Hip-hopový umělec Jaro Cossiga, známý z ranního vysílání Radia Spin v letech 2011 až 2013, má novou show na Color Music Radiu po-pá 10-12.
Jakub
3. 3. 2020 11:35
rádio Západ
Pěkně zdravím – na základě vašich žádostí opět zasílám nahrávku vysílání rádia Západ – je to dnešní ranní vysílání (cca 6:50 – 8:30) s moderátorem Zbyňďou Janíčkem.
Dle FB Rádia Západ vysílá na jejich vlnách Zbyněk Janíček zatím nepravidelně. Ráno, když mu vyjde čas. Může jít o přechodné období. Vysílá na Rádiu Blatná v nějaký pravidelný slot?
U Evropy 2 na 106.4 (vysielač z vrchlabí) som si všimol poruchu – vysiela s omnoho vyššou širkou pásma, než by mala, takže sa rozprestiera cca 0.4MHz. Brutál.
frkotou
1. 3. 2020 11:57
Vypadá to, že začíná rozmach malých regionálních internetových rádií. Po Rádiu MB je tu nově Rádio Pelhřimov, které dnes začalo své zkušební vysílání. https://radiopelhrimov.cz/
Škoda ze u nas neni dab jako v nemecku, kde pro takova radia je to výborné, ziskaji pokryti, vyjde je to levne, dostanou se k nim inzerenti atd atd, oni holt maji jinou politiku. Udelat to u nas, tak ty radia krachnou….
A mobilní data, no dodnes nemame 100 procentní pokrytí 4d signalem abychom to mohli poslouchat z mobilu.
Na nějaký rozmach bych to neviděl. Internetová média vznikají a zase zanikají podle toho, kolik na ně jejich tvůrci z ložnic a obýváků mají volného času a peněz. Taková rádia obvykle mívají jen jednotky posluchačů z okruhu známých a rodiny. Každý to může zkusit, to je na tom to skvělé, ale díru do světa s tím neudělá. Je velmi těžké najít posluchače, zvlášť pro ty programy, co znějí na letmý poslech zaměnitelně se zavedenými stanicemi.
Frekvence 1 stále používá pro vyplnění hluchých míst v regionálních odpojovácích různě zrychlené nebo zpomalené verze určité skladby. Už někdy koncem devadesátých let podobně vyplňovala čas Evropa 2 pomocí tanečních songů, které byly sestříhány/zrychleny tak, aby se vešly do určeného rámce.
Přehrání skladby na vyšší rychlost dělají asi moc dobře, protože jsem to ani nepoznal, přesto že mě provedení regionálních bloků stanic Active zajímalo a bylo vždy okaté oproti jiným stanicím na E2 v 35 a 50 min. též na F1 které postupem času bylo změněno na 20 a 50 min z důvodů mě neznámých, snad kvůli zprávám o půl. Já jsem se spíš setkal s tím, že skladby na E2 byly speciálně sestříhané, typicky ustřihly poslední sloku a zbyly 2 refrény třeba u Sugababes – Don’t Know zněl název celou dobu, mám dojem že to bylo uděláno i Boulevard of broken dreams od Green Day. E2 si pamatuju nejvíce z 2003 a tam zněly 90s taneční, z nichž třeba jsem jen podle odposlechu hledal dlouho název Rollergirl – Dear Jessie pro její techno zvuk, asi častá byla Absolutely Everybody, určitě tam zněla f a f dimond in the sun – Forever Young, Soca Dance od Charles d Lewis, Alice DJ – back in my life. Sing it back, Pandora box, ale i ploužáky Boyzone – love me for a reason. V podstatě dále v čase byly obměňovány za ty které vypadly z hlavního playlistu ale na druhou stranu byly v hlavním plylistu i starší věci než v regionech. V regionech klidně jsou skladby 10 a více let staré. Tzn v hlavním vysílání tehdy tu a tam zazněla Guru Josh Project – 1990. Pro tento vytříbeny styl progesivních hitů byla E2 přitažlivá celoplošná stanice s přihlédnutím na tehdejší skromnou nabídku éteru. Dnes už je E2 překonána i když hudebně respektuje dobu. Stalo se ještě, že v regionu 18.35 byla hrána Liquido – Narkotic a pak před sedmou Ivo Apfel nemohl říct že už se hrála a tak na přání posluchače zazněla znova. Ještě by mě zajímalo jestli opravdu E2 nepoužívá funkci REG, protože jsem u kohosi v době odpojováku viděl že skrz RDS se zobrazila regionální frekvence „95,5“ – víte někdo?
