Nejnovější komentáře

  • Václav: Dnes jsem nejen tuto trasu sledoval z rozhledny na Hostýně, po cestě tam jsem naladil 92 kterou mi přerušili Rakušané,…
    22:38 19.04.2025
  • Franz: Ověřoval jsem pokrytí rádia Metropole na trase Olomouc-Ostrava a hlásím, že při cestě z Hané je kvalitní příjem zhruba po…
    21:15 19.04.2025
  • Tuxik: Musí projevit zájem. Navíc spuštěním oficiálního rádia v DAB jim narostou poplatky u autorských svazů, takže se do toho nikdo…
    11:25 19.04.2025
  • Václav: Já bych to viděl dát na testovací pozici BHR 😀 a možná Samson
    10:46 19.04.2025
  • Soundwaver: do té testovací pozice můžete se souhlasem dát jakékoliv radio sami, nebo o to musi někdo projevit zájem, jako u…
    09:52 19.04.2025
  • Tuxik: BHRadio zmizelo z multiplexu COLOR DAB+ i z Fiery v Jemnici. Rádiu přejeme mnoho úspěchů u dalšího operátora 🙂
    23:42 18.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
27.8K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Michal
13. 3. 2020 15:16

Radio 1 do odvolání přestává vysílat Kulturní servis, protože jaksi logicky není co nabízet, když jsou všechny akce zrušené. Napadá mě myšlenka jaký asi bude mít aktuální situace u nás a ve světě dopad na fungování a financování hlavně těch menších rádií bez zázemí velkých mediálních skupin. Začínám mít trochu obavy i v této oblasti.

Michal
Reply to  Oviradio.cz
13. 3. 2020 17:45

Narážím spíš na příjem z reklam, což je v podstatě jediný zdroj obživy. Zrovna Radio 1 hodně těží z reklam a pozvánek na různé kulturní akce, což je teď pasé. Ale zrovna u něj o existenci strach nemám. Spíš to dost odnesou malé stanice, které už tak mají o inzerenty nouzi. Přecijenom v tuto nelehkou dobu reklamy na nová auta atd. nebudou moc efektivní, když většina populace bude řešit spíš existenční problémy, než nákup nového povozu. Ale věřím, že trh se situaci brzy přizpůsobí.

LiborV
Reply to  Michal
13. 3. 2020 18:01

Uvidíme, zda tato krize neurychlí konec některých již nyní o život bojujících stanic. Vysílá ještě Rádio Česká Kanada?

LiborV
Reply to  Michal
13. 3. 2020 16:57

Zajímavý postřeh. Vím, že veliké ztráty mají divadla a galerie. Jen Národní divadlo přišlo zrušením představení na 14 dní o 20 milionů korun. Ta menší divadla to mohou pocítit až existenčně. Jak to bude u malých rádií nevím. Vím, že se mluví o tom (mám to od kamaráda z Itálie), že v Itálii je to nejtěžší pro rádia s klubovou a taneční hudbou. Jejich častými zákazníky a partnery jsou všelijaké nyní uzavřené taneční kluby a párty eventy. Mnozí z nich bojují o přežití a tak se předpokládá, že i po skončení coronavirové pandemie, ty přeživší kluby nebudou mít prostředky na reklamu. Vzhledem k tomu, že menšinové formáty, které by byly v oblasti příjmů závislé na inzerentech z několika málo oborů nemáme, věřím, že to žádné rádio ekonomicky „nepoloží“. To co je nevýhoda pro posluchače, může dneska být v něčem výhoda. V dubnu začínají do reklamy každý rok dávat dost peněz cestovní kanceláře, které jsou teď s inzercí spíše opatrné. Ale jistě je nahradí jiní inzerenti.

Vaclav
13. 3. 2020 12:03

R. Zapad vzhledem k siti asi nijak zvlášť neprorazi nezavisle na programu, asi je důležité ze to tabulkove splnuje kritéria, ze je pro většinu v řeči zadavatelu reklamy, takže stačí zapnout program jako na pračce automatce a jit pryc, tak to tak berme, i kdyz vime ze se to da delat jinak, a to nemusi jit o neznámé, ale i to zname uz se da delat jinak, bez rotaci a nemixovat vsechno. treba na to někdo prijde. Vsak jak dlouho trvalo kissu, ze se daji hrat i devadesatky.

Jakub
13. 3. 2020 11:00

rádio Relax – Beroun.

