Loučil se dnes Krusbersky?
    23:56 29.04.2025
  • PVo: Buď jsou na onlineradioboxu nově – a to i s playlistem, nebo jsem minule jen špatně hledal…. A Viktora Sheena…
    23:03 29.04.2025
  • PVo: Nic neposlouchám, ale koukal jsem že na play.cz a pro mě překvapivě mají více posluchačů než SeeJay, asi proto že…
    22:51 29.04.2025
  • PVo: ….to vypadá jakoby majitel zapomenul vypnout počítač se streamem… Cca tak před rokem a půl jsem nadhodil ten dotaz tady…
    22:44 29.04.2025
  • Tuxik: Ústí n. Labem HeyRadio na 100.2MHz od dnešního odpoledne on air.
    22:25 29.04.2025
  • Jakub DXer: Kometa slaví v Brně na Zelnaku, na pódiu samozřejmě moderátor Rádia Krokodýl.a 2 hostesky…
    20:29 29.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Michal R.
30. 4. 2020 23:26

Nevíte někdo co se stalo s internetovým streamem rádia Dalnice ? Teď jsem ho naladil a jenom šumí . RDS ukazuje aktuální hranou skladbu ale slyšet je jenom šum . Co FM frekvence ? Jdou normálně nebo taky šumí ?

jouda
Reply to  Oviradio.cz
1. 5. 2020 13:26

Ostrava 88,6 normálně hraje.

Reply to  Michal R.
30. 4. 2020 23:50

94, 2 jede.

Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2020 14:31

Dosah 104,8 FM ale bude jen v centru města, všude jinde to smázne rakouská 104,9 FM a bude se to rušit. Ten kmitočet je nešťastný, ale na dokrytí města ke krumlovské 92,5 to využitelné je, v samotných Budějovicích je Nebelstein slabší, protože je krytý kopci.

Jarda
Reply to  Jakub Melin
30. 4. 2020 15:34

Luxusní!! Alespon další kmitočet pro krajske město! Pral bych si aby dopadlo něco i pro liberec.

Michal
Reply to  Jarda
30. 4. 2020 16:19

Jardo, ono v tom Liberci by museli mít další kótu, aby něco zkoordinovali. V tom Jablonci už je to bez šance. Taky bych se moc rád Coloru dočkal i v Liberci, ale reálně to moc nevidím. 🙁

Míra
Reply to  Jakub Melin
2. 5. 2020 07:54

To bych neřešil. Vedle Netro Life je Bayern Classic a z druhé strany nedotknutelný svatý grál všech svářeček 100kW vertikal Region z Cukráku. R1 má vedle sebe Javořici CRo plus. Prakticky všechny lokální frekvence v ČB mají nějakého těsného souseda.

Jirka
Reply to  Míra
2. 5. 2020 08:17

Jen te opravim, Region z Cukráku jede 50kW ERP (vyzareny vykon)

Míra
Reply to  Oviradio.cz
2. 5. 2020 08:59

Jo, máte pravdu. Psal jsem to narychlo. Javořice se mi pomotala, protože v době, než Dechovka přemístila svůj duble vysílač 95,5 z Boženy Němcové (ČEVAK) !!! na správné místo (Pištín Suchá), tak v ČB rušila ČRo Plus z Javořice 95,4 (což tehdy byla jediná možnost, jak ČRo Plus v ČB přijímat). Docela komplikovaný oslí můstek. Můžu pouze zopakovat, že všechny tyhle ČB bubláčky jsou určeny jen pro město (co do regulérního indoor příjmu na tranzistoráčku), území mimo město jsou bonusem (víceméně je pro autorádia). Přicházejí sem signály ze západu Čech, což ve spolupráci s lesem na západní části CB způsobuje velké problémy s příjmem západně od ČB. Nicméně třeba HEY hraje až k Týnu nad Vltavou, netvrdím, že perfektně. V CK by stálo za úvahu odkoupit stožár na Liščí Hoře a přesunout k Hitrádiu Color i Hey. V případě 92,5 by to velice pomohlo, bohužel v případě 100,0 by to asi ani neprošlo.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
2. 5. 2020 12:27