ano, presne jak popisujes u E2 a F1 v reg. odpojeni byly reklama + zrychlene pisne, ale na centralnim programu hrala ta sama skladba, ale „nezrychlena“. Kolem r. 2000 ukazovala na RDS v reg. odpojeni Evropa 2 Zapad 101.3FM, puvodne jeste West Plzen text E2-WEST a v KV. E2-DIANA
Přesně toho jsem si všiml i na rádiu Kiss. Místo reklam hrají na určitých frekvencích nebo na internetovém streamu zpomalené nebo zrychlené písně. Řekl bych že se automaticky upraví tempo písně, aby se akorát vešla do vymezeného času.
Jednu dobu to dělaly vsechny kissy, vetsina songum chybela prvni nebo druha sloka a vetsina techto skladeb mela okolo 3 minut, vubec jsem tehdy nechápal co to ma za vyznam, ta doba uz je snad pryc….
To dělala i Evropa 2 někdy okolo roku 2000. Tehdy jako její posluchač jsem si všiml dvou postupů. Písničce chyběl postupný úvod a začínala ihned prvním slovem. Scházel poslední refrém. Nejvíc mě vadilo pokud se potkal postup 1 a 2 u české písně, kterou jsem si tehdy u rádia zpíval. Ne, že bych byl hrdý, že jsem si v 90tých letech a kolem roku 2000 zpíval hity od kapel jako Lucie, Vanastovy Vjeci, Lunetic, Těžkej pokondr a další.
Editací skladeb si obvykle všimnu, takže to na mě působí spíš rušivě. Na druhou stranu vím, že některé songy jsou pro vysílání v běžném playlistu stavěné nevhodně (pomalý rozjezd, dlouhá sóla, breaky, neexistence kratšího radio editu). Například Český rozhlas vystřihuje intermezzo ve skladbě Kladno od Yo Yo Bandu, protože je příliš odlišné proti zbytku skladby a celková stopáž by byla neúnosných pět minut. Mně je to líto, protože právě tato mezihra je vrcholem celého songu a posouvá ho mimo hranice běžného popu.
Sám jsem některé kousky určené do playlistu Coloru editoval. Většinou šlo o dvanáctipalcové verze, kde je stopáž třeba i sedm minut, takže jsem skladbu zkrátil, bez úpravy tempa. Color se nebojí hrát delší skladby, ale platí, že příliš dlouhé songy jsou obecně odrazující, rozbíjející rytmus hodiny.
Třeba na Radiožurnálu jsem zaslechl Bohemian Rhapsody v plné délce. V devadesátých letech jsem poslouchal pravidelně v analogu https://www.n-joy.de/musik/livestream/index.html , kde se skladby prezentovaly zrychleně, bez změny tónu. Kladl se důraz na délku (do tří minut). Pokud sklady kolísají mezi 2:30 až 3:55, neslyším v tom problém, připadá mi to přirozené. Pokud by se však jednalo o rádio se zaměřením například na elektronickou hudbu, pak se nám stopáž pohybuje až k deseti minutám. Tady jde o individuální přístup ke každé skladbě a návaznost celého playlistu na denní dobu, už jen mluvený vstup může působit jako pěst na oko … Zatímco některé kusy jsou na tři minuty tak akorát a jejich extended verze jsou o ničem, stopáž jiných klenotů je přirozeně dána sedmi až deseti minutami. Je fajn, když se nejedná o toleranci ze strany posluchače, nýbrž o souznění. Někdo se nás tady pokoušel léta učit všeobjímající uniformitě. Já doufám, že jsme jestě poslouchat nezapoměli, protože občasné rozbití schématu neškodí ani během dne.
Když jsem zmínil ČRo, co říkáte ne hlášky:
„Jsme Radiožurnál“ a „Díky za to“
tak ono i u elektronické taneční hudby (radia) u převážné většiny songů existují -kromě vámi zmíněných 8-minutových (tzv. extended verzí) – i upravené verze a remixy, určené pro radia (tzv. radio, příp. original edits s délkou kolem 3:00-4:00 minut). dlouhé mixy se používají především pro různé djské sety, aby songy na sebe lépe navazovaly.
ale vyjímky, kdy singl vyjde pouze s dlouhými mixy, existovat může také.