Pěkně zdravím… Někdo z vás tu psal, že berounský vysílač rádia Relax je zarušený, že se do něj „cpe“ Fajn rádio.
Máte pravdu – včera večer jsem si toho také všiml.
Ono si toho ostatně moc nevšimnout snad ani nejde :-/

Závadu (včetně ukázky) jsem posílal do rádia, tak snad se tím bude někdo zabývat.

Pro vás ostatní poslám ukázku tady:
http://iradio.unas.cz/Relax_Beroun.mp3

Jakub
Reply to  Jakub
13. 3. 2020 20:50

Tak odpověď z Relaxu dorazila od technika i paní ředitelky osobně 🙂
O problému v Berouně vědí a v pondělí by se situace měla řešit – na místo prý dorazí technici obou rádií a budou řešit propojené anténní systémy.

Tak snad bude líp!

Pokud jste někdo v dosahu vysílače, dejte klidně info!

Jirka
Reply to  Jakub
13. 3. 2020 20:56

Propojene antenni systemy jsou obcas peklo. Palec nahoru, ze nejaka reakce a tak brzy.

HONY
Reply to  Jirka
13. 3. 2020 21:32

To ano když fajn balluje 97.2 a poblíž 97.5 je to možné ? Ale všiml jsem si zde i trasy kdo ji využívá relax 100% ball 92.3 a pak beck mi psal že ballují 97.2.

H.
Reply to  HONY
13. 3. 2020 22:12

O tom pochybuji. Ballovat 97.2 a zároveň vysílat na 97.5 je bez drastické ztráty kvality technicky nemožné. To nedává ani XDR-F1.

HONY
Reply to  H.
14. 3. 2020 09:24

To je ale psal jsem si tehdy s p.Beckem a ten mi odpověděl na otázku odkud berete modulací? Že ballují 97.2

H.
Reply to  Jakub
13. 3. 2020 22:26

Co to je, „propojené anténní systémy“? Nic takového. To je prostě klasický zprasený ball, který lze slyšet na desítkách vysílačů po celé ČR. Ono to začíná už u ballovacích tunerů. 20 let zpátky měla taková věc poctivý plechový vstupní díl se spoustou stíněných laděných pásmových propustí, no co myslíte, že koupíte dnes? No má to určitě OLED displej a spoustu features, a uvnitř je jako vstupní díl malý mrzák z autorádia. Jo, přesně tak. Pro takovou aplikaci to nikdy nebylo určeno. Ale já to nikomu nevyčítám, holt je jiná doba. Že to ve zvuku prská, toho si všimnou 3 lidi, a to je z hlediska reklamy úplně fuk.

HONY
Reply to  H.
14. 3. 2020 09:30

Relax v berouně neměl problémy s ballem byl vždy čistý jen když se zvedl vítr tak tam byl slyšet lehký šum 92.3 hraje dobře i na přenosném rádiu.

HONY
Reply to  Jakub
13. 3. 2020 21:28

Ano já dnes ještě odpoledne bjes ten fajn jde bez rds a s hloubkami a relax o tom ani nemluvim

11. 3. 2020 13:17

Pochopil bych to ještě v případě Rádia Západ, které zatím nevysílá online, ale u Petrova, které si může naladit každý trochu postrádám logiku.

David Pražák
Reply to  frkotou
11. 3. 2020 23:09

Díky nahrávkám jsem si o Rádiu Západ udělal obrázek. Stanice patří do dalších kolovrátků. Bohužel mě Západ neoslovil.

LU-
Reply to  David Pražák
12. 3. 2020 07:26

Bohužel většinový posluchač to dnes takto chce. Pokud malé radio chcete udržet alespoň na „nule“, moc možností nemáte. Potřebujete, aby to na tom málem území pustilo co nejvíce lidí. Nicméně razím názor, že i tak by se to dalo dělat jinak.

Matyas
Reply to  Oviradio.cz
12. 3. 2020 15:58

Není se čemu divit, pokud trochu sledujeme současné projekty, tak jim mnoho chybí a to především osobitost a srdce. Se svými představami, se vpasovat mezi velké hráče na trhu, ne moc se odlišujícím programem, moc velký boom neudělají a může se stát, jakože se stává, brzy v postupném úpadku odchází ze scény. Otázka je, proč nezkusí tvůrci trochu nabrat inspirace a zamyslet se, jestli by nebylo zajímavější utvořit něco odvážnějšího za stejné cenové tvorby, která by byla jinak vynaložena do řadovosti programu jednoho z mnoha. Sleduji již nějaký čas vývoj muxu 10D v příhraničním německém Freibergu, který opravdu nabízí na tu plochu, kterou pokrývá, rozmanitý prostor k realizaci zajímavým odvážným zájemcům a jejich projektům, které dávají smysl.