Pravda je taková, že Orlík vysílal z kravína Češňovice, ale dle koordinátů, zapsaných v licenci měl vysílat z 1,29 km vzdálené BTS Suchá, ale na to už se historie ptát nebude. Dechovka vysílala 95.5 ze sólo antény ze stožárku, který je schován za obrysem budovy, vlevo od tohoto stožárku: https://mapy.cz/zakladni?x=14.4711183&y=48.9674559&z=17&pano=1&pid=57179798&yaw=4.512&fov=0.307&pitch=-0.350 Anténa ze stožárku zmizela před 19.dubnem 2018. Na 95,5 bylo pár dní mrtvo. Spuštění ze správného místa (BTS Suchá, Pištín) se konalo 23.dubna 2018.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
2. 5. 2020 12:38

Příspěvek naběhl. Považuji to za vyřízené. OK.

PETR
Reply to  Jakub Melin
2. 5. 2020 08:29

A v Českém Krumlově na 104.7 fm vysílá Blaník tak asi půjde o slabší výkon.

Michal
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2020 15:58

Výborně, jen tak dál! 🙂

HONY
29. 4. 2020 22:27

Vypadá to že na fmscanu jsou frekvrence Petrova zaregistrovane pod Blaník.

Jarda
Reply to  HONY
29. 4. 2020 22:43

Koukal Jsem, ze je to již přepsané.

LU-
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2020 10:43

Tuhle jsem zaslechl cestou kolem nějaký rozhovor s posluchači:

– A co máte ráda za hudbu?
– Tak ten rock, to já můžu, taková Lucinka Bílá a všichni naši hezký zpěváci.

stapa
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2020 11:57

Na fb Petrova to takto vůbec nevypadá…

Jakub Melin
Reply to  stapa
30. 4. 2020 12:46

Problém je, že lidi si zanadávají na Facebooku, jsou permanentně naštvaní a mají pocit, že se děje něco špatně, ale pro změnu neudělají nic, ani si nezjistí, proč jejich oblíbené rádio končí, kdo za to může a co se proti tomu dá dělat. Je to úplně to samé jako s tím nesmyslným nošením roušek venku na ulici, nekvalitou potravin v obchodech nebo zničenou krajinou plnou řepky (dávám to jako příklady, nechci tu vyvolávat flame na tato témata!).

Soundwaver
Reply to  Jakub Melin
30. 4. 2020 13:45

‚… co se proti tomu dá dělat‘

ano, třeba u finanční podpory ze strany posluchačů tohle možná i platí.
ale kdy naposledy se peticemi, nebo jakoukoliv jinou formou nesouhlasu, třeba i přímo směřované RRTV, podařilo odvrátit konec radia, nebo sloučení do mediální skupiny? namátkou moje oblíbená radia-Zlatá Praha, Triangl, Life, Faktor.. všechny ve svých regionech, troufám si říct, chtěná a oblíbená, s historií apod., a stejně skončily.

Jakub Melin
Reply to  Soundwaver
30. 4. 2020 14:07

Nejde o konec konkrétního rádia, jde o ten princip, kdy tady RRTV, která má regulovat éter aby byla široká nabídka, pluralita atd. dovolí jedné firmě postupně skoupit všechna rádia a ZEJMÉNA obsadit takto všechny kmitočty i včetně překryvů. Pluralita se tímto zásadně snižuje a není tu možnost, aby vysílal někdo další, protože se takto zabetonují i ty kmitočty. Pokud by tu Media Bohemia skoupila regionální rádia, ponechala jejich regionální programy dle původních licencí (nebo by je jen drobně pozměnila, ale základ by zůstal) a provozovala tady síť regionálních rádií, nemohl by nikdo říct ani popel, protože to je přesně ta konsolidace trhu. Ale jestliže dochází k tomuto, co sledujeme posledních pár let, je to naprosto skandální. RRTV jim vůbec nemá tyto změny povolit ve chvíli, kdy se dobrovolně nevzdají stoprocentně se překrývajících kmitočtů a vyžadovat po nich nějakou snahu o efektivní využití spektra. Nic z toho se neděje. Je třeba psát poslancům a senátorům a dělat z tohoto politické téma. RRTV evidentně vůbec neplní svou zákonnou roli a účel, ke kterému tady je.

