Za bezmála jedenáct let bylo možné na frekvenci 95,7 MHz slyšet řadu moderátorských osobností, např. Standu Berkovce, Michala Kleina, Mirka Jandáčka, Jitku Lukešovou, Doktora Bubna, Otu Stellu, Milana Vokáče nebo Michaela Viktoříka. Mezi staniční hlasy patřili David Viktora, Alexej Pyško a v posledních letech Zdeněk Skřivánek.
Důležité milníky v historii stanice:
– 14. května 2002 udělena licence stanici Rádio TÓN FM,
– 12. ledna 2003 zahájeno vysílání pod názvem Radio Hey! Praha z nedostavěného mrakodrapu City Tower, hraje pouze české a slovenské pop/pop-rockové hity staršího data,
– v létě 2004 Hey! začal hrát i zahraniční skladby,
– v říjnu 2005 došlo k přesunu vysílače na budovu City Empiria,
– 16. prosince 2006 se pražské vysílání rozšiřuje i na sítě Hey! Sever (později Hey! Čechy) a Hey! Profil,
– počátkem roku 2009 Hey! pozvolna mění hudební formát na mainstreamový rock, v průběhu roku posílil sportovní zpravodajství,
– v dubnu 2009 zaveden výrazný programový prvek – československá ranní show Federálové bavičů Radka Bobáka a Tomáše Kučery,
– 8. března 2010 se objevil pražský program i na sítích Hey! Brno a Hey! Ostrava.
V současnosti již není vysílán program Federálové, už delší dobu je zrušen facebookový profil, internetové vysílání na ABradio.cz bylo pozastaveno, zůstalo pouze na webu Play.cz (v mutaci Ostrava). Konec vysílání stanice je avizován na Facebooku Federálové na sobotu 30. listopadu 2013. Velmi nezvyklým prvkem jsou reklamní spoty, které nabádají rockery k přeladění na Radio Beat, které bylo až donedávna přímým konkurentem. Oznamují, že místo rocku bude jejich rádio hrát country, což ale pro pražskou frekvenci tak docela neplatí. Ta by měla hrát přibližně to, co je i v Praze dobře dostupné na 105,7 MHz.
Důležitý moment na HEY okolo roku 2010 a jejich „dvorní (hudební) historik“ Petr Gratias:
Na poradě redaktorů v zasedací místnosti na Rádiu Hey v Brně na Šumavské ulici najednou udeřil blesk. Dostavil se programový ředitel nebo dramaturg (nevím přesně jaké je jeho poziční postavení) p. Petr Kříček a moji kolegové Pavel Lněníček a Milan Krajči, stejně jako v té době už bývalý ředitel Radim Koziel a samozřejmě i já, jsme dostali okamžitou výpověď. Z celého postupu jsem měl pocit, jako by se vrátil počátek r. 1970 a do kulturní a politické sféry udeřila nebývalou silou husákovská normalizace a bez udání důvodu se vyhazovalo ze zaměstnání. Zazněly argumenty, že příští tvář Rádia Hey bude orientována směrem k novým informačním technologiím, facebooku a sportovní tématice. Hudba podle p. Kříčka je „pouze vatou, protože co si budeme povídat, vlastně nikdo z posluchačů rádio neposlouchá jako zdroj zábavy, poučení, rozptýlení, ale jenom jako zvukovou vatu…“ více na http://www.super-radio.cz/d66-radio-hey.xhtml
Já jsem rádio Hey poslouchal jen někdy, protože mě od jeho poslechu vždycky nejvíc odradily trapárny typu pořadu „Federálové“. Nyní před koncem vysílání už bez Federálů se to dalo poslouchat velice dobře a můžu říct, že mně ten měkký rock bude v éteru chybět. Ostatně spojení měkkého rocku a sportu není podle mě vůbec špatné, akorát se to asi mělo dělat trochu jinak a lépe. Apropo, nevíte náhodou někdo na kterém zasedání RRTV změnu formátu rádia Hey povolila? Díky za informaci!