Pokud „Jsme Radiožurnál“ neříkají třeba na Dvojce, nevidím důvod, proč se nad tou větou pozastavovat 🙂 A nad poděkováním už vůbec, je to základní slušnost 🙂
Hesla o, kterých mluvíte v souvislosti s Radiožurnálem, jsou u mnoha vlakových lodí veřejnoprávních rádií zcela běžná. A častou jdou i mnohem dál. Někde děkují dokonce i za koncionářské poplatky. Případně se chlubí: “ Rádi pro vás děláme veřejnou službu. Děláme jí díky Vám. Děkujeme“.
Za mě jsou intra, outra a dlouhé mezihry záležitostí koncertů a služeb typu Spotify, pro radia jsou přežitek a tune out factor. Vysílání má mít drive, tyhle prvky ho akorát zbytečně rozmělňují 🙂 Naopak střih celých slok a refrénů (pakliže se neopakují pořád dokola) považuju za zvěrstvo.
Kiss jednu dobu vyplňoval reklamy například písní LMC – Take Me to the Clouds Above, která celá trvá necelé 3 minuty bez 10 vteřin, za ni jsem byl rád, ta se moc nikde nehraje. Co jsem si ale všiml u Hitrádií, tak tam skladby zkracují docela násilně, občas se nepokouší ani o plynulý přechod a skladba skončí násilným utnutím. Nevšiml jsem si, že by měnili tempo, nevím jestli toto zrovna Zenon umí.
Philmen
1. 3. 2020 08:11
Po 24letech konci dnesnim dnem Jitka Sladkova na radiu Relax.
Na 5A je nejaka porucha, ted to ma 10 minutove rotace skoku signalu, zlobi jeden z vysilacu, monitoruji to i v aute, tj. v terenu. 9C ma slusny zasah a nyni doslova 5A zachranuje a nahrazuje jak v Praze tak i za Prahou. Uz sem panu Kropackovi psal.
RTIcz multiplex zlobí také v Plzni na 5B – i tady „skáče“ signál – na chvíli se vždy zvuk zesílí, změní (zmizí basy) a skočí o několik vteřin dopředu, po chvilce se opět přepne zpět, zeslabí hlasitost, a poslední vteřina se zopakuje…
Pozorováno u rádia Samson.
Tak pockej, signal a „lítání“ zvuku je něco jiného a zcela odlisne veci, navic o tom zvuku se ví, tam je to na strane Samson Radia. Napis jim do Samsonu, uz jednou je to zlobilo.
tohle je jiný… skákal jak zvuk, tak intenzita signálu – rádio na stejném místě po chvilkách na vteřinu, dvě vypadlo, pak signál zas nakočil naplno, po nějaké době zase začal kolísat, na chvilku vxpadl úplně a tak dokola.
Tak Beroun nebude mit nejak velky extra zasah, ale take prispeje. Az ho spusti, bude zase mit RTI plne ruce prace se SFN, uz jen Praha a Pribram co se tyce SFN je potrapila, i mne.
HONY
29. 2. 2020 16:35
Cestou v jablonci jsem si všiml vysilaci kóty na stadionu ten stožár je nově celý odstavený žel.konstrukci a jsou zde i mob.operátoři a ball anténa je natočena na stadion a je pošramocena
Hip-hopový umělec Jaro Cossiga, známý z ranního vysílání Radia Spin v letech 2011 až 2013, má novou show na Color Music Radiu po-pá 10-12.
rádio Západ
Pěkně zdravím – na základě vašich žádostí opět zasílám nahrávku vysílání rádia Západ – je to dnešní ranní vysílání (cca 6:50 – 8:30) s moderátorem Zbyňďou Janíčkem.
http://iradio.unas.cz/zapad.mp3
Zajímavé, v lednu byl představen jako „posila“ Rádia Blatná.
Dle FB Rádia Západ vysílá na jejich vlnách Zbyněk Janíček zatím nepravidelně. Ráno, když mu vyjde čas. Může jít o přechodné období. Vysílá na Rádiu Blatná v nějaký pravidelný slot?
Rádio Západ zatím nevysílá na internetu. Hlavně, že psali, že do 14 dní budou na play.cz
Pokud by byl zájem, není problém udělat záznam klidně půl dne nebo celý den.
Co jsem zjistil, tak zbytek Janíček nevysílá na Rádiu Blatná na živo. Podílí se na přípravě 3 předem nahraných rubrik. Například vtipu dne.