jouda
Reply to  Jakub Melin
30. 4. 2020 14:43

Potíž je v tom, že zákon o RTV vysílání je napsán naprosto záměrně tak, aby nebylo možné to dublování vynutit. Je omezeno na pouhých 300 % pokrytí ČR v rámci majetkového propojení. Takže když vezmeme hustotu osídlení, tak to vychází na nějakých 5 kmitočtů v každém krajském městě a pořád vyhovuje zákonu. Schválně, kdopak je autorem tohoto zákona? 🙂

Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2020 14:59

Radiohouse včera zveřejnil video od moderátorů ve studiu Blaníku, kteří oznamují nové pokrytí. Záměrně neříkají města, kde vzniknou doubly a úplně je z nich cítit ten výsměch…

jouda
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2020 15:40

Poslední údaj o pokrytí je 249 % pro Media Bohemia (podzim 2019), takže s Petrovem jsme pořád na nějakých 257 %. Ještě je tedy dost prostoru pro doubly.

HONY
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2020 22:17

NA 92.9 SVITAVY JE RDS PETROV !!!

Cryxia
Reply to  HONY
30. 4. 2020 22:21

vypada to že technici tam stale este nedojely

HONY
Reply to  Cryxia
1. 5. 2020 08:52

Asi tak na komín ještě nedojeli jelikož je tam v noci špatný přístup i dnes ráno jde rds PETROV

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
2. 5. 2020 13:39

to nemužou nastavovat dálkově? Takovahle „firma“ jako je MB to snad má propojený, že vše hlidají z prahy, tak mohou měnit i konfigurace a tak. Když už jsou přepojený na jejich síŤ, tak satčí aby jejich ajťák sednul ke kompu a udelal konfiguraci.

LU-
Reply to  Jarda
2. 5. 2020 17:49

Je otázka, jestli mají třeba RDS kodéry síťové. Nebo případně nějaký serial to LAN převodník. Záleží, co měl Petrov za techniku. Dnes už se dělají i AllInOne vysílače. RDS + PROCESOR + BUDIČ. Má to síť a všechno lze ovládat na dálku. Dokonce to v sobě má třeba i fci ballu. A pak máte jen jedno zařízení. To je super.

H.
Reply to  Jarda
2. 5. 2020 19:17

Blaník má vše ve studiu a na vysílače už jde jenom kompletní MPX jednosměrným linkem z jednoho společného kodéru. U menších vysílačů to možná mají jinak, každopádně nelze čekat, že řešení, které má Petrov, je plně kompatibilní a že to v řádu dnů všechno sjednotí.

HONY
Reply to  Oviradio.cz
6. 5. 2020 09:01

Takže asi 98.0 92.9 94.2 103.4 104.8 A 105.7

LiborV
Reply to  Jakub Melin
30. 4. 2020 17:31

Souhlasím v mnohém s Jakubem Melínem. Za spoluviníka považuji všechny ty mediální rady co v dobré víře schvalovali novým rádiím velmi volné licenční podmínky. Mnohdy dovolují díky své obecnosti při neúspěšnosti zásadně přeformátovat stanici, aniž by dané rádio ohrozilo svou licenci. Na druhou stranu, tato svoboda znamená, že jednotlivá rádia v sítích Media Bohemia stále splňují podmínky svých regionálních licencí. To, že je splňují spíše formálně je jiná. Pamatujete si někdo v ČR konkrétní příklady kdy RRTV nepovolila změnu licenčních podmínek, protože by to znamenalo původně neudělení licence. Já pouze Zet, když se chtěli zbavit BBC. Vždy žasnu když si uvědomím, že Rock Zone 105,9 má licenci pro dopravní rádio, SPIN pro slovenskou menšinu v Praze, Signál rádio Brno získalo licenci jako čistě dechovkové a folklórní rádio… Jeden čas jsem na webu pročítal licenční podmínky mnoha stanicí a srovnával jak kreativně je naplňují v praxi. Jak moc jsou naše volnější licenční podmínky dobře nebo špatně je na úhlu pohledu. V Německu a mnoha dalších zemích se žadatel může přihlásit s jakým projektem chce. Irský přístup je odlišný. Tamní regulátor má též povinnost zajistit rozmanitost nabídky v éteru. Regulátor na základě průzkumů zjišťuje, jak jsou spokojení posluchači s nabídkou formátů pro daný region. Pokud zjistí, že v regionu A chybí komerční program s irskou hudbou, orientovaný na ženy 50+ zadá podnět ke koordinaci sítě kmitočtů pro danou oblast. Po koordinaci vypíše rada výsledky výběrové řízení na konkrétní formát s rámcovými parametry. A žadatelé soupeří jen o to, kdo dokáže vymyslet daný formát lépe. Trh je přehledný, formáty jasné. Ale svoboda podnikání hodně omezena.