PVo
Reply to  Matyas
12. 3. 2020 17:48

on si u nás každý music manager myslí že zrovna to jeho pojetí mixu od Vlacha po Bacha bude to co lidi chtějí… 🙂

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
12. 3. 2020 18:11

Souhlasím s Ovim, že Rádio Západ to bude mít se svým formátem hodně těžké. I já si umím představit nasazení něčím odlišného programu a spoléhat u toho i na DAB v Praze a okolí. To čím si nejsem úplně jistý je, jak hodně menšinový, nebo odlišný by to program měl být. Možná bych osobně neuvažoval o taneční hudbě, nebo třeba mixu ve stylu Rádio Hey, ale… Jsou i formáty spíše většinové, u nás zatím moc nevyužívané. Na rychlo mě napadá třeba zahraniční soft AC, případně chill out formáty ve stylu Lounge FM. Jejich komerční potenciál, však neznám.

PVo
Reply to  LiborV
12. 3. 2020 18:24

Já bych o „taneční hudbě“ ala Danceradio od CZC uvažoval, kdo jiný v posledních 15 letech udělal tak výrazný úspěch na trhu – viz jejich razantní nástup než to převzal Flajšman?

LiborV
Reply to  PVo
13. 3. 2020 11:28

Vím, že je tu spousta fanoušků taneční hudby. Ty fanoušci obecně jsou spíše muži. Oproti ženám si dle průzkumů častěji my muži hledáme cíleně svou oblíbenou hudbu na alternativních platformám. A častěji než ženy si sestavujeme své playlisty dle vlastního jedinečného vkusu, kterému jsme obvykle věrní. Což od doby úspěšného Dance rádia ještě vzrostlo. Proto jsem ve svém příspěvku v úvahách o potenciálu Rádia Západ bral v potaz formáty, které v zahraničí obvykle vyhledávají ženy. A to konkrétně maminky malých dětí. Před změnami Rádia City na Hitrádio bylo pražské rádio City jednou z mála stanic jejímuž poslechu výrazně dominovaly ženy ve věku 30 až 40 let. To byla spíš vyjímka. Mé úvahy vedly proto k rádiu, které by zaujalo ve větší míře (nejen) ženy. Jiné názory jsou v pořádku 😉.

PVo
Reply to  LiborV
13. 3. 2020 11:51

to je samozřejmě možný, nicméně nijak to nevyvrací že nárůst DR od vsupu do éteru do převzetí a zmrvení od Lagardere bylo nejvýznamější změnou v radiovém vysílání za posledních 15 let. To se žádnému jinému projektu od té doby a vlastně i dosti dlouho předtím nepovedlo. Teoretické modely jsou dobré ale poznatky z praxe lepší 🙂

LiborV
Reply to  PVo
13. 3. 2020 13:31

Rozumím Vám PVo dobře, že z Vašeho pohledu nylo DR stejný trumf, jako když přišel Blaník s „hezky česky“ a definoval tím na mnoho let podobu celého segmentu rádií pro starší posluchače? I tehdy, kdy ostatní rádia se od něj na rozdíl od Blaníku „neopičila“. Je to tak? Z mého pohledu DR našlo svého času skvělý prostor na pražském trhu. I když nevím, zda i díky tomu, že skončili se svou podobou relativně záhy, je osobně řadím mezi takové tvůrce trhu jako je Blaník nebo Beat. I Berat víceméně vytvořil a obsadil dosud neobstaranou část trhu. To co říkám vychází ze zpráv co o chování nás mužů v oblasti hudby dávají do prostoru provozovatelé online streamovacích služeb. Když po světe zkoumají i věrnost posluchačů a zda poslouchají i FM rádia k tomu. My chlapi dle nich když si najdeme to své podle nás, si to dost držíme 🙂

PVo
Reply to  LiborV
13. 3. 2020 13:56

ano, DR bylo stejný úspěch jako svého času Blaník, Impuls nebo Beat, s tím že to bylo krátce kvůli přeformátování na „rádio centrum“ to nijak ten úspěch nesnižuje.