Mám zájem o celodenní vysílání.
Tak tady je: https://uloz.to/file/EJAbFjt2X7Cl/radio-zapad-04-03-2020-20-00-mp3, od včerejška 20:00 do dneška 20:00.
U Evropy 2 na 106.4 (vysielač z vrchlabí) som si všimol poruchu – vysiela s omnoho vyššou širkou pásma, než by mala, takže sa rozprestiera cca 0.4MHz. Brutál.
Vypadá to, že začíná rozmach malých regionálních internetových rádií. Po Rádiu MB je tu nově Rádio Pelhřimov, které dnes začalo své zkušební vysílání. https://radiopelhrimov.cz/
Škoda ze u nas neni dab jako v nemecku, kde pro takova radia je to výborné, ziskaji pokryti, vyjde je to levne, dostanou se k nim inzerenti atd atd, oni holt maji jinou politiku. Udelat to u nas, tak ty radia krachnou….
A mobilní data, no dodnes nemame 100 procentní pokrytí 4d signalem abychom to mohli poslouchat z mobilu.
Mají tam nějakej error, nic nehraje.
Dnes bylo vysílání jen do 17:00.
Na nějaký rozmach bych to neviděl. Internetová média vznikají a zase zanikají podle toho, kolik na ně jejich tvůrci z ložnic a obýváků mají volného času a peněz. Taková rádia obvykle mívají jen jednotky posluchačů z okruhu známých a rodiny. Každý to může zkusit, to je na tom to skvělé, ale díru do světa s tím neudělá. Je velmi těžké najít posluchače, zvlášť pro ty programy, co znějí na letmý poslech zaměnitelně se zavedenými stanicemi.
Frekvence 1 stále používá pro vyplnění hluchých míst v regionálních odpojovácích různě zrychlené nebo zpomalené verze určité skladby. Už někdy koncem devadesátých let podobně vyplňovala čas Evropa 2 pomocí tanečních songů, které byly sestříhány/zrychleny tak, aby se vešly do určeného rámce.
Přehrání skladby na vyšší rychlost dělají asi moc dobře, protože jsem to ani nepoznal, přesto že mě provedení regionálních bloků stanic Active zajímalo a bylo vždy okaté oproti jiným stanicím na E2 v 35 a 50 min. též na F1 které postupem času bylo změněno na 20 a 50 min z důvodů mě neznámých, snad kvůli zprávám o půl. Já jsem se spíš setkal s tím, že skladby na E2 byly speciálně sestříhané, typicky ustřihly poslední sloku a zbyly 2 refrény třeba u Sugababes – Don’t Know zněl název celou dobu, mám dojem že to bylo uděláno i Boulevard of broken dreams od Green Day. E2 si pamatuju nejvíce z 2003 a tam zněly 90s taneční, z nichž třeba jsem jen podle odposlechu hledal dlouho název Rollergirl – Dear Jessie pro její techno zvuk, asi častá byla Absolutely Everybody, určitě tam zněla f a f dimond in the sun – Forever Young, Soca Dance od Charles d Lewis, Alice DJ – back in my life. Sing it back, Pandora box, ale i ploužáky Boyzone – love me for a reason. V podstatě dále v čase byly obměňovány za ty které vypadly z hlavního playlistu ale na druhou stranu byly v hlavním plylistu i starší věci než v regionech. V regionech klidně jsou skladby 10 a více let staré. Tzn v hlavním vysílání tehdy tu a tam zazněla Guru Josh Project – 1990. Pro tento vytříbeny styl progesivních hitů byla E2 přitažlivá celoplošná stanice s přihlédnutím na tehdejší skromnou nabídku éteru. Dnes už je E2 překonána i když hudebně respektuje dobu. Stalo se ještě, že v regionu 18.35 byla hrána Liquido – Narkotic a pak před sedmou Ivo Apfel nemohl říct že už se hrála a tak na přání posluchače zazněla znova. Ještě by mě zajímalo jestli opravdu E2 nepoužívá funkci REG, protože jsem u kohosi v době odpojováku viděl že skrz RDS se zobrazila regionální frekvence „95,5“ – víte někdo?
ano, presne jak popisujes u E2 a F1 v reg. odpojeni byly reklama + zrychlene pisne, ale na centralnim programu hrala ta sama skladba, ale „nezrychlena“. Kolem r. 2000 ukazovala na RDS v reg. odpojeni Evropa 2 Zapad 101.3FM, puvodne jeste West Plzen text E2-WEST a v KV. E2-DIANA
Přesně toho jsem si všiml i na rádiu Kiss. Místo reklam hrají na určitých frekvencích nebo na internetovém streamu zpomalené nebo zrychlené písně. Řekl bych že se automaticky upraví tempo písně, aby se akorát vešla do vymezeného času.