PVo
Reply to  LiborV
30. 4. 2020 19:29

už to tady někdo celkem trefně psal: RRTV může jednat jen v rámci platných zákonů, a často rozhodují spíš soudy. Vinni jsou leda ti lidé z mediálních rad z doby projednávání/schvalování dnes platných mediálních zákonů, kteří za návrhy takových zákony stáli.

LU-
Reply to  stapa
30. 4. 2020 13:09

Na Blaniku jsem zapomnel dodat

Michal
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2020 19:36

Ta nevraživost mezi Pražáky a Brňáky je fakt srandovní. 😀 Třeba u nás v Liberci jsem si nevšiml, že bychom měli něco proti Budějičákům. 🙂

LiborV
Reply to  stapa
30. 4. 2020 20:55

Díval jsem se na FB Petrova a místo naštvání tam převládal smutek. Ano ne tak ze ztráty oblíbené muziky, protože si tam všichni notují jak mají rádi ty naše české písničky. Spíš jim vadí to, že nebudou slýchat moderátory, které znají.

Fáze trochu jinak:
1. Hele tato, ten novej na Blaníku nemá na toho našeho Mišu, jak jsme ho poslouchali.
2. Tato, víš že nám ten novej hraje dobře jako ten nášMiša?
3. Já toho Davida z Blaníka možu, on nám poušti fajnů česků muziku. A i sranda je.

Vaclav
Reply to  HONY
30. 4. 2020 21:02

Na stale jeste petrove jsou predelove jingly uz blaniku ale skladby ještě nesouhlasí aspon s naší valaskou mutací blaniku. Hlasitost je o polovinu nižší.

Cryxia
Reply to  Vaclav
30. 4. 2020 21:20

By mě zajimalo jestli RČ bude mít z příchodu blaníku do brna problém.

Vaclav
Reply to  Cryxia
30. 4. 2020 21:29

No ja si myslim, ze uz ho ma , od prichodu Country spadlo a drzi se 6 tis ve štadtlu. Teď naopak muze mit malou příležitost pro dočasně naštvane posluchce petrova, sicce neni mistni ale z moravy. Obdobne kratkodobe vydelalo free a krokodyl z konce kiss hady, a tyto regionalky posledne dost padaly, takže posluchači zlomili nad posuzovanim regionality hul. Ale vpodstatě ten čas je minorita, nema pomalu kam spadnout. Mozna u nas ve Zl okredse uz nedosahuje cas tolik, ale neni to jen kvuli blaniku, ten ho nepredhonil, vyrovnane je to dal od centra, tedy v okr. Vsetin

Marcel
Reply to  Vaclav
30. 4. 2020 21:38

Viděl bych to takto. Týden budou lidé naštvaně psát na FB Blaníku, pak 80% z nich si zvykne a 20% přeladí na Čro Brno. Po Gamě, Egrensisu a Černé hoře už si také nikdo nevzpomene, to jen my si tu zanadáváme, ale nikdo s tím nic neudělá.

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
29. 4. 2020 19:12

To nastesti ano, jinak by to bylo jako na Slovensku, uf..

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
29. 4. 2020 19:15

Je to menší zlo, oproti na SK platným kvótám pro novou slovenskou hudbu. Dochází k narušení oldies formátů, problém je také kvalitní nový SK jazz nebo nedostatečná šíře nových nahrávek Slovenské filharmonie, které by byly použitelné v rámci kvótami požadované nové tvorby na SRo Rádiu Děvín.