Pokud vím, tak pro Signál/Country stále platí základní programová specifikace, měnily se pouze dílčí programové prvky:
Hey! Praha: Pražské metropolitní hudebně-informační rádio s hudebním těžištěm v popu, rocku, folku a alternativních hudebních směrech 2. poloviny 80. a 90. let pro cílovou skupinu posluchačů ve věku 25 – 35 let. (tento popis se hodí spíše na Color Music Radio)
Hey! Čechy: Rádio s formátem skrz žánry nejen pro aktivní dospělé (23 – 35 let). (univerzální definice)
Hey! Profil: Hudební rádio rodinného typu, kontaktní pořady, komerce, zpravodajství se zaměřením na region. (univerzální definice)
Hey! Brno: Městské rádio v Brně s formátem pro aktivní dospělé (25 – 35 let) s folkrockovým a rockovým projevem. (částečně sedí)
Hey! Ostrava: Speciální programový formát mladí-dospělí s rockovým feelingem. (subjektivně rockový feeling může někdo vnímat i z Country Radia, když hraje Buty)
Programová specifikace a cílová skupina jsou papírovými údaji. Hranice mezi žánry jsou velmi volné a RRTV na nich nelpí. Co je ještě rock a co už country nebo folk? Country Radio hraje i zjevný pop a rock. Poslouchají ho i dvacátníci, i když jádro je podstatně starší. Podobně Signál. Z toho, co jsem tam zatím slyšel, mě překvapuje nejen dechovka každou hodinu před celou, ale poměrně velké množství titulů, které bych čekal na Country. Domníval jsem se, že Signál bude vůči Country více vymezen, a to i věkově. Nečekal jsem, že bude působit tak seniorsky jako např. ČRo Region. V mých předvolbách Signál rádio nebude, Country Radio se bude hodit jen při cestování po republice jako neškodná, stravitelná kulisa, když nelze naladit nic zajímavějšího.
Na mé rodné Olomoucko se prostřednictvím frekvence 88,8 MHz country formát vrací po více než 12 letech. V letech 2000 a 2001 tak hrálo Radio Apollo, rád jsem ho tehdy poslouchal, protože to byla zřetelná alternativa k existujícím rádiím v regionu. Dnes už jsem hudebně o pořádný kus dál, ale platí, že Country Radio je z mého pohledu stravitelnější než takový Impuls či Blaník. Ovšem na skladby jako je Zatím co ty spíš Mirka Černého a Country Beatu Jiřího Brabce je třeba mít silné nervy a bránici zároveň.
Pokud by se z Reginy stala dalsi zrudnost typu Blanik spolecne s tim, ze do Prahy prijde Radio Signal, ktere takrka s jistotou bude hrat ala Jizera tedy opet Blanik, uz by mi z toho bylo opravdu zle.
Pritom inspirace pro format Reginy se krasne nabizi – rakouske Radio Wien, kde je jadrem klidna zahranicni hudba od 70. let do soucasnosti spolecne s informacemi a mluvenym slovem, a je to radost poslouchat. Presne neco takoveho v Praze chybi.
Tak tedy nikoliv Regina, ale Region na staronové 100,7 bude tím veřejnoprávním konkurentem. Budoucnost pražského rozhlasu je, zdá se, v minulosti.
Víc o novinkách na Regině http://mam.ihned.cz/c1-61113360-cro-regina-prijde-v-lednu-s-velkymi-zmenami-cro-plus-rozsiri-stopaz
Tento článek mnozí z nás už četli, a právě proto, že nevypovídá nic o plánovaném množství české hudby v playlistu, jsem položil tu otázku.
Regina bude dle zprávy ČRO hrát od Nového roku hudbu 80. a 90. let. Stoupne podíl mluveného slova na 50%. A zcela změněno bude ranní a pozdně odpolední vysílání. Které bude přebíráno z ČRo Plus. Regina, která dosud, jakoby rezignovala na ranní primetime v něm nabídne investigativní publicistiku. OSobně si raději takový formát vychutnám raději večer. Tak uvidíme jak uspějí.
Bouzel format bude stejny jako soucasna Jizera,jen zmizi ta obcasna dechovka..
Take si myslim, ze Hey neni skoda. Otazka ale je, co bude tedy na prazske frekvenci 95,7 FM. Pokud by z toho udelali rozumne oldies popove radio, bylo by to konecne to, co v Praze dlouhodobe chybi. A zaroven by nenastvali posluchace Jizery.
V Praze (a vubec v ceskem eteru) chybi format „pop-oldies“), kdy by se hraly veci od 70. do 90. let, ale ne rockove. Oldies radio v Praze je vicemene rockova stanice, z 80. let i ze 70. let naprosto ignoruje pop nebo disco tvorbu, stejne tak naprosto opomiji funky a black music, coz byla hudba, ktera tehdy letela nejvice. Castecne se takto profiloval Kiss 98 v letech 2008-2009, ale pak presel vice k nove tvorbe a uz to neni ono.
Inspiraci by si Signal mohl vzit napr. u slovenskeho Best FM nebo u OE2 Radio Wien.
Těch českopísničkových rádií orientovaných především na minulost je v Praze více než dostatek. Otázka je, zda se k nim po Novém roce znovu zařadí i Regina, která ohlásila formátový odklon od současné hudby. Oldies Radio už sice není tak rockové jako ještě před pár lety, ale na kytarovém zvuku stojí stále. Uvítal bych stanici, která bude hrát výhradně zahraniční tituly mimo rock/pop-rock, ideálně s pokrytím niky v podobě soulu, R&B, diska, funku, lounge, s co nejširším playlistem. Takové lehčí, měkčí Expresradio pro publikum 35+.
Zadna skoda,Beat hraje vice „barevneji“,vetsi zakladna originalnich poradu apod.