Ano, v odbavovacím programu lze nastavit, aby skladba vyplnila určitý čas, změní se tempo bez vlivu na tóninu, zrychlený song tak nezní jako Šmoulové.
V USA některé hitové stanice zrychlují všechny skladby, aby se jich do hodiny vešlo více a vysílání mělo větší spád a atraktivitu.
Zrychluji vsechny skladby, to je mazec.. 😃
pamatuji si, že na Kiss JC některé songy kdysi uměle zkracovali (chyběly části songů).
Jednu dobu to dělaly vsechny kissy, vetsina songum chybela prvni nebo druha sloka a vetsina techto skladeb mela okolo 3 minut, vubec jsem tehdy nechápal co to ma za vyznam, ta doba uz je snad pryc….
To dělala i Evropa 2 někdy okolo roku 2000. Tehdy jako její posluchač jsem si všiml dvou postupů. Písničce chyběl postupný úvod a začínala ihned prvním slovem. Scházel poslední refrém. Nejvíc mě vadilo pokud se potkal postup 1 a 2 u české písně, kterou jsem si tehdy u rádia zpíval. Ne, že bych byl hrdý, že jsem si v 90tých letech a kolem roku 2000 zpíval hity od kapel jako Lucie, Vanastovy Vjeci, Lunetic, Těžkej pokondr a další.
Ano, toto dělají často Hitrádia.
Co si o této praxi myslíte vy Ovi, a další čtenáři?
Editací skladeb si obvykle všimnu, takže to na mě působí spíš rušivě. Na druhou stranu vím, že některé songy jsou pro vysílání v běžném playlistu stavěné nevhodně (pomalý rozjezd, dlouhá sóla, breaky, neexistence kratšího radio editu). Například Český rozhlas vystřihuje intermezzo ve skladbě Kladno od Yo Yo Bandu, protože je příliš odlišné proti zbytku skladby a celková stopáž by byla neúnosných pět minut. Mně je to líto, protože právě tato mezihra je vrcholem celého songu a posouvá ho mimo hranice běžného popu.
Sám jsem některé kousky určené do playlistu Coloru editoval. Většinou šlo o dvanáctipalcové verze, kde je stopáž třeba i sedm minut, takže jsem skladbu zkrátil, bez úpravy tempa. Color se nebojí hrát delší skladby, ale platí, že příliš dlouhé songy jsou obecně odrazující, rozbíjející rytmus hodiny.
Třeba na Radiožurnálu jsem zaslechl Bohemian Rhapsody v plné délce. V devadesátých letech jsem poslouchal pravidelně v analogu https://www.n-joy.de/musik/livestream/index.html , kde se skladby prezentovaly zrychleně, bez změny tónu. Kladl se důraz na délku (do tří minut). Pokud sklady kolísají mezi 2:30 až 3:55, neslyším v tom problém, připadá mi to přirozené. Pokud by se však jednalo o rádio se zaměřením například na elektronickou hudbu, pak se nám stopáž pohybuje až k deseti minutám. Tady jde o individuální přístup ke každé skladbě a návaznost celého playlistu na denní dobu, už jen mluvený vstup může působit jako pěst na oko … Zatímco některé kusy jsou na tři minuty tak akorát a jejich extended verze jsou o ničem, stopáž jiných klenotů je přirozeně dána sedmi až deseti minutami. Je fajn, když se nejedná o toleranci ze strany posluchače, nýbrž o souznění. Někdo se nás tady pokoušel léta učit všeobjímající uniformitě. Já doufám, že jsme jestě poslouchat nezapoměli, protože občasné rozbití schématu neškodí ani během dne.
Když jsem zmínil ČRo, co říkáte ne hlášky:
„Jsme Radiožurnál“ a „Díky za to“
tak ono i u elektronické taneční hudby (radia) u převážné většiny songů existují -kromě vámi zmíněných 8-minutových (tzv. extended verzí) – i upravené verze a remixy, určené pro radia (tzv. radio, příp. original edits s délkou kolem 3:00-4:00 minut). dlouhé mixy se používají především pro různé djské sety, aby songy na sebe lépe navazovaly.
ale vyjímky, kdy singl vyjde pouze s dlouhými mixy, existovat může také.