Jirka
Reply to  LiborV
29. 4. 2020 19:34

Je to nastesti nulove zlo (u nas), zadna organizace nema co prikazovat a nakazovat a to ani na Slovensku.

Jakub Melin
Reply to  Jirka
30. 4. 2020 12:49

A to jsou navíc na Slovensku popoví a poprockoví interpreti na lepší úrovni než u nás. Jak by vypadaly kvóty u nás v praxi si lze zajít poslechnout do Billy nebo do Penny. Ty nové české popové věci, co tam mají v playlistech těch jejich rádií, to je něco naprosto nestravitelného a šíleného.

29. 4. 2020 17:38

Mám tu jeden skvělý objev pro uživatele XIAOMI mobilů. Vedle výchozího MIUI FM Rádia, které neobsahuje RDS je tu ještě skrytá aplikace f_m_test. Spustíte ji pomocí aplikace Activitylauncher, kterou naleznete na Google Play.

V aplikaci stačí vyhledat f_m_test, vytvořit zástupce na domovskou obrazovku.

Po spuštění uvidíte úplně jiné a lepší FM Rádio, než které nabízí MIUI. Nezapomeňte si v regionech nastavit Czech, aby bylo ladění stanic dle podmínek v ČR. Tato aplikace obsahuje RDS a příjem je mnohem citlivější než u MIUI Rádia!!! A pozor, lze manuálně přepínat ze stereo na mono. Také nahrávky z rádia jsou mnohem kvalitnější než u výchozího MIUI rádia.

Jarda
Reply to  frkotou
29. 4. 2020 20:14

zkusil jse, no rozchodil jsem to a je to přesně tak. Funguje to mnohem lip jak original nebo jine aplikace, dokonce to umí af, radiotext a tak. Jen škoda že to neumí db 😀 Co vim tak snad existoval jen jeden telefon co to uměl, jinak nic.

Michal
Reply to  Oviradio.cz
28. 4. 2020 15:13

A přesně o deset let později se v Liberci rozestoupila pomyslná mračna a začalo zde vysílat radio Beat, což do dnes považuji významný mezník v libereckém éteru. Krásný dárek k mým tehdejším dvacetinám, jó to už je let. 🙂

PVo
Reply to  Michal
28. 4. 2020 19:54

aspoň někdo (aspoň jakžtakž) je s terestikou spokojený, Já tak od roku 2004 naopak

Michal
Reply to  PVo
28. 4. 2020 20:18

Tak určitě to není ideál, každopádně je situace o něco lepší než před lety. Dříve jsem zoufale ladil celé FM pásmo, abych si nakonec pustil něco ze streamu. Nyní už si několik týdnů vystačím jen s FM, aspoň ušetřím za ty internety. 🙂

Marcel
Reply to  Michal
29. 4. 2020 10:58

Nevím, kde bydlíš, ale v Ústeckém a Libereckém kraji situace není dobrá, než před 25ti lety. Všude jen Blaník, Fajn, Rock rádio, Hitrádio a to na několik frekvencí i v menším městě. Výběr byl tehdy daleko větší. Tep, Most, Agara, North Music, Děčín, EuroK, Dobrý den, Triangl a tím, že nebylo tolik lokálních frekvencích-rušiček (které stejně patří dnes rádiím Media Bohemia) tak šlo i na obyčejném rádiu s externí anténou chytit spoustu rádií z Prahy, Benešova atd.

hony
Reply to  Marcel
29. 4. 2020 11:50

Tak tady na Svitavsku to jde pomalu a jiste pod Bohemku zničili Černou horu a ted je na řadě Petrov.Je to tak licencema se kšeftuje jak s rohíkama,no ted je na řadě Haná a Skyrock nebo třeba krokodýl ?

Reply to  hony
29. 4. 2020 13:23

Krokodýl je silná značka, která snad přežije, ten by jim Brňáci neodpustili.