LiborV
Reply to  PVo
13. 3. 2020 15:21

S tím mohu s vámi souhlasit a rád souhlasím. Jediná otázka ve, které se neshodneme je, zda je možné velmi podobným, nebo téměř shodným produktem slavit úspěch i dnes. V době kdy se lidé z cílové skupiny (kterou tvoří z větší části právě mnou zmiňovaní muži) obstarávají taneční hudbu po vlastní linii. A část lidí přešla k jiným žánrům. Kolik milovníků taneční hudby dnes je, a kolik by se jich povedlo přilákat dnes k FM rádiu nevím. Mnoho lidí zde tu věří, v zaručený úspěch takového formátu. Menšina z nás na tomto webu (z části ti pro které není taneční hudba zcela srdeční záležitostí) nevíme. A nevím ani já. Já osobně (a nejsem odborník na rozhlasový trh) bych se pokoušel prozkoumat jak zaujmout Rádiem Západ ženy ve věku 30 – 45 let. Jejich hudební preference samozřejmě neznám… 🙂

PVo
Reply to  LiborV
13. 3. 2020 16:23

Já tohle poslouchám tak myslím že jo a není to formát rozmělněný konkurencí jako jsou následné alternativy k Blaníku nebo Beatu. Ostatně nevěřil jste tomu formátu už pří spuštění netového DR do éteru (viz ta diskuze na radiotv). Já jo. Už jen proto si myslím že základem každého úspěšného formátu je člověk, který sám tomu formátu věří než člověk, který kombinuje teoretické modely a sám by to vlastně ani neposlouchal.

LiborV
Reply to  PVo
13. 3. 2020 19:34

Souhlasím s Vámi PVO, nadšení lidé jako jste vy jsou kořením úspěšných žánrových rádií. Bez nich by třeba Beat nebyl tím, čím je. Jsou tam lidé, kteří tou hudnou žijí. A z programu je to znát. Zároveň jsou tak stabilní i tím, že mají kolem sebe (v širším týmu) i rádiové profesionály, kteří z pohledu trhu a byznysu to veliké nadšení vyvažují. Jsem ten, který občas zdejší nadšení pro taneční hudbu, vyvažuji trochu kritičtějším pohledem k taneční hudbě. To neznamená, že minimálně v Praze by nebylo čistě taneční rádio z pohledu nabídky pro posluchače fajn. Otázkou je zda lze stejným formátem jako mělo DR uspět i dnes. Uvidíme u Nero Life.

Vaclav
Reply to  Oviradio.cz
13. 3. 2020 12:34

No vidis to kiss 98, tesne pred centralizaci 80-90. leta nebo jak byl jejich slogan, bez ceskych, a jak sla poslechovost nahoru kdyz vypli rotace novinek. Nebo kopretinova F1 oldies s vetsim poctem skladeb a minimum ceskych tez uspesna.

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
13. 3. 2020 13:11

O pokusu Kiss 98 o formát soft AC ví. Pokoušel jsem se ho nějakou dobu v roce 2004 poslouchat. Potíž byla v tom, že to působilo všechno velmi amatérsky. Moderátorky, obal, soutěže a vstupy. Navíc co jeden týden zavedli, druhý zrušili nebo alespoň přesunuli do jiného času. I hudební playlist neměl pevný styl, ale pořád se intuitivně měnil. Sice v rámci formátu, ale kldině i každý měsíc. Mám obavu, že nešlo o chybný výběr formátu, jako spíš o velmi laxní a chaotickou přípravu a zcela nekoncepční práci s ním. Hudba se mi líbila moc, ale ten chaos jsem zvládl jen asi 3 nebo 4 měsíce. Dosavadní City 93,7 s tím, že ho poslouchalo hodně maminek 30+ diskrétně pracovalo. Velmi často se v Ranním City mluvilo o akcích pro rodiny s dětmi, dělala se legrace z problémů s dětmi. Partnerem ranních soutěží byly až v 50% firmy, které nabízely produkty pro ženy nebo pro rodiny s dětmi. Proto se velmi často soutěžilo o lístky do rodinných parků, rodinné vstupenky do aquacentra, kosmetický a relaxační den pro ženy, poukazy na spodní prádlo, o plavky apod. Ovi správně říká, že na hudbě se to příliš neprojevovalo. Spíš na marketingu a tématech ranní show (v tématech pochopení pro rodiny s malými dětmi). Vím to, protože v práci to měly puštěné v pracovně mé 3 kolegyně, maminky malých dětí a nic jiného poslouchat nechtěly, a tak jsem měl City 93,7 po dobu 4,5 roku den co den.