Pokud „Jsme Radiožurnál“ neříkají třeba na Dvojce, nevidím důvod, proč se nad tou větou pozastavovat 🙂 A nad poděkováním už vůbec, je to základní slušnost 🙂
Hesla o, kterých mluvíte v souvislosti s Radiožurnálem, jsou u mnoha vlakových lodí veřejnoprávních rádií zcela běžná. A častou jdou i mnohem dál. Někde děkují dokonce i za koncionářské poplatky. Případně se chlubí: “ Rádi pro vás děláme veřejnou službu. Děláme jí díky Vám. Děkujeme“.
Za mě jsou intra, outra a dlouhé mezihry záležitostí koncertů a služeb typu Spotify, pro radia jsou přežitek a tune out factor. Vysílání má mít drive, tyhle prvky ho akorát zbytečně rozmělňují 🙂 Naopak střih celých slok a refrénů (pakliže se neopakují pořád dokola) považuju za zvěrstvo.
Kiss jednu dobu vyplňoval reklamy například písní LMC – Take Me to the Clouds Above, která celá trvá necelé 3 minuty bez 10 vteřin, za ni jsem byl rád, ta se moc nikde nehraje. Co jsem si ale všiml u Hitrádií, tak tam skladby zkracují docela násilně, občas se nepokouší ani o plynulý přechod a skladba skončí násilným utnutím. Nevšiml jsem si, že by měnili tempo, nevím jestli toto zrovna Zenon umí.
Po 24letech konci dnesnim dnem Jitka Sladkova na radiu Relax.
Po 24 letech jsem se dozvěděl, že paní Sládková byla na Relaxu. Rádio funguje od roku 1995, takže tam byla drtivou většinu jeho existence. Úctyhodné.
Klobouk dolu, ta tam vydrzela dlouho. 🙂
Teď jsem poslouchal a zr9vna zmiňovala že odejde
paní Sládková měla dle mě takový příjemný, uklidňující hlas. hezky se na Relaxu poslouchala.
Rti v Berouně zatím nikde ale z Klínovec to beroun doslova bere
Na 5A je nejaka porucha, ted to ma 10 minutove rotace skoku signalu, zlobi jeden z vysilacu, monitoruji to i v aute, tj. v terenu. 9C ma slusny zasah a nyni doslova 5A zachranuje a nahrazuje jak v Praze tak i za Prahou. Uz sem panu Kropackovi psal.
Tak co se tyce 5A a RTI, je tam skutecne zavada na vysilaci, ceka se na nahradni dil, bude opraveno.
RTIcz multiplex zlobí také v Plzni na 5B – i tady „skáče“ signál – na chvíli se vždy zvuk zesílí, změní (zmizí basy) a skočí o několik vteřin dopředu, po chvilce se opět přepne zpět, zeslabí hlasitost, a poslední vteřina se zopakuje…
Pozorováno u rádia Samson.
Tak pockej, signal a „lítání“ zvuku je něco jiného a zcela odlisne veci, navic o tom zvuku se ví, tam je to na strane Samson Radia. Napis jim do Samsonu, uz jednou je to zlobilo.
tohle je jiný… skákal jak zvuk, tak intenzita signálu – rádio na stejném místě po chvilkách na vteřinu, dvě vypadlo, pak signál zas nakočil naplno, po nějaké době zase začal kolísat, na chvilku vxpadl úplně a tak dokola.
Klínovecký jede v pořádku všechny stanice bez problémů
Praha 5A uz je opravena. Rano dorazil dil pro vysilac a byl osazen.
Tak snad to spustí ten beroun známí co bydlí v okolí prahy doporučuji dab+ 4 lidi jsem přesvědčil.
Tak Beroun nebude mit nejak velky extra zasah, ale take prispeje. Az ho spusti, bude zase mit RTI plne ruce prace se SFN, uz jen Praha a Pribram co se tyce SFN je potrapila, i mne.
Cestou v jablonci jsem si všiml vysilaci kóty na stadionu ten stožár je nově celý odstavený žel.konstrukci a jsou zde i mob.operátoři a ball anténa je natočena na stadion a je pošramocena