Franz
Reply to  frkotou
29. 4. 2020 15:00

Rozdíl je v tom, že Media Bohemia rozhodla o koupi a rebrandu Petrova už v době největší ekonomické hojnosti, kdy byl reklamní trh na vrcholu. V té době se ani nevědělo, že nastane prudké oslabení Radiohousu na trhu (přesunem Active radio k Media Clubu). Momentální krize však může znamenat daleko rozsáhlejší změny v rozložení sil na rádiovém trhu a už teď je jasné, že lokální rádia budou ráda, že vůbec ufinancují provoz, a to samozřejmě za cenu snížení kvality svého vysílání (redukce počtu moderátorů, změny v programu atd.) a možností sebepropagace (outdoorová reklama, vlastní eventy atd.). Bude tak o to těžší konkurovat celoploškám. Doba, kdy v některých částech ČR mohli mít někteří posluchači morální problém s pražským vysíláním, je pryč. Lokálním rádiím nehraje do karet ani pravděpodobně dlouhodobé omezení kulturních, sportovních či hudebních akcí, se kterými jsou ve svém regionu obchodně či organizačně propojena a je to vlastně jeden z významů jejich existence. Je faktem, že v podobě Blaníku má Media Bohemia velice silný trumf, se kterým má jistotu, že bude úspěšná, ať už nahradí jakékoliv regionální rádio. Tudíž nebude mít důvod držet živořící a provozně drahá lokální studia.

Marek Berger
Reply to  hony
29. 4. 2020 14:18

Zdravím, za sebe udělám co je v mých silách, abychom udrželi svoji nezávislost.
Pořád jsem přesvědčený, že regionální rádio má svůj obrovský význam.

hony
Reply to  Marek Berger
29. 4. 2020 14:32

Fandím vám i rádiu Haná.

LiborV
Reply to  Marek Berger
29. 4. 2020 16:54

To vám Marku věřím. Máte pověst, že v rámci možného děláte pro Rádio Haná téměř nemožné 🙂

Marek Berger
Reply to  LiborV
29. 4. 2020 17:11

Děkuji, věřím, že i můj nástupce v Krokodýlu to má stejně nastavené 🙂

Michal
Reply to  Marcel
29. 4. 2020 15:26

Když mám porovnat nynější stav a stav před 25 lety v libereckém éteru, tak jak jsem ho tehdy vnímal, tak ten výběr je bez debat mnohem širší. Co tu hrálo dřív? RCL (nemastné neslané), Euro-K (mainstream pro mladší posluchače), Triangl (ano, ten chybí a byla chyba, že skončil), Český rozhlas, BBC? + několik rádií z Německa. A to je zhruba tak všechno, co šlo tehdy v Liberci naladit na běžně dostupném přijímači. (možná jsem na něco zapomněl, nebo spíš tehdy nezaregistroval)
Když se vrátím do dneška, je tu dostupný mainstream pro mladé, 90s hity & eurodance pro nostalgiky 30+, hity a oldies pro starší publikum, normalizační popík pro konzervy, country & folk, několikrát rock, i metalisti si přijdou na své, alternativní muzika pro náročnější, program pro ortodoxní pánbíčkáře, publicistické programy. K dokonalosti mi tu chybí už jen dance a formát Coloru. Když se na to podívám nezaujatě a na chvíli zapomenu, že existuje jakási firma Media Bohemia, je určitě líp. Ovšem je nutné dodat, že hůř je jednoznačně v tom, že ačkoliv dřív byl v éteru ještě prostor pro případné další projekty, dnes je v podstatě hotovo a zakonzervováno. To je nepochybně průser, o tom se přít nebudu.