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
13. 3. 2020 15:22

Byl jsem dnes na návštěvě v bývalé práci. A dámy přeladili z City na Evropu 2.

Jirka
Reply to  David Pražák
12. 3. 2020 13:23

Mam defakto stejny nazor. Je to jeden z mnoha dalsich kolovratku. I takovych stanic uz je plny zub, takze ne, tohle opravdu nikdo nechce.

David Pražák
Reply to  Jirka
12. 3. 2020 23:11

Nechápu pana Kropáčka, jak může říct, že Rádio Západ je radost poslouchat. Podle mě to rádio dělají jen pro peníze a ne pro posluchače. Zajímalo by mě, co pan Kropáček poslouchá za hudbu, ale určitě neposlouchá to, co teenagery.

Tomáš
10. 3. 2020 17:11

Blaník byl vynikající na 95fm, když v roce 1999 začínal. Pak přidal Prahu 87,8fm, to ještě šlo. Jak se začal rozšiřovat a přidávat české písničky, tak dle mého názoru začala kvalita klesat…Kdyby měl více lokálního vysílání, tím lépe. Rovněž písničky na přání byly svého času živě na telefonu a odpojováné na Severu 106,5/100,6fm. Nejvíc se mi líbilo samostatné Rádio OK – písničky, znělky, hlasy moderátorů, upoutávky, pohoda…

Michal
Reply to  Oviradio.cz
10. 3. 2020 19:55

Tohle hodně jede na Coloru. Tož ať si Brňácí přeladijó na 99,4.

Jirka
Reply to  Oviradio.cz
10. 3. 2020 21:45

Ty nebo pan Pýcha, aby si ho opět neroztočil, on je na to haklivý, myšleno v dobrém Ivo. 🙂

LiborV
Reply to  Tomáš
11. 3. 2020 01:16

I já vzpomínám na Blaník se zahraničními časem prověřenými hity a sloganem „Klasické hity na Rádiu Blaník“. To bylo pro mě ještě příjemné rádio. Před tím než se z něj stalo: „Pohodové české rádio. České písničky, které máte rádi“.

Jakub Melin
Reply to  LiborV
11. 3. 2020 22:58

Ano, kdysi byl Blaník slušným oldies rádiem. Pro mne to tehdy v Praze bylo velké zpestření, protože na přelomu 90. let a nového milénia v Praze oldies radio prostě nebylo. Třeba na Šumavě bylo Radio Šumava které jsem tehdy vždy na prázdninách ladil a nahrával si kazety. Ale v Praze nebylo od konce Radia Rokko nic. Jenže pak začal Blaník s „hezky česky“ a šlo to dolů.

Pak se z Radia Melody stal Olympic a následně Oldies Radio a v Praze už oldies je, byť je to tedy spíše rock-oldies, než oldies obecně, tak jak to hrají třeba německé stanice.

Jakub
8. 3. 2020 20:32

Country a BEAT Techov.

Ahoj lidi – někdo tu psal o přesunu vysílacích antén vysílače „Tachov – Nová Hospoda“ Country 87,9 / Beat 96,2 MHz.
Sice jde o „kosmetickou“ změnu v podobě stěhování na sousední stožár na opačné straně pole, ale máte někdo vyzkoušeno, zda-li by to na pokrytí bylo nějak znát?
Přeci jen je stožár v poli u Kurojed trochu výhodněji položen, než stožár T-Mobilu ve svahu u D5…

Jakub
Reply to  Oviradio.cz
8. 3. 2020 08:56

Tak Martin Košík na SeeJay rádiu v minulosti už byl – stejně jako teď i tenkrát šéfoval programu a hudbě, takže nešel do neznámého.
Co si budeme povídat, v Nočním Radiožurnálu občas dosti breptal a přeřeků měl až běda. Občas jeho projev neměl hlavu ani patu, i přesto, že víceméně pouze četl připravené vstupy a nedával tam moc vlastní iniciativy. Na Impuls (kde byl dříve) prosím, ale na Radiožurnál… nevím nevím.
Samozřejmě nevidím do zákulisi, zda-li byl přestup dobrovolný, ale možná právě tohle byl jeden z důvodů. Na stranu druhou 4x do týdne (při dovolené celý týden) jet noční není dlouhodobě žádný med.

V Nočním Radiožurnálu ho vystřídal Adam Carda, což je, za mne osobně, absolutně jiná liga 🙂

HOME
27.8K
0
Přidejte komentář, prosím.x