Václav
Reply to  Michal
29. 4. 2020 18:18

Úplně nevím z jakého titulu se dá označit Proglas JEN: Program pro ORTODOXNÍ pánbíčkáře, dobře to je částečná náplň za a) Ale za b) nabízí bezbožné hudební pořady v týdnu 16.55 – 17.55 spíše klidnější, ale nejen to protože žánry jsou rozmanité hlavně v úterý nějaká profilovka. Je to tedy alternativa pro posluchače stanic jako Country, Samsonu, komu chybí Ethno rádio, Čro hlavně Vltavy i když i tu stále zkouším ale oproti Proglasu zbytečně jde do avantgardy a dlouhých projevů umělců. Proglas 7,45 – 8,00 stejně jako 14-14,15(30) je taky hudební speciálka. Jde poslouchat od 7 – 9 a 13 – 16 (pá jen do 15) vše platí pro pracovní týden, mluvené slovo v kratších vstupech je zaměřeno na dobročinné akce, informace ze životního prostředí, pozvánky na malé venkovské nebo přírodní akce. Ano nějaká informace zazní že Duka udělal to a to ale když tak všichni nenávidí proglas je snad zaručené že info z církevního prostředí nezazní na ČRo (RŽ)? Kolikrát se už tak stalo a nikdo je Ortodoxníma Pánbíčkářema neoznačil. Na Proglase je to bez všedního kolotoče vykřikování titulků s agresivně nastaveným procesorem, či Jump na Kissu nebo aby Dvojka dodržela délku vstupu o ničem. Nebo nevím co by museli na Proglase dávat ve vyjmenované časy, aby mě to odpálkovalo jak Alzák na Country rádiu… Ano jsou to jen určité časy ale nevím proč by to měl být problém v době předvoleb na tuneru, když jedu z práce? Cením si každé stanice když něco umí speciálního a tohle největší klid ve všední den. Jak říkal Michal není výběr stanic 100%, čili aby vznikl 2. tento program a byl 100% bezcírkevní, toho se asi nedočkáme, Ethno zaniklo, ale ve výše uvedených časech Proglas s církví otravuje minimálně s minimalistickým hlasem hlavně mužských moderátorů. Z těchto důvodů je to významná alternativa, ještě tím spíš jaké nedokonalé stanice tu máme. Jmenoval si sice výběr žánrů ale nebudu daleko od pravdy když je v podání stanic označím jako „demo radia“. Začnu třeba Country které trpí zůžením výběru dřív skladba byla opakována párkrát za měsíc dnes se hraje denně, na mysli mám hitovky, do toho ty kolotoče jejich vlastních upoutávek … „ve vrbičkách“ … „paďouři zavírali cery“. Pak KISS taky mohl být bezstarostným výběrem kvalitní music od 90 ale pořád protlačování rotací novinek…. Kissu a Country to prochází jen proto, že nemají konkurenci. Ještě dodám že jsem se do Proglasu dovolal asi v prosinci 19, takto je pochválil a poprosil aby ten zmiňovaný všednodenní proudový program byl bez církevních pojmů, když to tak všichni nemůžete oproti Alzákovi ustát. Oni že o tom popřemýšlí, ale zatím se to zvláště nyní neposunulo. Jinak už takhle v časy poslouchávám proglas 10 let a jsem obyčejný smrtelník.

Michal
Reply to  Václav
29. 4. 2020 19:39

Omlouvám se za detailní neznalost Proglasu, nikdy jsem to nevydržel poslouchat déle než 5 minut. Kdykoliv jsem na tuhle frekvenci narazil, tak se tam buď někdo modlil, nebo se tam vedly řeči o pánu Bohu, Ježíši Kristu a podobných figurkách, nic pro moje uši.

Jirka
Reply to  Michal
29. 4. 2020 19:44

Jj, to je 90% programu a pak jsou chvilky, tech 10% zajimave hudby. 🙂

Jarda
Reply to  Jirka
29. 4. 2020 20:24

tež jsem ho měl za čistě křestanskou stanici.

Jirka
Reply to  Jarda
29. 4. 2020 21:27

Stejne jako sis myslel, ze nalepovaci antena je fajn a staci.

Jarda
Reply to  Jirka
29. 4. 2020 22:42

Kupodivu ve starych autech stačí. Na místní prijem jo dokonce mě prekvapil i dab+ prijem „dx“ není požadován. Stačí když v těchto konkrétních autech pujde dab+ čro, a na fm pujde contact a hitrádio.

Jirka
Reply to  Jarda
30. 4. 2020 07:15

Nestaci, tam kde je pak horsi signal, antena na strese na pohodu funguje a nalepovacka je dávno mrtva.

Václav
Reply to  Michal
29. 4. 2020 20:36

Ano, v podstatě vás chápu všechny, můžete mít zrovna to „štěstí“ , díky i za zkušenosti ostatních posluchačů aspoň mám vysvětlení proč se neujme jako další rádio. Nicméně pro mě poslouží jako alternativa, o které jsem psal výše.

Lohen1
Reply to  Michal
29. 4. 2020 22:13

V počátcích 90let jsem hodně poslouchal polské rádio Wroclav, které se dalo na Liberecku chytit. Bylo tenkrát tuším dokonce bez licence, pirátské. Jinak německé PSR. Co spustili Triangl, byla volba jasná.

Jarda
Reply to  Lohen1
29. 4. 2020 22:39

To polské radio tady hraje fůrt a nejen to a hraje to skoro po celým kraji.

Soundwaver
Reply to  Jarda
30. 4. 2020 09:12

jaké polské radio Vám na Liberecku (nebo poblíž) hraje nejsilněji a které je programově dle vás nejlepší? já než začlo na 101.6 Heyradio, chytal jsem občas v Praze RMF FM, s celkem zajímavým hudebním výběrem od 80ek 90ek, až po současnost. ve středočeskym kraji chytám zase Muzyczne na 106,7 s pestrými hudebními tématickými večerními pořady.

Jarda
Reply to  Soundwaver
30. 4. 2020 09:17

tady hraje PR1, PR 3, rmf fm, wroclaw, zet. Některé i 2x 😀 jako třeba pr1 nebo zet, ty hrajou vickrat. V praze by rmffm šel taky, ale mate tam mistní hitradio city.

HONY
Reply to  Jarda
30. 4. 2020 10:09

Když jsem byl v Březnu na lyžáku v Bedrichove se školu tak jsem tam poslouchal zahraniční RADIOPSR na 101.0
A Wroclaw frekvrenci už nevím asi 100.8
Pak třeba HEYRADIO z Jablonce

Soundwaver
Reply to  Jarda
30. 4. 2020 11:58

no, ta 93,8 podle me už ne, je to na Prahu podle mě moc daleko. spis možná 100,8 z Jel. Gory při troše štéstí a odladění Regionu na 100,7. 🙂

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
26. 4. 2020 09:51

Ano, autoradio je ovlivneno okolnim hlukem, ale i tak je deformace znat a radeji preladim na FM, ktere sice nekdy zasumi atd, ale je na poslech lepsi. Kvalita se v CRa zlepsila, o tom zadna, ale ta deformace je tam stale znat. Frekvence 1 ma porad to „obohacene“ stereo. Impuls ve stereu ma zase problemy, ze mluvene slovo je nekdy opravdu potiche. I moje polovicka, ktera hudbe (co se tyce zvukove kvality) nijak zvlast nehodluje slysi tu deformovanost, na kterou se opravdu zvyknout neda. Ted je kvalita zvuku dobra pro ty prenosna prskátka, ale pro hifi a poslech v aute stale bída. Aspon, ze se to trochu pohnulo k lepsimu.. Jako zaloha nebo nouzovka.

jouda
Reply to  Oviradio.cz
26. 4. 2020 14:57

Já dám přednost raději dobrému programu s dobrou technickou kvalitou. Akorát je problém, že tato kombinace je v ČR hodně vzácná. Většina patří do skupiny slabý program a špatná technická kvalita.

Jirka
Reply to  jouda
26. 4. 2020 19:23

Vzacna, ale presto se vyskytujici.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
28. 4. 2020 06:46

Zvuk muxu ČRa bohužel nemohu posoudit, zato napíšu, že zvuk R1 v muxu RTI je příšerný a je to slišet i při jízdě v hlučnèm sutě. Samozřejmě devízou je velice slušné pokrytí R1 proti FM.

Jerry
Reply to  Míra
28. 4. 2020 08:48

Zvuk r1 v dab je o mnoho lepsi nez na fm, mozna jste ladil nektery z domacich poradu, kde byl zvuk degradovan spatnou kompresi, ale pri beznem poslechu r1 je stereo mnohem lepsi

Míra
Reply to  Jerry
28. 4. 2020 09:21

K hodnocení sterea se ani nedostávám, nemá to význam. Poslouchám v ČB na 7A a 100,2. Na DAB neze zvuk extrémní znaky komprimace (z kodeku na kodek). Proti FM je to hrůza. V autě dávám přednost FM, pokud je pokrytí.

HOME
28K
0
Přidejte komentář, prosím.x